abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 november 2010 @ 08:26:46 #277
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_88353018
quote:
te belachelijk eigenlijk.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_88354323
http://www.readmetro.com/show/en/MetroHolland/20101105/1/2/

ergernissen over het OV

met stip op 1 overvolle treinen en natuurlijk de OV chipkaart
pi_88354494
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 08:26 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

te belachelijk eigenlijk.
Je reactie? Ja inderdaad, mooi stukje zelfkennis. ^O^ Hoeveel mensen ken jij die stelen en zelf software compileren? 9 v/d 10 mensen zullen bij een auto die niet op slot is, niet meteen de radio er uit jatten hoor. En hier komen de op geslagen reisgegevens natuurlijk mooi van pas om rare patronen te ontdekken die niet gedekt worden door bijbehorende betalingen. :Y

Maar goed, hoog tijd om de betere SmartMX-chip er op te zetten, de NS heeft nog een fonds met 1+ miljard van de verkoop van Telfort aan BT, dus dat kunnen we daar mooi voor gebruiken. Maken we er meteen een systeem van met pasjes voor de veelgebruikers, en papieren kaartjes en strippenkaarten voor de incidentele reizigers, iedereen blij.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88354689
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je reactie? Ja inderdaad, mooi stukje zelfkennis. ^O^ Hoeveel mensen ken jij die stelen en zelf software compileren? 9 v/d 10 mensen zullen bij een auto die niet op slot is, niet meteen de radio er uit jatten hoor. En hier komen de op geslagen reisgegevens natuurlijk mooi van pas om rare patronen te ontdekken die niet gedekt worden door bijbehorende betalingen. :Y

Maar goed, hoog tijd om de betere SmartMX-chip er op te zetten, de NS heeft nog een fonds met 1+ miljard van de verkoop van Telfort aan BT, dus dat kunnen we daar mooi voor gebruiken. Maken we er meteen een systeem van met pasjes voor de veelgebruikers, en papieren kaartjes en strippenkaarten voor de incidentele reizigers, iedereen blij.
NS gaat zijn budget niet aan Translink geven hoor

Voor de rest wel een goed idee ja, dat hadden ze beter gelijk kunnen doen, net als in Singapore en Hong Kong bv

Overigens werd er al voor invoering van de OV chipkaart gewaarschuwd dat de chip niet veilig zou zijn, maar Translink sloeg dat in de wind, wat ze nu trouwens ook nog doen gezien hun reactie
pi_88354904
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:55 schreef macca728 het volgende:

[..]

NS gaat zijn budget niet aan Translink geven hoor

Voor de rest wel een goed idee ja, dat hadden ze beter gelijk kunnen doen, net als in Singapore en Hong Kong bv

Overigens werd er al voor invoering van de OV chipkaart gewaarschuwd dat de chip niet veilig zou zijn, maar Translink sloeg dat in de wind, wat ze nu trouwens ook nog doen gezien hun reactie
NS moet wel, aangezien dat fonds expliciet bedoelt was om de fysieke veiligheid op de stations etc te verbeteren met die ov-chipkaart poortjes, en dat hebben ze (nog) niet gedaan. Zijn ook al kamervragen over gesteld, dus dat geld zou de overheid er weg kunnen halen voor die nieuwe chip.

Translink heeft ook wel weer een punt, het is nog steeds geen druk op de knop natuurlijk, je moet software compileren etc etc, daar zullen de meesten niet aan beginnen.

Maar goed, zulke arrogantie siert ze niet, je kan wachten op een stel scriptkiddies die er mee gaan experimenteren, gepakt worden, en dan voor de rechter gaan lopen piepen en mauwen. Ze worden toch al door iedereen afgebrand, dus als ik hen was zou ik nu de gifbeker helemaal leeg drinken en die nieuwe chip uitrollen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 5 november 2010 @ 13:33:54 #282
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_88362182
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 09:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Het gaat er niet om het daadwerkelijk gebeurd. Gaat er om dat de mogelijkheid bestaat en dat zou uberhaupt niet mogen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_88464751
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 13:33 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het gaat er niet om het daadwerkelijk gebeurd. Gaat er om dat de mogelijkheid bestaat en dat zou uberhaupt niet mogen.
Jij als IT-er zou toch moeten weten hoe een functioneel ontwerp tot stand komt, en dat daar normaliter geen zigeunerdames met een glazen bol voor worden geraadpleegd?
pi_88464941
Chip gaat niet mislukken, want de mening van het volk telt niet. Het wordt onze neus ingeduwd, omdat de vrijmetselaars chip control willen, of NWO, net wat je wilt.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_88465009
pcies, dat riep ik ook al eerder, het maakt niet uit wat het volk vind, die kaart wordt er toch wel doorheen gedrukt
pi_88465050
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:31 schreef EilandjeOnline het volgende:
pcies, dat riep ik ook al eerder, het maakt niet uit wat het volk vind, die kaart wordt er toch wel doorheen gedrukt
En het leuke is, wij mensen kunnen er geen FUCK aan doen. Wij hebben geen machtspositie. Wij hebben het te accepteren. En nog steeds zal het dommere volk met ALLES instemmen. Ik voorzie in 2100 een chip in elk lichaam.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  maandag 8 november 2010 @ 10:40:30 #287
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_88465274
Om hoveel belastinggeld ging het ook alweer?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 8 november 2010 @ 10:41:49 #288
141482 Q.
JurassiQ
pi_88465312
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:32 schreef Burakius het volgende:

[..]

En het leuke is, wij mensen kunnen er geen FUCK aan doen. Wij hebben geen machtspositie. Wij hebben het te accepteren. En nog steeds zal het dommere volk met ALLES instemmen. Ik voorzie in 2100 een chip in elk lichaam.
Ach, dan ben ik toch al dood. :7
For great justice!
pi_88465408
Ik ben buschauffeur (echt? ja echt) en ik moet zeggen dat er veel klachten zijn met die OV chipkaart.

Verschillende kosten op dezelfde rit ( heen kost bijvoorbeeld meer dan terug).

Mensen reizen al een paar weken op die Chipkaart en ineens staat er "kaart geblokkeerd".

Mensen die de kaart in de bus willen opladen krijgen te maken met een apparaat wat hun kaart niet kan lezen.

Het hele systeem valt uit zodat je niet kunt uitchecken.

Bij Connexxion is inmiddels een nieuwe opvreter....eeeeh manager aangenomen voor het oplossen van de mega problemen met dat kreng.
pi_88465546
is het waar dat je als klant meer betaald wanneer de buschauffeur een omweg moet maken en afwijkt van de gebruikelijke route ?
pi_88465653
ja, dat klopt
pi_88465725
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:45 schreef thumbnail het volgende:
Ik ben buschauffeur (echt? ja echt) en ik moet zeggen dat er veel klachten zijn met die OV chipkaart.

Verschillende kosten op dezelfde rit ( heen kost bijvoorbeeld meer dan terug).

Mensen reizen al een paar weken op die Chipkaart en ineens staat er "kaart geblokkeerd".

Mensen die de kaart in de bus willen opladen krijgen te maken met een apparaat wat hun kaart niet kan lezen.

Het hele systeem valt uit zodat je niet kunt uitchecken.

Bij Connexxion is inmiddels een nieuwe opvreter....eeeeh manager aangenomen voor het oplossen van de mega problemen met dat kreng.
wel bizar, Connexxion reed 3 jaar geleden nog in regio Rotterdam en hadden toen ook OV chipkaartlezers, daar zijn ze maar mee gestopt na een paar maanden, want het aantal fouten was ontelbaar, blijkbaar hebben ze nog niet geleerd daarvan

Gouden tijd, ik had al chipkaart en heb maanden voor niets gereisd :)
  maandag 8 november 2010 @ 11:11:38 #293
141482 Q.
JurassiQ
pi_88466164
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
is het waar dat je als klant meer betaald wanneer de buschauffeur een omweg moet maken en afwijkt van de gebruikelijke route ?
En ook voor bussen die bv een rondje door een wijk rijden en daardoor meer kilometers afleggen dan een snellere, directe bus moet je meer betalen.

Mooi systeem. :7
For great justice!
pi_88466197
Doe mij maar gewoon de chipkaart, ik vind het alleen maar handig.
pi_88466228
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
Dat schijnt niet zo te zijn want de berekening gaat van halte naar halte.
Zo kun je dus na de halte voor jouw halte uitchecken en dan betaal je toch die kilometers tot je halte.
Dat zegt men in ieder geval dus je zou het zelf een keer moeten uitvogelen.

Verder wordt door Jan en alleman gezegd dat die OV chipkaart er is omdat het zo fijn voor de reiziger zou zijn maar dat is niet de reden van die OV chipkaart.
De reden is de privatisering, eerst kregen alle maatschappijen via een verdeelsleutel een gedeelte van de gezamelijke opbrengst van strippenkaarten en dergelijke maar nu het privaat is wil iedereen per reizger geld ontvangen.
Vandaar die OV chipkaart en vandaar dat ook studenten die moeten gebruiken.
pi_88466308
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:56 schreef macca728 het volgende:

wel bizar, Connexxion reed 3 jaar geleden nog in regio Rotterdam en hadden toen ook OV chipkaartlezers, daar zijn ze maar mee gestopt na een paar maanden, want het aantal fouten was ontelbaar, blijkbaar hebben ze nog niet geleerd daarvan

Gouden tijd, ik had al chipkaart en heb maanden voor niets gereisd :)
De mensen van het bedrijf wat die Infoxx moet onderhouden zeggen dat de computers te licht zijn voor alle informatie die ze moeten verwerken.
Dat blijkt want daarom knalt het systeem er elke keer uit.
  maandag 8 november 2010 @ 11:27:30 #297
141482 Q.
JurassiQ
pi_88466606
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:17 schreef thumbnail het volgende:

[..]

De mensen van het bedrijf wat die Infoxx moet onderhouden zeggen dat de computers te licht zijn voor alle informatie die ze moeten verwerken.
Het mocht natuurlijk niet te veel kosten.
For great justice!
pi_88466854
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:14 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Dat schijnt niet zo te zijn want de berekening gaat van halte naar halte.
Zo kun je dus na de halte voor jouw halte uitchecken en dan betaal je toch die kilometers tot je halte.
Dat zegt men in ieder geval dus je zou het zelf een keer moeten uitvogelen.

Verder wordt door Jan en alleman gezegd dat die OV chipkaart er is omdat het zo fijn voor de reiziger zou zijn maar dat is niet de reden van die OV chipkaart.
De reden is de privatisering, eerst kregen alle maatschappijen via een verdeelsleutel een gedeelte van de gezamelijke opbrengst van strippenkaarten en dergelijke maar nu het privaat is wil iedereen per reizger geld ontvangen.
Vandaar die OV chipkaart en vandaar dat ook studenten die moeten gebruiken.
Dan is het in mijn geval een prettig neven-effect van de invoering, want ik ben er wél over te spreken. Dit zowel zakelijk als privé trouwens. Ik vind het fijn, je loopt langs zo'n zuil, wapper wapper, en klaar ben je. Niks meer wachten op huismoeders die de kaart-automaten van de NS niet snappen, of oma's in de bus die hun strippenkaart niet kunnen vinden.
pi_88466995
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan is het in mijn geval een prettig neven-effect van de invoering, want ik ben er wél over te spreken. Dit zowel zakelijk als privé trouwens. Ik vind het fijn, je loopt langs zo'n zuil, wapper wapper, en klaar ben je. Niks meer wachten op huismoeders die de kaart-automaten van de NS niet snappen, of oma's in de bus die hun strippenkaart niet kunnen vinden.
ik kon vroeger gewoon doorlopen met mijn abonnement, nu 8x per dag in en uitchecken

op die oma's moet je nog steeds wachten hoor en nu ook op die studentjes die zoveel problemen hebben
pi_88467094
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 11:17 schreef thumbnail het volgende:

[..]

hebben ze weinig geleerd in 3 jaar.

Qbuzz heeft het wel aardig voor elkaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')