te belachelijk eigenlijk.quote:Op vrijdag 5 november 2010 08:13 schreef KingOfMars het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)-euro-te-hacken.html
Je reactie? Ja inderdaad, mooi stukje zelfkennis.quote:
NS gaat zijn budget niet aan Translink geven hoorquote:Op vrijdag 5 november 2010 09:47 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je reactie? Ja inderdaad, mooi stukje zelfkennis.Hoeveel mensen ken jij die stelen en zelf software compileren? 9 v/d 10 mensen zullen bij een auto die niet op slot is, niet meteen de radio er uit jatten hoor. En hier komen de op geslagen reisgegevens natuurlijk mooi van pas om rare patronen te ontdekken die niet gedekt worden door bijbehorende betalingen.
![]()
Maar goed, hoog tijd om de betere SmartMX-chip er op te zetten, de NS heeft nog een fonds met 1+ miljard van de verkoop van Telfort aan BT, dus dat kunnen we daar mooi voor gebruiken. Maken we er meteen een systeem van met pasjes voor de veelgebruikers, en papieren kaartjes en strippenkaarten voor de incidentele reizigers, iedereen blij.
NS moet wel, aangezien dat fonds expliciet bedoelt was om de fysieke veiligheid op de stations etc te verbeteren met die ov-chipkaart poortjes, en dat hebben ze (nog) niet gedaan. Zijn ook al kamervragen over gesteld, dus dat geld zou de overheid er weg kunnen halen voor die nieuwe chip.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:55 schreef macca728 het volgende:
[..]
NS gaat zijn budget niet aan Translink geven hoor
Voor de rest wel een goed idee ja, dat hadden ze beter gelijk kunnen doen, net als in Singapore en Hong Kong bv
Overigens werd er al voor invoering van de OV chipkaart gewaarschuwd dat de chip niet veilig zou zijn, maar Translink sloeg dat in de wind, wat ze nu trouwens ook nog doen gezien hun reactie
Het gaat er niet om het daadwerkelijk gebeurd. Gaat er om dat de mogelijkheid bestaat en dat zou uberhaupt niet mogen.quote:Op vrijdag 5 november 2010 09:47 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je reactie? Ja inderdaad, mooi stukje zelfkennis.Hoeveel mensen ken jij die stelen en zelf software compileren? 9 v/d 10 mensen zullen bij een auto die niet op slot is, niet meteen de radio er uit jatten hoor. En hier komen de op geslagen reisgegevens natuurlijk mooi van pas om rare patronen te ontdekken die niet gedekt worden door bijbehorende betalingen.
![]()
Maar goed, hoog tijd om de betere SmartMX-chip er op te zetten, de NS heeft nog een fonds met 1+ miljard van de verkoop van Telfort aan BT, dus dat kunnen we daar mooi voor gebruiken. Maken we er meteen een systeem van met pasjes voor de veelgebruikers, en papieren kaartjes en strippenkaarten voor de incidentele reizigers, iedereen blij.
Jij als IT-er zou toch moeten weten hoe een functioneel ontwerp tot stand komt, en dat daar normaliter geen zigeunerdames met een glazen bol voor worden geraadpleegd?quote:Op vrijdag 5 november 2010 13:33 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het gaat er niet om het daadwerkelijk gebeurd. Gaat er om dat de mogelijkheid bestaat en dat zou uberhaupt niet mogen.
En het leuke is, wij mensen kunnen er geen FUCK aan doen. Wij hebben geen machtspositie. Wij hebben het te accepteren. En nog steeds zal het dommere volk met ALLES instemmen. Ik voorzie in 2100 een chip in elk lichaam.quote:Op maandag 8 november 2010 10:31 schreef EilandjeOnline het volgende:
pcies, dat riep ik ook al eerder, het maakt niet uit wat het volk vind, die kaart wordt er toch wel doorheen gedrukt
Ach, dan ben ik toch al dood.quote:Op maandag 8 november 2010 10:32 schreef Burakius het volgende:
[..]
En het leuke is, wij mensen kunnen er geen FUCK aan doen. Wij hebben geen machtspositie. Wij hebben het te accepteren. En nog steeds zal het dommere volk met ALLES instemmen. Ik voorzie in 2100 een chip in elk lichaam.
wel bizar, Connexxion reed 3 jaar geleden nog in regio Rotterdam en hadden toen ook OV chipkaartlezers, daar zijn ze maar mee gestopt na een paar maanden, want het aantal fouten was ontelbaar, blijkbaar hebben ze nog niet geleerd daarvanquote:Op maandag 8 november 2010 10:45 schreef thumbnail het volgende:
Ik ben buschauffeur (echt? ja echt) en ik moet zeggen dat er veel klachten zijn met die OV chipkaart.
Verschillende kosten op dezelfde rit ( heen kost bijvoorbeeld meer dan terug).
Mensen reizen al een paar weken op die Chipkaart en ineens staat er "kaart geblokkeerd".
Mensen die de kaart in de bus willen opladen krijgen te maken met een apparaat wat hun kaart niet kan lezen.
Het hele systeem valt uit zodat je niet kunt uitchecken.
Bij Connexxion is inmiddels een nieuwe opvreter....eeeeh manager aangenomen voor het oplossen van de mega problemen met dat kreng.
En ook voor bussen die bv een rondje door een wijk rijden en daardoor meer kilometers afleggen dan een snellere, directe bus moet je meer betalen.quote:Op maandag 8 november 2010 10:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
is het waar dat je als klant meer betaald wanneer de buschauffeur een omweg moet maken en afwijkt van de gebruikelijke route ?
Dat schijnt niet zo te zijn want de berekening gaat van halte naar halte.quote:Op maandag 8 november 2010 10:50 schreef EilandjeOnline het volgende:
is het waar dat je als klant meer betaald wanneer de buschauffeur een omweg moet maken en afwijkt van de gebruikelijke route ?
De mensen van het bedrijf wat die Infoxx moet onderhouden zeggen dat de computers te licht zijn voor alle informatie die ze moeten verwerken.quote:Op maandag 8 november 2010 10:56 schreef macca728 het volgende:
wel bizar, Connexxion reed 3 jaar geleden nog in regio Rotterdam en hadden toen ook OV chipkaartlezers, daar zijn ze maar mee gestopt na een paar maanden, want het aantal fouten was ontelbaar, blijkbaar hebben ze nog niet geleerd daarvan
Gouden tijd, ik had al chipkaart en heb maanden voor niets gereisd![]()
Het mocht natuurlijk niet te veel kosten.quote:Op maandag 8 november 2010 11:17 schreef thumbnail het volgende:
[..]
De mensen van het bedrijf wat die Infoxx moet onderhouden zeggen dat de computers te licht zijn voor alle informatie die ze moeten verwerken.
Dat blijkt want daarom knalt het systeem er elke keer uit.
Dan is het in mijn geval een prettig neven-effect van de invoering, want ik ben er wél over te spreken. Dit zowel zakelijk als privé trouwens. Ik vind het fijn, je loopt langs zo'n zuil, wapper wapper, en klaar ben je. Niks meer wachten op huismoeders die de kaart-automaten van de NS niet snappen, of oma's in de bus die hun strippenkaart niet kunnen vinden.quote:Op maandag 8 november 2010 11:14 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat schijnt niet zo te zijn want de berekening gaat van halte naar halte.
Zo kun je dus na de halte voor jouw halte uitchecken en dan betaal je toch die kilometers tot je halte.
Dat zegt men in ieder geval dus je zou het zelf een keer moeten uitvogelen.
Verder wordt door Jan en alleman gezegd dat die OV chipkaart er is omdat het zo fijn voor de reiziger zou zijn maar dat is niet de reden van die OV chipkaart.
De reden is de privatisering, eerst kregen alle maatschappijen via een verdeelsleutel een gedeelte van de gezamelijke opbrengst van strippenkaarten en dergelijke maar nu het privaat is wil iedereen per reizger geld ontvangen.
Vandaar die OV chipkaart en vandaar dat ook studenten die moeten gebruiken.
ik kon vroeger gewoon doorlopen met mijn abonnement, nu 8x per dag in en uitcheckenquote:Op maandag 8 november 2010 11:36 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dan is het in mijn geval een prettig neven-effect van de invoering, want ik ben er wél over te spreken. Dit zowel zakelijk als privé trouwens. Ik vind het fijn, je loopt langs zo'n zuil, wapper wapper, en klaar ben je. Niks meer wachten op huismoeders die de kaart-automaten van de NS niet snappen, of oma's in de bus die hun strippenkaart niet kunnen vinden.
hebben ze weinig geleerd in 3 jaar.quote:Op maandag 8 november 2010 11:17 schreef thumbnail het volgende:
[..]
De mensen van het bedrijf wat die Infoxx moet onderhouden zeggen dat de computers te licht zijn voor alle informatie die ze moeten verwerken.
Dat blijkt want daarom knalt het systeem er elke keer uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |