quote:Op maandag 3 januari 2011 10:35 schreef eNGine10 het volgende:
Het viel me trouwens wel op dat er veel kaartjes tussen Amerika en Nederland uitgewisseld worden. Moet er nu zelf ook één die kant opsturen.
Ja dat is inmiddels ook geluktquote:Op maandag 3 januari 2011 15:34 schreef Luthien87 het volgende:
Ah, ik zie hetEn je bent ook bezig met het toevoegen van het vorige topic zie ik
Kan ik de laatste posts daar nog even lezen
Ja leuk is dat hèquote:Op maandag 3 januari 2011 15:39 schreef TimeJumper het volgende:
Ah leuk postcrossing, ben nog niet zo lang lid en heb ondertussen 2 kaartjes ontvangen.
Ik kan niet wachten tot de rest binnenkomt.
dat kaartje...quote:Op dinsdag 4 januari 2011 12:58 schreef charmed_angel het volgende:
Ze houd van katten en voetbal.....
Mooi verhaal erachter, ik vind ze mooi ookquote:Op dinsdag 4 januari 2011 16:42 schreef Luthien87 het volgende:
Wat een schattige kaartjes hier!
Vandaag heb ik uit mijn werk een paar handgemaakte kaarten meegenomen. Mooi verhaal erachter wel: ik werk (in ieder geval deze week) op een activiteitencentrum voor mensen met een verstandelijke (en vaak ook nog een lichamelijke) beperking. Vaak vrij laag niveau. Als dagbesteding komen ze naar dat centrum en worden vaak creatieve activiteiten gedaan, waaronder het maken van deze kaarten. Die worden dan voor een redelijke prijs (50c per stuk) verkocht. (Ik heb voor deze vier ook netjes 2 euro betaald
):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoals je ziet, 't zijn geen meesterwerken, maar om deze te sturen naar mensen die het niet erg vinden om handmade kaarten te krijgen, met het verhaal hierbij op de achterkant, vind ik best leuk
Ik vind hem zo grappig die kaartquote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:21 schreef Lienzz het volgende:
[ afbeelding ]
deze is aangekomen in Amerika (14 dagen) vind deze zelf ook heeel leuk eigenlijk..te jammer om te versturen
Waar mogen ze naartoe?quote:Op woensdag 5 januari 2011 17:52 schreef hemelsblauw het volgende:
Ik doe vandaag mijn eerste kaartjes op de post. Gelijk 5. Ben benieuwd.
Naar best wel verschillende bestemmingen! Naar: Duitsland, De VS, China, Australië en Brazilië. Had alleen niet echt kaarten, dus iedereen krijgt een kaart van of heel veel bloemen, of een kaart van een oil painting bla of a tullip. Hopelijk vinden ze het een beetje leuk, en voor iemand anders heb ik de kaart een beetje aangepast, die zal ik zo even scannen en hier laten zien haha!quote:
leuke kaart!quote:Op woensdag 5 januari 2011 21:17 schreef hemelsblauw het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had dus geen kaarten, alleen van bloemen. En een persoon was mega fan van Elvis stond er in dat stukje.
Dus heb dit er maar van gemaakt, wat vinden jullie? Of had ik het beter alleen bloemen kunnen laten.
quote:Op woensdag 5 januari 2011 18:41 schreef charmed_angel het volgende:
Zo leuk kaartje gehad uit Duitsland
[ afbeelding ]
Ik heb ook zo doggie
Wat leuk de hond van C_Aquote:Op woensdag 5 januari 2011 21:07 schreef Guppyfriend het volgende:
En de allerliefste vos uit Finland
[ afbeelding ]
Kan helaas niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:22 schreef charmed_angel het volgende:
Ik wou dat je landen ook kon uitsluiten?
Ik vind dat irritant!quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:24 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Kan helaas niet.
Ik heb ook al 6 kaarten van 17 naar Amerika gestuurd.
Bij mij Amerika en Rusland het meeste.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:27 schreef charmed_angel het volgende:
Ik heb er ook al 5 naar Finland gestuurd
Dat vind ik dan niet erg.... want dat vind ik dan weer leuk
Ikke wil ook een apartequote:Op donderdag 6 januari 2011 12:29 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Bij mij Amerika en Rusland het meeste.
Mijn meest aparte was naar Kenya
quote:
die is wel grappigquote:Op donderdag 6 januari 2011 13:08 schreef charmed_angel het volgende:
Deze gaat naar China
[ afbeelding ]
Ik nu ook weerquote:
Mooi! Hoef ik niet meer te zoeken in die hele lange lijst topicsquote:
Ik weet niet hoe zwaar jouw kaartjes waren, maar als het gewone ansichtkaarten waren, dan ben je goedkoper af door zelf postzegels te kopen. Binnen Europa betaal je 79 cent per postzegel (voor post van 20 gram of lichter: een ansichtkaart valt daar ruim onder), buiten Europa 95 cent.quote:Op donderdag 6 januari 2011 15:58 schreef hemelsblauw het volgende:
Even een misschien best wel domme vraag, heb dus mijn eerste 5 kaartjes op de post gedaan.
Hoeveel euro aan verzendgeld zijn jullie dan normaal kwijt?
Kopen jullie een postzegel? Bij mij hebben ze bij de supermarkt gewogen, en er iets opgeplakt.
Ik was 5 euro kwijt. 1 binnen Europa en de rest er buiten.
omdat deze meestal in een envelop moeten waardoor de ontvanger envelop en kaartje moet bewaren of eventueel de postzegel moet gaan losweken van de envelop om die vervolgens weer op de kaart te krijgen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 23:57 schreef hemelsblauw het volgende:
Maar waarom willen mensen nou geen dubbele kaarten?
altijd erg leuk om een kaartje in de brievenbus te krijgen, en het eerste kaartje is zeker spannendquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:58 schreef hemelsblauw het volgende:
Ben trouwens heel erg benieuwd wat ik terug krijg. Zal wel een tijdje duren denk ik...
Voordat mijn kaarten in China enzo zijn.
Het kan vrij vlot gaan hoorquote:Op donderdag 6 januari 2011 23:58 schreef hemelsblauw het volgende:
Ben trouwens heel erg benieuwd wat ik terug krijg. Zal wel een tijdje duren denk ik...
Voordat mijn kaarten in China enzo zijn.
Ja, dat is wat ik me nog afvroeg. Kun je nog steeds speciale postzegels kopen? Want die wereldzegels die ik heb zijn oer en oer saai.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:17 schreef Lienzz het volgende:
[..]
omdat deze meestal in een envelop moeten waardoor de ontvanger envelop en kaartje moet bewaren of eventueel de postzegel moet gaan losweken van de envelop om die vervolgens weer op de kaart te krijgen.
Ik ontvang zelf liever ook postkaarten (handiger om te bewaren en de postzegel zit al op het kaartje wat altijd leuk uitziet, speciale postzegel hoort toch echt bij het kaartje vind ik)
Dat ziet er inderdaad leuk uit, bedankt voor de tipquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:18 schreef Guppyfriend het volgende:
www.postzegelsmetkorting.nlOude guldenzegels die je nog gewoon mag gebruiken. Je krijgt ze afgepast in setjes die je dan gewoon kunt plakken tot aan het gewenste tarief. Ideaal, en erg leuk! Ik krijg er veel complimentjes op
ik bestel ze volgende keer ook bij postzegelsmetkorting.nlquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:18 schreef Guppyfriend het volgende:
www.postzegelsmetkorting.nlOude guldenzegels die je nog gewoon mag gebruiken. Je krijgt ze afgepast in setjes die je dan gewoon kunt plakken tot aan het gewenste tarief. Ideaal, en erg leuk! Ik krijg er veel complimentjes op
South parkquote:Op donderdag 6 januari 2011 19:00 schreef Lienzz het volgende:
kaartje naar duitsland is aangekomen na 2 dagen...snel hoor.
En het volgende kaartje gaat naar Turkije
[ afbeelding ]
omdat ze south park leuk vind natuurlijk!
Maar dat is toch duurderquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar krijg je dan echt die zegels op het plaatje?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:50 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb de laatste keer deze set besteld: http://www.postzegelsmetk(...)ewProd&productId=675
Ik moet 2x0,80 ct, 1x 0,50 ct en 1x Priority sticker plakken.
0,95 x 25 = ¤ 23,75, en bij postzegelsmetkorting.nl betaal je voor die set ¤ 21,40. Het is niet veel korting, maar wel iets. En dat het zulke mooie zegels zijn doet ook veel goed.
Nee, je krijgt allemaal verschillende zegels. Ik heb bijvoorbeeld een zakje met 0,80 ct zegels, daar moet ik er twee uitpakken, en een zakje met 0,50 ct zegels. Daar pak ik er eentje uit. En dan nog de priority zegel erbij.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 11:55 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Maar krijg je dan echt die zegels op het plaatje?
Of ook anderen?
En verzendkosten van dat bedrijf?
En hoe plak je dan voor binnen Europa?
Want dan ben je weer duurder uit denk ik?
krijg je dan ook informatie erbij hoeveel je moet nemen? Jij noemt nu een voorbeeld op voor wereldpost.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 12:30 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, je krijgt allemaal verschillende zegels. Ik heb bijvoorbeeld een zakje met 0,80 ct zegels, daar moet ik er twee uitpakken, en een zakje met 0,50 ct zegels. Daar pak ik er eentje uit. En dan nog de priority zegel erbij.
Postzegelsmetkorting.nl rekent geen verzendkosten.
Voor binnen Europa bestel je een andere set, dan krijg je namelijk een andere combinatie. Zie hier:
http://www.postzegelsmetk(...)ct=viewCat&catId=313
En de stempels op de kaartquote:Op vrijdag 7 januari 2011 00:17 schreef Lienzz het volgende:
[..]
omdat deze meestal in een envelop moeten waardoor de ontvanger envelop en kaartje moet bewaren of eventueel de postzegel moet gaan losweken van de envelop om die vervolgens weer op de kaart te krijgen.
Ik ontvang zelf liever ook postkaarten (handiger om te bewaren en de postzegel zit al op het kaartje wat altijd leuk uitziet, speciale postzegel hoort toch echt bij het kaartje vind ik)
Ja hoor, aan de zakjes zit een briefje met precies de combinatie die je moet plakken. Kind kan de was doenquote:Op vrijdag 7 januari 2011 13:55 schreef Lienzz het volgende:
[..]
krijg je dan ook informatie erbij hoeveel je moet nemen? Jij noemt nu een voorbeeld op voor wereldpost.
ben benieuwd, denk dat ik nu eerst de zegels moet plakken en dan pas moet gaan schrijven (heb nu al plaatsgebrek af en toe) stickertje hier, klompje/tulpje daar...oh shit de postzegel moet ook nogquote:Op vrijdag 7 januari 2011 14:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja hoor, aan de zakjes zit een briefje met precies de combinatie die je moet plakken. Kind kan de was doen
ik heb ook meegedaan aan de Wedstrijdquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:07 schreef Guppyfriend het volgende:
Gratis? Ik ga ook eens kijken
- edit - ik heb die ook besteldbest leuk wel
Ontzettendquote:Op vrijdag 7 januari 2011 15:34 schreef Lienzz het volgende:
[..]
dat is een van mijn 2 lekkere knuffelberen
Dat denk ik ook, lijkt mij in ieder geval het meest logisch.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:38 schreef Guppyfriend het volgende:
Euh, denk ik niet, de ontvanger moet dat toch doen? Het systeem weet wie jouw ID moet krijgen, en dus wie hem moet registeren.
mijn kaartje naar rusland is ook al meer als een maandje onderwegquote:Op vrijdag 7 januari 2011 16:39 schreef Luthien87 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, lijkt mij in ieder geval het meest logisch.
Anders wordt het wel verleidelijk hoor, mijn eigen kaarten registreren. Ik heb er nog steeds drie langer dan een maand onderweg. Heb nu eindelijk de geadresseerden eens een persoonlijk bericht gestuurd of ze al aangekomen zijn. Maar ik vind het wel heel typisch dat het drie kaarten zijn die ik vlak na elkaar heb verstuurd.
heulemaal niet waar...ik heb er net weer 20 besteld (ander kaartje uiteraard en op een ander adres)quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:48 schreef TimeJumper het volgende:
Damn weer te laat voor die gratis kaarten
even een ander adresje opgeven zou ik wel doenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:04 schreef Guppyfriend het volgende:
Je betaalt nu toch ¤ 4,50 extra kosten, of niet dan? Volgens die site?
- edit - oh nee, nu doet ie t weer
Leuk he!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:16 schreef Luthien87 het volgende:
Ja! Ik was ook nog op tijd voor die gratis ansichtkaarten! Leuke actie!
Heb ik gedaanquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:41 schreef Lienzz het volgende:
[..]
even een ander adresje opgeven zou ik wel doen
Ik heb zelf geen moeite met gratis kaarten. Als het maar niet duidelijk een advertentie is (koop nu Coca Cola, of zo). Ik heb wel eens een gratis kaartje gehad met een illustratie erop. Daar zag je echt niet aan af dat ie gratis was. Dat vind ik dat wel weer leuk.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:43 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Leuk he!
ik schrijf in mijn profiel dat ik geen ad-cards of handmade kaarten willen ontvangen. Maar ik stuur zelf wel gratis ontvangen kaarten op :S beetje krom natuurlijk
Maar ik houd die kaarten reserve voor mensen met een leeg profiel of iets
Dat is dan wel weer leuk. Boomerang kaarten dat vind ik dan weer helemaal niks!quote:Ik heb zelf geen moeite met gratis kaarten. Als het maar niet duidelijk een advertentie is (koop nu Coca Cola, of zo). Ik heb wel eens een gratis kaartje gehad met een illustratie erop. Daar zag je echt niet aan af dat ie gratis was. Dat vind ik dat wel weer leuk.
En ook daar kunnen wel leuke tussen zittenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 16:56 schreef Lienzz het volgende:
[..]
Dat is dan wel weer leuk. Boomerang kaarten dat vind ik dan weer helemaal niks!
Wat waar????quote:Op zaterdag 8 januari 2011 18:36 schreef pgrferrari het volgende:
Nu zijn de kaarten wel gratis![]()
Gisteravond niet meer.
Maar ik heb er ook 20
loopt als een tierelierquote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
http://www.idrukker.nl/webshop/kaartenservice.php?page=kaarten
En nu maar ongeduldig wachten totdat ze geregistreerd wordenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 23:16 schreef MrsSweetPie het volgende:
Hey Postcrossing Fokkers,
Nieuw met Fok, nieuw met postcrossing. M'n 1e vijf kaartjes zijn verzonden. Naar Japan, China, 2x USA en Duitsland. Ben benieuwd wanneer ik m'n 1e kaart ga ontvangen.
ik ben ook een van de ongeduldige. Ik krijg het voor mekaar om 15x op een dag mijn email te controleren of er iets tussen staat met de tekst "Hurray"quote:Op zondag 9 januari 2011 00:14 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
En nu maar ongeduldig wachten totdat ze geregistreerd worden![]()
En totdat jij je eerste kaart ontvangt.
Ik ben geloof ik te ongeduldig voor postcrossing, maar al doende leert men.![]()
Ik heb nu al 6 kaarten ontvangen
Ik kan ze hier per 5 kopenquote:Op maandag 10 januari 2011 10:15 schreef pgrferrari het volgende:
Iemand die wat van die setjes wereld & europa af wil staan?![]()
Want 25x ieder vind ik wel wat veel
gewoon op het postkantoorquote:
Guldenzegels gewoon bij het postkantoor?quote:Op maandag 10 januari 2011 10:24 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
gewoon op het postkantoor
(die IN de Bruna zit)
ow bedoel je die? Nee... die nietquote:Op maandag 10 januari 2011 10:26 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Guldenzegels gewoon bij het postkantoor?![]()
Of bedoel je nieuwe zegels?
Neequote:Op maandag 10 januari 2011 10:34 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ow bedoel je die? Nee... die niet
Ik dacht dat je deze bedoelde
[ afbeelding ]
maar dan heb je 20 dezelfde kaarten?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
http://www.idrukker.nl/webshop/kaartenservice.php?page=kaarten
quote:Op maandag 10 januari 2011 10:35 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
maar dan heb je 20 dezelfde kaarten?
Jaquote:Op maandag 10 januari 2011 10:41 schreef charmed_angel het volgende:
Maar je kan die postzegels gewoon gebruiken dan
Delen?quote:Op maandag 10 januari 2011 10:48 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik ga volgende keer europa bestellen
En dan die maand erna Wereld dan
Ja, ik ook, maar voor nood is het wel okequote:Op maandag 10 januari 2011 10:38 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ow ik probeer zoveel mogelijk verschillende kaarten te versturen
krijg je wel priority zegels erbij?quote:Op maandag 10 januari 2011 19:28 schreef Lienzz het volgende:
[ afbeelding ]
net het kaartje van Finland geschreven, ik moet zeggen dat de postzegels wel erg veel plaats in beslag nemen, maar wel leuk hoor. Ik vind de postzegels echt cute![]()
Hier een voorbeeldje van de kaart die morgen op de brievenbus gaat en hoeveel plek het in beslag neemt.
Station, Bijenkorf, V&D, musea, HEMA, boekhandels en cadeauwinkels (zoals Expo, Xenos enz)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:37 schreef tdrone het volgende:
weet iemand trouwens nog leuke plaatsen om kaarten te kopen want ik heb nu bijna alle kaarten bij de lokale Bruna gehad
Ik koop hier weleens kaarten, je kan via Ideal betalen en snelle en zorgvuldige levering.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:37 schreef tdrone het volgende:
weet iemand trouwens nog leuke plaatsen om kaarten te kopen want ik heb nu bijna alle kaarten bij de lokale Bruna gehad
Misschien ben ik wel een beetje neurotischquote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:47 schreef Luthien87 het volgende:
Ik heb zelf geen idee meer wat ik er op heb geschreven, is alweer bijna vier weken geleden. Maar goed... mijn volgende kaart mag naar China.
Ik doe wel altijd een fotootje maken van de voorkant om nog te kunnen zien hoed de kaart er ook alweer uitzag.. meestal zijn dit geen fotos van hoge kwaliteit maar dat is ook niet perse nodig..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:07 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Misschien ben ik wel een beetje neurotisch![]()
Maar ik scan al mijn kaarten eigenlijk in, voor- en achterkant.
Als ik er straks 100 hebkan ik ze gemakkelijk op de pc eens "doorbladeren" en alle "comments' op de achterkant nog eens lezen.
dat is inderdaad wel een leuke site en ook nog stukken goedkoper dan bij de Brunaquote:Op dinsdag 11 januari 2011 10:04 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik koop hier weleens kaarten, je kan via Ideal betalen en snelle en zorgvuldige levering.
Ze hebben zelfs een afdelingkje "postcrossing kaarten"![]()
http://www.sneeuwvlokjeskaarten.com
In dit topic heb ik gelezen dat je die erbij krijgt.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:41 schreef tdrone het volgende:
[..]
krijg je wel priority zegels erbij?
ja die krijg je er ook bij!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:41 schreef tdrone het volgende:
[..]
krijg je wel priority zegels erbij?
www.pp-junkie.comquote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:37 schreef tdrone het volgende:
Wat leuk bedachtquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:08 schreef Lienzz het volgende:
[ afbeelding ]
yoehoe mijn eigen ontworpen kaartje is aangekomen in Taiwan na 19 dagen
leuk kaartjequote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:08 schreef Lienzz het volgende:
[ afbeelding ]
yoehoe mijn eigen ontworpen kaartje is aangekomen in Taiwan na 19 dagen
weeet niet of dat kan ivm dat je dan een soort sponsoring doet..quote:Op dinsdag 11 januari 2011 11:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ook leuk! Misschien moeten we dit soort linkjes verzamelen in de OP? Dat kan toch wel?
Ja wil ik ook graag wetenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:32 schreef tdrone het volgende:
[..]
leuk kaartje
waar heb je die gemaakt?
Ik denk het ook, maar misschien kan iemand het in FB vragen of het mag?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:33 schreef tdrone het volgende:
[..]
weeet niet of dat kan ivm dat je dan een soort sponsoring doet..
-afbeelding van routenetquote:
Will do, kom erop terugquote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:40 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk het ook, maar misschien kan iemand het in FB vragen of het mag?
leukquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:15 schreef TimeJumper het volgende:
Yahooo, vandaag weer al een kaartje binnen.Deze keer uit Arkansas.
prima profiel! Je woont niet ver bij mij vandaan zie ikquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:36 schreef tdrone het volgende:
mijn username is tomm
kijk eens of het jullie het leuk vinden?
ja op de achterkant stond wel heel veel geprinte text maar dat was in het chineesquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:39 schreef TimeJumper het volgende:
Ik vind het een leuk stukje tomm![]()
Oef wat een lelijke kaart uit Hongkong heb je gekregen zeg
Bedaank!quote:Op dinsdag 11 januari 2011 14:06 schreef tdrone het volgende:
[..]
ik heb je op de wiki toegevoegd Lienzz (mezelf ook)
We mogen een lijstje met postkaarten sites in de OP plaatsen, geen bezwaarquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:07 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Het lijkt me heel functioneel, dus ik zie niet zoveel bezwaar.
www.sneeuwvlokjeskaarten.comquote:Op dinsdag 11 januari 2011 19:47 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
We mogen een lijstje met postkaarten sites in de OP plaatsen, geen bezwaar
quote:Waar kan ik kaarten kopen?
Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:
• Bruna
• Musea
• HEMA
• V&D
• Bijenkorf
• Boekhandels
• Cadeauwinkels
• Souvenirwinkels
Ook kun je kaarten via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
• www.sneeuwvlokjeskaarten.com
• www.tinstarcompany.com
• www.postzegelsmetkorting.nl (postzegels)
• www.pp-junkie.com
• www.idrukker.nl (1x per maand 20 gratis ansichtkaarten bestellen)
• www.artunlimited.com
• www.kawaii-shop.nl
• www.thepostcardstore.co.uk
• www.postpapierenzo.nl
het komt allemaal welquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:14 schreef MrsSweetPie het volgende:
2 kaarten geregistreerd maar hier nog niets ontvangenBen een beetje ongeduldig, geloof ik.
Het pakketje met de 20 gratis kaarten is wel binnen
Ja bij mij ook, mooie kwaliteit hoor. Nou zo wil ik ze elke maand welquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:14 schreef MrsSweetPie het volgende:
2 kaarten geregistreerd maar hier nog niets ontvangenBen een beetje ongeduldig, geloof ik.
ik heb ook 20 gratis kaarten en nog een paar andere gratis kaartjes gekregenquote:Op woensdag 12 januari 2011 14:14 schreef MrsSweetPie het volgende:
2 stickers had ik er ook bij maar geen penquote:Op woensdag 12 januari 2011 19:30 schreef pgrferrari het volgende:
De 40 kaartjes zijn binnen![]()
Met gratis pen, sticker extra kaarten etc.
Wat een leuk kaartje zeg!quote:Op donderdag 13 januari 2011 10:23 schreef Guppyfriend het volgende:
It's a favorite!!
[ afbeelding ]
Drie mensen vinden m leuk
Vanmorgen 3 van de 4 nieuwe kaartjes op de bus gemikt, ik zag net op tijd of het kaartje naar Finland in een envelop mocht (pretty please). Oké, maar dan moet je wel even wachten tot ik thuis ben, kan maar moeilijk een envelop van m'n werk er omheen doenNeem aan dat het geen probleem is, hihihi. Veel iedereen een passende kaart kunnen vinden, ik hoop dat ze in de smaak vallen.
Bij mij hangen ze op het toilet, op een prikbord.quote:Op woensdag 12 januari 2011 23:03 schreef Spiegelei het volgende:
Hoe bewaren jullie je kaarten? In een map ofzo? Ik wil je goed bewaren bij elkaar.
verassing pakket besteld (10 kaartjes voor 5,95)quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Heb je dan zo'n pakket besteld, of zelf bij elkaar gezocht?
Ah dat is niet duur zeg, en zeker leuke kaarten.quote:Op donderdag 13 januari 2011 15:08 schreef Lienzz het volgende:
[..]
verassing pakket besteld (10 kaartjes voor 5,95)
Ja dat wil ik dus ookquote:Op donderdag 13 januari 2011 00:00 schreef Lienzz het volgende:
ik bewaar mijn kaartjes in een klapper met aparte foto insteekhoezen (kunnen 2 kaarten in een mapje) en zo kun je de voor en achterkant steeds bekijken omdat de mapjes doorzichtig zijn
Vergeet je nou een land of is er een land waar twee kaartjes naartoe moeten?quote:Op donderdag 13 januari 2011 19:51 schreef Lonaa het volgende:
Zo, ik heb me ook aangemeld!
Ga morgen mijn eerste 5 kaartjes versturen naar Amerika, Engeland, Spanje en Estland.
Wat een leuke kaarten!quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:25 schreef Lienzz het volgende:
ik heb vandaag mijn kaarten binnen gekregen van pp-junkie, zitten erg leuke tussen
van het laatste kaartje krijg ik honger
hoe lang heeft je kaartje erover gedaan?quote:Op donderdag 13 januari 2011 21:32 schreef MrsSweetPie het volgende:
[..]
Wat een leuke kaarten!
Ik heb een kaart naar Litouwen gestuurd vandaag. En er is een kaart van me in Japan aangekomen
Er gaan 2 kaartjes naar Amerika.quote:Op donderdag 13 januari 2011 20:43 schreef Luthien87 het volgende:
[..]
Vergeet je nou een land of is er een land waar twee kaartjes naartoe moeten?
Welkom in dit topic trouwens!
Kaart naar Japan heeft er 2 weken over gedaan. Valt me nog mee.quote:Op donderdag 13 januari 2011 22:29 schreef Lienzz het volgende:
[..]
hoe lang heeft je kaartje erover gedaan?
krijg trouwens wazige berichten via postcrossing, vraagt me nu iemand om mijn voor en achternaam (als iemand mijn adres krijgt via postcrossing staat dat erbij)
Ik heb ook wel eens zo'n berichtje gehad. Van een of andere enge Nigeriaan... Deleten die hapquote:Op donderdag 13 januari 2011 22:29 schreef Lienzz het volgende:
[..]
krijg trouwens wazige berichten via postcrossing, vraagt me nu iemand om mijn voor en achternaam (als iemand mijn adres krijgt via postcrossing staat dat erbij)
Ik heb Spanje nog niet in m'n stats staanquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:07 schreef charmed_angel het volgende:
Mijn kaart naar Vietnam is aangekomen
Volgende kaartje gaat naar.....USA
Ik wil zo graag een kaart sturen naar Spanje, kan ik Spaans schrijven
ik heb er vanmiddag een naar murmans gestuurd.. daar is niks mis mee toch? (vind ik leuker dan finland/duitsland/ zwitserlandquote:
ik heb al zoveel kaartjes naar rusland gestuurd.... ik wil weer eens wat andersquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:54 schreef tdrone het volgende:
[..]
ik heb er vanmiddag een naar murmans gestuurd.. daar is niks mis mee toch? (vind ik leuker dan finland/duitsland/ zwitserland
adressen uitwisselen kan helaas nietquote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:55 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ik heb al zoveel kaartjes naar rusland gestuurd.... ik wil weer eens wat anders
die is echt mooiquote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:05 schreef Lienzz het volgende:
vandaag twee kaartjes gekregen, eentje uit Engeland en eentje uit Canada![]()
(zie afbeelding)
[ afbeelding ]
Ik heb lekker wel 2 setjes op hetzelfde adresquote:Op zondag 16 januari 2011 08:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Mijn 20 gratis kaarten zijn ook aangekomenIk had stiekum twee setjes aangevraagd, op twee verschillende adressen. Maar het eerste setje op m'n eigen adres is nooit aangekomen, dit is het tweede setje wat naar het andere adres is gegaan...
Oops, that's what you get from being greedy
59 dagen en ik zit nog te wachten tot het meisje hem krijgtquote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:10 schreef Lienzz het volgende:
Ik vind dat de kaartjes naar Rusland altijd smerig lang onderweg zijn
Dan kan je vandaag weer een kaartje sturen, want dan issie langer dan 60 dagen onderwegquote:Op zondag 16 januari 2011 11:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
59 dagen en ik zit nog te wachten tot het meisje hem krijgt![]()
Ze is wel online gelukkig(net als m'n andere 2 naar China en Belarus, allebei 38 dagen onderweg).
1 | Greece 20 Nov, 2010 2,158 km 57 days Traveling |
Oh ik kon sowieso wel kaartjes sturen, maar ik stuur er altijd een aantal en pas als ze allemaal aangekomen zijn kies ik nieuwe uit.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:12 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Dan kan je vandaag weer een kaartje sturen, want dan issie langer dan 60 dagen onderweg
Griekenland kan er ook wat van
[ code verwijderd ]
Ik heb al 60 dagen (2 maanden dus) niks gestuurdquote:Op maandag 17 januari 2011 16:06 schreef pgrferrari het volgende:
Ik heb al 3 weken niks meer verstuurd ofzo.
Denk dat het voorlopig op zijn endje loopt.
Gewoon geen geld voor postzegels, tot ik een baantje oid heb.
Nee, maar wel jammer vindt ik het.quote:Op maandag 17 januari 2011 16:08 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik heb al 60 dagen (2 maanden dus) niks gestuurd
Geeft toch niet Pgr?
zijn dat gratis kaartjes?quote:Op maandag 17 januari 2011 19:42 schreef Guppyfriend het volgende:
M'n kaartje naar Duitsland is aangekomen, geen reactie whatsoever. Maar ze wilde een kaartje met een dier, U vraagt, ik stuur![]()
[ afbeelding ]
Die kaartjes met die ronde tekstjes zijn een relatiegeschenk dat ik van een drukker heb gehad waar ik veel laat drukkenquote:
Moet ik hem dan aanvinken of juist uit?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 17:10 schreef Lienzz het volgende:
[..]
adressen uitwisselen kan helaas niet
maar ik weet niet of je dit al gezien hebt maar je kan het een en ander aanpassen nu op postcrossing bij edit-profile:
Check if you prefer to send to repeated countries (does not affect the postcards you receive). This option is experimental. Help
Die vind ik ook erg leukquote:Op dinsdag 18 januari 2011 15:05 schreef Lienzz het volgende:
vandaag een leuk kaartje uit Letland gekregen, vind het een mooi kaartje
[ afbeelding ]
bij mij staat hij uitgevinkt...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Aanvinken als je het niet erg vindt om naar meerdere dezelfde landen te sturen. Geldt alleen voor het versturen en niet voor het ontvangen.
ja....quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Als het goed is heb je toch steeds bij je travelling elk land maar één keer, toch?
ja goed plan, ik ben erg benieuwdquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, dat is zo. Mijn kaartjes naar Rusland en Duitsland zijn aangekomen, dikke kans dat als ik morgen twee adressen trek, ik Rusland en Duitsland ga krijgen. Zullen we morgen eens kijken?
nog 49 postsquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:58 schreef Lienzz het volgende:
ik zie dat het topic weer bijna vol is...svp de OP uit de wiki halen daar deze is vernieuwd.
Dankuuu!
ik heb meestal ook plaats te weinig, vooral met de speciale postzegels is het echt even puzzelen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:49 schreef charmed_angel het volgende:
erg jammer is dat ja![]()
Ik schrijf altijd heel die kaart vol
Ik heb plek te weinig
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:37 schreef tdrone het volgende:
mijn kaartje naar zwitserland is aangekomen
belabberde kwaliteit van mijn Ipod (maar achja is beter dan geen foto):
[ afbeelding ]
de volgende mag naar wit-rusland
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:15 schreef Lienzz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
tdrone ik heb je foto even opgekrikt, was me een beetje aan het vervelen.
Hahahaha er wordt toch niets mee bedoeld he?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:14 schreef charmed_angel het volgende:
Kaartje uit Belarus ontvangen....
[ afbeelding ]
ik ontvang graag kaarten van Wild Animals....quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:44 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Hahahaha er wordt toch niets mee bedoeld he?![]()
Zo'n VooDoo beertje![]()
Oké, ik krijg geen gelijk, het is Brazilië en Japan gewordenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, dat is zo. Mijn kaartjes naar Rusland en Duitsland zijn aangekomen, dikke kans dat als ik morgen twee adressen trek, ik Rusland en Duitsland ga krijgen. Zullen we morgen eens kijken?
Braziliequote:Op woensdag 19 januari 2011 11:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Oké, ik krijg geen gelijk, het is Brazilië en Japan geworden
Ik stuur nu trouwens op woensdag, maar dat ga ik verplaatsen naar zaterdag. Op m'n werk heb ik natuurlijk geen postzegelsDat schiet niet op dus
En de 2 is niet stiekem een 7?quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:29 schreef Lienzz het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd bij het voorlaatste cijfer van 0 tm 9
het meest voor de hand liggende zou TW-290505 moeten zijn maar dit klopt helaas niet.
Iemand die het voor mij kan ontcijferen?
neej die 7 heb ik ook al geprobeerdquote:Op woensdag 19 januari 2011 17:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En de 2 is niet stiekem een 7?
Heerlijk van die crea cijfers
Ik schrijf altijd minimaal 2 keer de code op, ook als de kaart nat wordt en de inkt weg vaagt of als er een stempel of sticker heen komt te staan.
ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd bij het voorlaatste cijfer van 0 tm 9quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:51 schreef Pisces29 het volgende:
Die enalaatste, zou dat een 2 kunnen zijn, waarvan de "kop" van de 2 doorgetrokken is in een rondje
Dus 290525
Oke ff verder denkenquote:Op woensdag 19 januari 2011 17:59 schreef Lienzz het volgende:
[..]
ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd bij het voorlaatste cijfer van 0 tm 9
http://www.postcrossing.com/receive/unknownquote:Op woensdag 19 januari 2011 17:29 schreef Lienzz het volgende:
[ afbeelding ]
het meest voor de hand liggende zou TW-290505 moeten zijn maar dit klopt helaas niet.
Iemand die het voor mij kan ontcijferen?
Jemig, die zal wel elke keer dit probleem dan hebben (gehad)quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:57 schreef Lienzz het volgende:
Dit was de juiste id uiteindelijk: TW-240595
en de 9 is achterstevoren geschrevenquote:Op woensdag 19 januari 2011 19:15 schreef charmed_angel het volgende:
Ow je hebt hem al
Ik zag in die tweede ook een 4
die koe is coooolquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:
En iets Hollands naar Japan
[ afbeelding ]
Hee, die heb ik ook eens gestuurdquote:Op donderdag 20 januari 2011 08:50 schreef eNGine10 het volgende:
Jeej, mijn kaartje naar Spanje is "gefavourit"![]()
[ afbeelding ]
Haha, leuk kaartjequote:Op donderdag 20 januari 2011 09:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hee, die heb ik ook eens gestuurdNaar Brazilië
Ik weet de reactie erop nog wel, ze vond schaatsen maar iets raarsquote:
ik krijg bijna nooit inhoudelijke reactiesquote:Op donderdag 20 januari 2011 09:43 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik weet de reactie erop nog wel, ze vond schaatsen maar iets raars
Ik stel vaak nog wel een vraag op de kaart, meestal reageren mensen ook wel daarom. Bij iemand die zegt veel te reizen, vraag ik wel eens of ze NL ooit bezocht hebben, en of ze dat nog willen. Krijg je altijd wel leuke reacties op.quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:57 schreef tdrone het volgende:
[..]
ik krijg bijna nooit inhoudelijke reacties
heb jij nog speciale plaatsern waar je kaarten koopt? dan ga ik daar misschien ook eens langs..quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:08 schreef Lienzz het volgende:
vandaag weer een aantal mooie kaartjes gekocht in de stad...heb er eigenlijk nog genoeg maar kon het weer niet laten
ben vandaag even in heerlen geweest bij de boekhandel in 't corio. Verder bij de v&d nog leuke gekocht en bij de hema hebben ze ook altijd enige kaartjes.quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:03 schreef tdrone het volgende:
[..]
heb jij nog speciale plaatsern waar je kaarten koopt? dan ga ik daar misschien ook eens langs..
quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:34 schreef MrsSweetPie het volgende:
It's a favourit !! Vandaag ontvangen uit Thailand![]()
[ afbeelding ]
Oh maar das ook echt een mooiequote:Op donderdag 20 januari 2011 08:50 schreef eNGine10 het volgende:
Jeej, mijn kaartje naar Spanje is "gefavourit"![]()
[ afbeelding ]
Oh wat een leuk kaartje!quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:34 schreef MrsSweetPie het volgende:
It's a favourit !! Vandaag ontvangen uit Thailand![]()
[ afbeelding ]
Morgen vertrekken er kaartjes van mij naar Oostenrijk en Nieuw Zeeland
ik maak ook altijd een foto van de kaarten die ik verstuur en voeg ze erbij. Als iedereen dat zou doen dan zou het veel gemakkelijker zijn. Ik moet nu fotos maken van de kaarten die ik verstuur en ontvangquote:Op donderdag 20 januari 2011 19:58 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Oh wat een leuk kaartje!
Gisteren een kaart uit Rusland, heel leuk een oude zwart-wit foto van zo'n 100 jaar geleden van haar stad. Ze werk zelf op een kleine uitgeverij dus het is een kaart uit eigen werk.
Vandaag een vrij simpel kaartje uit China, maar ook daar ben ik blij mee hoor.
Scannen jullie allemaal ook je eigen kaarten in? Ik heb pas bijna al mijn ontvangen kaarten ingescand (die van vandaag en gisteren moet ik nog doen) en dat is toch wel leuk. Maar als ik een adres op vraag dan pas kijk ik of ik een leuke passende kaart heb en dan vind ik inscannen zo'n gedoe.
Maar ik zit er wel over te denken het toch te doen, is toch wel leuk zo'n overzicht van wat je ontvangt en wat je wegstuurt.
Oh en vandaag ook nog een tag binnengekregen, een tube body lotion uit Maleisië, de lotion ruikt erg lekker!
misschien zitten er drugs in...quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:58 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Oh en vandaag ook nog een tag binnengekregen, een tube body lotion uit Maleisië, de lotion ruikt erg lekker!
ik maak altijd een foto met mijn Ipod maar heb ook op mijn profiel erbij staan dat mijn fotos niet van hoge kwaliteit zijn..quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:58 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Oh wat een leuk kaartje!
Gisteren een kaart uit Rusland, heel leuk een oude zwart-wit foto van zo'n 100 jaar geleden van haar stad. Ze werk zelf op een kleine uitgeverij dus het is een kaart uit eigen werk.
Vandaag een vrij simpel kaartje uit China, maar ook daar ben ik blij mee hoor.
Scannen jullie allemaal ook je eigen kaarten in? Ik heb pas bijna al mijn ontvangen kaarten ingescand (die van vandaag en gisteren moet ik nog doen) en dat is toch wel leuk. Maar als ik een adres op vraag dan pas kijk ik of ik een leuke passende kaart heb en dan vind ik inscannen zo'n gedoe.
Maar ik zit er wel over te denken het toch te doen, is toch wel leuk zo'n overzicht van wat je ontvangt en wat je wegstuurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |