Oh dat!quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:31 schreef MalaCocinera het volgende:
lovechild laatste keer dat ik naar WW keek hadden ze hun eigen spekjes of een nepvariant dat je kon gebruiken. Ze hadden ook bakvellen die legde je dan in de pan legde en ipv olie gebruiken ''bakte'' je daarop je eitje. Ivm fokken vanaf mobiel kan nu niet ff linken ernaar
Goed hoorquote:Op dinsdag 16 november 2010 10:32 schreef Lovechild het volgende:
Aan mijn toenemende behoefte aan zoetigheid kon ik al merken dat mijn menstruatie er eerdaags aankomt en de weegschaal deed gisteravond mee aan die mededeling: 4 ons erbij.
En ik wéét dat het belangrijk is dat ik me voel zoals ik gisteren postte, maar toch voelt het dan even niet zo als de weegschaal daar niet aan meewerkt. Het liefst zou ik me begraven in eten vandaag maar gelukkig ben ik al zo hergeprogrammeerd dat ik dat niet doe
Thee... bij mij nuquote:Op dinsdag 16 november 2010 10:43 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Goed hoor
Wat is je alternatief voor eten dan?
Voor de ergste trek in zoetigheid heb ik 2 lange vingers en een aantal kauwgomballen gegeten en zometeen ga ik maar gewoon braaf wat fruit eten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:43 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Goed hoor
Wat is je alternatief voor eten dan?
quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:11 schreef DarkElf het volgende:
en een iemand (weet de naam even niet meer, sorry) die een half mens is afgevallen,wat een prestatie!
Tsja, eigen spekjes en vet vind ik maar een manier van commercieel uitmelken hoor. Dat is helemaal nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:00 schreef MalaCocinera het volgende:
Dat weet ik, maar ik zie niet echt het verschil met Cambridge dieet of WW (met hun spekjes en eigen vet om in te koken).
Ik hou dit nu zo'n 1.5 jaar vol, met gemak. Dat is toch ook echt een stukje discipline. De tijden hou ik niet precies aan. Ik zorg ervoor dat tussen mijn momenten van voeding minimaal 2 uur en maximaal 3 uur zit.quote:Oke je eet meer calorieeen en gezonder, zeker gezonder dan ik. Hoe lang hou je dit al vol? En hoe hou jij aan de tijden?
Het is niet zo dat je dit móet gebruiken hoor.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:55 schreef ehlo het volgende:
[..]
Tsja, eigen spekjes en vet vind ik maar een manier van commercieel uitmelken hoor. Dat is helemaal nergens voor nodig.
[..]
Ik had gister hetzelfde: ongesteld geworden en de weegschaal gaf een halve kg meer aan. In plaats van chocolade en katjang pedis waar ik normaal naar grijp ben ik toen maar gaan winkelen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 10:32 schreef Lovechild het volgende:
Pfff, klikte ik op 'invoeren' ipv op de smiley en sloot ik dus het topic voordat ik m'n post afhad.
Aan mijn toenemende behoefte aan zoetigheid kon ik al merken dat mijn menstruatie er eerdaags aankomt en de weegschaal deed gisteravond mee aan die mededeling: 4 ons erbij.
En ik wéét dat het belangrijk is dat ik me voel zoals ik gisteren postte, maar toch voelt het dan even niet zo als de weegschaal daar niet aan meewerkt. Het liefst zou ik me begraven in eten vandaag maar gelukkig ben ik al zo hergeprogrammeerd dat ik dat niet doe
Goed hoor!quote:Op dinsdag 16 november 2010 07:16 schreef flugeltje het volgende:
Hier gaat het goed, gisteren 3 kilo eraf. (2 weken bezig)
Ik zit qua koolhydraten inmiddels tussen de 30 en 40 gram per dag, dat is beter te doen dan onder de 30 te blijven. Verder moet m'n lichaam wel ontzettend wennen, heb last van m'n maag/darmen en ben een beetje wiebelig. Maar dat kan ook nog komen door een griepje waar ik afgelopen weekend mee in bed gelegen heb...
Nou, ik nam wel een beetje aan dat dat het geval was. Dat zie je wel vaker bij bepaalde dieten. Vaak kun je met een goedkoper product prima het zelfde resultaat bereiken.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:18 schreef Lovechild het volgende:
Oh nee, zo vatte ik het ook niet op. Maar ik wilde het even verduidelijken voor het geval je het dacht
Lijkt me een lekkere combinatie.quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:25 schreef mspoez het volgende:
Lijstje!
T 4 crackers met schrapje pindakaas en komkommer
quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:25 schreef mspoez het volgende:
Lijstje!
Ben gister begonnen met 40 dagen géén alcohol en gezond eten, plus als het lukt mn regime van 2 a 3 x sporten per week.
O gepocheerd ei op 1 volkoren boterham
T activia yoghurtje
T 4 crackers met schrapje pindakaas en komkommer
L grote bak broccolisoep
T gemengd fruit
T 2 rijstwafels sandwichspread
D boontjes sateh met kippepootjes
S bodybalance
Zit nu op 1680 kCal, dus na het sporten nog wat meer eten.
Morgen haal ik mn nieuwe fiets op, mn lieve omafiets is stukmaar goed, deze nieuwe rijdt wel veel lekkerder en vanaf donderdag kan ik dus weer met de fiets naar het werk!
Is natuurlijk niet heilig...quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:17 schreef mspoez het volgende:
[..]
Thnx! Lees al zolang bij jullie, gelukkig heb ik er toch iets van opgestoken dan.
Ik heb het begin dit jaar ook gedaan, van nieuwjaarsdag tot maandag met carnaval (dat was ...uhm ... 15 februari) en dat beviel me eigenlijk best goed. Nu ben ik het weer even zat, dronk gewoon te veel (lees: fles open = fles leeg) en daarnaast zag ik mezelf groeien. Dus knop om, vloekend alle resterende flessen alcohol in huis ingepakt en weggegeven/leeggegooid en het moet maar, tot kerst. Hoop dat het helpt, ik voel me soms net een walrus als ik mezelf op foto;s terugzie.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:20 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Is natuurlijk niet heilig...
Als het maar goed in het koppie zit, dat is het belangrijkste
Succes met alcoholloos, dat is mij nog niet gelukt
Ooh hebben jullie dat ook dat je pas op foto's ziet hoe erg het eigenlijk is? Als ik voor de spiegel sta, dan vind ik het over het algemeen wel meevallen. Vooral als ik mijn kleren aanhebquote:Op dinsdag 16 november 2010 22:08 schreef mspoez het volgende:
[..]
...
Hoop dat het helpt, ik voel me soms net een walrus als ik mezelf op foto;s terugzie.
Volleybal op donderdag van half negen tot tien uur. Gemiddeld ergens tegen een uur in bedquote:Op dinsdag 16 november 2010 17:04 schreef Soempie het volgende:
Vraagje trouwens: wanneer/ op welke tijden sporten jullie? Ik merk dat ik er 's avonds niet echt puf voor heb om na een werkdag nog eens te gaan sporten. Eerder deed ik aan volleybal, maar dat betekende twee avonden in de week ook pas om een uur of 12 weer thuis. Dat brak me enorm op de volgende dag. Nu probeer ik voor ik naar m'n werk ga te sporten, maar als ik vroeg moet beginnen heb ik daar ook geen tijd voor.
Vraag dus: wanneer/ welke dagen en welke tijden sporten jullie? Wat bevalt goed? Of hebben jullie tips voor mij?
Dat met allemaal in combinatie met kind en baan? Respectquote:Op woensdag 17 november 2010 10:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Volleybal op donderdag van half negen tot tien uur. Gemiddeld ergens tegen een uur in bed![]()
Daarnaast op wisselende dagen/tijden een wedstrijd. Hardlopen 's avonds zo tegen half negen.
Ik werk 32 uur erbij, hardlopen is niet elke avond hequote:Op woensdag 17 november 2010 10:48 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Dat met allemaal in combinatie met kind en baan? Respect
Die is spiksplinternieuw, voor deze lijnpoging hadden we niet eens een weegschaal...quote:Op woensdag 17 november 2010 11:16 schreef DarkElf het volgende:
wat raar Flugel
klopt jullie weegschaal wel?
Ja schommelingen van een halve kilo ken ik wel, maar 2,5kilo? Dat is toch wel heel erg heftig... We zijn nu iets meer dan 2 weken bezig, dus ik verwacht ook nog geen tijdelijke stilstand eigenlijk.quote:Op woensdag 17 november 2010 11:34 schreef Sarabi het volgende:
Flugeltje het is niet leuk maar wel normaal dat een man sneller afvalt
Hoelang ben je nou bezig? en wacht morgen gewoon af wie weet geeft ie dan weer gewoon -3 aan, die schommelingen heb je af en toe.
tnxquote:
Ik herpak mezelf wel weer, maar die eerste frustratie... damn dat is slecht voor de baalfactor. Je zou er haast zo gefrustreerd door raken dat je een anorexiapatient op zou kunnen vreten...quote:Op woensdag 17 november 2010 12:03 schreef V1z0R het volgende:
Flugeltje, je moet niet zo vaak gaan wegen! Dat geeft een vertekend beeld... (je bent immers nog geen maand bezig)
Gewoon 1x in de maand wegen en zolang het dan -2 t/m -6 is zit je goed!
12 maand verder bij een gemiddelde van -3 = 36Kg!!! Dus dan val je een anorexiapatiënte in 1jaar af, vergeet dat niet!
Daarom, om de maand wegenquote:Op woensdag 17 november 2010 12:15 schreef flugeltje het volgende:
[..]
tnx
[..]
Ik herpak mezelf wel weer, maar die eerste frustratie... damn dat is slecht voor de baalfactor. Je zou er haast zo gefrustreerd door raken dat je een anorexiapatient op zou kunnen vreten...
Heel eerlijk; als ik deze -3 van afgelopen maandag gemist had en toevallig nu, na iets meer dan 2 weken op de weegschaal was gaan staan en -0,5 geconstateerd had was ik ook over de naad gegaan. Maandag weeg ik weer....
Toen ik nog moest afvallen en ermee bezig was heb ik ook soms tijden stilgestaan, de bekende plateaus, ontzettend frustrerend idd maar ze horen erbij (dat is waar Sarabi op doelde) ...quote:Op woensdag 17 november 2010 12:28 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Daarom, om de maand wegenof helemaal niet!
ja dat kan idd, ik weeg zo ongeveer hetzelfde als een maand terug en mensen zeggen wel: he je valt af! maar das niet zo, mijn lichaam veranderd alleenquote:Zit zelf nu al zo'n 3mnd op hetzelfde gewicht ook al val ik wel af...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op woensdag 17 november 2010 13:11 schreef V1z0R het volgende:
Inderdaad DarkElf, doorzetten is het magische woord! Wanneer wegen een obstakel wordt voor je motivatie, gewoon niet meer doen. De resultaten komen echt wel wanneer je doorzet.
Reden dat ik nu eigenlijk niet meer in kilo's afval is omdat ik me concentreer op spierkracht.
Plateaus daarentegen ben ik vaak overkomen door m'n onderhoud aan te passen. Zo om de 3mnd raakte ik weer een plateau, door nog meer te eten doorbrak ik die uiteindelijk.
Zo zit ik tegenwoordig op een onderhoud van ~3600kcal en op sportdagen zelfs ~3800kcal.Dat is toch geen 3800 kcal?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
Heb er de hoeveelheden niet bij staan, maar zo'n lijst is gewoon 3800kcal hoor.quote:
Yes, keep saying thatquote:Op woensdag 17 november 2010 15:21 schreef V1z0R het volgende:
[..]
[edit] Plus wat MalaCocinera zegt(alhoewel, glas dat ik neem komt neer op een 300kcal) [/edit]
Dan moet je al bijna het hele ons beleg op je brood leggen en een flinke bel wodka nemen aangezien dat 68kcal per borreltje is...quote:Op woensdag 17 november 2010 15:21 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Heb er de hoeveelheden niet bij staan, maar zo'n lijst is gewoon 3800kcal hoor.
Bedenk wel dat cashewnoten al 650kcal per 100gr. is!
En m'n boterhammen zijn goed gevuld
[edit] Plus wat MalaCocinera zegt(alhoewel, glas dat ik neem komt neer op een 300kcal) [/edit]
Paarderookvlees is inderdaad ~ons.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:51 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dan moet je al bijna het hele ons beleg op je brood leggen en een flinke bel wodka nemen aangezien dat 68kcal per borreltje is...
Ik zelf zou zeggen ga lekker op 1900 kcal zitten maar dat is fingerspitzengefuhl....quote:Op woensdag 17 november 2010 15:40 schreef mspoez het volgende:
Oh thnx, MalaCocinera, ik zal eens zoeken!
[edit 1]*gevindt*
Ik fiets niet zoveel als hij hoor, 200-300 km op de wielrenfiets is natuurlijk niet te vergelijken met 75 km op een gewone. Wel lief dat je meedenkt!
[edit 2]
Zijn rekensommetje gedaan, en kom op een nietfietsdag (weekend) op 2500kCal en op een welfietsdag op 3000kCal. Jeminee!! Toch meer eten dan maar?
Heerlijk ditquote:Op woensdag 17 november 2010 15:51 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dan moet je al bijna het hele ons beleg op je brood leggen en een flinke bel wodka nemen aangezien dat 68kcal per borreltje is...
Dan mag je volgens het voedingscentrum veul meer drinkenquote:Op woensdag 17 november 2010 15:55 schreef V1z0R het volgende:
@mspoez,meer eten inderdaad
[..]
Paarderookvlees is inderdaad ~ons.
Combinatie kipfilet en zalm zelfs meer
Wodka is volgens mij nog steeds 250kcal per 10cl, dus ongeveer een half frisglas.
Het voedingscentrum geeft dat aan he, tenminste 86kcal dan, typoquote:
30cc = 30ml geen 30clquote:Op woensdag 17 november 2010 15:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dan mag je volgens het voedingscentrum veul meer drinken
1 borrelglaasje is 30cc en dat kost je volgens hen 86Kcal
Ja, maar dat blijft nog altijd wel een hele borrelquote:
Iets meer dan een half frisglas inderdaadquote:Op woensdag 17 november 2010 16:19 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja, maar dat blijft nog altijd wel een hele borrel
Dus dan is het inderdaad een beste bel met wodka die je naar binnen lebbert, zatlap![]()
pff! een whiskey glas aan wodka..quote:Op woensdag 17 november 2010 16:54 schreef V1z0R het volgende:
Bij lachen gebruik je veel spieren MalaCocinera! dus alleen maar goed
[..]
Iets meer dan een half frisglas inderdaad(whiskyglas)
Niets, ik doe niet aan tellenquote:Op woensdag 17 november 2010 17:29 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
pff! een whiskey glas aan wodka..
dan loopik daarna ondersteboven!
btw.. is er ergens ook een handig tabelletje /rekentootlje om te berekenen hoeveel kCal je verbuikt tijdens sporten..
Sjeen.. hoeveel hou jij aan voor anderhalf uur volleyballen??
ohh...quote:
Neehee!quote:Op dinsdag 16 november 2010 19:25 schreef mspoez het volgende:
Lijstje!
Ben gister begonnen met 40 dagen géén alcohol en gezond eten, plus als het lukt mn regime van 2 a 3 x sporten per week.
[knip]
quote:
Neem een handje extra amandeltjes, zit je er zo op.quote:Op donderdag 18 november 2010 20:04 schreef mspoez het volgende:
Verdorie, even vergeten hoe lastig het ook weer is om met weinig carbs aan je calorieën te komen.
O 2 craccottes met ei en kaas
T activiaatje
T 4 cream crackers pkaas+komkom
L 150 g kwark met peer en schepje whey
T blikje tonijn in groentesaus (lekker spul, voor herhaling vatbaar!)
T komkommer met pindakaas![]()
D spinazieomelet (3 eieren, 200 g spinazie, 50 g kaas, 25 g creme fraiche)
T amandeltjes
T kaas?
Is pas een kleine 1400. Suggesties welkom!
Ik zondig niet, ik maak de overweging iets te eten eten dat niet strikt in mijn schema pastquote:Op vrijdag 19 november 2010 09:01 schreef flugeltje het volgende:
Wat 'zondigen' jullie allemaal veel
Ik heb tot nu toe 1 keer gezondigd met een frietje. Het glaasje wijn bij het uit eten gaan was een weloverwogen keuze en geen spontane actie. Net zoals ik morgenavond op een feestje 2 wijntjes ga nemen...
Fijn LovelyLady, 2 kilo
bij mij trouwens net andersom, op het werk drink ik veel makkelijker dan wanneer ik vrij ben.
Maar wat goedquote:Op vrijdag 19 november 2010 08:58 schreef LovelyLady het volgende:
Goedemorgen...
De eerste 2 kilo zijn er af... en voornamelijk is dat vocht want ik was vorige week ongesteld.
En alhoewel een hectische chaotische week probeer ik wel zoveel mogelijk goede voeding te nuttigen. Gisteravond heb ik een schaaltje tortillachips gegeten ..ik had gewoon even trek in wat hartigs.
Gelukkig geen hele zak, en ondanks de stress deze week ben ik niet uit mijn 'ritme' gevallen.
Zwak punt blijft: Drinken, dat doe ik gewoon nog steeds niet voldoende, dagen waarop ik vrij ben gaat er zo een pot thee in een ochtend in, maar als ik werk kom ik er gewoon niet aan toe
Naja, dat bedoel ik dus... Spontaan zondigen heb ik eigenlijk nooit zo'n last van. Maar misschien is dat ook wel omdat ik af en toe een weloverwogen keus maak om iets te nemen. Ik zou het zonde vinden als ik vanavond bijvoorbeeld een wijntje zou nemen omdat ik weet dat ik er morgen sowieso eentje pak...quote:Op vrijdag 19 november 2010 09:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik zondig niet, ik maak de overweging iets te eten eten dat niet strikt in mijn schema pastMorgen zal ik dus een stuk vlaai nemen, omdat we dan vieren dat dochterlief haar zwemdiploma gehaald heeft (ik ga er voor het gemak even vanuit omdat ze gisteren heeft proefgezwommen en dus zaterdag mag diplomazwemmen).
Genoeg drinken lukt op mijn werk ook stukken beter dan thuis trouwens.
Stabiel is ook goed, zeker na zo'n weekquote:Op vrijdag 19 november 2010 09:12 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Maar wat goed![]()
Hier is het de afgelopen week maar zozo gegaanDrukte en vermoeidheid en me best beroerd in m'n vel voelen zorgde voor wat kinken in de kabel
Maar ik ben gelijk gebleven en dat vind ik al prima
Niets erbij in elk geval
Jeeejquote:
Lekker!quote:
Ah, ik ben/ was ook buitenaanvaller. Wel makkelijk dat je ook als spelverdeler aan de slag kunt. Wij hadden vaste spelverdelers en als er dan een ziek was hadden we toch wel een beetje een probleem. Wel jammer dat je nauwelijks tegenstand had, maarja, wie weet eindigen zij wel onderaan en komen er nog behoorlijk sterke teams. Of als jullie zo doorgaan, dat jullie promoveren.quote:Op vrijdag 19 november 2010 08:47 schreef Sjeen het volgende:
Ik ben meestal buitenaanvaller Soempie, al kan ik ook aan de gang als setupperEr was gisteren echt nauwelijks tegenstand, ik heb een serveerserie van 10 punten gehad. En ik ben dan ben ik nog niet eens echt een sterke serveerder, doe ik onderhands
Ik ga ook weer stapje voor stapje naar beneden, maar het belangrijkste vind ik voorlopig dat ik niet meer over dat bepaalde tiental heen ga
Belonen of opvrolijken met eten, dat is toch echt iets wat in de mens zit geloof ik. Ik ken zoveel soorten 'comfortfood'... Ik let er bij mijn dochter ondertussen wel op, dat het afwisselend is, dan weer eerns iets lekker, dan iets leuks.
quote:Op vrijdag 19 november 2010 09:48 schreef MalaCocinera het volgende:
Zo nu ontbijten, daarna The Secret to Weightloss vol 1, ff een van lichtste walking pilates dvd's doen hoor
quote:Op donderdag 18 november 2010 13:39 schreef MalaCocinera het volgende:
WATP mag ik alleen maar van mezelf doen als ik, moe, zielig etc. etc. ben
Er valt niet veel te promoveren, ik speel in de hoogste klasse Dames Recreantenquote:Op vrijdag 19 november 2010 12:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ah, ik ben/ was ook buitenaanvaller. Wel makkelijk dat je ook als spelverdeler aan de slag kunt. Wij hadden vaste spelverdelers en als er dan een ziek was hadden we toch wel een beetje een probleem. Wel jammer dat je nauwelijks tegenstand had, maarja, wie weet eindigen zij wel onderaan en komen er nog behoorlijk sterke teams. Of als jullie zo doorgaan, dat jullie promoveren.![]()
M'n vriend haalt wel vaker lekkere dingen voor me in huis en eigenlijk moet hij daar dan maar mee stoppen. Misschien vervangen door bloemen.![]()
Oja, thuis drink ik ook veel meer dan op m'n werk. 't Werk gaat aan een stuk door en dan denk ik er niet zo snel aan. Vanmiddag lekker een middagje vrij, dus ik ga op de bank met een goed boek en een kop thee.![]()
![]()
En je hersenen verbranden ook calorieën bij het nadenken.quote:Op vrijdag 19 november 2010 12:58 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Er valt niet veel te promoveren, ik speel in de hoogste klasse Dames RecreantenDit was inderdaad wel het team dat momenteel laatste staat. Maar het feit dat nadenken over de opstelling (ik ben meespelend coach) na het geblesseerd raken van een van onze speelsters (te koud in de hal, te weinig actie) de meeste energie kostte, is toch wel erg eigenlijk
Ach ja, ik heb in elk geval niet helemaal stil gezeten gisteren
Ik weet alle verschillen niet.quote:Op vrijdag 19 november 2010 13:00 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Zeg walking pilates is nog altijd zwaarder ja
Het is het weer, gewoon lekker op de bank met een kopje soepquote:Op zondag 21 november 2010 20:30 schreef sylvesterrr het volgende:
Grr, gisteren ging het op de sportschool echt heel slecht. Ik kon nauwelijks gewichten optillen, en had ook totaal geen zin. Het is me nu wel duidelijk waarom: griepje/verkoudheid.
Weekendquote:Op zondag 21 november 2010 18:53 schreef MalaCocinera het volgende:
Wat een stilte hier, ga zo ''the secret to weigtloss vol 2'' doen had er vanochtend geen zin
Thanks allquote:Op zondag 21 november 2010 20:53 schreef LovelyLady het volgende:
Gefeliciteerd Sjeen
Ik vraag me werkelijk af of gepofte kastansjes lekker zijn... Ik moet dat nog steeds eens een keer proberen
Wat een baggerweer.quote:Op zondag 21 november 2010 20:37 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Het is het weer, gewoon lekker op de bank met een kopje soepHoe is trouwens het gesprek met je werkgever gegaan?
Ik kan zo elders aan de slag als ik zou willen, maar mijn huidige werk vind ik eigenlijk te leuk en interessant om afscheid van te nemen. Het is de laatste tijd helaas erg druk.quote:Op zondag 21 november 2010 21:19 schreef MalaCocinera het volgende:
@ Sylvester in deze tijden is voor je zelf kiezen wat lastiger qua werk.....
ik heb iets nieuws gevonden.. Dancing NIA..quote:Op maandag 22 november 2010 10:49 schreef MalaCocinera het volgende:
Goedemorgen, na het ontbijt ga ik ''walk on to weightloss'' doen
Heb de site bekeken mij net iets te zweverigquote:Op maandag 22 november 2010 11:23 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ik heb iets nieuws gevonden.. Dancing NIA..
hebben ze hier ook in den haag.. ik ben errug benieuwd.. dansen is leuk en yoga en alle spirituele dingen die daar bij/aan hangen vind ik ook interressant.. binnenkort eens een proefles doen!
Dit is toch brillantquote:Op maandag 22 november 2010 13:04 schreef Soempie het volgende:
In plaats van zoiets fanatieks als Kinect heb ik iets heel sufs ontdekt waardoor ik afval. Vorige week ben ik begonnen met haken en dat betekent dat ik geen tijd/ zin/ mogelijkheid meer heb om de keuken in te lopen of ondertussen iets te eten. M'n eigen differential reinforcement of incompatible behavior procedure.![]()
Sjeen, nog gefeliciteerd!
Zie je nou wel!quote:Op maandag 22 november 2010 08:59 schreef flugeltje het volgende:
stepje wat goed!
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat vorige week maandag een uitschieter naar beneden was. Na het verdriet van woensdag is het namelijk weer gestaag omlaag gegaan en nu zit ik na 3 weken netjes op -3 een mooi tempo eigenlijk.
Gisteren was een vriend van ons op visite en die had z'n Kinect meegenomen... Nu wil ik 'm helemaalDe sportspelletjes zijn kut, maar de dans en fitnessspellen zijn wel erg tof. Vooral het dansen is gaaf
Heb nu dan ook lekker veel spierpijn... Springen moet ik echter maar even niet meer doen, dat trekken m'n knietjes toch nog niet..
Klote Sjeen, voordeel is wel dat wanneer je erna op de weegschaal gaat staan je ineens heel snel heel veel vooruitgang hebt geboekt..
Barretje, gaat lekker dus!
Marijke, jij moet de weekenden maar overslaan ofzo. Dan kun je ook de mist niet ingaan
niet zoo vaak hoor.. 2-3 keer per week volleybal en nu 1 keer per week yoga..quote:Op maandag 22 november 2010 11:33 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Heb de site bekeken mij net iets te zweverigIk kan me voorstellen als yoga je ding is dat je dit leuk vindt
Maar dan ben je wel vaak buiten de deur sporten of niet? Knap hoor
ik had vandaag ook een vreselijke volley training..quote:Op maandag 22 november 2010 22:39 schreef Sjeen het volgende:
Blegh... ik heb me net letterlijk door mijn les gesleeptVreemde is, het was eenzelfde les als vorige week, maar ik heb minder afstand afgelegd qua hardlopen. Het ging even niet vandaag...
Waarvan drie-vier keer buiten de deur, ik vind 1 keer buiten de deur te veel gevraagd.quote:Op maandag 22 november 2010 22:46 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
niet zoo vaak hoor.. 2-3 keer per week volleybal en nu 1 keer per week yoga..
daar wil ik 1 keer per week Dancing NIA en 1 keer per week DO-IN yoga doen..
dus 4-5 keer per week sporten
Nou .. de sportschool vind ik ook niks hoor!quote:Op maandag 22 november 2010 22:53 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Waarvan drie-vier keer buiten de deur, ik vind 1 keer buiten de deur te veel gevraagd.
Kennelijk hangt er wat in de lucht vandaag ik stond net voor een gesloten deur bij de sportschool
http://www.yunomi.nl/artikel/honing-en-kaneel-voor-je-gezondheidquote:WEIGHT LOSS:
Daily in the morning one half hour before breakfast on an empty stomach and at night before sleeping, drink honey and cinnamon powder boiled in one cup of water. If taken regularly, it reduces the weight of even the most obese person. Also, drinking this mixture regularly does not allow the fat to accumulate in the body even though the person may eat a high calorie diet.
quote:A SCOTTISH pharmacist has developed a new diet which allows slimmers to burn fat while they sleep by eating honey before bed.
Mike McInnes, 61, came up with the diet when he was helping athletes with their nutrition. He discovered that eating foods rich in fructose, such as dried fruits and honey, helps people burn fat and increase stamina.
The body burns more fat during the first four hours of sleep than it does during any other activity, including exercise. Eating two teaspoonfuls of honey before bedtime and doing resistance exercise three times a week helps to stimulate this process.
Mr McInnes said most of the commonly-held wisdom about weight loss is not true.
He said: "People think they can lose weight by not eating in the evenings, or by cutting out carbohydrates.
"And they are told that spending hours in the gym will help them lose weight."
"Of course, spending time in the gym gets you fit - but in an hour of aerobic activity you only burn an ounce of fat. This diet uses recovery biology, the process which burns nothing but fat. The most important time for fat-burning is in the first four hours of sleep."
Dat dusquote:Op dinsdag 23 november 2010 18:16 schreef MalaCocinera het volgende:
mspoez gaan naar die BodyBalance ik weet wat het ongeveer inhoud. Laat lekker de dag en de sores van je afgelijden meid!
Afgelopen maandagmiddag onderweg vanuit Amsterdam naar Nijmegen voelde ik me totaal niet meer goed (hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, spierpijn etc.). Ik moest noodgedwongen aan de kant; ik heb me maar laten ophalen omdat ik niet meer kon doorrijden.quote:Op zondag 21 november 2010 20:30 schreef sylvesterrr het volgende:
Grr, gisteren ging het op de sportschool echt heel slecht. Ik kon nauwelijks gewichten optillen, en had ook totaal geen zin. Het is me nu wel duidelijk waarom: griepje/verkoudheid.
ohh.. sylvesterr!!quote:Op woensdag 24 november 2010 03:31 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Afgelopen maandagmiddag onderweg vanuit Amsterdam naar Nijmegen voelde ik me totaal niet meer goed (hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, spierpijn etc.). Ik moest noodgedwongen aan de kant; ik heb me maar laten ophalen omdat ik niet meer kon doorrijden.
Gisteren vervolgens thuisgewerkt ondanks dat ik totaal niet goed voelde (hoofdpijn, keelpijn, verstopte neus, loopneus, spierpijn, vermoeidheid, braken etc.), uitzieken is niet echt mijn ding.Ik heb de hele dag met een dikke winterjas rondgelopen ondanks dat de kachel overuren draaide, zó koud had ik het (volgens mij gewoon koorts); gelukkig heb ik daar nu geen last van.
Al met al een stevige verkoudheid.
Eens kijken of ik nog terug in slaap kan vallen. Om 21.00u viel ik in slaap en ik ben alweer sinds 01.15u wakker.
Zo, das veel! Knap hoorquote:
Dat klinkt eerder als griep, dan als een verkoudheid. Ik zou toch even uitzieken als ik jou was, anders steek je je collega's aanquote:Op woensdag 24 november 2010 03:31 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Afgelopen maandagmiddag onderweg vanuit Amsterdam naar Nijmegen voelde ik me totaal niet meer goed (hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid, spierpijn etc.). Ik moest noodgedwongen aan de kant; ik heb me maar laten ophalen omdat ik niet meer kon doorrijden.
Gisteren vervolgens thuisgewerkt ondanks dat ik totaal niet goed voelde (hoofdpijn, keelpijn, verstopte neus, loopneus, spierpijn, vermoeidheid, braken etc.), uitzieken is niet echt mijn ding.Ik heb de hele dag met een dikke winterjas rondgelopen ondanks dat de kachel overuren draaide, zó koud had ik het (volgens mij gewoon koorts); gelukkig heb ik daar nu geen last van.
Al met al een stevige verkoudheid.
Eens kijken of ik nog terug in slaap kan vallen. Om 21.00u viel ik in slaap en ik ben alweer sinds 01.15u wakker.
Aha, ik zie dat dat ook bij gezonde variaties staat. Maar wat is het, waar koop ik het en hoe maak ik het klaar?quote:Op woensdag 24 november 2010 12:46 schreef MalaCocinera het volgende:
Ik ben een Bulgur vreter in plaats van GVA, eet ik GVB (Groente, Vlees, Bulgur). Nou eet ik amper vlees (misschien een of twee keer in de week) en bulgur eten als dagelijkse kost is iets dat bij mijn cultuur hoort
Ik haal het bij de lokale turk of marrokaanquote:Op woensdag 24 november 2010 12:53 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Aha, ik zie dat dat ook bij gezonde variaties staat. Maar wat is het, waar koop ik het en hoe maak ik het klaar?
Ow, dat gaat geen probleem worden, woon in Utrecht, op weg naar mn albert heijn zitten al twee turks/marokaanse supermarktjes. Kzal het eens proberen!quote:Op woensdag 24 november 2010 12:57 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik haal het bij de lokale turk of marrokaanen ik stoom het. Je kunt het koken
Je hebt diverse ''malingen'' (weet niet of dat het juiste woord is
) van fijne tot grove. Ik vind grove het fijnst voor de winter en de fijne het fijnst voor de zomer
De grove kun je in principe zoals rijst eten
Die dietisten leren het ook nooit. En ze laten zich ook nog betalen voor hun verkeerde adviezen(vetten vervangen door koolhydraten).quote:Van de diëtist heb ik veel informatie gekregen over wat ik moet eten. Niet echt een vastgesteld menu, maar algemene tips. Zo moest ik meer brood gaan eten overdag. Tijdens mijn lijnperiodes at ik vaak enkel crackers. 2 's ochtends en 2 's middags. En tijdens niet-lijnperiodes afbakbroodjes uit de oven met veel kaas. Nu moet ik dus 'gewoon' leren eten. Tijdens niet-lijnperiodes at ik ongeveer een zak chips per dag, dus dat ik dat nu niet meer doe zal ook wel helpen.Verder heb ik mijn sportschoolabonnement ook weer afgestoft en ik ga nu ongeveer 2 keer per week fitnessen. Dat probeer ik op te schroeven naar drie keer.
Meer vet eten? Met te hoog cholesterol? Trouwens, dat Dr. Frank wat ik deed is meer vlees e.d. en minder tot geen aardappelen, rijst e.d. Hield ik echt niet vol.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:43 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Die dietisten leren het ook nooit. En ze laten zich ook nog betalen voor hun verkeerde adviezen(vetten vervangen door koolhydraten).
Wie af wil afvallen moet juist minder koolhydraten eten en meer vet en eiwitten eten.
Brood bevat veel koolhydraten en daar wordt je dik van.quote:Meer vet eten? Met te hoog cholesterol? Trouwens, dat Dr. Frank wat ik deed is meer vlees e.d. en minder tot geen koolhydraten. Hield ik echt niet vol.
Gelezen. Ik denk dat ik het toch maar op mijn manier (die van mn diëtiste dus) ga proberen. Zeker omdat ik graag de rest van mijn leven normaal wil leren eten. En ik ga echt niet de rest van mn leven brood laten staan.quote:Op woensdag 24 november 2010 19:01 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Brood bevat veel koolhydraten en daar wordt je dik van.
Vet verhoogt het cholesterol niet, lees dit maar: http://www.klassiek-homeopaat.info/Artikelen/artikel-193.htm
Je kan best (volkoren)brood eten maar niet zoveel als de dietiste zegt.quote:Gelezen. Ik denk dat ik het toch maar op mijn manier (die van mn diëtiste dus) ga proberen. Zeker omdat ik graag de rest van mijn leven normaal wil leren eten. En ik ga echt niet de rest van mn leven brood laten staan.
Ik denk dat naar de dietiste luisteren het beste isquote:Op woensdag 24 november 2010 19:16 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Gelezen. Ik denk dat ik het toch maar op mijn manier (die van mn diëtiste dus) ga proberen. Zeker omdat ik graag de rest van mijn leven normaal wil leren eten. En ik ga echt niet de rest van mn leven brood laten staan.
misschien moet ze dat lekker aan de diëtiste overlaten die adviseert op persoonlijke behoeftes...quote:Op woensdag 24 november 2010 19:49 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Je kan best (volkoren)brood eten maar niet zoveel als de dietiste zegt.
Ik heb mijn nagels gelakt, dat werkt ontstressendquote:
Hallelujahquote:Op woensdag 24 november 2010 20:51 schreef Barretje80 het volgende:
ik eet lekker 2-4 boterhammen per dag!
en nu val ik af.. toen ik geen boterhammen at kwam ik aan..
boterhammen FTW!
Ik heb m'n koolhydraten ook beperkt hoor, dat hoeft niet per definitie slecht te zijnquote:Op donderdag 25 november 2010 03:28 schreef Kinga het volgende:
[..]
Hallelujah
Ik word een beetje moe van die koolhydraten-theorieen. Leuk en aardig dat je sneller afvalt als je ze eruit gooit. Maar dat is niet NORMAAL?! Sorry hoor, en dat is dan een dieet wat je wél je hele leven kan volhouden? Please. Go Barretje, je doet het prima!
quote:Op donderdag 25 november 2010 07:05 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik word daarom altijd een beetje moe van iedereen die elk ander dieet dan ze zelf volgen direct als belachelijk of 'niet normaal' bestempelenIeder z'n eigen dingske
Er is een gigantisch verschil tussen jou en NZ1900quote:Op donderdag 25 november 2010 07:05 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik heb m'n koolhydraten ook beperkt hoor, dat hoeft niet per definitie slecht te zijnDe meeste mensen die te zwaar zijn eten niet alleen te veel vet, maar ook veel te veel koolhydraten. Er zijn gewoon diverse manieren om je levensstijl in te richten. Ik kies ervoor het op deze manier te doen, met daarbij wel de wetenschap dat ik straks alleen een klein beetje 'goede' koolhydraten extra toe ga voegen... Dus ja, dit is best een dieet wat je je hele leven vol zou moeten kunnen houden.
Ik word daarom altijd een beetje moe van iedereen die elk ander dieet dan ze zelf volgen direct als belachelijk of 'niet normaal' bestempelenIeder z'n eigen dingske
een weegschaal van de ikeaquote:Op donderdag 25 november 2010 12:05 schreef xBlossomx het volgende:
Ik word helemaal gek van mijn weegschaal!!!!
Ga ik er vanochtend op staan... Geeft hij 91 aan. Ik blij...ga ik er weer opstaan, 2 tellen later, geeft hij 93 aan? Dan 95? Dan 91.5? (en ik was er de tweede keer gewoon op blijven staan, hij gaf gewoon steeds iets anders aan)...
Ik denk dat het echt tijd wordt voor een nieuwe..
Wat voor weegschaal hebben jullie?
Ik heb er één van de mediamarkt die ook vetpercentage meet (in theorie, in praktijk moet ik daarvoor nog dingen instellenquote:Op donderdag 25 november 2010 12:05 schreef xBlossomx het volgende:
Ga ik er vanochtend op staan... Geeft hij 91 aan. Ik blij...ga ik er weer opstaan, 2 tellen later, geeft hij 93 aan? Dan 95? Dan 91.5? (en ik was er de tweede keer gewoon op blijven staan, hij gaf gewoon steeds iets anders aan)...
Trouwens, dit gaat misschien heel dom klinken, maar het maakt niet uit dat mijn weegschaal op marmoleum staat, toch? Of moet het echt een 'harde' ondergrond zijn, als in tegels..zoals in de badkamer of iets dergelijks?quote:Op donderdag 25 november 2010 12:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik heb er één van de mediamarkt die ook vetpercentage meet (in theorie, in praktijk moet ik daarvoor nog dingen instellen) van het merk tristar. En ik stond er net op en weeg nu 92,8.
Dat betekent dat ik in twee weken 3,2 ben afgevallen! Jeuh.
Soort weegschaal maakt denk ik niet heel erg uit, wel lijkt me belangrijk dat ie goed een gewicht aangeeft. Met andere weegschalen verschilt het meestal wel.
7 euro bij de Action van glas met bloemenquote:Op donderdag 25 november 2010 12:05 schreef xBlossomx het volgende:
En vet meters zijn in principe niet nauwkeurig, enkel in water kun je je precieze vetpercentage meten. Dus hecht daar niet heel veel waarde aan
Maakt wel uit.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:12 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Trouwens, dit gaat misschien heel dom klinken, maar het maakt niet uit dat mijn weegschaal op marmoleum staat, toch? Of moet het echt een 'harde' ondergrond zijn, als in tegels..zoals in de badkamer of iets dergelijks?
I know dat er een verschil is, maar het hele koolhydraatgebeuren werd hier weer even over 1 kam geschoren en het is gewoon pertinent onwaar dat verminderen van koolhydraatinname slecht is... Volledig uitsluiten moet je overigens niet doen, maar dat geldt voor alle bouwstoffen...quote:Op donderdag 25 november 2010 08:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Er is een gigantisch verschil tussen jou en NZ1900En een honingdieet, dat klinkt heel leuk
Ik heb een ouderwetsche analoge weegschaal en die staat ergens in het schuurtje op mijn dakterras. Ik weeg me alleen bij de Weight Watchers op cursus, op maandagavond.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:05 schreef xBlossomx het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)thee-maakt-slank.htmquote:Wie twee suikerklontjes per kop gebruikt, en dagelijks gemiddeld vijf tot zes koppen koffie of thee drinkt, heeft 40 procent minder kans zwaarder te worden dan personen die de dranken zonder suiker gebruiken.
Dan ben ik dus het levende bewijs dat het niet (altijd) zo werkt... Ik drink standaard thee met honing voor ik naar bed ga. Het afvallen moet ik toch echt zelf doen door mijn energieverbruik te verhogen en mijn inname te beperken...quote:Op vrijdag 26 november 2010 05:11 schreef perezoso het volgende:
Het is geen honing dieet maar een extraatje wat helpt met afvallen zonder er energie in te stoppen, wat ik gelezen heb is dat je tijdens de 1e 4 uur van je slaap heel veel energie verbrand, meer als met sporten, met honing wordt dat proces versnelt / gestimuleerd, rijk aan fructose.
Gedroogd fruit is ook rijk aan fructose, dus hoeft niet perse honing te zijn.
Neem een lekker bakje thee met 2 theelepels honing voor het slapen gaan en de rest gaat vanzelf.
Nog een ander weetje. Mensen met veel suiker in de thee zijn gemiddeld genomen slanker dan de rest, het zorgt ervoor dat je minder trek hebt in ander voedsel tussen de hoofdmaaltijden door.
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)thee-maakt-slank.htm
Ik denk dat je de reacties op NZ1900 los moet zien van al dan niet koolhydraatarm eten Fluugs. Hij komt hier eens in de zoveel tijd binnenvallen om ons wel eens even te vertellen hoe we moeten leven en vervolgens iedereen die durft tegengas te geven tot op het bot af te zeiken. Mijn reactie was dus puur op hem gericht, niet op de inhoudquote:Op donderdag 25 november 2010 18:34 schreef flugeltje het volgende:
[..]
I know dat er een verschil is, maar het hele koolhydraatgebeuren werd hier weer even over 1 kam geschoren en het is gewoon pertinent onwaar dat verminderen van koolhydraatinname slecht is... Volledig uitsluiten moet je overigens niet doen, maar dat geldt voor alle bouwstoffen...
Hier moet ik de weegschaal ook precies met m'n plank meezetten anders ben ik zo een paar kilo zwaarder
Nee, het vervelend is dat het profiel anders is, afzetten gaat minder goed, draaiende bewegingen ook, omdat er onder hardloopschoenen geen draaipunten zitten.quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:08 schreef flugeltje het volgende:
Was niet tegen jou bedoeld SjeenGing mij meer de andere reactie, dat NZ wat lastig is was me al opgevallen..
Ging je nu ook harder met het trainen dan met je volleybalschoenen aan?
Wie zegt dat het niet werkt, misschien was je zonder wel stuk dikker.quote:Dan ben ik dus het levende bewijs dat het niet (altijd) zo werkt... Ik drink standaard thee met honing voor ik naar bed ga. Het afvallen moet ik toch echt zelf doen door mijn energieverbruik te verhogen en mijn inname te beperken...
doe toch niet zo vervelend zeg!quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:55 schreef perezoso het volgende:
[..]
Wie zegt dat het niet werkt, misschien was je zonder wel stuk dikker.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:55 schreef perezoso het volgende:
[..]
Wie zegt dat het niet werkt, misschien was je zonder wel stuk dikker.
Misschien ook niet, wie zal het zeggen...quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:22 schreef perezoso het volgende:
Jeetje wat hebben jullie lange tenen. Doe er maar lacherig om Sjeen maar je kan niet zeggen dat het niet werkt omdat je het altijd al doet, het is geen wondermiddel maar zonder die honing was je misschien wel een paar kilo zwaarder, dat weet jij en ik niet maar het stellig ontkennen dat het niet werkt op basis van die reden is natuurlijk een beetje dom.
Bij het atkins dieet eten mensen juist meer vet(en weinig koolhydraten) en toch vallen ze af, dus ik zou me niet te druk maken over vet.quote:Pffft, lastige dagen. Gisteren sinterklaas gevierd met vrienden, gekozen voor kaasfondue. Daar zitten relatief weinig koolhydraten in als je dipt met groenten. Maar wel weer veel vet, dus ik weet niet of ik er nou zoveel mee opgeschoten ben...
Vanavond heb ik een mee-eter en morgenmiddag een bijeenkomst waar ook altijd wel wat op tafel staat.
Hoop dat ik deze week stabiel kan blijven qua gewicht.
Klopt, maar met een kaasfondue krijg je natuurlijk snel een berg calorieën binnen en dat maakt wel degelijk uit.quote:Op zondag 28 november 2010 16:43 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Bij het atkins dieet eten mensen juist meer vet(en weinig koolhydraten) en toch vallen ze af, dus ik zou me niet te druk maken over vet.
Kom fluugs, hou je in. *knuffel geeftquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:53 schreef flugeltje het volgende:
Dit weer is bedoeld voor erwtensoep en warme chocolademelk met slagroom...
Mag niet...
Dat is de bedoeling ja.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:03 schreef MalaCocinera het volgende:
Vertel je bent er ruim 60 kilo mee afgevallen in 2 weken?
Sorry was geen nette reactie van mijquote:
Het is een proteïnerijk/koolhydratenarm dieet dat blijkbaar een groot succes in Frankrijk is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:09 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Sorry was geen nette reactie van mijWat houdt het dieet in en waarom kies je specifiek voor dit dieet?
quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:04 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Kom fluugs, hou je in. *knuffel geeft
quote:Op woensdag 1 december 2010 09:36 schreef Sjeen het volgende:
Ik zit ineens op mijn laagste gewicht sinds tijden2,4 kilo kwijt nu... Zou het komen doordat ik geen honing in mijn thee heb gedaan gister
goezoquote:Op woensdag 1 december 2010 09:36 schreef Sjeen het volgende:
Ik zit ineens op mijn laagste gewicht sinds tijden2,4 kilo kwijt nu... Zou het komen doordat ik geen honing in mijn thee heb gedaan gister
Wat bij mij helpt is zorgen dat ik zo goed als niks in huis heb, kan ik het ook niet eten.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:02 schreef MalaCocinera het volgende:
Het was honger, pure honger. Trek kan ik weerstaanStraks na het ontbijt maar ''walk on to total fitness'' doen
Dat heb ik ook, maar ik was gister na lange tijd weer eens aan het werk en daar waren de lekkere dingen in overvloedquote:Op donderdag 2 december 2010 11:34 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Wat bij mij helpt is zorgen dat ik zo goed als niks in huis heb, kan ik het ook niet eten.Bij honger kan ik dus enkel een boterham extra ofzo. Mja, ik woon alleen (nou ja, met huisgenoten wel) dus ik hoef geen rekening te houden met familie.
BTW, 90,5 vanmorgen op de weegschaal, dus al ongeveer 6 kilo afgevallen. Jeuh! Volgende week ga ik weer naar de diëtiste, ik hoop dat ik daar dan onder de 90 kan zijn. Al ga ik dit weekend wel sinterklaas vieren...
Wow, in hoeveel tijd dan?quote:Op vrijdag 3 december 2010 08:24 schreef flugeltje het volgende:
Ook hier gewoon niets in huis...
Vanochtend even tussentijds op de weegschaal gestaan en ik lijk weer zo'n rare uitschieter naar beneden te hebben, net zoals een tijdje geleden. Hoop trouwens dat het geen uitschieter is, maar gewoon even een spurtje-4.1 vanochtend...
Nu wel, want ik koop niks. Ow, en als iemand in mijn familie zo vervelend is me een chocoladeletter te geven dan euh mep ik diegene op zn hoofd ermee. Zo. Dit weekend wel twee keer Sinterklaas vieren, dus dat is wat lastiger.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:24 schreef DarkElf het volgende:
Goeiemorgen en overleven jullie allemaal een beetje de overdaad aan snoep overal deze tijd van het jaar?
Ik zie het al helemaal voor mequote:Op vrijdag 3 december 2010 11:26 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nu wel, want ik koop niks. Ow, en als iemand in mijn familie zo vervelend is me een chocoladeletter te geven dan euh mep ik diegene op zn hoofd ermee. Zo. Dit weekend wel twee keer Sinterklaas vieren, dus dat is wat lastiger.
Vrij probleemloos... Er ligt al twee weken een chocoladeletter naast mijn bed, die had dochter voor me mee naar boven genomen. En op de salontafel staat een grote bak schaal pepernoten/chocoladepepernoten en een schaal pelpinda's. Als ik een handje heb gehad in de afgelopen weken, dan is het veel. Dat is ook eigenlijk helemaal mijn probleem niet... Lekker eten en alcohol deste meerquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:24 schreef DarkElf het volgende:
Goeiemorgen en overleven jullie allemaal een beetje de overdaad aan snoep overal deze tijd van het jaar?
Dat ook ja, chocolade en pepernoten e.d. zijn niet zo'n probleem voor me. Zakken chips en drank en warm eten wel. Zondag ga ik gourmetten bij mn ouders, maar daar houden ze wel rekening met me. Dus dat wordt vooral groente gourmetten.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Vrij probleemloos... Er ligt al twee weken een chocoladeletter naast mijn bed, die had dochter voor me mee naar boven genomen. En op de salontafel staat een grote bak schaal pepernoten/chocoladepepernoten en een schaal pelpinda's. Als ik een handje heb gehad in de afgelopen weken, dan is het veel. Dat is ook eigenlijk helemaal mijn probleem niet... Lekker eten en alcohol deste meer
Maar goed, ik sta nu op 2,6 kilo verlies
Ik ben 1 november begonnen, dus we gaan gestaag... Let wel; ik zie het als uitschieter nu omdat ik afgelopen maandag nog op -3 stond.quote:
Vreemd genoeg overleef ik het prima, ik mis de chocolade en pepernoten eigenlijk niet zo. Mijn problemen komen pas met de kerst denk ik, uitgebreid dinerenquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:24 schreef DarkElf het volgende:
Owzo, ik dacht even dat je in een week bedoelde.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:36 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ben 1 november begonnen, dus we gaan gestaag... Let wel; ik zie het als uitschieter nu omdat ik afgelopen maandag nog op -3 stond.
[..]
Ik snap het!quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Vrij probleemloos... Er ligt al twee weken een chocoladeletter naast mijn bed, die had dochter voor me mee naar boven genomen. En op de salontafel staat een grote bak schaal pepernoten/chocoladepepernoten en een schaal pelpinda's. Als ik een handje heb gehad in de afgelopen weken, dan is het veel. Dat is ook eigenlijk helemaal mijn probleem niet... Lekker eten en alcohol deste meer
Maar goed, ik sta nu op 2,6 kilo verlies
Klinkt goed. Wat ga je doen met kerst? heb je een beetje een vinger in de pap met wat je voor je neus krijgt?quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:36 schreef flugeltje het volgende:
Vreemd genoeg overleef ik het prima, ik mis de chocolade en pepernoten eigenlijk niet zo. Mijn problemen komen pas met de kerst denk ik, uitgebreid dineren
Wel merk ik dat ik meer behoefte heb aan koolhydraten door de kou, maar dat is wel te handelen...
Het is toch zo jammer dat ik net na Kerst 4 belangrijke examens heb, anders was ik zeker langsgekomenquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:01 schreef flugeltje het volgende:
Komt absoluut goed!
Als toetje geen zoetigheid, maar een kaasplankje. Kaas heeft geen koolhydraten. Ik maak er 7 of 8 gangen van, dan heb je ook minder behoefte aan brood/aardappel etc en kun je dat weglaten.
Ja, maar je hoeft niet echt op je vetten te letten. Natuurlijk ook weer niet te gek doen, maar een kaasplankje is geen probleem. Als je koolhydraten verminderd moeten wel de eiwitten en vetten omhoog, dus ik eet naar verhouding wel wat vetter dan anders. (ook om m'n BMR te redden) Dat is ook vaak het probleem bij mensen die klaar zijn met een dergelijk dieet, die voegen na afloop wel de koolhydraten toe, maar vergeten de vetten af te bouwen... Gevolg => JO-JOquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:35 schreef DarkElf het volgende:
kaas geen carbs maar wel veel vet toch?
dan heb ik wel extra zondig geluncht: 2 tosti's met kaas en ham
Ik ben ook het Sinterklaasweekend prima doorgekomenquote:Op maandag 6 december 2010 11:55 schreef egeltje1985 het volgende:
Ok, ik ben het sinterklaasweekend prima doorgekomen.
Zaterdag aten we nasi, ik had een eigen pannetje met zilvervliesrijst en veel groente e.d. Prima dus. Wel een chocoladeletter gekregen, maar in het bijbehorende gedicht stond dat Sint het zielig vond me niks te geven, maar dat ik het wel kon afgeven.Gisteravond voorgeschoteld aan een paar hongerige huisgenoten, nu bijna op al, dus prima (en ik heb er zelf niks van op dus).
Zondag gingen we gourmetten. Stukje zalm, stukje biefstuk en stukje kipfilet op. En verder veel groenten gegourmet/ gesteengrilld. Courgette en paprika enzo. Gewoon koffie na, ging allemaal prima dus.
En bij jullie? Heb je je tegoed gedaan aan pepernoten of wortelbolletjes?
Ik heb nu in ieder geval heel erge spierpijn, voornamelijk in mn kuiten. Je hebt er gewichtjes bij nodig trouwens.quote:Op dinsdag 7 december 2010 06:51 schreef flugeltje het volgende:
@egeltje, ik zal straks wel eens gaan kijken of het iets is, ben wel benieuwd hoe zwaar...
Lovechild, heel netjes![]()
sylvesterrr, balen zeg... zou je niet eens even langs de huisarts? Jezelf zo slap voelen is ook niets lijkt me... Even ijzer laten prikken ofzo?
Zakjes meel/suiker etc zijn ook gewichtjes natuurlijkquote:Op dinsdag 7 december 2010 11:24 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik heb nu in ieder geval heel erge spierpijn, voornamelijk in mn kuiten. Je hebt er gewichtjes bij nodig trouwens.
Mn vriend heeft het net uitgeprobeerd. Whaha. Coördinatie van een euh iets met weinig coördinatie. Armen en benen die tegelijk iets moesten doen was blijkbaar erg lastig.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zakjes meel/suiker etc zijn ook gewichtjes natuurlijk
Ik ga er eerst eens naar kijken en dan uitproberen voor ik mezelf er helemaal in stort...
Heej welkom! Ik ben ook 1.73, en toen ik begon met afvallen 96 kilo. Nu ongeveer 91.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:49 schreef Tinteling het volgende:
Hallo!
Al een aantal topics terug had ik me hier gemeld en dat doe ik bij dezen nog een keer. Momenteel weeg ik pak 'm beet 95 kilo en ik ben ongeveer 1.73 meter en dat is natuurlijk veel te zwaar. Ik merk het ook aan mijnn kledingkeuze, alleen maar ruimzittende spijkerbroeken (want tja, dan lijkt het voor mij dat ik er nog goed inpas) en vesten. En dat wil ik niet meer.
Dus ga ik proberen om richting de 70 kilo te gaan. Bij mij is het niet zo dat ik een of andere ziekte heb of slecht met koollydraten kan, het is simpelweg te veel eten en te weinig bewegen. Nu voetbal ik twee keer per week en af en toe een wedstrijd en ik zwem nog een keer in de week. Ik zal ook een schema aanmaken, dat motiveert hopelijk voor mij zelf.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:26 schreef flugeltje het volgende:
Welkom tinteling!
@egeltje "allesarm"
Mag ik dan woensdag een dropje als ik beloof de rest van de dag helemaal niets meer te nemen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:35 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt echt een topdieet te zijn. Misschien schrijf ik er een boek over. Met weekmenu's enzo. "Maandag: Pak een glas water. Dinsdag: Eet een appel." Beetje variëren natuurlijk.
Hm, dat is niet echt een gezonde keuze natuurlijk. 100 gram zoete drop is toch al weer 349 calorieën. En met een streven van max 100kcal per dag is dat iets te veel. Misschien mag het als je daarna een marathon rent.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:57 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Mag ik dan woensdag een dropje als ik beloof de rest van de dag helemaal niets meer te nemen?
Damn it, ook net gedaan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:57 schreef flugeltje het volgende:
[..]
@Rob welkom! Doe geen moeite met je aanmelden op dieetweb, wordt al een tijdje niet meer bijgehouden hier
Ik had het over 1 enkel dropje... Dus dat kan gewoon, voor de rest leven we wel van de liefdequote:Op vrijdag 10 december 2010 15:00 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Hm, dat is niet echt een gezonde keuze natuurlijk. 100 gram zoete drop is toch al weer 349 calorieën. En met een streven van max 100kcal per dag is dat iets te veel. Misschien mag het als je daarna een marathon rent.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:35 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt echt een topdieet te zijn. Misschien schrijf ik er een boek over. Met weekmenu's enzo. "Maandag: Pak een glas water. Dinsdag: Eet een appel." Beetje variëren natuurlijk.
Het is in ieder geval goedkoopquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:26 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]!
klinkt wel als een gat in de markt
Lekker hoor, juist door jezelf heeel sporadisch te verwennen, kun je het tenminste goed volhouden. Ik wel dan tenminstequote:Op zaterdag 11 december 2010 10:02 schreef flugeltje het volgende:
Zo, had gister dus 'hèt etentje' voor m'n jubileum. Ik heb nergens naar gekeken en was compleet voldaan en behoorlijk aangeschoten aan het einde van de avond. Vanochtend slechts 100 gram zwaarder dan gisterochtend, dus ik wacht nog even met angst en beven af of het hier bij blijft.
@xblossomx 5 dagen trainen! Goezo
Wow Seiramu, hoe heb je die kilo's eraf gewerkt?
Dat laatste zinnetje he... Ik hoop oprecht dat alles goed met je gaat!quote:Op zondag 12 december 2010 17:42 schreef Troel het volgende:
Dames en heren,
Tot mijn grote spijt moet ik aangeven dat de lijstjes van Dieet-web niet langer gegarandeerd zijn. Het is mogelijk dat de mensen die nu nog een inlogaccount hebben dit nog kunnen gebruiken, maar helaas heb ik daar, door persoonlijke omstandigheden, geen zicht meer op. Het spijt dat het op deze manier moet lopen, maar da
t spijt me van wel meer dingen.
Troel, bedankt voor alle goede zorgen! En heel veel sterkte!quote:Op zondag 12 december 2010 17:42 schreef Troel het volgende:
Dames en heren,
Tot mijn grote spijt moet ik aangeven dat de lijstjes van Dieet-web niet langer gegarandeerd zijn. Het is mogelijk dat de mensen die nu nog een inlogaccount hebben dit nog kunnen gebruiken, maar helaas heb ik daar, door persoonlijke omstandigheden, geen zicht meer op. Het spijt dat het op deze manier moet lopen, maar dat spijt me van wel meer dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |