Alcohol kan inderdaad funest zijn, zeker in combinatie met geraffineerde koolhydraten en bepaade vetten. Als je dan ook nog door een blessure minder beweging krijgt, gaat het helemaal fout. Als je niet aan meer sport kan doen (om wat voor reden dan ook) moet je daar je voeding ook op aanpassen (inname verlage). Je lichaam heeft tenslotte ook minder voeding nodig.quote:Op maandag 15 november 2010 21:17 schreef Sjeen het volgende:
Nou, ik heb op een bepaald moment de teugels laten vieren (en dat is bij mij meestal op het vlak van wijn/port enzo) en ben geblesseerd geraakt... Dan gaat het gestaag weer de verkeerde kant op.
Succes! Na 12 uur carbs verlagen werkte voor mij ook redelijk goed. Wat ik ook lees is dat sommige mensen zo'n beetje alle carbs uit hun voeding schrappen. Dat is typisch iets wat bodybuilders ook doen in de laatste weken voor hun wedstrijden. Zo proberen ze nog net de laatste paar grammen vet kwijt te raken. Echter is het niet aan te raden om dit langer dan een week of 8 te doen. Je lichaam heeft koolhydraten nodig om te kunnen functioneren (geeft energie). Als je te lang een lage koolhydraat inname aanhoudt, kan dat vermoeidheid/futloosheid tot gevolg hebben.quote:Op maandag 15 november 2010 21:32 schreef mspoez het volgende:
Alcohol is volgens mij bij ook het probleem. Ik eet zelden meer dan 1700 kCal maar drink regelmatig te veel. Zonde van het op mijn eten letten, dus eigenlijk. Na een zeer doordrenkt weekend heb ik nu besloten tot de kerst in elk geval maar even alcoholloos te gaan en verder te blijven eten hoe ik eet, dat wil zeggen rond die 1700 en met na 12u weinig carbs meer, plus de 2 à 3 x sport die ik al deed, gecombineerd met hypericum tegen de donkere wolken. Eens zien of dat effect heeft.
Dankquote:Elho, wat knap, 33 kilo...man, dat is een half mens!
quote:Op dinsdag 16 november 2010 07:08 schreef flugeltje het volgende:
@ Ehlo Je laat de koolhydraten weg bij het avondmaal, is daar een reden voor?
Ik gebruik trouwens ook de whey. Waarom neem je 's ochtends eigenlijk alleen de eiwitten van het ei of begrijp ik je dan verkeerd?
Ziet er eigenlijk wel een beetje uit als een sportersdieet zo...
Djenneke!!!Wat goed!
Dat mag ook wel. Gefeliciteerd!quote:
Dat kopt. Ik ben een behoorlijke tijd aan het puzzelen geweest om ervoor te zorgen dat m'n vetpercentage omlaag ging. Ik ben eens op het Internet gaan lezen en heb wat navraag gedaan bij diverse instructeurs. In beide gevallen kreeg ik dit als advies en dat lijkt te werken.quote:Op dinsdag 16 november 2010 07:08 schreef flugeltje het volgende:
@ Ehlo Je laat de koolhydraten weg bij het avondmaal, is daar een reden voor?
Nee, dat begrijp je goed. Ik neem alleen de eiwitten van het ei om een extra bron van eiwitten te hebben naast de whey en melk. Ik zou ook het eigeel op kunnen eten, want dat bevat ook een deel van de eiwitten. Ik doe dat echter niet om zo min mogelijk van de vetten binnen te krijgen.quote:Ik gebruik trouwens ook de whey. Waarom neem je 's ochtends eigenlijk alleen de eiwitten van het ei of begrijp ik je dan verkeerd?
Ik denk dat je het daar ook wel mee kunt vergelijken. Ik hoef dan ook niet echt meer af te vallen, maar wil graag m'n vetpercentage omlaag hebben. Daarvoor is meer nodig dan alleen onder je onderhoud eten.quote:Ziet er eigenlijk wel een beetje uit als een sportersdieet zo...
Ik denk dat het niet zo vreemd is dat je last van je maag/darmen hebt. Omdat je koolhydraat inname zo laag is krijg je waarschijnlijk niet genoeg vezels binnen. Vezels zijn essentieel voor de maag- en darmflora.quote:Op dinsdag 16 november 2010 07:16 schreef flugeltje het volgende:
Hier gaat het goed, gisteren 3 kilo eraf. (2 weken bezig)
Ik zit qua koolhydraten inmiddels tussen de 30 en 40 gram per dag, dat is beter te doen dan onder de 30 te blijven. Verder moet m'n lichaam wel ontzettend wennen, heb last van m'n maag/darmen en ben een beetje wiebelig. Maar dat kan ook nog komen door een griepje waar ik afgelopen weekend mee in bed gelegen heb...
Dit had mijn post kunnen zijn. Ik heb me net voorgenomen om niet meer elke dag op de weegschaal te gaan staan. Heb gemerkt dat m'n broek losser zit en vanmorgen gaf de weegschaal toch een stuk minder aan. Gaf een goed gevoel en echt niet dat ik er dan morgen weer op ga staan.quote:Op dinsdag 16 november 2010 08:58 schreef Sjeen het volgende:
Nadeel van elke dag op de weegschaal staan... Je ziet elke schommelingEn de dag na hardlopen ben ik dus per definite zwaarder
Als ik dat eetschema hierboven bekijken, dat zou ik niet trekkenDat valt buiten mijn kader van genieten van het leven
Ik hoef je vast niet te vertellen dat je dat beter niet kunt doenquote:Op dinsdag 16 november 2010 08:58 schreef Sjeen het volgende:
Nadeel van elke dag op de weegschaal staan... Je ziet elke schommelingEn de dag na hardlopen ben ik dus per definite zwaarder
Oh, maar het betekent niet dat ik niet geniet van het leven hoor. Ik ga ook lekker uit eten of neem af en toe een zak chips. Ik hou niet van bier/wijn/andere alchoholische dranken, dus dat scheelt. Ik doe wel alles met mate en dat is waar het probleem zit voor de meesten. Zonder goede discipline wordt het wel erg lastig om je doel te bereiken.quote:Als ik dat eetschema hierboven bekijken, dat zou ik niet trekkenDat valt buiten mijn kader van genieten van het leven
Weet ikquote:Op dinsdag 16 november 2010 09:11 schreef ehlo het volgende:
[..]
Ik hoef je vast niet te vertellen dat je dat beter niet kunt doen. Ik kan me voorstellen dat dat alleen maar frustrerend is.
Dat laatste ben ik zeker met je eensquote:[..]
Oh, maar het betekent niet dat ik niet geniet van het leven hoor. Ik ga ook lekker uit eten of neem af en toe een zak chips. Ik hou niet van bier/wijn/andere alchoholische dranken, dus dat scheelt. Ik doe wel alles met mate en dat is waar het probleem zit voor de meesten. Zonder goede discipline wordt het wel erg lastig om je doel te bereiken.
Daar sla je precies de spijker op z'n kop. Ik heb inderdaad een andere doelstelling.quote:Op dinsdag 16 november 2010 09:19 schreef Sjeen het volgende:
Dat laatste ben ik zeker met je eensMaar ik wil graag door het leven gaan zonder poeders en zonder het splitsen van eieren en het weglaten van specifieke voedingselementen. Ik kan me overigens wel voorstellen dat het voor jou goed werkt. Jij hebt immers een andere doelstelling voor ogen.
Dat weet ik, maar ik zie niet echt het verschil met Cambridge dieet of WW (met hun spekjes en eigen vet om in te koken). Oke je eet meer calorieeen en gezonder, zeker gezonder dan ikquote:Op dinsdag 16 november 2010 09:53 schreef ehlo het volgende:
MalaCocinera: Voor mij werkt dit om mijn doel te bereiken.
Zoals ik al aangaf hoeft iemand die alleen af wil vallen echt niet zo'n schema te volgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |