abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 november 2010 @ 12:08:51 #251
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88733335
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 11:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik vind het knap als je het kan, ik kan dat dus echt niet... Sowieso niet, omdat ik ook nog een dochter van 6 heb en een vriend, die wel gewoon moeten eten. En daarnaast wil ik mijn dochter een gezonde relatie met voedsel meegeven, dat lukt niet als mama op shakes en soep probeert te overleven :P

Ieder zo zijn ding ;)
Mijn zoon leeft nu ook op shakes....

Maar dat zijn er dan wel meer dan 3 per dag :P

Ik snap je punt, voor mij ook een reden om nu m'n dieet te doen en samen met Martijn 'schoon schip' te maken wat eten betreft. Als er iets is wat we onze zoon mee willen geven is het inderdaad op een 'gezonde' manier met eten omgaan, als hij straks met de pot mee gaat eten moeten wij ook weer meer koolhydraten eten dan we nu doen. Ik verwacht sowieso dat Martijn over een maandje of 2 al op streefgewicht is, die is nu al 5 kilo afgevallen in dezelfde periode. Hij neemt overigens wel meer koolhydraten dan ik doe omdat hij de vulling/verzadiging mist die ik wel heb.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_88734073
Vanavond is mijn weegmoment weer; ik ben benieuwd.
Van het weekend een paar genietmomenten gehad maar alles binnen de points (ik ben altijd zuinig op de extra points die je wekelijks mag en op die je verdient met bewegen), dus dat moet geen problemen opleveren.
Het valt me trouwens op dat ik me over de gehele linie ook veel beter voel. Fitter. Ik heb jarenlang overdag geslapen want ik had altijd wel een kleintje dat m'n nachten onderbrak en dat moest ik overdag echt inhalen. Dat is nu over. Vandaag bijvoorbeeld ben ik onbedoeld vanaf een uur of 4 al wakker en ik voel me gewoon fit. Denk dat het oa te maken heeft met een drastisch verminderde suikerinname. Ik lust geen cola meer terwijl ik daar tot voor kort makkelijk een fles per dag van op kon. Qua drinken drink ik eigenlijk alleen maar water en thee. Rare gewaarwording wel, maar ik voel me heel blij *O*
Don't you love her madly?
  maandag 15 november 2010 @ 13:50:12 #253
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_88736463
Hoi :W.

Ik meld me ook maar eens, ben al van 120 kilo naar +/- 106 kilo afgevallen. Ik was al sinds mijn 16 te zwaar (Ben nu 24+) met als toppunt afgelopen augustus toen ik de 120 kilo aantikte. Toen vond ik het wel goed geweest.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_88737184
Welkom boefje! Goed dat je zoveel bent afgevallen ^O^' hoe heb je dat gedaan?
  maandag 15 november 2010 @ 14:49:29 #255
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_88738570
quote:
6s.gif Op maandag 15 november 2010 14:09 schreef MalaCocinera het volgende:
Welkom boefje! Goed dat je zoveel bent afgevallen ^O^' hoe heb je dat gedaan?
De gouden regel, alles met mate.
Dus als je zin heb in chips, best, maar dan neem je een half bakje (+/- 25 gram = +/- 140 cal) ipv een hele zak (+/- 1000 calorieën).
Nergens suiker in doen.
Als je een keer wil zondigen daar de rest van die dag rekening mee houden in je maaltijden. Een pizza bijvoorbeeld mag best wel eens, maar houd er dan rekening mee dat je dan al zo'n 1000 calorieën opeet.
Ontbijten!
Eet gevarieerd, ook in groente en fruit.
Durf te experimenteren met je voeding, maak eens een heerlijk maaltijdsalade bijvoorbeeld.
Pak de trap ipv de lift.
De kortste weg naar iets is niet goed voor je gezondheid, omlopen/fietsen is niet erg, geniet van het uitzicht, of de tijd om even tot rust te komen.
Genoeg drinken (thee/water/light).
En binnenkort een keer in de week naar de sportschool.

Mijn voordeel is dat ik alles lust, en net zo goed een gezonde maaltijdsalade eet als een pizza. Dus het omschakelen naar ander voedsel is voor mij niet zo'n probleem. Het is meer de hoeveelheid, de vreetbuien als ik me verveel/slecht voel, en de te weinig beweging.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_88739182
Een beetje zoals ik het probeer dus :P
  maandag 15 november 2010 @ 15:39:52 #257
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88740330
Bij mij zit het allergrootste gevaar in 'gemak' Gezond eten kost gewoon meer tijd, nu heb ik vandaag bijvoorbeeld een hele goed gevulde kippensoep gemaakt en in porties verpakt in de vriezer gezet. Al met al toch wel een paar uurtjes mee bezig geweest. (inclusief kooktijd natuurlijk, toen ik niet veel hoefde doen :P ) En met het voorbereiden van de lunch en tussendoortjes voor morgen heb ik er ook alweer een half uur opzitten en dan moet ik nog gaan koken voor vanavond :')

Het is zoveel makkelijker om 's avonds gewoon effe snel iets in de pan te mikken, soep uit blik te pakken en een broodje met kroket/frikadel voor de lunch. Dat spul ligt namelijk allemaal makkelijk voorhanden in de vitrines op kantoor. Zodra het ook maar enigzins gezonder moet komen ze echt niet verder dan gemengde sla met kaas of tonijn. En dat terwijl er nog zoveel meer opties zijn. Je kunt bij mij op kantoor uit een stuk of 15 verschillende 'slechte' opties voor op brood kiezen (salades, snacks etc) en slechts uit een stuk of 5 minder slechte opties. En dan moet je weten dat ik op een kantoor werk met zo'n 5000 medewerkers en we diverse lunchbarren hebben. Heb er wel eens een 'klacht' over ingediend maar kreeg domweg terug te horen dat dit nu eenmaal het beste verkoopt en nee, een magnetron zodat je eigen voedingsmiddelen op kunt warmen past niet in het concept....

De kunst is dus niet alleen uithoudingsvermogen mbt het eten, want de meesten vinden een salade ook gewoon lekker. Het grootste uithoudingsvermogen zit 'm in het volhouden van de bereidingen van je maaltijden, daarom vinden die gore maaltijdzakjes ook altijd zo gretig aftrek.

Dit gemak is overigens wel de reden dat ik in de ochtend een eiwitshake neem, eentje per dag kan best en degene die ik heb is prima te drinken voor een redelijke prijs :)
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 15:55:23 #258
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88740908
Dat is inderdaad ook een omschakeling...

Nu heb ik het geluk dat ik maar met 2 op dit kantoor ben, in het pand hiernaast zitten er nog 15. Als ik geen zin heb in de verjaardagstractatie, dan wandel ik gewoon niet die kant op Wij bepalen zelf dus wat er voor eetbaars op kantoor ligt. Wat er op neerkomt dat ik gewoon boterhammen smeer 's morgens. Dat gaat in een weg mee met de boterhammen van Isa en die van mijn vriend. Daarnaast wat fruit in mijn tas en klaar is Sjeen.

Er ligt in onze vriezer altijd zelfgesneden soepgroente en zelfgerolde gehaktballetjes. Isa is gek op verse groentesoep, dus dat gooien we op een gemakdag in elkaar. En er staan nu nog 6 bakken verse tomatensoep in de vriezer. In de weekenden dan nemen we wat meer tijd om te koken en zorgen dan voor wat extra porties die de vriezer in kunnen. door de week kook ik op woensdag (mijn vrije dag) ook voor donderdag, ivm zwemles van Isa en mijn eigen training.

Voor mij is lekker eten heel belangrijk, daar besteed ik graag wat tijd aan. En lekker eten hoeft in mijn ogen niet ongezond te zijn... Ik zou dan ook echt niet op shakes en soepjes kunnen leven. dat is in mijn ogen geen eten, maar overleven. Dat heb ik er echt niet voor over :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 15 november 2010 @ 16:04:31 #259
30252 Soempie
Procreating
pi_88741296
Allereerst: hoi C_A en sitethief! Heel veel succes komende tijd. ^O^

quote:
1s.gif[b] Op maandag 15 november 2010 09:19 schreef flugeltje het volgende:[/b

@soempie lastig he? Daarom vind ik het koolhydraatarm zo goed te doen, dan kun je af en toe best meedoen met stout als je de koolhydraten maar weglaat.
Erg lastig inderdaad. Vanmorgen zelfs champagne gedronken op m'n werk om iets van vorige week te vieren. Ik kan gewoon geen nee zeggen dan. :@ 't Viel ook nog eens niet helemaal goed op een bijna nuchtere maag, dus daarna zat ik half aangeschoten met klanten te bellen. :')

Maar jij gaat wel lekker zo! Knap hoor, van iedereen trouwens die wél afvalt. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 15 november 2010 @ 16:07:19 #260
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88741425
De kippensoep is hier voor tussendoor :P Voor de lunch morgen heb ik een salade gemaakt van courgette en tomaat met mozerella en makreel met crackers :9 Morgenavond eten we een schotel van heel veel verschillende paddestoelen, spekblokjes, wat parmazaan en spinazi. Vanavond spruitjes (zelf schoongemaakt O-) ) en tartaartjes.

Martijn mag iedere dag op het werk een kadootje uitpakken en z'n collega's vinden dat een lekker onderbreking van de dag. Morgen vind ie naast de salade voor de lunch een cracker met kaas voor tussendoor 's ochtends, een eitje, een stuk komkommer, snoeptomaatjes en een zakje cup-a-soup voor 's middags in z'n tas...
  maandag 15 november 2010 @ 16:07:52 #261
30252 Soempie
Procreating
pi_88741450
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 14:49 schreef Sitethief het volgende:

De gouden regel, alles met mate.
Dus als je zin heb in chips, best, maar dan neem je een half bakje (+/- 25 gram = +/- 140 cal) ipv een hele zak (+/- 1000 calorieën).

Tss, als ik die zak eenmaal open heb, moet ie wel op hoor! :D :'(

'Slechte' dingen met mate eten gaat bij mij echt niet. Kan het maar beter niet in huis halen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_88741618
quote:
Op maandag 15 november 2010 16:07 schreef Soempie het volgende:

[..]

'Slechte' dingen met mate eten gaat bij mij echt niet. Kan het maar beter niet in huis halen.
Herkenning _O-
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 16:13:02 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88741658
Goed bezig Fluugs :Y

quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:07 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dat zit echt tussen je oren hoor.
  maandag 15 november 2010 @ 16:17:48 #264
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88741884
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:07 schreef Soempie het volgende:

[..]

Wat hier heel erg heeft geholpen is de zak in de keuken laten, gewoon een bakje vullen en mee naar de huiskamer. Op de een of andere manier doe je dan toch rustiger aan. Een grote zak nodigt uit tot schranzen. Net zoals een grote schaal met z'n tweeën vrijwel automatisch tot tegen elkaar opeten uitloopt...

Overigens zijn we een tijd geleden al gestopt met dit soort dingen in huis te halen en eten we het nu helemaal niet meer... Als mensen onverwacht op visite komen flans ik wel iets in elkaar met komkommer of kaasjes ofzo...
pi_88742155
quote:
Op maandag 15 november 2010 16:17 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Wat hier heel erg heeft geholpen is de zak in de keuken laten, gewoon een bakje vullen en mee naar de huiskamer. Op de een of andere manier doe je dan toch rustiger aan. Een grote zak nodigt uit tot schranzen. Net zoals een grote schaal met z'n tweeën vrijwel automatisch tot tegen elkaar opeten uitloopt...

Beetje competitiedrang :P Wat bij mij helpt is dat ik een keer in de week wat lekkers mag eten, afhankelijk van hoe mijn week eruit ziet. Is mijn week vol met borrels, verjaardagen etc dan eet ik op die gelegenheden wat ik wil :9~ ik leef om te genieten. Heb ik een saaie rustige week dan heb ik een schransavond :)
  maandag 15 november 2010 @ 16:25:30 #266
30252 Soempie
Procreating
pi_88742212
quote:
7s.gif Op maandag 15 november 2010 16:13 schreef Sjeen het volgende:
Goed bezig Fluugs :Y

[..]

Dat zit echt tussen je oren hoor.
Dat snap ik, maar dat doet er niets aan af dat ik het niet laat staan.
  maandag 15 november 2010 @ 16:42:38 #267
30252 Soempie
Procreating
pi_88742886
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 16:17 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Overigens zijn we een tijd geleden al gestopt met dit soort dingen in huis te halen en eten we het nu helemaal niet meer... Als mensen onverwacht op visite komen flans ik wel iets in elkaar met komkommer of kaasjes ofzo...
Het werkt bij mij alleen met koekjes, maar als ik dan een rotdag heb weet ik de rest van de rol snel genoeg te vinden. Ik zie het maar als een verslaving en dan is het beter om het gewoon niet in huis te halen voor mij.
pi_88752265
Ik moet zo de deur uit, richting Pilatesles :(
pi_88752773
Hoi

Ik lurk hier ook al een tijdje mee en heb besloten om maar eens een account aan te maken. Ik hoef niet zozeer meer af te vallen. Ik ben de afgelopen 1,5 jaar ongeveer 33 kilo afgevallen. Dit heb ik gedaan door mezelf te verdiepen in voeding en beweging en dat heeft dus z'n vruchten afgeworpen. Ik hoop hier wat tips te kunnen geven waar jullie iets mee kunnen :)
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 20:43:33 #270
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88753811
Hee ehlo :W Je zit nu op streef? Lukt het vasthouden een beetje?

Net terug van Evi les 5 (2-2-3-3-3-3-3-3), ging best lekker! En nu een bakje roeryoghurt :9
pi_88754389
Ik las trouwens dat sommigen hier zich wagen aan het Sonja Bakker of Cambridge dieet. Ik hoop dat niet dat ik hiermee mensen tegen het zere been schop, maar is zo'n beetje het slechtste wat je kunt doen. Je calorie inname zou nooit lager mogen zijn dan je BMR, omdat je lichaam dat gewoonweg nodig heeft om te functioneren.

Ik snap dat deze dieten populair zijn, omdat ze snel resultaat op de korte termijn geven. In vrijwel alle gevallen is het niet blijvend, omdat mensen daarna in hun oude levensstijl vervallen. Het gevolg is dat mensen vaak nog zwaarder worden.

Als je met zo'n dieet 20 kilo afvalt is dat een mooi resultaat. Wat alleen vaak over het hoofd gezien wordt is dat, door de inname zo drastisch te verlagen, een grootste deel van het gewichtsverlies veroorzaakt is door afbraak van de spiermassa. Afbraak van de spiermassa heeft als gevolg dat je stofwisseling vertraagt. Als je daarna weer normaal gaat eten zul je alleen maar aankomen. Het enige verschil is dat je naar verhouding minder spiermassa en meer vetmassa overhoudt en dat maakt het alleen maar lastiger om weer af te vallen.

Ja, ik heb dit soort dingen zelf ook gedaan en ik heb ervan geleerd. Als je je erin verdiept zul je daar snel genoeg achterkomen. Ik kan alleen maar zeggen: doe het _niet_.

Het is niet verantwoord en iedere dietist die met zoiets aan durft te komen is mijns inziens zijn of haar titel niet waard.

Ik vertel vast niets nieuws ;)
pi_88754527
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:43 schreef Sjeen het volgende:
Hee ehlo :W Je zit nu op streef? Lukt het vasthouden een beetje?
Hoi Sjeen

Ik weeg nu 95 kilo (man, 1.91m). Qua gewicht hoeft het voor mij niet minder. Ik focus me nu vooral op het verlagen van m'n vetpercentage. Dat is nu 17.7% en ik wil graag naar 14%. Helaas is dat nog een stuk lastiger dan afvallen. Ik ben zo'n beetje wekelijks bezig met het aanpasen van m'n voeding naar aanleiding van de resultaten. Er begint gelukkig een beetje schot in te komen.

Het op gewicht blijven is geen probleem. Ik weet wat ik kan eten om op gewicht te blijven.

[ Bericht 6% gewijzigd door ehlo op 15-11-2010 21:05:12 ]
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 21:12:13 #273
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88755299
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 20:57 schreef ehlo het volgende:

[..]

Hoi Sjeen

Ik weeg nu 95 kilo (man, 1.91m). Qua gewicht hoeft het voor mij niet minder. Ik focus me nu vooral op het verlagen van m'n vetpercentage. Dat is nu 17.7% en ik wil graag naar 14%. Helaas is dat nog een stuk lastiger dan afvallen. Ik ben zo'n beetje wekelijks bezig met het aanpasen van m'n voeding naar aanleiding van de resultaten. Er begint gelukkig een beetje schot in te komen.

Het op gewicht blijven is geen probleem. Ik weet wat ik kan eten om op gewicht te blijven.
Nice!
Nu is op gewicht blijven toch ook wel een probleem als je weet wat je moet eten. Je moet je immers niet laten verleiden... Been there, done that, een beetje :P Vandaar dat ik weer hier uithang :)

Vetpercentage, daar wil ik het helemaal niet over hebben :{w :P
pi_88755519
quote:
14s.gif Op maandag 15 november 2010 21:12 schreef Sjeen het volgende:

Nice!
Nu is op gewicht blijven toch ook wel een probleem als je weet wat je moet eten. Je moet je immers niet laten verleiden... Been there, done that, een beetje :P Vandaar dat ik weer hier uithang :)

Vetpercentage, daar wil ik het helemaal niet over hebben :{w :P
Met verleidingen heb ik gelukkig niet zo'n moeite (behalve pondspakken drop). Daarnaast kun je best een keer per week cheaten. Dat maakt het alleen maar makkelijker om het vol te houden. Het punt is alleen hoe erg je los gaat. Het zou jammer zijn als je op één avond je vooruitgang van die week teniet doet.
  Licht Ontvlambaar maandag 15 november 2010 @ 21:17:18 #275
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88755597
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 21:16 schreef ehlo het volgende:

[..]

Met verleidingen heb ik gelukkig niet zo'n moeite (behalve pondspakken drop). Daarnaast kun je best een keer per week cheaten. Dat maakt het alleen maar makkelijker om het vol te houden. Het punt is alleen hoe erg je los gaat. Het zou jammer zijn als je op één avond je vooruitgang van die week teniet doet.
Nou, ik heb op een bepaald moment de teugels laten vieren (en dat is bij mij meestal op het vlak van wijn/port enzo) en ben geblesseerd geraakt... Dan gaat het gestaag weer de verkeerde kant op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')