Ik ben dan echt zo een krent die het niet uitprobeert omdat het zonde is als het misluktquote:Op donderdag 11 november 2010 18:53 schreef DarkElf het volgende:
Mijn zwager heeft dat ook een tijd gedaan, brood met beleg invriezen. Is idd best handig, als je eenmaal weet wat wel en wat niet werkt.
quote:Op donderdag 11 november 2010 18:56 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Ik ben dan echt zo een krent die het niet uitprobeert omdat het zonde is als het mislukt
Dat klopt ook wel, maar ik probeer er mee te zeggen dat het niet altijd even simpel ligt. Ik ben bijvoorbeeld 'gezegend' met een flinke dosis aanleg. Ik heb op een bepaald moment geaccepteerd dat ik nooit slank zou worden. Daar heb ik het heel erg lang mee gered, tot nu dus... Het zijn ook met name de 30 kilo van de afgelopen 2 jaar die ik eraf wil hebben, fors zal ik altijd wel blijven.quote:Op donderdag 11 november 2010 18:25 schreef DarkElf het volgende:
dat is ook waar maar je bent toch met me eens neem ik aan dat de meeste mensen niet te zwaar worden van lucht en dat sommige mensen dus wrs sneller toegeven aan verleidingen ondanks allemaal goeie voornemens enzo ? Dat bedoel ik ermee.
Ik geloof dat ik bovenop 'm was gaan zittenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:02 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel, maar ik probeer er mee te zeggen dat het niet altijd even simpel ligt. Ik ben bijvoorbeeld 'gezegend' met een flinke dosis aanleg. Ik heb op een bepaald moment geaccepteerd dat ik nooit slank zou worden. Daar heb ik het heel erg lang mee gered, tot nu dus... Het zijn ook met name de 30 kilo van de afgelopen 2 jaar die ik eraf wil hebben, fors zal ik altijd wel blijven.
Ik ben niet dik omdat ik te lui of beroerd ben er iets aan te doen, ik ben dik omdat hetgeen wat ik ervoor moet doen om slank te zijn en blijven een onevenredige hoeveelheid inspanning van mij eist.
Wat Marijke zegt over de vooroordelen klopt wel eigenlijk, dik is bijna synoniem aan 'lui'. Toppunt voor mij was daarbij nog wel het familielid die aan m'n vriend vroeg of ik toch ooit wel eens iets deed in huisHet is vaak gewoon prijsschieten wat dat betreft en dat maakt het er niet altijd makkelijker op...
Goed moment om te vertellen dat ik inmiddels op 2 kilo zit![]()
Erkennen is inderdaad belangrijkquote:Op donderdag 11 november 2010 18:33 schreef DarkElf het volgende:
[..]
en ik vind t eerlijk gezegd vreemd dat mensen moeite hebben met toegeven dat ze zich soms minder kunnen beheersen ... erkennen van iets is vaak de weg naar de oplossingmaar goed das slechts mijn mening natuurlijk.
Smeerkaas en philadelphia denk ik wel, salami zeker welquote:Op donderdag 11 november 2010 18:52 schreef MalaCocinera het volgende:
@ Marijke ff terugkomen op dat ingevroren brood, werkt het ook met dingen als smeerkaas, salami en philadelphia?
Wel jammer van dat kaas trouwens ik ben gek op kaas (Old Amsterdam!)
Komt dat?quote:
Meer een medisch verhaal?quote:Op donderdag 11 november 2010 19:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Smeerkaas en philadelphia denk ik wel, salami zeker wel
En DE, zoals ik al zei ontken ik dat niet maar oordelen zonder iemand te kennen is lekker makkelijk en ik ben het gewoon niet zo stellig met je eens omdat ik zelf ook niet vrijwillig dik ben of verleiding moeilijk kan weerstaan
quote:Op donderdag 11 november 2010 19:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker teveel gegeten
Weet je hoe het komt?
Dat zou best kunnenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:24 schreef DarkElf het volgende:
ik heb t idee dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel, maar dat kan natuurlijk
kippenragout?? Yummie!quote:Op donderdag 11 november 2010 19:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen idee, had het al voor het eten... Heb verse kippensoep gegeten en een kippenpasteitje (ook zelf gemaakt)
Stomquote:Op donderdag 11 november 2010 19:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen idee, had het al voor het eten... Heb verse kippensoep gegeten en een kippenpasteitje (ook zelf gemaakt)
Ik PM je strakjes wel evenquote:Op donderdag 11 november 2010 19:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Meer een medisch verhaal?
Dat lijkt me wel echt heel vervelend
Jaquote:
Niet zoals nu, echt krampen en pijn...quote:
Nee joh, ik las er helemaal niet in dat jij denkt dat dikke mensen lui zijn. Ik ging in op de vooroordelen die Marijke noemdequote:Op donderdag 11 november 2010 19:07 schreef DarkElf het volgende:
zulke mensen moeten eens leren nadenken, heel annoying is dat.
Ik beweerde ook nergens dat dikke mensen lui zijn, ik heb die woorden niet eens gebruikt of geïmpliceerd. En natuurlijk is het ook een gevolg van aanleg, dat weet ik ook hoor. Ik kom uit een familie met vrouwen die brede schouders hebben en allemaal goed bedeeld zijn in de heup en kont partij om maar wat te noemen...![]()
Ik denk dat je dus dan ook niet moet proberen echt slank te worden, zoals wij continue slank voorgeschoteld krijgen op tv en in bladen. Er is ook nog zoiets als bouw, doe je niets aan. En dus moet je gewoon proberen op een voor jou gezond gewicht uit te komen waarbij je je goed voelt en waardoor je gezondheid vooruit gaat. Onrealistische doelen stellen word je alleen maar doodongelukkig van.
Maar een beetje (ik zeg een beetje he? niet veel of erg of zo) op de achterste benen gaan staan omdat iemand eens zegt dat mensen die dikker zijn wrs zichzelf meer toestaan vind ik eerlijk gezegd wel een beetje raar. Ook om daarin te lezen of horen dat die mensen meteen lui genoemd worden... Ik schrijf wat ik bedoel, verborgen boodschappen ben ik niet zo goed in
Okequote:Op donderdag 11 november 2010 19:30 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik PM je strakjes wel even
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |