abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88604123
Dieetclub #309 Waar we weer actief worden!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings*O* We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan ;) Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88604147
Ik dacht, ik open maar een nieuwe. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88604339
@ Marijke ff terugkomen op dat ingevroren brood, werkt het ook met dingen als smeerkaas, salami en philadelphia?

Wel jammer van dat kaas trouwens ik ben gek op kaas (Old Amsterdam!) :(
pi_88604416
Mijn zwager heeft dat ook een tijd gedaan, brood met beleg invriezen. Is idd best handig, als je eenmaal weet wat wel en wat niet werkt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88604524
quote:
Op donderdag 11 november 2010 18:53 schreef DarkElf het volgende:
Mijn zwager heeft dat ook een tijd gedaan, brood met beleg invriezen. Is idd best handig, als je eenmaal weet wat wel en wat niet werkt.
Ik ben dan echt zo een krent die het niet uitprobeert omdat het zonde is als het mislukt :')
pi_88604555
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:56 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Ik ben dan echt zo een krent die het niet uitprobeert omdat het zonde is als het mislukt :')
:D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 11 november 2010 @ 19:02:01 #7
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88604772
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:25 schreef DarkElf het volgende:
dat is ook waar maar je bent toch met me eens neem ik aan dat de meeste mensen niet te zwaar worden van lucht en dat sommige mensen dus wrs sneller toegeven aan verleidingen ondanks allemaal goeie voornemens enzo ? Dat bedoel ik ermee.
Dat klopt ook wel, maar ik probeer er mee te zeggen dat het niet altijd even simpel ligt. Ik ben bijvoorbeeld 'gezegend' met een flinke dosis aanleg. Ik heb op een bepaald moment geaccepteerd dat ik nooit slank zou worden. Daar heb ik het heel erg lang mee gered, tot nu dus... Het zijn ook met name de 30 kilo van de afgelopen 2 jaar die ik eraf wil hebben, fors zal ik altijd wel blijven.
Ik ben niet dik omdat ik te lui of beroerd ben er iets aan te doen, ik ben dik omdat hetgeen wat ik ervoor moet doen om slank te zijn en blijven een onevenredige hoeveelheid inspanning van mij eist.

Wat Marijke zegt over de vooroordelen klopt wel eigenlijk, dik is bijna synoniem aan 'lui'. Toppunt voor mij was daarbij nog wel het familielid die aan m'n vriend vroeg of ik toch ooit wel eens iets deed in huis :') Het is vaak gewoon prijsschieten wat dat betreft en dat maakt het er niet altijd makkelijker op...

Goed moment om te vertellen dat ik inmiddels op 2 kilo zit :D *O*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 november 2010 @ 19:07:25 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88605029
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:02 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Dat klopt ook wel, maar ik probeer er mee te zeggen dat het niet altijd even simpel ligt. Ik ben bijvoorbeeld 'gezegend' met een flinke dosis aanleg. Ik heb op een bepaald moment geaccepteerd dat ik nooit slank zou worden. Daar heb ik het heel erg lang mee gered, tot nu dus... Het zijn ook met name de 30 kilo van de afgelopen 2 jaar die ik eraf wil hebben, fors zal ik altijd wel blijven.
Ik ben niet dik omdat ik te lui of beroerd ben er iets aan te doen, ik ben dik omdat hetgeen wat ik ervoor moet doen om slank te zijn en blijven een onevenredige hoeveelheid inspanning van mij eist.

Wat Marijke zegt over de vooroordelen klopt wel eigenlijk, dik is bijna synoniem aan 'lui'. Toppunt voor mij was daarbij nog wel het familielid die aan m'n vriend vroeg of ik toch ooit wel eens iets deed in huis :') Het is vaak gewoon prijsschieten wat dat betreft en dat maakt het er niet altijd makkelijker op...

Goed moment om te vertellen dat ik inmiddels op 2 kilo zit :D *O*
Ik geloof dat ik bovenop 'm was gaan zitten :')

Weet je, het is gewoon een kwestie van de balans vinden tussen lekker genieten en gezond zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_88605045
zulke mensen moeten eens leren nadenken, heel annoying is dat.

Ik beweerde ook nergens dat dikke mensen lui zijn, ik heb die woorden niet eens gebruikt of geïmpliceerd. En natuurlijk is het ook een gevolg van aanleg, dat weet ik ook hoor. Ik kom uit een familie met vrouwen die brede schouders hebben en allemaal goed bedeeld zijn in de heup en kont partij om maar wat te noemen... :')

Ik denk dat je dus dan ook niet moet proberen echt slank te worden, zoals wij continue slank voorgeschoteld krijgen op tv en in bladen. Er is ook nog zoiets als bouw, doe je niets aan. En dus moet je gewoon proberen op een voor jou gezond gewicht uit te komen waarbij je je goed voelt en waardoor je gezondheid vooruit gaat. Onrealistische doelen stellen word je alleen maar doodongelukkig van.

Maar een beetje (ik zeg een beetje he? niet veel of erg of zo ;) ) op de achterste benen gaan staan omdat iemand eens zegt dat mensen die dikker zijn wrs zichzelf meer toestaan vind ik eerlijk gezegd wel een beetje raar. Ook om daarin te lezen of horen dat die mensen meteen lui genoemd worden... Ik schrijf wat ik bedoel, verborgen boodschappen ben ik niet zo goed in :)

[ Bericht 4% gewijzigd door DarkElf op 11-11-2010 19:16:38 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88605796
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:33 schreef DarkElf het volgende:

[..]

en ik vind t eerlijk gezegd vreemd dat mensen moeite hebben met toegeven dat ze zich soms minder kunnen beheersen ... erkennen van iets is vaak de weg naar de oplossing :) maar goed das slechts mijn mening natuurlijk.

Erkennen is inderdaad belangrijk ^O^
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 november 2010 @ 19:22:32 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88605883
Ik heb maagpijn...
pi_88605923
quote:
9s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:22 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb maagpijn...
oh bah :{
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88605924
quote:
Ik heb maagpijn...
Zeker teveel gegeten ;)

Weet je hoe het komt?
pi_88605976
quote:
5s.gif Op donderdag 11 november 2010 18:52 schreef MalaCocinera het volgende:
@ Marijke ff terugkomen op dat ingevroren brood, werkt het ook met dingen als smeerkaas, salami en philadelphia?

Wel jammer van dat kaas trouwens ik ben gek op kaas (Old Amsterdam!) :(
Smeerkaas en philadelphia denk ik wel, salami zeker wel :Y

En DE, zoals ik al zei ontken ik dat niet maar oordelen zonder iemand te kennen is lekker makkelijk en ik ben het gewoon niet zo stellig met je eens omdat ik zelf ook niet vrijwillig dik ben of verleiding moeilijk kan weerstaan :)
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_88606007
quote:
Ik heb maagpijn...
Komt dat? -O-
pi_88606015
ik heb t idee dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel, maar dat kan natuurlijk :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88606064
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:24 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Smeerkaas en philadelphia denk ik wel, salami zeker wel :Y

En DE, zoals ik al zei ontken ik dat niet maar oordelen zonder iemand te kennen is lekker makkelijk en ik ben het gewoon niet zo stellig met je eens omdat ik zelf ook niet vrijwillig dik ben of verleiding moeilijk kan weerstaan :)
Meer een medisch verhaal?
Dat lijkt me wel echt heel vervelend
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 november 2010 @ 19:27:05 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88606134
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zeker teveel gegeten ;)

Weet je hoe het komt?
:6
Geen idee, had het al voor het eten... Heb verse kippensoep gegeten en een kippenpasteitje (ook zelf gemaakt)
pi_88606141
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:24 schreef DarkElf het volgende:
ik heb t idee dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel, maar dat kan natuurlijk :)
Dat zou best kunnen :@ Ben moe en heb een kut dag gehad, dus ben ook wat minder mezelf :@
pi_88606161
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Geen idee, had het al voor het eten... Heb verse kippensoep gegeten en een kippenpasteitje (ook zelf gemaakt)
kippenragout?? Yummie!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_88606215
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Stom -O- heb je er vaker last van?
pi_88606293
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:25 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Meer een medisch verhaal?
Dat lijkt me wel echt heel vervelend
Ik PM je strakjes wel even :@
  Licht Ontvlambaar donderdag 11 november 2010 @ 19:30:35 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88606309
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:27 schreef DarkElf het volgende:

[..]

kippenragout?? Yummie!
Ja :D
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Stom -O- heb je er vaker last van?
Niet zoals nu, echt krampen en pijn...
  donderdag 11 november 2010 @ 19:30:58 #24
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_88606335
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:07 schreef DarkElf het volgende:
zulke mensen moeten eens leren nadenken, heel annoying is dat.

Ik beweerde ook nergens dat dikke mensen lui zijn, ik heb die woorden niet eens gebruikt of geïmpliceerd. En natuurlijk is het ook een gevolg van aanleg, dat weet ik ook hoor. Ik kom uit een familie met vrouwen die brede schouders hebben en allemaal goed bedeeld zijn in de heup en kont partij om maar wat te noemen... :')

Ik denk dat je dus dan ook niet moet proberen echt slank te worden, zoals wij continue slank voorgeschoteld krijgen op tv en in bladen. Er is ook nog zoiets als bouw, doe je niets aan. En dus moet je gewoon proberen op een voor jou gezond gewicht uit te komen waarbij je je goed voelt en waardoor je gezondheid vooruit gaat. Onrealistische doelen stellen word je alleen maar doodongelukkig van.

Maar een beetje (ik zeg een beetje he? niet veel of erg of zo ;) ) op de achterste benen gaan staan omdat iemand eens zegt dat mensen die dikker zijn wrs zichzelf meer toestaan vind ik eerlijk gezegd wel een beetje raar. Ook om daarin te lezen of horen dat die mensen meteen lui genoemd worden... Ik schrijf wat ik bedoel, verborgen boodschappen ben ik niet zo goed in :)
Nee joh, ik las er helemaal niet in dat jij denkt dat dikke mensen lui zijn. Ik ging in op de vooroordelen die Marijke noemde ;) Ik stop het er echt allemaal zelf in, heb alleen de pech dat het er bij mij vervolgens direct aanplakt waar anderen wellicht wat minder snel zullen aanzetten...

@Sjeen naar zeg, rennie in huis misschien? Dat wil wel eens helpen...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_88606449
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 19:30 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik PM je strakjes wel even :@
Oke :)

Beterschap Sjeen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: