I know dat er een verschil is, maar het hele koolhydraatgebeuren werd hier weer even over 1 kam geschoren en het is gewoon pertinent onwaar dat verminderen van koolhydraatinname slecht is... Volledig uitsluiten moet je overigens niet doen, maar dat geldt voor alle bouwstoffen...quote:Op donderdag 25 november 2010 08:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Er is een gigantisch verschil tussen jou en NZ1900En een honingdieet, dat klinkt heel leuk
Ik heb een ouderwetsche analoge weegschaal en die staat ergens in het schuurtje op mijn dakterras. Ik weeg me alleen bij de Weight Watchers op cursus, op maandagavond.quote:Op donderdag 25 november 2010 12:05 schreef xBlossomx het volgende:
Wat voor weegschaal hebben jullie?
http://www.elsevier.nl/we(...)thee-maakt-slank.htmquote:Wie twee suikerklontjes per kop gebruikt, en dagelijks gemiddeld vijf tot zes koppen koffie of thee drinkt, heeft 40 procent minder kans zwaarder te worden dan personen die de dranken zonder suiker gebruiken.
Dan ben ik dus het levende bewijs dat het niet (altijd) zo werkt... Ik drink standaard thee met honing voor ik naar bed ga. Het afvallen moet ik toch echt zelf doen door mijn energieverbruik te verhogen en mijn inname te beperken...quote:Op vrijdag 26 november 2010 05:11 schreef perezoso het volgende:
Het is geen honing dieet maar een extraatje wat helpt met afvallen zonder er energie in te stoppen, wat ik gelezen heb is dat je tijdens de 1e 4 uur van je slaap heel veel energie verbrand, meer als met sporten, met honing wordt dat proces versnelt / gestimuleerd, rijk aan fructose.
Gedroogd fruit is ook rijk aan fructose, dus hoeft niet perse honing te zijn.
Neem een lekker bakje thee met 2 theelepels honing voor het slapen gaan en de rest gaat vanzelf.
Nog een ander weetje. Mensen met veel suiker in de thee zijn gemiddeld genomen slanker dan de rest, het zorgt ervoor dat je minder trek hebt in ander voedsel tussen de hoofdmaaltijden door.
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)thee-maakt-slank.htm
Ik denk dat je de reacties op NZ1900 los moet zien van al dan niet koolhydraatarm eten Fluugs. Hij komt hier eens in de zoveel tijd binnenvallen om ons wel eens even te vertellen hoe we moeten leven en vervolgens iedereen die durft tegengas te geven tot op het bot af te zeiken. Mijn reactie was dus puur op hem gericht, niet op de inhoudquote:Op donderdag 25 november 2010 18:34 schreef flugeltje het volgende:
[..]
I know dat er een verschil is, maar het hele koolhydraatgebeuren werd hier weer even over 1 kam geschoren en het is gewoon pertinent onwaar dat verminderen van koolhydraatinname slecht is... Volledig uitsluiten moet je overigens niet doen, maar dat geldt voor alle bouwstoffen...
Hier moet ik de weegschaal ook precies met m'n plank meezetten anders ben ik zo een paar kilo zwaarder
Nee, het vervelend is dat het profiel anders is, afzetten gaat minder goed, draaiende bewegingen ook, omdat er onder hardloopschoenen geen draaipunten zitten.quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:08 schreef flugeltje het volgende:
Was niet tegen jou bedoeld SjeenGing mij meer de andere reactie, dat NZ wat lastig is was me al opgevallen..
Ging je nu ook harder met het trainen dan met je volleybalschoenen aan?
Wie zegt dat het niet werkt, misschien was je zonder wel stuk dikker.quote:Dan ben ik dus het levende bewijs dat het niet (altijd) zo werkt... Ik drink standaard thee met honing voor ik naar bed ga. Het afvallen moet ik toch echt zelf doen door mijn energieverbruik te verhogen en mijn inname te beperken...
doe toch niet zo vervelend zeg!quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:55 schreef perezoso het volgende:
[..]
Wie zegt dat het niet werkt, misschien was je zonder wel stuk dikker.
quote:Op vrijdag 26 november 2010 14:55 schreef perezoso het volgende:
[..]
Wie zegt dat het niet werkt, misschien was je zonder wel stuk dikker.
Misschien ook niet, wie zal het zeggen...quote:Op vrijdag 26 november 2010 20:22 schreef perezoso het volgende:
Jeetje wat hebben jullie lange tenen. Doe er maar lacherig om Sjeen maar je kan niet zeggen dat het niet werkt omdat je het altijd al doet, het is geen wondermiddel maar zonder die honing was je misschien wel een paar kilo zwaarder, dat weet jij en ik niet maar het stellig ontkennen dat het niet werkt op basis van die reden is natuurlijk een beetje dom.
Bij het atkins dieet eten mensen juist meer vet(en weinig koolhydraten) en toch vallen ze af, dus ik zou me niet te druk maken over vet.quote:Pffft, lastige dagen. Gisteren sinterklaas gevierd met vrienden, gekozen voor kaasfondue. Daar zitten relatief weinig koolhydraten in als je dipt met groenten. Maar wel weer veel vet, dus ik weet niet of ik er nou zoveel mee opgeschoten ben...
Vanavond heb ik een mee-eter en morgenmiddag een bijeenkomst waar ook altijd wel wat op tafel staat.
Hoop dat ik deze week stabiel kan blijven qua gewicht.
Klopt, maar met een kaasfondue krijg je natuurlijk snel een berg calorieën binnen en dat maakt wel degelijk uit.quote:Op zondag 28 november 2010 16:43 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Bij het atkins dieet eten mensen juist meer vet(en weinig koolhydraten) en toch vallen ze af, dus ik zou me niet te druk maken over vet.
Kom fluugs, hou je in. *knuffel geeftquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:53 schreef flugeltje het volgende:
Dit weer is bedoeld voor erwtensoep en warme chocolademelk met slagroom...
Mag niet...
Dat is de bedoeling ja.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:03 schreef MalaCocinera het volgende:
Vertel je bent er ruim 60 kilo mee afgevallen in 2 weken?
Sorry was geen nette reactie van mijquote:
Het is een proteïnerijk/koolhydratenarm dieet dat blijkbaar een groot succes in Frankrijk is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:09 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Sorry was geen nette reactie van mijWat houdt het dieet in en waarom kies je specifiek voor dit dieet?
quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:04 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]
Kom fluugs, hou je in. *knuffel geeft
quote:Op woensdag 1 december 2010 09:36 schreef Sjeen het volgende:
Ik zit ineens op mijn laagste gewicht sinds tijden2,4 kilo kwijt nu... Zou het komen doordat ik geen honing in mijn thee heb gedaan gister
goezoquote:Op woensdag 1 december 2010 09:36 schreef Sjeen het volgende:
Ik zit ineens op mijn laagste gewicht sinds tijden2,4 kilo kwijt nu... Zou het komen doordat ik geen honing in mijn thee heb gedaan gister
Wat bij mij helpt is zorgen dat ik zo goed als niks in huis heb, kan ik het ook niet eten.quote:Op donderdag 2 december 2010 11:02 schreef MalaCocinera het volgende:
Het was honger, pure honger. Trek kan ik weerstaanStraks na het ontbijt maar ''walk on to total fitness'' doen
Dat heb ik ook, maar ik was gister na lange tijd weer eens aan het werk en daar waren de lekkere dingen in overvloedquote:Op donderdag 2 december 2010 11:34 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Wat bij mij helpt is zorgen dat ik zo goed als niks in huis heb, kan ik het ook niet eten.Bij honger kan ik dus enkel een boterham extra ofzo. Mja, ik woon alleen (nou ja, met huisgenoten wel) dus ik hoef geen rekening te houden met familie.
BTW, 90,5 vanmorgen op de weegschaal, dus al ongeveer 6 kilo afgevallen. Jeuh! Volgende week ga ik weer naar de diëtiste, ik hoop dat ik daar dan onder de 90 kan zijn. Al ga ik dit weekend wel sinterklaas vieren...
Wow, in hoeveel tijd dan?quote:Op vrijdag 3 december 2010 08:24 schreef flugeltje het volgende:
Ook hier gewoon niets in huis...
Vanochtend even tussentijds op de weegschaal gestaan en ik lijk weer zo'n rare uitschieter naar beneden te hebben, net zoals een tijdje geleden. Hoop trouwens dat het geen uitschieter is, maar gewoon even een spurtje-4.1 vanochtend...
Nu wel, want ik koop niks. Ow, en als iemand in mijn familie zo vervelend is me een chocoladeletter te geven dan euh mep ik diegene op zn hoofd ermee. Zo. Dit weekend wel twee keer Sinterklaas vieren, dus dat is wat lastiger.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:24 schreef DarkElf het volgende:
Goeiemorgen en overleven jullie allemaal een beetje de overdaad aan snoep overal deze tijd van het jaar?
Ik zie het al helemaal voor mequote:Op vrijdag 3 december 2010 11:26 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nu wel, want ik koop niks. Ow, en als iemand in mijn familie zo vervelend is me een chocoladeletter te geven dan euh mep ik diegene op zn hoofd ermee. Zo. Dit weekend wel twee keer Sinterklaas vieren, dus dat is wat lastiger.
Vrij probleemloos... Er ligt al twee weken een chocoladeletter naast mijn bed, die had dochter voor me mee naar boven genomen. En op de salontafel staat een grote bak schaal pepernoten/chocoladepepernoten en een schaal pelpinda's. Als ik een handje heb gehad in de afgelopen weken, dan is het veel. Dat is ook eigenlijk helemaal mijn probleem niet... Lekker eten en alcohol deste meerquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:24 schreef DarkElf het volgende:
Goeiemorgen en overleven jullie allemaal een beetje de overdaad aan snoep overal deze tijd van het jaar?
Dat ook ja, chocolade en pepernoten e.d. zijn niet zo'n probleem voor me. Zakken chips en drank en warm eten wel. Zondag ga ik gourmetten bij mn ouders, maar daar houden ze wel rekening met me. Dus dat wordt vooral groente gourmetten.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Vrij probleemloos... Er ligt al twee weken een chocoladeletter naast mijn bed, die had dochter voor me mee naar boven genomen. En op de salontafel staat een grote bak schaal pepernoten/chocoladepepernoten en een schaal pelpinda's. Als ik een handje heb gehad in de afgelopen weken, dan is het veel. Dat is ook eigenlijk helemaal mijn probleem niet... Lekker eten en alcohol deste meer
Maar goed, ik sta nu op 2,6 kilo verlies
Ik ben 1 november begonnen, dus we gaan gestaag... Let wel; ik zie het als uitschieter nu omdat ik afgelopen maandag nog op -3 stond.quote:
Vreemd genoeg overleef ik het prima, ik mis de chocolade en pepernoten eigenlijk niet zo. Mijn problemen komen pas met de kerst denk ik, uitgebreid dinerenquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:24 schreef DarkElf het volgende:
Owzo, ik dacht even dat je in een week bedoelde.quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:36 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik ben 1 november begonnen, dus we gaan gestaag... Let wel; ik zie het als uitschieter nu omdat ik afgelopen maandag nog op -3 stond.
[..]
Ik snap het!quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Vrij probleemloos... Er ligt al twee weken een chocoladeletter naast mijn bed, die had dochter voor me mee naar boven genomen. En op de salontafel staat een grote bak schaal pepernoten/chocoladepepernoten en een schaal pelpinda's. Als ik een handje heb gehad in de afgelopen weken, dan is het veel. Dat is ook eigenlijk helemaal mijn probleem niet... Lekker eten en alcohol deste meer
Maar goed, ik sta nu op 2,6 kilo verlies
Klinkt goed. Wat ga je doen met kerst? heb je een beetje een vinger in de pap met wat je voor je neus krijgt?quote:Op vrijdag 3 december 2010 11:36 schreef flugeltje het volgende:
Vreemd genoeg overleef ik het prima, ik mis de chocolade en pepernoten eigenlijk niet zo. Mijn problemen komen pas met de kerst denk ik, uitgebreid dineren
Wel merk ik dat ik meer behoefte heb aan koolhydraten door de kou, maar dat is wel te handelen...
Het is toch zo jammer dat ik net na Kerst 4 belangrijke examens heb, anders was ik zeker langsgekomenquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:01 schreef flugeltje het volgende:
Komt absoluut goed!
Als toetje geen zoetigheid, maar een kaasplankje. Kaas heeft geen koolhydraten. Ik maak er 7 of 8 gangen van, dan heb je ook minder behoefte aan brood/aardappel etc en kun je dat weglaten.
Ja, maar je hoeft niet echt op je vetten te letten. Natuurlijk ook weer niet te gek doen, maar een kaasplankje is geen probleem. Als je koolhydraten verminderd moeten wel de eiwitten en vetten omhoog, dus ik eet naar verhouding wel wat vetter dan anders. (ook om m'n BMR te redden) Dat is ook vaak het probleem bij mensen die klaar zijn met een dergelijk dieet, die voegen na afloop wel de koolhydraten toe, maar vergeten de vetten af te bouwen... Gevolg => JO-JOquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:35 schreef DarkElf het volgende:
kaas geen carbs maar wel veel vet toch?
dan heb ik wel extra zondig geluncht: 2 tosti's met kaas en ham
Ik ben ook het Sinterklaasweekend prima doorgekomenquote:Op maandag 6 december 2010 11:55 schreef egeltje1985 het volgende:
Ok, ik ben het sinterklaasweekend prima doorgekomen.
Zaterdag aten we nasi, ik had een eigen pannetje met zilvervliesrijst en veel groente e.d. Prima dus. Wel een chocoladeletter gekregen, maar in het bijbehorende gedicht stond dat Sint het zielig vond me niks te geven, maar dat ik het wel kon afgeven.Gisteravond voorgeschoteld aan een paar hongerige huisgenoten, nu bijna op al, dus prima (en ik heb er zelf niks van op dus).
Zondag gingen we gourmetten. Stukje zalm, stukje biefstuk en stukje kipfilet op. En verder veel groenten gegourmet/ gesteengrilld. Courgette en paprika enzo. Gewoon koffie na, ging allemaal prima dus.
En bij jullie? Heb je je tegoed gedaan aan pepernoten of wortelbolletjes?
Ik heb nu in ieder geval heel erge spierpijn, voornamelijk in mn kuiten. Je hebt er gewichtjes bij nodig trouwens.quote:Op dinsdag 7 december 2010 06:51 schreef flugeltje het volgende:
@egeltje, ik zal straks wel eens gaan kijken of het iets is, ben wel benieuwd hoe zwaar...
Lovechild, heel netjes![]()
sylvesterrr, balen zeg... zou je niet eens even langs de huisarts? Jezelf zo slap voelen is ook niets lijkt me... Even ijzer laten prikken ofzo?
Zakjes meel/suiker etc zijn ook gewichtjes natuurlijkquote:Op dinsdag 7 december 2010 11:24 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik heb nu in ieder geval heel erge spierpijn, voornamelijk in mn kuiten. Je hebt er gewichtjes bij nodig trouwens.
Mn vriend heeft het net uitgeprobeerd. Whaha. Coördinatie van een euh iets met weinig coördinatie. Armen en benen die tegelijk iets moesten doen was blijkbaar erg lastig.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:30 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Zakjes meel/suiker etc zijn ook gewichtjes natuurlijk
Ik ga er eerst eens naar kijken en dan uitproberen voor ik mezelf er helemaal in stort...
Heej welkom! Ik ben ook 1.73, en toen ik begon met afvallen 96 kilo. Nu ongeveer 91.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:49 schreef Tinteling het volgende:
Hallo!
Al een aantal topics terug had ik me hier gemeld en dat doe ik bij dezen nog een keer. Momenteel weeg ik pak 'm beet 95 kilo en ik ben ongeveer 1.73 meter en dat is natuurlijk veel te zwaar. Ik merk het ook aan mijnn kledingkeuze, alleen maar ruimzittende spijkerbroeken (want tja, dan lijkt het voor mij dat ik er nog goed inpas) en vesten. En dat wil ik niet meer.
Dus ga ik proberen om richting de 70 kilo te gaan. Bij mij is het niet zo dat ik een of andere ziekte heb of slecht met koollydraten kan, het is simpelweg te veel eten en te weinig bewegen. Nu voetbal ik twee keer per week en af en toe een wedstrijd en ik zwem nog een keer in de week. Ik zal ook een schema aanmaken, dat motiveert hopelijk voor mij zelf.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:26 schreef flugeltje het volgende:
Welkom tinteling!
@egeltje "allesarm"
Mag ik dan woensdag een dropje als ik beloof de rest van de dag helemaal niets meer te nemen?quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:35 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt echt een topdieet te zijn. Misschien schrijf ik er een boek over. Met weekmenu's enzo. "Maandag: Pak een glas water. Dinsdag: Eet een appel." Beetje variëren natuurlijk.
Hm, dat is niet echt een gezonde keuze natuurlijk. 100 gram zoete drop is toch al weer 349 calorieën. En met een streven van max 100kcal per dag is dat iets te veel. Misschien mag het als je daarna een marathon rent.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:57 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Mag ik dan woensdag een dropje als ik beloof de rest van de dag helemaal niets meer te nemen?
Damn it, ook net gedaan.quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:57 schreef flugeltje het volgende:
[..]
@Rob welkom! Doe geen moeite met je aanmelden op dieetweb, wordt al een tijdje niet meer bijgehouden hier
Ik had het over 1 enkel dropje... Dus dat kan gewoon, voor de rest leven we wel van de liefdequote:Op vrijdag 10 december 2010 15:00 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Hm, dat is niet echt een gezonde keuze natuurlijk. 100 gram zoete drop is toch al weer 349 calorieën. En met een streven van max 100kcal per dag is dat iets te veel. Misschien mag het als je daarna een marathon rent.
quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:35 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt echt een topdieet te zijn. Misschien schrijf ik er een boek over. Met weekmenu's enzo. "Maandag: Pak een glas water. Dinsdag: Eet een appel." Beetje variëren natuurlijk.
Het is in ieder geval goedkoopquote:Op vrijdag 10 december 2010 20:26 schreef MalaCocinera het volgende:
[..]!
klinkt wel als een gat in de markt
Lekker hoor, juist door jezelf heeel sporadisch te verwennen, kun je het tenminste goed volhouden. Ik wel dan tenminstequote:Op zaterdag 11 december 2010 10:02 schreef flugeltje het volgende:
Zo, had gister dus 'hèt etentje' voor m'n jubileum. Ik heb nergens naar gekeken en was compleet voldaan en behoorlijk aangeschoten aan het einde van de avond. Vanochtend slechts 100 gram zwaarder dan gisterochtend, dus ik wacht nog even met angst en beven af of het hier bij blijft.
@xblossomx 5 dagen trainen! Goezo
Wow Seiramu, hoe heb je die kilo's eraf gewerkt?
Dat laatste zinnetje he... Ik hoop oprecht dat alles goed met je gaat!quote:Op zondag 12 december 2010 17:42 schreef Troel het volgende:
Dames en heren,
Tot mijn grote spijt moet ik aangeven dat de lijstjes van Dieet-web niet langer gegarandeerd zijn. Het is mogelijk dat de mensen die nu nog een inlogaccount hebben dit nog kunnen gebruiken, maar helaas heb ik daar, door persoonlijke omstandigheden, geen zicht meer op. Het spijt dat het op deze manier moet lopen, maar da
t spijt me van wel meer dingen.
Troel, bedankt voor alle goede zorgen! En heel veel sterkte!quote:Op zondag 12 december 2010 17:42 schreef Troel het volgende:
Dames en heren,
Tot mijn grote spijt moet ik aangeven dat de lijstjes van Dieet-web niet langer gegarandeerd zijn. Het is mogelijk dat de mensen die nu nog een inlogaccount hebben dit nog kunnen gebruiken, maar helaas heb ik daar, door persoonlijke omstandigheden, geen zicht meer op. Het spijt dat het op deze manier moet lopen, maar dat spijt me van wel meer dingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |