quote:Dna dode baby's afgenomen
Afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek naar het dna van de baby's bepaalt justitie of ook dna wordt afgenomen van nauwe relaties van de 25-jarige moeder Sitske H., meldt de NOS. Volgens persofficier Henk Mous van justitie richt het onderzoek zich er mede op of er sprake is van één of meerdere verwekkers van de kinderen. "Het zou kunnen één, het zou kunnen meerdere. Dat maakt allemaal nog deel uit van het onderzoek."
Het zal nog enkele dagen duren voordat het onderzoek van het NFI is afgerond. Nadat er dna bij de baby's is afgenomen zal er in een later stadium bekeken worden in hoeverre justitie daar verder mee aan de slag gaat. Er is nu nog geen dna afgenomen van bijvoorbeeld ex-vriendjes van Sietske, om het dna van de baby's mee te kunnen vergelijken. "Dat is nu nog niet aan de orde. Het onderzoek moet uitwijzen of dat in een later stadium mogelijk is", vertelt Mous aan de NOS. "Het kan niet zo zijn dat je van iedereen dna afneemt. Je zal wel een bepaald idee moeten hebben en dat zal het onderzoek duidelijk moeten maken." Volgens de persofficier zou het een overweging kunnen zijn om mensen te vragen dna af te staan.
Het Openbaar Ministerie in Friesland richt zich op de omstandigheden waaronder de vrouw zwanger is geraakt. De verdachte heeft volgens de politie verklaard dat ze de moeder is van drie van de kinderen.
Deze week stuitte de politie op de vier lijkjes, die waren verstopt in afzonderlijke koffers op de zolder van de woning. De 25-jarige Sietske H., die in het huis bij haar ouders woonde, wordt ervan verdacht de baby's om het leven te hebben gebracht.
Meer nieuws over deze zaak:quote:Vrijdag uitsluitsel over moederschap Sietske
LEEUWARDEN - Het Openbaar Ministerie (OM) in Leeuwarden verwacht vrijdag te weten of de 25-jarige Sietske H. uit Nij Beets de moeder is van de vier dode baby's die op haar zolder lagen. De lichaampjes zaten elk verstopt in een koffer. Sietske heeft van ten minste drie baby's aangegeven dat ze de moeder is. Dna-onderzoek zal vrijdag naar verwachting uitsluitsel geven, aldus een woordvoerder van het OM woensdag.
Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) onderzoekt de baby's verder op geslacht, doodsoorzaak en op datum van overlijden. Ook is het OM benieuwd naar de vader of vaders van de baby's. Vrijdag is waarschijnlijk alleen bekend of Sietske de moeder is. Andere informatie volgt later.
Het OM verdenkt Sietske van moord of babymoord. Voor moord kan ze maximaal een levenslange gevangenisstraf krijgen. Indien ze wordt veroordeeld wegens babymoord, dan is de maximale straf twaalf jaar. Voor een enkelvoudige babymoord staat negen jaar, maar als het om meer moorden gaat, dan kan er nog eens een derde van de maximumstraf bijkomen. Het maakt dan dus niet uit of iemand meer dan twee baby's vermoord.
Deel 3.2quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:15 schreef Arcee het volgende:
Maak er dan deel 4 van met een link naar deel 3?
Volgens mij niet, maar het is ook nog niet bekend of en hoeveel van de babies jongens en/of meisjes waren.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:15 schreef tuintegel het volgende:
Ze heeft inmiddels aangegeven ook de moeder te zijn van baby vier . Is er al iets bekend over de namen die ze de babies moet gaan geven?
Waarom moeten ze überhaupt namen hebben?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:15 schreef tuintegel het volgende:
Is er al iets bekend over de namen die ze de babies moet gaan geven?
Registratie bevolkingsregisterquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom moeten ze überhaupt namen hebben?
Schijnt dat de wet dat voorschrijft, bij meer dan 24 weken zwangerschap moet er sowieso aangifte van de geboorte worden gedaan, ongeacht of het kind leeft, en bij een aangifte moet er een naam zijn. Als de moeder geen namen geeft zal de burgemeester het in dit geval doen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waarom moeten ze überhaupt namen hebben?
Is dat niet een beetje overdreven bureaucratisch? Wie gaat die namen trouwens bepalen, de moeder?quote:
Aha, verhelderend.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Schijnt dat de wet dat voorschrijft, bij meer dan 24 weken zwangerschap moet er sowieso aangifte van de geboorte worden gedaan, ongeacht of het kind leeft, en bij een aangifte moet er een naam zijn. Als de moeder geen namen geeft zal de burgemeester het in dit geval doen.
Jup vond ik ook. Deze vrouw is psychisch niet in orde, en haar dan 'extra' kwellen om haar te namen laten verzinnen omdat die kindjes in een bevolkingsregister moeten om als 'overleden' aangemerkt te kunnen wordenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje overdreven bureaucratisch? Wie gaat die namen trouwens bepalen, de moeder?
Waarom zou je de burgemeester ermee kwellen (hij zal het namelijk waarschijnlijk doen als de moeder weigert) .quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:37 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Jup vond ik ook. Deze vrouw is psychisch niet in orde, en haar dan 'extra' kwellen om haar te namen laten verzinnen omdat die kindjes in een bevolkingsregister moeten om als 'overleden' aangemerkt te kunnen worden
Ja want het is echt een hele kwelling voor een relatieve buitenstaander inderdaadquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:43 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Waarom zou je de burgemeester ermee kwellen (hij zal het namelijk waarschijnlijk doen als de moeder weigert) .
Wat een suffe opmerking is dat dan weer.. dus als we het jou vragen om te doen , doe je het wel evenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja want het is echt een hele kwelling voor een relatieve buitenstaander inderdaad
Nee natuurlijk is het naar voor wie dan ook. Maar het lijkt me op dit moment even wat naarder voor de biologische moeder die wss al issues genoeg heeft dan voor een burgemeester, waar het in weze gewoon een formaliteit met misschien een nare bijsmaak voor isquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:48 schreef tuintegel het volgende:
[..]
Wat een suffe opmerking is dat dan weer.. dus als we het jou vragen om te doen , doe je het wel even.
Ik zeg ook niet dat het een "hele kwelling" is maar een kwelling. In hoeverre de burgemeester dat zou kunnen ervaren is aan hem .
Dus een buitenstaander moet het niks kunnen schelen allemaal? Maar goed , ze zal die namen in eerste instantie dus zelf aan de kinderen moeten geven , zo niet dan de burgemeester.
Maar misschien heeft ze de kinderen ook allang namen gegeven in haar hoofd.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:55 schreef tuintegel het volgende:
Misschien wil ze het wel helemaal niet en zal namen geven voelen alsof ze erkent dat het haar kinderen zijn.
Het feit dat ze ze dichtbij, op zolder, verborgen hield, kan er inderdaad op wijzen dat ze wel een band voelde.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar misschien heeft ze de kinderen ook allang namen gegeven in haar hoofd.
Wie de vaders zijn is niet zo boeiend, wie ervanaf wist dat weten we al, iedereen in haar werkomgeving wist ervan, de buren en ouders wisten blijkbaar van niets.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 12:34 schreef Alleskids het volgende:
Kunnen we alsjeblieft alle vooroordelen buiten de zaak laten, en de zaak op een nuchter bekijken????
Het gaat om:
wie is/zijn de vaders?
wat bezielde haar om dit zo op te lossen?
wie wist ervan?
wie heeft haar geholpen.. bij de bevallen of de afhandeling ervan?
Waarom niet? Je zal er hier op Fok! maar achter komen dat je de vader van 1 van die baby's bentquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wie de vaders zijn is niet zo boeiend
Afhankelijk of de babies dezelfde vader hebben zou het van invloed kunnen zijn, als de vader een familieband heeft met de moeder dan wordt het toch een ander verhaal.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:06 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Wie de vaders zijn is niet zo boeiend
de rol van de vader/vaders kan niet zomaar achtleoos terzijde schuiven worden. De vader/vaders kan zeker een rol in de zwangerschappen hebben gespeeld. Als hij het wel wist, en evenmin op een kind zat te wachten..? De identiteit van de vader kan ook een rol hebben gespeeld in de reden waarom ze de babies heeft vermoord. Alles in deze zaak is (even) belangrijk, omdat er zoveel meer speelt dan alleen maar zwanger zijn geworden, maar er niet op zitten te wachten moeder te worden dus de babies dan maar weg werken.quote:Op zondag 15 augustus 2010 09:24 schreef Leandra het volgende:
Afhankelijk of de babies dezelfde vader hebben zou het van invloed kunnen zijn, als de vader een familieband heeft met de moeder dan wordt het toch een ander verhaal.
Je kunt pas concluderen dat het niet boeiend is wie de vaders zijn als er sprake is van verschillende vaders en vaststaat dat er geen bloedband is tussen de moeder en de vader.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:15 schreef tuintegel het volgende:
Ze heeft inmiddels aangegeven ook de moeder te zijn van baby vier . Is er al iets bekend over de namen die ze de babies moet gaan geven?
Bronquote:Ze kwam tot nu toe niet verder dan Sjoerd en Tjitske.
Ik kan het niet bewijzen, maar ik _denk_ dat als iemand 4 volwassenen had doodgemaakt dat het veel minder reacties had opgeroepen als dat het nu doet.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Euh, nee. Het probleem is dat je een mens doodt. Ze wordt verdacht van moord en staat daarvoor terecht, dat het slachtoffers babies waren is van minder belang.
Nou, dat denk ik nietquote:Op zondag 15 augustus 2010 14:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik kan het niet bewijzen, maar ik _denk_ dat als iemand 4 volwassenen had doodgemaakt dat het veel minder reacties had opgeroepen als dat het nu doet.
Of ze heeft een afwijkende mening die niet correct genoeg is.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:12 schreef Loveless85 het volgende:
pff zullen we maar gewoon deze discussie laten varen.
Emma is OF toch niet te overtuigen, OF het zoveelste NWS-trollkloontje.
Postnatale.quote:
Wat ik al zei eerder, er is hier genoeg voorhanden om een zwangerschap te voorkomen, of anders legaal af te breken. Of daarna zelfs nog van het kind af te komen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:22 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Of ze heeft een afwijkende mening die niet correct genoeg is.
Hoewel ik tegen moord ben en het dus hier niet met haar eens ben, kan ik de achterliggende redenering wel begrijpen.
Je wordt in een moreel corset gedwongen en als je daar buiten gaat, dan ben je opeens fout, wat uiteraard afhankelijk is van de tijd waarin je opgroeit....wat nu goed is, dat was een paar jaar geleden fout en andersom....dat niet iedereen die omslag in denken maakt, ondanks dat het in een wet staat wordt dan niet meer geaccepteerd.
Nog niet zo lang geleden waren 10+ kinderen per familie gebruikelijk en dat er dan af en toe 1 dood ging, tsja....part of life....tegenwoordig houden we het bij 1 á 2 en is het verschrikkelijk als er 1 dood gaat.
Daarnaast zou het wat mij idd verboden moeten worden dat iedereen zomaar kinderen mag krijgen. De bakermat van heel veel ellende.....een vogelhok neerzetten kost je een jaar aan procedures, maar iedere gek mag fokken.
Dat is nu toch onderhand wel bekend dat dat bij het psychologisch profiel hoort van vrouwen die dit doen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:17 schreef Alleskids het volgende:
De verhuizing was een goede gelegenheid geweest de koffer uit 2002 kwijt te raken, maar Sietkse was dus zeer gehecht aan haar 1e kind
Wow, dat zijn details voor in filmsquote:Op zondag 15 augustus 2010 18:18 schreef J.R.S. het volgende:
Een cru detail: Sietske woonde op de Van Eedenstrjitte, die straat is vernoemd naar de schrijver Frederik van Eeden die het boek 'Van de koele meren des doods' heeft geschreven. In dat boek stopt de hoofdpersoon haar dode baby ook in een koffer.
http://www.imdb.com/title/tt0084849/quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wow, dat zijn details voor in films
Ik heb gister gehoord dat Sietske soms weken ziek thuis was en zich vooral opsloot in haar kamer, ze wilde dan ook niemand in haar kamer laten. Haar familie liet haar kennelijk dan ook met rust.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:35 schreef Hysj het volgende:
Toch geloof ik niet dat haar familie zo dom was.
Ik postte 2 topics terug al een foto van die site (via mijn vriendin). En ja, het is een buikje, maar om daar nou uit af te leiden dat ze zwanger is...quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:53 schreef Jane het volgende:
Iemand zegt foto's van een zwangere Sietske gevonden te hebben.
http://www.primeurjagers.(...)_baby_s_doodde_.html
Een buikje? Ik zie niks eigenlijk!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:28 schreef defamai het volgende:
[..]
Ik postte 2 topics terug al een foto van die site (via mijn vriendin). En ja, het is een buikje, maar om daar nou uit af te leiden dat ze zwanger is...
Enquote:H. bekent moord op vier baby's
Gepubliceerd: 13 augustus 2010 18:23 | Gewijzigd: 14 augustus 2010 12:20
Door onze correspondent Karin de Mik
De 25-jarige Sietske H. uit Nij Beets heeft bekend dat zij vier keer is bevallen en haar vier baby’s daarna om het leven heeft gebracht. Dat maakte het OM in Leeuwarden vrijdag aan het eind van de middag bekend. DNA- onderzoek van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) wijst uit dat de verdachte zeer waarschijnlijk de moeder is. Wat het motief is wil justitie niet zeggen.
De verdachte werd vorige week donderdag aangehouden. De tandartsassistente bleek in koffers in haar woning op zolder vier babylijkjes te hebben verborgen. Haar werkgever meldde de zaak bij de politie. De verdachte zit vast op verdenking van kindermoord (maximum gevangenisstraf 9 jaar) cq moord (maximum levenslang) of kinderdoodslag (maximum celstraf 6 jaar). De baby’s zijn tussen 2002 en begin dit jaar gedood.
Over het onderzoek naar de vader of vaders doet justitie uit oogpunt van privacy geen uitspraken. De identiteit van de vader(s) is overigens alleen van belang als zij strafrechterlijk betrokken zijn bij de zaak, aldus persofficier van justitie Henk Mous desgevraagd. Dat is het geval wanneer bijvoorbeeld sprake zou zijn van dwang (verkrachting), wanneer de verwekker geholpen heeft bij het ombrengen of verbergen van de omgebrachte baby´s of wanneer hij de verdachte bijvoorbeeld dwong om de baby’s om te brengen. Op dit moment zijn daar geen aanwijzingen voor.
Als de verdachte de vader(s) van tevoren heeft verteld dat zij van plan was haar kindje om het leven te brengen en de man hiervan geen aangifte heeft gedaan, dan is hij strafbaar. Als ze hem heeft ingelicht nadat de baby´s dood waren, was hij weliswaar verplicht dit aan te geven, maar als dit is verzuimd is hij niet strafbaar.
Het onderzoek is volgens de politie nog in volle gang. Er werken 35 rechercheurs aan de zaak. Het technisch en tactisch onderzoek in de woning is afgerond. De verdachte woonde daar met haar ouders en jongere zusje. Afgelopen dinsdag namen rechercheurs onder meer dagboeken, andere persoonlijke spullen, een tweepersoons matras en huisraad mee uit de woning.
Volgens persofficier van justitie Mous werkt de verdachte goed mee aan het onderzoek. „De verhoren zijn lang en ze toont de nodige emotie. Maar dat is ook begrijpelijk als je een geheim zo lang met je meedraagt.”
De raadkamer van de rechtbank in Leeuwarden bepaalt komende woensdag of het voorarrest van de vrouw verlengd wordt.
De inwoners van Nij Beets (1700 inwoners) zijn een week na de arrestatie van Sietske H. nog steeds geschokt. Niemand, zelfs niet in haar vriendenkring, had door dat de verdachte zwanger was.
Bronquote:Ex-vrienden zijn bezorgd, zij zijn wellicht de vader
In café De Brêge zitten drie Nij Beetsters aan de bar. Ze zijn vooral verontwaardigd over hoe de media Sietske en haar familie afschilderen. Natuurlijk is het niet goed te praten wat er is gebeurd, zegt een jongen die deel uitmaakt van de vriendengroep van Sietske. Maar Sietske is geen „brute moordenares” of „mannenverslindster”.
Is er een reden om aan te nemen dat ze dit gedrag zou herhalen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:42 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe willen ze herhaling in de toekomst gaan voorkomen?
Moeder natuur zorgt er op een gegeven moment iig voor dat ze niet meer zwanger kan worden, dus levenslang TBS is in dát kader niet nodig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:42 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe willen ze herhaling in de toekomst gaan voorkomen?
Levenslang TBS met weekendverlof?
Is er een reden om aan te nemen dat ze het niet meer gaat doen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is er een reden om aan te nemen dat ze dit gedrag zou herhalen?
Het feit dat ze gepakt is, haar verhaal nu kwijt kan en waarschijnlijk de gevangenis in gaat lijkt mij allemaal redenen dat ze dit gebeuren achter zich kan laten. Als ze dan vrij komt, kan ze een nieuwe start maken en tenzij analyse van een psycholoog anders uitwijst, zou ik niet weten waarom ze dan weer in d'r oude gedrag zou vervallen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is er een reden om aan te nemen dat ze het niet meer gaat doen?
Het feit dat ze 4!! babies vermoord heeft is voor een reden om haar nooit meer zwanger te laten worden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat ze gepakt is, haar verhaal nu kwijt kan en waarschijnlijk de gevangenis in gaat lijkt mij allemaal redenen dat ze dit gebeuren achter zich kan laten. Als ze dan vrij komt, kan ze een nieuwe start maken en tenzij analyse van een psycholoog anders uitwijst, zou ik niet weten waarom ze dan weer in d'r oude gedrag zou vervallen.
Volgens mij kun jij gewoon niet zo goed lezen, want ik zei duidelijk dat die vent daar niets mee te maken had. Er is trouwens van meerdere kanten bevestigd dat ze nogal van de 'losse contacten' was. Ik wist dat namelijk al nog voordat dit aan de hand was. Maarja, als ik een keer zo dom was.om met haar t bed in t duiken, wetende dat ze er niet bepaald moeilijk over deed, zou ik daar ook niet trots op zijn tegenover de krant. Overigens moet ik daar wel bij zeggen dat ze van haar groepje vriendinnen niet eens de ergste (en de domste) was.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:05 schreef Leandra het volgende:
Uit het NRC van afgelopen zaterdag dan maar:
[..]
En
[..]
Bron
In de papieren versie diverse personen uit de dorpskroeg aan het woord die zeggen dat ze helemaal niet zo'n losbandig type was als beweerd wordt door mensen die haar niet (goed) kennen....
Maar goed, het was al wel duidelijk dat sommige personen er geen enkele moeite mee hebben suggestieve foto's (want met een vieze ouwe vent die om haar schouders hangt) van haar neer te zetten en en passant ook nog even op te merken dat ze zich niet inlaten met types als Sietske, want zo zijn ze niet.
Overigens zou de vriendengroep ook foto's hebben bekeken, en zien daar geen zwangerschappen op.
Is niet bekend, maar in vergelijkbare zaken is gebleken dat er niet altijd hulp hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:35 schreef justmattie het volgende:
Misschien staat het ergens in een ander deel al... Maar, wie heeft haar geholpen bij de bevallingen..?
Okequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:50 schreef defamai het volgende:
[..]
Is niet bekend, maar in vergelijkbare zaken is gebleken dat er niet altijd hulp hoeft te zijn.
Ja... is het nog ergens goed voor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:09 schreef Re het volgende:
een interessante casus dit voor de psychiatrie
Ik vrees alleen dat je er vrij weinig van mee gaat krijgen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:09 schreef Re het volgende:
een interessante casus dit voor de psychiatrie
quote:Friezin langer vast voor babymoord
Het voorarrest van Sietske H. uit Nij
Beets is met 90 dagen verlengd.De vrouw
van 25,die de moord op haar vier baby's
heeft bekend,mag alleen contact hebben
met haar advocaat.Ze werd deze maand
opgepakt.Over het onderzoek heeft het
OM verder niets bekendgemaakt,ook niet
over de vader of vaders van de baby's.
En iemand met rust laten, dat kunnen ze wel in Friesland.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:41 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Ik heb gister gehoord dat Sietske soms weken ziek thuis was en zich vooral opsloot in haar kamer, ze wilde dan ook niemand in haar kamer laten. Haar familie liet haar kennelijk dan ook met rust.
quote:Sietske H. mag vrienden en familie weer zien
LEEUWARDEN - Sietske H. (25) uit het Friese Nij Beets mag haar familie en vrienden weer zien en spreken. Donderdagochtend zijn de beperkingen rond haar dententie opgeheven, zo besloot de rechtbank in Leeuwarden.
De vrouw zou in de periode van 2002 tot en met 2010 vier baby's hebben gekregen en hen na de geboorte om het leven hebben gebracht. De lichaampjes verstopte ze op zolder in vier koffers. Ze woonde bij haar ouders, die inmiddels elders verblijven.
De vrouw uit het Friese dorpje zat sinds haar aanhouding begin augustus volledig afgezonderd van de buitenwereld in de cel. Ze mocht alleen met haar advocate en met politieagenten spreken
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:48 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Vind dat zij helemaal geen rechten meer heeft, moordenares die ze is.![]()
![]()
![]()
En ik vind dat jij helemaal geen recht hebt om op Fok te posten, haatzaaier!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:48 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Vind dat zij helemaal geen rechten meer heeft, moordenares die ze is.![]()
![]()
![]()
Ik hoorde dat jij 20 families met een mes mishandeld hebt. Dus ik kots jou bij deze uit, ongelofelijk dat jouw familie dat niet doetquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:00 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Oh? Ik vind het meer dan logisch dat iemand die 4 !!! moorden gepleegd heeft, haar familie, vrienden en de vaders zo heeft genaaid en voorgelogen, dat recht gewoon niet meer zou mogen hebben. Ik had haar allang uitgekotst als familie/vriendin zijnde,.
Wat ben je emotioneel. Ben je er persoonlijk bij betrokken of heb je zelf een baby? Dat zou het nog enigszins kunnen verklaren.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:00 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Oh? Ik vind het meer dan logisch dat iemand die 4 !!! moorden gepleegd heeft, haar familie, vrienden en de vaders zo heeft genaaid en voorgelogen, dat recht gewoon niet meer zou mogen hebben. Ik had haar allang uitgekotst als familie/vriendin zijnde,.
Kraam niet van die onzin uit, joh.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:00 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Roberto dat is een achterlijek vergelijking, zij heeft bekend, het is geen roddel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat ben je emotioneel. Ben je er persoonlijk bij betrokken of heb je zelf een baby? Dat zou het nog enigszins kunnen verklaren.
Zo agressief dat je iemand zou vermoorden?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:15 schreef Temaki_Sushi het volgende:
[..]
Ik ben emotioneel omdat ik een klein neefje heb en ik me niet kan voorstellen dat iemand hem wat aandoet. Laat staan dat iemand haar eigen kinderen wat aandoet. Kindermishandelaars maken me echt extreem agressief
En ik hoor van 5, toch echt betrouwbare, mensen bovendien dat jij je neefje slaat. Die 5 mensen liegen toch niet allemaal, of wel?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:15 schreef Temaki_Sushi het volgende:
[..]
Roberto dat is een achterlijek vergelijking, zij heeft bekend, het is geen roddel.
Waar slaat dat op?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zo agressief dat je iemand zou vermoorden?
Jij weet wel alles van de zaak??quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En ik hoor van 5, toch echt betrouwbare, mensen bovendien dat jij je neefje slaat. Die 5 mensen liegen toch niet allemaal, of wel?![]()
Oftewel: je weet helemaal niets van die zaak, je leest alleen iets in een krant die de zaak vaak ook niet goed brengen. Dat je het lef hebt om zoiets te zeggen als wat je eerder liep te blèren, toont idd aan dat je een agressief, haatdragend persoon bent tegenover een willekeurig persoon.
Welja, maak van dit draadje maar weer een ordinaire schreeuwpartijquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:39 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Jij weet wel alles van de zaak??
ZE HEEFT BEKEND.WAT SNAP JIJ DAAR NIET AAN?
Een willekeurig persoon?
Ja sorry hoor maar kan me er erg aan storen als mensen dom kletsen!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Welja, maak van dit draadje maar weer een ordinaire schreeuwpartij![]()
Snap je denkwijze wel hoor.Misschien iets te.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:00 schreef Temaki_Sushi het volgende:
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:31 schreef tuintegel het volgende:
, als ze een goed verhaal heeft waarom zal dat wel weer verzachtend werken.
Ze kan ook alweer zwanger zijn...quote:De baby’s zijn tussen 2002 en begin dit jaar gedood.
Het zal sowieso maximaal 9 jaar en mogelijk TBS worden.quote:In het Nederlandse strafrecht wordt kindermoord (art. 291 Wetboek van Strafrecht) en kinderdoodslag (artikel 290 Wetboek van Strafrecht) apart behandeld als het gaat om een delict dat alleen door de moeder is gepleegd bij of kort na de geboorte, onder de vrees voor ontdekking van haar (aanstaande) bevalling. De strafmaat is maximaal 9 jaar gevangenisstraf (bij kindermoord) en maximaal 6 jaar gevangenisstraf bij kinderdoodslag, terwijl voor een 'gewone' moord levenslange gevangenisstraf mogelijk is.
Ik betwijfel het ten zeerste. Er werden persconferenties gegeven. Nog vrij veel informatie is naar buiten gekomen. Waarom dan een zwangerschap 'achterhouden'?quote:
En je posts zijn op welke wijze een aanvulling op dit topic?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:59 schreef Temaki_Sushi het volgende:
RobertoCarlos snapt er niks van, dus daar ga ik ook niet meer op reageren.
En ja het maakt me agressief. Ik zou niemand vermoorden maar als ik de kans kreeg zpu ik haar wel een flinke mep verkopen.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:23 schreef Faithfulness het volgende:
Ik lees dit topic al een tijdje mee, vind het zonde dat mensen zo boos op elkaar worden. Denk dat we het over één ding allemaal eens zijn: Er is iets goed mis met Sietske. En wij maken mensen niet af waar iets goed mis mee is. Wij gooien hen niet levenslang in de gevangenis. Wij ontzeggen hen niet alle contact met de buitenwereld. Ik snap die reacties niet helemaal. Wij hoeven toch niet te kiezen? Dat moeten haar familie en vrienden doen.
Die uit gewoon haar mening over het geheel.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je posts zijn op welke wijze een aanvulling op dit topic?
Het interesseert mij, en de meesten van ons, werkelijk geen bal dat jij zowel een gebrek aan discipline, als een gebrek aan kennis van de wet hebt, maar als je werkelijk niets anders te melden hebt dan "ik zou haar een paar meppen verkopen", doe dat dan lekker niet.
En probeer om te beginnen de discipline op te brengen hier niet zulke nutteloze posts neer te zetten
En vooral dit:
[..]
JIJ niet. Familie en vrienden mogen die keus ZELF maken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 15:55 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Leandra, je zeurt.
Daarbij vind ik de wet wel erg verknipt als zij allemaal vrijheden mag genieten na zulke gruweldaden. ja, er is wat mis met haar. Dat was ook zo met Fritzl, ook met doen moeder van Rowena Rikkers, en nog veel andere kindermishandelaars/moordenaars. Moeten we die dan al,lemaal zielig gaan vinden en elke week met een bosje bloemen op bezoek bij hun in het gesticht?
Dat je zo denkt over vrienden: Kan ik begrijpen. Als ik een vriendin van een moordenares zou zijn, zou die vriendschap zeer waarschijnlijk ook direct eindigen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:03 schreef Temaki_Sushi het volgende:
En als iemand nog met Sietske om wil blijven gaan heeft diegene duidelijk geen moreel besef.
of juist wel....quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:03 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Niet ingrijpen is hetzelfde als schuld hebben hoor.
En als iemand nog met Sietske om wil blijven gaan heeft diegene duidelijk geen moreel besef.
Ja,maar familie is ook een relatief groot begrip.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:22 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Dat je zo denkt over vrienden: Kan ik begrijpen. Als ik een vriendin van een moordenares zou zijn, zou die vriendschap zeer waarschijnlijk ook direct eindigen.
Maar familie... Nee.
En ik heb een moord van dichtbij meegemaakt. Heeft me aan het denken gezet. En als mijn zoon zoiets zou doen, zou ik het verschrikkelijk vinden. Ik zou zijn daad verafschuwen. Maar het blijft m'n zoon, en daar blijf ik van houden.
Als je dan vindt dat ik daardoor geen moreel besef heb. Prima. Wacht maar tot jij in zo'n situatie komt.
*Edit*
Niet dat ik hoop dat je ooit in zo'n situatie terecht komt![]()
Dat is indirecte familie. Ik heb het over de "eerste ring". Ouders, broers & zussen, kinderen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:35 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Ja,maar familie is ook een relatief groot begrip.
Wat als het een aangetrouwde neef is ofzo?
Denk toch dat je dan ook het contact verbreekt.
Medelijden??????quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:25 schreef dalonia het volgende:
[..]
of juist wel....
ik heb ook medelijden met die meid en vraag me echt af waarom...
Mensen die een iets hogere vorm van ethisch besef hebben dan jij. Daarnaast, weet je helemaal niet hoe ze die babies heeft omgebracht en hoe lang er tussen de geboorte en de moorden zat. Dus om te zeggen dat je medelijden moet hebben met de babies is echt complete onzin.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:09 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Medelijden??????Kom op zeg!!Wie heeft er nu medelijden met haar
![]()
Dat zijn situaties waar je geen uitspraken over kan doen, tot je het zelf mee maakt. Je moet je goed indenken dat haar ouders haar al jaren kennen en die babies nooit gezien hebben, in combinatie met het feit dat iedereen toch wel kan zien dat dit soort moorden heel anders zijn dan, bijvoorbeeld, een professionele liquidatie of een roofmoord.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:46 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Als mijn kind mijn kleinkinderen vermoord wil ik haar echt niet meer zien hoor. ook als mijn moeder iemand zou vermoorden, of mijn zus. Dan ga je te ver en zo iemand wil ik niet in mijn leven hebben.
Volgens mij zijn de enige echte slachtoffers hier de kindertjes, niet Sietske. Of je het nou zielig/triest voor d'r vindt/medelijden met d'r hebt of niet, de slachtoffers zijn die babietjes.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:19 schreef defamai het volgende:
[..]
Mensen die een iets hogere vorm van ethisch besef hebben dan jij. Daarnaast, weet je helemaal niet hoe ze die babies heeft omgebracht en hoe lang er tussen de geboorte en de moorden zat. Dus om te zeggen dat je medelijden moet hebben met de babies is echt complete onzin.
En ditquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:24 schreef defamai het volgende:
[..]
Dat zijn situaties waar je geen uitspraken over kan doen, tot je het zelf mee maakt. Je moet je goed indenken dat haar ouders haar al jaren kennen en die babies nooit gezien hebben, in combinatie met het feit dat iedereen toch wel kan zien dat dit soort moorden heel anders zijn dan, bijvoorbeeld, een professionele liquidatie of een roofmoord.
Tuurlijk, de directe slachtoffers zijn de babies, maar er speelt meer mee, je hebt het ook over indirecte slachtoffers zoals haar familie, vrienden maar vooral ook zijzelf. En wat ik probeerde te zeggen is dat het nogal lastig is om die verhouding te zien: De ouders kennen haar al jaren en moeten de schok verwerken dat hun dochter zo ziek is en zulke verschrikkelijke dingen heeft gedaan, terwijl, wie weet, die babies binnen enkele minuten na de geboorte omgebracht zijn, op een pijnloze manier. Je weet het niet. En feit is wel dat op dit moment die babies niets meer te lijden hebben, en haar omgeving wel.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:49 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de enige echte slachtoffers hier de kindertjes, niet Sietske. Of je het nou zielig/triest voor d'r vindt/medelijden met d'r hebt of niet, de slachtoffers zijn die babietjes.
You've got that right! I'm naughtyquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:36 schreef MantaGSi het volgende:
"Heb niets tegen mijn zusje, lieve meid en zo, maar ik heb d'r totaal geen band mee en we verschillen als dag en nacht. "
Aaaww ,dus jij bent geen lieve meid zeg je dus.;)
Wat maakt het nou uit hoe ze die baby's heeft omgebracht.Feit is dat ze ze gedood heeft.En wat maakt het uit hoelang er tussen de geboorte en moorden zat????Als je tot zoiets in staat ben ben je gewoon gestoord.En met zulke mensen heb ik geen medelijden.Met geen ene kindermoordenaar trouwens.Dan had ze maar hulp moeten zoeken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:19 schreef defamai het volgende:
[..]
Mensen die een iets hogere vorm van ethisch besef hebben dan jij. Daarnaast, weet je helemaal niet hoe ze die babies heeft omgebracht en hoe lang er tussen de geboorte en de moorden zat. Dus om te zeggen dat je medelijden moet hebben met de babies is echt complete onzin.
quote:Verkrachte vrouw vermoordt verkeerde dader
Een 21-jarig verkrachtingsslachtoffer uit de Amerikaanse staat Florida is achter tralies gezet, terwijl haar verkrachter nog altijd vrij rondloopt. Amber Lee uit Hendry County heeft namelijk de vermeende dader doodgereden. Het slachtoffer bleek echter een onschuldige man te zijn.
Lee en haar vriend wilden in december vorig jaar hun cd-speler verkopen toen de verkrachting plaatsvond. "Ik moest mijn auto auto uit, waarop hij me achter een gebouw sleurde", vertelt Lee in een verklaring. "Ik dacht dat hij me zou vermoorden, want wie denkt er nu aan verkrachting? Pas toen hij me op mijn knieën dwong, drong het tot me door."
Lee smeekte de dader haar te laten gaan, hierbij denkend aan haar dochtertje. "We wilden net wegrijden, toen er ineens een man midden op de weg stond. We probeerden er omheen te rijden, maar het ging zo snel."
De snelwegpolitie van Florida beweert echter dat Lee de 32-jarige Timothy Bualkmann simpelweg ondersteboven heeft gemaaid met haar auto. Volgens autoriteiten was Lee ervan overtuigd dat hij haar had verkracht.
"Het is zwaar", vindt Lee. "Het is niet grappig. Het spijt me voor de familie van de man en alles, maar wat er is gebeurd was een ongeluk." De nabestaanden hebben geen medelijden met haar en vinden dat ze moet boeten voor haar zonden.
Over een tijdje moet het verkrachtingsslachtoffer bevallen van haar tweede kind. Lee is bang dat het incident haar levenslang van haar twee kinderen vandaan houdt. Lees advocaat zei dat de man die wordt beschuldigd van het verkrachten van Lee werd gearresteerd, maar wegens gebrek aan bewijs weer werd vrijgelaten.
aparte titel van het bericht...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is ook wel interessant in dit topic, wat er gebeurt als mensen uitgaan van vooroordelen zonder dat er iemand door de rechter is veroordeeld:
[..]
Zoals het in het bericht omschreven staat, is het in die situatie direct na de verkrachting gebeurd, en ik kan me voorstellen dat je inschattingsvermogen je enigszins in de steek laat op het moment dat je probeert te ontsnappen na een verkrachting.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is ook wel interessant in dit topic, wat er gebeurt als mensen uitgaan van vooroordelen zonder dat er iemand door de rechter is veroordeeld:
[..]
Omdat medelijden, waar het hier over ging, zoals de naam al zegt, gaat om het mee voelen van het lijden van een persoon. Wat ik probeer te illustreren dat de lijdensweg van de babies waarschijnlijk vele malen korter is dan die van haar familie en die van haar zelf. En het dus wat dat betreft logischer is om medelijden te hebben met haar directe omgeving en zij zelf, dan dat met de babies te hebben.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:05 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit hoe ze die baby's heeft omgebracht.Feit is dat ze ze gedood heeft.En wat maakt het uit hoelang er tussen de geboorte en moorden zat????Als je tot zoiets in staat ben ben je gewoon gestoord.En met zulke mensen heb ik geen medelijden.Met geen ene kindermoordenaar trouwens.Dan had ze maar hulp moeten zoeken.
Oke medlijden met haar ouders daar kan ik nog wel inkomen.Al is het wel heel vreemd dat ze niks van al haar zwangerschappen hebben gemerkt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:40 schreef defamai het volgende:
[..]
Omdat medelijden, waar het hier over ging, zoals de naam al zegt, gaat om het mee voelen van het lijden van een persoon. Wat ik probeer te illustreren dat de lijdensweg van de babies waarschijnlijk vele malen korter is dan die van haar familie en die van haar zelf. En het dus wat dat betreft logischer is om medelijden te hebben met haar directe omgeving en zij zelf, dan dat met de babies te hebben.
Sterker nog, hoe kut ook, het is zelfs compleet onzin om medelijden te hebben met de babies, aangezien die niet meer leven.
Hmm apart.Maar kan me voorstellen dat als je in paniek bent en je bent net verkracht en je wilt wegkomen dat je best in de war bent.MAar vind het ook wel heel vreemd dat er een man midden op de weg staatquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Snap geen bal van dit verhaal..quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de vergelijking tussen de 2 vrouwenquote:Op zondag 29 augustus 2010 05:42 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Snap geen bal van dit verhaal..
Volgens mij is het hier heel anders gegaan.
Daar staat de teller ook al op 3 ja. WTF bezielt die mensenquote:Op woensdag 1 september 2010 21:30 schreef bloodymary het volgende:
Nu weer zo'n geval in Limburg. Krijgt straks die ene toch nog gelijk met zijn zwarte kousen
Ja, veel katholieken met zwarte kousen daar in Limburgquote:Op woensdag 1 september 2010 21:30 schreef bloodymary het volgende:
Nu weer zo'n geval in Limburg. Krijgt straks die ene toch nog gelijk met zijn zwarte kousen
Wat heeft dit met zwarte kousen te maken?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:30 schreef bloodymary het volgende:
Alsnog, wat hebben zwarte kousen met Limburg te maken?quote:Op donderdag 2 september 2010 09:38 schreef bloodymary het volgende:
Dat was een topic terug geloof ik, toen zei iemand dat dit soort dingen veel bij de zwarte kousen voorkwam en die had het over zwartekousendorpjes in Limburg...
Daar waar de sociale controle erg hoog is, zoals ze dan zeggenquote:Op donderdag 2 september 2010 13:24 schreef defamai het volgende:
Een dorpje in friesland, een plaatsje in limburg, het is wel over het algemeen in de wat meer achtergestelde gebieden.
Enschede (2006 & 2008), Beverwijk (2006), Roosendaal (2009).quote:Op donderdag 2 september 2010 13:24 schreef defamai het volgende:
Een dorpje in friesland, een plaatsje in limburg, het is wel over het algemeen in de wat meer achtergestelde gebieden.
Op Beverwijk na wel natuurlijkquote:Op donderdag 2 september 2010 13:29 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Enschede (2006 & 2008), Beverwijk (2006), Roosendaal (2009).
Achtergestelde gebieden. Righty.
En oh ja, laten we deze niet vergeten:quote:Op donderdag 2 september 2010 13:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Op Beverwijk na wel natuurlijk
Geleen is toch gewoon een redelijk moderne stad hoor.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:24 schreef defamai het volgende:
Met alle fouten die ons rechtssysteem maakt, ben ik ervoor om zelfs als mensen veroordeeld zijn, nooit hun achternaam openbaar te maken. Sowieso zie ik het voordeel/nut er niet van in, heeft familie van de Karst T's van deze wereld bedreigingen en vernielingen daardoor moeten meemaken en ben je als Puttense veroordeelde ook mooi de lul.quote:Op donderdag 2 september 2010 11:27 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vind het altijd wel apart dat de naam wordt afgekort naar H. terwijl als je op nieuws googlet je ook op Belgische sites uitkomt die haar gewoon Hoekstra noemen. Daarnaast is ze ook nog eens, ook in Nederlandse media, ongecensureerd te zien.
Datzelfde speelde ook al met SanderVreeswijk die krampachtig Sander V. werd genoemd terwijl 10tallen foto's overal ongecensureerd staan
Tijd dat de zgn regels omtrent privacy van verdachten maar een sonder de loep wordt genomen. Ik kan me nog herinneren dat men hier op Fok destijds kwistig overal waar Volkert De Graaf helemaal voluit stond geschreven dit weghaalde.
Ik heb wel bevallingen meegemaakt. De ene dame schreeuwde het hele ziekenhuis bij elkaar. "Had ik maar oordopjes", was mijn gedachte.quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:42 schreef Lovely25 het volgende:
De rol van haar ouders verbaasd mij heel erg... Ik heb nog nooit een bevalling meegemaakt.. maar wat ik op TV zie gebeurt niet zonder gegil, geschreeuw, paniek... Buren hebben niks gehoort? Mamma had niets door toen ze thuis kwam en alles lag on het bloed?
Wie zegt dat de ouders thuis waren toen ze beviel?quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:09 schreef Lovely25 het volgende:
Nou ik geloof er niks van dat iemand dat alleen kan!
En op zn jonge leeftijd geluidloos bevallen! Vind het vaag hoor dan meteen opstaan alles opruimen en schoon maken voordat mama thuis komt? En bloed laat altijd sporen na, bij een groote hoeveelheid laat het ook nog een bepaalde geur achter!
Daarnaast ook als werkgever, moet je aangeven wanneer een personeelslid zwanger is i.v.m verlof en premies! Dus moet ook daar ergens een fout zitten in die hoek.
quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:23 schreef deedeetee het volgende:
Waarom zou je tijdens een bevalling gaan gillen en schreeuwen ?Een verstandige vrouw gebruikt/bewaard haar energie om de baby eruit te krijgen.
Ehm... waarom zou je een navelstreng doorknippen als je het kind toch niet in leven houdt?quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:07 schreef Lovely25 het volgende:
Jullie doen net als of bevallin iets alledaag is... het zou wel heel toevallig zijn dat zij tot 4x toe had opgemerkt van goh ik moet bevallen laat ik maar even lekker een douch nemen, radio aan kind er uit persen. oW, Schaar niet vergeten want ik moet nog wel de navelstreng door knippen...
Het lijkt wel een soap met een cliffhangerquote:Op zaterdag 11 september 2010 22:15 schreef alors het volgende:
Tot november gaan ze geen nieuws meer naar buiten brengen.
Bij de eerste was ze 17 jaar... 4x bevallen en veel vrouwen scheuren toch uit? Vindt het knap als je dan rustig zegt van... oeps ik ben een beetje uit gescheurd...quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm... waarom zou je een navelstreng doorknippen als je het kind toch niet in leven houdt?
En hoe moeilijk kan het zijn om in een badkamer een schaar te vinden? Bij mij in de badkamer is gewoon een nagelschaartje aanwezig.
Overigens vind ik het vooral grappig dat je nog nooit een bevalling hebt meegemaakt maar wel denkt te weten dat het niet anders kan dan Hollywoodstyle: met een hoop gegil...
Ja....ze zijn allemaal van Jort Kelder.quote:Op zondag 12 september 2010 11:24 schreef Lovely25 het volgende:
Zijn de baby's allemaal van de zelfde vader?
Omdat die baby anders zo lastig aan je lichaam vast blijft zitten misschien?quote:Op zaterdag 11 september 2010 22:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm... waarom zou je een navelstreng doorknippen als je het kind toch niet in leven houdt?
Oh nee, fuck, die zit aan de placenta vast.quote:Op zondag 12 september 2010 12:11 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Omdat die baby anders zo lastig aan je lichaam vast blijft zitten misschien?
quote:Op zondag 12 september 2010 12:12 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Oh nee, fuck, die zit aan de placenta vast.
My bad.
Eej, tis nog vroeg, hé?
Zowaar....zonder volledige achternaam. Zou men wat vaker moeten doen, zolang er nog geen veroordeling is uitgesproken.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:16 schreef Leandra het volgende:
Rechercheur trekt zaak kindermoorden niet
LEEUWARDEN - Een ervaren rechercheur van de politie Friesland is uit de zaak-Nij Beets gestapt, omdat het hem emotioneel te zwaar werd. Dat heeft een woordvoerder van de politie bevestigd naar aanleiding van berichtgeving op Omrop Fryslân.
In Nij Beets werden begin augustus vier babylijkjes gevonden op een zolder. Verdachte in de zaak is Sietske H. Zij zou in de periode van 2002 tot en met 2010 vier baby's hebben gekregen en hen na de geboorte om het leven hebben gebracht. De lichaampjes verstopte ze op zolder in vier koffers. Ze woonde bij haar ouders, die inmiddels elders verblijven.
H. moet op 16 november voor het eerst voor de rechtbank in Leeuwarden verschijnen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)aak_Nij_Beets__.html
Nee hoor, Tanja Nijmejer.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:43 schreef Re het volgende:
[..]
die heeft het inmiddels over molukkers...
Cyberseks!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:43 schreef Re het volgende:
[..]
die heeft het inmiddels over molukkers...
Aangezien iedereen zich ook op het internet pleurt, is het ook logisch dat achternamen steeds vaker bekend zijn en dus genoemd worden. Ik noem een Sander Vreeswijk. Zoek op zijn naam en Google toont standaard wat foto's er bijquote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Zowaar....zonder volledige achternaam. Zou men wat vaker moeten doen, zolang er nog geen veroordeling is uitgesproken.
Vaders hebben er dus niks mee te maken. Dus dat zullen er ongetwijfeld dan meerdere geweest zijn waarvan het gros niet wist dat ze überhaupt zwanger was?quote:De 26-jarige moeder uit Nij Beets die verdacht wordt van het doden van haar vier pasgeboren kinderen wordt naar het Pieter Baan Centrum (PBC) gestuurd. Dat laat het Openbaar Ministerie in Leeuwarden donderdag weten. De Friezin Sietske H. zit nog vast, maar wordt binnenkort overgeplaatst naar het PBC voor psychisch onderzoek.
Het OM laat weten dat het onderzoek naar de vader of vaders van de kinderen is afgerond. Aangezien de vrouw de enige verdachte is in de zaak wordt verder uit privacyoverwegingen niets gezegd over de verwekker(s) van de kinderen.
De vrouw werd begin augustus opgepakt, nadat naasten aan de bel hadden getrokken over haar zwangerschappen. Ze hadden vermoedens van illegale adoptie, maar bij doorzoeking van haar woning werden op zolder koffers met vier dode baby's gevonden. De kinderen waren tussen 2002 en 2010 geboren.
De inhoudelijke behandeling van de zaak begint naar verwachting na maart volgend jaar.
Bron?quote:Op donderdag 11 november 2010 18:05 schreef Alleskids het volgende:
Justite denkt dat er maar 1 vader/verwekker is, die een lange relatie met de verdachte heeft gehad.
De babylijkjes worden naar verwachting pas over een half jaar begraven,omdat er rekning mee wordt gehouden dat er nog onderzoek moet worden gepleegd. Er is (nog) niet vast te stellen hoe oud de babies waren, of hoe ze om het leven gebracht zijn, omdat de lijkjes te veel door de tand des tijd zijn aangetast
Lijkt me BS, als er één verwekker is dan had hij zeker wat moeten lijkt me? Als je een lange relatie met iemand hebt en regelmatig seks dan merk je toch 4 zwangerschappen welquote:Op donderdag 11 november 2010 18:05 schreef Alleskids het volgende:
Justite denkt dat er maar 1 vader/verwekker is, die een lange relatie met de verdachte heeft gehad.
De babylijkjes worden naar verwachting pas over een half jaar begraven,omdat er rekning mee wordt gehouden dat er nog onderzoek moet worden gepleegd. Er is (nog) niet vast te stellen hoe oud de babies waren, of hoe ze om het leven gebracht zijn, omdat de lijkjes te veel door de tand des tijd zijn aangetast
Ik mag toch aannemen dat geen van de verwekkers (als het al om meerdere gaat) op de hoogte was van een zwangerschap, want als er iemand wel op de hoogte was en niets heeft ondernomen is die net zo goed verantwoordelijk.quote:Op donderdag 11 november 2010 14:53 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Vaders hebben er dus niks mee te maken. Dus dat zullen er ongetwijfeld dan meerdere geweest zijn waarvan het gros niet wist dat ze überhaupt zwanger was?
Dat is ook mijn conclusie aan de hand van dat artikel ja, al roept iemand anders nu hier dus weer dat alle kinderen van 1 man zouden zijn waar ze langdurige relatie mee hadquote:Op vrijdag 12 november 2010 08:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat geen van de verwekkers (als het al om meerdere gaat) op de hoogte was van een zwangerschap, want als er iemand wel op de hoogte was en niets heeft ondernomen is die net zo goed verantwoordelijk.
Nou ja, sommige mannen zijn niet heel erg oplettend zeg maarquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn conclusie aan de hand van dat artikel ja, al roept iemand anders nu hier dus weer dat alle kinderen van 1 man zouden zijn waar ze langdurige relatie mee had
Daarom zeg ik ook bron? Omdat ik weet dat ze in ieder geval geen langdurige openbare relatie heeft gehad die de tijdspanne van die geboortes kan overspannen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 09:00 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat is ook mijn conclusie aan de hand van dat artikel ja, al roept iemand anders nu hier dus weer dat alle kinderen van 1 man zouden zijn waar ze langdurige relatie mee had
ik snap het nog steeds niet zo goed.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:59 schreef beequeen het volgende:
Sietske verstikte haar baby's.
Wat een gruwelijke details.
je zou haast denken dat die ouders er ook van af wisten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:09 schreef beequeen het volgende:
Al die vragen zijn hier al gesteld, we zitten niet voor niks in deel 3.
Het is mij ook een raadsel.
Als je nou even terugleest weet je dat je vragen al beantwoordt zijn, of niet te beantwoorden zijn.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:15 schreef Gertje43 het volgende:
[..]
je zou haast denken dat die ouders er ook van af wisten.
anders heeft die familie wel een hele verstoorde gezindsband dat je je niet een beetje op je dochter let.
is papa al getest :S
vooral een moeder merkt toch wel dat haar kind zwanger is :squote:Op dinsdag 16 november 2010 13:06 schreef Gertje43 het volgende:
[..]
ik snap het nog steeds niet zo goed.
waarom gebruikte ze geen anti-conceptie, zeker na de eerste. (een tandartsassistente moet toch beter weten).
waarom gaf ze die kinderen niet gewoon weg voor adoptie?
Hoe kan het dat vrienden en familie niks door hadden.een zwangerschap kun je toch niet zo ff verbergen?
en zeker geboorte geven kun je niet echt plannen, hoe deed ze dat in hemelsnaam zonder geluid/achterdocht te maken/kweken?
4 topics doorspitten naar antwoorden is een beetje onbegonnen werk.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:17 schreef defamai het volgende:
Als je nou even terugleest weet je dat je vragen al beantwoordt zijn, of niet te beantwoorden zijn.
Als jij op elk nieuwsbericht zo emotioneel reageert dan ga je niet oud worden.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:59 schreef Temaki_Sushi het volgende:
RobertoCarlos snapt er niks van, dus daar ga ik ook niet meer op reageren.
En ja het maakt me agressief. Ik zou niemand vermoorden maar als ik de kans kreeg zpu ik haar wel een flinke mep verkopen.
Idd gruwelijk, maar ook zo triest als je kennelijk niet weet wat je anders moet.quote:Op dinsdag 16 november 2010 12:59 schreef beequeen het volgende:
Sietske verstikte haar baby's.
Wat een gruwelijke details.
Gisteren Anker & Anker gezien, en die hebben Marike H. uit Enschede verdedigd, die haar 2 kinderen na de geboorte had omgebracht, maar in die zaak werd al TBS met dwangverpleging geadviseerd door het PBC, en ook opgelegd door de rechtbank, dus het zou mij niet verbazen als ze in deze situatie tot een zelfde advies komen.quote:Op dinsdag 16 november 2010 13:22 schreef Re het volgende:
dus 12 jaar max als ik het goed begrijp indien moord wordt bewezen en het er wel naar uitziet dat ze echt zeer bewustvol die baby's van het leven heeft beroofd
quote:Advocaat twijfelt aan 4 zwangerschappen
Advocaat Barbara Klunder betwijfelt of haar cliënt Sietske H. uit Nij Beets vier keer zwanger is geweest en vervolgens alle keren de pasgeborene direct na de bevalling om het leven heeft gebracht. Volgens Klunder is de 26-jarige vrouw sinds haar aanhouding in augustus van dit jaar zo geëmotioneerd en in de war geweest, dat ze geen betrouwbare verklaring kon afleggen. Dat zei Klunder tijdens de pro-formazitting dinsdag in Leeuwarden over de babymoorden in Nij Beets.
,,In het politiebureau zat een hevig geëmotioneerde jonge vrouw, bijna in shock'', zei Klunder. Sietske H. zou nog wel een goed beeld hebben van haar laatste twee zwangerschappen (in 2007 en 2009), maar niet van de eerste en de tweede in 2003 en in 2005 . ,,Daarover legt ze allerlei tegenstrijdige verklaringen af en ze husselt data door elkaar. Het gaat ook om een periode van acht jaar''.
De advocaat verwijt het Openbaar Ministerie dat het te snel de publiciteit heeft gezocht met de bewering dat het zou gaan om vier baby's. ,,Dat was niet verantwoord.''
sorry dat ik zo laat was, maar het was de pers officier die het op Omrop Fryslan verklaarde. Dus vers van de bron zeg maarquote:
Waren er wel 4 lijkjes dan ? Als dat zo is dan moet het toch duidelijk zijn ?quote:
Ooit van een tweeling vernomen?quote:Op dinsdag 16 november 2010 20:12 schreef Alleskids het volgende:
3 meisjes plus 1 jongentje, is toch echt 4. Het DNA ervan is helemaal utgepluist De politie heeft toch echt 4 lijkjes gevonden Dat de korstondige moeder die toch al verwardt was het niet allemaal precies weet, is wel te verwachten, misschien dat ze daarom de lijkjes bewaard heeft, om ze nog eens te kunnen natellen.
De reden.Tjah er is geen reden om baby's te vermoorden.Al ben je verkracht of weeet ik veel wat.Dat ze gestoord is is een ding wat zeker is.quote:Op dinsdag 16 november 2010 14:12 schreef Stali het volgende:
[..]
Als jij op elk nieuwsbericht zo emotioneel reageert dan ga je niet oud worden.
Ik ken de achtergrond niet en zou wel willen weten wat de reden voor die Sietske is geweest om tot haar daden te komen. Het komt niet over alsof ze het voor haar plezier gedaan heeft.
LOLquote:Op dinsdag 16 november 2010 20:12 schreef Alleskids het volgende:
3 meisjes plus 1 jongentje, is toch echt 4. Het DNA ervan is helemaal utgepluist De politie heeft toch echt 4 lijkjes gevonden Dat de kortstondige moeder die toch al verward was het niet allemaal precies weet, is wel te verwachten, misschien dat ze daarom de lijkjes bewaard heeft, om ze nog eens te kunnen natellen.
Het gebeurt bijna dagelijks, abortus tot 24 weken zwangerschap. Dat vinden we niet gestoord. En wanneer een moeder haar pasgeboren baby verstikt, vinden we dat wel erg.quote:Op dinsdag 16 november 2010 21:56 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
De reden.Tjah er is geen reden om baby's te vermoorden.Al ben je verkracht of weeet ik veel wat.Dat ze gestoord is is een ding wat zeker is.
Abortus tot 24 weken gebeurd helemaal niet zo veel, en bij kindjes waar iets mis mee is. Na de 20-weken echo heb je nog een keuze tot abortus als er iets mis is met het kindje.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:42 schreef Quarant het volgende:
[..]
Het gebeurt bijna dagelijks, abortus tot 24 weken zwangerschap. Dat vinden we niet gestoord. En wanneer een moeder haar pasgeboren baby verstikt, vinden we dat wel erg.
Stel dat na onderzoek aan die babylijkjes zou blijken dat er een of twee een handicap hadden. Dan is het dus minder erg dat ze zijn verstikt door hun moeder?quote:Op woensdag 17 november 2010 13:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Abortus tot 24 weken gebeurd helemaal niet zo veel, en bij kindjes waar iets mis mee is. Na de 20-weken echo heb je nog een keuze tot abortus als er iets mis is met het kindje.
Het is dus niet van: 'ik wil toch maar niet, dus weg ermee'.
Arbitrair, ja. Maar je moet ergens een grens trekken. Een embryo van 24 weken is geen pasgeboren baby.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:42 schreef Quarant het volgende:
Het gebeurt bijna dagelijks, abortus tot 24 weken zwangerschap. Dat vinden we niet gestoord. En wanneer een moeder haar pasgeboren baby verstikt, vinden we dat wel erg.
Nou, dat moeten dan wel heeel duidelijke afwijkingen zijn als je dat meteen na de geboorte ziet. Kom op, wat een onzin zeg. En deze discussie wil ik niet eens gaan voeren.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:52 schreef Quarant het volgende:
[..]
Stel dat na onderzoek aan die babylijkjes zou blijken dat er een of twee een handicap hadden. Dan is het dus minder erg dat ze zijn verstikt door hun moeder?
Dan zijn we het wat dat betreft eensquote:Op woensdag 17 november 2010 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Na de geboorte van een kind moet je hulp verlenen en ze niet om het leven brengen. Ook al hadden ze twee hoofden, 6 paar armen en benen enz enz enz.
Dat zeg ik je niet na. Meer zorg nodig dan een baby van 39 weken zwangerschap, en toch is een baby van een voldragen zwangerschap net zo afhankelijk van zijn moeder/of wie dan ookquote:Op woensdag 17 november 2010 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Arbitrair, ja. Maar je moet ergens een grens trekken. Een embryo van 24 weken is geen pasgeboren baby.
Met het verschil dat een baby die na 39 weken zwangerschap vrijwel altijd kan overleven met alleen de zorg van de moeder, of zelfs een willekeurig ander persoon bij afwezigheid van de moeder, en een baby die met 26 weken geboren wordt dat niet kan en ook medische zorg nodig heeft, laat staat een baby die met 24 weken geboren wordt.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:05 schreef Quarant het volgende:
[..]
Dat zeg ik je niet na. Meer zorg nodig dan een baby van 39 weken zwangerschap, en toch is een baby van een voldragen zwangerschap net zo afhankelijk van zijn moeder/of wie dan ook
Omdat er een taboe op rust?quote:Op woensdag 17 november 2010 15:11 schreef Loveless85 het volgende:
Niet weeeeeeeeeeer die discussie over abortussen en wanneer een foetus levensvatbaar is e.d.
Nee omdat het offtopic is en al 100x gevoerd is en hier gewoon het topic verneukt. Ze heeft baby's vermoord, dat is strafbaar in Nederland. Punt. Klaar. Dat is waar dit topic over gaat.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:20 schreef Quarant het volgende:
[..]
Omdat er een taboe op rust?
Abortus tot/met 24 weken weliswaar is legaal en ik zie niet in waarom dat minder wreed zou zijn dan een pasgeboren baby die men laat stikken.
Het zet je wel aan het denkenquote:Op woensdag 17 november 2010 15:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee omdat het offtopic is en al 100x gevoerd is en hier gewoon het topic verneukt. Ze heeft baby's vermoord, dat is strafbaar in Nederland. Punt. Klaar. Dat is waar dit topic over gaat.
Dan doe je dat maar in een apart topic.quote:
Nou nee, het is het eerste dat in me opkwam toen ik het nieuws hoorde afgelopen zomer. Iedereen was verontwaardigd, en wanneer ze vier keer een (late) abortus had laten plegen in het geheim, had er geen haan naar gekraaid. Dan was ze volkomen normaal geweest...quote:Op woensdag 17 november 2010 16:03 schreef defamai het volgende:
[..]
Dan doe je dat maar in een apart topic.
Bel haar op en vraag het haar...quote:Op woensdag 17 november 2010 16:21 schreef Quarant het volgende:
Wat je je nu kan afvragen is: Stel er was in haar dorp een abortuskliniek geweest, had ze daar gebruik van gemaakt? Dat is namelijk 'dé oplossing', voor ongewenste zwangerschappen, dé manier om op een politiek correcte manier van je zwangerschap af te komen...
Ze werkte niet eens in het dorp waar ze woonde, maar een dorp verderop, daarbij hebben we het niet over een puber van 13 die niet zelfstandig met de bus kan reizen.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:21 schreef Quarant het volgende:
Wat je je nu kan afvragen is: Stel er was in haar dorp een abortuskliniek geweest, had ze daar gebruik van gemaakt? Dat is namelijk 'dé oplossing', voor ongewenste zwangerschappen, dé manier om op een politiek correcte manier van je zwangerschap af te komen...
Hier sluit ik me van harte bij aan. En hopelijk wat eerder dan in het vorige - verneukte - topic.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:59 schreef Leandra het volgende:
Overigens vind ik die hele vergelijking met een late abortus dusdanig topicverneukend dat er wat mij betreft op gemod mag worden als het weeeeeer aangehaald wordt.
Of het nu een late abortus betreft (of een erg late illegale abortus zoals in China gebeurt), of infanticide, de motivatie blijft hetzelfde, de baby's waren niet gewenst.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En of jij het wel of niet met die grens in de wet eens bent boeit niemand hier, als je daar een topic over wilt openen dan doe je dat maar fijn, maar hou op dit topic met dat gedram te verpesten.
Wat snap je niet aan de bovenstaande posts? Flikker op met je achterlijke anti-abortus drogredeneringen en leg je er bij neer dat een meerderheid van de mensen wel een bepaalde norm van beschaafdheid heeft bereikt. Als jij geen abortus wil laten plegen doe je dat lekker niet, maar laat mensen vrij in hun keuzes.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:45 schreef Quarant het volgende:
[..]
Of het nu een late abortus betreft (of een erg late illegale abortus zoals in China gebeurt), of infanticide, de motivatie blijft hetzelfde, de baby's waren niet gewenst.
Wanneer ze dat vier keer had laten doen, zonder het te delen met mensen uit haar omgeving, was ze niet strafbaar geweest en was er niets aan de hand geweest met haar. Voor abortus is over het algemeen begrip en zwangerschapsafbreking is acceptabel. Het is 'een vorm van beschaving', aldus de PvdA. En als je vandaar uit redeneert, zou je dus ook begrip moeten kunnen opbrengen voor waar Sietske H. van verdacht wordt. Het mag dan wel wettelijk niet maar de kinderen waren niet gewenst...
Ik beweer nu het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:51 schreef defamai het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan de bovenstaande posts? Flikker op met je achterlijke anti-abortus drogredeneringen en leg je er bij neer dat een meerderheid van de mensen wel een bepaalde norm van beschaafdheid heeft bereikt. Als jij geen abortus wil laten plegen doe je dat lekker niet, maar laat mensen vrij in hun keuzes.
Zucht... je beweert niet het tegenovergestelde, je draait je redenatie om. Daarintegen is het overduidelijk wat je er mee bedoelt.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:58 schreef Quarant het volgende:
[..]
Ik beweer nu het tegenovergestelde.![]()
Sietske H. zou geen straf moeten krijgen, het zou oneerlijk zijn dat je het leven van een pasgeborene die ongewenst is niet zou mogen beëindigen.
Het feit dat ze babies vermoord heeft en daarmee het wetboek van strafrecht heeft overtreden, dat is de zin hiervan. En dat heeft niets, maar dan ook niets, te maken met abortus.quote:
Niemand kijkt iemand er op aan dat die geen ongewenst kind wil. Ze kijken iemand er wel op aan als die een ongewenst kind dood maakt Als je geen kinderen wenst te hebben moet je er voor zorgen dat je ze ook niet krijgt. Anticonceptie en abortus zijn vrij te verkrijgen.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:45 schreef Quarant het volgende:
[..]
Of het nu een late abortus betreft (of een erg late illegale abortus zoals in China gebeurt), of infanticide, de motivatie blijft hetzelfde, de baby's waren niet gewenst.
Wanneer ze dat vier keer had laten doen, zonder het te delen met mensen uit haar omgeving, was ze niet strafbaar geweest en 'was er niets aan de hand geweest met haar'.
Voor abortus is over het algemeen begrip en zwangerschapsafbreking algemeen geaccepteerd. Het is 'een vorm van beschaving', aldus de PvdA. En als je vandaar uit redeneert, zou je dus ook begrip moeten kunnen opbrengen voor waar Sietske H. van verdacht wordt. Het mag dan wel wettelijk niet maar de kinderen waren niet gewenst... Wat zou het dan uitmaken dat je een pasgeborene die nog maar aan het begin van het leven staat, laat stikken? Hoogstens wat TBS omdat het verboden is. En verder mag je er iemand toch niet op aankijken die geen ongewenst kind wil?
Het gaat Quarant helemaal niet om deze zaak, hij wil juist deze zaak gebruiken om zijn anti-abortusstandpunt kracht bij te zetten....quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Niemand kijkt iemand er op aan dat die geen ongewenst kind wil. Ze kijken iemand er wel op aan als die een ongewenst kind dood maakt Als je geen kinderen wenst te hebben moet je er voor zorgen dat je ze ook niet krijgt. Anticonceptie en abortus zijn vrij te verkrijgen.
Ik kan er niks beschaafds aan ontdekken als een vrouw een voldragen kind uit haar lijf perst en dat kind vervolgens vermoord.
'Frustrerende conclusie: te weinig aanknopingspunten om eis van tbs op te kunnen leggen. Hoezeer dit ook wenselijk zou zijn' > Aldus Off. v. Justitie.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:30 schreef Leandra het volgende:
Het is te hopen dat de rechter gedwongen behandeling oplegt.
Ik snap daar dus werkelijk niks van. Wat iemand zei: als het met één zwangerschap en één baby was geweest, maar VIER???quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
'Frustrerende conclusie: te weinig aanknopingspunten om eis van tbs op te kunnen leggen. Hoezeer dit ook wenselijk zou zijn' > Aldus Off. v. Justitie.
Is 12 jaar eisen dan niet een beetje te weinig?quote:OM eist 12 jaar cel tegen Sietske H
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) eist de maximale gevangenisstraf van 12 jaar zonder tbs tegen de Friese Sietske H. De vrouw wordt verdacht van moord op haar vier pasgeboren baby's, die ze baarde tussen 2003 en 2009.
Het staat volgens de Officier van Justitie vast dat H. de enige verdachte is van de moord op haar vier baby's. De familie van de vrouw wist echter van niets, zo bleek dinsdag uit de eerste zitting in de zaak.
Voor het doden van de eerste baby vraagt het OM om een straf voor 'kinderdoodslag'. Bij de anderen gaat het volgens Justitie om 'kindermoord'. Het OM gaat uit van volledige toerekeningsvatbaarheid en wil met de strafeis voorkomen dat H. in herhaling valt.
Wat ik begrijp is 12 jaar de maximale straf die ze konden eisen. Hoe en waarom, ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is 12 jaar eisen dan niet een beetje te weinig?
Dat zou wel heel erg krom zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is 12 jaar de maximale straf die ze konden eisen. Hoe en waarom, ik heb geen idee.
quote:Het OM gaat uit van volledige toerekeningsvatbaarheid en wil met de strafeis voorkomen dat H. in herhaling valt
Als je 4 kinderen omgebracht hebt dan zit er een flinke steek los, als je vervolgens als OvJ claimt niet voldoende aanknopingspunten te hebben om TBS op te leggen dan doe je je werk niet goed.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:31 schreef Scrummie het volgende:
[..
'Frustrerende conclusie: te weinig aanknopingspunten om eis van tbs op te kunnen leggen. Hoezeer dit ook wenselijk zou zijn' > Aldus Off. v. Justitie.
Mijn idee. Of is de wetgeving te krom voor woorden. Dat kan ook nog..quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je 4 kinderen omgebracht hebt dan zit er een flinke steek los, als je vervolgens als OvJ claimt niet voldoende aanknopingspunten te hebben om TBS op te leggen dan doe je je werk niet goed.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-leven-doorging.htmlquote:LEEUWARDEN - Sietske H. (26) beviel in haar ouderlijk huis in het Friese Nij Beets van haar vier baby's op haar slaapkamer zonder enig geluid te maken.
Rechtszaak Sietske H. Fotoserie video
Dat verklaarde de vrouw dinsdag tegenover een verbaasde rechtbank in Leeuwarden, waar zij terechtstaat wegens verdenking van de moord op haar pasgeboren kinderen tussen 2003 en 2009.
Op de vraag van de rechtbank hoe zij met de pijn omging voor en op het moment van bevallen, antwoordde ze: ''Het ging gewoon.''
Paniek
Zij beviel op haar knieën of gehurkt en ving de baby's zelf op. In een van de gevallen zei een geëmotioneerde Sietske H. :''Het was een mooi baby'tje. Ik raakte in paniek toen hij begon te huilen. Ik schrok, ik wist niet meer wat ik moest doen.''
''Ik wilde hoe dan ook dat niemand er achter kwam dat ik in verwachting was. Het was angst, schaamte en paniek.''
Verstikking
De kindjes die ze tussen 2003 en 2009 ter wereld bracht, hebben vijf of hooguit tien minuten geleefd, zo bleek tijdens de zitting. H. kan zich alleen herinneren dat ze de laatste twee baby's door verstikking om het leven heeft gebracht. Ze bekende dat ze in de mondholte van die kindjes een stuk stof heeft gestopt.
Tijdens de zitting werd ook duidelijk dat Sietske H. niet heeft meegewerkt aan een psychiatrisch onderzoek in het Pieter Baan Centrum. Daar was ze enige tijd opgenomen.
Ze is bang dat ze dan tbs krijgt. ''Ik wil wel hulp en ik snap dat ik hulp nodig heb, maar ik wil geen tbs. Want daar kom je nooit meer uit'', zei ze dinsdag voor de rechtbank in Leeuwarden.
Masker
Onderzoekers van het PBC veronderstellen dat Sietske H. geen gedrag vertoont waaruit een stoornis blijkt, wel dat ze de werkelijkheid moeilijk onder ogen kan zien.
Mensen in haar omgeving beschrijven haar als ''een leuk meisje dat ook haar werk goed deed''. ''Maar misschien is het wel een masker geweest'', antwoordde Sietske H.
Argwaan
Haar ouders en zus verklaarden eerder niets te weten van haar opeenvolgende zwangerschappen. De zaak kwam pas aan het rollen toen haar werkgever, waar zij als tandartsassistente stage liep, argwaan kreeg.
Die had geconstateerd dat zij steeds dikker was geworden, zich enkele dagen ziek meldde en vervolgens weer slank op haar werk verscheen. Tegenover de politie verklaarde ze daarna ''dat er dingen zijn gebeurd die ik niet meer terug kan draaien''.
''Ik heb foute dingen gedaan. Dat de kinderen er niet zijn, niet meer leven, dat komt door mij.''
Verdrongen
Ze verklaarde verder dat ze haar opeenvolgende zwangerschappen heeft verdrongen. ''Als het er niet is, is het er niet.'' Niettemin heeft ze wel nagedacht over abortus en heeft ze in de bibliotheek in Heerenveen een boek over zwangerschappen gelezen, zo bleek tijdens de zitting.
H. vertelde doodsbenauwd te zijn geweest dat haar zwangerschappen aan het licht kwamen. ''Mensen zouden me raar vinden dat ik een kind kreeg. Ik wilde de perfecte dochter zijn, en dat was ik in mijn ogen niet.''
Alcohol
Ze trok wijde kleren aan om haar zwangerschappen te camoufleren en bleef tijdens uitgaansweekeindes wel stevig alcohol drinken. ''Frisdrank zou zeker opgevallen zijn'', verklaarde ze. ''Ik wilde dat het leven doorging zoals ik het altijd had gedaan.''
De vrouw stopte de baby'tjes na hun dood in plastic zakken en vervolgens in koffers, die ze op zolder naast haar slaapkamer bewaarde.
Tegen de lijklucht van de dode kindjes gebruikte ze een spray. Als ze de penetrante geur rook, ging ze rond met een spray. ''En daarna ging u weer over tot de orde van de dag'', constateerde de rechtbank in Leeuwarden dinsdag. ''Wat ging er dan door u heen?''
De vrouw had daar geen antwoord op. ''Ik kan het niet uitleggen, kennelijk kan ik het omzetten.''
9 jaar maar.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:03 schreef Scrummie het volgende:
9 jaar blijkt de maximale straf te zijn op kindermoord.. Jezus hey.. Daar komt 1/3 bij doordat er nog 3 zijn vermoord. Wat krom! Dit doet me koken, echt ...
Waarom is dat veel voor een drie dubbele moord en een doodslag?quote:
Omdat het een jong meisje is die verder geen bedreiging voor de maatschappij vormt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom is dat veel voor een drie dubbele moord en een doodslag?
Dat hangt van de context af.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat zou je dan een gepaste straf voor moord vinden?
Voor een viervoudige moord vind ik het bizar weinig. En ik mis bovendien het gedeelte over verplichte sterilisatie.quote:
Nee, alleen voor haar eigen 4 kinderen. Komop zeg.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het een jong meisje is die verder geen bedreiging voor de maatschappij vormt.
[..]
Dat hangt van de context af.
Dat mis ik ook. Zo een wil je toch nooit meer een kind laten krijgen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Voor een viervoudige moord vind ik het bizar weinig. En ik mis bovendien het gedeelte over verplichte sterilisatie.
En ze wil dus ook geen TBS omdat ze bang is dan nooit meer vrij te komen, heeft ze gezegd vandaag. Hoe kan zo iemand ontoerekeningsvatbaar worden verklaard?quote:Tegen de lijklucht van de dode kindjes gebruikte ze een spray. Als ze de penetrante geur rook, ging ze rond met een spray. ''En daarna ging u weer over tot de orde van de dag'', constateerde de rechtbank in Leeuwarden dinsdag. ''Wat ging er dan door u heen?''
De vrouw had daar geen antwoord op. ''Ik kan het niet uitleggen, kennelijk kan ik het omzetten.''
Niet. Dat is ze ook niet namelijk, ze wist heel goed waar ze mee bezig was en wat ze heeft gedaan.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe kan zo iemand ontoerekeningsvatbaar worden verklaard?
Dat kan volgens mij niet opgelegd worden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Voor een viervoudige moord vind ik het bizar weinig. En ik mis bovendien het gedeelte over verplichte sterilisatie.
En dat vind ik heel jammer! Je moet er toch niet aan denken dat zich dit nog weer een paar keer kan herhalen!quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij niet opgelegd worden.
Ik bedoel toerekeningsvatbaar. Foutje.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet. Dat is ze ook niet namelijk, ze wist heel goed waar ze mee bezig was en wat ze heeft gedaan.
quote:Artikel 290
De moeder die, onder de werking van vrees voor de ontdekking van haar bevalling, haar kind bij of kort na de geboorte opzettelijk van het leven berooft, wordt, als schuldig aan kinderdoodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
quote:Artikel 291
De moeder die, ter uitvoering van een onder de werking van vrees voor de ontdekking van haar aanstaande bevalling genomen besluit, haar kind bij of kort na de geboorte opzettelijk van het leven berooft, wordt, als schuldig aan kindermoord, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Kan dat?quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:11 schreef freako het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat dit een geval is waarbij de rechtbank wel TBS oplegt, zonder onderzoek door het PBC.
Het is ook veel, het is de maximale straf die voor dit delict opgelegd kan worden. Voor kindermoord staat maximaal 9 jaar, en omdat het strafbare feit meerdere malen is gepleegd is er nog een derde van die straf bijgekomen.quote:
Je bent niet goed bij je hoofd als je dit veel vind. Niet 1, in een opwelling maar 4 met voorbedachtheid!quote:Op woensdag 20 april 2011 07:44 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het is ook veel, het is de maximale straf die voor dit delict opgelegd kan worden. Voor kindermoord staat maximaal 9 jaar, en omdat het strafbare feit meerdere malen is gepleegd is er nog een derde van die straf bijgekomen.
Zoals je kunt lezen, houdt de wet rekening met het feit dat het de eigen moeder is die de kinderen ombrengt, uit angst dat haar zwangerschap wordt ontdekt. Deze kinderen hebben nooit een leven gehad en de moeder had nooit de intentie om de kinderen op te voeden. Dit misdrijf is dus ook niet te vergelijken met het vermoorden van andermans baby, daarop is een heel andere wet van toepassing met een veel hogere maximumstraf.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:24 schreef blup het volgende:
[..]
Je bent niet goed bij je hoofd als je dit veel vind. Niet 1, in een opwelling maar 4 met voorbedachtheid!
Volstrekt, compleet WEERLOZE baby's!
Het complete rechtssysteem moet af van maximum straffen.
En de straffen zijn volstrekt absurd laag.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals je kunt lezen, houdt de wet rekening met het feit dat het de eigen moeder is die de kinderen ombrengt, uit angst dat haar zwangerschap wordt ontdekt. Deze kinderen hebben nooit een leven gehad en de moeder had nooit de intentie om de kinderen op te voeden. Dit misdrijf is dus ook niet te vergelijken met het vermoorden van andermans baby, daarop is een heel andere wet van toepassing met een veel hogere maximumstraf.
Hoe is iemand 12 jaar gevangen zetten gelijk aan het misdrijf goedpraten?quote:Op woensdag 20 april 2011 12:01 schreef blup het volgende:
[..]
En de straffen zijn volstrekt absurd laag.
Ik snap werkelijk niet hoe je dit op welke manier dan ook kan of wil goed praten. Er zijn zoveel andere oplossingen om van een baby af te komen, leg hem desnoods te vondeling.
Je vind het schijnbaar erg veel voor een viervoudige babymoordquote:Op woensdag 20 april 2011 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe is iemand 12 jaar gevangen zetten gelijk aan het misdrijf goedpraten?
Ik interpreteer dat je vind dat hij met minder straf ook wel afkan.quote:
Ik vind niet dat het minder kan of moet. Ik vind het gewoon terecht veel.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:05 schreef blup het volgende:
[..]
Je vind het schijnbaar erg veel voor een viervoudige babymoord
[..]
Ik interpreteer dat je vind dat hij met minder straf ook wel afkan.
Hoe zit het met de vader(s) van die baby's inderdaad?quote:Op woensdag 20 april 2011 07:04 schreef de_boswachter het volgende:
Volgens mij lustte die Sytske H. graag piemels.
Die zullen (neem ik aan) niet weten dat dit is gebeurd.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:22 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe zit het met de vader(s) van die baby's inderdaad?
Niet tijdens de misdaden, maar nu wel lijkt mij. Dat moet toch raar voelen dat feitelijk jouw kind gedood is door de moeder. En wellicht zelfs meerdere kinderen.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die zullen (neem ik aan) niet weten dat dit is gebeurd.
Nee denk het niet.quote:Zou het in de rechtszaak nog worden behandeld? In principe hebben ze met het misdrijf niet zoveel van doen, toch?
Dus je eigen kinderen vermoorden is dus niet zo erg.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:49 schreef alors het volgende:
Ik vind de straf erg hoog, en ik denk niet dat iemand er iets aan heeft. De kinderen zijn al dood, zij is de nabestaand die hier haar hele leven mee moet leven en van een gevangenisstraf wordt je ook niet beter.
Als ze er zo mee zat, dan was ze na de eerste gestopt met moorden.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:49 schreef alors het volgende:
Ik vind de straf erg hoog, en ik denk niet dat iemand er iets aan heeft. De kinderen zijn al dood, zij is de nabestaand die hier haar hele leven mee moet leven en van een gevangenisstraf wordt je ook niet beter.
Laten we wel wezen, ze is nou niet echt een gevaar voor de maatschappij. Ze functioneert prima in de maatschappij tot het moment dat ze zwanger raakt. Het lijkt me meer een zaak van verplichte prikpil en therapie en een kortere gevangenisstraf.
Trouwens erg jammer dat ze geen TBS durft door het negatieve imago wat dit heeft gekregen. Je hoort dit steeds vaker omdat de angst van een oneindige TBS zo groot is. Terwijl ik denk dat het voor de maatschappij veel gevaarlijker is als mensen met een psychische stoornis weliswaar een paar jaar later, maar zonder behandeling weer op straat komen te staan.
vader, alle baby's waren van zelfde manquote:Op woensdag 20 april 2011 12:22 schreef waht het volgende:
Minder erg dan andermans kinderen vermoorden, maar wel erg genoeg om 12 jaar gevangen gezet te worden.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus je eigen kinderen vermoorden is dus niet zo erg.
Wat vindt jij dan? Een aai over de bol en weer de straat op schoppen? Denk je niet dat de kans da ze weer zwanger raakt een beetje erg groot is? Dat ze er zo snel al van heeft 'geleerd'?quote:Op woensdag 20 april 2011 12:49 schreef alors het volgende:
Wat een flauwekul. Als ik nu mijn eigen zoontje de nek omdraai is het minder erger dan als ik dat bij die van de buurvrouw doe?quote:Op woensdag 20 april 2011 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Minder erg dan andermans kinderen vermoorden, maar wel erg genoeg om 12 jaar gevangen gezet te worden.
Lijkt me weinig mis mee.
quote:Op woensdag 20 april 2011 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Minder erg dan andermans kinderen vermoorden, maar wel erg genoeg om 12 jaar gevangen gezet te worden.
Lijkt me weinig mis mee.
Had dit niet voorkomen.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:21 schreef Quarant het volgende:
Volgens de wet niet en ik vind het terecht dat er onderscheid wordt gemaakt tussen een moordende crimineel en een jonge moeder die uit angst dat haar zwangerschap wordt ontdekt haar eigen kind van het leven berooft.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
![]()
Wat een bullshit
Een mensenleven is een mensenleven.
Alleen in dit specifieke geval staat er maximaal 9 jaar voor. Als jij nu naar een basisschool loopt en daar een kind vermoordt, hangt je veel meer dan 9 jaar boven het hoofd.quote:Sowieso, waarom staat er voor kindermoord maar max. 9 jaar?![]()
Als jij je zoontje direct na de bevalling de nek omdraait en nooit de intentie had om dit kind op te voeden, is dat een minder zwaar misdrijf dan dat je het kind van de buurvrouw vermoordt ja. Dat is toch logisch?quote:Op woensdag 20 april 2011 13:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Als ik nu mijn eigen zoontje de nek omdraai is het minder erger dan als ik dat bij die van de buurvrouw doe?
Ik snap er niks van dat een volwassen vrouw niet naar de huisarts durft voor de pil.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
Had dit niet voorkomen.
bij de eerste was ze blijkbaar te laat voor een abortus (ze heeft destijds wel info gezocht), bij de volgende zwangerschappen was ze bang dat men aan haar lichaam konden zien dat ze al een keer bevallen was en was bang voor vragen over de baby. Dezelfde redenatie zorgde ervoor dat ze niet naar de huisarts ging voor de pil
En dat gebeurd de arme bange jonge moeder maar liefst vier keer achter elkaar.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens de wet niet en ik vind het terecht dat er onderscheid wordt gemaakt tussen een moordende crimineel en een jonge moeder die uit angst dat haar zwangerschap wordt ontdekt haar eigen kind van het leven berooft.
Het verschil is dat dit haar VIER keer gebeurd is. En misschien nog wel vele keren meer als het niet was opgemerkt.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als jij je zoontje direct na de bevalling de nek omdraait en nooit de intentie had om dit kind op te voeden, is dat een minder zwaar misdrijf dan dat je het kind van de buurvrouw vermoordt ja. Dat is toch logisch?
Als je leest wat ze zelf in de rechtszaal heeft gezegd (ze wilde de perfecte dochter zijn en heeft gehandeld uit angst, schaamte en paniek etc) komt daar niet echt het beeld naar voren dat het hier een volwassen geest betreft.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik snap er niks van dat een volwassen vrouw niet naar de huisarts durft voor de pil.
Ik las ook dat ze toch jarenlang een aan-uit relatie had met dezelfde jongen/man. Misschien de wens een kind met hem te krijgen en later in de zwangerschap toch niet meer willen, en dit een paar keer achter elkaar?
Kom op, niet naar de huisarts durven voor de pil lijkt mij een beetje een kul-verhaal. Het was geen gelovige, brave meid maar een meid die de feesten afging en er flink op los zoop en wat al meer. Geen wereldvreemd typje.
En dat is geen moord?????quote:Op woensdag 20 april 2011 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als jij je zoontje direct na de bevalling de nek omdraait en nooit de intentie had om dit kind op te voeden, is dat een minder zwaar misdrijf dan dat je het kind van de buurvrouw vermoordt ja. Dat is toch logisch?
Natuurlijk is het wel moord. Wie zegt dat het geen moord is?quote:Op woensdag 20 april 2011 13:12 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
En dat is geen moord?????
Leg mij dat eens uit.
En die moet je voor zichzelf in bescherming nemen voor het weer gebeurt.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je leest wat ze zelf in de rechtszaal heeft gezegd (ze wilde de perfecte dochter zijn en heeft gehandeld uit angst, schaamte en paniek etc) komt daar niet echt het beeld naar voren dat het hier een volwassen geest betreft.
Omdat de redenatie is dat wanneer jij je eigen kind vermoord jij de nabestaande bent en niet de buurvrouw.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:12 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
En dat is geen moord?????
Leg mij dat eens uit.
Kom op zeg, ze is geen zwakbegaafde ofzo. Alsnog geen verklaring dat dit haar een paar keer is gebeurd. Of dat ze dit een paar keer heeft laten gebeuren.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je leest wat ze zelf in de rechtszaal heeft gezegd (ze wilde de perfecte dochter zijn en heeft gehandeld uit angst, schaamte en paniek etc) komt daar niet echt het beeld naar voren dat het hier een volwassen geest betreft.
Waarom kom je dan aan met "niet de intentie het op te voeden"??quote:Op woensdag 20 april 2011 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel moord. Wie zegt dat het geen moord is?
Natuurlijk is het geen zwakbegaafde. Daarom is ze ook volledig toerekeningsvatbaar verklaard en wordt er 12 jaar cel geëist. Een terechte, hele zware straf voor een dergelijk misdrijf.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kom op zeg, ze is geen zwakbegaafde ofzo. Alsnog geen verklaring dat dit haar een paar keer is gebeurd. Of dat ze dit een paar keer heeft laten gebeuren.
Dat is een verzachtende omstandigheid waardoor de maximale straf 9 jaar is, in plaats van wat 'ie bij "normale" moord zou zijn. Zie het wetboek zou ik zeggen (de artikelen staan hier in het topic).quote:Op woensdag 20 april 2011 13:15 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Waarom kom je dan aan met "niet de intentie het op te voeden"??
Waarom kan er eigenlijk niet 3 * 9 jaar geeist worden?quote:Op woensdag 20 april 2011 13:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is een verzachtende omstandigheid waardoor de maximale straf 9 jaar is, in plaats van wat 'ie bij "normale" moord zou zijn. Zie het wetboek zou ik zeggen (de artikelen staan hier in het topic).
Geen idee, ik ben geen jurist.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom kan er eigenlijk niet 3 * 9 jaar geeist worden?
Nee hoor. Ze is toerekeningsvatbaar verklaard omdat ze niet mee wil werken aan verdere onderzoeken. Want er zit lijkt mij juist wel een steekje aan los.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het geen zwakbegaafde. Daarom is ze ook volledig toerekeningsvatbaar verklaard en wordt er 12 jaar cel geëist. Een terechte, hele zware straf voor een dergelijk misdrijf.
ze was bang dat bij lichamelijk onderzoek de huisarts zou zien dat ze al een keer bevallen was. Is niet logisch, want artsen doen volgens mij helemaal niet standaard onderzoek bij voorschrijven pilrecpt, maar goed, in *haar* hoofd was het wel logischquote:Op woensdag 20 april 2011 13:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik snap er niks van dat een volwassen vrouw niet naar de huisarts durft voor de pil.
Hoezo minder erg? Je geeft de straf niet om de nabestaanden te troosten, je geeft een straf omdat ze iemand (of het nou kind, baby, of volwassene is) van het leven beroofd hebben. Als er iemand vermoord word, die verder geen familie of vrienden heeft, moet dat dan minder bestraft worden dan als er een vader vermoord word die 3 kinderen en een vrouw achterlaat? Als dat jou redenatie is, ik zeg als, dan is dat behoorlijk ziek in mijn ogen. Moord is moord.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me weinig mis mee.
Haar advocate was gisteravond bij P & W en vertelde dat alle kindjes van dezelfde vader waren........quote:Op woensdag 20 april 2011 12:22 schreef waht het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |