abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85775885
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:03 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Niet ingrijpen is hetzelfde als schuld hebben hoor.

En als iemand nog met Sietske om wil blijven gaan heeft diegene duidelijk geen moreel besef.
of juist wel....

ik heb ook medelijden met die meid en vraag me echt af waarom...
pi_85778195
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:22 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Dat je zo denkt over vrienden: Kan ik begrijpen. Als ik een vriendin van een moordenares zou zijn, zou die vriendschap zeer waarschijnlijk ook direct eindigen.
Maar familie... Nee.

En ik heb een moord van dichtbij meegemaakt. Heeft me aan het denken gezet. En als mijn zoon zoiets zou doen, zou ik het verschrikkelijk vinden. Ik zou zijn daad verafschuwen. Maar het blijft m'n zoon, en daar blijf ik van houden.

Als je dan vindt dat ik daardoor geen moreel besef heb. Prima. Wacht maar tot jij in zo'n situatie komt.

*Edit*
Niet dat ik hoop dat je ooit in zo'n situatie terecht komt :o
Ja,maar familie is ook een relatief groot begrip.
Wat als het een aangetrouwde neef is ofzo?
Denk toch dat je dan ook het contact verbreekt.
pi_85778317
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:35 schreef MantaGSi het volgende:

[..]

Ja,maar familie is ook een relatief groot begrip.
Wat als het een aangetrouwde neef is ofzo?
Denk toch dat je dan ook het contact verbreekt.
Dat is indirecte familie. Ik heb het over de "eerste ring". Ouders, broers & zussen, kinderen.
Een tante wordt al een heel ander verhaal, maar dat zal ook per familie verschillen, hoe goed contact er is tussen familieleden. Ik heb drie zusjes, maar één van hen zie/spreek ik enkel op haar dochters verjaardag. Ik zou haar niet echt 'missen' als ik het contact zou verbreken. Heb niets tegen mijn zusje, lieve meid en zo, maar ik heb d'r totaal geen band mee en we verschillen als dag en nacht. ;)
pi_85779090
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:25 schreef dalonia het volgende:

[..]

of juist wel....

ik heb ook medelijden met die meid en vraag me echt af waarom...
Medelijden?????? :') Kom op zeg!!Wie heeft er nu medelijden met haar :{ Ze heeft het toch zeker zelf gedaan?Gaan we nu ook al medelijden krijgen met moordenaars 8)7
Je kan beter medelijden hebben met die dode baby's
pi_85780113
Als mijn kind mijn kleinkinderen vermoord wil ik haar echt niet meer zien hoor. ook als mijn moeder iemand zou vermoorden, of mijn zus. Dan ga je te ver en zo iemand wil ik niet in mijn leven hebben.
pi_85781161
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:09 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Medelijden?????? :') Kom op zeg!!Wie heeft er nu medelijden met haar :{
Mensen die een iets hogere vorm van ethisch besef hebben dan jij. Daarnaast, weet je helemaal niet hoe ze die babies heeft omgebracht en hoe lang er tussen de geboorte en de moorden zat. Dus om te zeggen dat je medelijden moet hebben met de babies is echt complete onzin.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85781292
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:46 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Als mijn kind mijn kleinkinderen vermoord wil ik haar echt niet meer zien hoor. ook als mijn moeder iemand zou vermoorden, of mijn zus. Dan ga je te ver en zo iemand wil ik niet in mijn leven hebben.
Dat zijn situaties waar je geen uitspraken over kan doen, tot je het zelf mee maakt. Je moet je goed indenken dat haar ouders haar al jaren kennen en die babies nooit gezien hebben, in combinatie met het feit dat iedereen toch wel kan zien dat dit soort moorden heel anders zijn dan, bijvoorbeeld, een professionele liquidatie of een roofmoord.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85782030
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:19 schreef defamai het volgende:

[..]

Mensen die een iets hogere vorm van ethisch besef hebben dan jij. Daarnaast, weet je helemaal niet hoe ze die babies heeft omgebracht en hoe lang er tussen de geboorte en de moorden zat. Dus om te zeggen dat je medelijden moet hebben met de babies is echt complete onzin.
Volgens mij zijn de enige echte slachtoffers hier de kindertjes, niet Sietske. Of je het nou zielig/triest voor d'r vindt/medelijden met d'r hebt of niet, de slachtoffers zijn die babietjes.

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:24 schreef defamai het volgende:

[..]

Dat zijn situaties waar je geen uitspraken over kan doen, tot je het zelf mee maakt. Je moet je goed indenken dat haar ouders haar al jaren kennen en die babies nooit gezien hebben, in combinatie met het feit dat iedereen toch wel kan zien dat dit soort moorden heel anders zijn dan, bijvoorbeeld, een professionele liquidatie of een roofmoord.
En dit ^O^
Pas als je zelf in de situatie komt kan je beslissen.
pi_85784485
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:49 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de enige echte slachtoffers hier de kindertjes, niet Sietske. Of je het nou zielig/triest voor d'r vindt/medelijden met d'r hebt of niet, de slachtoffers zijn die babietjes.
Tuurlijk, de directe slachtoffers zijn de babies, maar er speelt meer mee, je hebt het ook over indirecte slachtoffers zoals haar familie, vrienden maar vooral ook zijzelf. En wat ik probeerde te zeggen is dat het nogal lastig is om die verhouding te zien: De ouders kennen haar al jaren en moeten de schok verwerken dat hun dochter zo ziek is en zulke verschrikkelijke dingen heeft gedaan, terwijl, wie weet, die babies binnen enkele minuten na de geboorte omgebracht zijn, op een pijnloze manier. Je weet het niet. En feit is wel dat op dit moment die babies niets meer te lijden hebben, en haar omgeving wel.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85786226
Gaan ze eigenlijk uitzoeken wie de vader/s is/zijn?
Zullen ze vast niet in de media gooien.
Misschien wel als het haar vader ofzo is.
Zou kunnen.Sensatieeee.

"Heb niets tegen mijn zusje, lieve meid en zo, maar ik heb d'r totaal geen band mee en we verschillen als dag en nacht. "

Aaaww ,dus jij bent geen lieve meid zeg je dus.;)
pi_85787317
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:36 schreef MantaGSi het volgende:

"Heb niets tegen mijn zusje, lieve meid en zo, maar ik heb d'r totaal geen band mee en we verschillen als dag en nacht. "

Aaaww ,dus jij bent geen lieve meid zeg je dus.;)
You've got that right! I'm naughty })

Maar goed, denk niet dat haar vader de vader is van de kindertjes. Anders had 'ie nu wel vastgezeten. Ze was minderjarig toen ze d'r eerste baby kreeg.
pi_85803922
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:19 schreef defamai het volgende:

[..]

Wat maakt het nou uit hoe ze die baby's heeft omgebracht.Feit is dat ze ze gedood heeft.En wat maakt het uit hoelang er tussen de geboorte en moorden zat????Als je tot zoiets in staat ben ben je gewoon gestoord.En met zulke mensen heb ik geen medelijden.Met geen ene kindermoordenaar trouwens.Dan had ze maar hulp moeten zoeken.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:09:03 #117
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85805665
Is ook wel interessant in dit topic, wat er gebeurt als mensen uitgaan van vooroordelen zonder dat er iemand door de rechter is veroordeeld:

quote:
Verkrachte vrouw vermoordt verkeerde dader

Een 21-jarig verkrachtingsslachtoffer uit de Amerikaanse staat Florida is achter tralies gezet, terwijl haar verkrachter nog altijd vrij rondloopt. Amber Lee uit Hendry County heeft namelijk de vermeende dader doodgereden. Het slachtoffer bleek echter een onschuldige man te zijn.

Lee en haar vriend wilden in december vorig jaar hun cd-speler verkopen toen de verkrachting plaatsvond. "Ik moest mijn auto auto uit, waarop hij me achter een gebouw sleurde", vertelt Lee in een verklaring. "Ik dacht dat hij me zou vermoorden, want wie denkt er nu aan verkrachting? Pas toen hij me op mijn knieën dwong, drong het tot me door."

Lee smeekte de dader haar te laten gaan, hierbij denkend aan haar dochtertje. "We wilden net wegrijden, toen er ineens een man midden op de weg stond. We probeerden er omheen te rijden, maar het ging zo snel."

De snelwegpolitie van Florida beweert echter dat Lee de 32-jarige Timothy Bualkmann simpelweg ondersteboven heeft gemaaid met haar auto. Volgens autoriteiten was Lee ervan overtuigd dat hij haar had verkracht.

"Het is zwaar", vindt Lee. "Het is niet grappig. Het spijt me voor de familie van de man en alles, maar wat er is gebeurd was een ongeluk." De nabestaanden hebben geen medelijden met haar en vinden dat ze moet boeten voor haar zonden.

Over een tijdje moet het verkrachtingsslachtoffer bevallen van haar tweede kind. Lee is bang dat het incident haar levenslang van haar twee kinderen vandaan houdt. Lees advocaat zei dat de man die wordt beschuldigd van het verkrachten van Lee werd gearresteerd, maar wegens gebrek aan bewijs weer werd vrijgelaten.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:18:00 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85805919
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is ook wel interessant in dit topic, wat er gebeurt als mensen uitgaan van vooroordelen zonder dat er iemand door de rechter is veroordeeld:
[..]

aparte titel van het bericht...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:20:28 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85805985
quote:
[..]
Zoals het in het bericht omschreven staat, is het in die situatie direct na de verkrachting gebeurd, en ik kan me voorstellen dat je inschattingsvermogen je enigszins in de steek laat op het moment dat je probeert te ontsnappen na een verkrachting.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85806467
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:05 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Wat maakt het nou uit hoe ze die baby's heeft omgebracht.Feit is dat ze ze gedood heeft.En wat maakt het uit hoelang er tussen de geboorte en moorden zat????Als je tot zoiets in staat ben ben je gewoon gestoord.En met zulke mensen heb ik geen medelijden.Met geen ene kindermoordenaar trouwens.Dan had ze maar hulp moeten zoeken.
Omdat medelijden, waar het hier over ging, zoals de naam al zegt, gaat om het mee voelen van het lijden van een persoon. Wat ik probeer te illustreren dat de lijdensweg van de babies waarschijnlijk vele malen korter is dan die van haar familie en die van haar zelf. En het dus wat dat betreft logischer is om medelijden te hebben met haar directe omgeving en zij zelf, dan dat met de babies te hebben.

Sterker nog, hoe kut ook, het is zelfs compleet onzin om medelijden te hebben met de babies, aangezien die niet meer leven.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85806582
Heeft niemand haar verteld dat de condoom niet om de baby moet?
pi_85819269
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:40 schreef defamai het volgende:

[..]

Omdat medelijden, waar het hier over ging, zoals de naam al zegt, gaat om het mee voelen van het lijden van een persoon. Wat ik probeer te illustreren dat de lijdensweg van de babies waarschijnlijk vele malen korter is dan die van haar familie en die van haar zelf. En het dus wat dat betreft logischer is om medelijden te hebben met haar directe omgeving en zij zelf, dan dat met de babies te hebben.

Sterker nog, hoe kut ook, het is zelfs compleet onzin om medelijden te hebben met de babies, aangezien die niet meer leven.
Oke medlijden met haar ouders daar kan ik nog wel inkomen.Al is het wel heel vreemd dat ze niks van al haar zwangerschappen hebben gemerkt.
Maar medelijden met die Sietske nee echt ken me dat gewoon niet voorstellen.Ken me echt geen een rede bedenken waarom je medelijden met dat mens zou hebben.

Vind het geen onzin om medelijden met die baby's te hebben.Nou al is medelijden misschien niet het juiste woord.Het is zielig.Zo klein en weet jij veel hoe zij ze heeft gedood.
pi_85819306
quote:
[..]

Hmm apart.Maar kan me voorstellen dat als je in paniek bent en je bent net verkracht en je wilt wegkomen dat je best in de war bent.MAar vind het ook wel heel vreemd dat er een man midden op de weg staat :?
pi_85825091
quote:
[..]

Snap geen bal van dit verhaal..
Volgens mij is het hier heel anders gegaan.

Met een wapen ofzo?
Die vriend was erbij?
Ze rende weg naar de auto en toen vol op het gas ofzo?
En heeft ze die cd speler nou verkocht of niet?

Klinkt als hoer levert dienst..
Klant betaald niet voor geleverde diensten.
Hoer boos en rijdt over hem heen.
Die andere man is haar pooier. })

We zullen het vast nooit te weten komen. :X

[ Bericht 13% gewijzigd door MantaGSi op 29-08-2010 05:49:24 ]
  zondag 29 augustus 2010 @ 08:40:17 #125
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85825418
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 05:42 schreef MantaGSi het volgende:

[..]

Snap geen bal van dit verhaal..
Volgens mij is het hier heel anders gegaan.
Het gaat ook niet om de vergelijking tussen de 2 vrouwen :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_85964369
Nu weer zo'n geval in Limburg. Krijgt straks die ene toch nog gelijk met zijn zwarte kousen _O-
pi_85976617
quote:
Op woensdag 1 september 2010 21:30 schreef bloodymary het volgende:
Nu weer zo'n geval in Limburg. Krijgt straks die ene toch nog gelijk met zijn zwarte kousen _O-
Daar staat de teller ook al op 3 ja. WTF bezielt die mensen :{
  donderdag 2 september 2010 @ 09:27:03 #128
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_85976644
quote:
Ja, veel katholieken met zwarte kousen daar in Limburg :')
pi_85976815
quote:
Wat heeft dit met zwarte kousen te maken?
pi_85976893
Dat was een topic terug geloof ik, toen zei iemand dat dit soort dingen veel bij de zwarte kousen voorkwam en die had het over zwartekousendorpjes in Limburg... :')
pi_85976935
quote:
Op donderdag 2 september 2010 09:38 schreef bloodymary het volgende:
Dat was een topic terug geloof ik, toen zei iemand dat dit soort dingen veel bij de zwarte kousen voorkwam en die had het over zwartekousendorpjes in Limburg... :')
Alsnog, wat hebben zwarte kousen met Limburg te maken?

En Geleen, waar dit nu gebeurd is, is niet bepaald een dorpje.
pi_85977330
Ja, dat schrijf ik toch, dan moet je dat maar teruglezen. Niets natuurlijk en daarom was dat standpunt van diegene ook zo belachelijk. En dat ik het nu zo aanhaal was ironisch bedoeld.... zucht....
  donderdag 2 september 2010 @ 10:41:39 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85978311
We kunnen dus iig al vaststellen dat het geen "afwijking" is die iets te maken heeft met verregaande indoctrinatie en andere misstanden bij streng Gereformeerden, want alle tot nu toe bekende gevallen komen niet uit die groep die valt onder het eerder genoemde "streng Christelijk zeker... ik weet genoeg".

Neemt niet weg dat het uitermate triest is dat er weer zo'n geval is.

Onvoorstelbaar dat voor sommige mensen de drempel naar de hulpverlening zo hoog is dat ze er niet overheen durven te stappen en tot dit soort toestanden overgaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_85979307
Ik vind het vooral onvoorstelbaar dat zoiets in deze gevallen 3 en 4 keer gebeurt (voorzover bekend). Dus dat je zo vaak ongewenst zwanger raakt, ongemerkt bevalt en het op deze manier "oplost".
  donderdag 2 september 2010 @ 11:23:23 #135
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_85979502
Hulpverlening.... :')

Zou wel graag willen weten wat dergelijke vrouwen bezielt om maar keer op keer zwanger te worden en het kind dan te doden :?

En ja, ik heb eerlijk gezegd ergens ook wel met hun te doen. Je moet je wel heel erg eenzaam voelen in een dergelijke afschuwelijke situatie en je wat je dan over je heen krijgt als het eindelijk uitkomt......

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 02-09-2010 11:30:52 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 2 september 2010 @ 11:27:56 #136
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_85979644
Ik vind het altijd wel apart dat de naam wordt afgekort naar H. terwijl als je op nieuws googlet je ook op Belgische sites uitkomt die haar gewoon Hoekstra noemen. Daarnaast is ze ook nog eens, ook in Nederlandse media, ongecensureerd te zien.

Datzelfde speelde ook al met SanderVreeswijk die krampachtig Sander V. werd genoemd terwijl 10tallen foto's overal ongecensureerd staan

Tijd dat de zgn regels omtrent privacy van verdachten maar een sonder de loep wordt genomen. Ik kan me nog herinneren dat men hier op Fok destijds kwistig overal waar Volkert De Graaf helemaal voluit stond geschreven dit weghaalde.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_85983127
Een dorpje in friesland, een plaatsje in limburg, het is wel over het algemeen in de wat meer achtergestelde gebieden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85983276
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:24 schreef defamai het volgende:
Een dorpje in friesland, een plaatsje in limburg, het is wel over het algemeen in de wat meer achtergestelde gebieden.
Daar waar de sociale controle erg hoog is, zoals ze dan zeggen ^O^
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_85983288
quote:
Enschede (2006 & 2008), Beverwijk (2006), Roosendaal (2009).

Achtergestelde gebieden. Righty.
pi_85983312
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:29 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Enschede (2006 & 2008), Beverwijk (2006), Roosendaal (2009).

Achtergestelde gebieden. Righty.
Op Beverwijk na wel natuurlijk
pi_85983392
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:30 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Op Beverwijk na wel natuurlijk
En oh ja, laten we deze niet vergeten:

25 juli 2010, baby, in tas, Breda (dood gevonden)
4 juni 2009, baby Robin van Clingendael, Wassenaar (dood gevonden)
27 april 2009, jongetje, Vreden (dood gevonden)
25 november 2007, jongetje, Almere (dood gevonden)
23 november 2007, babylijkje, Leens
5 oktober 2007, twee jongetjes, Rotterdam (één dood gevonden)
4 januari 2007, meisje, Den Bosch (dood gevonden)
30 oktober 2006, meisje, Utrecht (dood gevonden)
9 januari 2006, baby Sem Vijverberg, Doetinchem (dood gevonden)
pi_85986875
quote:
Geleen is toch gewoon een redelijk moderne stad hoor.
  donderdag 2 september 2010 @ 17:51:33 #143
78780 deedeetee
pi_85991847
Inwoner aantal Sittard-Geleen 96.245 heleboel achtergebleven mensen dan....
pi_85993099
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:27 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vind het altijd wel apart dat de naam wordt afgekort naar H. terwijl als je op nieuws googlet je ook op Belgische sites uitkomt die haar gewoon Hoekstra noemen. Daarnaast is ze ook nog eens, ook in Nederlandse media, ongecensureerd te zien.

Datzelfde speelde ook al met SanderVreeswijk die krampachtig Sander V. werd genoemd terwijl 10tallen foto's overal ongecensureerd staan

Tijd dat de zgn regels omtrent privacy van verdachten maar een sonder de loep wordt genomen. Ik kan me nog herinneren dat men hier op Fok destijds kwistig overal waar Volkert De Graaf helemaal voluit stond geschreven dit weghaalde.
Met alle fouten die ons rechtssysteem maakt, ben ik ervoor om zelfs als mensen veroordeeld zijn, nooit hun achternaam openbaar te maken. Sowieso zie ik het voordeel/nut er niet van in, heeft familie van de Karst T's van deze wereld bedreigingen en vernielingen daardoor moeten meemaken en ben je als Puttense veroordeelde ook mooi de lul.

Kortom....geen enkele zin om achternamen te publiceren, dus alle reden om dat weer keihard en onverkort te gaan handhaven....de mensen die daardoor hun sensatiezucht ingeperkt zien, hebben pech.
  vrijdag 3 september 2010 @ 07:57:54 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86010954
Bij de ten onrechte Puttense veroordeelden was tijdens hun verdacht zijn ook de pech dat een van twee du Bois heette.... als je dat afkort naar du B. blijft er niet heel veel over qua mogelijkheden als je er een telefoonboek bijpakt.
Viets was al een minder groot probleem omdat die naam in de regio (erg) veel voorkomt, net zoals met de nu terechtstaande Ronald Pieper, zeker rond Putten is Pieper een achternaam die veelvuldig voorkomt, en toen de vader van Ronald Pieper bij Peter R. de Vries kwam stond zijn achternaam ook gewoon in beeld, in dat geval dus min of meer de keuze van de familie om niet volledig in de anonimiteit te verdwijnen (voor zover dat mogelijk is in een dorp als Putten).

Met een achternaam als die van Volkert maakte het ook niet gek veel uit, of je nou Jansen, de Vries of vd Graaff heet, het is een stuk minder uitzonderlijk dan wanneer je Willem Holleeder heet.

Ik vind het echter vooralsnog niet nodig dat het volledige privacy-systeem omver gegooid wordt, we mogen dan wel weten dat de ene H. voor Hoekstra staat en de andere T. voor Tates, maar zolang er debielen zijn die de ouders van gaan aanvallen, of zelfs iedere zwarte swift die ze tegenkomen gaan bekladden vind ik dat een groter prioriteit hebben dan de privacy van verdachten opheffen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 11 september 2010 @ 14:42:55 #146
317838 Lovely25
Every girl needs her secrets..
pi_86313574
Sorry, had van morgen z'n nutteloose ik ben brak ochtend. Heb een beetje op youtube zitte rond surven kwam ik uit op deze Amerikaanse tv serie... Ik weet het, het is ver gezocht en zoiets gebeurt alleen in Amerika, maar toch Sietske heeft zo wel haar bezoekje bij Oprah voorbij laten gaan!

De rol van haar ouders verbaasd mij heel erg... Ik heb nog nooit een bevalling meegemaakt.. maar wat ik op TV zie gebeurt niet zonder gegil, geschreeuw, paniek... Buren hebben niks gehoort? Mamma had niets door toen ze thuis kwam en alles lag on het bloed? Bedoel ik geloof er niks van dat niemand van het dorp van iets afwist! Ik woon in de groote stad en heb zelfs nog buren die je in de gaten houden. Laat staan in zn klein dorp!

Ik vindt ook dat men een verschil moet maken tussen iemand die 1x een baby moord pleegd of iemand die 4x in 8jaar tijd een baby moord pleegd! Bedoel er niks mee maar tegenwoordig heb je zoveel anticonceptie mogelijkheden.

Ook moeten de ouders een zeer belangrijke rol hebben gespeelt in het verhaal! Door dat Sietske de baby's lijkjes op zolder verstopt hield. Bewijst dat ze de kinderen bij zich wilde houden. Dus een soort band met ze had.
En dat doet een baby killer niet!
Somewhere, all that we leave behind lingers on longin for lullabies
You live, you learn, You love, you burn, You win, you lose
*Becoming you*
pi_86313937
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 14:42 schreef Lovely25 het volgende:

De rol van haar ouders verbaasd mij heel erg... Ik heb nog nooit een bevalling meegemaakt.. maar wat ik op TV zie gebeurt niet zonder gegil, geschreeuw, paniek... Buren hebben niks gehoort? Mamma had niets door toen ze thuis kwam en alles lag on het bloed?
Ik heb wel bevallingen meegemaakt. De ene dame schreeuwde het hele ziekenhuis bij elkaar. "Had ik maar oordopjes", was mijn gedachte.
Maar de andere dame gaf geen kik. Hooguit zacht gekreun als ze moest persen.

Het kan prima hoor, bijna geruisloos bevallen. En ik neem aan dat Sietske best wist hoe de wasmachine werkte. "Alles onder het bloed" is nogal overdreven ook hoor :P
  zaterdag 11 september 2010 @ 15:09:21 #148
317838 Lovely25
pi_86314278
Nou ik geloof er niks van dat iemand dat alleen kan!
En op zn jonge leeftijd geluidloos bevallen! Vind het vaag hoor dan meteen opstaan alles opruimen en schoon maken voordat mama thuis komt? En bloed laat altijd sporen na, bij een groote hoeveelheid laat het ook nog een bepaalde geur achter!

Daarnaast ook als werkgever, moet je aangeven wanneer een personeelslid zwanger is i.v.m verlof en premies! Dus moet ook daar ergens een fout zitten in die hoek.
*Becoming you*
pi_86315894
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 15:09 schreef Lovely25 het volgende:
Nou ik geloof er niks van dat iemand dat alleen kan!
En op zn jonge leeftijd geluidloos bevallen! Vind het vaag hoor dan meteen opstaan alles opruimen en schoon maken voordat mama thuis komt? En bloed laat altijd sporen na, bij een groote hoeveelheid laat het ook nog een bepaalde geur achter!

Daarnaast ook als werkgever, moet je aangeven wanneer een personeelslid zwanger is i.v.m verlof en premies! Dus moet ook daar ergens een fout zitten in die hoek.
Wie zegt dat de ouders thuis waren toen ze beviel?
Wie zegt dat de ouders dagelijks op haar kamer kwamen?
Misschien is ze wel in de douche bevallen.

Al die mensen die het beter weten hier... Alsof ze d'r zelf bij geweest zijn. :')
  zaterdag 11 september 2010 @ 16:23:50 #150
78780 deedeetee
pi_86316113
Waarom zou je tijdens een bevalling gaan gillen en schreeuwen ? 8)7 Een verstandige vrouw gebruikt/bewaard haar energie om de baby eruit te krijgen.
  zaterdag 11 september 2010 @ 17:07:00 #151
317838 Lovely25
pi_86317195
Jullie doen net als of bevallin iets alledaag is... het zou wel heel toevallig zijn dat zij tot 4x toe had opgemerkt van goh ik moet bevallen laat ik maar even lekker een douch nemen, radio aan kind er uit persen. oW, Schaar niet vergeten want ik moet nog wel de navelstreng door knippen...
*Becoming you*
pi_86317315
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 16:23 schreef deedeetee het volgende:
Waarom zou je tijdens een bevalling gaan gillen en schreeuwen ? Een verstandige vrouw gebruikt/bewaard haar energie om de baby eruit te krijgen.

Dat is ook eigenlijk vooral iets van tv en bepaalde culturen. Van alle vrouwen die ik heb zien bevallen in het echt was er alleen een Cubaanse die gilde.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 11 september 2010 @ 22:10:16 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_86326155
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 17:07 schreef Lovely25 het volgende:
Jullie doen net als of bevallin iets alledaag is... het zou wel heel toevallig zijn dat zij tot 4x toe had opgemerkt van goh ik moet bevallen laat ik maar even lekker een douch nemen, radio aan kind er uit persen. oW, Schaar niet vergeten want ik moet nog wel de navelstreng door knippen...
Ehm... waarom zou je een navelstreng doorknippen als je het kind toch niet in leven houdt?
En hoe moeilijk kan het zijn om in een badkamer een schaar te vinden? Bij mij in de badkamer is gewoon een nagelschaartje aanwezig.

Overigens vind ik het vooral grappig dat je nog nooit een bevalling hebt meegemaakt maar wel denkt te weten dat het niet anders kan dan Hollywoodstyle: met een hoop gegil...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_86326326
Tot november gaan ze geen nieuws meer naar buiten brengen.
know'm sayin?
word? word.
pi_86328039
Hoe zijn die baby's eigenlijk overleden, is dat ergens bekend gemaakt? En ik bedoel dan: heeft ze ze bijv levend in de koffer gestopt of zelf van het leven beroofd en daarna in de koffer gedaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 11 september 2010 @ 23:15:39 #156
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_86328130
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 22:15 schreef alors het volgende:
Tot november gaan ze geen nieuws meer naar buiten brengen.
Het lijkt wel een soap met een cliffhanger :')
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')