of juist wel....quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:03 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Niet ingrijpen is hetzelfde als schuld hebben hoor.
En als iemand nog met Sietske om wil blijven gaan heeft diegene duidelijk geen moreel besef.
Ja,maar familie is ook een relatief groot begrip.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:22 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Dat je zo denkt over vrienden: Kan ik begrijpen. Als ik een vriendin van een moordenares zou zijn, zou die vriendschap zeer waarschijnlijk ook direct eindigen.
Maar familie... Nee.
En ik heb een moord van dichtbij meegemaakt. Heeft me aan het denken gezet. En als mijn zoon zoiets zou doen, zou ik het verschrikkelijk vinden. Ik zou zijn daad verafschuwen. Maar het blijft m'n zoon, en daar blijf ik van houden.
Als je dan vindt dat ik daardoor geen moreel besef heb. Prima. Wacht maar tot jij in zo'n situatie komt.
*Edit*
Niet dat ik hoop dat je ooit in zo'n situatie terecht komt![]()
Dat is indirecte familie. Ik heb het over de "eerste ring". Ouders, broers & zussen, kinderen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:35 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Ja,maar familie is ook een relatief groot begrip.
Wat als het een aangetrouwde neef is ofzo?
Denk toch dat je dan ook het contact verbreekt.
Medelijden??????quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:25 schreef dalonia het volgende:
[..]
of juist wel....
ik heb ook medelijden met die meid en vraag me echt af waarom...
Mensen die een iets hogere vorm van ethisch besef hebben dan jij. Daarnaast, weet je helemaal niet hoe ze die babies heeft omgebracht en hoe lang er tussen de geboorte en de moorden zat. Dus om te zeggen dat je medelijden moet hebben met de babies is echt complete onzin.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:09 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Medelijden??????Kom op zeg!!Wie heeft er nu medelijden met haar
![]()
Dat zijn situaties waar je geen uitspraken over kan doen, tot je het zelf mee maakt. Je moet je goed indenken dat haar ouders haar al jaren kennen en die babies nooit gezien hebben, in combinatie met het feit dat iedereen toch wel kan zien dat dit soort moorden heel anders zijn dan, bijvoorbeeld, een professionele liquidatie of een roofmoord.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:46 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Als mijn kind mijn kleinkinderen vermoord wil ik haar echt niet meer zien hoor. ook als mijn moeder iemand zou vermoorden, of mijn zus. Dan ga je te ver en zo iemand wil ik niet in mijn leven hebben.
Volgens mij zijn de enige echte slachtoffers hier de kindertjes, niet Sietske. Of je het nou zielig/triest voor d'r vindt/medelijden met d'r hebt of niet, de slachtoffers zijn die babietjes.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:19 schreef defamai het volgende:
[..]
Mensen die een iets hogere vorm van ethisch besef hebben dan jij. Daarnaast, weet je helemaal niet hoe ze die babies heeft omgebracht en hoe lang er tussen de geboorte en de moorden zat. Dus om te zeggen dat je medelijden moet hebben met de babies is echt complete onzin.
En ditquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:24 schreef defamai het volgende:
[..]
Dat zijn situaties waar je geen uitspraken over kan doen, tot je het zelf mee maakt. Je moet je goed indenken dat haar ouders haar al jaren kennen en die babies nooit gezien hebben, in combinatie met het feit dat iedereen toch wel kan zien dat dit soort moorden heel anders zijn dan, bijvoorbeeld, een professionele liquidatie of een roofmoord.
Tuurlijk, de directe slachtoffers zijn de babies, maar er speelt meer mee, je hebt het ook over indirecte slachtoffers zoals haar familie, vrienden maar vooral ook zijzelf. En wat ik probeerde te zeggen is dat het nogal lastig is om die verhouding te zien: De ouders kennen haar al jaren en moeten de schok verwerken dat hun dochter zo ziek is en zulke verschrikkelijke dingen heeft gedaan, terwijl, wie weet, die babies binnen enkele minuten na de geboorte omgebracht zijn, op een pijnloze manier. Je weet het niet. En feit is wel dat op dit moment die babies niets meer te lijden hebben, en haar omgeving wel.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:49 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de enige echte slachtoffers hier de kindertjes, niet Sietske. Of je het nou zielig/triest voor d'r vindt/medelijden met d'r hebt of niet, de slachtoffers zijn die babietjes.
You've got that right! I'm naughtyquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:36 schreef MantaGSi het volgende:
"Heb niets tegen mijn zusje, lieve meid en zo, maar ik heb d'r totaal geen band mee en we verschillen als dag en nacht. "
Aaaww ,dus jij bent geen lieve meid zeg je dus.;)
Wat maakt het nou uit hoe ze die baby's heeft omgebracht.Feit is dat ze ze gedood heeft.En wat maakt het uit hoelang er tussen de geboorte en moorden zat????Als je tot zoiets in staat ben ben je gewoon gestoord.En met zulke mensen heb ik geen medelijden.Met geen ene kindermoordenaar trouwens.Dan had ze maar hulp moeten zoeken.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:19 schreef defamai het volgende:
[..]
Mensen die een iets hogere vorm van ethisch besef hebben dan jij. Daarnaast, weet je helemaal niet hoe ze die babies heeft omgebracht en hoe lang er tussen de geboorte en de moorden zat. Dus om te zeggen dat je medelijden moet hebben met de babies is echt complete onzin.
quote:Verkrachte vrouw vermoordt verkeerde dader
Een 21-jarig verkrachtingsslachtoffer uit de Amerikaanse staat Florida is achter tralies gezet, terwijl haar verkrachter nog altijd vrij rondloopt. Amber Lee uit Hendry County heeft namelijk de vermeende dader doodgereden. Het slachtoffer bleek echter een onschuldige man te zijn.
Lee en haar vriend wilden in december vorig jaar hun cd-speler verkopen toen de verkrachting plaatsvond. "Ik moest mijn auto auto uit, waarop hij me achter een gebouw sleurde", vertelt Lee in een verklaring. "Ik dacht dat hij me zou vermoorden, want wie denkt er nu aan verkrachting? Pas toen hij me op mijn knieën dwong, drong het tot me door."
Lee smeekte de dader haar te laten gaan, hierbij denkend aan haar dochtertje. "We wilden net wegrijden, toen er ineens een man midden op de weg stond. We probeerden er omheen te rijden, maar het ging zo snel."
De snelwegpolitie van Florida beweert echter dat Lee de 32-jarige Timothy Bualkmann simpelweg ondersteboven heeft gemaaid met haar auto. Volgens autoriteiten was Lee ervan overtuigd dat hij haar had verkracht.
"Het is zwaar", vindt Lee. "Het is niet grappig. Het spijt me voor de familie van de man en alles, maar wat er is gebeurd was een ongeluk." De nabestaanden hebben geen medelijden met haar en vinden dat ze moet boeten voor haar zonden.
Over een tijdje moet het verkrachtingsslachtoffer bevallen van haar tweede kind. Lee is bang dat het incident haar levenslang van haar twee kinderen vandaan houdt. Lees advocaat zei dat de man die wordt beschuldigd van het verkrachten van Lee werd gearresteerd, maar wegens gebrek aan bewijs weer werd vrijgelaten.
aparte titel van het bericht...quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is ook wel interessant in dit topic, wat er gebeurt als mensen uitgaan van vooroordelen zonder dat er iemand door de rechter is veroordeeld:
[..]
Zoals het in het bericht omschreven staat, is het in die situatie direct na de verkrachting gebeurd, en ik kan me voorstellen dat je inschattingsvermogen je enigszins in de steek laat op het moment dat je probeert te ontsnappen na een verkrachting.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is ook wel interessant in dit topic, wat er gebeurt als mensen uitgaan van vooroordelen zonder dat er iemand door de rechter is veroordeeld:
[..]
Omdat medelijden, waar het hier over ging, zoals de naam al zegt, gaat om het mee voelen van het lijden van een persoon. Wat ik probeer te illustreren dat de lijdensweg van de babies waarschijnlijk vele malen korter is dan die van haar familie en die van haar zelf. En het dus wat dat betreft logischer is om medelijden te hebben met haar directe omgeving en zij zelf, dan dat met de babies te hebben.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:05 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit hoe ze die baby's heeft omgebracht.Feit is dat ze ze gedood heeft.En wat maakt het uit hoelang er tussen de geboorte en moorden zat????Als je tot zoiets in staat ben ben je gewoon gestoord.En met zulke mensen heb ik geen medelijden.Met geen ene kindermoordenaar trouwens.Dan had ze maar hulp moeten zoeken.
Oke medlijden met haar ouders daar kan ik nog wel inkomen.Al is het wel heel vreemd dat ze niks van al haar zwangerschappen hebben gemerkt.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:40 schreef defamai het volgende:
[..]
Omdat medelijden, waar het hier over ging, zoals de naam al zegt, gaat om het mee voelen van het lijden van een persoon. Wat ik probeer te illustreren dat de lijdensweg van de babies waarschijnlijk vele malen korter is dan die van haar familie en die van haar zelf. En het dus wat dat betreft logischer is om medelijden te hebben met haar directe omgeving en zij zelf, dan dat met de babies te hebben.
Sterker nog, hoe kut ook, het is zelfs compleet onzin om medelijden te hebben met de babies, aangezien die niet meer leven.
Hmm apart.Maar kan me voorstellen dat als je in paniek bent en je bent net verkracht en je wilt wegkomen dat je best in de war bent.MAar vind het ook wel heel vreemd dat er een man midden op de weg staatquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Snap geen bal van dit verhaal..quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 14:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de vergelijking tussen de 2 vrouwenquote:Op zondag 29 augustus 2010 05:42 schreef MantaGSi het volgende:
[..]
Snap geen bal van dit verhaal..
Volgens mij is het hier heel anders gegaan.
Daar staat de teller ook al op 3 ja. WTF bezielt die mensenquote:Op woensdag 1 september 2010 21:30 schreef bloodymary het volgende:
Nu weer zo'n geval in Limburg. Krijgt straks die ene toch nog gelijk met zijn zwarte kousen
Ja, veel katholieken met zwarte kousen daar in Limburgquote:Op woensdag 1 september 2010 21:30 schreef bloodymary het volgende:
Nu weer zo'n geval in Limburg. Krijgt straks die ene toch nog gelijk met zijn zwarte kousen
Wat heeft dit met zwarte kousen te maken?quote:Op woensdag 1 september 2010 21:30 schreef bloodymary het volgende:
Alsnog, wat hebben zwarte kousen met Limburg te maken?quote:Op donderdag 2 september 2010 09:38 schreef bloodymary het volgende:
Dat was een topic terug geloof ik, toen zei iemand dat dit soort dingen veel bij de zwarte kousen voorkwam en die had het over zwartekousendorpjes in Limburg...
Daar waar de sociale controle erg hoog is, zoals ze dan zeggenquote:Op donderdag 2 september 2010 13:24 schreef defamai het volgende:
Een dorpje in friesland, een plaatsje in limburg, het is wel over het algemeen in de wat meer achtergestelde gebieden.
Enschede (2006 & 2008), Beverwijk (2006), Roosendaal (2009).quote:Op donderdag 2 september 2010 13:24 schreef defamai het volgende:
Een dorpje in friesland, een plaatsje in limburg, het is wel over het algemeen in de wat meer achtergestelde gebieden.
Op Beverwijk na wel natuurlijkquote:Op donderdag 2 september 2010 13:29 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Enschede (2006 & 2008), Beverwijk (2006), Roosendaal (2009).
Achtergestelde gebieden. Righty.
En oh ja, laten we deze niet vergeten:quote:Op donderdag 2 september 2010 13:30 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Op Beverwijk na wel natuurlijk
Geleen is toch gewoon een redelijk moderne stad hoor.quote:Op donderdag 2 september 2010 13:24 schreef defamai het volgende:
Met alle fouten die ons rechtssysteem maakt, ben ik ervoor om zelfs als mensen veroordeeld zijn, nooit hun achternaam openbaar te maken. Sowieso zie ik het voordeel/nut er niet van in, heeft familie van de Karst T's van deze wereld bedreigingen en vernielingen daardoor moeten meemaken en ben je als Puttense veroordeelde ook mooi de lul.quote:Op donderdag 2 september 2010 11:27 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vind het altijd wel apart dat de naam wordt afgekort naar H. terwijl als je op nieuws googlet je ook op Belgische sites uitkomt die haar gewoon Hoekstra noemen. Daarnaast is ze ook nog eens, ook in Nederlandse media, ongecensureerd te zien.
Datzelfde speelde ook al met SanderVreeswijk die krampachtig Sander V. werd genoemd terwijl 10tallen foto's overal ongecensureerd staan
Tijd dat de zgn regels omtrent privacy van verdachten maar een sonder de loep wordt genomen. Ik kan me nog herinneren dat men hier op Fok destijds kwistig overal waar Volkert De Graaf helemaal voluit stond geschreven dit weghaalde.
Ik heb wel bevallingen meegemaakt. De ene dame schreeuwde het hele ziekenhuis bij elkaar. "Had ik maar oordopjes", was mijn gedachte.quote:Op zaterdag 11 september 2010 14:42 schreef Lovely25 het volgende:
De rol van haar ouders verbaasd mij heel erg... Ik heb nog nooit een bevalling meegemaakt.. maar wat ik op TV zie gebeurt niet zonder gegil, geschreeuw, paniek... Buren hebben niks gehoort? Mamma had niets door toen ze thuis kwam en alles lag on het bloed?
Wie zegt dat de ouders thuis waren toen ze beviel?quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:09 schreef Lovely25 het volgende:
Nou ik geloof er niks van dat iemand dat alleen kan!
En op zn jonge leeftijd geluidloos bevallen! Vind het vaag hoor dan meteen opstaan alles opruimen en schoon maken voordat mama thuis komt? En bloed laat altijd sporen na, bij een groote hoeveelheid laat het ook nog een bepaalde geur achter!
Daarnaast ook als werkgever, moet je aangeven wanneer een personeelslid zwanger is i.v.m verlof en premies! Dus moet ook daar ergens een fout zitten in die hoek.
quote:Op zaterdag 11 september 2010 16:23 schreef deedeetee het volgende:
Waarom zou je tijdens een bevalling gaan gillen en schreeuwen ?Een verstandige vrouw gebruikt/bewaard haar energie om de baby eruit te krijgen.
Ehm... waarom zou je een navelstreng doorknippen als je het kind toch niet in leven houdt?quote:Op zaterdag 11 september 2010 17:07 schreef Lovely25 het volgende:
Jullie doen net als of bevallin iets alledaag is... het zou wel heel toevallig zijn dat zij tot 4x toe had opgemerkt van goh ik moet bevallen laat ik maar even lekker een douch nemen, radio aan kind er uit persen. oW, Schaar niet vergeten want ik moet nog wel de navelstreng door knippen...
Het lijkt wel een soap met een cliffhangerquote:Op zaterdag 11 september 2010 22:15 schreef alors het volgende:
Tot november gaan ze geen nieuws meer naar buiten brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |