abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85775104
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 15:55 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Leandra, je zeurt.

Daarbij vind ik de wet wel erg verknipt als zij allemaal vrijheden mag genieten na zulke gruweldaden. ja, er is wat mis met haar. Dat was ook zo met Fritzl, ook met doen moeder van Rowena Rikkers, en nog veel andere kindermishandelaars/moordenaars. Moeten we die dan al,lemaal zielig gaan vinden en elke week met een bosje bloemen op bezoek bij hun in het gesticht?
JIJ niet. Familie en vrienden mogen die keus ZELF maken.
Overigens heeft de moeder van Rowena haar niet vermoord, dat deed haar partner; Mike J. Ze greep niet in, maar ze heeft het kind niet zelf vermoord.
pi_85775165
Niet ingrijpen is hetzelfde als schuld hebben hoor.

En als iemand nog met Sietske om wil blijven gaan heeft diegene duidelijk geen moreel besef.
pi_85775784
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:03 schreef Temaki_Sushi het volgende:

En als iemand nog met Sietske om wil blijven gaan heeft diegene duidelijk geen moreel besef.
Dat je zo denkt over vrienden: Kan ik begrijpen. Als ik een vriendin van een moordenares zou zijn, zou die vriendschap zeer waarschijnlijk ook direct eindigen.
Maar familie... Nee.

En ik heb een moord van dichtbij meegemaakt. Heeft me aan het denken gezet. En als mijn zoon zoiets zou doen, zou ik het verschrikkelijk vinden. Ik zou zijn daad verafschuwen. Maar het blijft m'n zoon, en daar blijf ik van houden.

Als je dan vindt dat ik daardoor geen moreel besef heb. Prima. Wacht maar tot jij in zo'n situatie komt.

*Edit*
Niet dat ik hoop dat je ooit in zo'n situatie terecht komt :o
pi_85775849
Deze discussie is zinloos, denk dat je pas weet wat je doet als het je overkomt. Ik zou het niet weten in ieder geval.
pi_85775885
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:03 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Niet ingrijpen is hetzelfde als schuld hebben hoor.

of juist wel....

ik heb ook medelijden met die meid en vraag me echt af waarom...
pi_85778195
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:22 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Dat je zo denkt over vrienden: Kan ik begrijpen. Als ik een vriendin van een moordenares zou zijn, zou die vriendschap zeer waarschijnlijk ook direct eindigen.
Maar familie... Nee.

En ik heb een moord van dichtbij meegemaakt. Heeft me aan het denken gezet. En als mijn zoon zoiets zou doen, zou ik het verschrikkelijk vinden. Ik zou zijn daad verafschuwen. Maar het blijft m'n zoon, en daar blijf ik van houden.

Als je dan vindt dat ik daardoor geen moreel besef heb. Prima. Wacht maar tot jij in zo'n situatie komt.

*Edit*
Niet dat ik hoop dat je ooit in zo'n situatie terecht komt :o
Ja,maar familie is ook een relatief groot begrip.
Wat als het een aangetrouwde neef is ofzo?
Denk toch dat je dan ook het contact verbreekt.
pi_85778317
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:35 schreef MantaGSi het volgende:

[..]

Ja,maar familie is ook een relatief groot begrip.
Wat als het een aangetrouwde neef is ofzo?
Denk toch dat je dan ook het contact verbreekt.
Dat is indirecte familie. Ik heb het over de "eerste ring". Ouders, broers & zussen, kinderen.
Een tante wordt al een heel ander verhaal, maar dat zal ook per familie verschillen, hoe goed contact er is tussen familieleden. Ik heb drie zusjes, maar één van hen zie/spreek ik enkel op haar dochters verjaardag. Ik zou haar niet echt 'missen' als ik het contact zou verbreken. Heb niets tegen mijn zusje, lieve meid en zo, maar ik heb d'r totaal geen band mee en we verschillen als dag en nacht. ;)
pi_85779090
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 16:25 schreef dalonia het volgende:

[..]

of juist wel....

ik heb ook medelijden met die meid en vraag me echt af waarom...
Medelijden?????? :') Kom op zeg!!Wie heeft er nu medelijden met haar :{ Ze heeft het toch zeker zelf gedaan?Gaan we nu ook al medelijden krijgen met moordenaars 8)7
Je kan beter medelijden hebben met die dode baby's
pi_85780113
Als mijn kind mijn kleinkinderen vermoord wil ik haar echt niet meer zien hoor. ook als mijn moeder iemand zou vermoorden, of mijn zus. Dan ga je te ver en zo iemand wil ik niet in mijn leven hebben.
pi_85781161
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:09 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Medelijden?????? :') Kom op zeg!!Wie heeft er nu medelijden met haar :{
Mensen die een iets hogere vorm van ethisch besef hebben dan jij. Daarnaast, weet je helemaal niet hoe ze die babies heeft omgebracht en hoe lang er tussen de geboorte en de moorden zat. Dus om te zeggen dat je medelijden moet hebben met de babies is echt complete onzin.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85781292
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:46 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Als mijn kind mijn kleinkinderen vermoord wil ik haar echt niet meer zien hoor. ook als mijn moeder iemand zou vermoorden, of mijn zus. Dan ga je te ver en zo iemand wil ik niet in mijn leven hebben.
Dat zijn situaties waar je geen uitspraken over kan doen, tot je het zelf mee maakt. Je moet je goed indenken dat haar ouders haar al jaren kennen en die babies nooit gezien hebben, in combinatie met het feit dat iedereen toch wel kan zien dat dit soort moorden heel anders zijn dan, bijvoorbeeld, een professionele liquidatie of een roofmoord.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85782030
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:19 schreef defamai het volgende:

[..]

Mensen die een iets hogere vorm van ethisch besef hebben dan jij. Daarnaast, weet je helemaal niet hoe ze die babies heeft omgebracht en hoe lang er tussen de geboorte en de moorden zat. Dus om te zeggen dat je medelijden moet hebben met de babies is echt complete onzin.
Volgens mij zijn de enige echte slachtoffers hier de kindertjes, niet Sietske. Of je het nou zielig/triest voor d'r vindt/medelijden met d'r hebt of niet, de slachtoffers zijn die babietjes.

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:24 schreef defamai het volgende:

[..]

Dat zijn situaties waar je geen uitspraken over kan doen, tot je het zelf mee maakt. Je moet je goed indenken dat haar ouders haar al jaren kennen en die babies nooit gezien hebben, in combinatie met het feit dat iedereen toch wel kan zien dat dit soort moorden heel anders zijn dan, bijvoorbeeld, een professionele liquidatie of een roofmoord.
En dit ^O^
Pas als je zelf in de situatie komt kan je beslissen.
pi_85784485
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:49 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de enige echte slachtoffers hier de kindertjes, niet Sietske. Of je het nou zielig/triest voor d'r vindt/medelijden met d'r hebt of niet, de slachtoffers zijn die babietjes.
Tuurlijk, de directe slachtoffers zijn de babies, maar er speelt meer mee, je hebt het ook over indirecte slachtoffers zoals haar familie, vrienden maar vooral ook zijzelf. En wat ik probeerde te zeggen is dat het nogal lastig is om die verhouding te zien: De ouders kennen haar al jaren en moeten de schok verwerken dat hun dochter zo ziek is en zulke verschrikkelijke dingen heeft gedaan, terwijl, wie weet, die babies binnen enkele minuten na de geboorte omgebracht zijn, op een pijnloze manier. Je weet het niet. En feit is wel dat op dit moment die babies niets meer te lijden hebben, en haar omgeving wel.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85786226
Gaan ze eigenlijk uitzoeken wie de vader/s is/zijn?
Zullen ze vast niet in de media gooien.
Misschien wel als het haar vader ofzo is.
Zou kunnen.Sensatieeee.

"Heb niets tegen mijn zusje, lieve meid en zo, maar ik heb d'r totaal geen band mee en we verschillen als dag en nacht. "

Aaaww ,dus jij bent geen lieve meid zeg je dus.;)
pi_85787317
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:36 schreef MantaGSi het volgende:

"Heb niets tegen mijn zusje, lieve meid en zo, maar ik heb d'r totaal geen band mee en we verschillen als dag en nacht. "

Aaaww ,dus jij bent geen lieve meid zeg je dus.;)
You've got that right! I'm naughty })

Maar goed, denk niet dat haar vader de vader is van de kindertjes. Anders had 'ie nu wel vastgezeten. Ze was minderjarig toen ze d'r eerste baby kreeg.
pi_85803922
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:19 schreef defamai het volgende:

[..]

Wat maakt het nou uit hoe ze die baby's heeft omgebracht.Feit is dat ze ze gedood heeft.En wat maakt het uit hoelang er tussen de geboorte en moorden zat????Als je tot zoiets in staat ben ben je gewoon gestoord.En met zulke mensen heb ik geen medelijden.Met geen ene kindermoordenaar trouwens.Dan had ze maar hulp moeten zoeken.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:09:03 #117
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85805665
Is ook wel interessant in dit topic, wat er gebeurt als mensen uitgaan van vooroordelen zonder dat er iemand door de rechter is veroordeeld:

quote:
Verkrachte vrouw vermoordt verkeerde dader

Een 21-jarig verkrachtingsslachtoffer uit de Amerikaanse staat Florida is achter tralies gezet, terwijl haar verkrachter nog altijd vrij rondloopt. Amber Lee uit Hendry County heeft namelijk de vermeende dader doodgereden. Het slachtoffer bleek echter een onschuldige man te zijn.

Lee en haar vriend wilden in december vorig jaar hun cd-speler verkopen toen de verkrachting plaatsvond. "Ik moest mijn auto auto uit, waarop hij me achter een gebouw sleurde", vertelt Lee in een verklaring. "Ik dacht dat hij me zou vermoorden, want wie denkt er nu aan verkrachting? Pas toen hij me op mijn knieën dwong, drong het tot me door."

Lee smeekte de dader haar te laten gaan, hierbij denkend aan haar dochtertje. "We wilden net wegrijden, toen er ineens een man midden op de weg stond. We probeerden er omheen te rijden, maar het ging zo snel."

De snelwegpolitie van Florida beweert echter dat Lee de 32-jarige Timothy Bualkmann simpelweg ondersteboven heeft gemaaid met haar auto. Volgens autoriteiten was Lee ervan overtuigd dat hij haar had verkracht.

"Het is zwaar", vindt Lee. "Het is niet grappig. Het spijt me voor de familie van de man en alles, maar wat er is gebeurd was een ongeluk." De nabestaanden hebben geen medelijden met haar en vinden dat ze moet boeten voor haar zonden.

Over een tijdje moet het verkrachtingsslachtoffer bevallen van haar tweede kind. Lee is bang dat het incident haar levenslang van haar twee kinderen vandaan houdt. Lees advocaat zei dat de man die wordt beschuldigd van het verkrachten van Lee werd gearresteerd, maar wegens gebrek aan bewijs weer werd vrijgelaten.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:18:00 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_85805919
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is ook wel interessant in dit topic, wat er gebeurt als mensen uitgaan van vooroordelen zonder dat er iemand door de rechter is veroordeeld:
[..]

aparte titel van het bericht...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:20:28 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_85805985
quote:
[..]
Zoals het in het bericht omschreven staat, is het in die situatie direct na de verkrachting gebeurd, en ik kan me voorstellen dat je inschattingsvermogen je enigszins in de steek laat op het moment dat je probeert te ontsnappen na een verkrachting.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_85806467
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:05 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

Wat maakt het nou uit hoe ze die baby's heeft omgebracht.Feit is dat ze ze gedood heeft.En wat maakt het uit hoelang er tussen de geboorte en moorden zat????Als je tot zoiets in staat ben ben je gewoon gestoord.En met zulke mensen heb ik geen medelijden.Met geen ene kindermoordenaar trouwens.Dan had ze maar hulp moeten zoeken.
Omdat medelijden, waar het hier over ging, zoals de naam al zegt, gaat om het mee voelen van het lijden van een persoon. Wat ik probeer te illustreren dat de lijdensweg van de babies waarschijnlijk vele malen korter is dan die van haar familie en die van haar zelf. En het dus wat dat betreft logischer is om medelijden te hebben met haar directe omgeving en zij zelf, dan dat met de babies te hebben.

Sterker nog, hoe kut ook, het is zelfs compleet onzin om medelijden te hebben met de babies, aangezien die niet meer leven.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85806582
Heeft niemand haar verteld dat de condoom niet om de baby moet?
pi_85819269
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 14:40 schreef defamai het volgende:

[..]

Omdat medelijden, waar het hier over ging, zoals de naam al zegt, gaat om het mee voelen van het lijden van een persoon. Wat ik probeer te illustreren dat de lijdensweg van de babies waarschijnlijk vele malen korter is dan die van haar familie en die van haar zelf. En het dus wat dat betreft logischer is om medelijden te hebben met haar directe omgeving en zij zelf, dan dat met de babies te hebben.

Sterker nog, hoe kut ook, het is zelfs compleet onzin om medelijden te hebben met de babies, aangezien die niet meer leven.
Oke medlijden met haar ouders daar kan ik nog wel inkomen.Al is het wel heel vreemd dat ze niks van al haar zwangerschappen hebben gemerkt.
Maar medelijden met die Sietske nee echt ken me dat gewoon niet voorstellen.Ken me echt geen een rede bedenken waarom je medelijden met dat mens zou hebben.

Vind het geen onzin om medelijden met die baby's te hebben.Nou al is medelijden misschien niet het juiste woord.Het is zielig.Zo klein en weet jij veel hoe zij ze heeft gedood.
pi_85819306
quote:
[..]

Hmm apart.Maar kan me voorstellen dat als je in paniek bent en je bent net verkracht en je wilt wegkomen dat je best in de war bent.MAar vind het ook wel heel vreemd dat er een man midden op de weg staat :?
pi_85825091
quote:
[..]

Snap geen bal van dit verhaal..
Volgens mij is het hier heel anders gegaan.

Met een wapen ofzo?
Die vriend was erbij?
Ze rende weg naar de auto en toen vol op het gas ofzo?
En heeft ze die cd speler nou verkocht of niet?

Klinkt als hoer levert dienst..
Klant betaald niet voor geleverde diensten.
Hoer boos en rijdt over hem heen.
Die andere man is haar pooier. })

We zullen het vast nooit te weten komen. :X

[ Bericht 13% gewijzigd door MantaGSi op 29-08-2010 05:49:24 ]
  zondag 29 augustus 2010 @ 08:40:17 #125
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85825418
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 05:42 schreef MantaGSi het volgende:

[..]

Snap geen bal van dit verhaal..
Volgens mij is het hier heel anders gegaan.
Het gaat ook niet om de vergelijking tussen de 2 vrouwen :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')