En dat vind ik heel jammer! Je moet er toch niet aan denken dat zich dit nog weer een paar keer kan herhalen!quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij niet opgelegd worden.
Ik bedoel toerekeningsvatbaar. Foutje.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet. Dat is ze ook niet namelijk, ze wist heel goed waar ze mee bezig was en wat ze heeft gedaan.
quote:Artikel 290
De moeder die, onder de werking van vrees voor de ontdekking van haar bevalling, haar kind bij of kort na de geboorte opzettelijk van het leven berooft, wordt, als schuldig aan kinderdoodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
quote:Artikel 291
De moeder die, ter uitvoering van een onder de werking van vrees voor de ontdekking van haar aanstaande bevalling genomen besluit, haar kind bij of kort na de geboorte opzettelijk van het leven berooft, wordt, als schuldig aan kindermoord, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Kan dat?quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:11 schreef freako het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat dit een geval is waarbij de rechtbank wel TBS oplegt, zonder onderzoek door het PBC.
Het is ook veel, het is de maximale straf die voor dit delict opgelegd kan worden. Voor kindermoord staat maximaal 9 jaar, en omdat het strafbare feit meerdere malen is gepleegd is er nog een derde van die straf bijgekomen.quote:
Je bent niet goed bij je hoofd als je dit veel vind. Niet 1, in een opwelling maar 4 met voorbedachtheid!quote:Op woensdag 20 april 2011 07:44 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het is ook veel, het is de maximale straf die voor dit delict opgelegd kan worden. Voor kindermoord staat maximaal 9 jaar, en omdat het strafbare feit meerdere malen is gepleegd is er nog een derde van die straf bijgekomen.
Zoals je kunt lezen, houdt de wet rekening met het feit dat het de eigen moeder is die de kinderen ombrengt, uit angst dat haar zwangerschap wordt ontdekt. Deze kinderen hebben nooit een leven gehad en de moeder had nooit de intentie om de kinderen op te voeden. Dit misdrijf is dus ook niet te vergelijken met het vermoorden van andermans baby, daarop is een heel andere wet van toepassing met een veel hogere maximumstraf.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:24 schreef blup het volgende:
[..]
Je bent niet goed bij je hoofd als je dit veel vind. Niet 1, in een opwelling maar 4 met voorbedachtheid!
Volstrekt, compleet WEERLOZE baby's!
Het complete rechtssysteem moet af van maximum straffen.
En de straffen zijn volstrekt absurd laag.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals je kunt lezen, houdt de wet rekening met het feit dat het de eigen moeder is die de kinderen ombrengt, uit angst dat haar zwangerschap wordt ontdekt. Deze kinderen hebben nooit een leven gehad en de moeder had nooit de intentie om de kinderen op te voeden. Dit misdrijf is dus ook niet te vergelijken met het vermoorden van andermans baby, daarop is een heel andere wet van toepassing met een veel hogere maximumstraf.
Hoe is iemand 12 jaar gevangen zetten gelijk aan het misdrijf goedpraten?quote:Op woensdag 20 april 2011 12:01 schreef blup het volgende:
[..]
En de straffen zijn volstrekt absurd laag.
Ik snap werkelijk niet hoe je dit op welke manier dan ook kan of wil goed praten. Er zijn zoveel andere oplossingen om van een baby af te komen, leg hem desnoods te vondeling.
Je vind het schijnbaar erg veel voor een viervoudige babymoordquote:Op woensdag 20 april 2011 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe is iemand 12 jaar gevangen zetten gelijk aan het misdrijf goedpraten?
Ik interpreteer dat je vind dat hij met minder straf ook wel afkan.quote:
Ik vind niet dat het minder kan of moet. Ik vind het gewoon terecht veel.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:05 schreef blup het volgende:
[..]
Je vind het schijnbaar erg veel voor een viervoudige babymoord
[..]
Ik interpreteer dat je vind dat hij met minder straf ook wel afkan.
Hoe zit het met de vader(s) van die baby's inderdaad?quote:Op woensdag 20 april 2011 07:04 schreef de_boswachter het volgende:
Volgens mij lustte die Sytske H. graag piemels.
Die zullen (neem ik aan) niet weten dat dit is gebeurd.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:22 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe zit het met de vader(s) van die baby's inderdaad?
Niet tijdens de misdaden, maar nu wel lijkt mij. Dat moet toch raar voelen dat feitelijk jouw kind gedood is door de moeder. En wellicht zelfs meerdere kinderen.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die zullen (neem ik aan) niet weten dat dit is gebeurd.
Nee denk het niet.quote:Zou het in de rechtszaak nog worden behandeld? In principe hebben ze met het misdrijf niet zoveel van doen, toch?
Dus je eigen kinderen vermoorden is dus niet zo erg.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:49 schreef alors het volgende:
Ik vind de straf erg hoog, en ik denk niet dat iemand er iets aan heeft. De kinderen zijn al dood, zij is de nabestaand die hier haar hele leven mee moet leven en van een gevangenisstraf wordt je ook niet beter.
Als ze er zo mee zat, dan was ze na de eerste gestopt met moorden.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:49 schreef alors het volgende:
Ik vind de straf erg hoog, en ik denk niet dat iemand er iets aan heeft. De kinderen zijn al dood, zij is de nabestaand die hier haar hele leven mee moet leven en van een gevangenisstraf wordt je ook niet beter.
Laten we wel wezen, ze is nou niet echt een gevaar voor de maatschappij. Ze functioneert prima in de maatschappij tot het moment dat ze zwanger raakt. Het lijkt me meer een zaak van verplichte prikpil en therapie en een kortere gevangenisstraf.
Trouwens erg jammer dat ze geen TBS durft door het negatieve imago wat dit heeft gekregen. Je hoort dit steeds vaker omdat de angst van een oneindige TBS zo groot is. Terwijl ik denk dat het voor de maatschappij veel gevaarlijker is als mensen met een psychische stoornis weliswaar een paar jaar later, maar zonder behandeling weer op straat komen te staan.
vader, alle baby's waren van zelfde manquote:Op woensdag 20 april 2011 12:22 schreef waht het volgende:
Hoe zit het met de vader(s) van die baby's inderdaad?
Minder erg dan andermans kinderen vermoorden, maar wel erg genoeg om 12 jaar gevangen gezet te worden.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus je eigen kinderen vermoorden is dus niet zo erg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |