Arbitrair, ja. Maar je moet ergens een grens trekken. Een embryo van 24 weken is geen pasgeboren baby.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:42 schreef Quarant het volgende:
Het gebeurt bijna dagelijks, abortus tot 24 weken zwangerschap. Dat vinden we niet gestoord. En wanneer een moeder haar pasgeboren baby verstikt, vinden we dat wel erg.
Nou, dat moeten dan wel heeel duidelijke afwijkingen zijn als je dat meteen na de geboorte ziet. Kom op, wat een onzin zeg. En deze discussie wil ik niet eens gaan voeren.quote:Op woensdag 17 november 2010 13:52 schreef Quarant het volgende:
[..]
Stel dat na onderzoek aan die babylijkjes zou blijken dat er een of twee een handicap hadden. Dan is het dus minder erg dat ze zijn verstikt door hun moeder?
Dan zijn we het wat dat betreft eensquote:Op woensdag 17 november 2010 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Na de geboorte van een kind moet je hulp verlenen en ze niet om het leven brengen. Ook al hadden ze twee hoofden, 6 paar armen en benen enz enz enz.
Dat zeg ik je niet na. Meer zorg nodig dan een baby van 39 weken zwangerschap, en toch is een baby van een voldragen zwangerschap net zo afhankelijk van zijn moeder/of wie dan ookquote:Op woensdag 17 november 2010 13:57 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Arbitrair, ja. Maar je moet ergens een grens trekken. Een embryo van 24 weken is geen pasgeboren baby.
Met het verschil dat een baby die na 39 weken zwangerschap vrijwel altijd kan overleven met alleen de zorg van de moeder, of zelfs een willekeurig ander persoon bij afwezigheid van de moeder, en een baby die met 26 weken geboren wordt dat niet kan en ook medische zorg nodig heeft, laat staat een baby die met 24 weken geboren wordt.quote:Op woensdag 17 november 2010 14:05 schreef Quarant het volgende:
[..]
Dat zeg ik je niet na. Meer zorg nodig dan een baby van 39 weken zwangerschap, en toch is een baby van een voldragen zwangerschap net zo afhankelijk van zijn moeder/of wie dan ook
Omdat er een taboe op rust?quote:Op woensdag 17 november 2010 15:11 schreef Loveless85 het volgende:
Niet weeeeeeeeeeer die discussie over abortussen en wanneer een foetus levensvatbaar is e.d.
Nee omdat het offtopic is en al 100x gevoerd is en hier gewoon het topic verneukt. Ze heeft baby's vermoord, dat is strafbaar in Nederland. Punt. Klaar. Dat is waar dit topic over gaat.quote:Op woensdag 17 november 2010 15:20 schreef Quarant het volgende:
[..]
Omdat er een taboe op rust?
Abortus tot/met 24 weken weliswaar is legaal en ik zie niet in waarom dat minder wreed zou zijn dan een pasgeboren baby die men laat stikken.
Het zet je wel aan het denkenquote:Op woensdag 17 november 2010 15:21 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nee omdat het offtopic is en al 100x gevoerd is en hier gewoon het topic verneukt. Ze heeft baby's vermoord, dat is strafbaar in Nederland. Punt. Klaar. Dat is waar dit topic over gaat.
Dan doe je dat maar in een apart topic.quote:
Nou nee, het is het eerste dat in me opkwam toen ik het nieuws hoorde afgelopen zomer. Iedereen was verontwaardigd, en wanneer ze vier keer een (late) abortus had laten plegen in het geheim, had er geen haan naar gekraaid. Dan was ze volkomen normaal geweest...quote:Op woensdag 17 november 2010 16:03 schreef defamai het volgende:
[..]
Dan doe je dat maar in een apart topic.
Bel haar op en vraag het haar...quote:Op woensdag 17 november 2010 16:21 schreef Quarant het volgende:
Wat je je nu kan afvragen is: Stel er was in haar dorp een abortuskliniek geweest, had ze daar gebruik van gemaakt? Dat is namelijk 'dé oplossing', voor ongewenste zwangerschappen, dé manier om op een politiek correcte manier van je zwangerschap af te komen...
Ze werkte niet eens in het dorp waar ze woonde, maar een dorp verderop, daarbij hebben we het niet over een puber van 13 die niet zelfstandig met de bus kan reizen.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:21 schreef Quarant het volgende:
Wat je je nu kan afvragen is: Stel er was in haar dorp een abortuskliniek geweest, had ze daar gebruik van gemaakt? Dat is namelijk 'dé oplossing', voor ongewenste zwangerschappen, dé manier om op een politiek correcte manier van je zwangerschap af te komen...
Hier sluit ik me van harte bij aan. En hopelijk wat eerder dan in het vorige - verneukte - topic.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:59 schreef Leandra het volgende:
Overigens vind ik die hele vergelijking met een late abortus dusdanig topicverneukend dat er wat mij betreft op gemod mag worden als het weeeeeer aangehaald wordt.
Of het nu een late abortus betreft (of een erg late illegale abortus zoals in China gebeurt), of infanticide, de motivatie blijft hetzelfde, de baby's waren niet gewenst.quote:Op woensdag 17 november 2010 17:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
En of jij het wel of niet met die grens in de wet eens bent boeit niemand hier, als je daar een topic over wilt openen dan doe je dat maar fijn, maar hou op dit topic met dat gedram te verpesten.
Wat snap je niet aan de bovenstaande posts? Flikker op met je achterlijke anti-abortus drogredeneringen en leg je er bij neer dat een meerderheid van de mensen wel een bepaalde norm van beschaafdheid heeft bereikt. Als jij geen abortus wil laten plegen doe je dat lekker niet, maar laat mensen vrij in hun keuzes.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:45 schreef Quarant het volgende:
[..]
Of het nu een late abortus betreft (of een erg late illegale abortus zoals in China gebeurt), of infanticide, de motivatie blijft hetzelfde, de baby's waren niet gewenst.
Wanneer ze dat vier keer had laten doen, zonder het te delen met mensen uit haar omgeving, was ze niet strafbaar geweest en was er niets aan de hand geweest met haar. Voor abortus is over het algemeen begrip en zwangerschapsafbreking is acceptabel. Het is 'een vorm van beschaving', aldus de PvdA. En als je vandaar uit redeneert, zou je dus ook begrip moeten kunnen opbrengen voor waar Sietske H. van verdacht wordt. Het mag dan wel wettelijk niet maar de kinderen waren niet gewenst...
Ik beweer nu het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:51 schreef defamai het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan de bovenstaande posts? Flikker op met je achterlijke anti-abortus drogredeneringen en leg je er bij neer dat een meerderheid van de mensen wel een bepaalde norm van beschaafdheid heeft bereikt. Als jij geen abortus wil laten plegen doe je dat lekker niet, maar laat mensen vrij in hun keuzes.
Zucht... je beweert niet het tegenovergestelde, je draait je redenatie om. Daarintegen is het overduidelijk wat je er mee bedoelt.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:58 schreef Quarant het volgende:
[..]
Ik beweer nu het tegenovergestelde.![]()
Sietske H. zou geen straf moeten krijgen, het zou oneerlijk zijn dat je het leven van een pasgeborene die ongewenst is niet zou mogen beëindigen.
Het feit dat ze babies vermoord heeft en daarmee het wetboek van strafrecht heeft overtreden, dat is de zin hiervan. En dat heeft niets, maar dan ook niets, te maken met abortus.quote:
Niemand kijkt iemand er op aan dat die geen ongewenst kind wil. Ze kijken iemand er wel op aan als die een ongewenst kind dood maakt Als je geen kinderen wenst te hebben moet je er voor zorgen dat je ze ook niet krijgt. Anticonceptie en abortus zijn vrij te verkrijgen.quote:Op woensdag 17 november 2010 20:45 schreef Quarant het volgende:
[..]
Of het nu een late abortus betreft (of een erg late illegale abortus zoals in China gebeurt), of infanticide, de motivatie blijft hetzelfde, de baby's waren niet gewenst.
Wanneer ze dat vier keer had laten doen, zonder het te delen met mensen uit haar omgeving, was ze niet strafbaar geweest en 'was er niets aan de hand geweest met haar'.
Voor abortus is over het algemeen begrip en zwangerschapsafbreking algemeen geaccepteerd. Het is 'een vorm van beschaving', aldus de PvdA. En als je vandaar uit redeneert, zou je dus ook begrip moeten kunnen opbrengen voor waar Sietske H. van verdacht wordt. Het mag dan wel wettelijk niet maar de kinderen waren niet gewenst... Wat zou het dan uitmaken dat je een pasgeborene die nog maar aan het begin van het leven staat, laat stikken? Hoogstens wat TBS omdat het verboden is. En verder mag je er iemand toch niet op aankijken die geen ongewenst kind wil?
Het gaat Quarant helemaal niet om deze zaak, hij wil juist deze zaak gebruiken om zijn anti-abortusstandpunt kracht bij te zetten....quote:Op dinsdag 19 april 2011 13:21 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Niemand kijkt iemand er op aan dat die geen ongewenst kind wil. Ze kijken iemand er wel op aan als die een ongewenst kind dood maakt Als je geen kinderen wenst te hebben moet je er voor zorgen dat je ze ook niet krijgt. Anticonceptie en abortus zijn vrij te verkrijgen.
Ik kan er niks beschaafds aan ontdekken als een vrouw een voldragen kind uit haar lijf perst en dat kind vervolgens vermoord.
'Frustrerende conclusie: te weinig aanknopingspunten om eis van tbs op te kunnen leggen. Hoezeer dit ook wenselijk zou zijn' > Aldus Off. v. Justitie.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:30 schreef Leandra het volgende:
Het is te hopen dat de rechter gedwongen behandeling oplegt.
Ik snap daar dus werkelijk niks van. Wat iemand zei: als het met één zwangerschap en één baby was geweest, maar VIER???quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:31 schreef Scrummie het volgende:
[..]
'Frustrerende conclusie: te weinig aanknopingspunten om eis van tbs op te kunnen leggen. Hoezeer dit ook wenselijk zou zijn' > Aldus Off. v. Justitie.
Is 12 jaar eisen dan niet een beetje te weinig?quote:OM eist 12 jaar cel tegen Sietske H
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) eist de maximale gevangenisstraf van 12 jaar zonder tbs tegen de Friese Sietske H. De vrouw wordt verdacht van moord op haar vier pasgeboren baby's, die ze baarde tussen 2003 en 2009.
Het staat volgens de Officier van Justitie vast dat H. de enige verdachte is van de moord op haar vier baby's. De familie van de vrouw wist echter van niets, zo bleek dinsdag uit de eerste zitting in de zaak.
Voor het doden van de eerste baby vraagt het OM om een straf voor 'kinderdoodslag'. Bij de anderen gaat het volgens Justitie om 'kindermoord'. Het OM gaat uit van volledige toerekeningsvatbaarheid en wil met de strafeis voorkomen dat H. in herhaling valt.
Wat ik begrijp is 12 jaar de maximale straf die ze konden eisen. Hoe en waarom, ik heb geen idee.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is 12 jaar eisen dan niet een beetje te weinig?
Dat zou wel heel erg krom zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat ik begrijp is 12 jaar de maximale straf die ze konden eisen. Hoe en waarom, ik heb geen idee.
quote:Het OM gaat uit van volledige toerekeningsvatbaarheid en wil met de strafeis voorkomen dat H. in herhaling valt
Als je 4 kinderen omgebracht hebt dan zit er een flinke steek los, als je vervolgens als OvJ claimt niet voldoende aanknopingspunten te hebben om TBS op te leggen dan doe je je werk niet goed.quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:31 schreef Scrummie het volgende:
[..
'Frustrerende conclusie: te weinig aanknopingspunten om eis van tbs op te kunnen leggen. Hoezeer dit ook wenselijk zou zijn' > Aldus Off. v. Justitie.
Mijn idee. Of is de wetgeving te krom voor woorden. Dat kan ook nog..quote:Op dinsdag 19 april 2011 15:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je 4 kinderen omgebracht hebt dan zit er een flinke steek los, als je vervolgens als OvJ claimt niet voldoende aanknopingspunten te hebben om TBS op te leggen dan doe je je werk niet goed.
http://www.nu.nl/binnenla(...)-leven-doorging.htmlquote:LEEUWARDEN - Sietske H. (26) beviel in haar ouderlijk huis in het Friese Nij Beets van haar vier baby's op haar slaapkamer zonder enig geluid te maken.
Rechtszaak Sietske H. Fotoserie video
Dat verklaarde de vrouw dinsdag tegenover een verbaasde rechtbank in Leeuwarden, waar zij terechtstaat wegens verdenking van de moord op haar pasgeboren kinderen tussen 2003 en 2009.
Op de vraag van de rechtbank hoe zij met de pijn omging voor en op het moment van bevallen, antwoordde ze: ''Het ging gewoon.''
Paniek
Zij beviel op haar knieën of gehurkt en ving de baby's zelf op. In een van de gevallen zei een geëmotioneerde Sietske H. :''Het was een mooi baby'tje. Ik raakte in paniek toen hij begon te huilen. Ik schrok, ik wist niet meer wat ik moest doen.''
''Ik wilde hoe dan ook dat niemand er achter kwam dat ik in verwachting was. Het was angst, schaamte en paniek.''
Verstikking
De kindjes die ze tussen 2003 en 2009 ter wereld bracht, hebben vijf of hooguit tien minuten geleefd, zo bleek tijdens de zitting. H. kan zich alleen herinneren dat ze de laatste twee baby's door verstikking om het leven heeft gebracht. Ze bekende dat ze in de mondholte van die kindjes een stuk stof heeft gestopt.
Tijdens de zitting werd ook duidelijk dat Sietske H. niet heeft meegewerkt aan een psychiatrisch onderzoek in het Pieter Baan Centrum. Daar was ze enige tijd opgenomen.
Ze is bang dat ze dan tbs krijgt. ''Ik wil wel hulp en ik snap dat ik hulp nodig heb, maar ik wil geen tbs. Want daar kom je nooit meer uit'', zei ze dinsdag voor de rechtbank in Leeuwarden.
Masker
Onderzoekers van het PBC veronderstellen dat Sietske H. geen gedrag vertoont waaruit een stoornis blijkt, wel dat ze de werkelijkheid moeilijk onder ogen kan zien.
Mensen in haar omgeving beschrijven haar als ''een leuk meisje dat ook haar werk goed deed''. ''Maar misschien is het wel een masker geweest'', antwoordde Sietske H.
Argwaan
Haar ouders en zus verklaarden eerder niets te weten van haar opeenvolgende zwangerschappen. De zaak kwam pas aan het rollen toen haar werkgever, waar zij als tandartsassistente stage liep, argwaan kreeg.
Die had geconstateerd dat zij steeds dikker was geworden, zich enkele dagen ziek meldde en vervolgens weer slank op haar werk verscheen. Tegenover de politie verklaarde ze daarna ''dat er dingen zijn gebeurd die ik niet meer terug kan draaien''.
''Ik heb foute dingen gedaan. Dat de kinderen er niet zijn, niet meer leven, dat komt door mij.''
Verdrongen
Ze verklaarde verder dat ze haar opeenvolgende zwangerschappen heeft verdrongen. ''Als het er niet is, is het er niet.'' Niettemin heeft ze wel nagedacht over abortus en heeft ze in de bibliotheek in Heerenveen een boek over zwangerschappen gelezen, zo bleek tijdens de zitting.
H. vertelde doodsbenauwd te zijn geweest dat haar zwangerschappen aan het licht kwamen. ''Mensen zouden me raar vinden dat ik een kind kreeg. Ik wilde de perfecte dochter zijn, en dat was ik in mijn ogen niet.''
Alcohol
Ze trok wijde kleren aan om haar zwangerschappen te camoufleren en bleef tijdens uitgaansweekeindes wel stevig alcohol drinken. ''Frisdrank zou zeker opgevallen zijn'', verklaarde ze. ''Ik wilde dat het leven doorging zoals ik het altijd had gedaan.''
De vrouw stopte de baby'tjes na hun dood in plastic zakken en vervolgens in koffers, die ze op zolder naast haar slaapkamer bewaarde.
Tegen de lijklucht van de dode kindjes gebruikte ze een spray. Als ze de penetrante geur rook, ging ze rond met een spray. ''En daarna ging u weer over tot de orde van de dag'', constateerde de rechtbank in Leeuwarden dinsdag. ''Wat ging er dan door u heen?''
De vrouw had daar geen antwoord op. ''Ik kan het niet uitleggen, kennelijk kan ik het omzetten.''
9 jaar maar.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:03 schreef Scrummie het volgende:
9 jaar blijkt de maximale straf te zijn op kindermoord.. Jezus hey.. Daar komt 1/3 bij doordat er nog 3 zijn vermoord. Wat krom! Dit doet me koken, echt ...
Waarom is dat veel voor een drie dubbele moord en een doodslag?quote:
Omdat het een jong meisje is die verder geen bedreiging voor de maatschappij vormt.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:10 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom is dat veel voor een drie dubbele moord en een doodslag?
Dat hangt van de context af.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat zou je dan een gepaste straf voor moord vinden?
Voor een viervoudige moord vind ik het bizar weinig. En ik mis bovendien het gedeelte over verplichte sterilisatie.quote:
Nee, alleen voor haar eigen 4 kinderen. Komop zeg.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het een jong meisje is die verder geen bedreiging voor de maatschappij vormt.
[..]
Dat hangt van de context af.
Dat mis ik ook. Zo een wil je toch nooit meer een kind laten krijgen.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Voor een viervoudige moord vind ik het bizar weinig. En ik mis bovendien het gedeelte over verplichte sterilisatie.
En ze wil dus ook geen TBS omdat ze bang is dan nooit meer vrij te komen, heeft ze gezegd vandaag. Hoe kan zo iemand ontoerekeningsvatbaar worden verklaard?quote:Tegen de lijklucht van de dode kindjes gebruikte ze een spray. Als ze de penetrante geur rook, ging ze rond met een spray. ''En daarna ging u weer over tot de orde van de dag'', constateerde de rechtbank in Leeuwarden dinsdag. ''Wat ging er dan door u heen?''
De vrouw had daar geen antwoord op. ''Ik kan het niet uitleggen, kennelijk kan ik het omzetten.''
Niet. Dat is ze ook niet namelijk, ze wist heel goed waar ze mee bezig was en wat ze heeft gedaan.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hoe kan zo iemand ontoerekeningsvatbaar worden verklaard?
Dat kan volgens mij niet opgelegd worden.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:21 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Voor een viervoudige moord vind ik het bizar weinig. En ik mis bovendien het gedeelte over verplichte sterilisatie.
En dat vind ik heel jammer! Je moet er toch niet aan denken dat zich dit nog weer een paar keer kan herhalen!quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan volgens mij niet opgelegd worden.
Ik bedoel toerekeningsvatbaar. Foutje.quote:Op dinsdag 19 april 2011 16:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet. Dat is ze ook niet namelijk, ze wist heel goed waar ze mee bezig was en wat ze heeft gedaan.
quote:Artikel 290
De moeder die, onder de werking van vrees voor de ontdekking van haar bevalling, haar kind bij of kort na de geboorte opzettelijk van het leven berooft, wordt, als schuldig aan kinderdoodslag, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
quote:Artikel 291
De moeder die, ter uitvoering van een onder de werking van vrees voor de ontdekking van haar aanstaande bevalling genomen besluit, haar kind bij of kort na de geboorte opzettelijk van het leven berooft, wordt, als schuldig aan kindermoord, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Kan dat?quote:Op dinsdag 19 april 2011 17:11 schreef freako het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat dit een geval is waarbij de rechtbank wel TBS oplegt, zonder onderzoek door het PBC.
Het is ook veel, het is de maximale straf die voor dit delict opgelegd kan worden. Voor kindermoord staat maximaal 9 jaar, en omdat het strafbare feit meerdere malen is gepleegd is er nog een derde van die straf bijgekomen.quote:
Je bent niet goed bij je hoofd als je dit veel vind. Niet 1, in een opwelling maar 4 met voorbedachtheid!quote:Op woensdag 20 april 2011 07:44 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het is ook veel, het is de maximale straf die voor dit delict opgelegd kan worden. Voor kindermoord staat maximaal 9 jaar, en omdat het strafbare feit meerdere malen is gepleegd is er nog een derde van die straf bijgekomen.
Zoals je kunt lezen, houdt de wet rekening met het feit dat het de eigen moeder is die de kinderen ombrengt, uit angst dat haar zwangerschap wordt ontdekt. Deze kinderen hebben nooit een leven gehad en de moeder had nooit de intentie om de kinderen op te voeden. Dit misdrijf is dus ook niet te vergelijken met het vermoorden van andermans baby, daarop is een heel andere wet van toepassing met een veel hogere maximumstraf.quote:Op woensdag 20 april 2011 10:24 schreef blup het volgende:
[..]
Je bent niet goed bij je hoofd als je dit veel vind. Niet 1, in een opwelling maar 4 met voorbedachtheid!
Volstrekt, compleet WEERLOZE baby's!
Het complete rechtssysteem moet af van maximum straffen.
En de straffen zijn volstrekt absurd laag.quote:Op woensdag 20 april 2011 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals je kunt lezen, houdt de wet rekening met het feit dat het de eigen moeder is die de kinderen ombrengt, uit angst dat haar zwangerschap wordt ontdekt. Deze kinderen hebben nooit een leven gehad en de moeder had nooit de intentie om de kinderen op te voeden. Dit misdrijf is dus ook niet te vergelijken met het vermoorden van andermans baby, daarop is een heel andere wet van toepassing met een veel hogere maximumstraf.
Hoe is iemand 12 jaar gevangen zetten gelijk aan het misdrijf goedpraten?quote:Op woensdag 20 april 2011 12:01 schreef blup het volgende:
[..]
En de straffen zijn volstrekt absurd laag.
Ik snap werkelijk niet hoe je dit op welke manier dan ook kan of wil goed praten. Er zijn zoveel andere oplossingen om van een baby af te komen, leg hem desnoods te vondeling.
Je vind het schijnbaar erg veel voor een viervoudige babymoordquote:Op woensdag 20 april 2011 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe is iemand 12 jaar gevangen zetten gelijk aan het misdrijf goedpraten?
Ik interpreteer dat je vind dat hij met minder straf ook wel afkan.quote:
Ik vind niet dat het minder kan of moet. Ik vind het gewoon terecht veel.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:05 schreef blup het volgende:
[..]
Je vind het schijnbaar erg veel voor een viervoudige babymoord
[..]
Ik interpreteer dat je vind dat hij met minder straf ook wel afkan.
Hoe zit het met de vader(s) van die baby's inderdaad?quote:Op woensdag 20 april 2011 07:04 schreef de_boswachter het volgende:
Volgens mij lustte die Sytske H. graag piemels.
Die zullen (neem ik aan) niet weten dat dit is gebeurd.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:22 schreef waht het volgende:
[..]
Hoe zit het met de vader(s) van die baby's inderdaad?
Niet tijdens de misdaden, maar nu wel lijkt mij. Dat moet toch raar voelen dat feitelijk jouw kind gedood is door de moeder. En wellicht zelfs meerdere kinderen.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die zullen (neem ik aan) niet weten dat dit is gebeurd.
Nee denk het niet.quote:Zou het in de rechtszaak nog worden behandeld? In principe hebben ze met het misdrijf niet zoveel van doen, toch?
Dus je eigen kinderen vermoorden is dus niet zo erg.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:49 schreef alors het volgende:
Ik vind de straf erg hoog, en ik denk niet dat iemand er iets aan heeft. De kinderen zijn al dood, zij is de nabestaand die hier haar hele leven mee moet leven en van een gevangenisstraf wordt je ook niet beter.
Als ze er zo mee zat, dan was ze na de eerste gestopt met moorden.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:49 schreef alors het volgende:
Ik vind de straf erg hoog, en ik denk niet dat iemand er iets aan heeft. De kinderen zijn al dood, zij is de nabestaand die hier haar hele leven mee moet leven en van een gevangenisstraf wordt je ook niet beter.
Laten we wel wezen, ze is nou niet echt een gevaar voor de maatschappij. Ze functioneert prima in de maatschappij tot het moment dat ze zwanger raakt. Het lijkt me meer een zaak van verplichte prikpil en therapie en een kortere gevangenisstraf.
Trouwens erg jammer dat ze geen TBS durft door het negatieve imago wat dit heeft gekregen. Je hoort dit steeds vaker omdat de angst van een oneindige TBS zo groot is. Terwijl ik denk dat het voor de maatschappij veel gevaarlijker is als mensen met een psychische stoornis weliswaar een paar jaar later, maar zonder behandeling weer op straat komen te staan.
vader, alle baby's waren van zelfde manquote:Op woensdag 20 april 2011 12:22 schreef waht het volgende:
Hoe zit het met de vader(s) van die baby's inderdaad?
Minder erg dan andermans kinderen vermoorden, maar wel erg genoeg om 12 jaar gevangen gezet te worden.quote:Op woensdag 20 april 2011 12:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus je eigen kinderen vermoorden is dus niet zo erg.
Wat vindt jij dan? Een aai over de bol en weer de straat op schoppen? Denk je niet dat de kans da ze weer zwanger raakt een beetje erg groot is? Dat ze er zo snel al van heeft 'geleerd'?quote:Op woensdag 20 april 2011 12:49 schreef alors het volgende:
Wat een flauwekul. Als ik nu mijn eigen zoontje de nek omdraai is het minder erger dan als ik dat bij die van de buurvrouw doe?quote:Op woensdag 20 april 2011 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Minder erg dan andermans kinderen vermoorden, maar wel erg genoeg om 12 jaar gevangen gezet te worden.
Lijkt me weinig mis mee.
quote:Op woensdag 20 april 2011 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Minder erg dan andermans kinderen vermoorden, maar wel erg genoeg om 12 jaar gevangen gezet te worden.
Lijkt me weinig mis mee.
Had dit niet voorkomen.quote:Op woensdag 17 november 2010 16:21 schreef Quarant het volgende:
Volgens de wet niet en ik vind het terecht dat er onderscheid wordt gemaakt tussen een moordende crimineel en een jonge moeder die uit angst dat haar zwangerschap wordt ontdekt haar eigen kind van het leven berooft.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
![]()
Wat een bullshit
Een mensenleven is een mensenleven.
Alleen in dit specifieke geval staat er maximaal 9 jaar voor. Als jij nu naar een basisschool loopt en daar een kind vermoordt, hangt je veel meer dan 9 jaar boven het hoofd.quote:Sowieso, waarom staat er voor kindermoord maar max. 9 jaar?![]()
Als jij je zoontje direct na de bevalling de nek omdraait en nooit de intentie had om dit kind op te voeden, is dat een minder zwaar misdrijf dan dat je het kind van de buurvrouw vermoordt ja. Dat is toch logisch?quote:Op woensdag 20 april 2011 13:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Als ik nu mijn eigen zoontje de nek omdraai is het minder erger dan als ik dat bij die van de buurvrouw doe?
Ik snap er niks van dat een volwassen vrouw niet naar de huisarts durft voor de pil.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
Had dit niet voorkomen.
bij de eerste was ze blijkbaar te laat voor een abortus (ze heeft destijds wel info gezocht), bij de volgende zwangerschappen was ze bang dat men aan haar lichaam konden zien dat ze al een keer bevallen was en was bang voor vragen over de baby. Dezelfde redenatie zorgde ervoor dat ze niet naar de huisarts ging voor de pil
En dat gebeurd de arme bange jonge moeder maar liefst vier keer achter elkaar.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens de wet niet en ik vind het terecht dat er onderscheid wordt gemaakt tussen een moordende crimineel en een jonge moeder die uit angst dat haar zwangerschap wordt ontdekt haar eigen kind van het leven berooft.
Het verschil is dat dit haar VIER keer gebeurd is. En misschien nog wel vele keren meer als het niet was opgemerkt.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als jij je zoontje direct na de bevalling de nek omdraait en nooit de intentie had om dit kind op te voeden, is dat een minder zwaar misdrijf dan dat je het kind van de buurvrouw vermoordt ja. Dat is toch logisch?
Als je leest wat ze zelf in de rechtszaal heeft gezegd (ze wilde de perfecte dochter zijn en heeft gehandeld uit angst, schaamte en paniek etc) komt daar niet echt het beeld naar voren dat het hier een volwassen geest betreft.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik snap er niks van dat een volwassen vrouw niet naar de huisarts durft voor de pil.
Ik las ook dat ze toch jarenlang een aan-uit relatie had met dezelfde jongen/man. Misschien de wens een kind met hem te krijgen en later in de zwangerschap toch niet meer willen, en dit een paar keer achter elkaar?
Kom op, niet naar de huisarts durven voor de pil lijkt mij een beetje een kul-verhaal. Het was geen gelovige, brave meid maar een meid die de feesten afging en er flink op los zoop en wat al meer. Geen wereldvreemd typje.
En dat is geen moord?????quote:Op woensdag 20 april 2011 13:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als jij je zoontje direct na de bevalling de nek omdraait en nooit de intentie had om dit kind op te voeden, is dat een minder zwaar misdrijf dan dat je het kind van de buurvrouw vermoordt ja. Dat is toch logisch?
Natuurlijk is het wel moord. Wie zegt dat het geen moord is?quote:Op woensdag 20 april 2011 13:12 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
En dat is geen moord?????
Leg mij dat eens uit.
En die moet je voor zichzelf in bescherming nemen voor het weer gebeurt.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je leest wat ze zelf in de rechtszaal heeft gezegd (ze wilde de perfecte dochter zijn en heeft gehandeld uit angst, schaamte en paniek etc) komt daar niet echt het beeld naar voren dat het hier een volwassen geest betreft.
Omdat de redenatie is dat wanneer jij je eigen kind vermoord jij de nabestaande bent en niet de buurvrouw.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:12 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
En dat is geen moord?????
Leg mij dat eens uit.
Kom op zeg, ze is geen zwakbegaafde ofzo. Alsnog geen verklaring dat dit haar een paar keer is gebeurd. Of dat ze dit een paar keer heeft laten gebeuren.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je leest wat ze zelf in de rechtszaal heeft gezegd (ze wilde de perfecte dochter zijn en heeft gehandeld uit angst, schaamte en paniek etc) komt daar niet echt het beeld naar voren dat het hier een volwassen geest betreft.
Waarom kom je dan aan met "niet de intentie het op te voeden"??quote:Op woensdag 20 april 2011 13:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het wel moord. Wie zegt dat het geen moord is?
Natuurlijk is het geen zwakbegaafde. Daarom is ze ook volledig toerekeningsvatbaar verklaard en wordt er 12 jaar cel geëist. Een terechte, hele zware straf voor een dergelijk misdrijf.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kom op zeg, ze is geen zwakbegaafde ofzo. Alsnog geen verklaring dat dit haar een paar keer is gebeurd. Of dat ze dit een paar keer heeft laten gebeuren.
Dat is een verzachtende omstandigheid waardoor de maximale straf 9 jaar is, in plaats van wat 'ie bij "normale" moord zou zijn. Zie het wetboek zou ik zeggen (de artikelen staan hier in het topic).quote:Op woensdag 20 april 2011 13:15 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Waarom kom je dan aan met "niet de intentie het op te voeden"??
Waarom kan er eigenlijk niet 3 * 9 jaar geeist worden?quote:Op woensdag 20 april 2011 13:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is een verzachtende omstandigheid waardoor de maximale straf 9 jaar is, in plaats van wat 'ie bij "normale" moord zou zijn. Zie het wetboek zou ik zeggen (de artikelen staan hier in het topic).
Geen idee, ik ben geen jurist.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:19 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom kan er eigenlijk niet 3 * 9 jaar geeist worden?
Nee hoor. Ze is toerekeningsvatbaar verklaard omdat ze niet mee wil werken aan verdere onderzoeken. Want er zit lijkt mij juist wel een steekje aan los.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk is het geen zwakbegaafde. Daarom is ze ook volledig toerekeningsvatbaar verklaard en wordt er 12 jaar cel geëist. Een terechte, hele zware straf voor een dergelijk misdrijf.
ze was bang dat bij lichamelijk onderzoek de huisarts zou zien dat ze al een keer bevallen was. Is niet logisch, want artsen doen volgens mij helemaal niet standaard onderzoek bij voorschrijven pilrecpt, maar goed, in *haar* hoofd was het wel logischquote:Op woensdag 20 april 2011 13:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik snap er niks van dat een volwassen vrouw niet naar de huisarts durft voor de pil.
Hoezo minder erg? Je geeft de straf niet om de nabestaanden te troosten, je geeft een straf omdat ze iemand (of het nou kind, baby, of volwassene is) van het leven beroofd hebben. Als er iemand vermoord word, die verder geen familie of vrienden heeft, moet dat dan minder bestraft worden dan als er een vader vermoord word die 3 kinderen en een vrouw achterlaat? Als dat jou redenatie is, ik zeg als, dan is dat behoorlijk ziek in mijn ogen. Moord is moord.quote:Op woensdag 20 april 2011 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me weinig mis mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |