abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85307712
Als je de verhalen van deze vrouwen leest moet ik erg aan depersonalisatie denken. Het vervreemd zijn van jezelf en je eigen lichaam, een externe waarnemer zijn van je eigen lijf, het zwanger zijn maar het niet kunnen ervaren door de depersonalisatie en gewoon doorleven alsof de zwangerschap, het kind en alles er omheen simpelweg niet bestaat. Bij Marike H. was deze stoornis volgens mij ook daadwerkelijk aanwezig. Ik ben toch erg benieuwd wat er zoal bij een vrouw speelt om tot dit soort daden te komen. Lijkt mij dat er toch wel een herkenbaar patroon is en dat gerichte behandeling op jeugdige leeftijd deze meisjes/vrouwen wellicht kan weerhouden om zo vreselijk te ontsporen.
pi_85309213
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:43 schreef Tijn het volgende:

[..]

Euh, nee. Het probleem is dat je een mens doodt. Ze wordt verdacht van moord en staat daarvoor terecht, dat het slachtoffers babies waren is van minder belang.
Ik kan het niet bewijzen, maar ik _denk_ dat als iemand 4 volwassenen had doodgemaakt dat het veel minder reacties had opgeroepen als dat het nu doet.

Geweld tegen kinderen wordt anders beoordeeld als tegen volwassenen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 14:55:13 #28
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_85309287
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 14:53 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ik kan het niet bewijzen, maar ik _denk_ dat als iemand 4 volwassenen had doodgemaakt dat het veel minder reacties had opgeroepen als dat het nu doet.
Nou, dat denk ik niet :')

Als ze vier volwassenen had gedood en de lijken in koffers op zolder had bewaard, was dat niet bepaald een kleiner schandaal geweest natuurlijk.
pi_85309423
Precies, je hebt meer dan genoeg anticonceptie die zo voorhanden is, de pil kan je zonder al te veel moeite zo bij je huisarts regelen, anders/aanvullend heb je ook nog condooms die je zo bij iedere drogist kan halen.

Gaat het dan toch mis kan je nog bij vrijwel iedere drogist tegenwoordig zonder recept de Morning after pil halen of evt. een overtijdbehandeling.

Lukt dat nog niet kan je nog een abortus overwegen, en is het daar allemaal te laat voor / mislukt kan je de zwangerschap voldragen en het kind ter adoptie opgeven.

Desnoods zet je het voor de deur van het politiebureau als je anoniem wil blijven, maar tot 4 (!) maal niks aan anti-conceptie / vroegtijdig afbreken van de zwangerschap doen kan nooit een optie zijn
pi_85309938
pff zullen we maar gewoon deze discussie laten varen.

Emma is OF toch niet te overtuigen, OF het zoveelste NWS-trollkloontje.
pi_85310298
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:12 schreef Loveless85 het volgende:
pff zullen we maar gewoon deze discussie laten varen.

Emma is OF toch niet te overtuigen, OF het zoveelste NWS-trollkloontje.
Of ze heeft een afwijkende mening die niet correct genoeg is.
Hoewel ik tegen moord ben en het dus hier niet met haar eens ben, kan ik de achterliggende redenering wel begrijpen.

Je wordt in een moreel corset gedwongen en als je daar buiten gaat, dan ben je opeens fout, wat uiteraard afhankelijk is van de tijd waarin je opgroeit....wat nu goed is, dat was een paar jaar geleden fout en andersom....dat niet iedereen die omslag in denken maakt, ondanks dat het in een wet staat wordt dan niet meer geaccepteerd.

Nog niet zo lang geleden waren 10+ kinderen per familie gebruikelijk en dat er dan af en toe 1 dood ging, tsja....part of life....tegenwoordig houden we het bij 1 á 2 en is het verschrikkelijk als er 1 dood gaat.

Daarnaast zou het wat mij idd verboden moeten worden dat iedereen zomaar kinderen mag krijgen. De bakermat van heel veel ellende.....een vogelhok neerzetten kost je een jaar aan procedures, maar iedere gek mag fokken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 augustus 2010 @ 15:23:14 #32
862 Arcee
Look closer
pi_85310308
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:14 schreef Loveless85 het volgende:
Prenatale abortus
Postnatale. ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85310344
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:22 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Of ze heeft een afwijkende mening die niet correct genoeg is.
Hoewel ik tegen moord ben en het dus hier niet met haar eens ben, kan ik de achterliggende redenering wel begrijpen.

Je wordt in een moreel corset gedwongen en als je daar buiten gaat, dan ben je opeens fout, wat uiteraard afhankelijk is van de tijd waarin je opgroeit....wat nu goed is, dat was een paar jaar geleden fout en andersom....dat niet iedereen die omslag in denken maakt, ondanks dat het in een wet staat wordt dan niet meer geaccepteerd.

Nog niet zo lang geleden waren 10+ kinderen per familie gebruikelijk en dat er dan af en toe 1 dood ging, tsja....part of life....tegenwoordig houden we het bij 1 á 2 en is het verschrikkelijk als er 1 dood gaat.

Daarnaast zou het wat mij idd verboden moeten worden dat iedereen zomaar kinderen mag krijgen. De bakermat van heel veel ellende.....een vogelhok neerzetten kost je een jaar aan procedures, maar iedere gek mag fokken.
Wat ik al zei eerder, er is hier genoeg voorhanden om een zwangerschap te voorkomen, of anders legaal af te breken. Of daarna zelfs nog van het kind af te komen.

Kindermoord is nooit normaal geweest, en zeker ook nooit legaal.

Jij verwart nu een natuurlijke dood van een kindje met een moeder die moedwillig alle 4 haar kinderen vermoord.

Nogal een verschilletje he? :')
pi_85310352
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

Postnatale. ;)
Ohja :D :|W
pi_85310438
Maar ff in FB gillen, misschien dat er nu wel een modje wakker is
pi_85311100
Ik ben het niet eens met de mening van Emma, maar wil wel even kwijt dat het onterecht is dat de emotiewaarde van kinderen veel hoger ligt dan van vowasseen. Hoevaak gebeurt er niet een ramp, meerdere doden, maar wordt er extra vermeld dat er ook 2,3 of 10 kinderen onder de doden waren. Is het overlijden/verongelukken van de kinderen erger dan het overlijden/verongelukken van de volwssenen?
Overlijden is overlijden, en het mag niet uitmaken of het een kind / baby / peuter / volwasseen / bejaarde is.

Maar goed, terug ontopic. De verwizjing naar depersonalisatie is de meest zinvolle toevoeging sinds tijden op dit topic. Waarom wel de babies doden, maar dan wel dicht bij je houden en namen geven? Een botsing van 2 emoties, denkwijzen: dat "ding " in mijn lijf is niet van mij, ik moet het kwijt zien te raken, maar ik houd mijn kinderen wel dicht bij me want het zijn mijn kinderne en ik houd op 1 of andere wijze van ze.
  Boks-Chick zondag 15 augustus 2010 @ 15:50:02 #37
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_85311189
Emma has left the building :).
lolwut
pi_85311377
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 15:50 schreef BrandX het volgende:
Emma has left the building :).
Thanks. Paddy was al ook al onderweg zag ik. :*
pi_85311606
Een mening is prima, posten om te trollen niet. Alle reacties en de reacties daarop weggehaald, want wanneer een user het topic binnen komt ziet het pas een flink aantal reacties verder dat het een troll is.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zondag 15 augustus 2010 @ 16:12:42 #40
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_85311940
Is er al wat meer bekend? Zit ze nu in voorarrest of is ze opgenomen ter observatie in een kliniek?
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_85312206
Sietske is nog steeds in voorarrest, en wordt druk verhoord door de recherche. Het contact tussen Sietske en de verhoorders is goed, openhartig en constructief. De rechercheurs worden af en toe van de zaak gehaald omdat het hun te veel wordt. Sietske mag geloof ik ook geen contact hebben met haar familie, alleen met haar advocaat en verhoorders
Later deze week (woensdag?) wordt beslist door de rechtbank of er grond is om het voorarrest te verlengen... lijkt me wel.
pi_85315895
Eerder werd gevraagd of het gerucht waar was dat het gezin een keer verhuisd is tussen 2002 en nu, en dus met de koffer(s) en al. Het klopt dat ze verhuisd zijn, ongeveer 4 jaar geleden.
pi_85316025
De verhuizing was een goede gelegenheid geweest de koffer uit 2002 kwijt te raken, maar Sietkse was dus zeer gehecht aan haar 1e kind :?
pi_85316041
Een cru detail: Sietske woonde op de Van Eedenstrjitte, die straat is vernoemd naar de schrijver Frederik van Eeden die het boek 'Van de koele meren des doods' heeft geschreven. In dat boek stopt de hoofdpersoon haar dode baby ook in een koffer.
pi_85316062
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:17 schreef Alleskids het volgende:
De verhuizing was een goede gelegenheid geweest de koffer uit 2002 kwijt te raken, maar Sietkse was dus zeer gehecht aan haar 1e kind :?
Dat is nu toch onderhand wel bekend dat dat bij het psychologisch profiel hoort van vrouwen die dit doen.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85316090
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:18 schreef J.R.S. het volgende:
Een cru detail: Sietske woonde op de Van Eedenstrjitte, die straat is vernoemd naar de schrijver Frederik van Eeden die het boek 'Van de koele meren des doods' heeft geschreven. In dat boek stopt de hoofdpersoon haar dode baby ook in een koffer.
Wow, dat zijn details voor in films :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_85316264
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 18:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wow, dat zijn details voor in films :o
http://www.imdb.com/title/tt0084849/ :P
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_85320995
Oei oei, met die Hedwig liep het niet goed af......
  zondag 15 augustus 2010 @ 22:35:11 #49
314140 Hysj
Den andre er meg.
pi_85327801
Toch geloof ik niet dat haar familie zo dom was.
pi_85330601
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 22:35 schreef Hysj het volgende:
Toch geloof ik niet dat haar familie zo dom was.
Ik heb gister gehoord dat Sietske soms weken ziek thuis was en zich vooral opsloot in haar kamer, ze wilde dan ook niemand in haar kamer laten. Haar familie liet haar kennelijk dan ook met rust.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')