Ik postte 2 topics terug al een foto van die site (via mijn vriendin). En ja, het is een buikje, maar om daar nou uit af te leiden dat ze zwanger is...quote:Op maandag 16 augustus 2010 23:53 schreef Jane het volgende:
Iemand zegt foto's van een zwangere Sietske gevonden te hebben.
http://www.primeurjagers.(...)_baby_s_doodde_.html
Een buikje? Ik zie niks eigenlijk!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 00:28 schreef defamai het volgende:
[..]
Ik postte 2 topics terug al een foto van die site (via mijn vriendin). En ja, het is een buikje, maar om daar nou uit af te leiden dat ze zwanger is...
Enquote:H. bekent moord op vier baby's
Gepubliceerd: 13 augustus 2010 18:23 | Gewijzigd: 14 augustus 2010 12:20
Door onze correspondent Karin de Mik
De 25-jarige Sietske H. uit Nij Beets heeft bekend dat zij vier keer is bevallen en haar vier baby’s daarna om het leven heeft gebracht. Dat maakte het OM in Leeuwarden vrijdag aan het eind van de middag bekend. DNA- onderzoek van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) wijst uit dat de verdachte zeer waarschijnlijk de moeder is. Wat het motief is wil justitie niet zeggen.
De verdachte werd vorige week donderdag aangehouden. De tandartsassistente bleek in koffers in haar woning op zolder vier babylijkjes te hebben verborgen. Haar werkgever meldde de zaak bij de politie. De verdachte zit vast op verdenking van kindermoord (maximum gevangenisstraf 9 jaar) cq moord (maximum levenslang) of kinderdoodslag (maximum celstraf 6 jaar). De baby’s zijn tussen 2002 en begin dit jaar gedood.
Over het onderzoek naar de vader of vaders doet justitie uit oogpunt van privacy geen uitspraken. De identiteit van de vader(s) is overigens alleen van belang als zij strafrechterlijk betrokken zijn bij de zaak, aldus persofficier van justitie Henk Mous desgevraagd. Dat is het geval wanneer bijvoorbeeld sprake zou zijn van dwang (verkrachting), wanneer de verwekker geholpen heeft bij het ombrengen of verbergen van de omgebrachte baby´s of wanneer hij de verdachte bijvoorbeeld dwong om de baby’s om te brengen. Op dit moment zijn daar geen aanwijzingen voor.
Als de verdachte de vader(s) van tevoren heeft verteld dat zij van plan was haar kindje om het leven te brengen en de man hiervan geen aangifte heeft gedaan, dan is hij strafbaar. Als ze hem heeft ingelicht nadat de baby´s dood waren, was hij weliswaar verplicht dit aan te geven, maar als dit is verzuimd is hij niet strafbaar.
Het onderzoek is volgens de politie nog in volle gang. Er werken 35 rechercheurs aan de zaak. Het technisch en tactisch onderzoek in de woning is afgerond. De verdachte woonde daar met haar ouders en jongere zusje. Afgelopen dinsdag namen rechercheurs onder meer dagboeken, andere persoonlijke spullen, een tweepersoons matras en huisraad mee uit de woning.
Volgens persofficier van justitie Mous werkt de verdachte goed mee aan het onderzoek. „De verhoren zijn lang en ze toont de nodige emotie. Maar dat is ook begrijpelijk als je een geheim zo lang met je meedraagt.”
De raadkamer van de rechtbank in Leeuwarden bepaalt komende woensdag of het voorarrest van de vrouw verlengd wordt.
De inwoners van Nij Beets (1700 inwoners) zijn een week na de arrestatie van Sietske H. nog steeds geschokt. Niemand, zelfs niet in haar vriendenkring, had door dat de verdachte zwanger was.
Bronquote:Ex-vrienden zijn bezorgd, zij zijn wellicht de vader
In café De Brêge zitten drie Nij Beetsters aan de bar. Ze zijn vooral verontwaardigd over hoe de media Sietske en haar familie afschilderen. Natuurlijk is het niet goed te praten wat er is gebeurd, zegt een jongen die deel uitmaakt van de vriendengroep van Sietske. Maar Sietske is geen „brute moordenares” of „mannenverslindster”.
Is er een reden om aan te nemen dat ze dit gedrag zou herhalen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:42 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe willen ze herhaling in de toekomst gaan voorkomen?
Moeder natuur zorgt er op een gegeven moment iig voor dat ze niet meer zwanger kan worden, dus levenslang TBS is in dát kader niet nodig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:42 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe willen ze herhaling in de toekomst gaan voorkomen?
Levenslang TBS met weekendverlof?
Is er een reden om aan te nemen dat ze het niet meer gaat doen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is er een reden om aan te nemen dat ze dit gedrag zou herhalen?
Het feit dat ze gepakt is, haar verhaal nu kwijt kan en waarschijnlijk de gevangenis in gaat lijkt mij allemaal redenen dat ze dit gebeuren achter zich kan laten. Als ze dan vrij komt, kan ze een nieuwe start maken en tenzij analyse van een psycholoog anders uitwijst, zou ik niet weten waarom ze dan weer in d'r oude gedrag zou vervallen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is er een reden om aan te nemen dat ze het niet meer gaat doen?
Het feit dat ze 4!! babies vermoord heeft is voor een reden om haar nooit meer zwanger te laten worden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het feit dat ze gepakt is, haar verhaal nu kwijt kan en waarschijnlijk de gevangenis in gaat lijkt mij allemaal redenen dat ze dit gebeuren achter zich kan laten. Als ze dan vrij komt, kan ze een nieuwe start maken en tenzij analyse van een psycholoog anders uitwijst, zou ik niet weten waarom ze dan weer in d'r oude gedrag zou vervallen.
Volgens mij kun jij gewoon niet zo goed lezen, want ik zei duidelijk dat die vent daar niets mee te maken had. Er is trouwens van meerdere kanten bevestigd dat ze nogal van de 'losse contacten' was. Ik wist dat namelijk al nog voordat dit aan de hand was. Maarja, als ik een keer zo dom was.om met haar t bed in t duiken, wetende dat ze er niet bepaald moeilijk over deed, zou ik daar ook niet trots op zijn tegenover de krant. Overigens moet ik daar wel bij zeggen dat ze van haar groepje vriendinnen niet eens de ergste (en de domste) was.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:05 schreef Leandra het volgende:
Uit het NRC van afgelopen zaterdag dan maar:
[..]
En
[..]
Bron
In de papieren versie diverse personen uit de dorpskroeg aan het woord die zeggen dat ze helemaal niet zo'n losbandig type was als beweerd wordt door mensen die haar niet (goed) kennen....
Maar goed, het was al wel duidelijk dat sommige personen er geen enkele moeite mee hebben suggestieve foto's (want met een vieze ouwe vent die om haar schouders hangt) van haar neer te zetten en en passant ook nog even op te merken dat ze zich niet inlaten met types als Sietske, want zo zijn ze niet.
Overigens zou de vriendengroep ook foto's hebben bekeken, en zien daar geen zwangerschappen op.
Is niet bekend, maar in vergelijkbare zaken is gebleken dat er niet altijd hulp hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:35 schreef justmattie het volgende:
Misschien staat het ergens in een ander deel al... Maar, wie heeft haar geholpen bij de bevallingen..?
Okequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 12:50 schreef defamai het volgende:
[..]
Is niet bekend, maar in vergelijkbare zaken is gebleken dat er niet altijd hulp hoeft te zijn.
Ja... is het nog ergens goed voor.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:09 schreef Re het volgende:
een interessante casus dit voor de psychiatrie
Ik vrees alleen dat je er vrij weinig van mee gaat krijgen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:09 schreef Re het volgende:
een interessante casus dit voor de psychiatrie
quote:Friezin langer vast voor babymoord
Het voorarrest van Sietske H. uit Nij
Beets is met 90 dagen verlengd.De vrouw
van 25,die de moord op haar vier baby's
heeft bekend,mag alleen contact hebben
met haar advocaat.Ze werd deze maand
opgepakt.Over het onderzoek heeft het
OM verder niets bekendgemaakt,ook niet
over de vader of vaders van de baby's.
En iemand met rust laten, dat kunnen ze wel in Friesland.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:41 schreef J.R.S. het volgende:
[..]
Ik heb gister gehoord dat Sietske soms weken ziek thuis was en zich vooral opsloot in haar kamer, ze wilde dan ook niemand in haar kamer laten. Haar familie liet haar kennelijk dan ook met rust.
quote:Sietske H. mag vrienden en familie weer zien
LEEUWARDEN - Sietske H. (25) uit het Friese Nij Beets mag haar familie en vrienden weer zien en spreken. Donderdagochtend zijn de beperkingen rond haar dententie opgeheven, zo besloot de rechtbank in Leeuwarden.
De vrouw zou in de periode van 2002 tot en met 2010 vier baby's hebben gekregen en hen na de geboorte om het leven hebben gebracht. De lichaampjes verstopte ze op zolder in vier koffers. Ze woonde bij haar ouders, die inmiddels elders verblijven.
De vrouw uit het Friese dorpje zat sinds haar aanhouding begin augustus volledig afgezonderd van de buitenwereld in de cel. Ze mocht alleen met haar advocate en met politieagenten spreken
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:48 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Vind dat zij helemaal geen rechten meer heeft, moordenares die ze is.![]()
![]()
![]()
En ik vind dat jij helemaal geen recht hebt om op Fok te posten, haatzaaier!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:48 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Vind dat zij helemaal geen rechten meer heeft, moordenares die ze is.![]()
![]()
![]()
Ik hoorde dat jij 20 families met een mes mishandeld hebt. Dus ik kots jou bij deze uit, ongelofelijk dat jouw familie dat niet doetquote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:00 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Oh? Ik vind het meer dan logisch dat iemand die 4 !!! moorden gepleegd heeft, haar familie, vrienden en de vaders zo heeft genaaid en voorgelogen, dat recht gewoon niet meer zou mogen hebben. Ik had haar allang uitgekotst als familie/vriendin zijnde,.
Wat ben je emotioneel. Ben je er persoonlijk bij betrokken of heb je zelf een baby? Dat zou het nog enigszins kunnen verklaren.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:00 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Oh? Ik vind het meer dan logisch dat iemand die 4 !!! moorden gepleegd heeft, haar familie, vrienden en de vaders zo heeft genaaid en voorgelogen, dat recht gewoon niet meer zou mogen hebben. Ik had haar allang uitgekotst als familie/vriendin zijnde,.
Kraam niet van die onzin uit, joh.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:00 schreef Temaki_Sushi het volgende:
Roberto dat is een achterlijek vergelijking, zij heeft bekend, het is geen roddel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 20:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat ben je emotioneel. Ben je er persoonlijk bij betrokken of heb je zelf een baby? Dat zou het nog enigszins kunnen verklaren.
Zo agressief dat je iemand zou vermoorden?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:15 schreef Temaki_Sushi het volgende:
[..]
Ik ben emotioneel omdat ik een klein neefje heb en ik me niet kan voorstellen dat iemand hem wat aandoet. Laat staan dat iemand haar eigen kinderen wat aandoet. Kindermishandelaars maken me echt extreem agressief
En ik hoor van 5, toch echt betrouwbare, mensen bovendien dat jij je neefje slaat. Die 5 mensen liegen toch niet allemaal, of wel?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:15 schreef Temaki_Sushi het volgende:
[..]
Roberto dat is een achterlijek vergelijking, zij heeft bekend, het is geen roddel.
Waar slaat dat op?quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zo agressief dat je iemand zou vermoorden?
Jij weet wel alles van de zaak??quote:Op donderdag 26 augustus 2010 22:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En ik hoor van 5, toch echt betrouwbare, mensen bovendien dat jij je neefje slaat. Die 5 mensen liegen toch niet allemaal, of wel?![]()
Oftewel: je weet helemaal niets van die zaak, je leest alleen iets in een krant die de zaak vaak ook niet goed brengen. Dat je het lef hebt om zoiets te zeggen als wat je eerder liep te blèren, toont idd aan dat je een agressief, haatdragend persoon bent tegenover een willekeurig persoon.
Welja, maak van dit draadje maar weer een ordinaire schreeuwpartijquote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:39 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
Jij weet wel alles van de zaak??
ZE HEEFT BEKEND.WAT SNAP JIJ DAAR NIET AAN?
Een willekeurig persoon?
Ja sorry hoor maar kan me er erg aan storen als mensen dom kletsen!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:48 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Welja, maak van dit draadje maar weer een ordinaire schreeuwpartij![]()
Snap je denkwijze wel hoor.Misschien iets te.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 19:00 schreef Temaki_Sushi het volgende:
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 23:31 schreef tuintegel het volgende:
, als ze een goed verhaal heeft waarom zal dat wel weer verzachtend werken.
Ze kan ook alweer zwanger zijn...quote:De baby’s zijn tussen 2002 en begin dit jaar gedood.
Het zal sowieso maximaal 9 jaar en mogelijk TBS worden.quote:In het Nederlandse strafrecht wordt kindermoord (art. 291 Wetboek van Strafrecht) en kinderdoodslag (artikel 290 Wetboek van Strafrecht) apart behandeld als het gaat om een delict dat alleen door de moeder is gepleegd bij of kort na de geboorte, onder de vrees voor ontdekking van haar (aanstaande) bevalling. De strafmaat is maximaal 9 jaar gevangenisstraf (bij kindermoord) en maximaal 6 jaar gevangenisstraf bij kinderdoodslag, terwijl voor een 'gewone' moord levenslange gevangenisstraf mogelijk is.
Ik betwijfel het ten zeerste. Er werden persconferenties gegeven. Nog vrij veel informatie is naar buiten gekomen. Waarom dan een zwangerschap 'achterhouden'?quote:
En je posts zijn op welke wijze een aanvulling op dit topic?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:59 schreef Temaki_Sushi het volgende:
RobertoCarlos snapt er niks van, dus daar ga ik ook niet meer op reageren.
En ja het maakt me agressief. Ik zou niemand vermoorden maar als ik de kans kreeg zpu ik haar wel een flinke mep verkopen.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 12:23 schreef Faithfulness het volgende:
Ik lees dit topic al een tijdje mee, vind het zonde dat mensen zo boos op elkaar worden. Denk dat we het over één ding allemaal eens zijn: Er is iets goed mis met Sietske. En wij maken mensen niet af waar iets goed mis mee is. Wij gooien hen niet levenslang in de gevangenis. Wij ontzeggen hen niet alle contact met de buitenwereld. Ik snap die reacties niet helemaal. Wij hoeven toch niet te kiezen? Dat moeten haar familie en vrienden doen.
Die uit gewoon haar mening over het geheel.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je posts zijn op welke wijze een aanvulling op dit topic?
Het interesseert mij, en de meesten van ons, werkelijk geen bal dat jij zowel een gebrek aan discipline, als een gebrek aan kennis van de wet hebt, maar als je werkelijk niets anders te melden hebt dan "ik zou haar een paar meppen verkopen", doe dat dan lekker niet.
En probeer om te beginnen de discipline op te brengen hier niet zulke nutteloze posts neer te zetten
En vooral dit:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |