piekartz87 | zondag 6 juni 2010 @ 21:22 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30 Modellen: 1-serie: 3-serie: 5-serie: 6-serie: - 7-serie: 8-serie: - X: - Z: M Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door piekartz87 op 06-06-2010 22:00:10 ] | |
Maharbal | zondag 6 juni 2010 @ 21:25 |
Het is deel 31, klapjosti!quote:Ik wilde het nog zeggen, maar ik ging er van uit dat iemand die een dergelijke aankoop doet en een dergelijke ombouw wil uitvoeren....zich toch wel een heel klein beetje heeft ingelezen ![]() ![]() | |
Anne | zondag 6 juni 2010 @ 21:27 |
TT aangepast. | |
piekartz87 | zondag 6 juni 2010 @ 21:29 |
Ik dacht al ik ben vast wat vergeten ![]() thanks Anne | |
Turquaz52 | zondag 6 juni 2010 @ 21:33 |
quote:Precies, waarom denk je dat ik voor M50 ben gegaan en niet M52 ![]() M52 heeft zowiezoo startonderbreker, maar die kun je er (als je beetje snapt van elektro) er tussenuit knippen ![]() | |
YoshiBignose | zondag 6 juni 2010 @ 21:39 |
![]() | |
tha_rizzo | zondag 6 juni 2010 @ 21:40 |
Lol @ TT ![]() | |
piekartz87 | zondag 6 juni 2010 @ 21:44 |
zal turq het ook doorhebben? ![]() | |
von_Preussen | zondag 6 juni 2010 @ 21:46 |
Nou mensen, ik heb vorig weekend de BMW 530d GT gereden. Mijn god, wat is de achterkant van die auto vreselijk lelijk. Maar het is wél een vreselijk comfortabele wagen, waar je prettig mee lange afstanden kan afleggen. ![]() | |
tha_rizzo | zondag 6 juni 2010 @ 21:54 |
Tsja, dat mag je wel verwachten van een premium automerk ![]() | |
von_Preussen | zondag 6 juni 2010 @ 21:56 |
Laat ik zo zeggen, ik vond het verschil in rijbeleving met bijv. een BMW 5-serie (zowel E60 als F10) frappant, en het ligt zeker een klasse hoger. Dat is ook logisch, omdat de 5 GT zijn platform met de 7-serie deelt. | |
rival | zondag 6 juni 2010 @ 21:56 |
Ik heb de E36 niet meer, kan dus uit de op.... goed verkapte tvp he ![]() | |
piekartz87 | zondag 6 juni 2010 @ 22:00 |
quote:fixed | |
tha_rizzo | zondag 6 juni 2010 @ 22:03 |
quote:Als ik mij niet vergis is de 5GT eigenlijk voor de oudere mensen die jarenlang een 5 hebben gereden maar nu moeilijker uit de auto komen ![]() Maar dan vraag ik mij af in hoeverre deze met de F01 verschilt, gezien de 5GT ook dit platform heeft. Maar gaat de 5GT goed door de bochten? Ik heb aardig wat SUV's gereden en geen enkele lag lekker in de bocht. @ Rival, en nu? | |
Maharbal | zondag 6 juni 2010 @ 22:10 |
quote:Helemaal mee eens. Net een uitgezakte reet van een 70-er in een te strakke broek. | |
tha_rizzo | zondag 6 juni 2010 @ 22:12 |
quote:GAST! Dankzij jou heb ik nu een mental image. Niet tof! | |
Turquaz52 | zondag 6 juni 2010 @ 22:14 |
quote:Ik ben een turk ja endan ![]() Laatst wouden ze de pomp helemaal niet aan zetten, moest zogenaamd me ID bij de kassa achterlaten en zo tanken.. Ja doeii ![]() Kut moffen ![]() | |
piekartz87 | zondag 6 juni 2010 @ 22:20 |
quote:Keb niks tegen jou als turk zijnde heur ![]() ![]() maar das wel apart, ik tank bijna altijd bij onbemande tankstations dus ik heb er geen ervaring mee ![]() heb ook nooit gehoord dat ze zoiets doen. Discriminatie zeg ik ![]() | |
Maharbal | zondag 6 juni 2010 @ 22:24 |
quote:Ik moest moeteen denken aan: ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zondag 6 juni 2010 @ 22:48 |
Jullie zijn gewoon verwend met BMW. Niet alles kan supermooi zijn, maar een 5GT is ook weer niet lelijk hoor. Lelijk is een groot woord. Multipla, die SangYyong met rare achterkant, die zijn lelijk. De 5GT is gewoon een dikke bak, maar niet zo perfect als de 3-serie coupe bijv. altijd is ![]() ![]() | |
Maharbal | zondag 6 juni 2010 @ 22:52 |
quote:Das net zo iets als zeggen dat stronthappen op z'n tijd moet kunnen, omdat je anders altijd haute cousine eet. Rizzo: heb je 'm weer?! | |
Catch22- | zondag 6 juni 2010 @ 22:55 |
Turq, ga ff in je eigen topic ouwehoeren. Dat geouwehoer over dat brik van je maakt het topic niet interresanter. Trouwens; heeft dat ding APK? Een echte dan hè, niet zo'n '150 euro' apk. | |
von_Preussen | zondag 6 juni 2010 @ 22:59 |
quote:Je eerste punt kan kloppen, in de 5GT heb ik (subjectief?) het gevoel een stuk hoger te zitten dan in een 5-serie. Tsja, verschillen met de F01? Ik heb ze beide gereden, en ik zou eigenlijk willen zeggen dat het verschil hem gewoon in het praktisch concept is, en net zo groot is als tussen de 5-serie sedan & touring. Naar mijn mening gaat de 5GT wel aardig door de bochten, hij benadert de 5-serie, maar door het iets hoger liggende zwaartepunt en het extra gewicht is hij niet helemaal zo scherp. Ook is hij een tik langzamer, bij 243km/h was het toch echt afgelopen. ![]() | |
von_Preussen | zondag 6 juni 2010 @ 23:00 |
quote:Zelfde met de X6, die achterkant vind ik ook vre-se-lijk. Nee, doe mij dan maar een X5, daar beleef ik een heleboel rijplezier aan. ![]() | |
Turquaz52 | maandag 7 juni 2010 @ 00:57 |
quote:Ik had het ook niet over jou lieve schat ![]() Overkomt me wel vaker in duitsland ![]() En niet alleen mij maar ook nederlandse vrienden van me, NL kenteken in DE tanken net over de grens denken ze direct aan zwarttankers.. ![]() Vandaag weer volle tank V-Power 100, kijken hoelang ik hiermee kan maken ![]() quote:Donder een eind op gast, 't is een BMW Fantopic dus mag praten waar ik over wil als het maar over een bmw gaat.. Als iemand me wat vraagt geef ik er ook antwoord op, ga niet voor jou aan de kant ![]() Een 'gewone' APK haalt ie toch niet, dat is te verwachten, niet? ![]() | |
Catch22- | maandag 7 juni 2010 @ 01:22 |
want? Als je het gewoon allemaal goed aansluit kan hij gewoon roadlegal worden toch? Als je nu dus een ongeluk krijgt ben je aardig aan de beurt. Ik vind het leuk dat je klust hoor, maar het is gewoon puin wat je inelkaar zet. | |
rival | maandag 7 juni 2010 @ 09:03 |
quote:druk aan het werk aan de 87er. ![]() | |
rival | maandag 7 juni 2010 @ 09:07 |
quote:als je een eerlijke motor hebt, incl een factuur oid. Het blok netjes is ingebouwd. De remmerij is aangepast. Dan kan je hem gewoon laten herkeuren bij de RDW ![]() | |
YoshiBignose | maandag 7 juni 2010 @ 09:27 |
quote:Zo duur? Voor 40 euro ben je klaar hoor. | |
Maharbal | maandag 7 juni 2010 @ 09:29 |
quote:Met een "150 euro APK" bedoelt hij dus dat ze 'm op afstand keuren ![]() | |
YoshiBignose | maandag 7 juni 2010 @ 09:30 |
Oh zo en dan vragen ze er wat meer voor, klinkt logisch (en gevaarlijk). | |
Maharbal | maandag 7 juni 2010 @ 09:31 |
quote:En illegaal ![]() | |
Bowny | maandag 7 juni 2010 @ 10:13 |
Hey homoows, ga eens werken i.p.v. over BMW's lullen.....of zijn jullie allemaal dealertjes? ![]() Verkapte tvp | |
Maharbal | maandag 7 juni 2010 @ 10:14 |
quote:Gister 14 uur gestudeerd, en vandaag ook weer. Ik "werk" zat ![]() | |
Catch22- | maandag 7 juni 2010 @ 10:35 |
quote:kheb ook wel es pauze | |
eevebe | maandag 7 juni 2010 @ 10:35 |
stel dat turq achterop iemand zou rijden en ze zien dat er weinig origineel is aan zijn auto. wat doet de verzekering dan in zo'n geval? ik heb trouwens avonddienst ![]() | |
Catch22- | maandag 7 juni 2010 @ 10:41 |
die betalen dan niet uit. Ben je dus aardig de zak. | |
Maharbal | maandag 7 juni 2010 @ 10:41 |
quote:Als hij oorspronkelijk wel verzekerd is: uitkeren aan slachtoffer en verhalen op schuldige. quote:Wel dus. | |
Catch22- | maandag 7 juni 2010 @ 10:45 |
Weet je dat zeker? Either way; turqie is de sjaak. | |
Maharbal | maandag 7 juni 2010 @ 10:46 |
Ja, ze moeten wel uitkeren (mits hij verzekerd is natuurlijk), maar ze gaan het wel verhalen omdat er illegale dingen zijn gebeurd ![]() Je hoeft het slachtoffer niet te "straffen" omdat de schuldige een harry is. | |
Catch22- | maandag 7 juni 2010 @ 10:57 |
Als je een ongeluk krijgt met een onverzekerde ben je toch ook de haas? | |
Maharbal | maandag 7 juni 2010 @ 11:00 |
quote:Yep, dat wel. Daarom zei ik "als hij oorspronkelijk wel verzekerd is". Hoe je het ook bekijkt, het blijft niet al te slim. | |
Catch22- | maandag 7 juni 2010 @ 11:08 |
En waarom maak je het dan niet af vraag ik me af? | |
Turquaz52 | maandag 7 juni 2010 @ 12:12 |
ik rij ook zomaar voor mijn lol in deze staat rond.. ![]() Ik heb nog wel veel dingetjes te doen, en tja keuring.. hop na rotterdam dan maar ![]() Eerlijke keuring haalt hij toch niet, al was hij pico bello 100% in orde ![]() | |
jackson | maandag 7 juni 2010 @ 12:18 |
tvp | |
eevebe | maandag 7 juni 2010 @ 12:28 |
quote:dus je gaat de motor niet op kenteken laten zetten? | |
Catch22- | maandag 7 juni 2010 @ 12:31 |
quote:want? | |
Maharbal | maandag 7 juni 2010 @ 12:46 |
quote:Wth ![]() Waarom niet? | |
Turquaz52 | maandag 7 juni 2010 @ 12:52 |
quote:mijn motor misschien ![]() | |
Turquaz52 | maandag 7 juni 2010 @ 12:55 |
quote:nog niet nee, ik wacht op me Brembo 8 pots voor klauwen incl. met de schijven en blokken.. rij nu nog op 318 remmerij voor en 325i achter.. is niet echt iets waar je trots op kunt zijn.. ![]() | |
Maharbal | maandag 7 juni 2010 @ 12:59 |
quote:Das geen reden. Zodra alles fatsoenlijk is gedaan en aangesloten krijg je gewoon APK. Of dacht je soms dat al die mensen die wat voor ombouw dan ook deden geen APK konden krijgen? | |
Catch22- | maandag 7 juni 2010 @ 12:59 |
![]() En je kan je auto gewoon om laten keuren met een andere motor hoor. Waarom fiks je niet even 2 veerpoten voor? Die dingen monteer je er zo onder en kosten niets. Heb je iig goede remmerij. | |
rival | maandag 7 juni 2010 @ 13:28 |
quote:alleen al de schijven achter zou genoeg moeten zijn. Voorremmen zouden nu al voldoende moeten zijn. Omkeuren bij RDW kost je een paar tientjes volgens de forums. | |
tha_rizzo | maandag 7 juni 2010 @ 18:08 |
quote:Ga gewoon voor de 535i handbak ![]() Dat zou mijn keuze zijn in ieder geval ![]() | |
tha_rizzo | maandag 7 juni 2010 @ 18:13 |
Ow, en Turq: laat de auto svp normaal APK-keuren. Ik heb vrijdag nog een bumper mogen ontwijken met 110 km/h omdat een verpauperde BMW de bumper aan één kant vast had zitten met tape. Dus zorg ervoor dat de auto in orde is voordat je de weg ermee op gaat. Ik heb geen zin om nog meer bumpers of andere onderdelen te ontwijken en ik denk vele andere automobilisten met mij. | |
Maharbal | maandag 7 juni 2010 @ 18:19 |
quote:Hem rijdt gewoon (net zoiets als wij) in andere bakken rond ![]() | |
tha_rizzo | maandag 7 juni 2010 @ 18:25 |
quote:Dus hij is ook privé-chauffeur? Weet je wat ik wel één groot nadeel vind aan dat werk. Je rijdt auto's die je niet meer zo snel zal rijden en je standaard gaat omhoog zonder dat je het kan veroorloven. | |
Maharbal | maandag 7 juni 2010 @ 18:44 |
quote:Mwah, je weet ook welke meuk je niet hoeft te kopen ![]() Uit een ander topic: quote: | |
tha_rizzo | maandag 7 juni 2010 @ 18:48 |
quote:Franse auto's ![]() Serieus, de paar auto's waar mijn voorkeur naar uitgaat: ![]() Maar helaas ben ik nog maar een student ![]() | |
Robin-e30 | maandag 7 juni 2010 @ 19:04 |
Heb 2 e30's 1. e30 325i cabrio uit 87. 2. e30 325i cabrio uit 86. Zeer gaaf ![]() | |
Hyperdude | maandag 7 juni 2010 @ 19:11 |
quote:Wel ff fatsoenlijke schijfjes scoren natuurlijk. ![]() ![]() Maar daar passen weer geen "steelies" op. ![]() ![]() | |
tha_rizzo | maandag 7 juni 2010 @ 21:29 |
http://www.bmw.tv/com/article/BMW.+Concorso+D%E2%80%99Eleganza+2010/Automobiles/video.do?articleID=7114&spaceID=2&channelID=3 | |
#ANONIEM | maandag 7 juni 2010 @ 22:24 |
Maharbal | maandag 7 juni 2010 @ 22:32 |
Wel opvallend veel dikke oude kalende mannen / met een petje op ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 juni 2010 @ 22:49 |
Ja, en ze reden me ook nog eens zo ongeveer allemaal zoek. ![]() ![]() Wel héél leuke rallyweggetjes in de Ardennen en de Eifel trouwens. ![]() | |
tha_rizzo | maandag 7 juni 2010 @ 22:52 |
quote:Dus jij was ook van de partij? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 juni 2010 @ 22:58 |
Dit soort weggetjes, zeg maar (vanaf 0:35): | |
Liteuser | maandag 7 juni 2010 @ 23:01 |
quote:Waarom 2 e30's met dezelfde motorisering ![]() | |
Maharbal | maandag 7 juni 2010 @ 23:06 |
quote:Dat zijn de leukere wegen inderdaad! ![]() | |
rival | dinsdag 8 juni 2010 @ 11:15 |
quote:en beide cabrio, beide type 1. Dus ik gok omdat het een liefhebber is ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 8 juni 2010 @ 19:04 |
Haarbal, lach maar weer. Vandaag met OV naar de zaak gegaan, de BMW staat weer stil ![]() Komt eigenlijk omdat de remmen echt bijna op zijn ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 8 juni 2010 @ 19:38 |
Voor als je niets begrijpt van het differentieel ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 8 juni 2010 @ 20:39 |
quote:Kan toch niet? 4 cilinder op kenteken en 6 onder de motorkap ![]() | |
Maharbal | dinsdag 8 juni 2010 @ 20:40 |
quote:Daarom laat je 'm herkeuren? | |
Catch22- | dinsdag 8 juni 2010 @ 20:59 |
ja als het deugdelijk is gemaakt kan je hem gewoon laten omkeuren. | |
Turquaz52 | dinsdag 8 juni 2010 @ 21:00 |
quote: ![]() Hij is nog lang niet af.. vandaar ![]() | |
vannelle | dinsdag 8 juni 2010 @ 21:08 |
quote:En ook nog niet verzekerd. Sukkel. | |
Catch22- | dinsdag 8 juni 2010 @ 21:10 |
hoezo niet? Je kan er wel fulle pulle mee rijden en knallen op de snelweg maar hij is niet af? Ik hoop van harte dat je wat eenzijdigs krijgt. Je wil niet weten wat je aanricht als je een gezinnetje aanrijdt met dit hok in deze staat. | |
tha_rizzo | dinsdag 8 juni 2010 @ 21:11 |
quote:Of onderdelen verliest waar iemand anders op knalt. | |
Maharbal | dinsdag 8 juni 2010 @ 21:13 |
quote:Haha. Heb jij nu geen last van, jij rijdt toch weer niet! | |
tha_rizzo | dinsdag 8 juni 2010 @ 21:15 |
quote:Hehe, donderdag moet ik wel in m'n eigen auto. Moet ergens op locatie zijn en kan geen vervangend vervoer regelen ![]() En morgen in de auto van mama, dus eigenlijk kan ik daar wel last van hebben ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 8 juni 2010 @ 22:14 |
quote:Hij is wel verzekerd. Mongool. ![]() | |
vannelle | dinsdag 8 juni 2010 @ 22:31 |
quote:Volgens rdw niet maar je plaatje is overtuigend. Als dit niet van een andere auto is..... Nu de apk nog. | |
Catch22- | dinsdag 8 juni 2010 @ 22:32 |
quote:Ja, alleen niet in deze staat... Als je nu wat krijgt verhalen ze het gewoon op jou hoor | |
jackson | dinsdag 8 juni 2010 @ 22:36 |
Wat een volk ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 8 juni 2010 @ 23:08 |
Bovendien, naar Hema ga je voor de rookworst niet voor de autoverzekeringen ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 9 juni 2010 @ 00:35 |
quote: ![]() ![]() | |
Catch22- | woensdag 9 juni 2010 @ 00:44 |
ja verzekering is verzekering. Helemaal als je gewoon WA hebt. | |
Turquaz52 | woensdag 9 juni 2010 @ 01:28 |
quote:nu snap ik het ![]() quote:Net ontvangen via mail ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 9 juni 2010 @ 01:45 |
omg ![]() | |
Catch22- | woensdag 9 juni 2010 @ 07:56 |
quote:ja, tot je een ongeluk krijgt en het wel heel erg opvalt dat je auto niet in de staat verkeerd die zij denken. | |
rival | woensdag 9 juni 2010 @ 10:56 |
quote:duidelijk uitgelegt, goed filmpje!!!! | |
eevebe | woensdag 9 juni 2010 @ 11:10 |
quote:hahaha dat is wel heel triest ![]() | |
metallicattim | woensdag 9 juni 2010 @ 13:00 |
Zijn die achterlichten zoveel geld waard dan? sjeeez hahahaha | |
piekartz87 | woensdag 9 juni 2010 @ 13:51 |
wat een gedoe ook voor een paar van die achterlichten die je ook bij de sloop kan halen ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 juni 2010 @ 16:05 |
Hmm...alleen de CELIS achterlichten lijken me iets waard van de E39..dan moeten ze ook nog de rest erbij jatten anders hebben ze er niet veel aan. Voltage regelaars,bedoel ik. | |
Oksel | woensdag 9 juni 2010 @ 16:08 |
Dit weekend weer gesprekken met mijn (hopelijk) aanstaande baas.. zal ook het onderwerp auto nog even laten vallen.. ![]() | |
Oksel | woensdag 9 juni 2010 @ 16:09 |
Alhoewel een 320 coupé niet eens zoveel duurder is als een 1 coupé. Hmm. Interessant. | |
Oksel | woensdag 9 juni 2010 @ 16:10 |
![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 juni 2010 @ 16:22 |
En beetje praktischer lijkt me..of heeft een 1 coupe meer kofferruimte? | |
jackson | woensdag 9 juni 2010 @ 16:28 |
quote:Ach, als je bijtelling kunt trekken, waarom niet ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 juni 2010 @ 17:01 |
quote:Ik zou voor de achterste gaan... | |
Hyperdude | woensdag 9 juni 2010 @ 18:31 |
There is no substitute for horsepower. ![]() Coupé kon je altijd de leuning van de achterbank naar voren klappen, dus IKEA blijft mogelijk. Kan bij de E92 vast ook. | |
ThePianoMan | woensdag 9 juni 2010 @ 18:31 |
BMW ![]() ![]() *deletet topic* | |
#ANONIEM | woensdag 9 juni 2010 @ 18:55 |
quote:? Nja,'t zal wel | |
tha_rizzo | woensdag 9 juni 2010 @ 19:03 |
quote:Dat is wel een beetje een kappersauto hè? ![]() Ik vind die nieuwe Z4 eigenlijk wel een beetje tof ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 juni 2010 @ 19:14 |
quote:Nee. ![]() quote:Dat is eerder een kappersauto, met dat stalen vouwdak. Ik vind 'm ook mooi ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 9 juni 2010 @ 19:21 |
quote:Ik vind een stoffen kap eigenlijk wel mooier, maar die lijnen van die nieuwe Z4 zijn wel tof. Leuke auto om naar de Mediteraanse Zee te rijden | |
#ANONIEM | woensdag 9 juni 2010 @ 19:24 |
Oh, maar da's met mijn auto ook wel tof. Gaat nog wel gebeuren. ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 9 juni 2010 @ 19:28 |
quote:Mag ik mee? Ik denk dat mijn auto dat momenteel niet haalt ![]() | |
Oksel | woensdag 9 juni 2010 @ 21:16 |
Bijtelling? Het wordt m'n 2e auto. M'n 118 houden we.. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 9 juni 2010 @ 21:17 |
quote:Wil jij dan wel gezien worden in een kappersauto? ![]() | |
piekartz87 | woensdag 9 juni 2010 @ 22:29 |
quote:fail ![]() ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 9 juni 2010 @ 22:36 |
Dat is correct Nederlands hoor. Ooit gehoord van STAM+T? ![]() | |
rival | woensdag 9 juni 2010 @ 22:39 |
quote:met pk's verkoop je auto's, met koppel win je races ![]() | |
piekartz87 | woensdag 9 juni 2010 @ 22:43 |
quote:met een diesel dus? ![]() | |
rival | woensdag 9 juni 2010 @ 22:59 |
quote:le mans, ik kan dus geen nee zeggen ![]() | |
Catch22- | donderdag 10 juni 2010 @ 09:24 |
quote:Horsepower sells cars, torque wins races. | |
piekartz87 | donderdag 10 juni 2010 @ 12:35 |
quote:true ![]() mn pa die heeft nu zo'n nieuwe merc c classe, een 2.2l diesel dat blok is dus ook nieuw en die levert 170 pk en 400 koppel. Dat vind ik wel heel wat voor een 2.2 moet ik zeggen. het trekt wel lekker natuurlijk maar je moet dan weer zo snel schakelen ![]() doe mij maar een benzine, ik ga dat verre doortrekken in de toeren zo missen anders ![]() | |
Catch22- | donderdag 10 juni 2010 @ 12:37 |
Dat koppel komt puur en alleen door de turbo natuurlijk. | |
piekartz87 | donderdag 10 juni 2010 @ 12:43 |
zo ver ik weet zit er geen turbo op heur | |
Catch22- | donderdag 10 juni 2010 @ 12:54 |
op die 2.2 diesel? reken maar van wel. | |
jackson | donderdag 10 juni 2010 @ 13:22 |
quote:Die 400nm levert mijn benzine blok ook ![]() excuus, dit mocht ik volgens mij niet meer zeggen want dan pats ik [ Bericht 1% gewijzigd door jackson op 10-06-2010 14:24:55 ] | |
oYo | donderdag 10 juni 2010 @ 14:33 |
* oYo meldt zich. Topic was nooit opgevallen. Z4 e89 sDrive 35i A | |
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2010 @ 15:18 |
quote:Tof. Doe je ook mee aan clubritten enzo? Of is het als daily? | |
Maharbal | donderdag 10 juni 2010 @ 15:56 |
quote:Mercs werken toch met (grotendeels) superchargers? | |
oYo | donderdag 10 juni 2010 @ 16:06 |
quote:Niet gedaan. ![]() Probeer deze puur zakelijk te gebruiken en een andere prive te rijden. Dat zijn jaarlijks een lekkere 50k km's. | |
Catch22- | donderdag 10 juni 2010 @ 16:10 |
quote:Vziw ik niet op de diesels. Superchargers zuigen ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2010 @ 16:12 |
quote:Compressor. ![]() | |
Maharbal | donderdag 10 juni 2010 @ 16:21 |
quote:En wat denk je dat een compressor is? ![]() Dat is dus hetzelfde. | |
piekartz87 | donderdag 10 juni 2010 @ 16:27 |
Ik heb gekeken op de website van mercedes zelf maar ik zie nergens iets staan over een turbo? ook merk ik niks van een turbo als ik er in rij. maargoed dan nog, ik vind 400 koppel wel bijzonder van een 2.2 blok. 0-100 tijd is volgens mij ook iets rond de 8 seconden. En @haarbal: ik heb wellicht ook een baantje als studentchauffeur ^^ moet vrijdag 25ste in Breda zijn | |
metallicattim | donderdag 10 juni 2010 @ 16:29 |
Ik heb een golf 3 1.9TDI 90 pk, maar wel 220 nm koppel. dat scheelt maar 2 nm met mn E30 325i ( 222nm ). Het zijn echt 2 compleet verschillende blokken wat karakter betreft, maar de diesel is ook behoorlijk vlot, ik heb ze nog niet naast mekaar gehad, maar ik denk niet dat de 325i veel sneller is, de BMW is natuurlijk ook 200 kg zwaarder. | |
Maharbal | donderdag 10 juni 2010 @ 16:31 |
quote:De golf is sneller totdat ie moet overschakelen naar de 2e versnelling (binnen 2 seconden dus) ![]() quote:Gefelicidinges. | |
Turquaz52 | donderdag 10 juni 2010 @ 16:31 |
quote:Turbo... C220 CDI heeft 100% turbo en zowiezo icm. 400nm koppel, verglijk die eens met een SDI dan ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 10 juni 2010 @ 16:33 |
quote:Exactly.. Mijn golfje had wel wat meer dan de originele 90paardjes en 220nm koppel, en toch was een 316 niet ver weg van mijn kontje, tot hoge snelheden (100+), dan was de 316 sneller ![]() Trekkracht had ik wel, maar turbolag icm. schakelen is no-go voor een dieseltje ![]() | |
Liteuser | donderdag 10 juni 2010 @ 16:45 |
quote:www.autoweek.nl Daarna cardatabase kijken. Dan zie je dat de Mercedes zelfs 2 turbo's heeft, icm intercooler. XD | |
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2010 @ 16:52 |
quote:Ja leukerd, maar in Mercedes termen heet het altijd kompressor. Vandaar. | |
Liteuser | donderdag 10 juni 2010 @ 17:00 |
quote:Zoals? | |
Catch22- | donderdag 10 juni 2010 @ 17:02 |
quote:Veel opgenomen vermogen bijvoorbeeld. | |
metallicattim | donderdag 10 juni 2010 @ 17:20 |
Autoweek zegt 0-100 met de TDI in 12,3 seconden. Zo VOELT het niet. De BMW heb ik geklokt op 8,3 seconden, maar dat was helemaal in het begin toen ik hem net had, het moet nog iets sneller kunnen, heb het echter nooit meer getest. | |
tha_rizzo | donderdag 10 juni 2010 @ 17:20 |
Er zat net een paarse e30 cabrio achter me. Iemand van hier? | |
Catch22- | donderdag 10 juni 2010 @ 17:39 |
quote:topvermogen en -koppel zegt ook niets natuurlijk. Het gaat uiteindelijk om het verloop | |
Maharbal | donderdag 10 juni 2010 @ 18:18 |
quote:Ik heb nooit geklokt, maar die 8.3 vink best "hoog" eigenlijk. Zal ook nog wel van auto tot auto verschillen dunkt me. Ik zit zelf meer rond de 7,5sec (tegen een E46 325i). Maar ik heb van HJV begrepen dat die van mij nog erg goed doortrekt (die reed er in toen ie 'm meenam om het e.e.a. te vervangen). quote:Ja dat snap ik, maar dat betekent niet dat het dan ineens geen supercharger meer is omdat zij het anders noemen ![]() | |
piekartz87 | donderdag 10 juni 2010 @ 18:19 |
Jullie hebben gelijk de merc heeft een turbo ![]() Knap gedaan dan, je merkt dat hij veel koppel heeft maar je hoort geen turbo's ofzo. en turbolag valt me al helemaal niet op. | |
Maharbal | donderdag 10 juni 2010 @ 18:21 |
quote:2 Turbo's = turbolag "opheffen", doordat de ene eerder spoelt dan de andere. Zo heb je "overlap". Doet BMW ook in hun biturbo. | |
Catch22- | donderdag 10 juni 2010 @ 18:32 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Twin-turbo#Parallel_twin-turbo Je hebt dus parallel en sequentiele twin of biturbo's... Althans, zo noemen ze het dus | |
hamkaastosti | donderdag 10 juni 2010 @ 18:57 |
quote:dat probeerde ik in een vorig topic ook al uit te leggen maar toen kreeg ik een note omdat een 2e josti het ging bagatelliseren ook ![]() blijkbaar is dit soort gedrag normaal in het japanse kuthokken tune wereldje ![]() | |
Maharbal | donderdag 10 juni 2010 @ 19:04 |
quote:Japans? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 10 juni 2010 @ 19:31 |
quote:Ik verduidelijkte jouw post slechts. | |
metallicattim | donderdag 10 juni 2010 @ 20:01 |
quote:Zoals gezegd, ik had de wagen toen pas net en wist nog niet hoe ik er precies mee om moest gaan. 3000 toeren en dan de koppeling laten opschieten was me toen nog vreemd ![]() | |
rival | vrijdag 11 juni 2010 @ 09:34 |
quote:en dat is nog altijd een supercharger, wat geen turbo is. Toch? ![]() | |
Oksel | vrijdag 11 juni 2010 @ 09:56 |
![]() ![]() | |
Liteuser | vrijdag 11 juni 2010 @ 21:33 |
quote:Wat is dat voor een BMW? | |
Maharbal | vrijdag 11 juni 2010 @ 21:51 |
Nieuwe Z4 | |
Oksel | vrijdag 11 juni 2010 @ 22:25 |
Dat is porno op wielen. | |
Sounddragon | vrijdag 11 juni 2010 @ 22:40 |
quote:De anabolenversie van de vorige dameskappersauto ![]() Serieus, ik ben best wel een BMW fan, maar een Z4 ![]() | |
Twista101 | vrijdag 11 juni 2010 @ 23:29 |
Niet in de war met een Z3? ![]() | |
rival | zaterdag 12 juni 2010 @ 00:00 |
quote:heb je de nieuwe dan wel goed bekeken? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 12 juni 2010 @ 03:16 |
Vind de eerste Z4 het mooist ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 12 juni 2010 @ 09:17 |
quote:Ik vind de facelift van dat model het mooist. ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 12 juni 2010 @ 10:37 |
Ik vind dit veel mooier: ![]() ![]() Deze week bekeken. En ik ga 'm niet kopen. 2007,70000 kms, 52K (ex BPM) bij de dealert in Luzern | |
jackson | zaterdag 12 juni 2010 @ 14:53 |
quote:Zeker heel erg dik... Vooral leuk om dat het een station/touring is ![]() ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 12 juni 2010 @ 16:03 |
quote:nee, die is nóg erger ![]() quote:Ja ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 12 juni 2010 @ 16:21 |
Nou ja, dan toch liever gay dan zo'n oude kermisklantenauto van jou... [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2010 16:21:37 ] | |
tha_rizzo | zaterdag 12 juni 2010 @ 16:29 |
Turq, waarom moet je altijd plaatjes nemen van verpauperde BMW's? | |
Turquaz52 | zaterdag 12 juni 2010 @ 16:50 |
quote:Wtf verpauperd..??!! Enige wat er nu bij me opkomt is dat ie koplampen plastic ding heeft.. ![]() | |
Sounddragon | zaterdag 12 juni 2010 @ 17:21 |
quote: ![]() | |
Maharbal | zaterdag 12 juni 2010 @ 17:39 |
In het kader van BMW nieuws: M'n moeder komt net terug van even winkelen in Groningen. Ze komt terug bij haar auto (E46), heeft er zo'n godvergeten teringlijer tegenaan gezeten. En niet zo'n beetje ook, vanaf het rechtervoorscherm totaan de achterdeur is het een en al wit, scheur en deuk. Uiteraard nergens een briefje of wat dan ook. Gelukkig heb ik m'n moeder aangeraden 'm all-risk te verzekeren inclusief claim-beschermer toen ze 'm ooit kocht... Ik ben heel erg rustig van nature, maar allejezus bij dit soort mensen krijg ik spontaan moordneigingen. | |
Turquaz52 | zaterdag 12 juni 2010 @ 17:51 |
wat maakt het uit, verzekering betaald en je behoud je No-Claim.. Het zou pas erger zijn geweest als je madre alleen WA verzekerd zou zijn ![]() | |
Anne | zaterdag 12 juni 2010 @ 17:53 |
quote:Gezeik en tijd. | |
Maharbal | zaterdag 12 juni 2010 @ 17:54 |
quote:Daar gaat het niet om. Zelfs met een claim-beschermer behoud je niet je no-claim, want je gaat gewoon achteruit in schadevrije jaren. Het enige dat de beschermer doet is zorgen dat je fictief op je oorspronkelijke aantal schadevrije jaren blijft zitten. Je kunt dus niet verhuizen van verzekeraar, omdat je dan gewoon minder schadevrijejaren hebt. Daarbij kost het een hoop tijd, moet er nu een huurauto komen met een automaat (die lang niet altijd fatsoenlijk zijn) en is het gewoon waardeloos. edit: Ik ga maandag misschien langs de IKEA in Groningen (daar stond ie) om te kijken of er eventueel camerabeelden zijn. Los daarvan maakt het genoeg uit, want het gaat alleen al om het idee. Ik schiet jouw moeder toch ook niet 4x in haar been om vervolgens te zeggen dat het niks uitmaakt omdat ze nog leeft en ze wel een snoepje krijgt van mij om de pijn te verzachten? Punt -> dat soort mensen mogen ze minimaal 10 jaar het rijbewijs afpakken. | |
Sounddragon | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:08 |
quote:principe ![]() Het is nog tot daar aan toe dat zoiets gebeurt, maar los het probeem dat je veroorzaakt dan ook even op.. er staat niet op de auto dat hij full casco en met no claimbeschermer is verzekerd.. je naait iemand gewoon een oor aan in de meeste gevallen ![]() Ik heb wel eens iemand keihard teruggepakt toen ik zoiets zag gebeuren , die kloothommel stapte uit, keek naar de schade, keek om zich heen, zag niemand kijken, reed meteen weer het parkeervak uit en zette hem een stukje verderop doodleuk weer neer ![]() Doorrijden na een aanrijding/schade is een misdrijf.. ophangen die loser, no mercy ![]() Owja.. later hoorde ik van het 'slachtoffer' die een bossie onkruid kwam brengen hier aan de deur, dat hij tegen de rechter had verklaard dat hij het niet gemerkt had; de rechter heeft toen even een stukje van mijn verklaring voorgelezen in de rechtszaal, toen was het meteen over met het kereltje ![]() Ik zal hier trouwens niet posten in wat voor merk auto die sufferd reed, want hufters heb je in alle soorten en maten ![]() | |
Anne | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:10 |
quote:Slim, maar ik denk dat je dat via de politie moet gaan spelen. | |
Maharbal | zaterdag 12 juni 2010 @ 18:13 |
quote: ![]() Ik hoop diep van binnen dat die hufter een dure auto heeft die niet all-risk is verzekerd (kleine kans, maargoed). Het is leuk dat de verzekering het wel oplost, maar ik word gewoon misselijk van types die geen verantwoordelijkheid nemen voor hun daden. quote:Ik ben bang van wel. Ik vraag me alleen af: moet m'n moeder de politie eigenlijk bellen met een dergelijke "eenzijdige" aanrijding en gewoon blikschade? | |
tha_rizzo | zaterdag 12 juni 2010 @ 19:41 |
Gewoon aangifte doen Haarbal. Hebben wij ook gedaan, en ik weet eigenlijk niet wat er naderhand gebeurd is ![]() | |
Oksel | zaterdag 12 juni 2010 @ 19:45 |
Mooi kut. Morgen gesprek met waarschijnlijk mijn nieuwe "baas", dus krijg ik ook meer te horen over de auto die ik zal gaan krijgen. Twijfel nog beetje tussen Audi, BMW en Mercedes. BMW hebben we al.. ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 12 juni 2010 @ 19:49 |
Audi-rijders ![]() Als je dan voor een ander Duits merk moet gaan, ga dan voor de ster. | |
Xtr3mE | zaterdag 12 juni 2010 @ 20:37 |
Vandaag nieuwe velgen en banden eronder gezet! Voor: ![]() Nu: ![]() ![]() ![]() Ik vind het zelf een goede verbetering ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 12 juni 2010 @ 20:41 |
Wat doe je met de oude velgen ![]() | |
Xtr3mE | zaterdag 12 juni 2010 @ 20:42 |
die staan te koop ! | |
Turquaz52 | zaterdag 12 juni 2010 @ 20:43 |
Quanta costa? En eventuele inruil van iets mogelijk? ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 12 juni 2010 @ 20:44 |
Velg kapjes kopen, waar te vinden..??!! ff in de belangstelling gooien hier ![]() | |
Xtr3mE | zaterdag 12 juni 2010 @ 20:46 |
ze staan op MP voor 200, staan er sinds vandaag op, dus als je zoekt zie je ze zo ![]() Ik ruil niks in verder... | |
Turquaz52 | zaterdag 12 juni 2010 @ 20:49 |
met of zonder banden? | |
Xtr3mE | zaterdag 12 juni 2010 @ 20:58 |
http://link.marktplaats.nl/354568579 hier de link anders. verdere info via PM graag, anders vervuilen we te topique ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 12 juni 2010 @ 21:06 |
zal er over na denken, ga in dezer dagen leren interieur kopen voor me kar.. En hoe zou het staan onder een e36? ![]() | |
Xtr3mE | zaterdag 12 juni 2010 @ 21:09 |
je mag komen passen | |
YoshiBignose | zaterdag 12 juni 2010 @ 21:22 |
Altijd netjes die seven velgen. Ik vind dat de auto er daardoor minder "aso" uit ziet. M'n broertje heeft ze onder zijn E36 coupe, staat ook goed. Hmmm mijn E46 doet ook weer vreemd. Ik reed laatst op de snelweg en ineens begint motorlampje en olie lampje enzo te branden, was de motor er gewoon mee gestopt. Koppeling getrapt en ging weer aan maar toch heel vreemd. Dit kreeg ik later nog een aantal keer, vooral als ik in de binnenstad reed en ik remde voor een stoplicht bijv, dan valt ineens de motor uit. Geen rare geluiden verder ofzo en stationair loopt de motor ook goed. Nog iets vreemds is m'n airco. Die maakte al rare geluiden en deed het alleen aan de bestuurderskant. Nu de airco aan zo'n gasfles en metertjes gezet en dat leek oke, beetje bijgevuld dus hij wordt nu wel weer goed koud, maar nog steeds aan 1 kant. Toen draaide ik die roostertjes dicht en ineens werd het koud aan de rechterkant ![]() ![]() ![]() Wie heeft er ideeën en wil ze met mij delen ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 12 juni 2010 @ 21:34 |
Is je airco dicht of lekt ie? Rare zoemgeluiden/ruis/fluitgeluiden zijn bij mij tot nu toe altijd teken van te lage druk/lekkage geweest. En die gasten met "gasfles en metertjes" hebben er verder geen verstand van? Wat heb je precies voor airco? Draaiknoppen (airco handbediend)of alleen toetsen(climatecontrol)? TIS geeft bij soortgelijke storing (modellen juli 2000-aug 2001 met airco (optie 530)) aan dat het bedieningspaneel vervangen moet worden. Vast niet goedkoop. Dan zou ik eerst zorgen dat je zeker bent dat de rest goed is. [ Bericht 17% gewijzigd door Hyperdude op 12-06-2010 22:00:34 ] | |
Turquaz52 | zaterdag 12 juni 2010 @ 21:40 |
quote:Heb je foto van die e36? ![]() En check je Idle Controle Valve eens (Stappenmotor) als je motor afslaat wanneer je de koppeling IN trapt.. ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 12 juni 2010 @ 21:52 |
Dat zijn de sevens nu eronder.quote:Met die meters controleren ze toch de druk? Lekkage lijkt me sterk want er zat nu genoeg in en heb al minstens een jaar niet gevuld. | |
rival | zondag 13 juni 2010 @ 00:07 |
quote:ik heb geel leer voor een e36 met deurpanelen en al. Lijkt me echt iets voor jou. Interesse? | |
oYo | zondag 13 juni 2010 @ 10:04 |
quote:Wat dacht je dan van die? | |
Maharbal | zondag 13 juni 2010 @ 10:13 |
Ik blijf het mooi vinden, zo'n volledige zwarte BMW.![]() ![]() | |
eevebe | zondag 13 juni 2010 @ 11:25 |
sehr sexy! ![]() | |
Turquaz52 | zondag 13 juni 2010 @ 16:05 |
quote:Past toch niet in een witte auto ![]() Heb voor 400 euro een deal voor compleet rood interieur met alles er op en dr aan + hoedenplank ![]() | |
metallicattim | zondag 13 juni 2010 @ 22:39 |
Eff een zeer beknopte fotoreportage van mn autovakantie naar BMW Welt, Stelvio-pas, Tavullia, MotoGP race en Basel. Voor een volledig verslag met tekst: http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=5&t=22530 | |
Anne | zondag 13 juni 2010 @ 22:40 |
Mooie foto's. | |
#ANONIEM | zondag 13 juni 2010 @ 22:59 |
quote: | |
Mikkie | zondag 13 juni 2010 @ 23:17 |
Mensen hier ervaring met een E46 320d? Ik zit erover te denken om deze zomer een vervanger voor mijn gare oude Nissan te halen. Rij zo'n 15 - 20k per jaar en een simpele Excelberekening leert mij dat een 320d dan al goedkoper is dan een 320i. Een BMW is eigenlijk wat boven budget want ik kan ook een V40 1.9D 115pk zoeken, maar ja, dit is leuker natuurlijk hè ![]() Waar ik naar op zoek ben zijn gebruikerservaringen en tips. Het gaat om een E46 320d touring, het '99-'01 model. Familie van me heeft er één en die zijn erachter dat de luchtmassameter een kwetsbaar punt is. Verder zijn ze in 8k nog niet veel tegengekomen, maar wat zijn belangrijke punten waar ik op moet letten? ![]() En voor een mogelijke kenner: in hoeverre is de 2-liter diesel van die tijd te chippen? Het is jammer dat de 25d niet leverbaar is in de 3-serie, maar alleen in de 5, want die was ideaal geweest. De prestaties van de 320d zijn me eigenlijk net een tikje te weinig, dus een andere chip zou mooi zijn, mits het niet te veel slijtage enzo kost... [ Bericht 16% gewijzigd door Mikkie op 13-06-2010 23:23:47 ] | |
YoshiBignose | zondag 13 juni 2010 @ 23:44 |
Schijnt wel te chippen te zijn. Volgens mij heb je de oude motor nog? Zo'n 136pk. Reken op 165 ofzo dan ofzo en wat meer koppel. Wel duur en of het het waard is hmmmm twijfelachtig. Zoveel duurder is de 330d ook weer niet ![]() Brandstofpomp (dure grap) is een kwaaltje van de (PFL) 320d. De turbo wil na 160.000 km (om en nabij) ook weleens problemen geven (sneller als je gaat chiptunen ![]() - luchtmassameter - verstuivers - veren achter (standaard E46) - draagarmrubbers (standaard) Schijnt een lekkere en zuinige auto te zijn. Met 20.000 km zou ik benzine nemen, hou persoonlijk niet zo van diesels, maar uiteraard valt daar over te twisten ![]() | |
Catch22- | maandag 14 juni 2010 @ 00:15 |
136pk diesel komt wel aardig vooruit? die e46 pre-facelift heeft toch een zwak subframe achter? | |
Mikkie | maandag 14 juni 2010 @ 00:33 |
De 136pk diesel is geen scheurijzer. Iets meer dan 10 sec naar de 100 (maar daar koop je 'm niet voor) en iets boven de 200 top. Voldoende om lekker door te kunnen rijden in Duitsland, al zou 230 of meer natuurlijk nog leuker zijn. De 330d is in aanschaf inderdaad niet veel duurder, maar bij 20k per jaar scheelt het aan brandstof al makkelijk 4 à 500 euro door het hogere verbruik, dat vind ik nogal wat. Benzine is leuk en het verschil in verbruik tussen de 320i, 325i, 328i of 330i is minimaal qua verbruik, dus daar zit 'm het verschil niet in. Dan zou ik graag wel een dikke motor hebben. Probleem is alleen dat de kosten op jaarbasis wel een stuk hoger uitvallen. Al kan dik 500 euro per jaar natuurlijk gecompenseerd worden doordat er geen nieuwe turbo op hoeft na ruim twee ton ![]() | |
Catch22- | maandag 14 juni 2010 @ 00:40 |
bij 2 ton gaan chippen is ook niet het allerbeste idee ooit... | |
Mikkie | maandag 14 juni 2010 @ 01:00 |
quote:Vandaar de inventarisatie ![]() | |
Catch22- | maandag 14 juni 2010 @ 01:04 |
sja, dan betaal je gauw de hoofdprijs, helemaal bij zon wat oudere auto. een wat nieuwere geen optie? Of een 5? | |
Mikkie | maandag 14 juni 2010 @ 01:06 |
quote:Het budget ligt rond de 8k inclusief import, dus een nieuwere ligt simpelweg buiten het budget. Een 5 is ook erg mooi, maar loopt kostentechnisch nog meer in de papieren, dat kan gewoon echt niet, hoe jammer ook. En het vervelende is ook nog dat ik eigenlijk een multifunctioneel stuurwiel wil inclusief cruise control en ik wil graag een schuifdak. Hmmm... hoe beperkt wordt de markt dan ![]() | |
Catch22- | maandag 14 juni 2010 @ 01:17 |
ik zou persoonlijk een 525d van 2000 zoeken dan. Of een 520i met LPG G3... 5 series zijn in aanschaf niet echt duur natuurlijk, maarja, wel iets hogere maandelijkse lasten. Is het met 15-20k al voordeliger om op diesel te rijden? Heb je dat goed uitgerekend (ook hogere verzekering) | |
Mikkie | maandag 14 juni 2010 @ 02:00 |
quote:Zit er zoveel verschil in verzekering tussen diesel en benzine? Ik zou bij benzine wel voor een dikkere motor gaan namelijk (omdat het verbruik amper scheelt met de lichtere motoren), dus ik vermoed dat je voor een 3-liter zes-in-lijn wel dikke premie mag ophoesten ![]() Qua mrb en verbruik is het vanaf 15k al rendabel bij een tweedehandsje van een jaar of 8-9-10 oud. Dan is de dieselboete al verdisconteerd. Alleen nog een leuk exemplaar met goede tellerstand zoeken dan ![]() Nadeel is overigens ook dat ik graag wat laadruimte wil, maar de 5-serie touring van die tijd niet mooi vind, de sedan is veel mooier. | |
Catch22- | maandag 14 juni 2010 @ 08:40 |
Vaak wel iets, met name omdat een diesel gauw een paar k duurder is dan zijn dieselequivalent | |
Oksel | maandag 14 juni 2010 @ 09:09 |
Gisteren nog 220 gereden in mijn 118d.. ![]() Verder gepraat met m'n nieuwe baas (dat is nu zeker), ook over auto. Hij zei eerst: 330d. Dus ik vond 123d coupé wel genoeg. Toen ik dat vertelde, zei hij dat dat niet mogelijk is omdat er alleen fatsoenlijke auto's gereden worden binnen het bedrijf. En of ik misschien Audi TT cabrio wilde gaan rijden. Die vent spoort niet. Zelf rijdt hij X5 4.0. En een nieuwe Carrera. Daar dus gisteren even in gezeten, en gekwijlt. Toen kwam een goede vriend me opzoeken, die had ook een Carrera 4S gekocht. Dus daar zelf een rondje in gereden, erg geil. Toen kwam mijn schoonpa ook nog even langs, in zijn rode speeltje: ![]() Daar heb ik al in meegereden, zelf nog niet gereden.. maar dat komt wel. Conclusie: het was gisteren een goede autodag.. ![]() [ Bericht 40% gewijzigd door Oksel op 14-06-2010 09:19:42 ] | |
#ANONIEM | maandag 14 juni 2010 @ 10:13 |
quote:Ik voel een Z4 aankomen... ![]() | |
Maharbal | maandag 14 juni 2010 @ 10:23 |
quote:Ikke niet snap. De coupé is "geen fatsoenlijke auto", en dan komt ie aanzetten met iets uit een hele andere klasse. De NIEUWE TT is ook mooi/leuk, daar niet van. edit: vandaag heeft m'n moeder dus vervangend vervoer gekregen voor de schade aan haar E46....komen ze aanzetten met een 300pk Ford Mustang Cabrio ![]() Het was de enige automaat die ze nog hadden, dat of een Hummer H3. | |
Oksel | maandag 14 juni 2010 @ 10:32 |
1 Coupé is te klein natuurlijk! ![]() Maar ik vraag me af of het allemaal zo groot en luxe gaan worden, ik wil zelf geen sportwagen rijden. Zal uiteindelijk ws. "gewoon" een 320 worden. En dat vind ik prima. Als het een 330 is, nouja, mooi dan. Dan gaat wel het 330 logo eraf trouwens. | |
Maharbal | maandag 14 juni 2010 @ 10:33 |
quote:Een 1 coupé is vrijwel net zo groot als een TT qua zitruimte ![]() Logo's er af is altijd leuk inderdaad. Zegmaar een beetje een wolf in schaapskleren! | |
Catch22- | maandag 14 juni 2010 @ 10:33 |
op zich wel leuk; maar als je bijtelling moet betalen wat minder natuurlijk. | |
Oksel | maandag 14 juni 2010 @ 10:35 |
quote:Gewoon niet privé in rijden. Officieel dan. | |
mitchelll0181 | maandag 14 juni 2010 @ 10:45 |
Laat maar ! kut upload site's [ Bericht 55% gewijzigd door mitchelll0181 op 14-06-2010 10:50:49 ] | |
Oksel | maandag 14 juni 2010 @ 10:47 |
Foto's werken alleen niet. | |
Catch22- | maandag 14 juni 2010 @ 10:51 |
quote:xs.to werkt wel goed geloof ik | |
Mikkie | maandag 14 juni 2010 @ 10:55 |
quote:Mja, dat gaat in dit geval dus niet meer echt op. Ik zal binnenkort de verzekering eens bellen met de vraag voor een prijsopgave ![]() | |
mitchelll0181 | maandag 14 juni 2010 @ 10:57 |
Zooooo hehe ![]() ![]() Eindresultaat : ![]() Moet alleen de bovenste sierstrip nog monteren Nou hoor ik de kenners denken daar past geen radio ! wel een frontje ![]() ![]() Dat schermpje is een touchscreen scherm, komt een laptop aan die centrafuse draait | |
Turquaz52 | maandag 14 juni 2010 @ 17:37 |
wtf doen jullie voor werk..?? ![]() ik zit me de zweet uit me naad te werken om 10 rooien bij elkaar te rapen voor een Z4, ook nog eens 2e hands en wacht op het moment dat ze dalen in prijs en jullie komen aan met 123d is niet genoeg, 330 dit dat.. 300PK Cabrio of Hummer ![]() Heb niks meer te zeggen dan respect voor het werk wat je beoefend.. ![]() Zou ook wel zo'n werkgever willen hebben ![]() | |
Turquaz52 | maandag 14 juni 2010 @ 17:39 |
quote:die zijn ook ruk geworden, gewoon imageshack.us. | |
#ANONIEM | maandag 14 juni 2010 @ 17:40 |
Een Z4 voor 10k? Zal wel veel soeps zijn dan.. | |
Maharbal | maandag 14 juni 2010 @ 18:02 |
quote:Het is gewoon lease, en geen eigendom dus. Als je er ook nog eens niet meer dan 500km prive mee maakt, dan hoef je geen bijtelling te betalen en "kost het je niks". Hele fun van zo'n auto is alleen juist het prive rijden, en niet lekker burgerlijk achter aansluiten in de file ![]() | |
vannelle | maandag 14 juni 2010 @ 18:30 |
privé of zakelijk, kans op file blijft even groot natuurlijk. | |
Turquaz52 | maandag 14 juni 2010 @ 18:36 |
quote:Prijzen dalen met tijd.. heb er een paar voorbij zien komen voor 8 of 9.. Maar dat was op Mobile.de ![]() Ik bekijk het positief, op een gegeven moment dalen de prijzen (de auto's worden wat ouder).. Ik weet nog wanneer een S2000 niet minder den 20 rooien te vinden was.. nu al voor 9 ![]() quote:Lease of geen lease, je rijdt er wel in voor je werk of iig 500km voor jezelf.. Is goed genoeg.. ![]() | |
Maharbal | maandag 14 juni 2010 @ 18:52 |
quote:Niet dus. Zakelijk rijd je er in rond spits, omdat je naar je werk zult moeten. Prive rijd je vaak buiten de spits om, en dat is wel logisch omdat je anders aan het werk zou zijn als je niet prive zou rijden. Dus nee, prive rijden is minder kans op files. + Ik neem aan dat iedereen wel snapt wat ik bedoel met niet prive rijden. Het blijven fantastische auto's om te zien en in te rijden, het is alleen jammer dat er niet prive mee wordt gereden. Daar ligt toch de meeste fun! ![]() | |
Oksel | maandag 14 juni 2010 @ 19:05 |
Als ik veel naar klanten toe ga, doe ik dat overdag. Bovendien woon ik in Twente, daar heb je natuurlijk sowieso al veel minder file. En prive rij ik 118d, ook al relaxed autootje. | |
Catch22- | maandag 14 juni 2010 @ 19:48 |
Turqie; een andere baan zoeken is al stap 1. Een fatsoenlijke 1-serie leasen is echt niet ondenkbaar als je een beetje je best doet. | |
Turquaz52 | maandag 14 juni 2010 @ 20:32 |
ach ja.. motivatie om zo iets doen heb ik niet echt in me.. ![]() rij toch liever ook iets wat echt van MIJ is.. ![]() | |
piekartz87 | maandag 14 juni 2010 @ 21:01 |
Een diploma hebben wil ook wel eens helpen natuurlijk ![]() | |
Oksel | maandag 14 juni 2010 @ 21:10 |
Een 1 kopen is al reeel als je ELKE baan hebt. | |
Mikkie | maandag 14 juni 2010 @ 22:44 |
quote:Een 1 of een 3 is inderdaad echt wel te betalen. Zelfs als werkende student kan ik al de aanschaf van een 3 overwegen ![]() | |
YoshiBignose | maandag 14 juni 2010 @ 23:33 |
Rijke student dan... | |
Catch22- | maandag 14 juni 2010 @ 23:53 |
quote:je betaalt er genoeg voor dat het je eigen auto is. En als je wat wil in het leven moet je er wat voor doen. | |
Mikkie | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:29 |
quote:Daarom zeg ik 'werkende student' ![]() ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 15 juni 2010 @ 00:53 |
je krijgt zeker nog een aanvullende beurs ? normaal kan een student echt geen 1 serie betalen. (tenzij hij nooit wat uitgeeft verder, mja,, een student moet toch bier drinken) | |
mitchelll0181 | dinsdag 15 juni 2010 @ 01:02 |
1 serie .... Iiieeewwww ... Die kont :s | |
Mikkie | dinsdag 15 juni 2010 @ 01:07 |
quote:Ik krijg helemaal geen beurs, maar heb al jaren fatsoenlijk naast m'n studie gewerkt en doe dat ook nu nog. Indertijd goed met stufi omgegaan. En ja, ik hang regelmatig in de kroeg, heb een uitgebreid sociaal leven en woon niet meer thuis. ![]() Een 1 is nog wel wat boven het budget, maar een E46 moet toch te doen zijn, die kosten niet meer de hoofdprijs. | |
Catch22- | dinsdag 15 juni 2010 @ 01:10 |
ja wat voor 3? Mijn e30 heb ik voor 350 opgepikt dus dat zegt niets. Een 1-serie kopen is erg dom als student of net-werkende zonder teveel buffer. Je schrijft gewoon 2-3000 euro per jaar af met een beetje pech en dat is gewoonweg zonde. | |
Mikkie | dinsdag 15 juni 2010 @ 01:11 |
quote:Een fatsoenlijk met een tellerstand dusdanig dat je er nog een paar jaar mee vooruit kan (<250k, liefst nog <200k). Dus aanschafprijs tussen de 6-10k. En het ding ook nog rijdend kunnen houden bij meer dan 10k per jaar. | |
Turquaz52 | dinsdag 15 juni 2010 @ 01:36 |
quote:Dat heb ik, maar denk niet dat we in de zelfde branche zitten of wel? ![]() En met het inkomen van mij zou het in theorie wel moeten lukken, maar ik kan nu 300 euro op zak hebben en morgen niet meer.. Ik kan het geld niet bij elkaar houden om in eenkeer zo'n groot uitgave te hebben.. Mijn budget (voor een joch van 19) vind ik al heel erg veel (+/- 10-13k), als je bekijkt dat paps nu maar een '99 1.2 Cliotje rijdt ![]() | |
Liteuser | dinsdag 15 juni 2010 @ 02:23 |
quote:Wat doet het bedrijf van je baas dan? | |
piekartz87 | dinsdag 15 juni 2010 @ 02:47 |
quote:Ik heb het nadeel dat ik in Leeuwarden ben gaan studeren en elk weekend persé terug naar twente ga. (mijn vriendin en veel vrienden wonen daar) Beetje pittig om een fatsoenlijk bijbaantje te vinden. (nu heb ik dan eindelijk iets fatsoenlijks gevonden hopelijk) daarnaast kun je wel zeggen goed omgaan met studie maar met mijn beurs kan ik niet eens mijn huur betalen. Mooi als je het geluk hebt dat zulke dingen allemaal mogelijk zijn naast de studie maar voor velen zit dat er helaas niet in. | |
YoshiBignose | dinsdag 15 juni 2010 @ 09:44 |
Ach ja, je koopt toch een auto afhankelijk van je inkomen. Als ik geen E46 kon betalen had ik nog E36 gereden en als ik dat niet kon betalen E30. En als ik DAT niet kon betalen Suzuki Alto. NOT ![]() | |
Oksel | dinsdag 15 juni 2010 @ 10:09 |
quote:Bullshit, 1000 per jaar, meer niet. Tenminste, hoe ik hem hem gekocht (1 serie). Had trouwens 55k op de teller toen ik hem kreeg. Nu 1 jaar rijden verder 90k. Maar deze auto verkopen we voorlopig niet meer. Rijden we gewoon nog 15 jaar mee. Als 2e auto, tzt. Dan is hij niets meer waard, en gaat hij gewoon een garage in. Kan mijn zoon hem hebben als eerste auto.. ![]() | |
Oksel | dinsdag 15 juni 2010 @ 10:10 |
Als student reed ik trouwens een 4 jaar oude Opel Corsa met 35k op de teller. Gewoon zorgen dat je fatsoenlijk werkt hebt naast je studie. Dus geen vakken vullen, maar gewoon accountmanager ofzo. | |
YoshiBignose | dinsdag 15 juni 2010 @ 10:48 |
Ja accountmanager word je ook even lekker makkelijk als student zijnde. Of bedoel je vertegenwoordiger? | |
Pien85 | dinsdag 15 juni 2010 @ 11:37 |
Mag ik me hier ook even melden, ondanks dat ik niets van auto's weet? Hebben sinds zaterdag een Z4 voor de deur staan ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 juni 2010 @ 11:48 |
quote:Het wordt nog druk met Z4'tjes hier. ![]() Is het een nieuwe of gebruikte? Pics? Hobby-auto of daily drive? Specs? ![]() | |
Pien85 | dinsdag 15 juni 2010 @ 11:53 |
quote:3 jaar oud, roadster, foto moet ik even opzoeken, enige dat ik je met zekerheid kan zeggen is dat 't een 3.0si is met bijna alle opties, M onderstel, M stuur, en nog iets met M ![]() ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Pien85 op 15-06-2010 12:06:18 ] | |
Turquaz52 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:00 |
picsz ![]() ![]() ![]() | |
Pien85 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:00 |
quote:Ja, ik had wat vertraging, stond op andere pc ![]() Heb helaas nog maar 1 fotootje ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:20 |
![]() ![]() ![]() Als ie zijn eerste tankje leeg heeft, vertel ff het verbruik.. ![]() Ik wil ook voor het einde van het jaar ook een Z4 aanschaffen, maar ik weet niet of een 2.5 of een 3.0 ![]() | |
Catch22- | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:21 |
rop je die net zo aan gort als je andere auto's? Dan zou ik het niet doen. Ennuh... een z4 willen en dan miepen over het verbruik, niet doen, niet cool ![]() | |
Pien85 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:23 |
quote:Momenteel zitten we, volgende de boordcomputer op 1 op 10,4... | |
Turquaz52 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:23 |
![]() En al was het verbruik 1 op 5.. het is gewoon intressant om te weten, niet dat ik meteen een S2000 ga halen met zijn 4 pitter? ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:24 |
quote: ![]() ![]() Mijne 1 op 9, wtf zijn die 6 cilinders zo zuinig dan ![]() Automaat of handgeschakeld Pien? | |
Catch22- | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:25 |
nouen al heb je 10 6 cilinders, je rijdt nog net zoveel kilometers, al heb je er 100 | |
Pien85 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:27 |
quote:Handgeschakeld, en we zijn zelf ook verbaasd, echt zuinige rijders zijn we niet hoor ![]() ![]() Bovendien slaap ik in de auto het lekkerst zo tussen de 160 en 170 ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:34 |
quote:Zelfde verhaal hier ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:37 |
quote:Wat is jou probleem? ![]() Alsof benzine regent en jij met een trechter op je dak rijdt.. ![]() Ik rij dagelijks tussen de 100 en 150 km per dag met mijn 6 pitter.. 1 op 9 gemiddeld met planken en rustig rijden combi met snelweg en stad vind ik een perfect getal.. ![]() Vandaar dat ik ook na het verbruik vraag.. of doet het je wat? Dat ik als 19 jarige gozertje van een e36 na een Z4 wil opstappen? ![]() Nerd. | |
Pien85 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:38 |
quote:Tja, 't blijft leuk speelgoed he ![]() | |
Pien85 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:39 |
Overigens, er stond bij de dealer waar onze Z4 vandaan komt nog een M3 cabrio... iemand interesse? ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:42 |
e36 of e46? (niet dat ik intresse heb, maar voor de anderen hier) | |
Pien85 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:43 |
quote:Weet ik dat ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:47 |
E36 M3 Cabrio:![]() E46 M3 Cabrio: ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:47 |
quote:Ja, account manager zijn naast mijn voltijd studie multimedia design lijkt me echt een mogelijkheid ![]() | |
Pien85 | dinsdag 15 juni 2010 @ 12:48 |
quote:En jij verwacht nu van mij dat ik (behalve de kleur) een verschil ga zien? ![]() | |
Oksel | dinsdag 15 juni 2010 @ 13:10 |
quote:Naast mijn voltijd Technische Bedrijfskunde studie was het een mogelijkheid ja. 20-22 uur per week. Ben ik dan zo slim? | |
Anne | dinsdag 15 juni 2010 @ 13:12 |
quote:Ja, kijk eens goed. | |
Pien85 | dinsdag 15 juni 2010 @ 13:14 |
quote:* Pien85 gaat eens goed kijken Ik zie alleen dat de eerste foto een windscherm heeft ![]() Ik ben hier slecht in ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 15 juni 2010 @ 13:27 |
Hahaha. Valt me mee dan dat je weet dat je een Z4 hebt. Niet gewoon "een zwarte" auto. | |
Pien85 | dinsdag 15 juni 2010 @ 13:28 |
quote:Dat staat er op ![]() ![]() | |
jackson | dinsdag 15 juni 2010 @ 13:36 |
quote:Dat denk ik ja... Dat jij zo slim bent ![]() | |
jackson | dinsdag 15 juni 2010 @ 13:39 |
quote:30k voor een E46 M3 Cabrio. Valt nog mee op zich.. Ruim 60k gelopen. Wat doen zo'n ding nieuw toendertijd? 100k ? | |
rival | dinsdag 15 juni 2010 @ 13:50 |
Het zit er in!!! ![]() ![]() Maar hij wilt niet starten. 2 mogelijkheden, problemen met de EWS of problemen met een schakelaar van de automaat (er zit nu een handbak in, maar was automaat. iets moet de auto vertellen dat het veilig is om te starten (dat gebeurd normaal als je hem in de P zet) ..... ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 15 juni 2010 @ 14:28 |
quote:De richting van jou opleiding is iets geschikter he. daarnaast,, ik zie niet waar ik 20-22 uur vandaan zou moeten halen naast mijn studie. toch mooi dat het bij jou wel mogelijk was. En weet ik veel of jij zo slim bent ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 15 juni 2010 @ 15:02 |
quote:Je komt in ieder geval niet slim over. | |
Anne | dinsdag 15 juni 2010 @ 15:23 |
![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 juni 2010 @ 15:26 |
quote:Het zal in ieder geval geen 3.0 si worden als je budget 8 à 9k is... ![]() Misschien een 2.2 met 200.000 op de teller. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 15 juni 2010 @ 15:28 |
quote:Leuk hoor! ![]() Als ![]() | |
Pien85 | dinsdag 15 juni 2010 @ 15:46 |
quote:Ik zal het doorgeven ![]() | |
rival | dinsdag 15 juni 2010 @ 16:03 |
![]() iemand interesse? is 15 inch van een e36 | |
oYo | dinsdag 15 juni 2010 @ 16:12 |
quote:Weinig e89 daar... | |
#ANONIEM | dinsdag 15 juni 2010 @ 16:45 |
quote:Jij wilde de auto sowieso toch alleen maar zakelijk rijden? Anders kun je natuurlijk trendsetter worden. | |
Mikkie | dinsdag 15 juni 2010 @ 18:19 |
quote:Je moet inderdaad wel iets fatsoenlijks hebben. Overigens kon ik van m'n beurs ook bij lange m'n huur niet betalen hoor ![]() ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 15 juni 2010 @ 19:05 |
quote:Gisteren maakte je een opmerking over 320 vs. 330. Als je pech hebt met je 330,d of i, en er gaat iets niet-goedkoops kapot, dan krijg je sneller dan je lief is uitzicht uitzicht op de bodem van je schatkist. ![]() Een 320d zal wel kunnen op een studentenbudgetje als er niets kapot gaat. Een 330 zou ik alleen kopen als je per direct ¤1500-2500 beschikbaar hebt als het eens tegen zit. Mijn 330i: iedere 2 jaar (ongeveer 40K kms met zomerbanden) 4xPS2= 900-1000 Winterbanden waren in mrt . niet veel goedkoper, maar zal vlgd. winter hopelijk wel lukken voor ¤6-700 Dat is al ¤1500, alleen aan banden in 2 jaar en totaal 55000 km. Bij de wat duurdere (en oudere) auto's is het niet de aanschaf maar de kosten per km. die je pijn kunnen gaan doen. [ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 15-06-2010 19:41:45 ] | |
oYo | dinsdag 15 juni 2010 @ 19:35 |
quote:Ik kan wel eens een zakelijke afspraak maken met de stichtingvoorzitter... ![]() | |
Xtr3mE | dinsdag 15 juni 2010 @ 23:06 |
Valt mij op dat ik alleen maar vrouwen achter het stuur zie in 1 series? ![]() | |
Mikkie | dinsdag 15 juni 2010 @ 23:08 |
quote:Daarom heb ik voor mezelf al besloten dat het een 320d gaat worden. Ik moet niet te veel willen en dat is al héél netjes ![]() quote:Natuurlijk hou ik wel wat financiële ruimte over voor reparaties. Zo lang de turbo er niet meteen uit knalt of gereviseerd moet worden, zal het wel meevallen. quote:Dat zijn dure banden ook. Ik wil niet op de meest schrale banden rijden, maar 250 euro per stuk gaat me ook wat ver. De kosten per km zullen inderdaad wel behoorlijk oplopen tov mijn Nissan Almera uit '97, maar daar krijg je ook een stuk plezier en comfort voor terug, en da's me ook wat waard ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 15 juni 2010 @ 23:17 |
quote:Problemen met schakelaar lijkt me sterk, hij gaat toch wel rond? En als ik het van de foto moet aflezen zie ik een M52B25 (dus een e36/e46 323i) met 170PK.. Dan zeg ik: Ombouwen naar OBD1 want je startonderbreker verpest het.. (dat is de reden waarom ik een M50B25 heb ingebouwd ipv. M52B25).. ALS je direct ombouwt naar OBD1, neem gelijk een inlaatspruitstuk mee van een M50B25, dan zul je geschat 192PK moeten hebben.. ![]() Als je er niet uitkomt hoor ik het wel ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 15 juni 2010 @ 23:46 |
quote:Hoop dat je hier wat aan hebt, ik heb er iig wel het een en ander van geleerd ![]() Bron:Ultimate 4 Cylinder to 6 Cylinder Swap Thread | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 08:02 |
quote:Dat zijn afaik toch zo'n beetje de beste motoren die er zijn. Voor verbruik hangt het er maar net van af hoe je met je gas om gaat. Als je altijd plankgas rijdt dan scheelt het wel een stuk qua verbruik, maar anders valt dat ook best mee. | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 08:06 |
quote:Er zijn nu eenmaal meer vrouwen dan mannen die het best ok vinden om in een rijdend hondenhok te rijden.. | |
Turquaz52 | woensdag 16 juni 2010 @ 08:32 |
quote:Ik ben echt blij met mijn verbruik hoor ![]() Serieus, 1 op 9,5 met combi van alles, trappen, rustig cruisen, snelweg planken, snelweg rustig cruisen, door de stad blazen en door de stad rustig cruisen over 1 tank doe ik dan 570KM met V-Power Racing 100 ![]() SPOILER | |
Alicey | woensdag 16 juni 2010 @ 08:52 |
quote:Ik rijd ergens tussen de 1:8 en 1:11, afhankelijk van waar en hoe hard etc. Ik ben het nu eens aan het bijhouden hoeveel het gemiddeld op een tank is met zowel lange stukken als de korte ritjes bij elkaar. ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 16 juni 2010 @ 09:10 |
Ik heb het idee dat de 4 cilinders stukken minder rijstijl afhankelijk zijn. Bij mij schommelt het tussen de 1:10 en 1:11, voor het verbruik of je dus niet de 4 tov een 6 te kiezen. | |
Catch22- | woensdag 16 juni 2010 @ 09:36 |
Mwoah; ik rij ook altijd 1:9, 1:10, of ik nu stadsverkeer of snelwegverkeer heb... |