Basp1 heeft pas onlangs zijn eerste reizen gemaakt maar loopt al veel langer te klagen. En toen bleek dat Basp1 niet eens goed op de hoogte was van de werkwijzen. Jij loopt dingen te roepen waarvan je ook niet eens goed weet hoe het werkt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:28 schreef VancouverFan het volgende:
Welke vage beschuldigingen van mij aan jouw adres?
Wanneer op 1 perron zowel metro's als trams stoppen hoe weet je uberhaubt al of het een metro of een tram is als boer of buitenlui zijnde.quote:Volgens mij zou het wel duidelijk moeten zijn dat je bij trams en bussen IN het voertuig in moet checken. En bij metro op het perron.
Naar mijn mening een gevalletje reiziger die het wel denkt te weten.
en hoe weet je wie er eerder komt, tram, trein of metroquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[ afbeelding ]
De vorige topics vind je hier: deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14, deel 15 deel 18deel 24deel 25
OV Chipkaartperikelen #28
Meer informatie: wikipedia over de ov-chipkaart wikipedia over de Oyster-card (in gebruik in Londen) wikipedia over de Octopus-card (in gebruik in Hong Kong)
De website van TLS; het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren De officiële OV-chipkaartwebsite (van TLS) NS-website over de OV-chipkaart project website van TLS? De website over de OV-chipkaart voor studenten (beheerd door NS)
De website van Reizigersvereniging ROVER Het Dossier OV-Chipkaart op de ROVER-site Het Klachtenformulier van het OV-loket van ROVER, waar klachten over de OV-chipkaart of andere OV-klachten kunnen worden doorgegeven
Wat kun je doen als je bent vergeten uit te checken om je geld terug te krijgen?
leuke annecdotes over de ov_chipkaart
Op zoek naar een oplaadpunt? Google Maps met alle ophaal- en oplaadpunten
OP De OP vind je hier. Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
Game on:
[..]
Basp1 heeft pas onlangs zijn eerste reizen gemaakt maar loopt al veel langer te klagen. En toen bleek dat Basp1 niet eens goed op de hoogte was van de werkwijzen. Jij loopt dingen te roepen waarvan je ook niet eens goed weet hoe het werkt.
[..]
Wanneer op 1 perron zowel metro's als trams stoppen hoe weet je uberhaubt al of het een metro of een tram is als boer of buitenlui zijnde.![]()
Naar mijn mening een niet uniform werkend systeem waarbij het niet uit zou moeten maken als iemand al op het perron heeft ingecheckt en toch in de tram stap.
Mijn ideale ov-chipkaart systeem zou echt de hemelsbrede afstand moeten berekenen over de gehele reis, dat reizen per kilometer betalen is totale nonsens. Je wilt juist meer mensen in het OV krijgen, dat doe je niet door het duurder te maken, maar juist om een gehele reis met het OV aantrekkelijker te maken. Op tijd kan het OV nooit concureren. De hemelsbrede berekening zou juist mooi kunnen met een ov-chipkaart, dan betaalt de reiziger maar 1 * een instapt tarief aan het begin van de dag. IPV bij mijn opstap bushalte, bij de NS, en bij de opstap bushalt op het uitstap station.
Wat is daar onwaar aan? Jij wilde met het GVB gaan reizen en dacht je NS reizen moest opladen. Dan neem ik toch aan dat dat jouw eerste reis was.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:48 schreef Basp1 het volgende:
Basp1 heeft pas onlangs zijn eerste reizen gemaakt maar loopt al veel langer te klagen. En toen bleek dat Basp1 niet eens goed op de hoogte was van de werkwijzen. Jij loopt dingen te roepen waarvan je ook niet eens goed weet hoe het werkt.
Ja dat kan lastig zijn.quote:Wanneer op 1 perron zowel metro's als trams stoppen hoe weet je uberhaubt al of het een metro of een tram is als boer of buitenlui zijnde.![]()
Tja, als je op al die details moet letten (hoe vaak in Nederland komt dat nou voor dat op 1 perron tram en metro komen) dan is geen goed uniform systeem te vinden.quote:Naar mijn mening een niet uniform werkend systeem waarbij het niet uit zou moeten maken als iemand al op het perron heeft ingecheckt en toch in de tram stap.
Dat de hemelsbrede afstand gemeten moet worden ben ik met je eens. Dat heb ik ook al eerder aangegeven.quote:Mijn ideale ov-chipkaart systeem zou echt de hemelsbrede afstand moeten berekenen over de gehele reis, dat reizen per kilometer betalen is totale nonsens. Je wilt juist meer mensen in het OV krijgen, dat doe je niet door het duurder te maken, maar juist om een gehele reis met het OV aantrekkelijker te maken. Op tijd kan het OV nooit concureren. De hemelsbrede berekening zou juist mooi kunnen met een ov-chipkaart, dan betaalt de reiziger maar 1 * een instapt tarief aan het begin van de dag. IPV bij mijn opstap bushalte, bij de NS, en bij de opstap bushalt op het uitstap station.
dat laatste is natuurlijk weer onzin, want als je nu van trein naar bus,tram of metro overstapt of vice versa betaal je opnieuw het instaptarief.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat is daar onwaar aan? Jij wilde met het GVB gaan reizen en dacht je NS reizen moest opladen. Dan neem ik toch aan dat dat jouw eerste reis was.
Stupendous denkt precies te weten hoe de controle van een conducteur werkt en dat blijkt ook fout te zijn.
[..]
Ja dat kan lastig zijn.
Maar als die boer en buitenlui zelf konden uitvinden hoe een strippenkaart werkt, denk ik dat ze ook wel uit kunnen vinden hoe de chipkaart werkt.
[..]
Tja, als je op al die details moet letten (hoe vaak in Nederland komt dat nou voor dat op 1 perron tram en metro komen) dan is geen goed uniform systeem te vinden.
[..]
Dat de hemelsbrede afstand gemeten moet worden ben ik met je eens. Dat heb ik ook al eerder aangegeven.
Dat de reiziger maar 1 keer het instaptarief betaald is volgens mij ook de uiteindelijke bedoeling van het systeem.
Leg jij dan eens uit hoe dat uniforme systeem er uit had kunnen zien.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat laatste is natuurlijk weer onzin, want als je nu van trein naar bus,tram of metro overstapt of vice versa betaal je opnieuw het instaptarief.
Bij een andere vervoerder bij de trein ook
Dat hebben ze wel bewust gedaan natuurlijk, want als het de bedoeling was, zouden ze dat wel gelijk gedaan hebben, denk je niet ?
Hetzelfde perron komt vrijwel in elke grote stad voor, Amsterdam, (moet jij weten) en Rotterdam ook
1 uniform systeem had die fouten gewoon voorkomen, dus waarom dat anders moet, verklaar het maar
Ik wou bij de NS opladen omdat ik een kortingskaart heb, anders is het OV al helemaal niet concurrerend met een auto hebben. En ja dat is gelukt, het enigste wat niet juist ging was het ophalen van mijn NS product, want dat is totaal onlogisch. Dat ik wel al saldo op een kortingskaart kan zetten maar dan nog niet bij de NS kan reizen wel meteen bij alle andere vervoerders.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:57 schreef VancouverFan het volgende:
Wat is daar onwaar aan? Jij wilde met het GVB gaan reizen en dacht je NS reizen moest opladen. Dan neem ik toch aan dat dat jouw eerste reis was.
Stupendous denkt precies te weten hoe de controle van een conducteur werkt en dat blijkt ook fout te zijn.
Goh moesten we verschillende strippenkaarten gebruiken als we van de metro of van de tram gebruik maakten.quote:Ja dat kan lastig zijn.
Maar als die boer en buitenlui zelf konden uitvinden hoe een strippenkaart werkt, denk ik dat ze ook wel uit kunnen vinden hoe de chipkaart werkt.
Een systeem moet ook voor een normaal persoon op een logische manier werken dat is het nu natuurlijk nog lang niet. Iets is logisch als alle uitzondering ok uitgesloten zijn, en niet door uitzonderingen juist voor klanten weer onduidelijkheden creeren. Of je moet er andere logische regels op nahouden, wat mij nogal sterk lijkt ivm wiskundige bewijsvoering.quote:Tja, als je op al die details moet letten (hoe vaak in Nederland komt dat nou voor dat op 1 perron tram en metro komen) dan is geen goed uniform systeem te vinden.
Waarom dan weer voert men dat niet meteen in? Is het allemaal zo moeilijkquote:Dat de hemelsbrede afstand gemeten moet worden ben ik met je eens. Dat heb ik ook al eerder aangegeven.
Dat de reiziger maar 1 keer het instaptarief betaald is volgens mij ook de uiteindelijke bedoeling van het systeem.
lees nou eens manquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Leg jij dan eens uit hoe dat uniforme systeem er uit had kunnen zien.
Welke perrons in Amsterdam en Rotterdam hebben zowel tram als metro?
Ik wordt een beetje moe van jou "lees nou eens" gegil om de zoveel tijd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees nou eens man
gewoon 1 systeem voor in en uitchecken ipv per soort, geen enkel probleem
moet jij weten als je in Amsterdam reist, maar ja dat doe je blijkbaar niet dan
in Rotterdam bij Blaak, metro en trein
je reist zelf in Amsterdam, beweer je, dan weet je donders goed waar de verwarring ontstaat.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik wordt een beetje moe van jou "lees nou eens" gegil om de zoveel tijd.
Als je nou zelf zo'n leeswonder bent dat op alles reageert en niks negeert, ala.
Maar aangezien je dat niet bent, hou dat gemiep dan voor je.
Dat ik om verduidelijking vraag wil niet zeggen ik niet kan of wil lezen maar dat iets door jou of iemand anders simpel gesteld wordt.
Nee, het is niet zeker. Niet de boel verdraaien. Een persoon geeft aan dat een conducteur zijn gegevens kon inzien. Technisch gezien zou het kunnen, maar of het ook kan, dat is een ander verhaal. Maar jij gaat dat aan de eerste de beste conducteur vragen en dan weten we het (waarschijnlijk)quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
[..]
Dus mijn stelling dat jij nog onervaren was met de OV chipkaart en niet juist wist hoe het werkt, klopte gewoon.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik wou bij de NS opladen omdat ik een kortingskaart heb, anders is het OV al helemaal niet concurrerend met een auto hebben. En ja dat is gelukt, het enigste wat niet juist ging was het ophalen van mijn NS product, want dat is totaal onlogisch. Dat ik wel al saldo op een kortingskaart kan zetten maar dan nog niet bij de NS kan reizen wel meteen bij alle andere vervoerders.
Nee. Maar wel uitleggen hoe zones werkten, strippenkaart gevouwen moesten worden om te stempelen in de automaat.quote:Goh moesten we verschillende strippenkaarten gebruiken als we van de metro of van de tram gebruik maakten.
Ik sluit niet uit dat er allang iets voor is bedacht. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand hier komt mopperen en het dan toch al opgelost blijkt te zijn.quote:Een systeem moet ook voor een normaal persoon op een logische manier werken dat is het nu natuurlijk nog lang niet. Iets is logisch als alle uitzondering ok uitgesloten zijn, en niet door uitzonderingen juist voor klanten weer onduidelijkheden creeren. Of je moet er andere logische regels op nahouden, wat mij nogal sterk lijkt ivm wiskundige bewijsvoering.
En dan ook nog eens met een smoes komen hoe vaak komt dan nu voor, het komt voor dus had men daar over moeten nadenken en een goed systeem voor moeten bedenken. .
Ja. Het is een grotendeels nieuw systeem. In andere landen waar het wordt gebruikt was die overgang veel soepeler omdat er al met magneetkaarten en/of poortjes werd gewerkt.quote:Waarom dan weer voert men dat niet meteen in? Is het allemaal zo moeilijk
Bekijk het maar weer. Ik ga je weer een tijdje in de negeer modus zetten. Als dit jouw manier van discussie voeren is, heb ik er wel weer genoeg van.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
je reist zelf in Amsterdam, beweer je, dan weet je donders goed waar de verwarring ontstaat.
Dat is hier ook al 100x voorbij gekomen, dus waarom er weer moet worden uitgelegd dat 1 systeem beter is...
En wij worden moe van dat mierengeneuk van jou over woorden als de bedoeling volstrekt duidelijk is, behalve voor jou blijkbaar
Het is ook helemaal niet zeker dat de conducteur constant in contact staat met de database zoals jij beweerd. Dat is ook niet logisch aangezien dat technisch vrijwel onmogelijk is om in alle uithoeken van Nederland in rijdende treinen, metro's en bussen, die mogelijkheid te hebben.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:54 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, het is niet zeker. Niet de boel verdraaien. Een persoon geeft aan dat een conducteur zijn gegevens kon inzien. Technisch gezien zou het kunnen, maar of het ook kan, dat is een ander verhaal. Maar jij gaat dat aan de eerste de beste conducteur vragen en dan weten we het (waarschijnlijk)
En hiermee dus de stelling hier dat dingen gewoon logisch moeten werken zonder teveel stappen dus ookquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:52 schreef VancouverFan het volgende:
Dus mijn stelling dat jij nog onervaren was met de OV chipkaart en niet juist wist hoe het werkt, klopte gewoon.
Ja want de zone's zijn in de boerendorpen zijn heel anders dan zone's in amsterdam. En de trammachinist kan niet stempelen zoals buschauffeurs in dorpen dan wel kunnenquote:Nee. Maar wel uitleggen hoe zones werkten, strippenkaart gevouwen moesten worden om te stempelen in de automaat.
Ja wij mopperen alleen maarquote:Ik sluit niet uit dat er allang iets voor is bedacht. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand hier komt mopperen en het dan toch al opgelost blijkt te zijn.
Hoelang was men hier in nederland alweer bezig met de introductiequote:Ja. Het is een grotendeels nieuw systeem. In andere landen waar het wordt gebruikt was die overgang veel soepeler omdat er al met magneetkaarten en/of poortjes werd gewerkt.
Zeker deel zonder teveel stappen is juist van toepassing op de OV chipkaart. Automatisch opladen aan en je hoeft je kaart alleen nog maar langs een lezer te halen. Een stuk minder stappen dan bij de Strippenkaart. (zones uitzoeken, strippenkaart kopen, strippenkaart vouwen, stempelen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hiermee dus de stelling hier dat dingen gewoon logisch moeten werken zonder teveel stappen dus ook![]()
Ja.quote:Ja want de zone's zijn in de boerendorpen zijn heel anders dan zone's in amsterdam. En de trammachinist kan niet stempelen zoals buschauffeurs in dorpen dan wel kunnen![]()
Wel veel....quote:Ja wij mopperen alleen maar![]()
Goed van je.quote:Hoelang was men hier in nederland alweer bezig met de introductie![]()
Ik vind het systeem tot nu toe wel redelijk werken, maar steeds het moeten uitchecken begint me nu al te irriteren, omdat je normaliter gewoon het station uit kunt lopen en niet weer opnieuw je portemenee hoeft te trekken. En zeg niet dat ik pas een paar keer gereisd heb, ik heb er al 100 euro ov-chipknip geld doorheen gedraaid in 3 weken.
Via de NS site of een servicebalie kun je je reisgeschiedenis uitprinten. Kopie van je pas erbij en opsturen.quote:Nog een kleinigheidje weet je hoe ik geld terug kan krijgen bij vertragingen. Op de NS site staat
: •Stuur uw originele vervoerbewijs en eventuele extra vervoerbewijzen zoals Railrunnerkaartjes mee.
Ik ga mijn ov-kortingskaart niet opsturen dan kan ik niet meer reizen.![]()
In die discussie moet je ook nog steeds meenemen dat het op andere plaatsen juist goedkoper wordt. Daarbij zijn er nog diverse onderzoek naar de prijzen en is al aangegeven dat het duurder worden niet de bedoeling is. Dus dat kan nog terug gedraaid worden.quote:En dan hebben we nog steeds de discussie open staan dat het met de OV-chip kaart duurder reizen wordt. Vooral in het lokale stad en streek vervoer, de NS hanteert gewoon de oude tarieven.
Je hoeft je er niet als een mak schaap bij neer te leggen. Via de NS site kun je aangeven dat je bepaalde dingen niet wil wat betreft de OV chipkaart.quote:De privacy van mij die geschonden wordt daar ben ik het ook nog steeds niet mee eens, maar leg ik me als mak schaap voorlopig maar even bij neer. Ik wacht met smart de dag af dat een hacker de ov-chipkaart site kraakt en alle reisgegeven van iedereen op straat liggen. Dat het hele project een flink dauw vanuit het cpb gaat krijgen.
hahaha metro's zonder machinist, jij hebt zeker nooit een chauffeur zien lopen ?quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zeker deel zonder teveel stappen is juist van toepassing op de OV chipkaart. Automatisch opladen aan en je hoeft je kaart alleen nog maar langs een lezer te halen. Een stuk minder stappen dan bij de Strippenkaart. (zones uitzoeken, strippenkaart kopen, strippenkaart vouwen, stempelen.
[..]
Ja.
In Amsterdam heb je een groot aantal zones. Met 2 haltes zit je al snel over de grens. En in Rotterdam en Amsterdam heb je ook metro waar geen machinist is.
[..]
Wel veel....
[..]
Goed van je.
Het is of 3 strippen betalen als je binnen 2 haltes de zone grens passeert of uitchecken. Ik vind dat uitchecken een prima alternatief.
[..]
Via de NS site of een servicebalie kun je je reisgeschiedenis uitprinten. Kopie van je pas erbij en opsturen.
Vraag het even na bij een service balie voor de zekerheid.
[..]
In die discussie moet je ook nog steeds meenemen dat het op andere plaatsen juist goedkoper wordt. Daarbij zijn er nog diverse onderzoek naar de prijzen en is al aangegeven dat het duurder worden niet de bedoeling is. Dus dat kan nog terug gedraaid worden.
De plaatsen waar het duurder zou zijn, zijn plaatsen waar de OV chipkaart nog niet verplicht is.
[..]
Je hoeft je er niet als een mak schaap bij neer te leggen. Via de NS site kun je aangeven dat je bepaalde dingen niet wil wat betreft de OV chipkaart.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
hahaha metro's zonder machinist, jij hebt zeker nooit een chauffeur zien lopen ?
nee kan ook niet natuurlijk
AMsterdam is aantoonbaar duurder geworden hoor, Rotterdam niet, maar dat hebben we ook al 100x uitgelegd dat de zone's vlak voor de invoering verkleind zijn.
Je wordt er zo moe van, elke keer weer diezelfde leugens, waarom kan je niet objectief zijn ?
Wat zoek je eigenlijk hier steeds bij die zeikerds ? Aandacht ?
Heb je het vandaag gevraagd aan de conducteur hoe het zit ?
quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bekijk het maar weer. Ik ga je weer een tijdje in de negeer modus zetten. Als dit jouw manier van discussie voeren is, heb ik er wel weer genoeg van.
quote:
Automaitsch opladen daar doe ik echt niet aan, ik wil wel nog een beetje in de gaten kunnen houden hoeveel ik erdoorheen reis.quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:28 schreef VancouverFan het volgende:
Zeker deel zonder teveel stappen is juist van toepassing op de OV chipkaart. Automatisch opladen aan en je hoeft je kaart alleen nog maar langs een lezer te halen. Een stuk minder stappen dan bij de Strippenkaart. (zones uitzoeken, strippenkaart kopen, strippenkaart vouwen, stempelen.
Ow zijn we al zover gevorderd dat er geen machinsten meer bij ons op de metro rijden.quote:Ja.
In Amsterdam heb je een groot aantal zones. Met 2 haltes zit je al snel over de grens. En in Rotterdam en Amsterdam heb je ook metro waar geen machinist is.
Ik zal eens een topic maken op die ns site, dat ze ook meteen eletronische aangifte toegankelijk moeten maken voor ov-chipkaart reizigers ipv alleen nog maar voor ns en ov kaart chiphouders.quote:Via de NS site of een servicebalie kun je je reisgeschiedenis uitprinten. Kopie van je pas erbij en opsturen.
Vraag het even na bij een service balie voor de zekerheid.
Geloof je nu echt dat ze de tariefstructuur nog weer terug gaan veranderen, zoals ik de overheid en deze organisaties ken wordt de reiziger uiteindelijk weer een poot uitgedraaid.quote:In die discussie moet je ook nog steeds meenemen dat het op andere plaatsen juist goedkoper wordt. Daarbij zijn er nog diverse onderzoek naar de prijzen en is al aangegeven dat het duurder worden niet de bedoeling is. Dus dat kan nog terug gedraaid worden.
De plaatsen waar het duurder zou zijn, zijn plaatsen waar de OV chipkaart nog niet verplicht is.
Ik kon niet niet akkoord gaan met de voorwaarden dan kon mijn kortingskaart geen ov-chipkaart gemaakt worden.quote:Je hoeft je er niet als een mak schaap bij neer te leggen. Via de NS site kun je aangeven dat je bepaalde dingen niet wil wat betreft de OV chipkaart.
Het ging om het stempelen toch? En de eerste machinist die strippen gaat stempelen moet ik nog tegenkomen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Automaitsch opladen daar doe ik echt niet aan, ik wil wel nog een beetje in de gaten kunnen houden hoeveel ik erdoorheen reis.
[..]
Ow zijn we al zover gevorderd dat er geen machinsten meer bij ons op de metro rijden.![]()
Ga jij een toerist uitleggen wat een zone is en waarom hij/zij die zonegrens overgaat als die van Duivendrecht naar Amsterdam bijlmer gaat?quote:Welke zone's zijn er nog in amsterdam ach ja nog 2 weken tot 3 juni waarop de ovchipkaart verplicht wordt.![]()
12 zones:
[ afbeelding ]
Ik val in herhalinge omdat dezelfde problemen telkens herhaald worden. Verwacht je van mij dan echt dat ik elke keer een ander antwoord ga geven?quote:Verder val je in herhalingen.
Er zijn ook mensen die aan de rand van een zonegrens wonen, niet naar het CS willen maar net aan de andere kant van de zonegrens op de koffie willen bij vrienden.quote:Het centrum van de meeste zones lag bijvoorbeeld altijd bij een treinstation, aangezien veel ov-reizigers toch een compleet traject willen reizen en niet alleen van station naar station reizen. De sommigen die voor 2 haltes 3 zones moesten stempelen vallen voor mijn gevoel in het niet bij het aantal reizigers wat vanaf het centrum van een zone vertrekt.
Ga je gang. Al denk ik dat ze dat zelf ook wel al bedacht hebben.quote:Ik zal eens een topic maken op die ns site, dat ze ook meteen eletronische aangifte toegankelijk moeten maken voor ov-chipkaart reizigers ipv alleen nog maar voor ns en ov kaart chiphouders.
In veel plaatsen is de KM prijs nog niet eens bekend of zeker. Dus dat terugdraaien kan altijd. Het gaat alleen maar om een lokale KM prijs.quote:Geloof je nu echt dat ze de tariefstructuur nog weer terug gaan veranderen, zoals ik de overheid en deze organisaties ken wordt de reiziger uiteindelijk weer een poot uitgedraaid.
Probeer het eens.quote:Ik kon niet niet akkoord gaan met de voorwaarden dan kon mijn kortingskaart geen ov-chipkaart gemaakt worden.. Het enigste wat je kan aangeven is of je spam van hun wilt of niet, en volgens mij wat je wel of niet op de mijn ns site kan zien, maar daarvoor heb ik me nog niet aangemeld.
Het hoeft niet in jip en janneke taal uitgelegd te worden maar wel op een manier dat het maar voor eenduidige intrepetatie mogelijk is, zoals de wetten der logica voorschrijven.quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:28 schreef VancouverFan het volgende:
Het ging om het stempelen toch? En de eerste machinist die strippen gaat stempelen moet ik nog tegenkomen.
Jammer dat het weer in Jip en Janneke taal uitgelegd moet worden.
Ja de bijlmer een echte toerischtische atractie bekijk hier de plek waar een vliegtuig zich in een flat boorde.quote:Ga jij een toerist uitleggen wat een zone is en waarom hij/zij die zonegrens overgaat als die van Duivendrecht naar Amsterdam bijlmer gaat?
3 haltes, 3 strippen nu.
Beweer ik ergens dat het reizen alleen maar vanaf het cs gaat, ik geef alleen maar aan dat voor mijn gevoel er veel meer vanaf cs gereisd wordt dan op andere trajecten. Sterker nog in de bussen waarmee ik regelmatig reis zie ik eigenlijk nooit iemand op weg naar het station op een tussenhalte uitstappen. En omgekeerd vullen die bussen zich op het station en zie ik onderweg eigenlijk nooit iemand erbij komen. Maar dat zijn mijn bevindingen die natuurlijk niet overeen hoeven te komen met de werkelijkheid.quote:Ik val in herhalinge omdat dezelfde problemen telkens herhaald worden. Verwacht je van mij dan echt dat ik elke keer een ander antwoord ga geven?
Er zijn ook mensen die aan de rand van een zonegrens wonen, niet naar het CS willen maar net aan de andere kant van de zonegrens op de koffie willen bij vrienden.
Het reizen in een stad gaat echt niet alleen maar vanaf het CS.
Wel vreemd voor een kaart die eigenlijk al jaren ingevoerd zou moeten zijn geweest volgens de planning. Het publiek moet toch weten waar ze straks aan toe zijn.quote:In veel plaatsen is de KM prijs nog niet eens bekend of zeker. Dus dat terugdraaien kan altijd. Het gaat alleen maar om een lokale KM prijs.
dat prijzen vooraf niet bekend zijn is natuurlijk het grootste lachertje van de OV chipkaartquote:Op woensdag 19 mei 2010 18:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het hoeft niet in jip en janneke taal uitgelegd te worden maar wel op een manier dat het maar voor eenduidige intrepetatie mogelijk is, zoals de wetten der logica voorschrijven.![]()
[..]
Ja de bijlmer een echte toerischtische atractie bekijk hier de plek waar een vliegtuig zich in een flat boorde.
[..]
Beweer ik ergens dat het reizen alleen maar vanaf het cs gaat, ik geef alleen maar aan dat voor mijn gevoel er veel meer vanaf cs gereisd wordt dan op andere trajecten. Sterker nog in de bussen waarmee ik regelmatig reis zie ik eigenlijk nooit iemand op weg naar het station op een tussenhalte uitstappen. En omgekeerd vullen die bussen zich op het station en zie ik onderweg eigenlijk nooit iemand erbij komen. Maar dat zijn mijn bevindingen die natuurlijk niet overeen hoeven te komen met de werkelijkheid.
[..]
Wel vreemd voor een kaart die eigenlijk al jaren ingevoerd zou moeten zijn geweest volgens de planning. Het publiek moet toch weten waar ze straks aan toe zijn.
http://www.amsterdamarena.nl/filestore/?dl=638quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het hoeft niet in jip en janneke taal uitgelegd te worden maar wel op een manier dat het maar voor eenduidige intrepetatie mogelijk is, zoals de wetten der logica voorschrijven.![]()
[..]
Ja de bijlmer een echte toerischtische atractie bekijk hier de plek waar een vliegtuig zich in een flat boorde.
Zeer overtuigend, jouw gevoel...quote:Beweer ik ergens dat het reizen alleen maar vanaf het cs gaat, ik geef alleen maar aan dat voor mijn gevoel er veel meer vanaf cs gereisd wordt dan op andere trajecten.
Zit je ook wel eens in bussen die NIET naar het CS gaan?quote:Sterker nog in de bussen waarmee ik regelmatig reis zie ik eigenlijk nooit iemand op weg naar het station op een tussenhalte uitstappen. En omgekeerd vullen die bussen zich op het station en zie ik onderweg eigenlijk nooit iemand erbij komen. Maar dat zijn mijn bevindingen die natuurlijk niet overeen hoeven te komen met de werkelijkheid.
Het publiek heeft er, door inmening van Rover, consumenten bond, politici etc net zo goed aan bijgedragen dat de de invoering niet zo snel ging als gepland. Nieuwe maatregelen, onderzoek naar mogelijke privacykwesties, gedoe over paaltjes.quote:Wel vreemd voor een kaart die eigenlijk al jaren ingevoerd zou moeten zijn geweest volgens de planning. Het publiek moet toch weten waar ze straks aan toe zijn.
Niet liegenquote:Op woensdag 19 mei 2010 19:15 schreef macca728 het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)lok-ov-agressie.html
veiligheid is blijkbaar niet veel beter geworden ondanks de OV chipkaart invoering in Rotterdam, toch 1 van de peilers daarvoor
quote:Ze benadrukte wel dat het aantal incidenten in de eerste vier maanden van dit jaar is afgenomen ten opzichte van een jaar eerder. Wel neemt de ernst van de incidenten toe.
quote:Motieregen om OV-chipkaart klantvriendelijker te maken
Uitgegeven: 19 mei 2010 18:33 /// Laatst gewijzigd: 19 mei 2010 18:33
AMSTERDAM - Met een veelvoud aan moties proberen kritische Tweede Kamerleden in te grijpen in het OV-chipkaartproject en de overstap van Amsterdam op het elektronisch openbaar vervoerbiljet uit te stellen.
Nadat dinsdag bekend werd dat de provincie Gelderland de persoonlijke gegevens van 168.000 reizigers lekte via een website, is voor een aantal partijen de maat vol. De Socialistische Partij (SP) vraagt Eurlings om de regio's de regie te ontnemen en zelf de controle te nemen. Als het aan VVD-kamerlid Charlie Aptroot ligt volgt er een verbod voor provincies en steden om überhaupt nog persoonsgegevens voor de OV-chipkaart te bewaren. De identiteit van burgers is dan alleen nog maar bij gegevensverwerker Trans Link Systems bekend. Verder wil hij dat het bewaren van iedere reisbeweging wordt teruggebracht van zeven jaar naar twee maanden.
Eurlings
Demissionair verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) ziet de voorstellen niet zitten en noemt het "het verzetten van de bakens". Ook stelt de bewindvoerder dat de Belastingdienst een opslag van zeven jaar verplicht stelt, maar belooft hier onderzoek naar te laten doen. In 2008 stelde het Ministerie van Financiën tegenover Webwereld niet de noodzaak te zien van een langdurige opslag.
Duurder
GroenLinks-kamerlid Ineke van Gent en PVV'er Richard de Mos dienden beiden een motie in om te voorkomen dat mensen met de OV-chipkaart duurder uit zouden zijn. Eurlings ontraadde de motie en benadrukt dat sommige mensen goedkoper en sommige mensen duurder uit zijn, maar dat reizen gemiddeld even duur is. Ook ziet de minister weinig kansen voor een applicatie om mensen te mailen als ze zijn vergeten uit te checken en automatisch worden aangeslagen voor vier, tien of twintig euro. Het pleidooi van GroenLinks is volgens hem goed, maar praktisch niet uitvoerbaar. De gegevensverwerker zou niet in staat zijn mensen te waarschuwen als ze teveel betalen voor een reis. Volgens Van Gent gaat het wel om miljoenen transacties.
Studenten
Eurlings vindt het niet te vroeg om Amsterdam definitief te laten overstappen en ontraadt een motie van het SP-kamerlid Manja Smits. Wel ziet hij heil in een soepeler beleid voor studenten. Die krijgen nu regelmatige bekeuringen, terwijl er nog allerhande problemen met de OV-chipkaart zijn. Als de motie donderdag wordt aangenomen dan zouden incassobureaus pas op de plaats moeten maken tot alle problemen en fouten zijn verholpen.
© NU.nl/Brenno de Winter
Je valt inderdaad heel erg in herhaling.quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:48 schreef VancouverFan het volgende:
Het publiek heeft er, door inmening van Rover, consumenten bond, politici etc net zo goed aan bijgedragen dat de de invoering niet zo snel ging als gepland. Nieuwe maatregelen, onderzoek naar mogelijke privacykwesties, gedoe over paaltjes.
En ik zeg dus niet dat het publiek de enige schuldige is aan de verlate invoering, maar het speelt wel mee dat er allerlei organisatie een plas over moesten doen voordat het ingevoerd werdt.
Nu moet ik helaas ook weer gaan herhalen,
Ik wacht, twee maanden later, nog steeds op antwoord..quote:Op dinsdag 16 maart 2010 02:03 schreef Zelva het volgende:
Noem één ding, één ding maar dat door buitenstaanders is afgedwongen, dat niet in het eisenpakket zat van de ov-chipkaart en dat bewezen een vertragende werking heeft gehad op de invoering van de ov-chipkaart. Één ding maar, dat is toch niet teveel gevraagd?
Daar heb ik allang antwoord op gegeven. Dat jij niet tevreden bent met dat antwoord is niet mijn probleem maar het jouwe.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:34 schreef Zelva het volgende:
[..]
Je valt inderdaad heel erg in herhaling.
[..]
Ik wacht, twee maanden later, nog steeds op antwoord..
quote:Met een veelvoud aan moties proberen kritische Tweede Kamerleden in te grijpen in het OV-chipkaartproject en de overstap van Amsterdam op het elektronisch openbaar vervoerbiljet uit te stellen.
quote:
Neequote:Op woensdag 19 mei 2010 19:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Daar heb ik allang antwoord op gegeven. Dat jij niet tevreden bent met dat antwoord is niet mijn probleem maar het jouwe.
quote:Ik zal eens wat zoeken. Er regelmatig dingen geweest waarbij er weer een onderzoek naar het e.e.a. moest worden verricht
quote:Wat verwacht je van mij? Dat ik een wandelende bibliotheek ben die alles wat die hoort opslaat met een link naar de bron erbij?
Doe effe normaal man. Verhalen en berichten die je in de loop der jaren hoort blijven je wel bij. Waar ik dat precies gehoord heb en of dat nog terug te vinden is, is een tweede.
Hilarisch gewoon.quote:Misschien wel. Maar ik ga niet voor jou zoeken totdat je het wel eens keer eens met me zult zijn. Ik ben niet zo naïef om te denken dat jij objectief wilt kijken.
Feit is dat de OV chipkaart allerlei vertragingen hebben opgelopen. Ook door zaken waar de OV bedrijven niets aan konden doen (stemmingmakerij over de beveiliging). Dat jij bepaalde voorwaarden gaat stellen waar mijn voorbeelden aan moeten voldoen is jouw probleem. Niet het mijne.
Lees de vraag nog eens een keer en nu goed.quote:Uit het eerder genoemd artikel:
[..]
Lezen ? ja dat is het probleem al 10 topics langquote:Op woensdag 19 mei 2010 19:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee
Wil iemand hier in de zaal op staan die vindt dat Vancouverfan mijn vraag heeft beantwoord met het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hilarisch gewoon.
[..]
Lees de vraag nog eens een keer en nu goed.
Maar het valt me zwaar van hem tegen dat hij eigenlijk zegt: de redenen zijn eigenlijk niemand bekend, maar we gaan ze niet veranderen, de mensen moeten gewoon hun bek houden....quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lezen ? ja dat is het probleem al 10 topics lang
Zelfs Minister Eurlings geeft nu toe dat er nog steeds problemen zijn en dat mensen gemiddeld in elk geval niet goedkoper uit zijn
ach misschien dat het nieuwe kabinet alsnog gaat luisterenquote:Op woensdag 19 mei 2010 19:50 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar het valt me zwaar van hem tegen dat hij eigenlijk zegt: de redenen zijn eigenlijk niemand bekend, maar we gaan ze niet veranderen, de mensen moeten gewoon hun bek houden....
Ja dat is wel jouw probleem.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:43 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee
Wil iemand hier in de zaal op staan die vindt dat Vancouverfan mijn vraag heeft beantwoord met het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hilarisch gewoon.
[..]
Lees de vraag nog eens een keer en nu goed.
De redenen voor wat zijn niet bekend?quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:50 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar het valt me zwaar van hem tegen dat hij eigenlijk zegt: de redenen zijn eigenlijk niemand bekend, maar we gaan ze niet veranderen, de mensen moeten gewoon hun bek houden....
Als er 100 miljoen transacties zijn, zijn enkele miljoenen een paar % daarvan.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:56 schreef macca728 het volgende:
. Ook ziet de minister weinig kansen voor een applicatie om mensen te mailen als ze zijn vergeten uit te checken en automatisch worden aangeslagen voor vier, tien of twintig euro. Het pleidooi van GroenLinks is volgens hem goed, maar praktisch niet uitvoerbaar. De gegevensverwerker zou niet in staat zijn mensen te waarschuwen als ze teveel betalen voor een reis. Volgens Van Gent gaat het wel om miljoenen transacties
Wel grappig, ik dacht dat het maar ging om een klein % dat vergeet ui te checken![]()
Je hoeft echt geen miljoenen mensen te mailen en aangezien de gegevens toch opgeslagen kan je best een programma ontwikkelen dat mensen een standaardmailtje stuurt.
Ik woon dus net op de grens van een zone. BIj strandvliet. Maar worden die zones nou afgeschaft of wat?quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Automaitsch opladen daar doe ik echt niet aan, ik wil wel nog een beetje in de gaten kunnen houden hoeveel ik erdoorheen reis.
[..]
Ow zijn we al zover gevorderd dat er geen machinsten meer bij ons op de metro rijden.![]()
Welke zone's zijn er nog in amsterdam ach ja nog 2 weken tot 3 juni waarop de ovchipkaart verplicht wordt.![]()
12 zones:
[ afbeelding ]
Verder val je in herhalingen. Het centrum van de meeste zones lag bijvoorbeeld altijd bij een treinstation, aangezien veel ov-reizigers toch een compleet traject willen reizen en niet alleen van station naar station reizen. De sommigen die voor 2 haltes 3 zones moesten stempelen vallen voor mijn gevoel in het niet bij het aantal reizigers wat vanaf het centrum van een zone vertrekt.
[..]
Ik zal eens een topic maken op die ns site, dat ze ook meteen eletronische aangifte toegankelijk moeten maken voor ov-chipkaart reizigers ipv alleen nog maar voor ns en ov kaart chiphouders.
[..]
Geloof je nu echt dat ze de tariefstructuur nog weer terug gaan veranderen, zoals ik de overheid en deze organisaties ken wordt de reiziger uiteindelijk weer een poot uitgedraaid.
[..]
Ik kon niet niet akkoord gaan met de voorwaarden dan kon mijn kortingskaart geen ov-chipkaart gemaakt worden.. Het enigste wat je kan aangeven is of je spam van hun wilt of niet, en volgens mij wat je wel of niet op de mijn ns site kan zien, maar daarvoor heb ik me nog niet aangemeld.
Bewijslastquote:Op woensdag 19 mei 2010 20:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
En zo ontduikt meneer Vancouverfan met één pennestreek de bewijslast.
Ja.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik woon dus net op de grens van een zone. BIj strandvliet. Maar worden die zones nou afgeschaft of wat?
Nee abonnementen rekenen nog steeds met zones en dat kan praktisch gezien ook niet andersquote:Op woensdag 19 mei 2010 20:01 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik woon dus net op de grens van een zone. BIj strandvliet. Maar worden die zones nou afgeschaft of wat?
Dus moet ik met een abo dan een traject hebben oid?quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja.
Met de OV chipkaart ga je per gereisde KM betalen. Zones houden dan op te bestaan.
Aah okquote:Op woensdag 19 mei 2010 20:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee abonnementen rekenen nog steeds met zones en dat kan praktisch gezien ook niet anders
quote:
NEE VF, de zelf benoemde OV chipkaart specialistquote:Op woensdag 19 mei 2010 20:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja.
Met de OV chipkaart ga je per gereisde KM betalen. Zones houden dan op te bestaan.
Dat ik die niet onderbouw is jouw mening.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:04 schreef Zelva het volgende:
[..]Hoe wil je het anders noemen als jij een bewering doet, maar categorisch blijft weigeren die te onderbouwen.
Dat is dus al bewezen onjuist.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:28 schreef Stupendous76 het volgende:
Eurlings:
maar dat reizen gemiddeld even duur is.
Ik moet wel, want jij komt weer met hetzelfde 'argument', een van je vele onzinnige stokpaardjes, aanzetten. En je hebt het nog steeds niet onderbouwd, op geen enkele wijze.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat ik die niet onderbouw is jouw mening.
Jammer dan, get over it.
Dat je daar na 2 maanden nog over gaat zeuren is best wel triest he.
Heb je je excuses al aangeboden voor de foute informatie die je heb gegeven aan Juicyhill ?quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja.
Ik verval in herhaling. Dat ik het niet goed onderbouwd heb is jouw mening.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik moet wel, want jij komt weer met hetzelfde 'argument', een van je vele onzinnige stokpaardjes, aanzetten. En je hebt het nog steeds niet onderbouwd, op geen enkele wijze.
Nee hoor, dat is gewoon de waarheid.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik verval in herhaling. Dat ik het niet goed onderbouwd heb is jouw mening.
Jouw waarheid, niet de mijne.quote:
Onder andere het bewaren van de reisgegevens voor 7 jaar.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De redenen voor wat zijn niet bekend?
Je kan reisgegevens ook 1 dag bewaren en dan wissen...quote:En hij geeft aan dat de klachten afhandeling van de studenten beter moet.
Dat voorstel dat mensen op de hoogte moeten worden gebracht om uit te checken is natuurlijk ook hilarisch. Hoe ziet men dat voor zich? Om de 10 minuten een SMS met de txt check uit?
Mail sturen als men niet heeft uitgecheckt, ik dat de privacy zo belangrijk was en dat niemand mag weten waar je gereisd had.
Ja goed idee. Bij een discussie hoort het onderbouwen van je stellingen. Tot op heden doe je dat niet, dus ik vind dit inderdaad een hele goede suggestie van je.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:25 schreef VancouverFan het volgende:
Nog wat zinnigs te melden om een echte discussie te starten
Er is maar één die hier een spelletje speelt en dat ben jij. Het spelletje heet 'ontwijk te moeilijke vragen of vragen waar ik toch eigenlijk geen antwoord op weet'.quote:of gaan we dit spelletje nog langer spelen?
Tot ziens dan. Kom nog eens terug als je wat hebt waar we een zinnige discussie over kunnen voeren.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja goed idee. Bij een discussie hoort het onderbouwen van je stellingen. Tot op heden doe je dat niet, dus ik vind dit inderdaad een hele goede suggestie van je.
[..]
Er is maar één die hier een spelletje speelt en dat ben jij. Het spelletje heet 'ontwijk te moeilijke vragen of vragen waar ik toch eigenlijk geen antwoord op weet'.
Kan. Maar daar is de belasting dienst niet blij mee. En als ze het ene jaar zeggen dat het 7 jaar bewaard moet worden en het andere jaar zeggen dat dat helemaal niet hoeft, moet dat onderzocht worden.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:26 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Onder andere het bewaren van de reisgegevens voor 7 jaar.
[..]
Je kan reisgegevens ook 1 dag bewaren en dan wissen...
Is er iemand hier met wie je wel een discussie wil voeren ?quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tot ziens dan. Kom nog eens terug als je wat hebt waar we een zinnige discussie over kunnen voeren.
Oh, maar ik vind de stelling dat het ov-chipkaartuitstel is veroorzaakt door buitenstaanders een hele interessante en daar kunnen we een hele zinnige discussie over voeren. Het zou alleen een hoop schelen als je die uitspraak dan ook even onderbouwt. Op een loze, uit de lucht gegrepen stelling an sich is het vrij moeilijk schieten.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tot ziens dan. Kom nog eens terug als je wat hebt waar we een zinnige discussie over kunnen voeren.
Ik heb nergens gezegd dat de uitstel van de OV chipkaart alleen door buitenstaanders is veroorzaakt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oh, maar ik vind de stelling dat het ov-chipkaartuitstel is veroorzaakt door buitenstaanders een hele interessante en daar kunnen we een hele zinnige discussie over voeren. Het zou alleen een hoop schelen als je die uitspraak dan ook even onderbouwt. Op een loze, uit de lucht gegrepen stelling an sich is het vrij moeilijk schieten.
Waar zeg ik dan dat jij dat zegt? Ik ben gewoon razend benieuwd welke zaken, let wel, nieuwe zaken, waar de ov-chipkaart in de plannen niet over zou moeten beschikken, de oorzaak zijn van vertragingen door buitenstaanders en daar krijg ik geen antwoord op. En als je die niet hebt, is je uitspraak gewoon compleet irrelevant.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat de uitstel van de OV chipkaart alleen door buitenstaanders is veroorzaakt.
Even doorklikken naar de beschikbare informatie:quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Kan. Maar daar is de belasting dienst niet blij mee. En als ze het ene jaar zeggen dat het 7 jaar bewaard moet worden en het andere jaar zeggen dat dat helemaal niet hoeft, moet dat onderzocht worden.
In de tussentijd is mij geen nieuwe regelgeving hieromtrent bekend, dus als jij die wel weet, link er maar naar toe. En anders is het dus niet verplicht om die gegevens te bewaren, in tegenspraak tot wat Translink en de minister tot nu toe constant beweren.quote:7 jaar centrale opslag OV-reisgegevens niet nodig
Gepubliceerd: Maandag 17 november 2008 /// Auteur: Brenno de Winter
Langdurige centrale opslag van alle reisdata van de OV-chipkaart is overbodig. Trans Link Systems dacht dat de fiscus dit verplichtte, maar dat is niet het geval.
Dat blijkt uit antwoorden op vragen van Webwereld aan de Belastingdienst en het Ministerie van Financiën wie nou precies wat voor hoe lang moet bewaren.
Noodzakelijk voor fiscus
Op dit moment slaat het systeem van Trans Link Systems alle reisbewegingen van mensen in een centrale database op. De informatie daarin wordt zeven jaar lang bewaard om de financiële administratie te onderbouwen naar de fiscus toe. Het bedrijf vertelt Webwereld al acht maanden dat het nog overleg met de Belastingdienst voert. Een tipgever wees Webwereld erop dat de reisbewegingen niet voor de fiscale administratie nodig zijn. Hij wees erop dat facturen de basis van een administratie vormen en dat bijvoorbeeld in de telecomindustrie niet de losse telefoongesprekken maar de totalen van belang zijn voor afrekening tussen de bedrijven en met de klanten. Desgevraagd bevestigen medewerkers van telecombedrijven dit.
Werkgevers verantwoordelijk voor administratie
Navraag bij het Ministerie van Financiën leert dat reisbewegingen zeven jaar lang bewaard moeten worden, maar niet door Trans Link Systems. Werkgevers die reiskosten vergoeden moeten hun administratie onderbouwen met een overzicht van gemaakte reizen. Dat is nu ook al zo voor papieren kaartjes of registratie van autoritten. Omdat de OV-chipkaart eigenlijk onvoldoende bewijs levert zouden de bonnetjes niet gelden. Maar in een besluit van de Belastingdienst wordt dat probleem verholpen door het uitprinten overzichten van vervoerders toch goed te keuren.
"Ik keur goed dat door of vanwege het vervoerbedrijf gemaakte overzichten van transacties met de OV-chipkaart worden gelijkgesteld met vervoerbewijzen voor de overhandigingsplicht ingevolge de Wet LB", schrijft J. Thunnissen, directeur-generaal Belastingdienst. Een voorlichter verduidelijkt: "De werknemer heeft een overhandigingsplicht aan zijn werkgever. De werkgever heeft een bewaarplicht voor de vervoerbewijzen."
OV-chipkaart website
Trans Link heeft nu al een website om overzichten op te vragen en vervolgens af te drukken. Wie zich registreert kan volgens een zegsvrouw Jannemieke Zandee gedurende anderhalf jaar de transacties teruglezen. Daarna zijn ze niet meer online beschikbaar. Het bedrijf zegt nog steeds in overleg te zijn met de Belastingdienst over wat er nou precies bewaard moet worden, maar denkt dat ze toch de reisgegevens zeven jaar lang moeten bewaren.
Problemen met privacy wetgeving
De discussie over de noodzaak is belangrijk, omdat de Wet Bescherming Persoonsgegevens alleen opslag toestaat als de verwerking noodzakelijk is. Wanneer dat niet het geval is dan is langdurige opslag niet toegestaan. Trans Link heeft meer ingewikkelde discussies te voeren, want niet iedere reis is een betaalde rit. Bezitters van een abonnement betalen voor al hun reizen. Zij genereren transacties met een waarde van nul euro, waardoor er geen noodzaak is ook die gegevens jaren te bewaren.
CBP deal met NS
Recentelijk sloot het College Bescherming Persoonsgegevens een overeenkomst met de Nederlandse Spoorwegen over het verwerken van gegevens. In de brief aan de staatssecretaris vroeg het CBP hulp om de kwestie met de fiscus sneller op te lossen.
Lijkt me handig als dat dan eens goed onderzocht wordt. En dat is wat Eurlings nu gaat doen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:43 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Even doorklikken naar de beschikbare informatie:
[..]
In de tussentijd is mij geen nieuwe regelgeving hieromtrent bekend, dus als jij die wel weet, link er maar naar toe. En anders is het dus niet verplicht om die gegevens te bewaren, in tegenspraak tot wat Translink en de minister tot nu toe constant beweren.
Dat jij bepaalde voorwaarden stelt aan mijn onderbouwing zegt alweer genoeg. Ik doe een stelling maar die moet onderbouwd worden met speciale eisen van jou. Blijkbaar weet je ook wel dat mijn stelling klopt. Anders zou je geen "let wel" nodig hebben.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar zeg ik dan dat jij dat zegt? Ik ben gewoon razend benieuwd welke zaken, let wel, nieuwe zaken, waar de ov-chipkaart in de plannen niet over zou moeten beschikken, de oorzaak zijn van vertragingen door buitenstaanders en daar krijg ik geen antwoord op. En als je die niet hebt, is je uitspraak gewoon compleet irrelevant.
En sowieso is de Tweede Kamer geen buitenstaander, maar opdrachtgever en primaire financier met ettelijke miljarden, veelal weggegooid overheidsgeld, dus je voorbeeld uit dit topic slaat echt kant nog wal.
Wat mij meteen nieuwsgierig maakt aan dit bericht is of de NS tot heden dan ook alle gegevens van uitgeprinte kaartjes voor 7 jaar bewaarde, want dat is de enigste reden die ik hier ze zie noemen. En als ik hier op oude treinkaartjes kijk staat er op beide zijde van een kaartje een uniek nummer. Ik kan me niet voorstellen dat de NS weet op welk serienummer kaartje ze welke reis hebben uitgegeven.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:43 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Even doorklikken naar de beschikbare informatie:
[..]
In de tussentijd is mij geen nieuwe regelgeving hieromtrent bekend, dus als jij die wel weet, link er maar naar toe. En anders is het dus niet verplicht om die gegevens te bewaren, in tegenspraak tot wat Translink en de minister tot nu toe constant beweren.
Volgens mij is het daarom ook enkel een smoes geweest om toch maar al die gegevens te kunnen verzamelen. Zou heel goed kunnen dat nu 'opeens' blijkt dat het dan toch maar moet. Want hoe de overheid denkt om te gaan met de privacy van de mensen die zij behoort te dienen:quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat mij meteen nieuwsgierig maakt aan dit bericht is of de NS tot heden dan ook alle gegevens van uitgeprinte kaartjes voor 7 jaar bewaarde, want dat is de enigste reden die ik hier ze zie noemen. En als ik hier op oude treinkaartjes kijk staat er op beide zijde van een kaartje een uniek nummer. Ik kan me niet voorstellen dat de NS weet op welk serienummer kaartje ze welke reis hebben uitgegeven.
Wat dan ook weer een enorme k*tsmoes is, want je kan perfect reizigers lokken mét kennis van persoonsgegevens zonder de privacy te schenden, maar is het is een gebrek aan wil en aan verstand, kortom, de welbekende ziekte van Nederland...quote:Voorloper abonnement
Een zegsvrouw van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen is duidelijk over het belang van een persoonsgebonden OV-chipkaart. “Wij willen dat omdat een persoonlijke kaart wat meer mogelijkheden geeft om wat meer informatie op de kaart te krijgen”, zegt ze in een reactie tegenover Webwereld. Wat ze precies met de informatie willen, kan ze niet aangeven, maar ze ziet wel voordelen.
quote:OV-chipkaart mag reizen niet duurder maken
Uitgegeven: 20 mei 2010 22:45 /// Laatst gewijzigd: 20 mei 2010 23:20
AMSTERDAM - Reizen met de OV-chipkaart mag voor reizigers gemiddeld niet duurder worden. De Tweede Kamer schaarde zich donderdagavond achter een motie van PVV-kamerlid Richard de Mos. Eerder was de regel dat de overstap op het digitale reisbiljet de vervoerders niets extra mag opleveren.
Demissionair verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) had eerder al opdracht gegeven om het prijsbeleid in alle regio's te onderzoeken. Ook zegt hij toe zich in te zetten om de kosten voor reizigers in de hand te houden. Een motie van het GroenLinks-kamerlid Ineke van Gent om reizigers een herinnering te sturen als zij vergeten uit te checken haalde ook een meerderheid.
Nu weten reizigers vaak niet dat voor een reis standaard vier, tien of 20 euro van hun OV-chipkaart wordt afgeschreven. Een applicatie zou met behulp van bijvoorbeeld een e-mail klanten moeten uitnodigen dit geld terug te vorderen. Dit zou jaarlijks om miljoenen transacties gaan.
Reisbeweging
Een derder motie, die van VVD'er Charlie Aptroot om reisbewegingen van klanten niet zeven jaar maar twee maanden te bewaren, werd weggestemd. Ook zijn wens om te voorkomen dat provincies persoonlijke informatie bewaren kreeg geen kamermeerderheid. Wel krijg hij steun voor spoedoverleg om problemen voor gehandicapten met de OV-chipkaart snel aan te pakken.
Teleurgesteld
"Ik ben heel erg teleurgesteld in het CDA dat kennelijk privacy niet zo serieus neemt", reageert Aptroot tegen NU.nl. “De minister zou net bezorgd moeten zijn als de kamer”, vult Van Gent aan. "Er komt vast een moment dat we hier wel stappen op kunnen zetten. De aanhouder wint." Het voorstel van de SP om studenten niet de dupe te laten zijn van problemen met de invoering van de studenten OV-kaart, haalde het ook niet. Kamerlid Manja Smits wilde dat incassobureaus pas op de plaats maken, totdat alle distributieperikelen achter de rug zijn.
© NU.nl/Brenno de Winter
Ik vind het echt bizar dat aan de ene kant wordt gelklaagd dat de privacy in gevaar is, maar men moet wel achter de vodden worden gezeten als je niet uitgecheckt hebt.quote:
Nou, nee. In het ene geval wordt zonder dat daar noodzaak toe is alles wat ze met die chipkaart van je kunnen registreren ook geregistreerd en voor 7 jaar opgeslagen, en in het andere geval wordt je er aan herinnerd dat je bent vergeten uit te checken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik vind het echt bizar dat aan de ene kant wordt gelklaagd dat de privacy in gevaar is, maar men moet wel achter de vodden worden gezeten als je niet uitgecheckt hebt.
Dat is pas Big Brother....
Zo kan ik ook wel zeggen dat het een service is om bij te houden waar veel mensen reizen en waar er dus meer/minder treinen / bussen nodig zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:19 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nou, nee. In het ene geval wordt zonder dat daar noodzaak toe is alles wat ze met die chipkaart van je kunnen registreren ook geregistreerd en voor 7 jaar opgeslagen, en in het andere geval wordt je er aan herinnerd dat je bent vergeten uit te checken.
Privacy-schending versus service.
Als je kan aangeven dat je er geen gebruik van wil maken, dan zou je een punt kunnen hebben. Maar dat kan nu net niet. Sterker: voor het gebruik van de chipkaart is het standaard om al je gegevens bij te houden, tenzij je er extra voor betaald. Iets wat volgens het CBP niet de bedoeling is, privacy is namelijk een recht, niet iets wat je geld moet kosten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zo kan ik ook wel zeggen dat het een service is om bij te houden waar veel mensen reizen en waar er dus meer/minder treinen / bussen nodig zijn.
En door dat registreren kun je makkelijk je declaraties indienen. In plaats van alle bonnetjes bewaren hoef je nu maar eens in de zoveel tijd een uitdraai te maken. Ook service toch?
Waar staat dat het CBP zegt dat je niet moet betalen voor je privacy?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:47 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je kan aangeven dat je er geen gebruik van wil maken, dan zou je een punt kunnen hebben. Maar dat kan nu net niet. Sterker: voor het gebruik van de chipkaart is het standaard om al je gegevens bij te houden, tenzij je er extra voor betaald. Iets wat volgens het CBP niet de bedoeling is, privacy is namelijk een recht, niet iets wat je geld moet kosten.
Overigens is het de verantwoording van de werkgever om een reisoverzicht bij te houden, niet van de reiziger. En voor de belastingdienst is een uitdraai van periode x ook voldoende (wat betekent dat die gegevens daarna weg kunnen)
http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:52 schreef Swindler het volgende:
Ik moet maandag naar rotterdam CS met de trein vanuit nijmegen , kan ik dan gewoon een kaartje met korting kopen ? (heb een ov studentkaart). Of staan daar al van die poortjes en moet je perse met je ov chipkaart reizen?
Oftewel, je moet nog een kaartje kopen.quote:In de trein, en in bussen in de rest van Nederland gebruik je jouw Studenten OV-chipkaart als zichtkaart.
In een eerder aangehaald bericht.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar staat dat het CBP zegt dat je niet moet betalen voor je privacy?
Dat is een vrij eufemistische manier manier om te zeggen dat privacy wordt verkwanseld.quote:Overigens betaal je niet om privacy te krijgen, je krijgt korting als je een deel van je privacy opgeeft.
Linkje?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:00 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
In een eerder aangehaald bericht.
Misschien. Het is toch echt zo.quote:Dat is een vrij eufemistische manier manier om te zeggen dat privacy wordt verkwanseld.
Nee, lees de posts van anderen maar.quote:
Aparte manier om service te verlenen, want service is iets extra, daar hoeft niets tegen over te staan.quote:[..]
Misschien. Het is toch echt zo.
De NS heeft een standaard prijs. Als je korting wil moet je wat gegevens achterlaten.
Wat is dan wel standaard?quote:Het is niet zo dat de standaard prijs laag is, je automatisch gegevens afstaat of dat je meer moet betalen.
Ik heb geen idee welke post je bedoeld en weinig zin om 29 delen door te gaan lezen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:06 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, lees de posts van anderen maar.
Als een bedrijf korting geeft aan iemand, mag daar toch best wel wat tegenover staan.quote:Aparte manier om service te verlenen, want service is iets extra, daar hoeft niets tegen over te staan.
13,50 betalen voor een enkele reis Rotterdam - Amsterdam, 2e klas.quote:Wat is dan wel standaard?
Hij staat maar een aantal posts eerder genoemd, dus zo heel moeilijk kan het toch niet zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb geen idee welke post je bedoeld en weinig zin om 29 delen door te gaan lezen.
Vreemd begrip heb jij van service.quote:[..]
Als een bedrijf korting geeft aan iemand, mag daar toch best wel wat tegenover staan.
De NS is ook niet verplicht om korting te geven.
Ja en?quote:[..]
13,50 betalen voor een enkele reis Rotterdam - Amsterdam, 2e klas.
Ik zie daar nergens uitspraken van het CBP staan dat betalen voor je privacy niet gewenst is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:17 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hij staat maar een aantal posts eerder genoemd, dus zo heel moeilijk kan het toch niet zijn.
Voor niks komt de zon op.quote:Vreemd begrip heb jij van service.
Jij vroeg wat de standaard prijs is bij de NS. Daar heb ik je een voorbeeld van gegeven.quote:Ja en?
Klopt, het is een post later: hierquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zie daar nergens uitspraken van het CBP staan dat betalen voor je privacy niet gewenst is.
quote:[..]
Voor niks komt de zon op.
Als je korting wil, moet je er ook wat voor terug geven.
Ik vroeg helemaal niet wat de standaardprijs is bij de NS, ik vroeg wat 'de standaard' is, omdat jij hier mee kwam:quote:[..]
Jij vroeg wat de standaard prijs is bij de NS. Daar heb ik je een voorbeeld van gegeven.
quote:Het is niet zo dat de standaard prijs laag is, je automatisch gegevens afstaat of dat je meer moet betalen.
Hehe.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:44 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Klopt, het is een post later: hier
(maar goed, als je je een beetje serieus opstelt had je het toch moeten lezen)
Afkomstig uit:quote:Op 16 november 2005 schrijft het CBP dat reizigers niet door prijsdruk gedwongen mogen worden hun anonimiteit op te geven.
Uitspraken uit 2005. Inmiddels is het bijna 5 jaar later. In dat stuk staan ook dingen die nu aangepast zijn. Ondertussen heeft de NS het CBP ervan overtuigd dat het opslaan van de reisgegevens wel degelijk nodig is.quote:De niet op naam gestelde kaarten die vervoerders gaan introduceren moeten gebruikt kunnen worden onder faire voorwaarden: er mag geen situatie ontstaan waarin reizigers zich, bijvoorbeeld door prijsdruk, gedwongen zien om met gepersonaliseerde kaarten te reizen waar zij dit niet willen.
Korting krijgen is geen service.quote:
Service is iets extra, niet iets waar je voor betaald.
De standaard voor wat wil je dan weten?quote:Ik vroeg helemaal niet wat de standaardprijs is bij de NS, ik vroeg wat 'de standaard' is, omdat jij hier mee kwam:
[..]
In de tussentijd heb ik geen ander nieuws hierover gehoord, lijkt mij dat die uitspraken van het CBP dan ook gewoon blijven staan.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hehe.
[..]
Afkomstig uit:
http://www.cbpweb.nl/down(...)hipkrt_visie_cbp.pdf
[..]
Uitspraken uit 2005. Inmiddels is het bijna 5 jaar later. In dat stuk staan ook dingen die nu aangepast zijn. Ondertussen heeft de NS het CBP ervan overtuigd dat het opslaan van de reisgegevens wel degelijk nodig is.
En tja, zeggen dat je voor je privacy moet betalen is toch echt omgekeerde wereld.
Omgekeerde wereld. Maar goed, het CBP is duidelijk hierover.quote:[..]
Korting krijgen is geen service.
Je zin rammelt, ook zonder die spatie.quote:[..]
De standaard voor wat wil je dan weten?
Ik kwam toch echt met de standaard prijs. Misschien een spatie teveel, maar als je echt serieus bent doe je daar niet moeilijk over.
Misschien. Maar het zegt sowieso weinig. Het was een wens van het CBP. Geen wet, geen vereiste, geen afspraakquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
In de tussentijd heb ik geen ander nieuws hierover gehoord, lijkt mij dat die uitspraken van het CBP dan ook gewoon blijven staan.
Niks omgekeerde wereld.quote:Omgekeerde wereld. Maar goed, het CBP is duidelijk hierover.
Die korting is er allang, ook al jaren voor de chipkaart. Nu hebben ze de mogelijkheid om wat terug te vragen van de reiziger, ik geef ze groot gelijk.quote:Je zin rammelt, ook zonder die spatie.
Anyway, als die informatie structureel(!) zoveel 'korting' waard is, dan speelt er wel iets meer dan 'service/korting'. Ik dacht dat je het daar over had.
Ik blijf helemaal niet volhouden dat de standaardprijs (let op de spatie) laag is. En ja, je betaald om je privacy te behouden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Niks omgekeerde wereld.
Er moet een standaard prijs betaald worden, maar met bepaalde voorwaarden krijg je korting.
Je blijft maar volhouden dat de standaard prijs laag is en je moet betalen om privacy te krijgen, dat is toch echt complete onzin.
[..]
Dus eerst was die korting er, en nu de chipkaart er is moet je je privacy er voor opgeven? Nog een slecht punt aan dat ding.quote:Die korting is er allang, ook al jaren voor de chipkaart. Nu hebben ze de mogelijkheid om wat terug te vragen van de reiziger, ik geef ze groot gelijk.
Je krijgt korting als je een klein beetje privacy opgeeft.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:30 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik blijf helemaal niet volhouden dat de standaardprijs (let op de spatie) laag is. En ja, je betaald om je privacy te behouden.
Niks moet. Als je je privacy niet op wil geven hoef je die kaart niet te kopen.quote:Dus eerst was die korting er, en nu de chipkaart er is moet je je privacy er voor opgeven? Nog een slecht punt aan dat ding.
NS wil weten wie er korting hebben, maar reisgegevens hoeven ze niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:
Misschien. Het is toch echt zo.
De NS heeft een standaard prijs. Als je korting wil moet je wat gegevens achterlaten.
Dat is nieuw voor mijquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:29 schreef Light het volgende:
[..]
NS wil weten wie er korting hebben, maar reisgegevens hoeven ze niet.
Met mijn jaartrajectkaart van NS kan ik niet in- of uitchecken bij NS. Ergo, NS vindt het niet interessant om te weten hoe vaak ik reis op het traject waarop ik vrij reizen heb. En als ik reis buiten mijn traject dan trek ik wel een kaartje uit de automaat.quote:
Dat is nog niet mogelijk. Maar komt uiteindelijk wel.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:48 schreef Light het volgende:
[..]
Met mijn jaartrajectkaart van NS kan ik niet in- of uitchecken bij NS. Ergo, NS vindt het niet interessant om te weten hoe vaak ik reis op het traject waarop ik vrij reizen heb. En als ik reis buiten mijn traject dan trek ik wel een kaartje uit de automaat.
Dat zal niet zo'n vaart lopen. Al is het maar omdat internationale vervoersbewijzen in Nederland gewoon geldig zijn en blijven. En ik zie het niet zo snel gebeuren dat alle 199 andere UIC-spoorwegmaatschappijen op de OV chipkaart overstappenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 08:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Net zoals de kaartjes uiteindelijk ook afgeschaft worden.
Dan praat je maar over een fractie van de kaartjes die nog blijven bestaan.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat zal niet zo'n vaart lopen. Al is het maar omdat internationale vervoersbewijzen in Nederland gewoon geldig zijn en blijven. En ik zie het niet zo snel gebeuren dat alle 199 andere UIC-spoorwegmaatschappijen op de OV chipkaart overstappen
Dat klopt, maar het is wel een fundamenteel probleem met de OV-chipkaart waar volgens mij niet of nauwelijks over is nagedacht. Je kunt immers niet zomaar alle stations helemaal met poortjes afsluiten zoals bij de metro gebeurt. Want ik moet met mijn retourtje Kazakhstan-oost - Hoofddorp ook nog gewoon kunnen reizen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan praat je maar over een fractie van de kaartjes die nog blijven bestaan.
Ik neem aan dat NS zelf bedacht heeft dat je eerst reizen op saldo moet aanvragen, voor je het kunt gebruiken. Dan moeten ze daar ook nog van terugkomen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 08:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is nog niet mogelijk. Maar komt uiteindelijk wel.
Eerst zien, dan geloven.quote:Net zoals de kaartjes uiteindelijk ook afgeschaft worden.
Sowieso komen niet op alle stations poortjes te staan. En het is vast wel te realiseren dat internationale treinen aankomen op een perron waarbij je niet door een poortje hoeft.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is wel een fundamenteel probleem met de OV-chipkaart waar volgens mij niet of nauwelijks over is nagedacht. Je kunt immers niet zomaar alle stations helemaal met poortjes afsluiten zoals bij de metro gebeurt. Want ik moet met mijn retourtje Kazakhstan-oost - Hoofddorp ook nog gewoon kunnen reizen.
Want?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:52 schreef Light het volgende:
[..]
Ik neem aan dat NS zelf bedacht heeft dat je eerst reizen op saldo moet aanvragen, voor je het kunt gebruiken. Dan moeten ze daar ook nog van terugkomen.
heb geduldquote:Eerst zien, dan geloven.
Een medewerker klantenservice OV-chipkaart gaf mij andere informatie:quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:55 schreef superworm het volgende:
[..]
De OV-Chipkaart, ofwel TransLink Systems, die de site en de kaarten e.d. onderhouden, krijgt de gegevens van de verschillende vervoersbedrijven. Dit kan tot zeven dagen duren. Als er daarna permutaties optreden kan dit onderzocht worden.
quote:Wij krijgen via de ov-bedrijven waar mee u heeft gereisd de transacties door en dat kan gemiddeld 7 dagen duren en soms langer.
En soms ook korter dan 7 dagen:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:24 schreef Light het volgende:
[..]
Een medewerker klantenservice OV-chipkaart gaf mij andere informatie:
[..]
quote:Op maandag 10 mei 2010 22:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag weer met OV chipkaart gereisd. NS en GVB transacties staan online
Dus met een beetje pech duurt het nog tien dagen voor ik mijn reisgegevens van gisteren kan zien. Dat gemidelde van zeven dagen moet ergens vandaan komen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En soms ook korter dan 7 dagen:
[..]
Zou kunnen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:48 schreef Light het volgende:
[..]
Dus met een beetje pech duurt het nog tien dagen voor ik mijn reisgegevens van gisteren kan zien. Dat gemidelde van zeven dagen moet ergens vandaan komen.
Ik controleer(de) wel altijd het aantal gestempelde strippen, en soms ook of de stempelinformatie goed is/was. Bij de chipkaart kan ik niets controleren.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zou kunnen.
Maar ging jij ook altijd je strippenkaart aflezen om te kijken waar je gereisd had?
Jawel hoor. Elke keer als je uitcheckt komt in het display te staan was het gekost heeft en wat het saldo was.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:26 schreef Light het volgende:
[..]
Ik controleer(de) wel altijd het aantal gestempelde strippen, en soms ook of de stempelinformatie goed is/was. Bij de chipkaart kan ik niets controleren.
En als het niet klopt, zegt de chauffeur alleen maar dat je een email moet sturen. Als ik voor het in- of uitchecken zie dat het niet klopt, dan kan ik dat bij de chauffeur melden en kan hij het hopelijk oplossen. Dan hoef ik dus niet later achter mijn geld aan.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jawel hoor. Elke keer als je uitcheckt komt in het display te staan was het gekost heeft en wat het saldo was.
Maar je kan verder niets controleren, want je weet de gereisde afstand niet en per maatschappij verschillen de tarieven.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jawel hoor. Elke keer als je uitcheckt komt in het display te staan was het gekost heeft en wat het saldo was.
En dat is dus onwenselijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je krijgt korting als je een klein beetje privacy opgeeft.
Maar dan ben je duurder uit, cirkelredenatie die nadelig uitvalt voor mensen met gezond verstand.quote:[..]
Niks moet. Als je je privacy niet op wil geven hoef je die kaart niet te kopen.
Jawel hoor:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:00 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar je kan verder niets controleren, want je weet de gereisde afstand niet en per maatschappij verschillen de tarieven.
Dat is jouw mening.quote:
En ook dat is jouw mening.quote:Maar dan ben je duurder uit, cirkelredenatie die nadelig uitvalt voor mensen met gezond verstand.
Ik heb het niet gehad over historische gegevens (zo te zien kan ik daarop wel filteren) maar over actuele gegevens.quote:Momenteel wordt er hard gewerkt aan de optimalisatie van het transactieoverzicht. Denkt u hierbij aan het tonen van historische data en het kunnen gebruiken van transacties gegevens ten behoeve van declaratiedoeleinden. Houd hiervoor onze website in de gaten.
Het is een schande.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:14 schreef Light het volgende:
Had ik al gezegd dat die site ov-chipkaart.nl ook best een faalsite is?
Transacties bekijken kan niet (of pas een onbekende tijd later) en als je er wat van zegt krijg je als reactie
[..]
Ik heb het niet gehad over historische gegevens (zo te zien kan ik daarop wel filteren) maar over actuele gegevens.
Volgens mij geeft 9292ov.nl wel een goede indicatie.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:08 schreef Abstergo het volgende:
Weet iemand wat het tegenwoordig kost om met de metro van Spijkenisse naar Rotterdamn te reizen?
Nee. Je betaalt alleen niet opnieuw het instaptarief als je binnen een half uur na het uitchecken weer incheckt.quote:En is binnen een bepaalde tijd terugreizen nog steeds gratis zoals destijds met de strippenkaart?
Dat is dus hetzelfde als met de strippenkaart. Alleen was daar de marge 1 uur (vanaf stempelen), bij 2 strippen. Bij de OVchipkaart is het 35 minuten na het uitchecken.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:34 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij geeft 9292ov.nl wel een goede indicatie.
[..]
Nee. Je betaalt alleen niet opnieuw het instaptarief als je binnen een half uur na het uitchecken weer incheckt.
Naar jouw mening beter, want met de chipkaart?quote:Op maandag 24 mei 2010 11:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is dus hetzelfde als met de strippenkaart. Alleen was daar de marge 1 uur (vanaf stempelen), bij 2 strippen. Bij de OVchipkaart is het 35 minuten na het uitchecken.
Ook die van het CBP.quote:
quote:[..]
En ook dat is jouw mening.
Eenieder met gezond verstand weet allang dat de privacy in gevaar is door GSM gebruik, gebruik van pinbetalingen en andere zaken.
Dus die zullen niet moeilijk doen over een pasje dat een paar keer per dag aangeeft waar je een paar seconden was.
Dat was hun mening 5 jaar geleden. Misschien zijn ze daar vanaf gestapt.quote:
Net zo goed als jouw mening niet voor de rest van Nederland bepalend is, is mijn mening dat ook niet.quote:Dom geblaat, omdat A gevaarlijk is, maakt het niet uit dat B t/m Z het ook zijn. Maar omdat het jouw mening is, zou de rest van Nederland er geen enkel probleem mee moeten hebben, want anders zijn het allemaal zeurkousen...
Ligt eraan.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:56 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Naar jouw mening beter, want met de chipkaart?
Maar je bent dus wel slechter uit.
Da's dus niet hetzelfde. Bij de strippenkaart mag je gratis terugreizen, bij de OV-chipkaart betaal je wel de kilometerkosten maar niet het basistarief bij de terugreis.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is dus hetzelfde als met de strippenkaart. Alleen was daar de marge 1 uur (vanaf stempelen), bij 2 strippen. Bij de OVchipkaart is het 35 minuten na het uitchecken.
Hmmm... Inderdaad, fout van mij.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:23 schreef Light het volgende:
[..]
Da's dus niet hetzelfde. Bij de strippenkaart mag je gratis terugreizen, bij de OV-chipkaart betaal je wel de kilometerkosten maar niet het basistarief bij de terugreis.
De stempel kan de tijd alleen per kwartier aangeven. Daarom hoort die tijd 0 tot 15 minuten voor te lopen op de werkelijke tijd. Dus als de chauffeur de stempel net heeft goedgezet, heb je met een strippenkaart 10 minuten langer om terug te reizen.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ligt eraan.
Als je busrit van 2 strippen een half uur duurt en de chauffeur heeft net de stempel op tijd gezet, heb je bij de OV chipkaart 5 minuten meer om terug te reizen.
Dus als de chauffeur de stempel om 14:55 op 3 uur zet, 1 over drie wordt gestempel, busrit duurt tot 15:30 heb je nog een half uur over, tot 16:00.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:39 schreef Light het volgende:
[..]
De stempel kan de tijd alleen per kwartier aangeven. Daarom hoort die tijd 0 tot 15 minuten voor te lopen op de werkelijke tijd. Dus als de chauffeur de stempel net heeft goedgezet, heb je met een strippenkaart 10 minuten langer om terug te reizen.
De chauffeur hoort dan om 3 uur z'n stempel op kwart over 3 te zetten. Dan heb je (ruim) een uur om je reis te maken. Als je om 15:01 instapt en de stempel staat op 15:00 dan heb je maar 59 minuten voor het maken van de reis. Dat klopt niet met de voorwaarden, daarin staat dat je een uur (60 minuten) hebt.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus als de chauffeur de stempel om 14:55 op 3 uur zet, 1 over drie wordt gestempel, busrit duurt tot 15:30 heb je nog een half uur over, tot 16:00.
Link graag, met vage aannames schiet het niet echt op.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:06 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat was hun mening 5 jaar geleden. Misschien zijn ze daar vanaf gestapt.
Verschil is dat bij mij iedereen zijn privacy nog heeft, bij jou niet.quote:[..]
Net zo goed als jouw mening niet voor de rest van Nederland bepalend is, is mijn mening dat ook niet.
Je kan er voor kiezen geen gsm te gebruiken of te pinnen, kan je nog steeds redelijk tot goed meekomen. Maar openbaar vervoer, dat wordt voor een heel erg groot deel van de mensen hier in Nederland toch al een stuk lastiger. Plus, nogmaals, het is helemaal nergens voor nodig dat die gegevens zo lang worden opgeslagen.quote:Maar het gaat toch om de privacy die verkwanseld zou worden? Feit blijft dat iedereen die een GSM gebruikt, met abbo, of een pinpas die privacy allang verkwanseld heeft.
Zegt diegene die de vage aanname maakt dat het CPB na 5 jaar nog steeds hetzelfde denkt.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:28 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Link graag, met vage aannames schiet het niet echt op.
In jouw wereld gebruikt niemand een mobiele telefoon of pinpas?quote:Verschil is dat bij mij iedereen zijn privacy nog heeft, bij jou niet.
Je kunt er ook voor kiezen om een anonieme chipkaart te gaan gebruiken. Maar dit is al vaker besproken. Denk je nou echt dat mijn mening veranderd als we telkens maar dezelfde discussie gaan voeren?quote:Je kan er voor kiezen geen gsm te gebruiken of te pinnen, kan je nog steeds redelijk tot goed meekomen. Maar openbaar vervoer, dat wordt voor een heel erg groot deel van de mensen hier in Nederland toch al een stuk lastiger. Plus, nogmaals, het is helemaal nergens voor nodig dat die gegevens zo lang worden opgeslagen.
Anyway, de overstap tijd is niet bedoeld om terug te reizen. Anders had het wel "terugreistijd" geheten.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:00 schreef Light het volgende:
[..]
De chauffeur hoort dan om 3 uur z'n stempel op kwart over 3 te zetten. Dan heb je (ruim) een uur om je reis te maken. Als je om 15:01 instapt en de stempel staat op 15:00 dan heb je maar 59 minuten voor het maken van de reis. Dat klopt niet met de voorwaarden, daarin staat dat je een uur (60 minuten) hebt.
En als je een busrit tot 15:30 maakt, heb je geen 3 kwartier over. Je moet namelijk de bus weer uit zijn om 16:15 (stempeltijd was immers 15:15). Dus moet je dan op de plaats van bestemming zijn.
Waarom zou dat vaag zijn?quote:Op maandag 24 mei 2010 18:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zegt diegene die de vage aanname maakt dat het CPB na 5 jaar nog steeds hetzelfde denkt.
Misschien moet je het nog eens lezen om te begrijpen.quote:[..]
In jouw wereld gebruikt niemand een mobiele telefoon of pinpas?
Al verging de wereld dankzij de chipkaart, volgens jouw 'mening' zal het een geweldig iets blijven.quote:[..]
Je kunt er ook voor kiezen om een anonieme chipkaart te gaan gebruiken. Maar dit is al vaker besproken. Denk je nou echt dat mijn mening veranderd als we telkens maar dezelfde discussie gaan voeren?
Lijkt me juist wel, een van de voordelen van de strippenkaart. Je stapt op de bus, doet je boodschappen en stapt over op de bus terug.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Anyway, de overstap tijd is niet bedoeld om terug te reizen. Anders had het wel "terugreistijd" geheten.
Het is zeker een voordeel. Maar het is niet de bedoeling van de strippenkaart.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:44 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Lijkt me juist wel, een van de voordelen van de strippenkaart. Je stapt op de bus, doet je boodschappen en stapt over op de bus terug.
Omdat het niet abnormaal is om aan te nemen dat die mening is veranderd.quote:
Of die mensen of geen bezwaar hebben tegen nog meer inbreuk op de privacy vind ik niet zo belangrijk. Als je je privacy allang hebt opgegeven door pinpas en GSM te gebruiken is het ontzettend hypocriet als je moeilijk gaat doen over de OV chipkaart.quote:Misschien moet je het nog eens lezen om te begrijpen.
Overigens, hoe kom je er eigenlijk bij dat mensen geen bezwaar hebben tegen nog meer inbreuk op hun privacy? Je schermt daar al enige tijd mee, maar een bewijs of bron heb je nog niet laten zien.
Niet zo overdrijven he.quote:Al verging de wereld dankzij de chipkaart, volgens jouw 'mening' zal het een geweldig iets blijven.
Dat weten we niet. Die overstapmogelijkheid bestaat zo lang als ik me kan heugen, als dat niet de bedoeling zou zijn dan zouden vervoersbedrijven daar al lang geleden paal en perk aan gesteld hebben. Denk meer dat het in het kader van het dalurenkaartje van 1 euro valt. Dus om reizigers goedkoop de mogelijkheid te geven om de bus te pakken.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is zeker een voordeel. Maar het is niet de bedoeling van de strippenkaart.
Hoe hadden ze dat gratis terugreizen kunnen voorkomen?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:34 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Die overstapmogelijkheid bestaat zo lang als ik me kan heugen, als dat niet de bedoeling zou zijn dan zouden vervoersbedrijven daar al lang geleden paal en perk aan gesteld hebben. Denk meer dat het in het kader van het dalurenkaartje van 1 euro valt. Dus om reizigers goedkoop de mogelijkheid te geven om de bus te pakken.
Bijvoorbeeld door de overstaptijd te beperken, en alleen de reis in etappes af te stempelen.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hoe hadden ze dat gratis terugreizen kunnen voorkomen?
Dus om de zoveel tijd een stempel halen. Lijkt me weinig praktisch.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door de overstaptijd te beperken, en alleen de reis in etappes af te stempelen.
Wat is volgens jou dan wel de bedoeling van de strippenkaart ?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is zeker een voordeel. Maar het is niet de bedoeling van de strippenkaart.
dus wel om de zoveel tijd in en uitchecken maar niet elke reis opnieuw stempelen ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus om de zoveel tijd een stempel halen. Lijkt me weinig praktisch.
quote:Op maandag 24 mei 2010 13:00 schreef Light het volgende:
[..]
De chauffeur hoort dan om 3 uur z'n stempel op kwart over 3 te zetten. Dan heb je (ruim) een uur om je reis te maken. Als je om 15:01 instapt en de stempel staat op 15:00 dan heb je maar 59 minuten voor het maken van de reis. Dat klopt niet met de voorwaarden, daarin staat dat je een uur (60 minuten) hebt.
En als je een busrit tot 15:30 maakt, heb je geen 3 kwartier over. Je moet namelijk de bus weer uit zijn om 16:15 (stempeltijd was immers 15:15). Dus moet je dan op de plaats van bestemming zijn.
Waarbij VF ook maar voor het gemak de 40% korting meerijders vergeet. Die moeten nu om korting ook nog gewoon een papieren kaartje en ook voor dat "probleem" is geen oplossingquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat zal niet zo'n vaart lopen. Al is het maar omdat internationale vervoersbewijzen in Nederland gewoon geldig zijn en blijven. En ik zie het niet zo snel gebeuren dat alle 199 andere UIC-spoorwegmaatschappijen op de OV chipkaart overstappen
Wat Hukkie voorstelt is (denk ik) om de paar km stempelen zodat je niet terug kunt reizen.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus wel om de zoveel tijd in en uitchecken maar niet elke reis opnieuw stempelen ?
je heb echt rare logica hoor, je kan toch ook elke reis apart stempelen als het niet de bedoeling was dat mensen op dezelfde strippen verder kunnen reizen ? Blijkbaar was het dus wel de bedoeling
De NS is nog niet compleet over gestapt op het gebruik van de OV chipkaart/quote:Op maandag 24 mei 2010 20:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarbij VF ook maar voor het gemak de 40% korting meerijders vergeet. Die moeten nu om korting ook nog gewoon een papieren kaartje en ook voor dat "probleem" is geen oplossing
En dat zal ook blijven ook. Net zoals de treinkaartjes van internationale reizen er ook anders uitzien dan die van nationale reizen.quote:Overigens zijn er wel veel internationale reizigers hoor en ook voor binnenlandse Hi Speed reiziger geldt dit ook nog.
Nee echt je begrijpt er echt helemaal niets van he ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat Hukkie voorstelt is (denk ik) om de paar km stempelen zodat je niet terug kunt reizen.
Gelukkig geef jij wel het voorbeeld hoe mensen logisch moeten denken
Je moet nu ook elke reis apart stempelen op de strippenkaart.
maar blijft de vraag hoe kom je door een poortjequote:Op maandag 24 mei 2010 20:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De NS is nog niet compleet over gestapt op het gebruik van de OV chipkaart/
[..]
En dat zal ook blijven ook. Net zoals de treinkaartjes van internationale reizen er ook anders uitzien dan die van nationale reizen.
Nee leg eens uit wat Hukkie bedoeld.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee echt je begrijpt er echt helemaal niets van he ?
Blijkbaar heb je dat stuk dan toch niet gelezenquote:Op maandag 24 mei 2010 20:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar blijft de vraag hoe kom je door een poortje
Die overstapmogelijkheid is de bedoeling (als je overstapt hoef je niet opnieuw de basisstrip te rekenen) en dat je dan met hetzelfde kaartje ook terug kunt is niet meer dan een gevolg.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:34 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Die overstapmogelijkheid bestaat zo lang als ik me kan heugen, als dat niet de bedoeling zou zijn dan zouden vervoersbedrijven daar al lang geleden paal en perk aan gesteld hebben. Denk meer dat het in het kader van het dalurenkaartje van 1 euro valt. Dus om reizigers goedkoop de mogelijkheid te geven om de bus te pakken.
Er is geen overstaptijd vastgesteld, er is een totale reistijd bepaald. Die is afhankelijk van het aantal strippen, dus van de lengte van de reis.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door de overstaptijd te beperken, en alleen de reis in etappes af te stempelen.
Voor de slechte lezer :quote:Op maandag 24 mei 2010 20:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat Hukkie voorstelt is (denk ik) om de paar km stempelen zodat je niet terug kunt reizen.
Gelukkig geef jij wel het voorbeeld hoe mensen logisch moeten denken
maar voor de OV chipkaart vind je dit dus wel praktisch ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus om de zoveel tijd een stempel halen. Lijkt me weinig praktisch.
Geef eens gewoon antwoord op mijn vraag in plaats van weer te gaan zeuren.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Voor de slechte lezer :
Je begrijpt dus echt niet hoe een strippenkaart werkt he ?
EN dan wil je discussieren over de OV chipkaart en de voor/nadelen t.o.v. de strippenkaart
Laat me niet lachen man
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Strippenkaart
Kun je nou ook zelfs je eigen vragen niet meer herinneren?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar voor de OV chipkaart vind je dit dus wel praktisch ?
ik reageer hier op, jouw antwoord, ik heb het zelfs vet gemaakt voor jequote:Op maandag 24 mei 2010 20:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geef eens gewoon antwoord op mijn vraag in plaats van weer te gaan zeuren.
Leg eens uit wat Hukkie bedoeld.
En hoe kun je per reis apart stempelen dan?
gewoon duidelijk zeggen JA of NEEquote:Op maandag 24 mei 2010 20:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Kun je nou ook zelfs je eigen vragen niet meer herinneren?
Officieel moet je de heen en terug reis apart stempelen.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik reageer hier op, jouw antwoord, ik heb het zelfs vet gemaakt voor je
dat moet dus helemaal niet, begrijp je dat niet
Welk traject reist jou vrouw ook alweer?quote:Ik zeur niet, ik vraag me gewoon af waarom jij zulke antwoorden geeft
Dat jij de vraag weer ontwijkt en over Hukkie begint
Hoe kom je dan in de toekomst door een poortje als meereizer of internationale reiziger ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je dat stuk dan toch niet gelezen
Ja.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
gewoon duidelijk zeggen JA of NEE
voor de strippenkaart vind je dit niet praktisch, voor de OV chipkaart wel ?
Lees eens even terug.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoe kom je dan in de toekomst door een poortje als meereizer of internationale reiziger ?
quote:Op maandag 24 mei 2010 20:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Officieel moet je de heen en terug reis apart stempelen.
En onder reis versta ik vertrek van A naar B en eventueel een overstap op C. Het vervoer tussen A en C en B en C zie ik niet als aparte reis.
Dus nogmaals, hoe stel jij je het voor dat er met de strippenkaart voorkomen had kunnen worden dat mensen terug gaan reizen binnen dat 1 uur reistijd?
[..]
Welk traject reist jou vrouw ook alweer?
Vetgredrukt of niet, maar ik weet niet wat voor strippenkaart jij hebt. Met die van mij mag ik gewoon terugreizen. Er staat welliswaar op "Per reis stempelt u één strip voor iedere zone waarin u reist, plus één strip voor het basistarief. Overstappen is toegestaan." Nergens staat dat heen en terug als twee reizen in plaats van een overstap beschouwd moet worden.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik reageer hier op, jouw antwoord, ik heb het zelfs vet gemaakt voor je
dat moet dus helemaal niet, begrijp je dat niet
Ik zeur niet, ik vraag me gewoon af waarom jij zulke antwoorden geeft
Dat jij de vraag weer ontwijkt en over Hukkie begint
Dus weer geen antwoord, goed hoor. Dus geen oplossing hiervoorquote:Op maandag 24 mei 2010 20:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Lees eens even terug.
Die discussie is al gevoerd en daar heb ik ook al een mogelijk antwoord op gegeven
maar nogmaals VF, waarom vind je dit voor de OV chipkaart wel praktisch en voor de strippenkaart niet ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
gewoon duidelijk zeggen JA of NEE
voor de strippenkaart vind je dit niet praktisch, voor de OV chipkaart wel ?
Jawel hoor. Dat jij niet terug wilt lezen of niet logisch na kunt denken betekend niet dat er geen oplossing voor is.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus weer geen antwoord, goed hoor. Dus geen oplossing hiervoor
Omdat in het hypothetische geval van Hukkie iemand om de paar KM moet stempelen. Als ik 'm goed begrijp.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar nogmaals VF, waarom vind je dit voor de OV chipkaart wel praktisch en voor de strippenkaart niet ?
Waar staat dat?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bullshit, je betaalt niet per reis, je betaalt per tijd
gewoon elke keer opnieuw stempelen dan maar hequote:Op maandag 24 mei 2010 20:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Ik zie alleen maar staan dat je per reis moet stempelen. Niet per tijd.
Nee bij jou moet je alles spellen, omdat je niet weet hoe de strippenkaart werktquote:Op maandag 24 mei 2010 20:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Omdat in het hypothetische geval van Hukkie iemand om de paar KM moet stempelen. Als ik 'm goed begrijp.
De discussie ging over een systeem om te voorkomen dat mensen terug gaan reizen met de strippenkaart. Dus met andere regels dan nu voor de strippenkaart gelden...quote:Op maandag 24 mei 2010 20:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee bij jou moet je alles spellen, omdat je niet weet hoe de strippenkaart werkt
Zolang de gestempelde strippen geldig zijn mag de reiziger, in de zones waarvoor is gestempeld, onbeperkt reizen en overstappen. Hij mag de kaart, zolang die geldig is, ook voor de terugreis gebruikenquote:Op maandag 24 mei 2010 20:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Ik zie alleen maar staan dat je per reis moet stempelen. Niet per tijd.
Van welke regels moet dat?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Officieel moet je de heen en terug reis apart stempelen.
Als B dan gelijk is aan A reis je dus gewoon weer terug naar het beginpunt.quote:En onder reis versta ik vertrek van A naar B en eventueel een overstap op C. Het vervoer tussen A en C en B en C zie ik niet als aparte reis.
Niet, maar waarom zou je dat willen voorkomen?quote:Dus nogmaals, hoe stel jij je het voor dat er met de strippenkaart voorkomen had kunnen worden dat mensen terug gaan reizen binnen dat 1 uur reistijd?
Jij reageert op alles dus ? Maak jezelf niet belachelijk manquote:Op maandag 24 mei 2010 20:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar dan lezen?
In diezelfde post als waar staat welk traject jouw vrouw reist?
Achterop mijn strippenkaart staat dat je per reis moet stempelen. Er staat expliciet bij dat overstappen is toegestaan. Er staat niet expliciet bij dat terugreizen is toegestaan.quote:
Dat is dus heen en weer reizen.quote:Als B dan gelijk is aan A reis je dus gewoon weer terug naar het beginpunt.
Omdat de vervoersbedrijven geen filantropische instellingen zijn en gratis reisjes weggeven.quote:Niet, maar waarom zou je dat willen voorkomen?
Nogmaals, welk stuk begrijp jet niet dat je strippen een bepaalde tijd geldig zijn ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Achterop mijn strippenkaart staat dat je per reis moet stempelen. Er staat expliciet bij dat overstappen is toegestaan. Er staat niet expliciet bij dat terugreizen is toegestaan.
[..]
Dat is dus heen en weer reizen.
[..]
Omdat de vervoersbedrijven geen filantropische instellingen zijn en gratis reisjes weggeven.
Zoals al vaker gezegd, ja het mag. Maar het is niet de bedoeling.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nogmaals, welk stuk begrijp jet niet dat je strippen een bepaalde tijd geldig zijn ?
Terugreizen is ook overstappen alleen binnen een bepaalde tijd
Zolang de gestempelde strippen geldig zijn mag de reiziger, in de zones waarvoor is gestempeld, onbeperkt reizen en overstappen. Hij mag de kaart, zolang die geldig is, ook voor de terugreis gebruiken
Jij bent echt hopeloos hoor, daar reageer ik op op, maar lezen kan je gewoon nietquote:Op maandag 24 mei 2010 20:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De discussie ging over een systeem om te voorkomen dat mensen terug gaan reizen met de strippenkaart. Dus met andere regels dan nu voor de strippenkaart gelden...
Over slecht lezen gesproken....
quote:Op maandag 24 mei 2010 20:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd, ja het mag. Maar het is niet de bedoeling.
Zoals al eerder gezegd, we weten niet of dat wel of niet de bedoeling is.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Discussiëren is ook alles in de juiste context plaatsen en niet hier en daar 1 zinnetje eruit pikken.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij bent echt hopeloos hoor, daar reageer ik op op, maar lezen kan je gewoon niet
Discussieren is hoor en wederhoor
dus het is niet de bedoeling dat ik binnen 3,5 terugreis ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Oh en dat kan meneer VF wel dan ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Discussiëren is ook alles in de juiste context plaatsen en niet hier en daar 1 zinnetje eruit pikken.
Wat denk je, zouden de OV bedrijven graag zien dat je 1 keer 3 strippen stempelt of 2 keer 2?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd, we weten niet of dat wel of niet de bedoeling is.
3,5 wat?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus het is niet de bedoeling dat ik binnen 3,5 terugreis ?
En dat hebben OV bedrijven 30 jaar getolereerd ? Wat een onzin zeg
Over zeuren gesproken
3,5 uurquote:Op maandag 24 mei 2010 21:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
3,5 wat?
En de OV bedrijven hebben dat 30 jaar getoleerd omdat er geen andere manier was. Of heb jij een manier om binnen zones te reizen en te zorgen dat mensen niet heen en terug gaan reizen binnen de tijd die krijgen om binnen die zone te reizen?
Wat zouden ze niet mogen?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
3,5 uur
waarom zouden mensen dat niet mogen als ze betaald hebben ? Het staat zelfs in de voorwaarden
Terugreizen. Daar gaat het al de hele tijd over.quote:
Niet. Je mag onbeperkt reizen binnen de zones waarvoor gestempeld is en binnen de tijd waarin die stempel geldig is. Dus je mag ook terug.quote:Nog steeds in afwachting van de manier waarop het terug reizen beperkt kan worden met de strippenkaart.....
quote:Op maandag 24 mei 2010 21:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nog steeds in afwachting van de manier waarop het terug reizen beperkt kan worden met de strippenkaart.....
Er werdt gesteld dat de OV bedrijven dat terugreizen wel onmogelijk zouden hebben gemaakt als ze dat terugreizen echt niet wilde hebben.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:15 schreef Light het volgende:
[..]
Terugreizen. Daar gaat het al de hele tijd over.
[..]
Niet. Je mag onbeperkt reizen binnen de zones waarvoor gestempeld is en binnen de tijd waarin die stempel geldig is. Dus je mag ook terug.
Ja dat geldt in de huidige maatschappij, waar winstbejag op de eerste plaats komt en de belangen van de reiziger op grote afstand daarachter komen. Nogmaals, als men wilde dat de reiziger 2x2 stempels moest nemen, dan heeft men 30 jaar de tijd gehad om dat aan te passen. Maar dat is niet gebeurd.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat denk je, zouden de OV bedrijven graag zien dat je 1 keer 3 strippen stempelt of 2 keer 2?
Tijdsduur laten vallen. Dus met 2 strippen heb je een dagkaart.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
tijdsduur laten vervallen, is ook al eerder gezegd hoor. Alleen ik ben niet zo kinderachtig dat ik het niet nog een keer zeg
OV bedrijven zijn weer gebaat bij reizigers die 10x 1x3 stempels doen ipv 5 reizigers die het 2x2 doen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:17 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja dat geldt in de huidige maatschappij, waar winstbejag op de eerste plaats komt en de belangen van de reiziger op grote afstand daarachter komen. Nogmaals, als men wilde dat de reiziger 2x2 stempels moest nemen, dan heeft men 30 jaar de tijd gehad om dat aan te passen. Maar dat is niet gebeurd.
Nogmaals de vraag aan jou, wat hadden ze dan aan moeten passen?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:17 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja dat geldt in de huidige maatschappij, waar winstbejag op de eerste plaats komt en de belangen van de reiziger op grote afstand daarachter komen. Nogmaals, als men wilde dat de reiziger 2x2 stempels moest nemen, dan heeft men 30 jaar de tijd gehad om dat aan te passen. Maar dat is niet gebeurd.
OV bedrijven zijn ook meer gebaat bij mensen die 4982739847x2 strippen gebruiken dan bij mensen die 10x1x3 strippen gebruiken.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
OV bedrijven zijn weer gebaat bij reizigers die 10x 1x3 stempels doen ipv 5 reizigers die het 2x2 doen.
Of zou dit weer te ingwikkeld zijn voor VF
de strippenkaart nooit in moeten voeren en iedereen gewoon met een ruilmiddel laten betalen, net als vroeger OPA VFquote:Op maandag 24 mei 2010 21:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag aan jou, wat hadden ze dan aan moeten passen?
Dat heb ik al eerder gezegd:quote:Op maandag 24 mei 2010 21:21 schreef VancouverFan het volgende:
Nogmaals de vraag aan jou, wat hadden ze dan aan moeten passen?
quote:Op maandag 24 mei 2010 19:50 schreef Hukkie het volgende:
Dan kun je ook niet overstappen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
tijdsduur laten vervallen, is ook al eerder gezegd hoor. Alleen ik ben niet zo kinderachtig dat ik het niet nog een keer zeg
Leg eens uit hoe dat dan in zijn werk zou gaan.quote:
Nee, om het simpel te houden: de tijdsduur terugbrengen van 3,5 uur naar 1 minuut.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tijdsduur laten vallen. Dus met 2 strippen heb je een dagkaart.
Nee dat is logisch.
En strippenkaarten per strekkende meter verkopen zeker.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:29 schreef wuh het volgende:
[..]
Nee, om het simpel te houden: de tijdsduur terugbrengen van 3,5 uur naar 1 minuut.
dat bij de invoering van de strippnekaart gezocht is naar een systeem waardoor er meer reizigers met het OV zouden gaan reizen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
OV bedrijven zijn ook meer gebaat bij mensen die 4982739847x2 strippen gebruiken dan bij mensen die 10x1x3 strippen gebruiken.
Jouw punt is?
Waar heb ik dat gezegd? WAAR?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En strippenkaarten per strekkende meter verkopen zeker.
Wat heeft dat te maken met de wel of niet mogelijkheid tot terugreizen?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat bij de invoering van de strippnekaart gezocht is naar een systeem waardoor er meer reizigers met het OV zouden gaan reizen.
De omgekeerde wereld bij de invoering van de OV chipkaart, waarbij juist is uitgegaan van een daling van het aantal reizigers, bron Prov Staten Zuid Holland
Je kan beter anderen niet uitlachen hoorquote:Op maandag 24 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En strippenkaarten per strekkende meter verkopen zeker.
Ah op die manier. Dacht dat je reistijd per minuut wilde stempelenquote:Op maandag 24 mei 2010 21:35 schreef wuh het volgende:
[..]
Waar heb ik dat gezegd? WAAR?
Gewoon de zones behouden, afgestempelde strippen vervallen als je de bus uitstapt.
niets, ik reageer op 1 van je andere posten, maar blijkbaar vergeet je dus wat je zelf schrijftquote:Op maandag 24 mei 2010 21:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met de wel of niet mogelijkheid tot terugreizen?
dus hij heeft het niet gezegd, jij heb het gedacht ??quote:Op maandag 24 mei 2010 21:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ah op die manier. Dacht dat je reistijd per minuut wilde stempelen
Aha. Dus bij overstappen weer opnieuw stempelen en een basis strip.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan beter anderen niet uitlachen hoor
Als jij mensen niet wil laten terugreizen, moet je ze gewoon elke reis opnieuw laten stempelen, de tijdsduur laten vervallen, wat dus niet betekent dat je heel de dag kan reizen VF
Daar heeft men bewust NIET voor gekozen
Flikker toch op met dat getroll.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus hij heeft het niet gezegd, jij heb het gedacht ??
Voor alle duidelijkheid JA Of NEE
LOOP NIET ZO TE ZEIKEN MANquote:Op maandag 24 mei 2010 21:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Aha. Dus bij overstappen weer opnieuw stempelen en een basis strip.
Als je dat een goed plan vind, snap ik niet waarom je zo loopt te zeuren op de OV chipkaart.
en dan hebben we het nog niets eens over de mogelijkheid om met een dagretour van de NS heel de dag heen en weer te reizen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:39 schreef Light het volgende:
Overigens is dat terugreizen ook niet echt een probleem. Het speelt alleen bij korte ritten. Als je van A naar B al drie kwartier bezig bent en 3 strippen moet laten afstempelen, moet je voor de terugreis gewoon opnieuw stempelen.
Bijvoorbeeld als ik met de bus vanuit Leiderdorp naar Sassenheim wil (om even een lokaal voorbeeld te geven). Nu stempel ik bij instap in de bus in Leiderdorp al gelijk 8 strippen af om in Sassenheim te komen, inclusief overstap van een uur op Leiden CS.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe dat dan in zijn werk zou gaan.
De reis wordt nu ook al in etappes afgestempeld (zones) dus volgens mij krijg je op jouw manier alleen maar meer zones. En dat lijkt me niet goed voor de overzichtelijkheid.
Ik zeg toch "ALS je dat een goed plan vind". Ik zeg nergens dat jij dat een goed plan vind...quote:Op maandag 24 mei 2010 21:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
LOOP NIET ZO TE ZEIKEN MAN
Eerstr vraag je me iets uit te leggen , dan doe ik dat voor je en dan zeg je dat ik ergens voor of tegen bent ???
LEZEN man, waar staat dat ik het een goed plan vindt ? citaat
Maar hoe gaat dat dan bij de korte stukjes waar je maar 2 strippen nodig hebt en geen overstap?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:43 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld als ik met de bus vanuit Leiderdorp naar Sassenheim wil (om even een lokaal voorbeeld te geven). Nu stempel ik bij instap in de bus in Leiderdorp al gelijk 8 strippen af om in Sassenheim te komen, inclusief overstap van een uur op Leiden CS.
Als die overstaptijd komt te vervallen, dan stempel ik in Leiderdorp twee strippen af om op Leiden CS te komen, en daar 6 strippen in de bus naar Sassenheim.
Lijkt me klip en klaar, op die manier elimineer de mogelijkheid voor mensen om op de zelfde strippen terug te reizen. Maar dat had men zelf in de afgelopen 30 jaar ook zelf kunnen bedenken, als het echt niet de bedoeling was geweest.
nee m maar dat impliceer je wel degelijkquote:Op maandag 24 mei 2010 21:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zeg toch "ALS je dat een goed plan vind". Ik zeg nergens dat jij dat een goed plan vind...
dat blijft hetzelfde natuurlijk alleen de tijdsduur heb je niet meer hequote:Op maandag 24 mei 2010 21:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Maar hoe gaat dat dan bij de korte stukjes waar je maar 2 strippen nodig hebt en geen overstap?
Duh, als de overstaptijd komt te vervallen, dan moet je ook op de terugreis weer opnieuw stempelen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Maar hoe gaat dat dan bij de korte stukjes waar je maar 2 strippen nodig hebt en geen overstap?
Ik impliceer het niet. Jij kunt gewoon niet lezen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee m maar dat impliceer je wel degelijk
begrijp je nu hoe het werkt ?
Oke. Dan met korte reizen binnen 1 zones maar wel met een overstap.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:46 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Duh, als de overstaptijd komt te vervallen, dan moet je ook op de terugreis weer opnieuw stempelen.
Jij kan niet lezenquote:Op maandag 24 mei 2010 21:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik impliceer het niet. Jij kunt gewoon niet lezen.
Dat mag niet van NS, voor zover ik weet. Je mag heen en terug, maar als je aan de terugreis begonnen bent mag je niet meer heen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
en dan hebben we het nog niets eens over de mogelijkheid om met een dagretour van de NS heel de dag heen en weer te reizen.
Maar dat zou ook wel niet kunnen volgens VF
Wel 2x2 stempelen, maar de overstap bestaat dan niet meer he.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Oke. Dan met korte reizen binnen 1 zones maar wel met een overstap.
Moet je 2 keer 2 stempelen.
Jij wel als je eerlijk bentquote:Op maandag 24 mei 2010 21:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Oke. Dan met korte reizen binnen 1 zones maar wel met een overstap.
Moet je 2 keer 2 stempelen.
Ik heb in mijn leven 1 keer de kans gehad om met de strippen binnen de tijd terug te reizen. Was ook een kort stukje met de bus en was binnen 10 minuten ook weer op de terugweg.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij kan niet lezen
Wet je nu hoe de strippenkaart werkt of heb je nog meer vragen ??
Zeg nou eerlijk, in jouw familie stempel je opnieuw, ook al zijn de strippen nog geldig ?
Eerlijk is eerlijk immers
Als je stempelt, wordt er een basisstrip gerekend. Dus met twee keer stempelen betaal je een strip meer.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:43 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld als ik met de bus vanuit Leiderdorp naar Sassenheim wil (om even een lokaal voorbeeld te geven). Nu stempel ik bij instap in de bus in Leiderdorp al gelijk 8 strippen af om in Sassenheim te komen, inclusief overstap van een uur op Leiden CS.
Als die overstaptijd komt te vervallen, dan stempel ik in Leiderdorp twee strippen af om op Leiden CS te komen, en daar 6 strippen in de bus naar Sassenheim.
Lijkt me klip en klaar, op die manier elimineer de mogelijkheid voor mensen om op de zelfde strippen terug te reizen. Maar dat had men zelf in de afgelopen 30 jaar ook zelf kunnen bedenken, als het echt niet de bedoeling was geweest.
Dus betaal je 4 strippen voor een afstand waar je bij een andere bus maar 2 strippen betaald. Niet echt fair he.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Wel 2x2 stempelen, maar de overstap bestaat dan niet meer he.
En hoe wordt dat gecontroleerdquote:Op maandag 24 mei 2010 21:50 schreef Light het volgende:
[..]
Dat mag niet van NS, voor zover ik weet. Je mag heen en terug, maar als je aan de terugreis begonnen bent mag je niet meer heen.
Zolang je niet gecontroleerd en gestempeld wordt kan het, maar het is niet de bedoeling.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe wordt dat gecontroleerd
Kan dus niet, dus je kan meerdere keren heen en weer reizen
Prijs strippen verlagen of basistarief afschaffen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus betaal je 4 strippen voor een afstand waar je bij een andere bus maar 2 strippen betaald. Niet echt fair he.
Tot je een keer gecontroleerd bent op de terugweg. Conducteurs kunnen aan de stempels zien in welke trein je zat en dus ook welke kant je opging.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe wordt dat gecontroleerd
Kan dus niet, dus je kan meerdere keren heen en weer reizen
deze post is zeker weer gevoelig voor VFquote:Op maandag 24 mei 2010 21:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij wel als je eerlijk bent
Doe je dat ?
Even voor de duidelijkheid, dit is geen werkelijkheid. Ik reageerde met deze post op de vraag van VF hoe het eea in zn werk zou kunnen gaan als de overstap bij de strippenkaart zou worden afgeschaft. We dwalen af.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:52 schreef Light het volgende:
[..]
Als je stempelt, wordt er een basisstrip gerekend. Dus met twee keer stempelen betaal je een strip meer.
Lees even de context van de discussie terug. Dan kun je dat met logisch nadenken zelf wel uitvinden.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Prijs strippen verlagen of basistarief afschaffen.
Maar waarom maak je je druk over een systeem waar de OV bedrijven niet voor gekozen hebben ?
Je rukt weer iets uit de contextquote:Op maandag 24 mei 2010 21:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
deze post is zeker weer gevoelig voor VF
Als je terugreist VF en je strippen zijn nog geldig, wat deed je dan ?
Opnieuw stempelen ? of Niet ?
dat zeg ik, VF gaat nu al discussieren over systemen die terecht niet zijn ingevoerd.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, dit is geen werkelijkheid. Ik reageerde met deze post op de vraag van VF hoe het eea in zn werk zou kunnen gaan als de overstap bij de strippenkaart zou worden afgeschaft. We dwalen af.
Maar jouw methode is niet echt eerlijk he.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, dit is geen werkelijkheid. Ik reageerde met deze post op de vraag van VF hoe het eea in zn werk zou kunnen gaan als de overstap bij de strippenkaart zou worden afgeschaft. We dwalen af.
Dus mijn punt dat er geen goed systeem mogelijk is om terugreizen te voorkomen met de huidige strippenkaart, klopt gewoon.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat zeg ik, VF gaat nu al discussieren over systemen die terecht niet zijn ingevoerd.
jij vond dat toch eerlijker ? hij reageert op jou hoorquote:Op maandag 24 mei 2010 22:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Maar jouw methode is niet echt eerlijk he.
Als je 5 km moet reizen over 2 bussen, betaal je dus 2 keer zoveel strippen als iemand die met 1 bus 8 km kan reizen.
quote:Op maandag 24 mei 2010 22:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus mijn punt dat er geen goed systeem mogelijk is om terugreizen te voorkomen met de huidige strippenkaart, klopt gewoon.
Waar zeg ik dat dat eerlijker is. Citaat graag!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij vond dat toch eerlijker ? hij reageert op jou hoor
Ik denk dat ze zich er wel degelijk van bewust waren dat terugreizen mogelijk is zonder opnieuw af te stempelen toen de strippenkaart ingevoerd werd. Het hele punt lijkt me een non-issue.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus mijn punt dat er geen goed systeem mogelijk is om terugreizen te voorkomen met de huidige strippenkaart, klopt gewoon.
Zoals zo veel gezeur rond de OV chipkaart een non issue is.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:04 schreef Light het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich er wel degelijk van bewust waren dat terugreizen mogelijk is zonder opnieuw af te stempelen toen de strippenkaart ingevoerd werd. Het hele punt lijkt me een non-issue.
Ik vind aspecten als prijsstijging en privacy wel belangrijke issues. En het feit dat er niets meer gecontroleerd kan worden (nouja, alleen achteraf via een website) ook.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals zo veel gezeur rond de OV chipkaart een non issue is.
dus jij mag wel doen, wat wij volgens jou niet mogen doen ? Rare manier van denkenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals zo veel gezeur rond de OV chipkaart een non issue is.
Waar zeg ik dat jij iets niet mag doen? Citaat graag!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus jij mag wel doen, wat wij volgens jou niet mogen doen ? Rare manier van denken
Maar hoe deed je dat nou met dat stempelen ? Je kan het wel negeren of over hen lullen maar als je ons verwijt misbruikt te maken van een systeem, terwijl je dat zelf ook doet, vind ik dat ook erg hypocriet van je
quote:Op maandag 24 mei 2010 21:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb in mijn leven 1 keer de kans gehad om met de strippen binnen de tijd terug te reizen. Was ook een kort stukje met de bus en was binnen 10 minuten ook weer op de terugweg.
Andere keren zat er teveel tijd tussen heen en terug reizen. Dus moest ik wel 2 keer stempelen.
repeat, OV chipkaart is voor veel mensen goedkoper, je kan anonieme chipkaart nemen en je kan alles vooraf controleren. En je moet niet zeiken over je privacy want dat doe je ook niet met je pinpas en GSMquote:Op maandag 24 mei 2010 22:09 schreef Light het volgende:
[..]
Ik vind aspecten als prijsstijging en privacy wel belangrijke issues. En het feit dat er niets meer gecontroleerd kan worden (nouja, alleen achteraf via een website) ook.
Citaat graagquote:Op maandag 24 mei 2010 22:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zie eerdere topics, waar je mij dat verweet
Toipics 5 t/m 9 ofzo
Dus zullen we dat gejank om citaat voortaan maar achterwege laten?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
citeer jou maar, toen ik hetzelfde vroeg
Jij vraagt er elke keer om als er iemand een argument hebt dat niet in jouw straatje past.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus zullen we dat gejank om citaat voortaan maar achterwege laten?
Dus zullen we dat gejank om citaat voortaan maar achterwege laten?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij vraagt er elke keer om als er iemand een argument hebt dat niet in jouw straatje past.
nou succes, ik kreeg als reactie van Qbuzz dat het hun niet bekend was, dat er voor bussen die hetzelfde begin en eindpunt hebben, verschillende tarieven waren.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:32 schreef Light het volgende:
Om van dat gezeur over die prijzen af te zijn, heb ik aan de lokale busvervoerder gevraagd naar de afstanden tussen de haltes op 1 lijn en naar het kilometertarief. Het strippentarief ken ik, dus dan kan ik precies berekenen hoeveel de OV-chipkaart gemiddeld goedkoper is.
Gelukkig heb ik niet met Qbuzz te maken. En wikipedia biedt het instaptarief en de kilometerprijs ook. Dus het gaat me voornamelijk om de afstandstabel. Ik heb weinig zin om de afstanden tussen 39 haltes te berekenen aan de hand van 9292ov.nl (maar 't is wel een mogelijkheid).quote:Op maandag 24 mei 2010 22:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou succes, ik kreeg als reactie van Qbuzz dat het hun niet bekend was, dat er voor bussen die hetzelfde begin en eindpunt hebben, verschillende tarieven waren.
Daarna kreeg ik als reactie dat het kilometertarief overal gelijk is (???)
En de derde reactie was dat de tarieven niet bekend waren (???)
Het is wel heel erg dat Qbuzz zelf niet eens lijkt te weten wat hun tarieven zijn of waar die op zijn gebaseerd. Uiteindelijk moeten ze die automaten toch op de een of andere manier instellen om te zorgen dat reizigers de juiste prijs betalen.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou succes, ik kreeg als reactie van Qbuzz dat het hun niet bekend was, dat er voor bussen die hetzelfde begin en eindpunt hebben, verschillende tarieven waren.
Daarna kreeg ik als reactie dat het kilometertarief overal gelijk is (???)
En de derde reactie was dat de tarieven niet bekend waren (???)
Overigens kreeg ik van OV9292.nl op de vraag waarom veel tarieven op hun site niet juist waren als reactie dat dat feit hun bekend is , maar dat ze afhankelijk zijn van de OV bedrijven, onder meer Qbuzz dus, die zelf de tarieven niet eens weet
Voor alle duidelijkheid : Qbuzz rijdt ook in regio Rotterdam waar het verplicht is om met de OV chipkaart te reizen en ik praat over hun afdeling in Rotterdam.
Bij de klantenservice kan je regio's kiezen namelijk
Lijkt mij ook, maar dan hebben ze het dus over de kilometerprijs.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:49 schreef Light het volgende:
[..]
Het is wel heel erg dat Qbuzz zelf niet eens lijkt te weten wat hun tarieven zijn of waar die op zijn gebaseerd. Uiteindelijk moeten ze die automaten toch op de een of andere manier instellen om te zorgen dat reizigers de juiste prijs betalen.
Ik heb daarom ook gevraagd om een afstandstabel voor een enkele buslijn. Die informatie moeten ze hebben. Ook basistarief en kilometerprijs is informatie die ze moeten hebben.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar dan hebben ze het dus over de kilometerprijs.
Ja ik weet niet hoe lang de routes van de bus zelf zijn
Uiteraard wel in de praktijk getest en daaruit bleek dat je met de bus die de langste slinger maakte 3x zoveel betaalde als met de sneldienst. Mensen die dus niet in de buurt van de sneldienst wonen hebben vette pech.
Nogmaals dus getest met hetzelfde begin en eindpunt
Krijgen we dat weer hoor. Je geheugen is ook echt een zeef hè en je hebt nul komma nul weet van hoe het systeem nu werkt, maar maakt op basis van je onjuiste vermoedens wel allemaal oliedomme vergelijkingen met de chipkaart. Ik zal het nog maar eens zeggen, misschien dat het dan wel een keer doordringt: Je koopt met huidige systeem geen trajectreizen, je koopt het recht om in (een) bepaalde zone(s) rond te reizen voor een bepaalde tijd, ongeacht welke kant je opgaat, of dat nou heen en terug en weer heen is, en ongeacht hoe vaak je wilt reizen.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Anyway, de overstap tijd is niet bedoeld om terug te reizen. Anders had het wel "terugreistijd" geheten.
En zoals ik ook al heb gezegd is er nergens een melding dat terugreizen is toegestaan.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 02:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer hoor. Je geheugen is ook echt een zeef hè en je hebt nul komma nul weet van hoe het systeem nu werkt, maar maakt op basis van je onjuiste vermoedens wel allemaal oliedomme vergelijkingen met de chipkaart. Ik zal het nog maar eens zeggen, misschien dat het dan wel een keer doordringt: Je koopt met huidige systeem geen trajectreizen, je koopt het recht om in (een) bepaalde zone(s) rond te reizen voor een bepaalde tijd, ongeacht welke kant je opgaat, of dat nou heen en terug en weer heen is, en ongeacht hoe vaak je wilt reizen.
Het heet ook helemaal nergens overstaptijd, leuk verzinsel van je. Heb je überhaupt wel eens een strippenkaart in je handen gehad? Er wordt gesproken van een geldigheidsduur en daarnaast is er een mededeling dat overstappen is toegestaan.
En hoevaak gebeurd dat dan?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 02:20 schreef Zelva het volgende:
Nog een enorm nadeel van de chipkaart ten opzichte van de strippenkaart trouwens. Er is geen maximumtarief meer. Nu is dat nog 20 strippen. Laten we het basistarief buiten beschouwing, dan kost dat je 9 euro 50 aan strippen. Daar kun je met de chipkaart in Gelderland bijvoorbeeld net aan 76 kilometer mee reizen.
Hoezo niet duurder?
Daar heb je wel een punt, hoewel ik me ook afvraag hoeveel mensen 20 strippen stempelen (en niet met de trein gaan voor die reis).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 02:20 schreef Zelva het volgende:
Nog een enorm nadeel van de chipkaart ten opzichte van de strippenkaart trouwens. Er is geen maximumtarief meer. Nu is dat nog 20 strippen. Laten we het basistarief buiten beschouwing, dan kost dat je 9 euro 50 aan strippen. Daar kun je met de chipkaart in Gelderland bijvoorbeeld net aan 76 kilometer mee reizen.
Hoezo niet duurder?
dat is flauwekul want er staat ook nergens dat je in 1 richting moet reizen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En zoals ik ook al heb gezegd is er nergens een melding dat terugreizen is toegestaan.
Dus lees even alles wat ik gister gezegd heb hierover. Ik zou niet weten waarom ik met alleen jou dezelfde discussie nog een keer moet gaan voeren
Er zijn wel wat freaks die zulke acties uithhalen omdat dat net iets goedkoper is als met de trein reizen hadden ze berekend, maar hun liever dan ik 0mdat de reistijd dan zolang wordt. Ik zie in dit topic wel een psychopaat die hiertoe in staat zou zijn zou hij het eerder geweten hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:23 schreef Light het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, hoewel ik me ook afvraag hoeveel mensen 20 strippen stempelen (en niet met de trein gaan voor die reis).
daarentegen zijn er talloze mensen die even snel heen en weer reizen op dezelfde strippenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er zijn wel wat freaks die zulke acties uithhalen omdat dat net iets goedkoper is als met de trein reizen hadden ze berekend, maar hun liever dan ik 0mdat de reistijd dan zolang wordt. Ik zie in dit topic wel een psychopaat die hiertoe in staat zou zijn zou hij het eerder geweten hebben.
ik ook, 5 strippen heen en weer naar R'dam Centrum, 1,5 uur + vaak 15 of 30 min extra door stempel chauffeurquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:16 schreef One_of_the_few het volgende:
ik heb best vaak heen en terug op 1x stempelen gedaan. 10 min, 30 min in stad snel wat doen en weer terug. op 1x stempelen en geldig.
Er is helemaal geen sprake van een discussie, je hebt gewoon ongelijk, je snapt het zonesysteem gewoon niet. Punt. Er is ook helemaal geen sprake van terugreizen, maar je reist simpel weer door een zone waar je het recht hebt gekocht om door te reizen. Bij het huidige systeem bestaan er helemaal geen trajecten waar je op terug kunt reizen, er zijn zones. En je kunt terugkomen in een zone als je daarvoor betaald hebt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En zoals ik ook al heb gezegd is er nergens een melding dat terugreizen is toegestaan.
Dus lees even alles wat ik gister gezegd heb hierover. Ik zou niet weten waarom ik met alleen jou dezelfde discussie nog een keer moet gaan voeren
Nou gelukkig maar. Dan heb je toch nog een leuke dag.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van een discussie, je hebt gewoon ongelijk, je snapt het zonesysteem gewoon niet. Punt. Er is ook helemaal geen sprake van terugreizen, maar je reist simpel weer door een zone waar je het recht hebt gekocht om door te reizen. Bij het huidige systeem bestaan er helemaal geen trajecten waar je op terug kunt reizen, er zijn zones. En je kunt terugkomen in een zone als je daarvoor betaald hebt.
Er is wel degelijk een melding dat terugreizen is toegestaan, alleen omdat je het zonesysteem niet snapt, dringt dat niet tot die ene hersencel van je door. Je hebt een geldigheidsduur voor een bepaald aantal zones en je mag overstappen. Als je voor 9 zones stempelt, koop je het recht om in die zones voor 2 uur rond te reizen, ongeacht waar je heen wilt, en je mag overstappen.
Je snapt gewoon het zonesysteem totaal niet, meer is er hier niet aan de hand. Wacht even, waarschijnlijk snap je het wel trouwens, maar komt dat je niet goed uit voor je flutargumentatie en blijf je daarom maar hardnekkig volhouden dat je gelijk hebt, terwijl je hilarische onzin uitkraamt.
In 1,5 maand 115 duizend chipkaart gebruikers erbij. Gaat goedquote:400.000 treinreizigers maken gebruik van ov-chipkaart
UTRECHT - Ongeveer 400.000 treinreizigers gebruiken de ov-chipkaart als vervoersbewijs. Dat heeft een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen dinsdag gezegd.
Sinds half april voert de NS campagne om treinreizigers te laten overstappen op het digitale vervoersbewijs. ,,Toen hadden 285.000 mensen reizen op saldo aangevraagd. Sinds de campagne loopt, gaat het hard.''
Uit eigen onderzoek van de spoorwegen blijkt volgens de woordvoerster dat reizigers nu ,,op een keerpunt'' staan in de acceptatie van de ov-chipkaart. ,,Mensen gaan nu de voordelen inzien en omarmen het.''
De chipkaart kan automatisch online worden opgeladen, waardoor de rij voor de kaartautomaat voorgoed tot het verleden behoort. Ook zijn twee gechipte enkele reizen even duur als een papieren retourkaartje en dus goedkoper dan een papieren enkeltje. (PO)
quote:Vrijdag vaarwel voor de strippenkaart
De verkoop van strippenkaarten en papieren abonnementen voor het openbaar vervoer in Amsterdam stopt vrijdag.
In tabakszaken, supermarkten en bij de loketten van Arriva, Connexxion en GVB is dan geen strippenkaart meer te krijgen. Vanaf donderdag 3 juni wordt de strippenkaart niet meer geaccepteerd in het openbaar vervoer in de regio. De OV-chipkaart is dan het enige geldige vervoerbewijs bij Arriva, Connexxion en GVB.
De OV-chipkaart is al sinds augustus vorig jaar het enige vervoerbewijs in de Amsterdamse metro. Op donderdag 3 juni volgen ook de bussen en trams in de stadsregio Amsterdam. Ook in de trein tussen de Amsterdamse stations is de strippenkaart vanaf 3 juni niet meer geldig.
Vanaf zaterdag gaat het GVB een week lang reizigers extra informeren over de OV-chipkaart met promotieteams op 22 plekken in de stad. Reizigers kunnen hier voor 10 euro een anonieme OV-chipkaart kopen.
Er zijn tot nu toe ruim 300 oplaad- en ophaalpunten bij tabakszaken, supermarkten, op metrostations en bij loketten gemaakt. Saldo laden kan ook in de bussen van Connexxion.
Dan kan je ook rustig je links geven...quote:Op maandag 24 mei 2010 19:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Omdat het niet abnormaal is om aan te nemen dat die mening is veranderd.
Het CBP is ook van mening veranderd wat betreft de noodzaak van het opslaan van die reisgegevens.
Of het hypocriet is of niet (beter: of jij het hypocriet vindt of niet) was niet de vraag. Jij stelt dat mensen 'daar geen bezwaar tegen hebben'. Waar haal je dat vandaan? Of is dat 'jouw mening' die hier als waarheid wordt neergeplempt?quote:[..]
Of die mensen of geen bezwaar hebben tegen nog meer inbreuk op de privacy vind ik niet zo belangrijk. Als je je privacy allang hebt opgegeven door pinpas en GSM te gebruiken is het ontzettend hypocriet als je moeilijk gaat doen over de OV chipkaart.
Tja, als je ook eens wat zou lezen dan had je lang geleden al gezien waarom deze vorm van de chipkaart ook niet goed is. Maar goed, je blijft zeuren dat het 'kleinigheden' zijn in een 'verder pefect' systeem of bagatelliseert alles.quote:[..]
Niet zo overdrijven he.
Ik heb al regelmatig gezegd dat er nog wat te verbeteren valt aan de OV chipkaart en dat ik het bijv. ook niet eens ben met het gereden km rekenen ipv hemelsbreed.
Azijnzeikers zoals jij weigeren ook maar iets positiefs te erkennen aan de OV chipkaart. Alles is kut en de voordelen bestaan niet.
Of het hypocriet is of niet (beter: of jij het hypocriet vindt of niet) was niet de vraag. Jij stelt dat mensen 'daar geen bezwaar tegen hebben'. Waar haal je dat vandaan? Of is dat 'jouw mening' die hier als waarheid wordt neergeplempt?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dan kan je ook rustig je links geven...
[..]
En jij ook niet.quote:Tja, als je ook eens wat zou lezen dan had je lang geleden al gezien waarom deze vorm van de chipkaart ook niet goed is. Maar je kan lang blijven zeuren of bagatelliseren, gelijk heb je niet.
Als stelling. Als mensen die allang GSM en Pinpas gebruiken nu wel gaan klagen over de OV chipkaart die hun privacy zou schenden is dat gewoonweg hypocriet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Of het hypocriet is of niet (beter: of jij het hypocriet vindt of niet) was niet de vraag. Jij stelt dat mensen 'daar geen bezwaar tegen hebben'. Waar haal je dat vandaan? Of is dat 'jouw mening' die hier als waarheid wordt neergeplempt?
Flikker nou eens met je pinpas en GSm, want leg eens uit, hoe kan men aan de hand van mijn pin gegevens zien waar ik heb gereist. Wordne deze gegevens ook 7 jar opgeslagen. NEEquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als stelling. Als mensen die allang GSM en Pinpas gebruiken nu wel gaan klagen over de OV chipkaart die hun privacy zou schenden is dat gewoonweg hypocriet.
[..]
En jij ook niet.
OM BETERE SERVICE TE KUNNEN VERLENEN EN DAT ZOU NODIG ZIJN VOOR DE BELASTING.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:26 schreef macca728 het volgende:
WAAR HEEFT MEN DIE REISGEGEVENS VOOR NODIG ?????????? En waarom 7 jaar bewaren ?
Het volgen van GSM an sich lijkt me niet zo'n probleem, bovendien worden die gegevens verder niet opgeslagen. Waar het om gaat is dat men met de OV chip tot 7 jaar na dato kan zien waar je geweest bent, dat is het probleem. En daar gaat misbruik gemaakt van worden, ongeacht of het mag of niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:
Je vergeet voor jouw eigen gemak dat eenieder met een GSM abbo veel makkelijker te volgen is dan iemand met een chipkaart. In plaats daarvan weer een boel geschreeuw van je.
dat laatste is al bullshit, dat weet je alquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
OM BETERE SERVICE TE KUNNEN VERLENEN EN DAT ZOU NODIG ZIJN VOOR DE BELASTING.
Nou vertel eens. De kaart is nu al een paar jaar in gebruik. Op welke manier is er al misbruik van gemaakt? Met welk doel dan?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:27 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het volgen van GSM an sich lijkt me niet zo'n probleem, bovendien worden die gegevens verder niet opgeslagen. Waar het om gaat is dat men met de OV chip tot 7 jaar na dato kan zien waar je geweest bent, dat is het probleem. En daar gaat misbruik gemaakt van worden, ongeacht of het mag of niet.
Oud artikeltje, maar wel passend in dit stukje discussie: http://www.security.nl/ar(...)pkaart_foto%27s.html
zuchtquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat laatste is al bullshit, dat weet je al
leg uit betere service
en dat van iemand die al 20x met zijn pinpas komtquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
zucht
Waarom stel je zo vaak dezelfde vragen?
het is nu ongeveer een week geleden, heb je al aan de conducteur gevraagd wat hij ziet als hij jouw chipkaart controleert ? Ziet hij jouw reisgegevens ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
zucht
Niet in de trein geweest deze week. Helaas.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
het is nu meer dan een week geleden, heb je al aan de conducteur gevraagd wat hij ziet als hij jouw chipkaart controleert ? Ziet hij jouw reisgegevens ?
Als telkens weer hetzelfde gezeur komt over de privacy, dan geef ik telkens weer aan waarom men allang die privacy heeft opgegeven.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
en dat van iemand die al 20x met zijn pinpas komt
hoe kan men mij betere service geven als ik 7 jaar lang in en uitcheck ?
Zie de link die ik gaf, dat lijkt me oneigenlijk gebruik van de OV Chip.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:
Nou vertel eens. De kaart is nu al een paar jaar in gebruik. Op welke manier is er al misbruik van gemaakt? Met welk doel dan?
Bron? Ik ken zaken als het Amber-Alert, maar de politie die iedereen lukraak sms-jes stuurt adhv plaatsbepaling is nieuw voor me.quote:Het gebeurd nu al regelmatig dat mensen die in de buurt van een misdaad zijn geweest een SMS van de politie krijgen of ze wat gezien hebben.
Louwes is veroordeeld, mede doordat uit belgegevens bleek dat hij ten tijde van de moord in Deventer was. Ik kan niets over plaatsbepaling vinden.quote:Ernst Louwes is veroordeeld mede aan de hand van een plaatsbepaling van zijn telefoon.
Dat doe ik ook niet.quote:Dus ga niet doen alsof ze met die telefoon gegevens niks kunnen.
waarom stel jij dezelfde vragen ? ik mag het niet en jij wel ? net als terugreizen met de strippenkaart ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
zucht
Dus jouw argumenten voor het bewaren van deze gegevens zijn weer op ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als telkens weer hetzelfde gezeur komt over de privacy, dan geef ik telkens weer aan waarom men allang die privacy heeft opgegeven.
En dat was voor de afspraken met het CBP. Sindsdien zijn er geen andere voorbeelden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:39 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zie de link die ik gaf, dat lijkt me oneigenlijk gebruik van de OV Chip.
Het wordt al een paar jaar gebruikt. En het is niet lukraak, alleen SMS'jes aan de mensen die in de buurt waren.quote:Bron? Ik ken zaken als het Amber-Alert, maar de politie die iedereen lukraak sms-jes stuurt adhv plaatsbepaling is nieuw voor me.
September was de misdaad, januari werden de SMSjes verstuurd. Zat dus een maand of 4 tussen.quote:de Amsterdamse politie zal vaker proberen getuigen van misdrijven via sms'jes op te sporen. Maandag verstuurde de politie een tekstbericht naar 3500 mensen die op 23 september omstreeks 20.00 uur in de buurt van de Febo aan de Amsteldijk waren. Daar werd toen de 29-jarige wiskundeleraar in opleiding Hassan Ait Khouda doodgeschoten.
Dat ze weten dat hij in Deventer was lijkt me een duidelijke plaatsbepaling.quote:Louwes is veroordeeld, mede doordat uit belgegevens bleek dat hij ten tijde van de moord in Deventer was. Ik kan niets over plaatsbepaling vinden.
Mijn argumenten zijn hetzelfde. Net als het gezeur.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus jouw argumenten voor het bewaren van deze gegevens zijn weer op ?
Goedkoop hoor
Welk argument dan ? Leg dan uit als je dat kanquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Mijn argumenten zijn hetzelfde. Net als het gezeur.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |