http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:52 schreef Swindler het volgende:
Ik moet maandag naar rotterdam CS met de trein vanuit nijmegen , kan ik dan gewoon een kaartje met korting kopen ? (heb een ov studentkaart). Of staan daar al van die poortjes en moet je perse met je ov chipkaart reizen?
Oftewel, je moet nog een kaartje kopen.quote:In de trein, en in bussen in de rest van Nederland gebruik je jouw Studenten OV-chipkaart als zichtkaart.
In een eerder aangehaald bericht.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar staat dat het CBP zegt dat je niet moet betalen voor je privacy?
Dat is een vrij eufemistische manier manier om te zeggen dat privacy wordt verkwanseld.quote:Overigens betaal je niet om privacy te krijgen, je krijgt korting als je een deel van je privacy opgeeft.
Linkje?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:00 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
In een eerder aangehaald bericht.
Misschien. Het is toch echt zo.quote:Dat is een vrij eufemistische manier manier om te zeggen dat privacy wordt verkwanseld.
Nee, lees de posts van anderen maar.quote:
Aparte manier om service te verlenen, want service is iets extra, daar hoeft niets tegen over te staan.quote:[..]
Misschien. Het is toch echt zo.
De NS heeft een standaard prijs. Als je korting wil moet je wat gegevens achterlaten.
Wat is dan wel standaard?quote:Het is niet zo dat de standaard prijs laag is, je automatisch gegevens afstaat of dat je meer moet betalen.
Ik heb geen idee welke post je bedoeld en weinig zin om 29 delen door te gaan lezen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:06 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, lees de posts van anderen maar.
Als een bedrijf korting geeft aan iemand, mag daar toch best wel wat tegenover staan.quote:Aparte manier om service te verlenen, want service is iets extra, daar hoeft niets tegen over te staan.
13,50 betalen voor een enkele reis Rotterdam - Amsterdam, 2e klas.quote:Wat is dan wel standaard?
Hij staat maar een aantal posts eerder genoemd, dus zo heel moeilijk kan het toch niet zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb geen idee welke post je bedoeld en weinig zin om 29 delen door te gaan lezen.
Vreemd begrip heb jij van service.quote:[..]
Als een bedrijf korting geeft aan iemand, mag daar toch best wel wat tegenover staan.
De NS is ook niet verplicht om korting te geven.
Ja en?quote:[..]
13,50 betalen voor een enkele reis Rotterdam - Amsterdam, 2e klas.
Ik zie daar nergens uitspraken van het CBP staan dat betalen voor je privacy niet gewenst is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:17 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hij staat maar een aantal posts eerder genoemd, dus zo heel moeilijk kan het toch niet zijn.
Voor niks komt de zon op.quote:Vreemd begrip heb jij van service.
Jij vroeg wat de standaard prijs is bij de NS. Daar heb ik je een voorbeeld van gegeven.quote:Ja en?
Klopt, het is een post later: hierquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zie daar nergens uitspraken van het CBP staan dat betalen voor je privacy niet gewenst is.
quote:[..]
Voor niks komt de zon op.
Als je korting wil, moet je er ook wat voor terug geven.
Ik vroeg helemaal niet wat de standaardprijs is bij de NS, ik vroeg wat 'de standaard' is, omdat jij hier mee kwam:quote:[..]
Jij vroeg wat de standaard prijs is bij de NS. Daar heb ik je een voorbeeld van gegeven.
quote:Het is niet zo dat de standaard prijs laag is, je automatisch gegevens afstaat of dat je meer moet betalen.
Hehe.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:44 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Klopt, het is een post later: hier
(maar goed, als je je een beetje serieus opstelt had je het toch moeten lezen)
Afkomstig uit:quote:Op 16 november 2005 schrijft het CBP dat reizigers niet door prijsdruk gedwongen mogen worden hun anonimiteit op te geven.
Uitspraken uit 2005. Inmiddels is het bijna 5 jaar later. In dat stuk staan ook dingen die nu aangepast zijn. Ondertussen heeft de NS het CBP ervan overtuigd dat het opslaan van de reisgegevens wel degelijk nodig is.quote:De niet op naam gestelde kaarten die vervoerders gaan introduceren moeten gebruikt kunnen worden onder faire voorwaarden: er mag geen situatie ontstaan waarin reizigers zich, bijvoorbeeld door prijsdruk, gedwongen zien om met gepersonaliseerde kaarten te reizen waar zij dit niet willen.
Korting krijgen is geen service.quote:
Service is iets extra, niet iets waar je voor betaald.
De standaard voor wat wil je dan weten?quote:Ik vroeg helemaal niet wat de standaardprijs is bij de NS, ik vroeg wat 'de standaard' is, omdat jij hier mee kwam:
[..]
In de tussentijd heb ik geen ander nieuws hierover gehoord, lijkt mij dat die uitspraken van het CBP dan ook gewoon blijven staan.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hehe.
[..]
Afkomstig uit:
http://www.cbpweb.nl/down(...)hipkrt_visie_cbp.pdf
[..]
Uitspraken uit 2005. Inmiddels is het bijna 5 jaar later. In dat stuk staan ook dingen die nu aangepast zijn. Ondertussen heeft de NS het CBP ervan overtuigd dat het opslaan van de reisgegevens wel degelijk nodig is.
En tja, zeggen dat je voor je privacy moet betalen is toch echt omgekeerde wereld.
Omgekeerde wereld. Maar goed, het CBP is duidelijk hierover.quote:[..]
Korting krijgen is geen service.
Je zin rammelt, ook zonder die spatie.quote:[..]
De standaard voor wat wil je dan weten?
Ik kwam toch echt met de standaard prijs. Misschien een spatie teveel, maar als je echt serieus bent doe je daar niet moeilijk over.
Misschien. Maar het zegt sowieso weinig. Het was een wens van het CBP. Geen wet, geen vereiste, geen afspraakquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
In de tussentijd heb ik geen ander nieuws hierover gehoord, lijkt mij dat die uitspraken van het CBP dan ook gewoon blijven staan.
Niks omgekeerde wereld.quote:Omgekeerde wereld. Maar goed, het CBP is duidelijk hierover.
Die korting is er allang, ook al jaren voor de chipkaart. Nu hebben ze de mogelijkheid om wat terug te vragen van de reiziger, ik geef ze groot gelijk.quote:Je zin rammelt, ook zonder die spatie.
Anyway, als die informatie structureel(!) zoveel 'korting' waard is, dan speelt er wel iets meer dan 'service/korting'. Ik dacht dat je het daar over had.
Ik blijf helemaal niet volhouden dat de standaardprijs (let op de spatie) laag is. En ja, je betaald om je privacy te behouden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Niks omgekeerde wereld.
Er moet een standaard prijs betaald worden, maar met bepaalde voorwaarden krijg je korting.
Je blijft maar volhouden dat de standaard prijs laag is en je moet betalen om privacy te krijgen, dat is toch echt complete onzin.
[..]
Dus eerst was die korting er, en nu de chipkaart er is moet je je privacy er voor opgeven? Nog een slecht punt aan dat ding.quote:Die korting is er allang, ook al jaren voor de chipkaart. Nu hebben ze de mogelijkheid om wat terug te vragen van de reiziger, ik geef ze groot gelijk.
Je krijgt korting als je een klein beetje privacy opgeeft.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:30 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik blijf helemaal niet volhouden dat de standaardprijs (let op de spatie) laag is. En ja, je betaald om je privacy te behouden.
Niks moet. Als je je privacy niet op wil geven hoef je die kaart niet te kopen.quote:Dus eerst was die korting er, en nu de chipkaart er is moet je je privacy er voor opgeven? Nog een slecht punt aan dat ding.
NS wil weten wie er korting hebben, maar reisgegevens hoeven ze niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:
Misschien. Het is toch echt zo.
De NS heeft een standaard prijs. Als je korting wil moet je wat gegevens achterlaten.
Dat is nieuw voor mijquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:29 schreef Light het volgende:
[..]
NS wil weten wie er korting hebben, maar reisgegevens hoeven ze niet.
Met mijn jaartrajectkaart van NS kan ik niet in- of uitchecken bij NS. Ergo, NS vindt het niet interessant om te weten hoe vaak ik reis op het traject waarop ik vrij reizen heb. En als ik reis buiten mijn traject dan trek ik wel een kaartje uit de automaat.quote:
Dat is nog niet mogelijk. Maar komt uiteindelijk wel.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:48 schreef Light het volgende:
[..]
Met mijn jaartrajectkaart van NS kan ik niet in- of uitchecken bij NS. Ergo, NS vindt het niet interessant om te weten hoe vaak ik reis op het traject waarop ik vrij reizen heb. En als ik reis buiten mijn traject dan trek ik wel een kaartje uit de automaat.
Dat zal niet zo'n vaart lopen. Al is het maar omdat internationale vervoersbewijzen in Nederland gewoon geldig zijn en blijven. En ik zie het niet zo snel gebeuren dat alle 199 andere UIC-spoorwegmaatschappijen op de OV chipkaart overstappenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 08:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Net zoals de kaartjes uiteindelijk ook afgeschaft worden.
Dan praat je maar over een fractie van de kaartjes die nog blijven bestaan.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat zal niet zo'n vaart lopen. Al is het maar omdat internationale vervoersbewijzen in Nederland gewoon geldig zijn en blijven. En ik zie het niet zo snel gebeuren dat alle 199 andere UIC-spoorwegmaatschappijen op de OV chipkaart overstappen
Dat klopt, maar het is wel een fundamenteel probleem met de OV-chipkaart waar volgens mij niet of nauwelijks over is nagedacht. Je kunt immers niet zomaar alle stations helemaal met poortjes afsluiten zoals bij de metro gebeurt. Want ik moet met mijn retourtje Kazakhstan-oost - Hoofddorp ook nog gewoon kunnen reizen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan praat je maar over een fractie van de kaartjes die nog blijven bestaan.
Ik neem aan dat NS zelf bedacht heeft dat je eerst reizen op saldo moet aanvragen, voor je het kunt gebruiken. Dan moeten ze daar ook nog van terugkomen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 08:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is nog niet mogelijk. Maar komt uiteindelijk wel.
Eerst zien, dan geloven.quote:Net zoals de kaartjes uiteindelijk ook afgeschaft worden.
Sowieso komen niet op alle stations poortjes te staan. En het is vast wel te realiseren dat internationale treinen aankomen op een perron waarbij je niet door een poortje hoeft.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is wel een fundamenteel probleem met de OV-chipkaart waar volgens mij niet of nauwelijks over is nagedacht. Je kunt immers niet zomaar alle stations helemaal met poortjes afsluiten zoals bij de metro gebeurt. Want ik moet met mijn retourtje Kazakhstan-oost - Hoofddorp ook nog gewoon kunnen reizen.
Want?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:52 schreef Light het volgende:
[..]
Ik neem aan dat NS zelf bedacht heeft dat je eerst reizen op saldo moet aanvragen, voor je het kunt gebruiken. Dan moeten ze daar ook nog van terugkomen.
heb geduldquote:Eerst zien, dan geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |