Heb je je excuses al aangeboden voor de foute informatie die je heb gegeven aan Juicyhill ?quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ja.
Met de OV chipkaart ga je per gereisde KM betalen. Zones houden dan op te bestaan.
Ik verval in herhaling. Dat ik het niet goed onderbouwd heb is jouw mening.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik moet wel, want jij komt weer met hetzelfde 'argument', een van je vele onzinnige stokpaardjes, aanzetten. En je hebt het nog steeds niet onderbouwd, op geen enkele wijze.
Nee hoor, dat is gewoon de waarheid.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:13 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik verval in herhaling. Dat ik het niet goed onderbouwd heb is jouw mening.
Jouw waarheid, niet de mijne.quote:
Onder andere het bewaren van de reisgegevens voor 7 jaar.quote:Op woensdag 19 mei 2010 19:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De redenen voor wat zijn niet bekend?
Je kan reisgegevens ook 1 dag bewaren en dan wissen...quote:En hij geeft aan dat de klachten afhandeling van de studenten beter moet.
Dat voorstel dat mensen op de hoogte moeten worden gebracht om uit te checken is natuurlijk ook hilarisch. Hoe ziet men dat voor zich? Om de 10 minuten een SMS met de txt check uit?
Mail sturen als men niet heeft uitgecheckt, ik dat de privacy zo belangrijk was en dat niemand mag weten waar je gereisd had.
Ja goed idee. Bij een discussie hoort het onderbouwen van je stellingen. Tot op heden doe je dat niet, dus ik vind dit inderdaad een hele goede suggestie van je.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:25 schreef VancouverFan het volgende:
Nog wat zinnigs te melden om een echte discussie te starten
Er is maar één die hier een spelletje speelt en dat ben jij. Het spelletje heet 'ontwijk te moeilijke vragen of vragen waar ik toch eigenlijk geen antwoord op weet'.quote:of gaan we dit spelletje nog langer spelen?
Tot ziens dan. Kom nog eens terug als je wat hebt waar we een zinnige discussie over kunnen voeren.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:28 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja goed idee. Bij een discussie hoort het onderbouwen van je stellingen. Tot op heden doe je dat niet, dus ik vind dit inderdaad een hele goede suggestie van je.
[..]
Er is maar één die hier een spelletje speelt en dat ben jij. Het spelletje heet 'ontwijk te moeilijke vragen of vragen waar ik toch eigenlijk geen antwoord op weet'.
Kan. Maar daar is de belasting dienst niet blij mee. En als ze het ene jaar zeggen dat het 7 jaar bewaard moet worden en het andere jaar zeggen dat dat helemaal niet hoeft, moet dat onderzocht worden.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:26 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Onder andere het bewaren van de reisgegevens voor 7 jaar.
[..]
Je kan reisgegevens ook 1 dag bewaren en dan wissen...
Is er iemand hier met wie je wel een discussie wil voeren ?quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tot ziens dan. Kom nog eens terug als je wat hebt waar we een zinnige discussie over kunnen voeren.
Oh, maar ik vind de stelling dat het ov-chipkaartuitstel is veroorzaakt door buitenstaanders een hele interessante en daar kunnen we een hele zinnige discussie over voeren. Het zou alleen een hoop schelen als je die uitspraak dan ook even onderbouwt. Op een loze, uit de lucht gegrepen stelling an sich is het vrij moeilijk schieten.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tot ziens dan. Kom nog eens terug als je wat hebt waar we een zinnige discussie over kunnen voeren.
Ik heb nergens gezegd dat de uitstel van de OV chipkaart alleen door buitenstaanders is veroorzaakt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:33 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oh, maar ik vind de stelling dat het ov-chipkaartuitstel is veroorzaakt door buitenstaanders een hele interessante en daar kunnen we een hele zinnige discussie over voeren. Het zou alleen een hoop schelen als je die uitspraak dan ook even onderbouwt. Op een loze, uit de lucht gegrepen stelling an sich is het vrij moeilijk schieten.
Waar zeg ik dan dat jij dat zegt? Ik ben gewoon razend benieuwd welke zaken, let wel, nieuwe zaken, waar de ov-chipkaart in de plannen niet over zou moeten beschikken, de oorzaak zijn van vertragingen door buitenstaanders en daar krijg ik geen antwoord op. En als je die niet hebt, is je uitspraak gewoon compleet irrelevant.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat de uitstel van de OV chipkaart alleen door buitenstaanders is veroorzaakt.
Even doorklikken naar de beschikbare informatie:quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Kan. Maar daar is de belasting dienst niet blij mee. En als ze het ene jaar zeggen dat het 7 jaar bewaard moet worden en het andere jaar zeggen dat dat helemaal niet hoeft, moet dat onderzocht worden.
In de tussentijd is mij geen nieuwe regelgeving hieromtrent bekend, dus als jij die wel weet, link er maar naar toe. En anders is het dus niet verplicht om die gegevens te bewaren, in tegenspraak tot wat Translink en de minister tot nu toe constant beweren.quote:7 jaar centrale opslag OV-reisgegevens niet nodig
Gepubliceerd: Maandag 17 november 2008 /// Auteur: Brenno de Winter
Langdurige centrale opslag van alle reisdata van de OV-chipkaart is overbodig. Trans Link Systems dacht dat de fiscus dit verplichtte, maar dat is niet het geval.
Dat blijkt uit antwoorden op vragen van Webwereld aan de Belastingdienst en het Ministerie van Financiën wie nou precies wat voor hoe lang moet bewaren.
Noodzakelijk voor fiscus
Op dit moment slaat het systeem van Trans Link Systems alle reisbewegingen van mensen in een centrale database op. De informatie daarin wordt zeven jaar lang bewaard om de financiële administratie te onderbouwen naar de fiscus toe. Het bedrijf vertelt Webwereld al acht maanden dat het nog overleg met de Belastingdienst voert. Een tipgever wees Webwereld erop dat de reisbewegingen niet voor de fiscale administratie nodig zijn. Hij wees erop dat facturen de basis van een administratie vormen en dat bijvoorbeeld in de telecomindustrie niet de losse telefoongesprekken maar de totalen van belang zijn voor afrekening tussen de bedrijven en met de klanten. Desgevraagd bevestigen medewerkers van telecombedrijven dit.
Werkgevers verantwoordelijk voor administratie
Navraag bij het Ministerie van Financiën leert dat reisbewegingen zeven jaar lang bewaard moeten worden, maar niet door Trans Link Systems. Werkgevers die reiskosten vergoeden moeten hun administratie onderbouwen met een overzicht van gemaakte reizen. Dat is nu ook al zo voor papieren kaartjes of registratie van autoritten. Omdat de OV-chipkaart eigenlijk onvoldoende bewijs levert zouden de bonnetjes niet gelden. Maar in een besluit van de Belastingdienst wordt dat probleem verholpen door het uitprinten overzichten van vervoerders toch goed te keuren.
"Ik keur goed dat door of vanwege het vervoerbedrijf gemaakte overzichten van transacties met de OV-chipkaart worden gelijkgesteld met vervoerbewijzen voor de overhandigingsplicht ingevolge de Wet LB", schrijft J. Thunnissen, directeur-generaal Belastingdienst. Een voorlichter verduidelijkt: "De werknemer heeft een overhandigingsplicht aan zijn werkgever. De werkgever heeft een bewaarplicht voor de vervoerbewijzen."
OV-chipkaart website
Trans Link heeft nu al een website om overzichten op te vragen en vervolgens af te drukken. Wie zich registreert kan volgens een zegsvrouw Jannemieke Zandee gedurende anderhalf jaar de transacties teruglezen. Daarna zijn ze niet meer online beschikbaar. Het bedrijf zegt nog steeds in overleg te zijn met de Belastingdienst over wat er nou precies bewaard moet worden, maar denkt dat ze toch de reisgegevens zeven jaar lang moeten bewaren.
Problemen met privacy wetgeving
De discussie over de noodzaak is belangrijk, omdat de Wet Bescherming Persoonsgegevens alleen opslag toestaat als de verwerking noodzakelijk is. Wanneer dat niet het geval is dan is langdurige opslag niet toegestaan. Trans Link heeft meer ingewikkelde discussies te voeren, want niet iedere reis is een betaalde rit. Bezitters van een abonnement betalen voor al hun reizen. Zij genereren transacties met een waarde van nul euro, waardoor er geen noodzaak is ook die gegevens jaren te bewaren.
CBP deal met NS
Recentelijk sloot het College Bescherming Persoonsgegevens een overeenkomst met de Nederlandse Spoorwegen over het verwerken van gegevens. In de brief aan de staatssecretaris vroeg het CBP hulp om de kwestie met de fiscus sneller op te lossen.
Lijkt me handig als dat dan eens goed onderzocht wordt. En dat is wat Eurlings nu gaat doen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:43 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Even doorklikken naar de beschikbare informatie:
[..]
In de tussentijd is mij geen nieuwe regelgeving hieromtrent bekend, dus als jij die wel weet, link er maar naar toe. En anders is het dus niet verplicht om die gegevens te bewaren, in tegenspraak tot wat Translink en de minister tot nu toe constant beweren.
Dat jij bepaalde voorwaarden stelt aan mijn onderbouwing zegt alweer genoeg. Ik doe een stelling maar die moet onderbouwd worden met speciale eisen van jou. Blijkbaar weet je ook wel dat mijn stelling klopt. Anders zou je geen "let wel" nodig hebben.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:42 schreef Zelva het volgende:
[..]
Waar zeg ik dan dat jij dat zegt? Ik ben gewoon razend benieuwd welke zaken, let wel, nieuwe zaken, waar de ov-chipkaart in de plannen niet over zou moeten beschikken, de oorzaak zijn van vertragingen door buitenstaanders en daar krijg ik geen antwoord op. En als je die niet hebt, is je uitspraak gewoon compleet irrelevant.
En sowieso is de Tweede Kamer geen buitenstaander, maar opdrachtgever en primaire financier met ettelijke miljarden, veelal weggegooid overheidsgeld, dus je voorbeeld uit dit topic slaat echt kant nog wal.
Wat mij meteen nieuwsgierig maakt aan dit bericht is of de NS tot heden dan ook alle gegevens van uitgeprinte kaartjes voor 7 jaar bewaarde, want dat is de enigste reden die ik hier ze zie noemen. En als ik hier op oude treinkaartjes kijk staat er op beide zijde van een kaartje een uniek nummer. Ik kan me niet voorstellen dat de NS weet op welk serienummer kaartje ze welke reis hebben uitgegeven.quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:43 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Even doorklikken naar de beschikbare informatie:
[..]
In de tussentijd is mij geen nieuwe regelgeving hieromtrent bekend, dus als jij die wel weet, link er maar naar toe. En anders is het dus niet verplicht om die gegevens te bewaren, in tegenspraak tot wat Translink en de minister tot nu toe constant beweren.
Volgens mij is het daarom ook enkel een smoes geweest om toch maar al die gegevens te kunnen verzamelen. Zou heel goed kunnen dat nu 'opeens' blijkt dat het dan toch maar moet. Want hoe de overheid denkt om te gaan met de privacy van de mensen die zij behoort te dienen:quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:15 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat mij meteen nieuwsgierig maakt aan dit bericht is of de NS tot heden dan ook alle gegevens van uitgeprinte kaartjes voor 7 jaar bewaarde, want dat is de enigste reden die ik hier ze zie noemen. En als ik hier op oude treinkaartjes kijk staat er op beide zijde van een kaartje een uniek nummer. Ik kan me niet voorstellen dat de NS weet op welk serienummer kaartje ze welke reis hebben uitgegeven.
Wat dan ook weer een enorme k*tsmoes is, want je kan perfect reizigers lokken mét kennis van persoonsgegevens zonder de privacy te schenden, maar is het is een gebrek aan wil en aan verstand, kortom, de welbekende ziekte van Nederland...quote:Voorloper abonnement
Een zegsvrouw van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen is duidelijk over het belang van een persoonsgebonden OV-chipkaart. “Wij willen dat omdat een persoonlijke kaart wat meer mogelijkheden geeft om wat meer informatie op de kaart te krijgen”, zegt ze in een reactie tegenover Webwereld. Wat ze precies met de informatie willen, kan ze niet aangeven, maar ze ziet wel voordelen.
quote:OV-chipkaart mag reizen niet duurder maken
Uitgegeven: 20 mei 2010 22:45 /// Laatst gewijzigd: 20 mei 2010 23:20
AMSTERDAM - Reizen met de OV-chipkaart mag voor reizigers gemiddeld niet duurder worden. De Tweede Kamer schaarde zich donderdagavond achter een motie van PVV-kamerlid Richard de Mos. Eerder was de regel dat de overstap op het digitale reisbiljet de vervoerders niets extra mag opleveren.
Demissionair verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) had eerder al opdracht gegeven om het prijsbeleid in alle regio's te onderzoeken. Ook zegt hij toe zich in te zetten om de kosten voor reizigers in de hand te houden. Een motie van het GroenLinks-kamerlid Ineke van Gent om reizigers een herinnering te sturen als zij vergeten uit te checken haalde ook een meerderheid.
Nu weten reizigers vaak niet dat voor een reis standaard vier, tien of 20 euro van hun OV-chipkaart wordt afgeschreven. Een applicatie zou met behulp van bijvoorbeeld een e-mail klanten moeten uitnodigen dit geld terug te vorderen. Dit zou jaarlijks om miljoenen transacties gaan.
Reisbeweging
Een derder motie, die van VVD'er Charlie Aptroot om reisbewegingen van klanten niet zeven jaar maar twee maanden te bewaren, werd weggestemd. Ook zijn wens om te voorkomen dat provincies persoonlijke informatie bewaren kreeg geen kamermeerderheid. Wel krijg hij steun voor spoedoverleg om problemen voor gehandicapten met de OV-chipkaart snel aan te pakken.
Teleurgesteld
"Ik ben heel erg teleurgesteld in het CDA dat kennelijk privacy niet zo serieus neemt", reageert Aptroot tegen NU.nl. “De minister zou net bezorgd moeten zijn als de kamer”, vult Van Gent aan. "Er komt vast een moment dat we hier wel stappen op kunnen zetten. De aanhouder wint." Het voorstel van de SP om studenten niet de dupe te laten zijn van problemen met de invoering van de studenten OV-kaart, haalde het ook niet. Kamerlid Manja Smits wilde dat incassobureaus pas op de plaats maken, totdat alle distributieperikelen achter de rug zijn.
© NU.nl/Brenno de Winter
Ik vind het echt bizar dat aan de ene kant wordt gelklaagd dat de privacy in gevaar is, maar men moet wel achter de vodden worden gezeten als je niet uitgecheckt hebt.quote:
Nou, nee. In het ene geval wordt zonder dat daar noodzaak toe is alles wat ze met die chipkaart van je kunnen registreren ook geregistreerd en voor 7 jaar opgeslagen, en in het andere geval wordt je er aan herinnerd dat je bent vergeten uit te checken.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik vind het echt bizar dat aan de ene kant wordt gelklaagd dat de privacy in gevaar is, maar men moet wel achter de vodden worden gezeten als je niet uitgecheckt hebt.
Dat is pas Big Brother....
Zo kan ik ook wel zeggen dat het een service is om bij te houden waar veel mensen reizen en waar er dus meer/minder treinen / bussen nodig zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:19 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nou, nee. In het ene geval wordt zonder dat daar noodzaak toe is alles wat ze met die chipkaart van je kunnen registreren ook geregistreerd en voor 7 jaar opgeslagen, en in het andere geval wordt je er aan herinnerd dat je bent vergeten uit te checken.
Privacy-schending versus service.
Als je kan aangeven dat je er geen gebruik van wil maken, dan zou je een punt kunnen hebben. Maar dat kan nu net niet. Sterker: voor het gebruik van de chipkaart is het standaard om al je gegevens bij te houden, tenzij je er extra voor betaald. Iets wat volgens het CBP niet de bedoeling is, privacy is namelijk een recht, niet iets wat je geld moet kosten.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zo kan ik ook wel zeggen dat het een service is om bij te houden waar veel mensen reizen en waar er dus meer/minder treinen / bussen nodig zijn.
En door dat registreren kun je makkelijk je declaraties indienen. In plaats van alle bonnetjes bewaren hoef je nu maar eens in de zoveel tijd een uitdraai te maken. Ook service toch?
Waar staat dat het CBP zegt dat je niet moet betalen voor je privacy?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:47 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Als je kan aangeven dat je er geen gebruik van wil maken, dan zou je een punt kunnen hebben. Maar dat kan nu net niet. Sterker: voor het gebruik van de chipkaart is het standaard om al je gegevens bij te houden, tenzij je er extra voor betaald. Iets wat volgens het CBP niet de bedoeling is, privacy is namelijk een recht, niet iets wat je geld moet kosten.
Overigens is het de verantwoording van de werkgever om een reisoverzicht bij te houden, niet van de reiziger. En voor de belastingdienst is een uitdraai van periode x ook voldoende (wat betekent dat die gegevens daarna weg kunnen)
http://www.studentenov-chipkaart.nl/reizenquote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:52 schreef Swindler het volgende:
Ik moet maandag naar rotterdam CS met de trein vanuit nijmegen , kan ik dan gewoon een kaartje met korting kopen ? (heb een ov studentkaart). Of staan daar al van die poortjes en moet je perse met je ov chipkaart reizen?
Oftewel, je moet nog een kaartje kopen.quote:In de trein, en in bussen in de rest van Nederland gebruik je jouw Studenten OV-chipkaart als zichtkaart.
In een eerder aangehaald bericht.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 20:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar staat dat het CBP zegt dat je niet moet betalen voor je privacy?
Dat is een vrij eufemistische manier manier om te zeggen dat privacy wordt verkwanseld.quote:Overigens betaal je niet om privacy te krijgen, je krijgt korting als je een deel van je privacy opgeeft.
Linkje?quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:00 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
In een eerder aangehaald bericht.
Misschien. Het is toch echt zo.quote:Dat is een vrij eufemistische manier manier om te zeggen dat privacy wordt verkwanseld.
Nee, lees de posts van anderen maar.quote:
Aparte manier om service te verlenen, want service is iets extra, daar hoeft niets tegen over te staan.quote:[..]
Misschien. Het is toch echt zo.
De NS heeft een standaard prijs. Als je korting wil moet je wat gegevens achterlaten.
Wat is dan wel standaard?quote:Het is niet zo dat de standaard prijs laag is, je automatisch gegevens afstaat of dat je meer moet betalen.
Ik heb geen idee welke post je bedoeld en weinig zin om 29 delen door te gaan lezen.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:06 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, lees de posts van anderen maar.
Als een bedrijf korting geeft aan iemand, mag daar toch best wel wat tegenover staan.quote:Aparte manier om service te verlenen, want service is iets extra, daar hoeft niets tegen over te staan.
13,50 betalen voor een enkele reis Rotterdam - Amsterdam, 2e klas.quote:Wat is dan wel standaard?
Hij staat maar een aantal posts eerder genoemd, dus zo heel moeilijk kan het toch niet zijn.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb geen idee welke post je bedoeld en weinig zin om 29 delen door te gaan lezen.
Vreemd begrip heb jij van service.quote:[..]
Als een bedrijf korting geeft aan iemand, mag daar toch best wel wat tegenover staan.
De NS is ook niet verplicht om korting te geven.
Ja en?quote:[..]
13,50 betalen voor een enkele reis Rotterdam - Amsterdam, 2e klas.
Ik zie daar nergens uitspraken van het CBP staan dat betalen voor je privacy niet gewenst is.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:17 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Hij staat maar een aantal posts eerder genoemd, dus zo heel moeilijk kan het toch niet zijn.
Voor niks komt de zon op.quote:Vreemd begrip heb jij van service.
Jij vroeg wat de standaard prijs is bij de NS. Daar heb ik je een voorbeeld van gegeven.quote:Ja en?
Klopt, het is een post later: hierquote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zie daar nergens uitspraken van het CBP staan dat betalen voor je privacy niet gewenst is.
quote:[..]
Voor niks komt de zon op.
Als je korting wil, moet je er ook wat voor terug geven.
Ik vroeg helemaal niet wat de standaardprijs is bij de NS, ik vroeg wat 'de standaard' is, omdat jij hier mee kwam:quote:[..]
Jij vroeg wat de standaard prijs is bij de NS. Daar heb ik je een voorbeeld van gegeven.
quote:Het is niet zo dat de standaard prijs laag is, je automatisch gegevens afstaat of dat je meer moet betalen.
Hehe.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:44 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Klopt, het is een post later: hier
(maar goed, als je je een beetje serieus opstelt had je het toch moeten lezen)
Afkomstig uit:quote:Op 16 november 2005 schrijft het CBP dat reizigers niet door prijsdruk gedwongen mogen worden hun anonimiteit op te geven.
Uitspraken uit 2005. Inmiddels is het bijna 5 jaar later. In dat stuk staan ook dingen die nu aangepast zijn. Ondertussen heeft de NS het CBP ervan overtuigd dat het opslaan van de reisgegevens wel degelijk nodig is.quote:De niet op naam gestelde kaarten die vervoerders gaan introduceren moeten gebruikt kunnen worden onder faire voorwaarden: er mag geen situatie ontstaan waarin reizigers zich, bijvoorbeeld door prijsdruk, gedwongen zien om met gepersonaliseerde kaarten te reizen waar zij dit niet willen.
Korting krijgen is geen service.quote:
Service is iets extra, niet iets waar je voor betaald.
De standaard voor wat wil je dan weten?quote:Ik vroeg helemaal niet wat de standaardprijs is bij de NS, ik vroeg wat 'de standaard' is, omdat jij hier mee kwam:
[..]
In de tussentijd heb ik geen ander nieuws hierover gehoord, lijkt mij dat die uitspraken van het CBP dan ook gewoon blijven staan.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:03 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hehe.
[..]
Afkomstig uit:
http://www.cbpweb.nl/down(...)hipkrt_visie_cbp.pdf
[..]
Uitspraken uit 2005. Inmiddels is het bijna 5 jaar later. In dat stuk staan ook dingen die nu aangepast zijn. Ondertussen heeft de NS het CBP ervan overtuigd dat het opslaan van de reisgegevens wel degelijk nodig is.
En tja, zeggen dat je voor je privacy moet betalen is toch echt omgekeerde wereld.
Omgekeerde wereld. Maar goed, het CBP is duidelijk hierover.quote:[..]
Korting krijgen is geen service.
Je zin rammelt, ook zonder die spatie.quote:[..]
De standaard voor wat wil je dan weten?
Ik kwam toch echt met de standaard prijs. Misschien een spatie teveel, maar als je echt serieus bent doe je daar niet moeilijk over.
Misschien. Maar het zegt sowieso weinig. Het was een wens van het CBP. Geen wet, geen vereiste, geen afspraakquote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
In de tussentijd heb ik geen ander nieuws hierover gehoord, lijkt mij dat die uitspraken van het CBP dan ook gewoon blijven staan.
Niks omgekeerde wereld.quote:Omgekeerde wereld. Maar goed, het CBP is duidelijk hierover.
Die korting is er allang, ook al jaren voor de chipkaart. Nu hebben ze de mogelijkheid om wat terug te vragen van de reiziger, ik geef ze groot gelijk.quote:Je zin rammelt, ook zonder die spatie.
Anyway, als die informatie structureel(!) zoveel 'korting' waard is, dan speelt er wel iets meer dan 'service/korting'. Ik dacht dat je het daar over had.
Ik blijf helemaal niet volhouden dat de standaardprijs (let op de spatie) laag is. En ja, je betaald om je privacy te behouden.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:23 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Niks omgekeerde wereld.
Er moet een standaard prijs betaald worden, maar met bepaalde voorwaarden krijg je korting.
Je blijft maar volhouden dat de standaard prijs laag is en je moet betalen om privacy te krijgen, dat is toch echt complete onzin.
[..]
Dus eerst was die korting er, en nu de chipkaart er is moet je je privacy er voor opgeven? Nog een slecht punt aan dat ding.quote:Die korting is er allang, ook al jaren voor de chipkaart. Nu hebben ze de mogelijkheid om wat terug te vragen van de reiziger, ik geef ze groot gelijk.
Je krijgt korting als je een klein beetje privacy opgeeft.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:30 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik blijf helemaal niet volhouden dat de standaardprijs (let op de spatie) laag is. En ja, je betaald om je privacy te behouden.
Niks moet. Als je je privacy niet op wil geven hoef je die kaart niet te kopen.quote:Dus eerst was die korting er, en nu de chipkaart er is moet je je privacy er voor opgeven? Nog een slecht punt aan dat ding.
NS wil weten wie er korting hebben, maar reisgegevens hoeven ze niet.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:
Misschien. Het is toch echt zo.
De NS heeft een standaard prijs. Als je korting wil moet je wat gegevens achterlaten.
Dat is nieuw voor mijquote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:29 schreef Light het volgende:
[..]
NS wil weten wie er korting hebben, maar reisgegevens hoeven ze niet.
Met mijn jaartrajectkaart van NS kan ik niet in- of uitchecken bij NS. Ergo, NS vindt het niet interessant om te weten hoe vaak ik reis op het traject waarop ik vrij reizen heb. En als ik reis buiten mijn traject dan trek ik wel een kaartje uit de automaat.quote:
Dat is nog niet mogelijk. Maar komt uiteindelijk wel.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 00:48 schreef Light het volgende:
[..]
Met mijn jaartrajectkaart van NS kan ik niet in- of uitchecken bij NS. Ergo, NS vindt het niet interessant om te weten hoe vaak ik reis op het traject waarop ik vrij reizen heb. En als ik reis buiten mijn traject dan trek ik wel een kaartje uit de automaat.
Dat zal niet zo'n vaart lopen. Al is het maar omdat internationale vervoersbewijzen in Nederland gewoon geldig zijn en blijven. En ik zie het niet zo snel gebeuren dat alle 199 andere UIC-spoorwegmaatschappijen op de OV chipkaart overstappenquote:Op zaterdag 22 mei 2010 08:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Net zoals de kaartjes uiteindelijk ook afgeschaft worden.
Dan praat je maar over een fractie van de kaartjes die nog blijven bestaan.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat zal niet zo'n vaart lopen. Al is het maar omdat internationale vervoersbewijzen in Nederland gewoon geldig zijn en blijven. En ik zie het niet zo snel gebeuren dat alle 199 andere UIC-spoorwegmaatschappijen op de OV chipkaart overstappen
Dat klopt, maar het is wel een fundamenteel probleem met de OV-chipkaart waar volgens mij niet of nauwelijks over is nagedacht. Je kunt immers niet zomaar alle stations helemaal met poortjes afsluiten zoals bij de metro gebeurt. Want ik moet met mijn retourtje Kazakhstan-oost - Hoofddorp ook nog gewoon kunnen reizen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dan praat je maar over een fractie van de kaartjes die nog blijven bestaan.
Ik neem aan dat NS zelf bedacht heeft dat je eerst reizen op saldo moet aanvragen, voor je het kunt gebruiken. Dan moeten ze daar ook nog van terugkomen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 08:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is nog niet mogelijk. Maar komt uiteindelijk wel.
Eerst zien, dan geloven.quote:Net zoals de kaartjes uiteindelijk ook afgeschaft worden.
Sowieso komen niet op alle stations poortjes te staan. En het is vast wel te realiseren dat internationale treinen aankomen op een perron waarbij je niet door een poortje hoeft.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het is wel een fundamenteel probleem met de OV-chipkaart waar volgens mij niet of nauwelijks over is nagedacht. Je kunt immers niet zomaar alle stations helemaal met poortjes afsluiten zoals bij de metro gebeurt. Want ik moet met mijn retourtje Kazakhstan-oost - Hoofddorp ook nog gewoon kunnen reizen.
Want?quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:52 schreef Light het volgende:
[..]
Ik neem aan dat NS zelf bedacht heeft dat je eerst reizen op saldo moet aanvragen, voor je het kunt gebruiken. Dan moeten ze daar ook nog van terugkomen.
heb geduldquote:Eerst zien, dan geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |