Een medewerker klantenservice OV-chipkaart gaf mij andere informatie:quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:55 schreef superworm het volgende:
[..]
De OV-Chipkaart, ofwel TransLink Systems, die de site en de kaarten e.d. onderhouden, krijgt de gegevens van de verschillende vervoersbedrijven. Dit kan tot zeven dagen duren. Als er daarna permutaties optreden kan dit onderzocht worden.
quote:Wij krijgen via de ov-bedrijven waar mee u heeft gereisd de transacties door en dat kan gemiddeld 7 dagen duren en soms langer.
En soms ook korter dan 7 dagen:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:24 schreef Light het volgende:
[..]
Een medewerker klantenservice OV-chipkaart gaf mij andere informatie:
[..]
quote:Op maandag 10 mei 2010 22:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag weer met OV chipkaart gereisd. NS en GVB transacties staan online
Dus met een beetje pech duurt het nog tien dagen voor ik mijn reisgegevens van gisteren kan zien. Dat gemidelde van zeven dagen moet ergens vandaan komen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En soms ook korter dan 7 dagen:
[..]
Zou kunnen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:48 schreef Light het volgende:
[..]
Dus met een beetje pech duurt het nog tien dagen voor ik mijn reisgegevens van gisteren kan zien. Dat gemidelde van zeven dagen moet ergens vandaan komen.
Ik controleer(de) wel altijd het aantal gestempelde strippen, en soms ook of de stempelinformatie goed is/was. Bij de chipkaart kan ik niets controleren.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zou kunnen.
Maar ging jij ook altijd je strippenkaart aflezen om te kijken waar je gereisd had?
Jawel hoor. Elke keer als je uitcheckt komt in het display te staan was het gekost heeft en wat het saldo was.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:26 schreef Light het volgende:
[..]
Ik controleer(de) wel altijd het aantal gestempelde strippen, en soms ook of de stempelinformatie goed is/was. Bij de chipkaart kan ik niets controleren.
En als het niet klopt, zegt de chauffeur alleen maar dat je een email moet sturen. Als ik voor het in- of uitchecken zie dat het niet klopt, dan kan ik dat bij de chauffeur melden en kan hij het hopelijk oplossen. Dan hoef ik dus niet later achter mijn geld aan.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jawel hoor. Elke keer als je uitcheckt komt in het display te staan was het gekost heeft en wat het saldo was.
Maar je kan verder niets controleren, want je weet de gereisde afstand niet en per maatschappij verschillen de tarieven.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jawel hoor. Elke keer als je uitcheckt komt in het display te staan was het gekost heeft en wat het saldo was.
En dat is dus onwenselijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je krijgt korting als je een klein beetje privacy opgeeft.
Maar dan ben je duurder uit, cirkelredenatie die nadelig uitvalt voor mensen met gezond verstand.quote:[..]
Niks moet. Als je je privacy niet op wil geven hoef je die kaart niet te kopen.
Jawel hoor:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:00 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar je kan verder niets controleren, want je weet de gereisde afstand niet en per maatschappij verschillen de tarieven.
Dat is jouw mening.quote:
En ook dat is jouw mening.quote:Maar dan ben je duurder uit, cirkelredenatie die nadelig uitvalt voor mensen met gezond verstand.
Ik heb het niet gehad over historische gegevens (zo te zien kan ik daarop wel filteren) maar over actuele gegevens.quote:Momenteel wordt er hard gewerkt aan de optimalisatie van het transactieoverzicht. Denkt u hierbij aan het tonen van historische data en het kunnen gebruiken van transacties gegevens ten behoeve van declaratiedoeleinden. Houd hiervoor onze website in de gaten.
Het is een schande.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:14 schreef Light het volgende:
Had ik al gezegd dat die site ov-chipkaart.nl ook best een faalsite is?
Transacties bekijken kan niet (of pas een onbekende tijd later) en als je er wat van zegt krijg je als reactie
[..]
Ik heb het niet gehad over historische gegevens (zo te zien kan ik daarop wel filteren) maar over actuele gegevens.
Volgens mij geeft 9292ov.nl wel een goede indicatie.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:08 schreef Abstergo het volgende:
Weet iemand wat het tegenwoordig kost om met de metro van Spijkenisse naar Rotterdamn te reizen?
Nee. Je betaalt alleen niet opnieuw het instaptarief als je binnen een half uur na het uitchecken weer incheckt.quote:En is binnen een bepaalde tijd terugreizen nog steeds gratis zoals destijds met de strippenkaart?
Dat is dus hetzelfde als met de strippenkaart. Alleen was daar de marge 1 uur (vanaf stempelen), bij 2 strippen. Bij de OVchipkaart is het 35 minuten na het uitchecken.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:34 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij geeft 9292ov.nl wel een goede indicatie.
[..]
Nee. Je betaalt alleen niet opnieuw het instaptarief als je binnen een half uur na het uitchecken weer incheckt.
Naar jouw mening beter, want met de chipkaart?quote:Op maandag 24 mei 2010 11:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is dus hetzelfde als met de strippenkaart. Alleen was daar de marge 1 uur (vanaf stempelen), bij 2 strippen. Bij de OVchipkaart is het 35 minuten na het uitchecken.
Ook die van het CBP.quote:
quote:[..]
En ook dat is jouw mening.
Eenieder met gezond verstand weet allang dat de privacy in gevaar is door GSM gebruik, gebruik van pinbetalingen en andere zaken.
Dus die zullen niet moeilijk doen over een pasje dat een paar keer per dag aangeeft waar je een paar seconden was.
Dat was hun mening 5 jaar geleden. Misschien zijn ze daar vanaf gestapt.quote:
Net zo goed als jouw mening niet voor de rest van Nederland bepalend is, is mijn mening dat ook niet.quote:Dom geblaat, omdat A gevaarlijk is, maakt het niet uit dat B t/m Z het ook zijn. Maar omdat het jouw mening is, zou de rest van Nederland er geen enkel probleem mee moeten hebben, want anders zijn het allemaal zeurkousen...
Ligt eraan.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:56 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Naar jouw mening beter, want met de chipkaart?
Maar je bent dus wel slechter uit.
Da's dus niet hetzelfde. Bij de strippenkaart mag je gratis terugreizen, bij de OV-chipkaart betaal je wel de kilometerkosten maar niet het basistarief bij de terugreis.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is dus hetzelfde als met de strippenkaart. Alleen was daar de marge 1 uur (vanaf stempelen), bij 2 strippen. Bij de OVchipkaart is het 35 minuten na het uitchecken.
Hmmm... Inderdaad, fout van mij.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:23 schreef Light het volgende:
[..]
Da's dus niet hetzelfde. Bij de strippenkaart mag je gratis terugreizen, bij de OV-chipkaart betaal je wel de kilometerkosten maar niet het basistarief bij de terugreis.
De stempel kan de tijd alleen per kwartier aangeven. Daarom hoort die tijd 0 tot 15 minuten voor te lopen op de werkelijke tijd. Dus als de chauffeur de stempel net heeft goedgezet, heb je met een strippenkaart 10 minuten langer om terug te reizen.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ligt eraan.
Als je busrit van 2 strippen een half uur duurt en de chauffeur heeft net de stempel op tijd gezet, heb je bij de OV chipkaart 5 minuten meer om terug te reizen.
Dus als de chauffeur de stempel om 14:55 op 3 uur zet, 1 over drie wordt gestempel, busrit duurt tot 15:30 heb je nog een half uur over, tot 16:00.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:39 schreef Light het volgende:
[..]
De stempel kan de tijd alleen per kwartier aangeven. Daarom hoort die tijd 0 tot 15 minuten voor te lopen op de werkelijke tijd. Dus als de chauffeur de stempel net heeft goedgezet, heb je met een strippenkaart 10 minuten langer om terug te reizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |