Basp1 heeft pas onlangs zijn eerste reizen gemaakt maar loopt al veel langer te klagen. En toen bleek dat Basp1 niet eens goed op de hoogte was van de werkwijzen. Jij loopt dingen te roepen waarvan je ook niet eens goed weet hoe het werkt.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:28 schreef VancouverFan het volgende:
Welke vage beschuldigingen van mij aan jouw adres?
Wanneer op 1 perron zowel metro's als trams stoppen hoe weet je uberhaubt al of het een metro of een tram is als boer of buitenlui zijnde.quote:Volgens mij zou het wel duidelijk moeten zijn dat je bij trams en bussen IN het voertuig in moet checken. En bij metro op het perron.
Naar mijn mening een gevalletje reiziger die het wel denkt te weten.
en hoe weet je wie er eerder komt, tram, trein of metroquote:Op woensdag 19 mei 2010 10:48 schreef Basp1 het volgende:
[ afbeelding ]
De vorige topics vind je hier: deel 1, deel 2, deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14, deel 15 deel 18deel 24deel 25
OV Chipkaartperikelen #28
Meer informatie: wikipedia over de ov-chipkaart wikipedia over de Oyster-card (in gebruik in Londen) wikipedia over de Octopus-card (in gebruik in Hong Kong)
De website van TLS; het samenwerkingsverband om de ov-chipkaart in te voeren De officiële OV-chipkaartwebsite (van TLS) NS-website over de OV-chipkaart project website van TLS? De website over de OV-chipkaart voor studenten (beheerd door NS)
De website van Reizigersvereniging ROVER Het Dossier OV-Chipkaart op de ROVER-site Het Klachtenformulier van het OV-loket van ROVER, waar klachten over de OV-chipkaart of andere OV-klachten kunnen worden doorgegeven
Wat kun je doen als je bent vergeten uit te checken om je geld terug te krijgen?
leuke annecdotes over de ov_chipkaart
Op zoek naar een oplaadpunt? Google Maps met alle ophaal- en oplaadpunten
OP De OP vind je hier. Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
Game on:
[..]
Basp1 heeft pas onlangs zijn eerste reizen gemaakt maar loopt al veel langer te klagen. En toen bleek dat Basp1 niet eens goed op de hoogte was van de werkwijzen. Jij loopt dingen te roepen waarvan je ook niet eens goed weet hoe het werkt.
[..]
Wanneer op 1 perron zowel metro's als trams stoppen hoe weet je uberhaubt al of het een metro of een tram is als boer of buitenlui zijnde.![]()
Naar mijn mening een niet uniform werkend systeem waarbij het niet uit zou moeten maken als iemand al op het perron heeft ingecheckt en toch in de tram stap.
Mijn ideale ov-chipkaart systeem zou echt de hemelsbrede afstand moeten berekenen over de gehele reis, dat reizen per kilometer betalen is totale nonsens. Je wilt juist meer mensen in het OV krijgen, dat doe je niet door het duurder te maken, maar juist om een gehele reis met het OV aantrekkelijker te maken. Op tijd kan het OV nooit concureren. De hemelsbrede berekening zou juist mooi kunnen met een ov-chipkaart, dan betaalt de reiziger maar 1 * een instapt tarief aan het begin van de dag. IPV bij mijn opstap bushalte, bij de NS, en bij de opstap bushalt op het uitstap station.
Wat is daar onwaar aan? Jij wilde met het GVB gaan reizen en dacht je NS reizen moest opladen. Dan neem ik toch aan dat dat jouw eerste reis was.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:48 schreef Basp1 het volgende:
Basp1 heeft pas onlangs zijn eerste reizen gemaakt maar loopt al veel langer te klagen. En toen bleek dat Basp1 niet eens goed op de hoogte was van de werkwijzen. Jij loopt dingen te roepen waarvan je ook niet eens goed weet hoe het werkt.
Ja dat kan lastig zijn.quote:Wanneer op 1 perron zowel metro's als trams stoppen hoe weet je uberhaubt al of het een metro of een tram is als boer of buitenlui zijnde.![]()
Tja, als je op al die details moet letten (hoe vaak in Nederland komt dat nou voor dat op 1 perron tram en metro komen) dan is geen goed uniform systeem te vinden.quote:Naar mijn mening een niet uniform werkend systeem waarbij het niet uit zou moeten maken als iemand al op het perron heeft ingecheckt en toch in de tram stap.
Dat de hemelsbrede afstand gemeten moet worden ben ik met je eens. Dat heb ik ook al eerder aangegeven.quote:Mijn ideale ov-chipkaart systeem zou echt de hemelsbrede afstand moeten berekenen over de gehele reis, dat reizen per kilometer betalen is totale nonsens. Je wilt juist meer mensen in het OV krijgen, dat doe je niet door het duurder te maken, maar juist om een gehele reis met het OV aantrekkelijker te maken. Op tijd kan het OV nooit concureren. De hemelsbrede berekening zou juist mooi kunnen met een ov-chipkaart, dan betaalt de reiziger maar 1 * een instapt tarief aan het begin van de dag. IPV bij mijn opstap bushalte, bij de NS, en bij de opstap bushalt op het uitstap station.
dat laatste is natuurlijk weer onzin, want als je nu van trein naar bus,tram of metro overstapt of vice versa betaal je opnieuw het instaptarief.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat is daar onwaar aan? Jij wilde met het GVB gaan reizen en dacht je NS reizen moest opladen. Dan neem ik toch aan dat dat jouw eerste reis was.
Stupendous denkt precies te weten hoe de controle van een conducteur werkt en dat blijkt ook fout te zijn.
[..]
Ja dat kan lastig zijn.
Maar als die boer en buitenlui zelf konden uitvinden hoe een strippenkaart werkt, denk ik dat ze ook wel uit kunnen vinden hoe de chipkaart werkt.
[..]
Tja, als je op al die details moet letten (hoe vaak in Nederland komt dat nou voor dat op 1 perron tram en metro komen) dan is geen goed uniform systeem te vinden.
[..]
Dat de hemelsbrede afstand gemeten moet worden ben ik met je eens. Dat heb ik ook al eerder aangegeven.
Dat de reiziger maar 1 keer het instaptarief betaald is volgens mij ook de uiteindelijke bedoeling van het systeem.
Leg jij dan eens uit hoe dat uniforme systeem er uit had kunnen zien.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat laatste is natuurlijk weer onzin, want als je nu van trein naar bus,tram of metro overstapt of vice versa betaal je opnieuw het instaptarief.
Bij een andere vervoerder bij de trein ook
Dat hebben ze wel bewust gedaan natuurlijk, want als het de bedoeling was, zouden ze dat wel gelijk gedaan hebben, denk je niet ?
Hetzelfde perron komt vrijwel in elke grote stad voor, Amsterdam, (moet jij weten) en Rotterdam ook
1 uniform systeem had die fouten gewoon voorkomen, dus waarom dat anders moet, verklaar het maar
Ik wou bij de NS opladen omdat ik een kortingskaart heb, anders is het OV al helemaal niet concurrerend met een auto hebben. En ja dat is gelukt, het enigste wat niet juist ging was het ophalen van mijn NS product, want dat is totaal onlogisch. Dat ik wel al saldo op een kortingskaart kan zetten maar dan nog niet bij de NS kan reizen wel meteen bij alle andere vervoerders.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:57 schreef VancouverFan het volgende:
Wat is daar onwaar aan? Jij wilde met het GVB gaan reizen en dacht je NS reizen moest opladen. Dan neem ik toch aan dat dat jouw eerste reis was.
Stupendous denkt precies te weten hoe de controle van een conducteur werkt en dat blijkt ook fout te zijn.
Goh moesten we verschillende strippenkaarten gebruiken als we van de metro of van de tram gebruik maakten.quote:Ja dat kan lastig zijn.
Maar als die boer en buitenlui zelf konden uitvinden hoe een strippenkaart werkt, denk ik dat ze ook wel uit kunnen vinden hoe de chipkaart werkt.
Een systeem moet ook voor een normaal persoon op een logische manier werken dat is het nu natuurlijk nog lang niet. Iets is logisch als alle uitzondering ok uitgesloten zijn, en niet door uitzonderingen juist voor klanten weer onduidelijkheden creeren. Of je moet er andere logische regels op nahouden, wat mij nogal sterk lijkt ivm wiskundige bewijsvoering.quote:Tja, als je op al die details moet letten (hoe vaak in Nederland komt dat nou voor dat op 1 perron tram en metro komen) dan is geen goed uniform systeem te vinden.
Waarom dan weer voert men dat niet meteen in? Is het allemaal zo moeilijkquote:Dat de hemelsbrede afstand gemeten moet worden ben ik met je eens. Dat heb ik ook al eerder aangegeven.
Dat de reiziger maar 1 keer het instaptarief betaald is volgens mij ook de uiteindelijke bedoeling van het systeem.
lees nou eens manquote:Op woensdag 19 mei 2010 11:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Leg jij dan eens uit hoe dat uniforme systeem er uit had kunnen zien.
Welke perrons in Amsterdam en Rotterdam hebben zowel tram als metro?
Ik wordt een beetje moe van jou "lees nou eens" gegil om de zoveel tijd.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:07 schreef macca728 het volgende:
[..]
lees nou eens man
gewoon 1 systeem voor in en uitchecken ipv per soort, geen enkel probleem
moet jij weten als je in Amsterdam reist, maar ja dat doe je blijkbaar niet dan
in Rotterdam bij Blaak, metro en trein
je reist zelf in Amsterdam, beweer je, dan weet je donders goed waar de verwarring ontstaat.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik wordt een beetje moe van jou "lees nou eens" gegil om de zoveel tijd.
Als je nou zelf zo'n leeswonder bent dat op alles reageert en niks negeert, ala.
Maar aangezien je dat niet bent, hou dat gemiep dan voor je.
Dat ik om verduidelijking vraag wil niet zeggen ik niet kan of wil lezen maar dat iets door jou of iemand anders simpel gesteld wordt.
Nee, het is niet zeker. Niet de boel verdraaien. Een persoon geeft aan dat een conducteur zijn gegevens kon inzien. Technisch gezien zou het kunnen, maar of het ook kan, dat is een ander verhaal. Maar jij gaat dat aan de eerste de beste conducteur vragen en dan weten we het (waarschijnlijk)quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:57 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat is daar onwaar aan? Jij wilde met het GVB gaan reizen en dacht je NS reizen moest opladen. Dan neem ik toch aan dat dat jouw eerste reis was.
Stupendous denkt precies te weten hoe de controle van een conducteur werkt en dat blijkt ook fout te zijn.
[..]
Dus mijn stelling dat jij nog onervaren was met de OV chipkaart en niet juist wist hoe het werkt, klopte gewoon.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik wou bij de NS opladen omdat ik een kortingskaart heb, anders is het OV al helemaal niet concurrerend met een auto hebben. En ja dat is gelukt, het enigste wat niet juist ging was het ophalen van mijn NS product, want dat is totaal onlogisch. Dat ik wel al saldo op een kortingskaart kan zetten maar dan nog niet bij de NS kan reizen wel meteen bij alle andere vervoerders.
Nee. Maar wel uitleggen hoe zones werkten, strippenkaart gevouwen moesten worden om te stempelen in de automaat.quote:Goh moesten we verschillende strippenkaarten gebruiken als we van de metro of van de tram gebruik maakten.
Ik sluit niet uit dat er allang iets voor is bedacht. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand hier komt mopperen en het dan toch al opgelost blijkt te zijn.quote:Een systeem moet ook voor een normaal persoon op een logische manier werken dat is het nu natuurlijk nog lang niet. Iets is logisch als alle uitzondering ok uitgesloten zijn, en niet door uitzonderingen juist voor klanten weer onduidelijkheden creeren. Of je moet er andere logische regels op nahouden, wat mij nogal sterk lijkt ivm wiskundige bewijsvoering.
En dan ook nog eens met een smoes komen hoe vaak komt dan nu voor, het komt voor dus had men daar over moeten nadenken en een goed systeem voor moeten bedenken. .
Ja. Het is een grotendeels nieuw systeem. In andere landen waar het wordt gebruikt was die overgang veel soepeler omdat er al met magneetkaarten en/of poortjes werd gewerkt.quote:Waarom dan weer voert men dat niet meteen in? Is het allemaal zo moeilijk
Bekijk het maar weer. Ik ga je weer een tijdje in de negeer modus zetten. Als dit jouw manier van discussie voeren is, heb ik er wel weer genoeg van.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
je reist zelf in Amsterdam, beweer je, dan weet je donders goed waar de verwarring ontstaat.
Dat is hier ook al 100x voorbij gekomen, dus waarom er weer moet worden uitgelegd dat 1 systeem beter is...
En wij worden moe van dat mierengeneuk van jou over woorden als de bedoeling volstrekt duidelijk is, behalve voor jou blijkbaar
Het is ook helemaal niet zeker dat de conducteur constant in contact staat met de database zoals jij beweerd. Dat is ook niet logisch aangezien dat technisch vrijwel onmogelijk is om in alle uithoeken van Nederland in rijdende treinen, metro's en bussen, die mogelijkheid te hebben.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:54 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee, het is niet zeker. Niet de boel verdraaien. Een persoon geeft aan dat een conducteur zijn gegevens kon inzien. Technisch gezien zou het kunnen, maar of het ook kan, dat is een ander verhaal. Maar jij gaat dat aan de eerste de beste conducteur vragen en dan weten we het (waarschijnlijk)
En hiermee dus de stelling hier dat dingen gewoon logisch moeten werken zonder teveel stappen dus ookquote:Op woensdag 19 mei 2010 16:52 schreef VancouverFan het volgende:
Dus mijn stelling dat jij nog onervaren was met de OV chipkaart en niet juist wist hoe het werkt, klopte gewoon.
Ja want de zone's zijn in de boerendorpen zijn heel anders dan zone's in amsterdam. En de trammachinist kan niet stempelen zoals buschauffeurs in dorpen dan wel kunnenquote:Nee. Maar wel uitleggen hoe zones werkten, strippenkaart gevouwen moesten worden om te stempelen in de automaat.
Ja wij mopperen alleen maarquote:Ik sluit niet uit dat er allang iets voor is bedacht. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand hier komt mopperen en het dan toch al opgelost blijkt te zijn.
Hoelang was men hier in nederland alweer bezig met de introductiequote:Ja. Het is een grotendeels nieuw systeem. In andere landen waar het wordt gebruikt was die overgang veel soepeler omdat er al met magneetkaarten en/of poortjes werd gewerkt.
Zeker deel zonder teveel stappen is juist van toepassing op de OV chipkaart. Automatisch opladen aan en je hoeft je kaart alleen nog maar langs een lezer te halen. Een stuk minder stappen dan bij de Strippenkaart. (zones uitzoeken, strippenkaart kopen, strippenkaart vouwen, stempelen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hiermee dus de stelling hier dat dingen gewoon logisch moeten werken zonder teveel stappen dus ook![]()
Ja.quote:Ja want de zone's zijn in de boerendorpen zijn heel anders dan zone's in amsterdam. En de trammachinist kan niet stempelen zoals buschauffeurs in dorpen dan wel kunnen![]()
Wel veel....quote:Ja wij mopperen alleen maar![]()
Goed van je.quote:Hoelang was men hier in nederland alweer bezig met de introductie![]()
Ik vind het systeem tot nu toe wel redelijk werken, maar steeds het moeten uitchecken begint me nu al te irriteren, omdat je normaliter gewoon het station uit kunt lopen en niet weer opnieuw je portemenee hoeft te trekken. En zeg niet dat ik pas een paar keer gereisd heb, ik heb er al 100 euro ov-chipknip geld doorheen gedraaid in 3 weken.
Via de NS site of een servicebalie kun je je reisgeschiedenis uitprinten. Kopie van je pas erbij en opsturen.quote:Nog een kleinigheidje weet je hoe ik geld terug kan krijgen bij vertragingen. Op de NS site staat
: •Stuur uw originele vervoerbewijs en eventuele extra vervoerbewijzen zoals Railrunnerkaartjes mee.
Ik ga mijn ov-kortingskaart niet opsturen dan kan ik niet meer reizen.![]()
In die discussie moet je ook nog steeds meenemen dat het op andere plaatsen juist goedkoper wordt. Daarbij zijn er nog diverse onderzoek naar de prijzen en is al aangegeven dat het duurder worden niet de bedoeling is. Dus dat kan nog terug gedraaid worden.quote:En dan hebben we nog steeds de discussie open staan dat het met de OV-chip kaart duurder reizen wordt. Vooral in het lokale stad en streek vervoer, de NS hanteert gewoon de oude tarieven.
Je hoeft je er niet als een mak schaap bij neer te leggen. Via de NS site kun je aangeven dat je bepaalde dingen niet wil wat betreft de OV chipkaart.quote:De privacy van mij die geschonden wordt daar ben ik het ook nog steeds niet mee eens, maar leg ik me als mak schaap voorlopig maar even bij neer. Ik wacht met smart de dag af dat een hacker de ov-chipkaart site kraakt en alle reisgegeven van iedereen op straat liggen. Dat het hele project een flink dauw vanuit het cpb gaat krijgen.
hahaha metro's zonder machinist, jij hebt zeker nooit een chauffeur zien lopen ?quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zeker deel zonder teveel stappen is juist van toepassing op de OV chipkaart. Automatisch opladen aan en je hoeft je kaart alleen nog maar langs een lezer te halen. Een stuk minder stappen dan bij de Strippenkaart. (zones uitzoeken, strippenkaart kopen, strippenkaart vouwen, stempelen.
[..]
Ja.
In Amsterdam heb je een groot aantal zones. Met 2 haltes zit je al snel over de grens. En in Rotterdam en Amsterdam heb je ook metro waar geen machinist is.
[..]
Wel veel....
[..]
Goed van je.
Het is of 3 strippen betalen als je binnen 2 haltes de zone grens passeert of uitchecken. Ik vind dat uitchecken een prima alternatief.
[..]
Via de NS site of een servicebalie kun je je reisgeschiedenis uitprinten. Kopie van je pas erbij en opsturen.
Vraag het even na bij een service balie voor de zekerheid.
[..]
In die discussie moet je ook nog steeds meenemen dat het op andere plaatsen juist goedkoper wordt. Daarbij zijn er nog diverse onderzoek naar de prijzen en is al aangegeven dat het duurder worden niet de bedoeling is. Dus dat kan nog terug gedraaid worden.
De plaatsen waar het duurder zou zijn, zijn plaatsen waar de OV chipkaart nog niet verplicht is.
[..]
Je hoeft je er niet als een mak schaap bij neer te leggen. Via de NS site kun je aangeven dat je bepaalde dingen niet wil wat betreft de OV chipkaart.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
hahaha metro's zonder machinist, jij hebt zeker nooit een chauffeur zien lopen ?
nee kan ook niet natuurlijk
AMsterdam is aantoonbaar duurder geworden hoor, Rotterdam niet, maar dat hebben we ook al 100x uitgelegd dat de zone's vlak voor de invoering verkleind zijn.
Je wordt er zo moe van, elke keer weer diezelfde leugens, waarom kan je niet objectief zijn ?
Wat zoek je eigenlijk hier steeds bij die zeikerds ? Aandacht ?
Heb je het vandaag gevraagd aan de conducteur hoe het zit ?
quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Bekijk het maar weer. Ik ga je weer een tijdje in de negeer modus zetten. Als dit jouw manier van discussie voeren is, heb ik er wel weer genoeg van.
quote:
Automaitsch opladen daar doe ik echt niet aan, ik wil wel nog een beetje in de gaten kunnen houden hoeveel ik erdoorheen reis.quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:28 schreef VancouverFan het volgende:
Zeker deel zonder teveel stappen is juist van toepassing op de OV chipkaart. Automatisch opladen aan en je hoeft je kaart alleen nog maar langs een lezer te halen. Een stuk minder stappen dan bij de Strippenkaart. (zones uitzoeken, strippenkaart kopen, strippenkaart vouwen, stempelen.
Ow zijn we al zover gevorderd dat er geen machinsten meer bij ons op de metro rijden.quote:Ja.
In Amsterdam heb je een groot aantal zones. Met 2 haltes zit je al snel over de grens. En in Rotterdam en Amsterdam heb je ook metro waar geen machinist is.
Ik zal eens een topic maken op die ns site, dat ze ook meteen eletronische aangifte toegankelijk moeten maken voor ov-chipkaart reizigers ipv alleen nog maar voor ns en ov kaart chiphouders.quote:Via de NS site of een servicebalie kun je je reisgeschiedenis uitprinten. Kopie van je pas erbij en opsturen.
Vraag het even na bij een service balie voor de zekerheid.
Geloof je nu echt dat ze de tariefstructuur nog weer terug gaan veranderen, zoals ik de overheid en deze organisaties ken wordt de reiziger uiteindelijk weer een poot uitgedraaid.quote:In die discussie moet je ook nog steeds meenemen dat het op andere plaatsen juist goedkoper wordt. Daarbij zijn er nog diverse onderzoek naar de prijzen en is al aangegeven dat het duurder worden niet de bedoeling is. Dus dat kan nog terug gedraaid worden.
De plaatsen waar het duurder zou zijn, zijn plaatsen waar de OV chipkaart nog niet verplicht is.
Ik kon niet niet akkoord gaan met de voorwaarden dan kon mijn kortingskaart geen ov-chipkaart gemaakt worden.quote:Je hoeft je er niet als een mak schaap bij neer te leggen. Via de NS site kun je aangeven dat je bepaalde dingen niet wil wat betreft de OV chipkaart.
Het ging om het stempelen toch? En de eerste machinist die strippen gaat stempelen moet ik nog tegenkomen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Automaitsch opladen daar doe ik echt niet aan, ik wil wel nog een beetje in de gaten kunnen houden hoeveel ik erdoorheen reis.
[..]
Ow zijn we al zover gevorderd dat er geen machinsten meer bij ons op de metro rijden.![]()
Ga jij een toerist uitleggen wat een zone is en waarom hij/zij die zonegrens overgaat als die van Duivendrecht naar Amsterdam bijlmer gaat?quote:Welke zone's zijn er nog in amsterdam ach ja nog 2 weken tot 3 juni waarop de ovchipkaart verplicht wordt.![]()
12 zones:
[ afbeelding ]
Ik val in herhalinge omdat dezelfde problemen telkens herhaald worden. Verwacht je van mij dan echt dat ik elke keer een ander antwoord ga geven?quote:Verder val je in herhalingen.
Er zijn ook mensen die aan de rand van een zonegrens wonen, niet naar het CS willen maar net aan de andere kant van de zonegrens op de koffie willen bij vrienden.quote:Het centrum van de meeste zones lag bijvoorbeeld altijd bij een treinstation, aangezien veel ov-reizigers toch een compleet traject willen reizen en niet alleen van station naar station reizen. De sommigen die voor 2 haltes 3 zones moesten stempelen vallen voor mijn gevoel in het niet bij het aantal reizigers wat vanaf het centrum van een zone vertrekt.
Ga je gang. Al denk ik dat ze dat zelf ook wel al bedacht hebben.quote:Ik zal eens een topic maken op die ns site, dat ze ook meteen eletronische aangifte toegankelijk moeten maken voor ov-chipkaart reizigers ipv alleen nog maar voor ns en ov kaart chiphouders.
In veel plaatsen is de KM prijs nog niet eens bekend of zeker. Dus dat terugdraaien kan altijd. Het gaat alleen maar om een lokale KM prijs.quote:Geloof je nu echt dat ze de tariefstructuur nog weer terug gaan veranderen, zoals ik de overheid en deze organisaties ken wordt de reiziger uiteindelijk weer een poot uitgedraaid.
Probeer het eens.quote:Ik kon niet niet akkoord gaan met de voorwaarden dan kon mijn kortingskaart geen ov-chipkaart gemaakt worden.. Het enigste wat je kan aangeven is of je spam van hun wilt of niet, en volgens mij wat je wel of niet op de mijn ns site kan zien, maar daarvoor heb ik me nog niet aangemeld.
Het hoeft niet in jip en janneke taal uitgelegd te worden maar wel op een manier dat het maar voor eenduidige intrepetatie mogelijk is, zoals de wetten der logica voorschrijven.quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:28 schreef VancouverFan het volgende:
Het ging om het stempelen toch? En de eerste machinist die strippen gaat stempelen moet ik nog tegenkomen.
Jammer dat het weer in Jip en Janneke taal uitgelegd moet worden.
Ja de bijlmer een echte toerischtische atractie bekijk hier de plek waar een vliegtuig zich in een flat boorde.quote:Ga jij een toerist uitleggen wat een zone is en waarom hij/zij die zonegrens overgaat als die van Duivendrecht naar Amsterdam bijlmer gaat?
3 haltes, 3 strippen nu.
Beweer ik ergens dat het reizen alleen maar vanaf het cs gaat, ik geef alleen maar aan dat voor mijn gevoel er veel meer vanaf cs gereisd wordt dan op andere trajecten. Sterker nog in de bussen waarmee ik regelmatig reis zie ik eigenlijk nooit iemand op weg naar het station op een tussenhalte uitstappen. En omgekeerd vullen die bussen zich op het station en zie ik onderweg eigenlijk nooit iemand erbij komen. Maar dat zijn mijn bevindingen die natuurlijk niet overeen hoeven te komen met de werkelijkheid.quote:Ik val in herhalinge omdat dezelfde problemen telkens herhaald worden. Verwacht je van mij dan echt dat ik elke keer een ander antwoord ga geven?
Er zijn ook mensen die aan de rand van een zonegrens wonen, niet naar het CS willen maar net aan de andere kant van de zonegrens op de koffie willen bij vrienden.
Het reizen in een stad gaat echt niet alleen maar vanaf het CS.
Wel vreemd voor een kaart die eigenlijk al jaren ingevoerd zou moeten zijn geweest volgens de planning. Het publiek moet toch weten waar ze straks aan toe zijn.quote:In veel plaatsen is de KM prijs nog niet eens bekend of zeker. Dus dat terugdraaien kan altijd. Het gaat alleen maar om een lokale KM prijs.
dat prijzen vooraf niet bekend zijn is natuurlijk het grootste lachertje van de OV chipkaartquote:Op woensdag 19 mei 2010 18:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het hoeft niet in jip en janneke taal uitgelegd te worden maar wel op een manier dat het maar voor eenduidige intrepetatie mogelijk is, zoals de wetten der logica voorschrijven.![]()
[..]
Ja de bijlmer een echte toerischtische atractie bekijk hier de plek waar een vliegtuig zich in een flat boorde.
[..]
Beweer ik ergens dat het reizen alleen maar vanaf het cs gaat, ik geef alleen maar aan dat voor mijn gevoel er veel meer vanaf cs gereisd wordt dan op andere trajecten. Sterker nog in de bussen waarmee ik regelmatig reis zie ik eigenlijk nooit iemand op weg naar het station op een tussenhalte uitstappen. En omgekeerd vullen die bussen zich op het station en zie ik onderweg eigenlijk nooit iemand erbij komen. Maar dat zijn mijn bevindingen die natuurlijk niet overeen hoeven te komen met de werkelijkheid.
[..]
Wel vreemd voor een kaart die eigenlijk al jaren ingevoerd zou moeten zijn geweest volgens de planning. Het publiek moet toch weten waar ze straks aan toe zijn.
http://www.amsterdamarena.nl/filestore/?dl=638quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het hoeft niet in jip en janneke taal uitgelegd te worden maar wel op een manier dat het maar voor eenduidige intrepetatie mogelijk is, zoals de wetten der logica voorschrijven.![]()
[..]
Ja de bijlmer een echte toerischtische atractie bekijk hier de plek waar een vliegtuig zich in een flat boorde.
Zeer overtuigend, jouw gevoel...quote:Beweer ik ergens dat het reizen alleen maar vanaf het cs gaat, ik geef alleen maar aan dat voor mijn gevoel er veel meer vanaf cs gereisd wordt dan op andere trajecten.
Zit je ook wel eens in bussen die NIET naar het CS gaan?quote:Sterker nog in de bussen waarmee ik regelmatig reis zie ik eigenlijk nooit iemand op weg naar het station op een tussenhalte uitstappen. En omgekeerd vullen die bussen zich op het station en zie ik onderweg eigenlijk nooit iemand erbij komen. Maar dat zijn mijn bevindingen die natuurlijk niet overeen hoeven te komen met de werkelijkheid.
Het publiek heeft er, door inmening van Rover, consumenten bond, politici etc net zo goed aan bijgedragen dat de de invoering niet zo snel ging als gepland. Nieuwe maatregelen, onderzoek naar mogelijke privacykwesties, gedoe over paaltjes.quote:Wel vreemd voor een kaart die eigenlijk al jaren ingevoerd zou moeten zijn geweest volgens de planning. Het publiek moet toch weten waar ze straks aan toe zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |