abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:03:11 #251
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81595416
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jawel hoor. Niemand is verplicht om met de OV chipkaart te reizen.
Moet je in Rotterdam eens proberen...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:04:27 #252
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81595489
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wie zet de ouderen en studenten een pistool op het hoofd om een persoonlijke OV chipkaart te nemen?
Bar weinig keus niet? Gemiddelde student is naar mijn idee minmaal 20 euro per dag kwijt. Daarbij komen studiekosten van zo'n 2500+ bij. Knappe student die dat allemaal even bij elkaar schraapt
pi_81595508
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:03 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Moet je in Rotterdam eens proberen...
en gewoon geen argumenten geven waarom niet iedereen met een anonieme kaart kan reizen he
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:05:11 #254
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81595539
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waarom zou B reisproducten van A moeten herkennen?
Leze/troll.
pi_81595561
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:05 schreef fs180 het volgende:

[..]

Leze/troll.
Lezen ??? haha ja dat is het probleem hier
pi_81595612
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:02 schreef fs180 het volgende:

[..]

Wellicht, niet zeker maar ik ga er wel vanuit. Eén ding is zeker; ik kreeg voor de chipkaart geen post van de vervoersbedrijven met mijn naam in de bus, of dat mij privegegevens uit konden worden gelezen door een boa. Er was een kaart, en daar stond mij naam, leeftijd en soort kaart op. Niets wat ik geheim wil houden.
De BOA kan jouw prive gegevens niet zien.
Digitaal staan alleen de laatste 10 reizen en je geboortedatum op de kaart.
En voor de rest staan gegevens op je kaart geprint die ook al op je abbo stonden.

quote:
Mwah, je verkondigd steeds hoe fucking simpel het is right? Dan ga ik er vanuit dat de pas voor de paal houden voldoende is om in te checken, en even laten weer uit kunt checken.
Lekkere appels met peren vergelijking

Dat systeem dat je niet snel achter elkaar in en uit kunt checken is juist bedacht om te zorgen dat dat niet per ongeluk gebeurd. Mensen die denken dat ze niet hebben ingecheckt halen hun pas nog een keer langs de lezer, zijn uitgecheckt en gaan zo op reis. Want toen hoorde ze wel een piepje.
Leaf
pi_81595668
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:03 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Moet je in Rotterdam eens proberen...
Stom van mij. Ik had beter moeten weten dat alles in Jip en Janneke taal uitgelegd moet worden en dat je niet zelf kunt begrijpen dat ik persoonlijke OV chipkaart bedoelde.
Leaf
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:10:01 #258
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81595818
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:06 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De BOA kan jouw prive gegevens niet zien.
Digitaal staan alleen de reizen en je geboortedatum op de kaart.
En voor de rest staan gegevens op je kaart geprint die ook al op je abbo stonden.


[..]

Lekkere appels met peren vergelijking

Dat systeem dat je niet snel achter elkaar in en uit kunt checken is juist bedacht om te zorgen dat dat niet per ongeluk gebeurd. Mensen die denken dat ze niet hebben ingecheckt halen hun pas nog een keer langs de lezer, zijn uitgecheckt en gaan zo op reis. Want toen hoorde ze wel een piepje.
Dat zei je eerst ook al. Maar toch wist de man mijn gegevens

Ik zei zelf al, ik heb even gewacht (tot er echt geen trein kwam, begrijpend lezen blijft moeilijk ) voordat ik de pas erlangs haalde. Ik ga niet 10+ minuten wachten tot het apparaat wel werkt, ik heb andere dingen te doen
Verder zijn de paaltjes bij de ns anders als in de bus; met een groene lamp en duidelijke tekst. Kan niet anders dan dat ik gewoon keurig in was gecheckt.
pi_81595965
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:10 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat zei je eerst ook al. Maar toch wist de man mijn gegevens
En dat geloof ik nog steeds niet.

quote:
Ik zei zelf al, ik heb even gewacht (tot er echt geen trein kwam, begrijpend lezen blijft moeilijk ) voordat ik de pas erlangs haalde. Ik ga niet 10+ minuten wachten tot het apparaat wel werkt, ik heb andere dingen te doen
Verder zijn de paaltjes bij de ns anders als in de bus; met een groene lamp en duidelijke tekst. Kan niet anders dan dat ik gewoon keurig in was gecheckt.
De NS heeft ook duidelijke paaltjes met text. Ik zie geen schokkende verschillen daartussen.
Leaf
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:14:07 #260
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81596068
Fuck it, zit ik serieus te posten bij een troll
pi_81596120
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:14 schreef fs180 het volgende:
Fuck it, zit ik serieus te posten bij een troll
Nee hoor. Gewoon iemand die een andere mening heeft dan jij.
En iemand die niet tevreden is met vage verhalen.
Leaf
pi_81596185
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:14 schreef fs180 het volgende:
Fuck it, zit ik serieus te posten bij een troll
ja en het leuke is dat hij denkt dat je verhalen zit te verzinnen net als de rest hier die met eigen ervaringen komt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:15:51 #263
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81596189
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dat geloof ik nog steeds niet.
[..]
Misschien is het dan toch eens handig om proberen te begrijpen wat anderen hier zoal posten i.p.v. blind blijven herhalen welke mening volgens jou de enige echte is:
quote:
Naast naam en adresgegevens stonden ook de e-mailadressen en telefoonnummers van sommige gebruikers geregistreerd. Er zijn zelfs databasevelden gevonden voor het opslaan van nummers van legitimatiebewijzen.
Controle kan enkel door verbinding met de database, en tada: daar staan al die gegevens in.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:17:03 #264
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81596270
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:14 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nee hoor. Gewoon iemand die een andere mening heeft dan jij.
En iemand die niet tevreden is met vage verhalen.
Ik wens je veel plezier verder
pi_81596411
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:15 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Misschien is het dan toch eens handig om proberen te begrijpen wat anderen hier zoal posten i.p.v. blind blijven herhalen welke mening volgens jou de enige echte is:
Ik zou niet weten waarom ik mijn mening aan moet passen aan de mening van anderen.

quote:
Controle kan enkel door verbinding met de database, en tada: daar staan al die gegevens in.
De controle die nodig is in de trein of bus is alleen kijken of de kaart geldig is. Oftewel, een kaart die bekend staat in het systeem en ingecheckt is. En dat is af te lezen aan de kaart zelf.
Er wordt GEEN controle uitgevoerd met andere gegevens.

Dat controle alleen plaats kan vinden door verbinding met de database is totale onzin. Ik ben wel heel benieuwd waar jij die kolder vandaan haalt.
Leaf
pi_81596454
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:17 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik wens je veel plezier verder
Van het zelfde

Als je nog eens een BOA of controleur tegenkomt, vraag diegene dan nog eens wat die kan zien aan de kaart.
Leaf
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:29:25 #267
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81597015
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:19 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom ik mijn mening aan moet passen aan de mening van anderen.
Wat jij met je mening doet moet jij weten
Feiten negeren
quote:

[..]

De controle die nodig is in de trein of bus is alleen kijken of de kaart geldig is. Oftewel, een kaart die bekend staat in het systeem en ingecheckt is. En dat is af te lezen aan de kaart zelf.
Er wordt GEEN controle uitgevoerd met andere gegevens.

Dat controle alleen plaats kan vinden door verbinding met de database is totale onzin. Ik ben wel heel benieuwd waar jij die kolder vandaan haalt.
Hoe kan de conducteur zien dat die kaart niet gehacked is?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_81597250
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:29 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Wat jij met je mening doet moet jij weten
Feiten negeren
Welke feiten negeer ik dan?
quote:
Hoe kan de conducteur zien dat die kaart niet gehacked is?
Elke nacht worden de gehackte of ongeldige kaarten in het systeem bijgewerkt. Dan kan de conducteur dat de volgende dag zien dat de kaart niet meer geldig is.
Dus als de kaart 's ochtends wordt gehack, kan de conducteur dat 's middags nog niet zien.

Nogmaals mijn vraag:
quote:
Dat controle alleen plaats kan vinden door verbinding met de database is totale onzin. Ik ben wel heel benieuwd waar jij die kolder vandaan haalt.


[ Bericht 4% gewijzigd door VancouverFan op 18-05-2010 21:40:33 ]
Leaf
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:48:36 #269
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81598433
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Welke feiten negeer ik dan?
Die van deze en de vorige 27 topics.

Oh wacht, dat zijn geen feiten, dat is enkel gezeur
quote:
[..]
Elke nacht worden de gehackte of ongeldige kaarten in het systeem bijgewerkt. Dan kan de conducteur dat de volgende dag zien dat de kaart niet meer geldig is.
Dus als de kaart 's ochtends wordt gehack, kan de conducteur dat 's middags nog niet zien.
Nogmaals mijn vraag:
[..]
Het feit dat alle reisgegevens worden opgeslagen kan enkel gebeuren als alle controlepunten een verbinding hebben met de centrale database. Of hoe had jij gedacht dat dat ging? Door 's avonds een print te maken van elk controlepunt en dat met de fiets of step naar de centrale te brengen om het daar over te typen ofzo?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_81599126
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:48 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Die van deze en de vorige 27 topics.

Oh wacht, dat zijn geen feiten, dat is enkel gezeur
Wat jij nu doet is in ieder geval zeuren.
Klagen dat ik feiten negeer, maar niet concreet willen worden.
quote:
Het feit dat alle reisgegevens worden opgeslagen kan enkel gebeuren als alle controlepunten een verbinding hebben met de centrale database. Of hoe had jij gedacht dat dat ging? Door 's avonds een print te maken van elk controlepunt en dat met de fiets of step naar de centrale te brengen om het daar over te typen ofzo?
Ik sta verbaasd dat je wel zoveel kritiek hebt over de OV chipkaart maar eigenlijk niet goed weet hoe het werkt.Op zich ook geen probleem, maar geef dan gewoon toe dat je niet weet hoe het werkt.

De controlepunten (conducteurs) hebben GEEN directe verbindingen met de centrale database. De scanners worden 's avonds, tijdens het opladen, bijgewerkt met de gegevens van kaarten die zijn geblokkeerd. En dat zijn dan alleen kaartnummers, geen prive gegevens.

De incheckpunten hebben wel verbinding met de centrale database. Maar dat is dan alleen om te controleren of de kaart nog geldig is, op de kaart te zetten dat er in ingecheckt en die incheck gegevens door te geven aan de database.

Toevoeging: Volgens mij is het technisch niet eens mogelijk dat een conducteur altijd en overal een verbinding met de database heeft. Je hoort vaak zat dat mensen in treinen niet kunnen bellen. Lijkt me dus ook niet een systeem waar de NS op wil gaan gokken dat het altijd werkt.

[ Bericht 7% gewijzigd door VancouverFan op 18-05-2010 22:03:07 ]
Leaf
pi_81599570
De NS zegt:
quote:
chipkaart conducteur
De conducteur heeft een mobiele chipkaartlezer waarmee hij de geldigheid van een Voordeelurenabonnement op de OV-chipkaart kan checken en hij kan zien of en waar er een check-in gedaan is. Daarnaast kan hij - met de toestemming van de kaarthouder - ook de reishistorie zien.
Leaf
pi_81599933
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:05 schreef VancouverFan het volgende:
De NS zegt:
[..]


ze kunnen dus gewoon de reishistorie aflezen, dus daar gaat het al fout
pi_81600242
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

ze kunnen dus gewoon de reishistorie aflezen, dus daar gaat het al fout
Het gaat fout bij de bewering van Stupendous dat de controle alleen maar plaats kan vinden door een verbinding met de database.
Leaf
pi_81601359
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:05 schreef VancouverFan het volgende:
De NS zegt:
[..]
En hoe moet ik mijn toestemming geven aan de conductuer? Krijgt hij een digitale handtekening van mij dat de baas daarna kan zien dat er door mij toestemming is gegeven?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:38:22 #275
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81601669
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het gaat fout bij de bewering van Stupendous dat de controle alleen maar plaats kan vinden door een verbinding met de database.
Als bij het in- en uitchecken een te laag/negatief saldo wordt geconstateerd, kan bij automatische opwaardering je saldo worden aangevuld. Lijkt mij sterk dat je daar een dag op moet wachten als die gegevens pas 's avonds worden gesynchroniseerd.Ergo: permanente verbinding met de database.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_81601856
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:38 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als bij het in- en uitchecken een te laag/negatief saldo wordt geconstateerd, kan bij automatische opwaardering je saldo worden aangevuld. Lijkt mij sterk dat je daar een dag op moet wachten als die gegevens pas 's avonds worden gesynchroniseerd.Ergo: permanente verbinding met de database.
Een conducteur heeft GEEN permanenten verbinding met de database. En daar begon deze discussie mee.

Wat verwacht je zelf van een discussie waarbij je vooral aannames en redenaties gebruikt?
Leaf
pi_81601906
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoe moet ik mijn toestemming geven aan de conductuer? Krijgt hij een digitale handtekening van mij dat de baas daarna kan zien dat er door mij toestemming is gegeven?
Geen idee hoe dat precies werkt. Vraag het de NS.
Het is dus zeker niet zo dat de conducteur zomaar altijd alle gegevens kan zien.
Leaf
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:51:56 #278
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81602510
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:41 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Een conducteur heeft GEEN permanenten verbinding met de database. En daar begon deze discussie mee.

Wat verwacht je zelf van een discussie waarbij je vooral aannames en redenaties gebruikt?
Met jou is er uberhaupt geen discussie
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_81602650
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:51 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Met jou is er uberhaupt geen discussie
Gaaaaaaap....

Lees eens even je eigen posts terug. Je beschuldig mij ervan dat ik feiten negeer, je kunt niet aangeven welke.
Je doet alsof je precies weet hoe de OV chipkaart werkt, het blijken alleen maar redenaties te zijn.

Ga zelf eens een fatsoenlijke discussie voeren voordat je anderen ervan beschuldigd dat ze dat niet doen.
Leaf
pi_81603118
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Gaaaaaaap....

Lees eens even je eigen posts terug. Je beschuldig mij ervan dat ik feiten negeer, je kunt niet aangeven welke.
Je doet alsof je precies weet hoe de OV chipkaart werkt, het blijken alleen maar redenaties te zijn.

Ga zelf eens een fatsoenlijke discussie voeren voordat je anderen ervan beschuldigd dat ze dat niet doen.
je schrijft nu over jezelf ?
pi_81603246
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

je schrijft nu over jezelf ?
Denk je echt wat te bereiken door zo op de man te spelen?

Stupendous mag ook antwoorden.
Leaf
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:40:27 #282
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81607371
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:05 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Denk je echt wat te bereiken door zo op de man te spelen?

Stupendous mag ook antwoorden.
Bij deze.

Op basis van ervaringen in de topics alhier en elders klopt het dat conducteurs waarschijnlijk niet draadloos in verbinding staan. Fouten met de kaarten buiten de trein worden door de conducteurs niet herkend met hun apparatuur. Waarschijnlijk hebben ze daarom geen verbinding met het netwerk.

En het negeren van feiten?
Diverse mensen hebben hier ervaringen aangehaald. Dat jij die niet accepteert, moet jij weten. Het staat je vrij om de (summiere) informatie die enkel jouw idee bevestigd te accepteren, tegenover de massa ervaringen van vele anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stupendous76 op 19-05-2010 00:45:40 ]
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:44:41 #283
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81607454
Voor de grap het nieuwsbericht nog maar eens doorgelezen en hier is de website van webwereld met het filmpje: klik.

Verder verwijzen ze ook door naar een ander artikel van eerder deze maand:
quote:
Provincies lokken met privacyschendende ov-actie - UPDATE
Gepubliceerd: Vrijdag 7 mei 2010 /// Auteur: Brenno de Winter

Drie provincies bieden reizigers 20 procent korting op busreizen. Maar anoniem reizen met de OV-chipkaart mag dan niet meer en dat schendt mogelijk privacyregelgeving.

De provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland en de stadsregio's Twente en Arnhem-Nijmegen willen mensen enthousiast maken voor de OV-chipkaart. Die lokale overheden bieden busreizigers nu 20 procent korting. Dat geldt alleen voor reizen in de daluren en het aanbod loopt tot 1 september 2010. Dit reisproduct wordt gratis aangeboden, maar het heeft wel een prijs. Het past namelijk alleen op een op naam gestelde OV-chipkaart. Juist dat laatste staat haaks op intenties van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).

Prijsdruk
Die verkoop van de privacy blijkt uit vrijgegeven stukken. Op 16 november 2005 schrijft het CBP dat reizigers niet door prijsdruk gedwongen mogen worden hun anonimiteit op te geven. Dat lijkt nu wel te gebeuren, omdat iedereen de korting kan aanvragen.

Advocaat en universitair docent Gerrit-Jan Zwenne heeft dan ook zijn twijfels bij deze aanpak. “Ik betwijfel of dit juridisch wel correct is. Ze hebben terecht gesteld dat privacy niet onder prijsdruk mag worden opgegeven”, stelt hij tegenover Webwereld. “Dit lijkt mij een duidelijk geval van prijsdruk en dat is in ieder geval zowel oneigenlijk als twijfelachtig.”

Oud-collegelid van het CBP Jan-Willem Broekema is duidelijk over de rechtmatigheid: "Ik zie geen reden waarom het dat zou moeten zijn maar dat geldt ook voor allerlei andere voordelen (trajectkaart e.d.). Het probleem is dat men probeert een 19e eeuws vergoedingenstelsel in de 21e eeuw in te voeren op geheel nieuwe technieken."

Voorloper abonnement
Een zegsvrouw van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen is duidelijk over het belang van een persoonsgebonden OV-chipkaart. “Wij willen dat omdat een persoonlijke kaart wat meer mogelijkheden geeft om wat meer informatie op de kaart te krijgen”, zegt ze in een reactie tegenover Webwereld. Wat ze precies met de informatie willen, kan ze niet aangeven, maar ze ziet wel voordelen. “Zo is dan ook vaak het bankrekeningnummer bekend. Ook kun je de kaart automatisch opladen.”

Voorlichters van de provincies Gelderland en Overijssel maken duidelijk dat klanten een soort abonnement krijgen. Daarvoor kan volgens hun alleen een op naam gestelde kaart worden gebruikt. “Er komt later dit jaar een dalurenabonnement van 7,50 euro per jaar”, vertrouwt een voorlichter Webwereld toe. “Zie dit als een voorloper."

De RET verkoopt op dit moment wel OV-chipkaartabonnementen, waarbij klanten 20 of 40 procent korting krijgen. Deze maandabonnementen passen zowel op een anonieme als op een persoonlijke OV-chipkaart.
Zoveelste keer

Het is niet de eerste keer dat reizigers onder prijsdruk worden verleid tot het inleveren van hun privacy. Bij diverse acties om mensen aan een OV-chipkaart te helpen zijn persoonlijke kaarten met foto voor 1,50 euro of zelfs gratis aangeboden, terwijl voor een anonieme kaart 7,50 euro moet worden betaald. Alle reisbewegingen van klanten worden zeven jaar lang in een database bewaard.

Ook Broekema ziet dit ook en plaatst daarbij vraagtekens: "Is dat ongeoorloofde prijsdruk? Je hebt ook het ¤1,00 aanbod gehad in Haaglanden. Dan kreeg je een persoonsgebonden kaart met ¤6,50 korting. Prijsdruk of korting?"

Op dit moment voert het CBP een onderzoek uit naar vermeende misstanden rond privacy bij de studentenvariant van de OV-chipkaart. De resultaten daarvan kunnen elk moment publiek worden. In een reactie laat de privacywaakhond weten de specifieke details van de aanbieding niet te kennen en daarom niet te kunnen reageren.
Update:
10:30 Reactie CBP toegevoegd.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:49:42 #284
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81607555
Webwereld heeft trouwens een mooi overzicht van nieuwsberichten over de ov-chipkaart, alhier.

Zoals bijvoorbeeld dit bericht:
quote:
Meerkosten OV-chipkaart blijven onduidelijk UPDATE
Gepubliceerd: Woensdag 21 april 2010 /// Auteur: Brenno de Winter

Vanaf november gaat heel Nederland stapsgewijs over op een nieuwe OV-chip. Andere technische problemen blijven bestaan. Trans Link Systems wil naast eigen behandeling ook CBP klachten laten afhandelen
Staan hele goede reacties tussen.
Oh sorry, dat moet natuurlijk zijn: daar staan allemaal idioten die enkel zeuren over het falen van die kaart die constant lopen te fantaseren wat er mis ging mis zou kunnen gaan.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 19 mei 2010 @ 01:56:09 #285
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81608864
Stel ik heb een Ov-chip. En ik laad nog even snel 15 minuten voordat ik de bus pak een "reisprodukt" op mijn kaart. Ik neem dan binnen 10-15 min een bus. Weet de scanner in die bus dan al dat ik een geldig reisbewijs heb?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_81610839
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:42 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Geen idee hoe dat precies werkt. Vraag het de NS.
Het is dus zeker niet zo dat de conducteur zomaar altijd alle gegevens kan zien.
De conductuer hoeft alleen maar op een knopje drukken, die electronische handtekeing van mij zou het waarborgen maar dit is gewoon weer mooie NS propaganda en het gepeupel trapt erin als zijnde dat het op deze manier wel voldoende afgedekt is.
pi_81610851
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:56 schreef Schenkstroop het volgende:
Stel ik heb een Ov-chip. En ik laad nog even snel 15 minuten voordat ik de bus pak een "reisprodukt" op mijn kaart. Ik neem dan binnen 10-15 min een bus. Weet de scanner in die bus dan al dat ik een geldig reisbewijs heb?
In ieder geval met saldo wel, en met een abbonement ook lijkt me.
pi_81613147
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:40 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Bij deze.

Op basis van ervaringen in de topics alhier en elders klopt het dat conducteurs waarschijnlijk niet draadloos in verbinding staan. Fouten met de kaarten buiten de trein worden door de conducteurs niet herkend met hun apparatuur. Waarschijnlijk hebben ze daarom geen verbinding met het netwerk.

En het negeren van feiten?
Diverse mensen hebben hier ervaringen aangehaald. Dat jij die niet accepteert, moet jij weten. Het staat je vrij om de (summiere) informatie die enkel jouw idee bevestigd te accepteren, tegenover de massa ervaringen van vele anderen.
Het staat jou ook vrij om mij compleet te negeren. Telkens maar weer op de man spelen, vage beschuldigingen aan mijn adres uiten heeft geen enkele zin.

De massa negatieve ervaringen vind ik wel meevallen. Basp1 heeft pas onlangs zijn eerste reizen gemaakt maar loopt al veel langer te klagen. En toen bleek dat Basp1 niet eens goed op de hoogte was van de werkwijzen. Jij loopt dingen te roepen waarvan je ook niet eens goed weet hoe het werkt.
Daarnaast zijn er ook regelmatig mensen langsgekomen die wel degelijk positieve ervaringen hebben en ook niet de problemen zien die hier worden aangehaald.
Leaf
pi_81613719
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:49 schreef Stupendous76 het volgende:
Webwereld heeft trouwens een mooi overzicht van nieuwsberichten over de ov-chipkaart, alhier.

Zoals bijvoorbeeld dit bericht:
[..]

Staan hele goede reacties tussen.
Oh sorry, dat moet natuurlijk zijn: daar staan allemaal idioten die enkel zeuren over het falen van die kaart die constant lopen te fantaseren wat er mis ging mis zou kunnen gaan.

Zijn dat mensen die al maandenlang telkens weer over de zelfde dingen lopen te klagen? Telkens weer de voordelen van de OV chipkaart negeren?

Zo ja, dan zijn het zeurders.
Leaf
pi_81613773
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:03 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het staat jou ook vrij om mij compleet te negeren. Telkens maar weer op de man spelen, vage beschuldigingen aan mijn adres uiten heeft geen enkele zin.

De massa negatieve ervaringen vind ik wel meevallen. Basp1 heeft pas onlangs zijn eerste reizen gemaakt maar loopt al veel langer te klagen. En toen bleek dat Basp1 niet eens goed op de hoogte was van de werkwijzen. Jij loopt dingen te roepen waarvan je ook niet eens goed weet hoe het werkt.
Daarnaast zijn er ook regelmatig mensen langsgekomen die wel degelijk positieve ervaringen hebben en ook niet de problemen zien die hier worden aangehaald.
dus die problemen worden verzonnen ? of ze moeten misschien een keer opgelost gaan worden na 5 jaar ?

blijft natuurlijk staan dat de meeste problemen sowieso voorkomen hadden moeten worden
pi_81613824
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De conductuer hoeft alleen maar op een knopje drukken, die electronische handtekeing van mij zou het waarborgen maar dit is gewoon weer mooie NS propaganda en het gepeupel trapt erin als zijnde dat het op deze manier wel voldoende afgedekt is.
Als ik het goed begrepen heb is dat nalezen van die reizen alleen maar tijdelijk. Zo gauw die een nieuwe chipkaart heeft gescand verdwijnt jouw reishistorie. Dus ik denk dat er weinig plezier te beleven is aan het aflezen van alle reisdata van een hele trein.
Leaf
pi_81613858
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:03 schreef VancouverFan het volgende:

Het staat jou ook vrij om mij compleet te negeren. Telkens maar weer op de man spelen, vage beschuldigingen aan mijn adres uiten heeft geen enkele zin.

De massa negatieve ervaringen vind ik wel meevallen. Basp1 heeft pas onlangs zijn eerste reizen gemaakt maar loopt al veel langer te klagen. En toen bleek dat Basp1 niet eens goed op de hoogte was van de werkwijzen. Jij loopt dingen te roepen waarvan je ook niet eens goed weet hoe het werkt.
Daarnaast zijn er ook regelmatig mensen langsgekomen die wel degelijk positieve ervaringen hebben en ook niet de problemen zien die hier worden aangehaald.
Klok + klepel Dan moet je maar de vage beschuldingen tegen mij weg zetten en hiermee op de man spelen, goed bezig VCF

Verder kan geen mens in nederland op de hoogte zijn van alle regeltjes omtrent die vage OV-chip kaart werkzijze, zo'n systeem kan alleen werken als het uniform overal hetzelfde werkt, niet met allemaal verschilende uitzonderingen op uitzondering.

Om maar weer even het voorbeeld van de stations in amstelveen aan te halen, dat je voor de tram niet op het perron mag inchecken, maar perse in de tram moet inchecken en uitchecken, en voor de metro juist wel al op het perron ingecheckt moet zijn omdat je ander bij de door poortjes afgelsoten uitgangen er niet meer uit komt.
pi_81613863
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus die problemen worden verzonnen ? of ze moeten misschien een keer opgelost gaan worden na 5 jaar ?

blijft natuurlijk staan dat de meeste problemen sowieso voorkomen hadden moeten worden
Problemen moeten altijd voorkomen worden. Als het kan.

Dat er niks wordt opgelost is weer zo'n flauwe onzin beschuldiging van jou. Daar ga ik verder niet eens meer moeite op doen om te reageren.
Leaf
pi_81613951
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:21 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb is dat nalezen van die reizen alleen maar tijdelijk. Zo gauw die een nieuwe chipkaart heeft gescand verdwijnt jouw reishistorie. Dus ik denk dat er weinig plezier te beleven is aan het aflezen van alle reisdata van een hele trein.
Ow dus omdat het maar tijdelijk is mogen we het geen probleem meer vinden .

Verder is het natuurlijk een wassen neus die regel van de NS dat je toestemmign moet geven.
pi_81613970
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:22 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Problemen moeten altijd voorkomen worden. Als het kan.

Dat er niks wordt opgelost is weer zo'n flauwe onzin beschuldiging van jou. Daar ga ik verder niet eens meer moeite op doen om te reageren.
ik zeg nergens dat er geen problemen zijn opgelost

ik zie trouwens na 10 topics nog steeds geen ervaringen van jou, alleen theoretisch geneuzel
pi_81614060
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Klok + klepel Dan moet je maar de vage beschuldingen tegen mij weg zetten en hiermee op de man spelen, goed bezig VCF
Welke vage beschuldigingen van mij aan jouw adres?
quote:
Verder kan geen mens in nederland op de hoogte zijn van alle regeltjes omtrent die vage OV-chip kaart werkzijze, zo'n systeem kan alleen werken als het uniform overal hetzelfde werkt, niet met allemaal verschilende uitzonderingen op uitzondering.
Niet met alle regels, wel met de meeste.
De OV bedrijven besteden veel moeite en energie om de reizigers zoveel mogelijk uit te leggen. Websites, telefoonnummers, informatiebalies. Op de overgangsdagen in Rotterdam werden tientallen mensen ingezet om de mensen te helpen.
Als er dan nog steeds mensen zijn die niet weten dat ze moeten uitchecken of waar ze saldo op kunnen laden, ligt het naar mijn mening toch echt aan die reiziger en niet aan het OV bedrijf.

En het systeem is nu al behoorlijk uniform. Saldo wat je bij de Rotterdamse metro oplaad kun je ook in de trein in Gelderland gebruiken.
Dat het nog niet overal eenduidige is heeft te maken met de overgang.
quote:
Om maar weer even het voorbeeld van de stations in amstelveen aan te halen, dat je voor de tram niet op het perron mag inchecken, maar perse in de tram moet inchecken en uitchecken, en voor de metro juist wel al op het perron ingecheckt moet zijn omdat je ander bij de door poortjes afgelsoten uitgangen er niet meer uit komt.
Volgens mij zou het wel duidelijk moeten zijn dat je bij trams en bussen IN het voertuig in moet checken. En bij metro op het perron.
Naar mijn mening een gevalletje reiziger die het wel denkt te weten.
Leaf
pi_81614088
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow dus omdat het maar tijdelijk is mogen we het geen probleem meer vinden .
Je mag alles een probleem vinden. Net zoals ik dat dan gezeur mag vinden.

quote:
Verder is het natuurlijk een wassen neus die regel van de NS dat je toestemmign moet geven.
want?
Leaf
pi_81614132
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik zeg nergens dat er geen problemen zijn opgelost

ik zie trouwens na 10 topics nog steeds geen ervaringen van jou, alleen theoretisch geneuzel
Dan kijk je toch echt selectief.
Leaf
pi_81614214
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dan kijk je toch echt selectief.
als jij zo vaak reist met de trein, wordt je ook vaak gecontroleerd en kan je het gelijk vragen aan de conducteur wat hij ziet
pi_81614315
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

als jij zo vaak reist met de trein, wordt je ook vaak gecontroleerd en kan je het gelijk vragen aan de conducteur wat hij ziet
Als ik de conducteur tegenkom, zal ik dat zeker doen
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')