abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:03:11 #251
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81595416
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jawel hoor. Niemand is verplicht om met de OV chipkaart te reizen.
Moet je in Rotterdam eens proberen...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:04:27 #252
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81595489
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wie zet de ouderen en studenten een pistool op het hoofd om een persoonlijke OV chipkaart te nemen?
Bar weinig keus niet? Gemiddelde student is naar mijn idee minmaal 20 euro per dag kwijt. Daarbij komen studiekosten van zo'n 2500+ bij. Knappe student die dat allemaal even bij elkaar schraapt
pi_81595508
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:03 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Moet je in Rotterdam eens proberen...
en gewoon geen argumenten geven waarom niet iedereen met een anonieme kaart kan reizen he
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:05:11 #254
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81595539
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Waarom zou B reisproducten van A moeten herkennen?
Leze/troll.
pi_81595561
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:05 schreef fs180 het volgende:

[..]

Leze/troll.
Lezen ??? haha ja dat is het probleem hier
pi_81595612
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:02 schreef fs180 het volgende:

[..]

Wellicht, niet zeker maar ik ga er wel vanuit. Eén ding is zeker; ik kreeg voor de chipkaart geen post van de vervoersbedrijven met mijn naam in de bus, of dat mij privegegevens uit konden worden gelezen door een boa. Er was een kaart, en daar stond mij naam, leeftijd en soort kaart op. Niets wat ik geheim wil houden.
De BOA kan jouw prive gegevens niet zien.
Digitaal staan alleen de laatste 10 reizen en je geboortedatum op de kaart.
En voor de rest staan gegevens op je kaart geprint die ook al op je abbo stonden.

quote:
Mwah, je verkondigd steeds hoe fucking simpel het is right? Dan ga ik er vanuit dat de pas voor de paal houden voldoende is om in te checken, en even laten weer uit kunt checken.
Lekkere appels met peren vergelijking

Dat systeem dat je niet snel achter elkaar in en uit kunt checken is juist bedacht om te zorgen dat dat niet per ongeluk gebeurd. Mensen die denken dat ze niet hebben ingecheckt halen hun pas nog een keer langs de lezer, zijn uitgecheckt en gaan zo op reis. Want toen hoorde ze wel een piepje.
Leaf
pi_81595668
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:03 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Moet je in Rotterdam eens proberen...
Stom van mij. Ik had beter moeten weten dat alles in Jip en Janneke taal uitgelegd moet worden en dat je niet zelf kunt begrijpen dat ik persoonlijke OV chipkaart bedoelde.
Leaf
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:10:01 #258
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81595818
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:06 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De BOA kan jouw prive gegevens niet zien.
Digitaal staan alleen de reizen en je geboortedatum op de kaart.
En voor de rest staan gegevens op je kaart geprint die ook al op je abbo stonden.


[..]

Lekkere appels met peren vergelijking

Dat systeem dat je niet snel achter elkaar in en uit kunt checken is juist bedacht om te zorgen dat dat niet per ongeluk gebeurd. Mensen die denken dat ze niet hebben ingecheckt halen hun pas nog een keer langs de lezer, zijn uitgecheckt en gaan zo op reis. Want toen hoorde ze wel een piepje.
Dat zei je eerst ook al. Maar toch wist de man mijn gegevens

Ik zei zelf al, ik heb even gewacht (tot er echt geen trein kwam, begrijpend lezen blijft moeilijk ) voordat ik de pas erlangs haalde. Ik ga niet 10+ minuten wachten tot het apparaat wel werkt, ik heb andere dingen te doen
Verder zijn de paaltjes bij de ns anders als in de bus; met een groene lamp en duidelijke tekst. Kan niet anders dan dat ik gewoon keurig in was gecheckt.
pi_81595965
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:10 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat zei je eerst ook al. Maar toch wist de man mijn gegevens
En dat geloof ik nog steeds niet.

quote:
Ik zei zelf al, ik heb even gewacht (tot er echt geen trein kwam, begrijpend lezen blijft moeilijk ) voordat ik de pas erlangs haalde. Ik ga niet 10+ minuten wachten tot het apparaat wel werkt, ik heb andere dingen te doen
Verder zijn de paaltjes bij de ns anders als in de bus; met een groene lamp en duidelijke tekst. Kan niet anders dan dat ik gewoon keurig in was gecheckt.
De NS heeft ook duidelijke paaltjes met text. Ik zie geen schokkende verschillen daartussen.
Leaf
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:14:07 #260
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81596068
Fuck it, zit ik serieus te posten bij een troll
pi_81596120
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:14 schreef fs180 het volgende:
Fuck it, zit ik serieus te posten bij een troll
Nee hoor. Gewoon iemand die een andere mening heeft dan jij.
En iemand die niet tevreden is met vage verhalen.
Leaf
pi_81596185
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:14 schreef fs180 het volgende:
Fuck it, zit ik serieus te posten bij een troll
ja en het leuke is dat hij denkt dat je verhalen zit te verzinnen net als de rest hier die met eigen ervaringen komt
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:15:51 #263
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81596189
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dat geloof ik nog steeds niet.
[..]
Misschien is het dan toch eens handig om proberen te begrijpen wat anderen hier zoal posten i.p.v. blind blijven herhalen welke mening volgens jou de enige echte is:
quote:
Naast naam en adresgegevens stonden ook de e-mailadressen en telefoonnummers van sommige gebruikers geregistreerd. Er zijn zelfs databasevelden gevonden voor het opslaan van nummers van legitimatiebewijzen.
Controle kan enkel door verbinding met de database, en tada: daar staan al die gegevens in.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:17:03 #264
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_81596270
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:14 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nee hoor. Gewoon iemand die een andere mening heeft dan jij.
En iemand die niet tevreden is met vage verhalen.
Ik wens je veel plezier verder
pi_81596411
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:15 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Misschien is het dan toch eens handig om proberen te begrijpen wat anderen hier zoal posten i.p.v. blind blijven herhalen welke mening volgens jou de enige echte is:
Ik zou niet weten waarom ik mijn mening aan moet passen aan de mening van anderen.

quote:
Controle kan enkel door verbinding met de database, en tada: daar staan al die gegevens in.
De controle die nodig is in de trein of bus is alleen kijken of de kaart geldig is. Oftewel, een kaart die bekend staat in het systeem en ingecheckt is. En dat is af te lezen aan de kaart zelf.
Er wordt GEEN controle uitgevoerd met andere gegevens.

Dat controle alleen plaats kan vinden door verbinding met de database is totale onzin. Ik ben wel heel benieuwd waar jij die kolder vandaan haalt.
Leaf
pi_81596454
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:17 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ik wens je veel plezier verder
Van het zelfde

Als je nog eens een BOA of controleur tegenkomt, vraag diegene dan nog eens wat die kan zien aan de kaart.
Leaf
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:29:25 #267
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81597015
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:19 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom ik mijn mening aan moet passen aan de mening van anderen.
Wat jij met je mening doet moet jij weten
Feiten negeren
quote:

[..]

De controle die nodig is in de trein of bus is alleen kijken of de kaart geldig is. Oftewel, een kaart die bekend staat in het systeem en ingecheckt is. En dat is af te lezen aan de kaart zelf.
Er wordt GEEN controle uitgevoerd met andere gegevens.

Dat controle alleen plaats kan vinden door verbinding met de database is totale onzin. Ik ben wel heel benieuwd waar jij die kolder vandaan haalt.
Hoe kan de conducteur zien dat die kaart niet gehacked is?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_81597250
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:29 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Wat jij met je mening doet moet jij weten
Feiten negeren
Welke feiten negeer ik dan?
quote:
Hoe kan de conducteur zien dat die kaart niet gehacked is?
Elke nacht worden de gehackte of ongeldige kaarten in het systeem bijgewerkt. Dan kan de conducteur dat de volgende dag zien dat de kaart niet meer geldig is.
Dus als de kaart 's ochtends wordt gehack, kan de conducteur dat 's middags nog niet zien.

Nogmaals mijn vraag:
quote:
Dat controle alleen plaats kan vinden door verbinding met de database is totale onzin. Ik ben wel heel benieuwd waar jij die kolder vandaan haalt.


[ Bericht 4% gewijzigd door VancouverFan op 18-05-2010 21:40:33 ]
Leaf
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:48:36 #269
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81598433
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Welke feiten negeer ik dan?
Die van deze en de vorige 27 topics.

Oh wacht, dat zijn geen feiten, dat is enkel gezeur
quote:
[..]
Elke nacht worden de gehackte of ongeldige kaarten in het systeem bijgewerkt. Dan kan de conducteur dat de volgende dag zien dat de kaart niet meer geldig is.
Dus als de kaart 's ochtends wordt gehack, kan de conducteur dat 's middags nog niet zien.
Nogmaals mijn vraag:
[..]
Het feit dat alle reisgegevens worden opgeslagen kan enkel gebeuren als alle controlepunten een verbinding hebben met de centrale database. Of hoe had jij gedacht dat dat ging? Door 's avonds een print te maken van elk controlepunt en dat met de fiets of step naar de centrale te brengen om het daar over te typen ofzo?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_81599126
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:48 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Die van deze en de vorige 27 topics.

Oh wacht, dat zijn geen feiten, dat is enkel gezeur
Wat jij nu doet is in ieder geval zeuren.
Klagen dat ik feiten negeer, maar niet concreet willen worden.
quote:
Het feit dat alle reisgegevens worden opgeslagen kan enkel gebeuren als alle controlepunten een verbinding hebben met de centrale database. Of hoe had jij gedacht dat dat ging? Door 's avonds een print te maken van elk controlepunt en dat met de fiets of step naar de centrale te brengen om het daar over te typen ofzo?
Ik sta verbaasd dat je wel zoveel kritiek hebt over de OV chipkaart maar eigenlijk niet goed weet hoe het werkt.Op zich ook geen probleem, maar geef dan gewoon toe dat je niet weet hoe het werkt.

De controlepunten (conducteurs) hebben GEEN directe verbindingen met de centrale database. De scanners worden 's avonds, tijdens het opladen, bijgewerkt met de gegevens van kaarten die zijn geblokkeerd. En dat zijn dan alleen kaartnummers, geen prive gegevens.

De incheckpunten hebben wel verbinding met de centrale database. Maar dat is dan alleen om te controleren of de kaart nog geldig is, op de kaart te zetten dat er in ingecheckt en die incheck gegevens door te geven aan de database.

Toevoeging: Volgens mij is het technisch niet eens mogelijk dat een conducteur altijd en overal een verbinding met de database heeft. Je hoort vaak zat dat mensen in treinen niet kunnen bellen. Lijkt me dus ook niet een systeem waar de NS op wil gaan gokken dat het altijd werkt.

[ Bericht 7% gewijzigd door VancouverFan op 18-05-2010 22:03:07 ]
Leaf
pi_81599570
De NS zegt:
quote:
chipkaart conducteur
De conducteur heeft een mobiele chipkaartlezer waarmee hij de geldigheid van een Voordeelurenabonnement op de OV-chipkaart kan checken en hij kan zien of en waar er een check-in gedaan is. Daarnaast kan hij - met de toestemming van de kaarthouder - ook de reishistorie zien.
Leaf
pi_81599933
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:05 schreef VancouverFan het volgende:
De NS zegt:
[..]


ze kunnen dus gewoon de reishistorie aflezen, dus daar gaat het al fout
pi_81600242
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

ze kunnen dus gewoon de reishistorie aflezen, dus daar gaat het al fout
Het gaat fout bij de bewering van Stupendous dat de controle alleen maar plaats kan vinden door een verbinding met de database.
Leaf
pi_81601359
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:05 schreef VancouverFan het volgende:
De NS zegt:
[..]
En hoe moet ik mijn toestemming geven aan de conductuer? Krijgt hij een digitale handtekening van mij dat de baas daarna kan zien dat er door mij toestemming is gegeven?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:38:22 #275
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81601669
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het gaat fout bij de bewering van Stupendous dat de controle alleen maar plaats kan vinden door een verbinding met de database.
Als bij het in- en uitchecken een te laag/negatief saldo wordt geconstateerd, kan bij automatische opwaardering je saldo worden aangevuld. Lijkt mij sterk dat je daar een dag op moet wachten als die gegevens pas 's avonds worden gesynchroniseerd.Ergo: permanente verbinding met de database.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')