Moet je in Rotterdam eens proberen...quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jawel hoor. Niemand is verplicht om met de OV chipkaart te reizen.
Bar weinig keus niet? Gemiddelde student is naar mijn idee minmaal 20 euro per dag kwijt. Daarbij komen studiekosten van zo'n 2500+ bij. Knappe student die dat allemaal even bij elkaar schraaptquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wie zet de ouderen en studenten een pistool op het hoofd om een persoonlijke OV chipkaart te nemen?
en gewoon geen argumenten geven waarom niet iedereen met een anonieme kaart kan reizen hequote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:03 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Moet je in Rotterdam eens proberen...
Leze/troll.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waarom zou B reisproducten van A moeten herkennen?
De BOA kan jouw prive gegevens niet zien.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:02 schreef fs180 het volgende:
[..]
Wellicht, niet zeker maar ik ga er wel vanuit. Eén ding is zeker; ik kreeg voor de chipkaart geen post van de vervoersbedrijven met mijn naam in de bus, of dat mij privegegevens uit konden worden gelezen door een boa. Er was een kaart, en daar stond mij naam, leeftijd en soort kaart op. Niets wat ik geheim wil houden.
Lekkere appels met peren vergelijkingquote:Mwah, je verkondigd steeds hoe fucking simpel het is right? Dan ga ik er vanuit dat de pas voor de paal houden voldoende is om in te checken, en even laten weer uit kunt checken.
Stom van mij. Ik had beter moeten weten dat alles in Jip en Janneke taal uitgelegd moet worden en dat je niet zelf kunt begrijpen dat ik persoonlijke OV chipkaart bedoelde.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:03 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Moet je in Rotterdam eens proberen...
Dat zei je eerst ook al. Maar toch wist de man mijn gegevensquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:06 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De BOA kan jouw prive gegevens niet zien.
Digitaal staan alleen de reizen en je geboortedatum op de kaart.
En voor de rest staan gegevens op je kaart geprint die ook al op je abbo stonden.
[..]
Lekkere appels met peren vergelijking
Dat systeem dat je niet snel achter elkaar in en uit kunt checken is juist bedacht om te zorgen dat dat niet per ongeluk gebeurd. Mensen die denken dat ze niet hebben ingecheckt halen hun pas nog een keer langs de lezer, zijn uitgecheckt en gaan zo op reis. Want toen hoorde ze wel een piepje.
En dat geloof ik nog steeds niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat zei je eerst ook al. Maar toch wist de man mijn gegevens![]()
![]()
De NS heeft ook duidelijke paaltjes met text. Ik zie geen schokkende verschillen daartussen.quote:Ik zei zelf al, ik heb even gewacht (tot er echt geen trein kwam, begrijpend lezen blijft moeilijk) voordat ik de pas erlangs haalde. Ik ga niet 10+ minuten wachten tot het apparaat wel werkt, ik heb andere dingen te doen
![]()
Verder zijn de paaltjes bij de ns anders als in de bus; met een groene lamp en duidelijke tekst. Kan niet anders dan dat ik gewoon keurig in was gecheckt.
Nee hoor. Gewoon iemand die een andere mening heeft dan jij.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:14 schreef fs180 het volgende:
Fuck it, zit ik serieus te posten bij een troll
ja en het leuke is dat hij denkt dat je verhalen zit te verzinnen net als de rest hier die met eigen ervaringen komtquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:14 schreef fs180 het volgende:
Fuck it, zit ik serieus te posten bij een troll
Misschien is het dan toch eens handig om proberen te begrijpen wat anderen hier zoal posten i.p.v. blind blijven herhalen welke mening volgens jou de enige echte is:quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En dat geloof ik nog steeds niet.
[..]
Controle kan enkel door verbinding met de database, en tada: daar staan al die gegevens in.quote:Naast naam en adresgegevens stonden ook de e-mailadressen en telefoonnummers van sommige gebruikers geregistreerd. Er zijn zelfs databasevelden gevonden voor het opslaan van nummers van legitimatiebewijzen.
Ik wens je veel plezier verderquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:14 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon iemand die een andere mening heeft dan jij.
En iemand die niet tevreden is met vage verhalen.
Ik zou niet weten waarom ik mijn mening aan moet passen aan de mening van anderen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:15 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien is het dan toch eens handig om proberen te begrijpen wat anderen hier zoal posten i.p.v. blind blijven herhalen welke mening volgens jou de enige echte is:
De controle die nodig is in de trein of bus is alleen kijken of de kaart geldig is. Oftewel, een kaart die bekend staat in het systeem en ingecheckt is. En dat is af te lezen aan de kaart zelf.quote:Controle kan enkel door verbinding met de database, en tada: daar staan al die gegevens in.
Van het zelfdequote:
Wat jij met je mening doet moet jij wetenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom ik mijn mening aan moet passen aan de mening van anderen.
Hoe kan de conducteur zien dat die kaart niet gehacked is?quote:
[..]
De controle die nodig is in de trein of bus is alleen kijken of de kaart geldig is. Oftewel, een kaart die bekend staat in het systeem en ingecheckt is. En dat is af te lezen aan de kaart zelf.
Er wordt GEEN controle uitgevoerd met andere gegevens.
Dat controle alleen plaats kan vinden door verbinding met de database is totale onzin. Ik ben wel heel benieuwd waar jij die kolder vandaan haalt.
Welke feiten negeer ik dan?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat jij met je mening doet moet jij weten![]()
Feiten negeren![]()
Elke nacht worden de gehackte of ongeldige kaarten in het systeem bijgewerkt. Dan kan de conducteur dat de volgende dag zien dat de kaart niet meer geldig is.quote:Hoe kan de conducteur zien dat die kaart niet gehacked is?
quote:Dat controle alleen plaats kan vinden door verbinding met de database is totale onzin. Ik ben wel heel benieuwd waar jij die kolder vandaan haalt.
Die van deze en de vorige 27 topics.quote:
Het feit dat alle reisgegevens worden opgeslagen kan enkel gebeuren als alle controlepunten een verbinding hebben met de centrale database. Of hoe had jij gedacht dat dat ging? Door 's avonds een print te maken van elk controlepunt en dat met de fiets of step naar de centrale te brengen om het daar over te typen ofzo?quote:[..]
Elke nacht worden de gehackte of ongeldige kaarten in het systeem bijgewerkt. Dan kan de conducteur dat de volgende dag zien dat de kaart niet meer geldig is.
Dus als de kaart 's ochtends wordt gehack, kan de conducteur dat 's middags nog niet zien.
Nogmaals mijn vraag:
[..]
Wat jij nu doet is in ieder geval zeuren.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:48 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Die van deze en de vorige 27 topics.
Oh wacht, dat zijn geen feiten, dat is enkel gezeur![]()
Ik sta verbaasd dat je wel zoveel kritiek hebt over de OV chipkaart maar eigenlijk niet goed weet hoe het werkt.Op zich ook geen probleem, maar geef dan gewoon toe dat je niet weet hoe het werkt.quote:Het feit dat alle reisgegevens worden opgeslagen kan enkel gebeuren als alle controlepunten een verbinding hebben met de centrale database. Of hoe had jij gedacht dat dat ging? Door 's avonds een print te maken van elk controlepunt en dat met de fiets of step naar de centrale te brengen om het daar over te typen ofzo?
quote:chipkaart conducteur
De conducteur heeft een mobiele chipkaartlezer waarmee hij de geldigheid van een Voordeelurenabonnement op de OV-chipkaart kan checken en hij kan zien of en waar er een check-in gedaan is. Daarnaast kan hij - met de toestemming van de kaarthouder - ook de reishistorie zien.
Het gaat fout bij de bewering van Stupendous dat de controle alleen maar plaats kan vinden door een verbinding met de database.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
ze kunnen dus gewoon de reishistorie aflezen, dus daar gaat het al fout
En hoe moet ik mijn toestemming geven aan de conductuer? Krijgt hij een digitale handtekening van mij dat de baas daarna kan zien dat er door mij toestemming is gegeven?quote:
Als bij het in- en uitchecken een te laag/negatief saldo wordt geconstateerd, kan bij automatische opwaardering je saldo worden aangevuld. Lijkt mij sterk dat je daar een dag op moet wachten als die gegevens pas 's avonds worden gesynchroniseerd.Ergo: permanente verbinding met de database.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het gaat fout bij de bewering van Stupendous dat de controle alleen maar plaats kan vinden door een verbinding met de database.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |