En in de landen die jij zo goed vind werkt de chipkaart vooral bij gesloten systemen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
alsof die poortjes het probleem zijn. In de bus, tram en trein (meeste stations) heb je ze niet eens.
Poortjes werken alleen in een gesloten systeem (bv bij metro)
Geef jij nou eens antwoord op de vraag op welk traject jouw vrouw reist en het zoveel duurder is geworden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
geef nou eens antwoord waarom die gegevens moeten worden opgeslagen 7 jaar lang
Trollquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn die poortjes geen probleem. Maar anderen maken er wel een probleem van. Dat ze niet goed opengaan, dat ze een kaart moeten gebruiken om een poortje open te maken. Het is nieuw voor de mensen en nieuw voor de OV bedrijven, dus dat levert wel eens irritaties op.
Dat er geen aandacht wordt besteed aan de privacy is totale onzin. Uit bovenstaande bericht blijkt duidelijk dat een regio site niet goed beveiligd was. De centrale OV chipkaart site is NIET gekraakt.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geef jij nou eens antwoord op de vraag op welk traject jouw vrouw reist en het zoveel duurder is geworden.
Ik reis al enige tijd met de kaart, en ik moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt. Als ik zo een paar reacties hier doorlees word ik al moe van al dat geklaag. Klagen en nog maar eens klagen, typisch Nederlands! Ook hier weer het onnodig op de man spelen omdat iemand een andere mening is toegedaan.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
Troll![]()
Je roept steeds dezelfde dingen waar niemand naar vraagt. Het gaat om de opslag van de gegevens, niet wie ze opslaat, kwalijke zaak daar niet van, maar dit had simpelweg voorkomen kunnen worden door een goed systeem, welke geen tot minimaal prive gegevens opslaat. Maak je het ook niet aantrekkelijk om het te hacken of anderzijds het hele project tegen te werken.
Ook weer een leuke; kwam aan op het station, waar ik normaal de trein pak. Check in, wacht op de trein.. geen trein.. Denk ik, check ik gewoon weer uit, geen probleem; nergens heen gegaan. Maar nee "u bent al ingecheckt" Paar minuten laten zelfde bericht, ik moest toch naar mijn bestemming (tram gepakt) maar weg 4 euro
ja doet hij altijd als de argumenten op zijn.quote:
Het is geen mening, het is domme blindheid.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:47 schreef Topmodelz het volgende:
[..]
Ik reis al enige tijd met de kaart, en ik moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt. Als ik zo een paar reacties hier doorlees word ik al moe van al dat geklaag. Klagen en nog maar eens klagen, typisch Nederlands! Ook hier weer het onnodig op de man spelen omdat iemand een andere mening is toegedaan.
Jammer.
Kan zeker zo zijn, maar vergeet niet dat er enorm veel problemen zijn (geweest). En die mensen vragen daar ook niet om, beetje kinderachtig om het af te doen als zeuren. Het is namelijk erg vervelend wanneer je bij verschillende vervoerders verschillende producten hebt staanquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:47 schreef Topmodelz het volgende:
[..]
Ik reis al enige tijd met de kaart, en ik moet zeggen dat het tot nu toe goed bevalt. Als ik zo een paar reacties hier doorlees word ik al moe van al dat geklaag. Klagen en nog maar eens klagen, typisch Nederlands! Ook hier weer het onnodig op de man spelen omdat iemand een andere mening is toegedaan.
Jammer.
Wat is de meerwaarde van het weten welk traject? In die post stond niet dat zijn vrouw opeens een heel andere route nam, maar wel dat ze duurder uit was, sinds de chipkaart.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geef jij nou eens antwoord op de vraag op welk traject jouw vrouw reist en het zoveel duurder is geworden.
Als je geen gegevens af wil staan: Koop een anonieme kaart. Hoe fucking moeilijk kan het zijn?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
Troll![]()
Je roept steeds dezelfde dingen waar niemand naar vraagt. Het gaat om de opslag van de gegevens, niet wie ze opslaat, kwalijke zaak daar niet van, maar dit had simpelweg voorkomen kunnen worden door een goed systeem, welke geen tot minimaal prive gegevens opslaat. Maak je het ook niet aantrekkelijk om het te hacken of anderzijds het hele project tegen te werken.
Interessante leerervaring. Deel het met de NS en het OV bedrijf van de tram.quote:Ook weer een leuke; kwam aan op het station, waar ik normaal de trein pak. Check in, wacht op de trein.. geen trein.. Denk ik, check ik gewoon weer uit, geen probleem; nergens heen gegaan. Maar nee "u bent al ingecheckt" Paar minuten laten zelfde bericht, ik moest toch naar mijn bestemming (tram gepakt) maar weg 4 euro
Omdat ik zelf wil checken op de verschillende sites of die route ook echt duurder is geworden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat is de meerwaarde van het weten welk traject? In die post stond niet dat zijn vrouw opeens een heel andere route nam, maar wel dat ze duurder uit was, sinds de chipkaart.
Wat bedoel je met verschillende vervoerders en verschillende producten?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
Kan zeker zo zijn, maar vergeet niet dat er enorm veel problemen zijn (geweest). En die mensen vragen daar ook niet om, beetje kinderachtig om het af te doen als zeuren. Het is namelijk erg vervelend wanneer je bij verschillende vervoerders verschillende producten hebt staan
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je geen gegevens af wil staan: Koop een anonieme kaart. Hoe fucking moeilijk kan het zijn?
De gegevens die nu uitgelekt zijn, zijn echt niet veel meer dan de gegevens die je nu moet opgeven als je een abbo of kortingskaart koopt.
Dat soort gegevens hadden net zo goed gehackt kunnen worden.
[..]
Interessante leerervaring. Deel het met de NS en het OV bedrijf van de tram.
Van dit soort dingen kunnen ze leren en het systeem beter maken.
Omdat ik dan niet mijn abbonement erop kan laden, hoe moeilijk is dat om te begrijpenquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je geen gegevens af wil staan: Koop een anonieme kaart. Hoe fucking moeilijk kan het zijn?
De gegevens die nu uitgelekt zijn, zijn echt niet veel meer dan de gegevens die je nu moet opgeven als je een abbo of kortingskaart koopt.
[..]
Dat reisproducten door bedrijf a wel worden herkent, maar bedrijf b krijgt de melding dat de kaart ongeldig is. Geef mij maar overal een los kaartje voorquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:56 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat bedoel je met verschillende vervoerders en verschillende producten?
En hoe is dat vervelend?
Nu is het ook zo dat je met je een bus abbo hebt en daarnaast een trein abbo. Dat kan nu allemaal op 1 kaart.
terwijl studenten en ouderen die keus niet eens hebben.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
Omdat ik dan niet mijn abbonement erop kan laden, hoe moeilijk is dat om te begrijpen![]()
?
Dat soort gegevens werden eerst niet digitaal opgeslagen, als ik een nieuwe moest halen moest ik die zelf komen halen, zelf gegevens invoeren, en kreeg ik na afloop een kaart mee. Lijkt me simpel verschil met nu niet?
Verder, in 4 jaar tijd heeft NIEMAND bedacht dat mensen ook wel eens op het perron komen en zien dat de trein niet rijdt?![]()
Achnee... Tot aan de OV chipkaart werkten ze gewoon met pen en papier. Geen computers, geen netwerken waar dat werd opgeslagen. Komop zeg.....quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:56 schreef fs180 het volgende:
[..]
Omdat ik dan niet mijn abbonement erop kan laden, hoe moeilijk is dat om te begrijpen![]()
?
Dat soort gegevens werden eerst niet digitaal opgeslagen, als ik een nieuwe moest halen moest ik die zelf komen halen, zelf gegevens invoeren, en kreeg ik na afloop een kaart mee. Lijkt me simpel verschil met nu niet?
Geen idee.quote:Verder, in 4 jaar tijd heeft NIEMAND bedacht dat mensen ook wel eens op het perron komen en zien dat de trein niet rijdt?![]()
Waarom zou B reisproducten van A moeten herkennen?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:58 schreef fs180 het volgende:
[..]
Dat reisproducten door bedrijf a wel worden herkent, maar bedrijf b krijgt de melding dat de kaart ongeldig is. Geef mij maar overal een los kaartje voor
Jawel hoor. Niemand is verplicht om met de OV chipkaart te reizen.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
terwijl studenten en ouderen die keus niet eens hebben.
vertel, hoe werden die reizen opgeslagen ? Jij als insider weet dat vast welquote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Achnee... Tot aan de OV chipkaart werkten ze gewoon met pen en papier. Geen computers, geen netwerken waar dat werd opgeslagen. Komop zeg.....
[..]
Wat een onzinquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jawel hoor. Niemand is verplicht om met de OV chipkaart te reizen.
Het gaat niet over reizen, maar om persoonsgegevens.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
vertel, hoe werden die reizen opgeslagen ? Jij als insider weet dat vast wel
Tief op met die duurdere kaart.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:53 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat voor nut heeft een vervoerder aan de paspoortgegevens van de ov-chipkaart-reizigers (en waarom zijn die nu wel opeens nodig?)quote:De gegevens die nu uitgelekt zijn, zijn echt niet veel meer dan de gegevens die je nu moet opgeven als je een abbo of kortingskaart koopt.
Dat hadden ze al 5 10 15 jaar geleden kunnen doenquote:[..]
Wie zet de ouderen en studenten een pistool op het hoofd om een persoonlijke OV chipkaart te nemen?quote:
Wellicht, niet zeker maar ik ga er wel vanuit. Eén ding is zeker; ik kreeg voor de chipkaart geen post van de vervoersbedrijven met mijn naam in de bus, of dat mij privegegevens uit konden worden gelezen door een boa. Er was een kaart, en daar stond mij naam, leeftijd en soort kaart op. Niets wat ik geheim wil houden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 20:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Achnee... Tot aan de OV chipkaart werkten ze gewoon met pen en papier. Geen computers, geen netwerken waar dat werd opgeslagen. Komop zeg.....
[..]
Geen idee.
Misschien ook wel en heb jij een verkeerde handeling gedaan.
Dat soort dingen alleen maar hier posten gaat het echt niet oplossen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |