De chauffeur hoort dan om 3 uur z'n stempel op kwart over 3 te zetten. Dan heb je (ruim) een uur om je reis te maken. Als je om 15:01 instapt en de stempel staat op 15:00 dan heb je maar 59 minuten voor het maken van de reis. Dat klopt niet met de voorwaarden, daarin staat dat je een uur (60 minuten) hebt.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus als de chauffeur de stempel om 14:55 op 3 uur zet, 1 over drie wordt gestempel, busrit duurt tot 15:30 heb je nog een half uur over, tot 16:00.
Link graag, met vage aannames schiet het niet echt op.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:06 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat was hun mening 5 jaar geleden. Misschien zijn ze daar vanaf gestapt.
Verschil is dat bij mij iedereen zijn privacy nog heeft, bij jou niet.quote:[..]
Net zo goed als jouw mening niet voor de rest van Nederland bepalend is, is mijn mening dat ook niet.
Je kan er voor kiezen geen gsm te gebruiken of te pinnen, kan je nog steeds redelijk tot goed meekomen. Maar openbaar vervoer, dat wordt voor een heel erg groot deel van de mensen hier in Nederland toch al een stuk lastiger. Plus, nogmaals, het is helemaal nergens voor nodig dat die gegevens zo lang worden opgeslagen.quote:Maar het gaat toch om de privacy die verkwanseld zou worden? Feit blijft dat iedereen die een GSM gebruikt, met abbo, of een pinpas die privacy allang verkwanseld heeft.
Zegt diegene die de vage aanname maakt dat het CPB na 5 jaar nog steeds hetzelfde denkt.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:28 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Link graag, met vage aannames schiet het niet echt op.
In jouw wereld gebruikt niemand een mobiele telefoon of pinpas?quote:Verschil is dat bij mij iedereen zijn privacy nog heeft, bij jou niet.
Je kunt er ook voor kiezen om een anonieme chipkaart te gaan gebruiken. Maar dit is al vaker besproken. Denk je nou echt dat mijn mening veranderd als we telkens maar dezelfde discussie gaan voeren?quote:Je kan er voor kiezen geen gsm te gebruiken of te pinnen, kan je nog steeds redelijk tot goed meekomen. Maar openbaar vervoer, dat wordt voor een heel erg groot deel van de mensen hier in Nederland toch al een stuk lastiger. Plus, nogmaals, het is helemaal nergens voor nodig dat die gegevens zo lang worden opgeslagen.
Anyway, de overstap tijd is niet bedoeld om terug te reizen. Anders had het wel "terugreistijd" geheten.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:00 schreef Light het volgende:
[..]
De chauffeur hoort dan om 3 uur z'n stempel op kwart over 3 te zetten. Dan heb je (ruim) een uur om je reis te maken. Als je om 15:01 instapt en de stempel staat op 15:00 dan heb je maar 59 minuten voor het maken van de reis. Dat klopt niet met de voorwaarden, daarin staat dat je een uur (60 minuten) hebt.
En als je een busrit tot 15:30 maakt, heb je geen 3 kwartier over. Je moet namelijk de bus weer uit zijn om 16:15 (stempeltijd was immers 15:15). Dus moet je dan op de plaats van bestemming zijn.
Waarom zou dat vaag zijn?quote:Op maandag 24 mei 2010 18:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zegt diegene die de vage aanname maakt dat het CPB na 5 jaar nog steeds hetzelfde denkt.
Misschien moet je het nog eens lezen om te begrijpen.quote:[..]
In jouw wereld gebruikt niemand een mobiele telefoon of pinpas?
Al verging de wereld dankzij de chipkaart, volgens jouw 'mening' zal het een geweldig iets blijven.quote:[..]
Je kunt er ook voor kiezen om een anonieme chipkaart te gaan gebruiken. Maar dit is al vaker besproken. Denk je nou echt dat mijn mening veranderd als we telkens maar dezelfde discussie gaan voeren?
Lijkt me juist wel, een van de voordelen van de strippenkaart. Je stapt op de bus, doet je boodschappen en stapt over op de bus terug.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Anyway, de overstap tijd is niet bedoeld om terug te reizen. Anders had het wel "terugreistijd" geheten.
Het is zeker een voordeel. Maar het is niet de bedoeling van de strippenkaart.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:44 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Lijkt me juist wel, een van de voordelen van de strippenkaart. Je stapt op de bus, doet je boodschappen en stapt over op de bus terug.
Omdat het niet abnormaal is om aan te nemen dat die mening is veranderd.quote:
Of die mensen of geen bezwaar hebben tegen nog meer inbreuk op de privacy vind ik niet zo belangrijk. Als je je privacy allang hebt opgegeven door pinpas en GSM te gebruiken is het ontzettend hypocriet als je moeilijk gaat doen over de OV chipkaart.quote:Misschien moet je het nog eens lezen om te begrijpen.
Overigens, hoe kom je er eigenlijk bij dat mensen geen bezwaar hebben tegen nog meer inbreuk op hun privacy? Je schermt daar al enige tijd mee, maar een bewijs of bron heb je nog niet laten zien.
Niet zo overdrijven he.quote:Al verging de wereld dankzij de chipkaart, volgens jouw 'mening' zal het een geweldig iets blijven.
Dat weten we niet. Die overstapmogelijkheid bestaat zo lang als ik me kan heugen, als dat niet de bedoeling zou zijn dan zouden vervoersbedrijven daar al lang geleden paal en perk aan gesteld hebben. Denk meer dat het in het kader van het dalurenkaartje van 1 euro valt. Dus om reizigers goedkoop de mogelijkheid te geven om de bus te pakken.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is zeker een voordeel. Maar het is niet de bedoeling van de strippenkaart.
Hoe hadden ze dat gratis terugreizen kunnen voorkomen?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:34 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Die overstapmogelijkheid bestaat zo lang als ik me kan heugen, als dat niet de bedoeling zou zijn dan zouden vervoersbedrijven daar al lang geleden paal en perk aan gesteld hebben. Denk meer dat het in het kader van het dalurenkaartje van 1 euro valt. Dus om reizigers goedkoop de mogelijkheid te geven om de bus te pakken.
Bijvoorbeeld door de overstaptijd te beperken, en alleen de reis in etappes af te stempelen.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hoe hadden ze dat gratis terugreizen kunnen voorkomen?
Dus om de zoveel tijd een stempel halen. Lijkt me weinig praktisch.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door de overstaptijd te beperken, en alleen de reis in etappes af te stempelen.
Wat is volgens jou dan wel de bedoeling van de strippenkaart ?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is zeker een voordeel. Maar het is niet de bedoeling van de strippenkaart.
dus wel om de zoveel tijd in en uitchecken maar niet elke reis opnieuw stempelen ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus om de zoveel tijd een stempel halen. Lijkt me weinig praktisch.
quote:Op maandag 24 mei 2010 13:00 schreef Light het volgende:
[..]
De chauffeur hoort dan om 3 uur z'n stempel op kwart over 3 te zetten. Dan heb je (ruim) een uur om je reis te maken. Als je om 15:01 instapt en de stempel staat op 15:00 dan heb je maar 59 minuten voor het maken van de reis. Dat klopt niet met de voorwaarden, daarin staat dat je een uur (60 minuten) hebt.
En als je een busrit tot 15:30 maakt, heb je geen 3 kwartier over. Je moet namelijk de bus weer uit zijn om 16:15 (stempeltijd was immers 15:15). Dus moet je dan op de plaats van bestemming zijn.
Waarbij VF ook maar voor het gemak de 40% korting meerijders vergeet. Die moeten nu om korting ook nog gewoon een papieren kaartje en ook voor dat "probleem" is geen oplossingquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat zal niet zo'n vaart lopen. Al is het maar omdat internationale vervoersbewijzen in Nederland gewoon geldig zijn en blijven. En ik zie het niet zo snel gebeuren dat alle 199 andere UIC-spoorwegmaatschappijen op de OV chipkaart overstappen
Wat Hukkie voorstelt is (denk ik) om de paar km stempelen zodat je niet terug kunt reizen.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus wel om de zoveel tijd in en uitchecken maar niet elke reis opnieuw stempelen ?
je heb echt rare logica hoor, je kan toch ook elke reis apart stempelen als het niet de bedoeling was dat mensen op dezelfde strippen verder kunnen reizen ? Blijkbaar was het dus wel de bedoeling
De NS is nog niet compleet over gestapt op het gebruik van de OV chipkaart/quote:Op maandag 24 mei 2010 20:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarbij VF ook maar voor het gemak de 40% korting meerijders vergeet. Die moeten nu om korting ook nog gewoon een papieren kaartje en ook voor dat "probleem" is geen oplossing
En dat zal ook blijven ook. Net zoals de treinkaartjes van internationale reizen er ook anders uitzien dan die van nationale reizen.quote:Overigens zijn er wel veel internationale reizigers hoor en ook voor binnenlandse Hi Speed reiziger geldt dit ook nog.
Nee echt je begrijpt er echt helemaal niets van he ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat Hukkie voorstelt is (denk ik) om de paar km stempelen zodat je niet terug kunt reizen.
Gelukkig geef jij wel het voorbeeld hoe mensen logisch moeten denken
Je moet nu ook elke reis apart stempelen op de strippenkaart.
maar blijft de vraag hoe kom je door een poortjequote:Op maandag 24 mei 2010 20:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De NS is nog niet compleet over gestapt op het gebruik van de OV chipkaart/
[..]
En dat zal ook blijven ook. Net zoals de treinkaartjes van internationale reizen er ook anders uitzien dan die van nationale reizen.
Nee leg eens uit wat Hukkie bedoeld.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee echt je begrijpt er echt helemaal niets van he ?
Blijkbaar heb je dat stuk dan toch niet gelezenquote:Op maandag 24 mei 2010 20:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar blijft de vraag hoe kom je door een poortje
Die overstapmogelijkheid is de bedoeling (als je overstapt hoef je niet opnieuw de basisstrip te rekenen) en dat je dan met hetzelfde kaartje ook terug kunt is niet meer dan een gevolg.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:34 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Die overstapmogelijkheid bestaat zo lang als ik me kan heugen, als dat niet de bedoeling zou zijn dan zouden vervoersbedrijven daar al lang geleden paal en perk aan gesteld hebben. Denk meer dat het in het kader van het dalurenkaartje van 1 euro valt. Dus om reizigers goedkoop de mogelijkheid te geven om de bus te pakken.
Er is geen overstaptijd vastgesteld, er is een totale reistijd bepaald. Die is afhankelijk van het aantal strippen, dus van de lengte van de reis.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door de overstaptijd te beperken, en alleen de reis in etappes af te stempelen.
Voor de slechte lezer :quote:Op maandag 24 mei 2010 20:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat Hukkie voorstelt is (denk ik) om de paar km stempelen zodat je niet terug kunt reizen.
Gelukkig geef jij wel het voorbeeld hoe mensen logisch moeten denken
Je moet nu ook elke reis apart stempelen op de strippenkaart.
maar voor de OV chipkaart vind je dit dus wel praktisch ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus om de zoveel tijd een stempel halen. Lijkt me weinig praktisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |