Een medewerker klantenservice OV-chipkaart gaf mij andere informatie:quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:55 schreef superworm het volgende:
[..]
De OV-Chipkaart, ofwel TransLink Systems, die de site en de kaarten e.d. onderhouden, krijgt de gegevens van de verschillende vervoersbedrijven. Dit kan tot zeven dagen duren. Als er daarna permutaties optreden kan dit onderzocht worden.
quote:Wij krijgen via de ov-bedrijven waar mee u heeft gereisd de transacties door en dat kan gemiddeld 7 dagen duren en soms langer.
En soms ook korter dan 7 dagen:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:24 schreef Light het volgende:
[..]
Een medewerker klantenservice OV-chipkaart gaf mij andere informatie:
[..]
quote:Op maandag 10 mei 2010 22:04 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag weer met OV chipkaart gereisd. NS en GVB transacties staan online
Dus met een beetje pech duurt het nog tien dagen voor ik mijn reisgegevens van gisteren kan zien. Dat gemidelde van zeven dagen moet ergens vandaan komen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En soms ook korter dan 7 dagen:
[..]
Zou kunnen.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 14:48 schreef Light het volgende:
[..]
Dus met een beetje pech duurt het nog tien dagen voor ik mijn reisgegevens van gisteren kan zien. Dat gemidelde van zeven dagen moet ergens vandaan komen.
Ik controleer(de) wel altijd het aantal gestempelde strippen, en soms ook of de stempelinformatie goed is/was. Bij de chipkaart kan ik niets controleren.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zou kunnen.
Maar ging jij ook altijd je strippenkaart aflezen om te kijken waar je gereisd had?
Jawel hoor. Elke keer als je uitcheckt komt in het display te staan was het gekost heeft en wat het saldo was.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:26 schreef Light het volgende:
[..]
Ik controleer(de) wel altijd het aantal gestempelde strippen, en soms ook of de stempelinformatie goed is/was. Bij de chipkaart kan ik niets controleren.
En als het niet klopt, zegt de chauffeur alleen maar dat je een email moet sturen. Als ik voor het in- of uitchecken zie dat het niet klopt, dan kan ik dat bij de chauffeur melden en kan hij het hopelijk oplossen. Dan hoef ik dus niet later achter mijn geld aan.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jawel hoor. Elke keer als je uitcheckt komt in het display te staan was het gekost heeft en wat het saldo was.
Maar je kan verder niets controleren, want je weet de gereisde afstand niet en per maatschappij verschillen de tarieven.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 15:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Jawel hoor. Elke keer als je uitcheckt komt in het display te staan was het gekost heeft en wat het saldo was.
En dat is dus onwenselijk.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 22:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je krijgt korting als je een klein beetje privacy opgeeft.
Maar dan ben je duurder uit, cirkelredenatie die nadelig uitvalt voor mensen met gezond verstand.quote:[..]
Niks moet. Als je je privacy niet op wil geven hoef je die kaart niet te kopen.
Jawel hoor:quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:00 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Maar je kan verder niets controleren, want je weet de gereisde afstand niet en per maatschappij verschillen de tarieven.
Dat is jouw mening.quote:
En ook dat is jouw mening.quote:Maar dan ben je duurder uit, cirkelredenatie die nadelig uitvalt voor mensen met gezond verstand.
Ik heb het niet gehad over historische gegevens (zo te zien kan ik daarop wel filteren) maar over actuele gegevens.quote:Momenteel wordt er hard gewerkt aan de optimalisatie van het transactieoverzicht. Denkt u hierbij aan het tonen van historische data en het kunnen gebruiken van transacties gegevens ten behoeve van declaratiedoeleinden. Houd hiervoor onze website in de gaten.
Het is een schande.quote:Op zaterdag 22 mei 2010 17:14 schreef Light het volgende:
Had ik al gezegd dat die site ov-chipkaart.nl ook best een faalsite is?
Transacties bekijken kan niet (of pas een onbekende tijd later) en als je er wat van zegt krijg je als reactie
[..]
Ik heb het niet gehad over historische gegevens (zo te zien kan ik daarop wel filteren) maar over actuele gegevens.
Volgens mij geeft 9292ov.nl wel een goede indicatie.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:08 schreef Abstergo het volgende:
Weet iemand wat het tegenwoordig kost om met de metro van Spijkenisse naar Rotterdamn te reizen?
Nee. Je betaalt alleen niet opnieuw het instaptarief als je binnen een half uur na het uitchecken weer incheckt.quote:En is binnen een bepaalde tijd terugreizen nog steeds gratis zoals destijds met de strippenkaart?
Dat is dus hetzelfde als met de strippenkaart. Alleen was daar de marge 1 uur (vanaf stempelen), bij 2 strippen. Bij de OVchipkaart is het 35 minuten na het uitchecken.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:34 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens mij geeft 9292ov.nl wel een goede indicatie.
[..]
Nee. Je betaalt alleen niet opnieuw het instaptarief als je binnen een half uur na het uitchecken weer incheckt.
Naar jouw mening beter, want met de chipkaart?quote:Op maandag 24 mei 2010 11:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is dus hetzelfde als met de strippenkaart. Alleen was daar de marge 1 uur (vanaf stempelen), bij 2 strippen. Bij de OVchipkaart is het 35 minuten na het uitchecken.
Ook die van het CBP.quote:
quote:[..]
En ook dat is jouw mening.
Eenieder met gezond verstand weet allang dat de privacy in gevaar is door GSM gebruik, gebruik van pinbetalingen en andere zaken.
Dus die zullen niet moeilijk doen over een pasje dat een paar keer per dag aangeeft waar je een paar seconden was.
Dat was hun mening 5 jaar geleden. Misschien zijn ze daar vanaf gestapt.quote:
Net zo goed als jouw mening niet voor de rest van Nederland bepalend is, is mijn mening dat ook niet.quote:Dom geblaat, omdat A gevaarlijk is, maakt het niet uit dat B t/m Z het ook zijn. Maar omdat het jouw mening is, zou de rest van Nederland er geen enkel probleem mee moeten hebben, want anders zijn het allemaal zeurkousen...
Ligt eraan.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:56 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Naar jouw mening beter, want met de chipkaart?
Maar je bent dus wel slechter uit.
Da's dus niet hetzelfde. Bij de strippenkaart mag je gratis terugreizen, bij de OV-chipkaart betaal je wel de kilometerkosten maar niet het basistarief bij de terugreis.quote:Op maandag 24 mei 2010 11:39 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat is dus hetzelfde als met de strippenkaart. Alleen was daar de marge 1 uur (vanaf stempelen), bij 2 strippen. Bij de OVchipkaart is het 35 minuten na het uitchecken.
Hmmm... Inderdaad, fout van mij.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:23 schreef Light het volgende:
[..]
Da's dus niet hetzelfde. Bij de strippenkaart mag je gratis terugreizen, bij de OV-chipkaart betaal je wel de kilometerkosten maar niet het basistarief bij de terugreis.
De stempel kan de tijd alleen per kwartier aangeven. Daarom hoort die tijd 0 tot 15 minuten voor te lopen op de werkelijke tijd. Dus als de chauffeur de stempel net heeft goedgezet, heb je met een strippenkaart 10 minuten langer om terug te reizen.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:07 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ligt eraan.
Als je busrit van 2 strippen een half uur duurt en de chauffeur heeft net de stempel op tijd gezet, heb je bij de OV chipkaart 5 minuten meer om terug te reizen.
Dus als de chauffeur de stempel om 14:55 op 3 uur zet, 1 over drie wordt gestempel, busrit duurt tot 15:30 heb je nog een half uur over, tot 16:00.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:39 schreef Light het volgende:
[..]
De stempel kan de tijd alleen per kwartier aangeven. Daarom hoort die tijd 0 tot 15 minuten voor te lopen op de werkelijke tijd. Dus als de chauffeur de stempel net heeft goedgezet, heb je met een strippenkaart 10 minuten langer om terug te reizen.
De chauffeur hoort dan om 3 uur z'n stempel op kwart over 3 te zetten. Dan heb je (ruim) een uur om je reis te maken. Als je om 15:01 instapt en de stempel staat op 15:00 dan heb je maar 59 minuten voor het maken van de reis. Dat klopt niet met de voorwaarden, daarin staat dat je een uur (60 minuten) hebt.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus als de chauffeur de stempel om 14:55 op 3 uur zet, 1 over drie wordt gestempel, busrit duurt tot 15:30 heb je nog een half uur over, tot 16:00.
Link graag, met vage aannames schiet het niet echt op.quote:Op maandag 24 mei 2010 12:06 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat was hun mening 5 jaar geleden. Misschien zijn ze daar vanaf gestapt.
Verschil is dat bij mij iedereen zijn privacy nog heeft, bij jou niet.quote:[..]
Net zo goed als jouw mening niet voor de rest van Nederland bepalend is, is mijn mening dat ook niet.
Je kan er voor kiezen geen gsm te gebruiken of te pinnen, kan je nog steeds redelijk tot goed meekomen. Maar openbaar vervoer, dat wordt voor een heel erg groot deel van de mensen hier in Nederland toch al een stuk lastiger. Plus, nogmaals, het is helemaal nergens voor nodig dat die gegevens zo lang worden opgeslagen.quote:Maar het gaat toch om de privacy die verkwanseld zou worden? Feit blijft dat iedereen die een GSM gebruikt, met abbo, of een pinpas die privacy allang verkwanseld heeft.
Zegt diegene die de vage aanname maakt dat het CPB na 5 jaar nog steeds hetzelfde denkt.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:28 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Link graag, met vage aannames schiet het niet echt op.
In jouw wereld gebruikt niemand een mobiele telefoon of pinpas?quote:Verschil is dat bij mij iedereen zijn privacy nog heeft, bij jou niet.
Je kunt er ook voor kiezen om een anonieme chipkaart te gaan gebruiken. Maar dit is al vaker besproken. Denk je nou echt dat mijn mening veranderd als we telkens maar dezelfde discussie gaan voeren?quote:Je kan er voor kiezen geen gsm te gebruiken of te pinnen, kan je nog steeds redelijk tot goed meekomen. Maar openbaar vervoer, dat wordt voor een heel erg groot deel van de mensen hier in Nederland toch al een stuk lastiger. Plus, nogmaals, het is helemaal nergens voor nodig dat die gegevens zo lang worden opgeslagen.
Anyway, de overstap tijd is niet bedoeld om terug te reizen. Anders had het wel "terugreistijd" geheten.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:00 schreef Light het volgende:
[..]
De chauffeur hoort dan om 3 uur z'n stempel op kwart over 3 te zetten. Dan heb je (ruim) een uur om je reis te maken. Als je om 15:01 instapt en de stempel staat op 15:00 dan heb je maar 59 minuten voor het maken van de reis. Dat klopt niet met de voorwaarden, daarin staat dat je een uur (60 minuten) hebt.
En als je een busrit tot 15:30 maakt, heb je geen 3 kwartier over. Je moet namelijk de bus weer uit zijn om 16:15 (stempeltijd was immers 15:15). Dus moet je dan op de plaats van bestemming zijn.
Waarom zou dat vaag zijn?quote:Op maandag 24 mei 2010 18:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zegt diegene die de vage aanname maakt dat het CPB na 5 jaar nog steeds hetzelfde denkt.
Misschien moet je het nog eens lezen om te begrijpen.quote:[..]
In jouw wereld gebruikt niemand een mobiele telefoon of pinpas?
Al verging de wereld dankzij de chipkaart, volgens jouw 'mening' zal het een geweldig iets blijven.quote:[..]
Je kunt er ook voor kiezen om een anonieme chipkaart te gaan gebruiken. Maar dit is al vaker besproken. Denk je nou echt dat mijn mening veranderd als we telkens maar dezelfde discussie gaan voeren?
Lijkt me juist wel, een van de voordelen van de strippenkaart. Je stapt op de bus, doet je boodschappen en stapt over op de bus terug.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Anyway, de overstap tijd is niet bedoeld om terug te reizen. Anders had het wel "terugreistijd" geheten.
Het is zeker een voordeel. Maar het is niet de bedoeling van de strippenkaart.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:44 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Lijkt me juist wel, een van de voordelen van de strippenkaart. Je stapt op de bus, doet je boodschappen en stapt over op de bus terug.
Omdat het niet abnormaal is om aan te nemen dat die mening is veranderd.quote:
Of die mensen of geen bezwaar hebben tegen nog meer inbreuk op de privacy vind ik niet zo belangrijk. Als je je privacy allang hebt opgegeven door pinpas en GSM te gebruiken is het ontzettend hypocriet als je moeilijk gaat doen over de OV chipkaart.quote:Misschien moet je het nog eens lezen om te begrijpen.
Overigens, hoe kom je er eigenlijk bij dat mensen geen bezwaar hebben tegen nog meer inbreuk op hun privacy? Je schermt daar al enige tijd mee, maar een bewijs of bron heb je nog niet laten zien.
Niet zo overdrijven he.quote:Al verging de wereld dankzij de chipkaart, volgens jouw 'mening' zal het een geweldig iets blijven.
Dat weten we niet. Die overstapmogelijkheid bestaat zo lang als ik me kan heugen, als dat niet de bedoeling zou zijn dan zouden vervoersbedrijven daar al lang geleden paal en perk aan gesteld hebben. Denk meer dat het in het kader van het dalurenkaartje van 1 euro valt. Dus om reizigers goedkoop de mogelijkheid te geven om de bus te pakken.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is zeker een voordeel. Maar het is niet de bedoeling van de strippenkaart.
Hoe hadden ze dat gratis terugreizen kunnen voorkomen?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:34 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Die overstapmogelijkheid bestaat zo lang als ik me kan heugen, als dat niet de bedoeling zou zijn dan zouden vervoersbedrijven daar al lang geleden paal en perk aan gesteld hebben. Denk meer dat het in het kader van het dalurenkaartje van 1 euro valt. Dus om reizigers goedkoop de mogelijkheid te geven om de bus te pakken.
Bijvoorbeeld door de overstaptijd te beperken, en alleen de reis in etappes af te stempelen.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hoe hadden ze dat gratis terugreizen kunnen voorkomen?
Dus om de zoveel tijd een stempel halen. Lijkt me weinig praktisch.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door de overstaptijd te beperken, en alleen de reis in etappes af te stempelen.
Wat is volgens jou dan wel de bedoeling van de strippenkaart ?quote:Op maandag 24 mei 2010 19:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is zeker een voordeel. Maar het is niet de bedoeling van de strippenkaart.
dus wel om de zoveel tijd in en uitchecken maar niet elke reis opnieuw stempelen ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus om de zoveel tijd een stempel halen. Lijkt me weinig praktisch.
quote:Op maandag 24 mei 2010 13:00 schreef Light het volgende:
[..]
De chauffeur hoort dan om 3 uur z'n stempel op kwart over 3 te zetten. Dan heb je (ruim) een uur om je reis te maken. Als je om 15:01 instapt en de stempel staat op 15:00 dan heb je maar 59 minuten voor het maken van de reis. Dat klopt niet met de voorwaarden, daarin staat dat je een uur (60 minuten) hebt.
En als je een busrit tot 15:30 maakt, heb je geen 3 kwartier over. Je moet namelijk de bus weer uit zijn om 16:15 (stempeltijd was immers 15:15). Dus moet je dan op de plaats van bestemming zijn.
Waarbij VF ook maar voor het gemak de 40% korting meerijders vergeet. Die moeten nu om korting ook nog gewoon een papieren kaartje en ook voor dat "probleem" is geen oplossingquote:Op zaterdag 22 mei 2010 11:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat zal niet zo'n vaart lopen. Al is het maar omdat internationale vervoersbewijzen in Nederland gewoon geldig zijn en blijven. En ik zie het niet zo snel gebeuren dat alle 199 andere UIC-spoorwegmaatschappijen op de OV chipkaart overstappen
Wat Hukkie voorstelt is (denk ik) om de paar km stempelen zodat je niet terug kunt reizen.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus wel om de zoveel tijd in en uitchecken maar niet elke reis opnieuw stempelen ?
je heb echt rare logica hoor, je kan toch ook elke reis apart stempelen als het niet de bedoeling was dat mensen op dezelfde strippen verder kunnen reizen ? Blijkbaar was het dus wel de bedoeling
De NS is nog niet compleet over gestapt op het gebruik van de OV chipkaart/quote:Op maandag 24 mei 2010 20:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Waarbij VF ook maar voor het gemak de 40% korting meerijders vergeet. Die moeten nu om korting ook nog gewoon een papieren kaartje en ook voor dat "probleem" is geen oplossing
En dat zal ook blijven ook. Net zoals de treinkaartjes van internationale reizen er ook anders uitzien dan die van nationale reizen.quote:Overigens zijn er wel veel internationale reizigers hoor en ook voor binnenlandse Hi Speed reiziger geldt dit ook nog.
Nee echt je begrijpt er echt helemaal niets van he ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat Hukkie voorstelt is (denk ik) om de paar km stempelen zodat je niet terug kunt reizen.
Gelukkig geef jij wel het voorbeeld hoe mensen logisch moeten denken
Je moet nu ook elke reis apart stempelen op de strippenkaart.
maar blijft de vraag hoe kom je door een poortjequote:Op maandag 24 mei 2010 20:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De NS is nog niet compleet over gestapt op het gebruik van de OV chipkaart/
[..]
En dat zal ook blijven ook. Net zoals de treinkaartjes van internationale reizen er ook anders uitzien dan die van nationale reizen.
Nee leg eens uit wat Hukkie bedoeld.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee echt je begrijpt er echt helemaal niets van he ?
Blijkbaar heb je dat stuk dan toch niet gelezenquote:Op maandag 24 mei 2010 20:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar blijft de vraag hoe kom je door een poortje
Die overstapmogelijkheid is de bedoeling (als je overstapt hoef je niet opnieuw de basisstrip te rekenen) en dat je dan met hetzelfde kaartje ook terug kunt is niet meer dan een gevolg.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:34 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat weten we niet. Die overstapmogelijkheid bestaat zo lang als ik me kan heugen, als dat niet de bedoeling zou zijn dan zouden vervoersbedrijven daar al lang geleden paal en perk aan gesteld hebben. Denk meer dat het in het kader van het dalurenkaartje van 1 euro valt. Dus om reizigers goedkoop de mogelijkheid te geven om de bus te pakken.
Er is geen overstaptijd vastgesteld, er is een totale reistijd bepaald. Die is afhankelijk van het aantal strippen, dus van de lengte van de reis.quote:Op maandag 24 mei 2010 19:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door de overstaptijd te beperken, en alleen de reis in etappes af te stempelen.
Voor de slechte lezer :quote:Op maandag 24 mei 2010 20:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat Hukkie voorstelt is (denk ik) om de paar km stempelen zodat je niet terug kunt reizen.
Gelukkig geef jij wel het voorbeeld hoe mensen logisch moeten denken
maar voor de OV chipkaart vind je dit dus wel praktisch ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus om de zoveel tijd een stempel halen. Lijkt me weinig praktisch.
Geef eens gewoon antwoord op mijn vraag in plaats van weer te gaan zeuren.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Voor de slechte lezer :
Je begrijpt dus echt niet hoe een strippenkaart werkt he ?
EN dan wil je discussieren over de OV chipkaart en de voor/nadelen t.o.v. de strippenkaart
Laat me niet lachen man
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationale_Strippenkaart
Kun je nou ook zelfs je eigen vragen niet meer herinneren?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:30 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar voor de OV chipkaart vind je dit dus wel praktisch ?
ik reageer hier op, jouw antwoord, ik heb het zelfs vet gemaakt voor jequote:Op maandag 24 mei 2010 20:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geef eens gewoon antwoord op mijn vraag in plaats van weer te gaan zeuren.
Leg eens uit wat Hukkie bedoeld.
En hoe kun je per reis apart stempelen dan?
gewoon duidelijk zeggen JA of NEEquote:Op maandag 24 mei 2010 20:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Kun je nou ook zelfs je eigen vragen niet meer herinneren?
Officieel moet je de heen en terug reis apart stempelen.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik reageer hier op, jouw antwoord, ik heb het zelfs vet gemaakt voor je
dat moet dus helemaal niet, begrijp je dat niet
Welk traject reist jou vrouw ook alweer?quote:Ik zeur niet, ik vraag me gewoon af waarom jij zulke antwoorden geeft
Dat jij de vraag weer ontwijkt en over Hukkie begint
Hoe kom je dan in de toekomst door een poortje als meereizer of internationale reiziger ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:26 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je dat stuk dan toch niet gelezen
Ja.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
gewoon duidelijk zeggen JA of NEE
voor de strippenkaart vind je dit niet praktisch, voor de OV chipkaart wel ?
Lees eens even terug.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoe kom je dan in de toekomst door een poortje als meereizer of internationale reiziger ?
quote:Op maandag 24 mei 2010 20:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Officieel moet je de heen en terug reis apart stempelen.
En onder reis versta ik vertrek van A naar B en eventueel een overstap op C. Het vervoer tussen A en C en B en C zie ik niet als aparte reis.
Dus nogmaals, hoe stel jij je het voor dat er met de strippenkaart voorkomen had kunnen worden dat mensen terug gaan reizen binnen dat 1 uur reistijd?
[..]
Welk traject reist jou vrouw ook alweer?
Vetgredrukt of niet, maar ik weet niet wat voor strippenkaart jij hebt. Met die van mij mag ik gewoon terugreizen. Er staat welliswaar op "Per reis stempelt u één strip voor iedere zone waarin u reist, plus één strip voor het basistarief. Overstappen is toegestaan." Nergens staat dat heen en terug als twee reizen in plaats van een overstap beschouwd moet worden.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
ik reageer hier op, jouw antwoord, ik heb het zelfs vet gemaakt voor je
dat moet dus helemaal niet, begrijp je dat niet
Ik zeur niet, ik vraag me gewoon af waarom jij zulke antwoorden geeft
Dat jij de vraag weer ontwijkt en over Hukkie begint
Dus weer geen antwoord, goed hoor. Dus geen oplossing hiervoorquote:Op maandag 24 mei 2010 20:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Lees eens even terug.
Die discussie is al gevoerd en daar heb ik ook al een mogelijk antwoord op gegeven
maar nogmaals VF, waarom vind je dit voor de OV chipkaart wel praktisch en voor de strippenkaart niet ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
gewoon duidelijk zeggen JA of NEE
voor de strippenkaart vind je dit niet praktisch, voor de OV chipkaart wel ?
Jawel hoor. Dat jij niet terug wilt lezen of niet logisch na kunt denken betekend niet dat er geen oplossing voor is.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:38 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus weer geen antwoord, goed hoor. Dus geen oplossing hiervoor
Omdat in het hypothetische geval van Hukkie iemand om de paar KM moet stempelen. Als ik 'm goed begrijp.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar nogmaals VF, waarom vind je dit voor de OV chipkaart wel praktisch en voor de strippenkaart niet ?
Waar staat dat?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
Bullshit, je betaalt niet per reis, je betaalt per tijd
gewoon elke keer opnieuw stempelen dan maar hequote:Op maandag 24 mei 2010 20:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Ik zie alleen maar staan dat je per reis moet stempelen. Niet per tijd.
Nee bij jou moet je alles spellen, omdat je niet weet hoe de strippenkaart werktquote:Op maandag 24 mei 2010 20:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Omdat in het hypothetische geval van Hukkie iemand om de paar KM moet stempelen. Als ik 'm goed begrijp.
De discussie ging over een systeem om te voorkomen dat mensen terug gaan reizen met de strippenkaart. Dus met andere regels dan nu voor de strippenkaart gelden...quote:Op maandag 24 mei 2010 20:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee bij jou moet je alles spellen, omdat je niet weet hoe de strippenkaart werkt
Zolang de gestempelde strippen geldig zijn mag de reiziger, in de zones waarvoor is gestempeld, onbeperkt reizen en overstappen. Hij mag de kaart, zolang die geldig is, ook voor de terugreis gebruikenquote:Op maandag 24 mei 2010 20:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Ik zie alleen maar staan dat je per reis moet stempelen. Niet per tijd.
Van welke regels moet dat?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Officieel moet je de heen en terug reis apart stempelen.
Als B dan gelijk is aan A reis je dus gewoon weer terug naar het beginpunt.quote:En onder reis versta ik vertrek van A naar B en eventueel een overstap op C. Het vervoer tussen A en C en B en C zie ik niet als aparte reis.
Niet, maar waarom zou je dat willen voorkomen?quote:Dus nogmaals, hoe stel jij je het voor dat er met de strippenkaart voorkomen had kunnen worden dat mensen terug gaan reizen binnen dat 1 uur reistijd?
Jij reageert op alles dus ? Maak jezelf niet belachelijk manquote:Op maandag 24 mei 2010 20:46 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Waar dan lezen?
In diezelfde post als waar staat welk traject jouw vrouw reist?
Achterop mijn strippenkaart staat dat je per reis moet stempelen. Er staat expliciet bij dat overstappen is toegestaan. Er staat niet expliciet bij dat terugreizen is toegestaan.quote:
Dat is dus heen en weer reizen.quote:Als B dan gelijk is aan A reis je dus gewoon weer terug naar het beginpunt.
Omdat de vervoersbedrijven geen filantropische instellingen zijn en gratis reisjes weggeven.quote:Niet, maar waarom zou je dat willen voorkomen?
Nogmaals, welk stuk begrijp jet niet dat je strippen een bepaalde tijd geldig zijn ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:50 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Achterop mijn strippenkaart staat dat je per reis moet stempelen. Er staat expliciet bij dat overstappen is toegestaan. Er staat niet expliciet bij dat terugreizen is toegestaan.
[..]
Dat is dus heen en weer reizen.
[..]
Omdat de vervoersbedrijven geen filantropische instellingen zijn en gratis reisjes weggeven.
Zoals al vaker gezegd, ja het mag. Maar het is niet de bedoeling.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nogmaals, welk stuk begrijp jet niet dat je strippen een bepaalde tijd geldig zijn ?
Terugreizen is ook overstappen alleen binnen een bepaalde tijd
Zolang de gestempelde strippen geldig zijn mag de reiziger, in de zones waarvoor is gestempeld, onbeperkt reizen en overstappen. Hij mag de kaart, zolang die geldig is, ook voor de terugreis gebruiken
Jij bent echt hopeloos hoor, daar reageer ik op op, maar lezen kan je gewoon nietquote:Op maandag 24 mei 2010 20:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
De discussie ging over een systeem om te voorkomen dat mensen terug gaan reizen met de strippenkaart. Dus met andere regels dan nu voor de strippenkaart gelden...
Over slecht lezen gesproken....
quote:Op maandag 24 mei 2010 20:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd, ja het mag. Maar het is niet de bedoeling.
Zoals al eerder gezegd, we weten niet of dat wel of niet de bedoeling is.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Discussiëren is ook alles in de juiste context plaatsen en niet hier en daar 1 zinnetje eruit pikken.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij bent echt hopeloos hoor, daar reageer ik op op, maar lezen kan je gewoon niet
Discussieren is hoor en wederhoor
dus het is niet de bedoeling dat ik binnen 3,5 terugreis ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:54 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Oh en dat kan meneer VF wel dan ?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:58 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Discussiëren is ook alles in de juiste context plaatsen en niet hier en daar 1 zinnetje eruit pikken.
Wat denk je, zouden de OV bedrijven graag zien dat je 1 keer 3 strippen stempelt of 2 keer 2?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd, we weten niet of dat wel of niet de bedoeling is.
3,5 wat?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus het is niet de bedoeling dat ik binnen 3,5 terugreis ?
En dat hebben OV bedrijven 30 jaar getolereerd ? Wat een onzin zeg
Over zeuren gesproken
3,5 uurquote:Op maandag 24 mei 2010 21:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
3,5 wat?
En de OV bedrijven hebben dat 30 jaar getoleerd omdat er geen andere manier was. Of heb jij een manier om binnen zones te reizen en te zorgen dat mensen niet heen en terug gaan reizen binnen de tijd die krijgen om binnen die zone te reizen?
Wat zouden ze niet mogen?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
3,5 uur
waarom zouden mensen dat niet mogen als ze betaald hebben ? Het staat zelfs in de voorwaarden
Terugreizen. Daar gaat het al de hele tijd over.quote:
Niet. Je mag onbeperkt reizen binnen de zones waarvoor gestempeld is en binnen de tijd waarin die stempel geldig is. Dus je mag ook terug.quote:Nog steeds in afwachting van de manier waarop het terug reizen beperkt kan worden met de strippenkaart.....
quote:Op maandag 24 mei 2010 21:11 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nog steeds in afwachting van de manier waarop het terug reizen beperkt kan worden met de strippenkaart.....
Er werdt gesteld dat de OV bedrijven dat terugreizen wel onmogelijk zouden hebben gemaakt als ze dat terugreizen echt niet wilde hebben.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:15 schreef Light het volgende:
[..]
Terugreizen. Daar gaat het al de hele tijd over.
[..]
Niet. Je mag onbeperkt reizen binnen de zones waarvoor gestempeld is en binnen de tijd waarin die stempel geldig is. Dus je mag ook terug.
Ja dat geldt in de huidige maatschappij, waar winstbejag op de eerste plaats komt en de belangen van de reiziger op grote afstand daarachter komen. Nogmaals, als men wilde dat de reiziger 2x2 stempels moest nemen, dan heeft men 30 jaar de tijd gehad om dat aan te passen. Maar dat is niet gebeurd.quote:Op maandag 24 mei 2010 20:59 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat denk je, zouden de OV bedrijven graag zien dat je 1 keer 3 strippen stempelt of 2 keer 2?
Tijdsduur laten vallen. Dus met 2 strippen heb je een dagkaart.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
tijdsduur laten vervallen, is ook al eerder gezegd hoor. Alleen ik ben niet zo kinderachtig dat ik het niet nog een keer zeg
OV bedrijven zijn weer gebaat bij reizigers die 10x 1x3 stempels doen ipv 5 reizigers die het 2x2 doen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:17 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja dat geldt in de huidige maatschappij, waar winstbejag op de eerste plaats komt en de belangen van de reiziger op grote afstand daarachter komen. Nogmaals, als men wilde dat de reiziger 2x2 stempels moest nemen, dan heeft men 30 jaar de tijd gehad om dat aan te passen. Maar dat is niet gebeurd.
Nogmaals de vraag aan jou, wat hadden ze dan aan moeten passen?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:17 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja dat geldt in de huidige maatschappij, waar winstbejag op de eerste plaats komt en de belangen van de reiziger op grote afstand daarachter komen. Nogmaals, als men wilde dat de reiziger 2x2 stempels moest nemen, dan heeft men 30 jaar de tijd gehad om dat aan te passen. Maar dat is niet gebeurd.
OV bedrijven zijn ook meer gebaat bij mensen die 4982739847x2 strippen gebruiken dan bij mensen die 10x1x3 strippen gebruiken.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
OV bedrijven zijn weer gebaat bij reizigers die 10x 1x3 stempels doen ipv 5 reizigers die het 2x2 doen.
Of zou dit weer te ingwikkeld zijn voor VF
de strippenkaart nooit in moeten voeren en iedereen gewoon met een ruilmiddel laten betalen, net als vroeger OPA VFquote:Op maandag 24 mei 2010 21:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nogmaals de vraag aan jou, wat hadden ze dan aan moeten passen?
Dat heb ik al eerder gezegd:quote:Op maandag 24 mei 2010 21:21 schreef VancouverFan het volgende:
Nogmaals de vraag aan jou, wat hadden ze dan aan moeten passen?
quote:Op maandag 24 mei 2010 19:50 schreef Hukkie het volgende:
Dan kun je ook niet overstappen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:15 schreef macca728 het volgende:
[..]
tijdsduur laten vervallen, is ook al eerder gezegd hoor. Alleen ik ben niet zo kinderachtig dat ik het niet nog een keer zeg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |