Nee, om het simpel te houden: de tijdsduur terugbrengen van 3,5 uur naar 1 minuut.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tijdsduur laten vallen. Dus met 2 strippen heb je een dagkaart.
Nee dat is logisch.
En strippenkaarten per strekkende meter verkopen zeker.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:29 schreef wuh het volgende:
[..]
Nee, om het simpel te houden: de tijdsduur terugbrengen van 3,5 uur naar 1 minuut.
dat bij de invoering van de strippnekaart gezocht is naar een systeem waardoor er meer reizigers met het OV zouden gaan reizen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:22 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
OV bedrijven zijn ook meer gebaat bij mensen die 4982739847x2 strippen gebruiken dan bij mensen die 10x1x3 strippen gebruiken.
Jouw punt is?
Waar heb ik dat gezegd? WAAR?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En strippenkaarten per strekkende meter verkopen zeker.
Wat heeft dat te maken met de wel of niet mogelijkheid tot terugreizen?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat bij de invoering van de strippnekaart gezocht is naar een systeem waardoor er meer reizigers met het OV zouden gaan reizen.
De omgekeerde wereld bij de invoering van de OV chipkaart, waarbij juist is uitgegaan van een daling van het aantal reizigers, bron Prov Staten Zuid Holland
Je kan beter anderen niet uitlachen hoorquote:Op maandag 24 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En strippenkaarten per strekkende meter verkopen zeker.
Ah op die manier. Dacht dat je reistijd per minuut wilde stempelenquote:Op maandag 24 mei 2010 21:35 schreef wuh het volgende:
[..]
Waar heb ik dat gezegd? WAAR?
Gewoon de zones behouden, afgestempelde strippen vervallen als je de bus uitstapt.
niets, ik reageer op 1 van je andere posten, maar blijkbaar vergeet je dus wat je zelf schrijftquote:Op maandag 24 mei 2010 21:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met de wel of niet mogelijkheid tot terugreizen?
dus hij heeft het niet gezegd, jij heb het gedacht ??quote:Op maandag 24 mei 2010 21:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ah op die manier. Dacht dat je reistijd per minuut wilde stempelen
Aha. Dus bij overstappen weer opnieuw stempelen en een basis strip.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je kan beter anderen niet uitlachen hoor
Als jij mensen niet wil laten terugreizen, moet je ze gewoon elke reis opnieuw laten stempelen, de tijdsduur laten vervallen, wat dus niet betekent dat je heel de dag kan reizen VF
Daar heeft men bewust NIET voor gekozen
Flikker toch op met dat getroll.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus hij heeft het niet gezegd, jij heb het gedacht ??
Voor alle duidelijkheid JA Of NEE
LOOP NIET ZO TE ZEIKEN MANquote:Op maandag 24 mei 2010 21:37 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Aha. Dus bij overstappen weer opnieuw stempelen en een basis strip.
Als je dat een goed plan vind, snap ik niet waarom je zo loopt te zeuren op de OV chipkaart.
en dan hebben we het nog niets eens over de mogelijkheid om met een dagretour van de NS heel de dag heen en weer te reizen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:39 schreef Light het volgende:
Overigens is dat terugreizen ook niet echt een probleem. Het speelt alleen bij korte ritten. Als je van A naar B al drie kwartier bezig bent en 3 strippen moet laten afstempelen, moet je voor de terugreis gewoon opnieuw stempelen.
Bijvoorbeeld als ik met de bus vanuit Leiderdorp naar Sassenheim wil (om even een lokaal voorbeeld te geven). Nu stempel ik bij instap in de bus in Leiderdorp al gelijk 8 strippen af om in Sassenheim te komen, inclusief overstap van een uur op Leiden CS.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe dat dan in zijn werk zou gaan.
De reis wordt nu ook al in etappes afgestempeld (zones) dus volgens mij krijg je op jouw manier alleen maar meer zones. En dat lijkt me niet goed voor de overzichtelijkheid.
Ik zeg toch "ALS je dat een goed plan vind". Ik zeg nergens dat jij dat een goed plan vind...quote:Op maandag 24 mei 2010 21:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
LOOP NIET ZO TE ZEIKEN MAN
Eerstr vraag je me iets uit te leggen , dan doe ik dat voor je en dan zeg je dat ik ergens voor of tegen bent ???
LEZEN man, waar staat dat ik het een goed plan vindt ? citaat
Maar hoe gaat dat dan bij de korte stukjes waar je maar 2 strippen nodig hebt en geen overstap?quote:Op maandag 24 mei 2010 21:43 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld als ik met de bus vanuit Leiderdorp naar Sassenheim wil (om even een lokaal voorbeeld te geven). Nu stempel ik bij instap in de bus in Leiderdorp al gelijk 8 strippen af om in Sassenheim te komen, inclusief overstap van een uur op Leiden CS.
Als die overstaptijd komt te vervallen, dan stempel ik in Leiderdorp twee strippen af om op Leiden CS te komen, en daar 6 strippen in de bus naar Sassenheim.
Lijkt me klip en klaar, op die manier elimineer de mogelijkheid voor mensen om op de zelfde strippen terug te reizen. Maar dat had men zelf in de afgelopen 30 jaar ook zelf kunnen bedenken, als het echt niet de bedoeling was geweest.
nee m maar dat impliceer je wel degelijkquote:Op maandag 24 mei 2010 21:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zeg toch "ALS je dat een goed plan vind". Ik zeg nergens dat jij dat een goed plan vind...
dat blijft hetzelfde natuurlijk alleen de tijdsduur heb je niet meer hequote:Op maandag 24 mei 2010 21:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Maar hoe gaat dat dan bij de korte stukjes waar je maar 2 strippen nodig hebt en geen overstap?
Duh, als de overstaptijd komt te vervallen, dan moet je ook op de terugreis weer opnieuw stempelen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Maar hoe gaat dat dan bij de korte stukjes waar je maar 2 strippen nodig hebt en geen overstap?
Ik impliceer het niet. Jij kunt gewoon niet lezen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:45 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee m maar dat impliceer je wel degelijk
begrijp je nu hoe het werkt ?
Oke. Dan met korte reizen binnen 1 zones maar wel met een overstap.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:46 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Duh, als de overstaptijd komt te vervallen, dan moet je ook op de terugreis weer opnieuw stempelen.
Jij kan niet lezenquote:Op maandag 24 mei 2010 21:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik impliceer het niet. Jij kunt gewoon niet lezen.
Dat mag niet van NS, voor zover ik weet. Je mag heen en terug, maar als je aan de terugreis begonnen bent mag je niet meer heen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
en dan hebben we het nog niets eens over de mogelijkheid om met een dagretour van de NS heel de dag heen en weer te reizen.
Maar dat zou ook wel niet kunnen volgens VF
Wel 2x2 stempelen, maar de overstap bestaat dan niet meer he.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Oke. Dan met korte reizen binnen 1 zones maar wel met een overstap.
Moet je 2 keer 2 stempelen.
Jij wel als je eerlijk bentquote:Op maandag 24 mei 2010 21:48 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Oke. Dan met korte reizen binnen 1 zones maar wel met een overstap.
Moet je 2 keer 2 stempelen.
Ik heb in mijn leven 1 keer de kans gehad om met de strippen binnen de tijd terug te reizen. Was ook een kort stukje met de bus en was binnen 10 minuten ook weer op de terugweg.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij kan niet lezen
Wet je nu hoe de strippenkaart werkt of heb je nog meer vragen ??
Zeg nou eerlijk, in jouw familie stempel je opnieuw, ook al zijn de strippen nog geldig ?
Eerlijk is eerlijk immers
Als je stempelt, wordt er een basisstrip gerekend. Dus met twee keer stempelen betaal je een strip meer.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:43 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld als ik met de bus vanuit Leiderdorp naar Sassenheim wil (om even een lokaal voorbeeld te geven). Nu stempel ik bij instap in de bus in Leiderdorp al gelijk 8 strippen af om in Sassenheim te komen, inclusief overstap van een uur op Leiden CS.
Als die overstaptijd komt te vervallen, dan stempel ik in Leiderdorp twee strippen af om op Leiden CS te komen, en daar 6 strippen in de bus naar Sassenheim.
Lijkt me klip en klaar, op die manier elimineer de mogelijkheid voor mensen om op de zelfde strippen terug te reizen. Maar dat had men zelf in de afgelopen 30 jaar ook zelf kunnen bedenken, als het echt niet de bedoeling was geweest.
Dus betaal je 4 strippen voor een afstand waar je bij een andere bus maar 2 strippen betaald. Niet echt fair he.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Wel 2x2 stempelen, maar de overstap bestaat dan niet meer he.
En hoe wordt dat gecontroleerdquote:Op maandag 24 mei 2010 21:50 schreef Light het volgende:
[..]
Dat mag niet van NS, voor zover ik weet. Je mag heen en terug, maar als je aan de terugreis begonnen bent mag je niet meer heen.
Zolang je niet gecontroleerd en gestempeld wordt kan het, maar het is niet de bedoeling.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe wordt dat gecontroleerd
Kan dus niet, dus je kan meerdere keren heen en weer reizen
Prijs strippen verlagen of basistarief afschaffen.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:52 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus betaal je 4 strippen voor een afstand waar je bij een andere bus maar 2 strippen betaald. Niet echt fair he.
Tot je een keer gecontroleerd bent op de terugweg. Conducteurs kunnen aan de stempels zien in welke trein je zat en dus ook welke kant je opging.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:53 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe wordt dat gecontroleerd
Kan dus niet, dus je kan meerdere keren heen en weer reizen
deze post is zeker weer gevoelig voor VFquote:Op maandag 24 mei 2010 21:50 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij wel als je eerlijk bent
Doe je dat ?
Even voor de duidelijkheid, dit is geen werkelijkheid. Ik reageerde met deze post op de vraag van VF hoe het eea in zn werk zou kunnen gaan als de overstap bij de strippenkaart zou worden afgeschaft. We dwalen af.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:52 schreef Light het volgende:
[..]
Als je stempelt, wordt er een basisstrip gerekend. Dus met twee keer stempelen betaal je een strip meer.
Lees even de context van de discussie terug. Dan kun je dat met logisch nadenken zelf wel uitvinden.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Prijs strippen verlagen of basistarief afschaffen.
Maar waarom maak je je druk over een systeem waar de OV bedrijven niet voor gekozen hebben ?
Je rukt weer iets uit de contextquote:Op maandag 24 mei 2010 21:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
deze post is zeker weer gevoelig voor VF
Als je terugreist VF en je strippen zijn nog geldig, wat deed je dan ?
Opnieuw stempelen ? of Niet ?
dat zeg ik, VF gaat nu al discussieren over systemen die terecht niet zijn ingevoerd.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, dit is geen werkelijkheid. Ik reageerde met deze post op de vraag van VF hoe het eea in zn werk zou kunnen gaan als de overstap bij de strippenkaart zou worden afgeschaft. We dwalen af.
Maar jouw methode is niet echt eerlijk he.quote:Op maandag 24 mei 2010 21:57 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, dit is geen werkelijkheid. Ik reageerde met deze post op de vraag van VF hoe het eea in zn werk zou kunnen gaan als de overstap bij de strippenkaart zou worden afgeschaft. We dwalen af.
Dus mijn punt dat er geen goed systeem mogelijk is om terugreizen te voorkomen met de huidige strippenkaart, klopt gewoon.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat zeg ik, VF gaat nu al discussieren over systemen die terecht niet zijn ingevoerd.
jij vond dat toch eerlijker ? hij reageert op jou hoorquote:Op maandag 24 mei 2010 22:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Maar jouw methode is niet echt eerlijk he.
Als je 5 km moet reizen over 2 bussen, betaal je dus 2 keer zoveel strippen als iemand die met 1 bus 8 km kan reizen.
quote:Op maandag 24 mei 2010 22:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus mijn punt dat er geen goed systeem mogelijk is om terugreizen te voorkomen met de huidige strippenkaart, klopt gewoon.
Waar zeg ik dat dat eerlijker is. Citaat graag!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij vond dat toch eerlijker ? hij reageert op jou hoor
Ik denk dat ze zich er wel degelijk van bewust waren dat terugreizen mogelijk is zonder opnieuw af te stempelen toen de strippenkaart ingevoerd werd. Het hele punt lijkt me een non-issue.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:01 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus mijn punt dat er geen goed systeem mogelijk is om terugreizen te voorkomen met de huidige strippenkaart, klopt gewoon.
Zoals zo veel gezeur rond de OV chipkaart een non issue is.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:04 schreef Light het volgende:
[..]
Ik denk dat ze zich er wel degelijk van bewust waren dat terugreizen mogelijk is zonder opnieuw af te stempelen toen de strippenkaart ingevoerd werd. Het hele punt lijkt me een non-issue.
Ik vind aspecten als prijsstijging en privacy wel belangrijke issues. En het feit dat er niets meer gecontroleerd kan worden (nouja, alleen achteraf via een website) ook.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals zo veel gezeur rond de OV chipkaart een non issue is.
dus jij mag wel doen, wat wij volgens jou niet mogen doen ? Rare manier van denkenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:05 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Zoals zo veel gezeur rond de OV chipkaart een non issue is.
Waar zeg ik dat jij iets niet mag doen? Citaat graag!quote:Op maandag 24 mei 2010 22:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus jij mag wel doen, wat wij volgens jou niet mogen doen ? Rare manier van denken
Maar hoe deed je dat nou met dat stempelen ? Je kan het wel negeren of over hen lullen maar als je ons verwijt misbruikt te maken van een systeem, terwijl je dat zelf ook doet, vind ik dat ook erg hypocriet van je
quote:Op maandag 24 mei 2010 21:51 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik heb in mijn leven 1 keer de kans gehad om met de strippen binnen de tijd terug te reizen. Was ook een kort stukje met de bus en was binnen 10 minuten ook weer op de terugweg.
Andere keren zat er teveel tijd tussen heen en terug reizen. Dus moest ik wel 2 keer stempelen.
repeat, OV chipkaart is voor veel mensen goedkoper, je kan anonieme chipkaart nemen en je kan alles vooraf controleren. En je moet niet zeiken over je privacy want dat doe je ook niet met je pinpas en GSMquote:Op maandag 24 mei 2010 22:09 schreef Light het volgende:
[..]
Ik vind aspecten als prijsstijging en privacy wel belangrijke issues. En het feit dat er niets meer gecontroleerd kan worden (nouja, alleen achteraf via een website) ook.
Citaat graagquote:Op maandag 24 mei 2010 22:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Zie eerdere topics, waar je mij dat verweet
Toipics 5 t/m 9 ofzo
Dus zullen we dat gejank om citaat voortaan maar achterwege laten?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
citeer jou maar, toen ik hetzelfde vroeg
Jij vraagt er elke keer om als er iemand een argument hebt dat niet in jouw straatje past.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dus zullen we dat gejank om citaat voortaan maar achterwege laten?
Dus zullen we dat gejank om citaat voortaan maar achterwege laten?quote:Op maandag 24 mei 2010 22:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Jij vraagt er elke keer om als er iemand een argument hebt dat niet in jouw straatje past.
nou succes, ik kreeg als reactie van Qbuzz dat het hun niet bekend was, dat er voor bussen die hetzelfde begin en eindpunt hebben, verschillende tarieven waren.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:32 schreef Light het volgende:
Om van dat gezeur over die prijzen af te zijn, heb ik aan de lokale busvervoerder gevraagd naar de afstanden tussen de haltes op 1 lijn en naar het kilometertarief. Het strippentarief ken ik, dus dan kan ik precies berekenen hoeveel de OV-chipkaart gemiddeld goedkoper is.
Gelukkig heb ik niet met Qbuzz te maken. En wikipedia biedt het instaptarief en de kilometerprijs ook. Dus het gaat me voornamelijk om de afstandstabel. Ik heb weinig zin om de afstanden tussen 39 haltes te berekenen aan de hand van 9292ov.nl (maar 't is wel een mogelijkheid).quote:Op maandag 24 mei 2010 22:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou succes, ik kreeg als reactie van Qbuzz dat het hun niet bekend was, dat er voor bussen die hetzelfde begin en eindpunt hebben, verschillende tarieven waren.
Daarna kreeg ik als reactie dat het kilometertarief overal gelijk is (???)
En de derde reactie was dat de tarieven niet bekend waren (???)
Het is wel heel erg dat Qbuzz zelf niet eens lijkt te weten wat hun tarieven zijn of waar die op zijn gebaseerd. Uiteindelijk moeten ze die automaten toch op de een of andere manier instellen om te zorgen dat reizigers de juiste prijs betalen.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou succes, ik kreeg als reactie van Qbuzz dat het hun niet bekend was, dat er voor bussen die hetzelfde begin en eindpunt hebben, verschillende tarieven waren.
Daarna kreeg ik als reactie dat het kilometertarief overal gelijk is (???)
En de derde reactie was dat de tarieven niet bekend waren (???)
Overigens kreeg ik van OV9292.nl op de vraag waarom veel tarieven op hun site niet juist waren als reactie dat dat feit hun bekend is , maar dat ze afhankelijk zijn van de OV bedrijven, onder meer Qbuzz dus, die zelf de tarieven niet eens weet
Voor alle duidelijkheid : Qbuzz rijdt ook in regio Rotterdam waar het verplicht is om met de OV chipkaart te reizen en ik praat over hun afdeling in Rotterdam.
Bij de klantenservice kan je regio's kiezen namelijk
Lijkt mij ook, maar dan hebben ze het dus over de kilometerprijs.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:49 schreef Light het volgende:
[..]
Het is wel heel erg dat Qbuzz zelf niet eens lijkt te weten wat hun tarieven zijn of waar die op zijn gebaseerd. Uiteindelijk moeten ze die automaten toch op de een of andere manier instellen om te zorgen dat reizigers de juiste prijs betalen.
Ik heb daarom ook gevraagd om een afstandstabel voor een enkele buslijn. Die informatie moeten ze hebben. Ook basistarief en kilometerprijs is informatie die ze moeten hebben.quote:Op maandag 24 mei 2010 22:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar dan hebben ze het dus over de kilometerprijs.
Ja ik weet niet hoe lang de routes van de bus zelf zijn
Uiteraard wel in de praktijk getest en daaruit bleek dat je met de bus die de langste slinger maakte 3x zoveel betaalde als met de sneldienst. Mensen die dus niet in de buurt van de sneldienst wonen hebben vette pech.
Nogmaals dus getest met hetzelfde begin en eindpunt
Krijgen we dat weer hoor. Je geheugen is ook echt een zeef hè en je hebt nul komma nul weet van hoe het systeem nu werkt, maar maakt op basis van je onjuiste vermoedens wel allemaal oliedomme vergelijkingen met de chipkaart. Ik zal het nog maar eens zeggen, misschien dat het dan wel een keer doordringt: Je koopt met huidige systeem geen trajectreizen, je koopt het recht om in (een) bepaalde zone(s) rond te reizen voor een bepaalde tijd, ongeacht welke kant je opgaat, of dat nou heen en terug en weer heen is, en ongeacht hoe vaak je wilt reizen.quote:Op maandag 24 mei 2010 18:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Anyway, de overstap tijd is niet bedoeld om terug te reizen. Anders had het wel "terugreistijd" geheten.
En zoals ik ook al heb gezegd is er nergens een melding dat terugreizen is toegestaan.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 02:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Krijgen we dat weer hoor. Je geheugen is ook echt een zeef hè en je hebt nul komma nul weet van hoe het systeem nu werkt, maar maakt op basis van je onjuiste vermoedens wel allemaal oliedomme vergelijkingen met de chipkaart. Ik zal het nog maar eens zeggen, misschien dat het dan wel een keer doordringt: Je koopt met huidige systeem geen trajectreizen, je koopt het recht om in (een) bepaalde zone(s) rond te reizen voor een bepaalde tijd, ongeacht welke kant je opgaat, of dat nou heen en terug en weer heen is, en ongeacht hoe vaak je wilt reizen.
Het heet ook helemaal nergens overstaptijd, leuk verzinsel van je. Heb je überhaupt wel eens een strippenkaart in je handen gehad? Er wordt gesproken van een geldigheidsduur en daarnaast is er een mededeling dat overstappen is toegestaan.
En hoevaak gebeurd dat dan?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 02:20 schreef Zelva het volgende:
Nog een enorm nadeel van de chipkaart ten opzichte van de strippenkaart trouwens. Er is geen maximumtarief meer. Nu is dat nog 20 strippen. Laten we het basistarief buiten beschouwing, dan kost dat je 9 euro 50 aan strippen. Daar kun je met de chipkaart in Gelderland bijvoorbeeld net aan 76 kilometer mee reizen.
Hoezo niet duurder?
Daar heb je wel een punt, hoewel ik me ook afvraag hoeveel mensen 20 strippen stempelen (en niet met de trein gaan voor die reis).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 02:20 schreef Zelva het volgende:
Nog een enorm nadeel van de chipkaart ten opzichte van de strippenkaart trouwens. Er is geen maximumtarief meer. Nu is dat nog 20 strippen. Laten we het basistarief buiten beschouwing, dan kost dat je 9 euro 50 aan strippen. Daar kun je met de chipkaart in Gelderland bijvoorbeeld net aan 76 kilometer mee reizen.
Hoezo niet duurder?
dat is flauwekul want er staat ook nergens dat je in 1 richting moet reizen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En zoals ik ook al heb gezegd is er nergens een melding dat terugreizen is toegestaan.
Dus lees even alles wat ik gister gezegd heb hierover. Ik zou niet weten waarom ik met alleen jou dezelfde discussie nog een keer moet gaan voeren
Er zijn wel wat freaks die zulke acties uithhalen omdat dat net iets goedkoper is als met de trein reizen hadden ze berekend, maar hun liever dan ik 0mdat de reistijd dan zolang wordt. Ik zie in dit topic wel een psychopaat die hiertoe in staat zou zijn zou hij het eerder geweten hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:23 schreef Light het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, hoewel ik me ook afvraag hoeveel mensen 20 strippen stempelen (en niet met de trein gaan voor die reis).
daarentegen zijn er talloze mensen die even snel heen en weer reizen op dezelfde strippenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 08:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er zijn wel wat freaks die zulke acties uithhalen omdat dat net iets goedkoper is als met de trein reizen hadden ze berekend, maar hun liever dan ik 0mdat de reistijd dan zolang wordt. Ik zie in dit topic wel een psychopaat die hiertoe in staat zou zijn zou hij het eerder geweten hebben.
ik ook, 5 strippen heen en weer naar R'dam Centrum, 1,5 uur + vaak 15 of 30 min extra door stempel chauffeurquote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:16 schreef One_of_the_few het volgende:
ik heb best vaak heen en terug op 1x stempelen gedaan. 10 min, 30 min in stad snel wat doen en weer terug. op 1x stempelen en geldig.
Er is helemaal geen sprake van een discussie, je hebt gewoon ongelijk, je snapt het zonesysteem gewoon niet. Punt. Er is ook helemaal geen sprake van terugreizen, maar je reist simpel weer door een zone waar je het recht hebt gekocht om door te reizen. Bij het huidige systeem bestaan er helemaal geen trajecten waar je op terug kunt reizen, er zijn zones. En je kunt terugkomen in een zone als je daarvoor betaald hebt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 07:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En zoals ik ook al heb gezegd is er nergens een melding dat terugreizen is toegestaan.
Dus lees even alles wat ik gister gezegd heb hierover. Ik zou niet weten waarom ik met alleen jou dezelfde discussie nog een keer moet gaan voeren
Nou gelukkig maar. Dan heb je toch nog een leuke dag.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:54 schreef Zelva het volgende:
[..]
Er is helemaal geen sprake van een discussie, je hebt gewoon ongelijk, je snapt het zonesysteem gewoon niet. Punt. Er is ook helemaal geen sprake van terugreizen, maar je reist simpel weer door een zone waar je het recht hebt gekocht om door te reizen. Bij het huidige systeem bestaan er helemaal geen trajecten waar je op terug kunt reizen, er zijn zones. En je kunt terugkomen in een zone als je daarvoor betaald hebt.
Er is wel degelijk een melding dat terugreizen is toegestaan, alleen omdat je het zonesysteem niet snapt, dringt dat niet tot die ene hersencel van je door. Je hebt een geldigheidsduur voor een bepaald aantal zones en je mag overstappen. Als je voor 9 zones stempelt, koop je het recht om in die zones voor 2 uur rond te reizen, ongeacht waar je heen wilt, en je mag overstappen.
Je snapt gewoon het zonesysteem totaal niet, meer is er hier niet aan de hand. Wacht even, waarschijnlijk snap je het wel trouwens, maar komt dat je niet goed uit voor je flutargumentatie en blijf je daarom maar hardnekkig volhouden dat je gelijk hebt, terwijl je hilarische onzin uitkraamt.
In 1,5 maand 115 duizend chipkaart gebruikers erbij. Gaat goedquote:400.000 treinreizigers maken gebruik van ov-chipkaart
UTRECHT - Ongeveer 400.000 treinreizigers gebruiken de ov-chipkaart als vervoersbewijs. Dat heeft een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen dinsdag gezegd.
Sinds half april voert de NS campagne om treinreizigers te laten overstappen op het digitale vervoersbewijs. ,,Toen hadden 285.000 mensen reizen op saldo aangevraagd. Sinds de campagne loopt, gaat het hard.''
Uit eigen onderzoek van de spoorwegen blijkt volgens de woordvoerster dat reizigers nu ,,op een keerpunt'' staan in de acceptatie van de ov-chipkaart. ,,Mensen gaan nu de voordelen inzien en omarmen het.''
De chipkaart kan automatisch online worden opgeladen, waardoor de rij voor de kaartautomaat voorgoed tot het verleden behoort. Ook zijn twee gechipte enkele reizen even duur als een papieren retourkaartje en dus goedkoper dan een papieren enkeltje. (PO)
quote:Vrijdag vaarwel voor de strippenkaart
De verkoop van strippenkaarten en papieren abonnementen voor het openbaar vervoer in Amsterdam stopt vrijdag.
In tabakszaken, supermarkten en bij de loketten van Arriva, Connexxion en GVB is dan geen strippenkaart meer te krijgen. Vanaf donderdag 3 juni wordt de strippenkaart niet meer geaccepteerd in het openbaar vervoer in de regio. De OV-chipkaart is dan het enige geldige vervoerbewijs bij Arriva, Connexxion en GVB.
De OV-chipkaart is al sinds augustus vorig jaar het enige vervoerbewijs in de Amsterdamse metro. Op donderdag 3 juni volgen ook de bussen en trams in de stadsregio Amsterdam. Ook in de trein tussen de Amsterdamse stations is de strippenkaart vanaf 3 juni niet meer geldig.
Vanaf zaterdag gaat het GVB een week lang reizigers extra informeren over de OV-chipkaart met promotieteams op 22 plekken in de stad. Reizigers kunnen hier voor 10 euro een anonieme OV-chipkaart kopen.
Er zijn tot nu toe ruim 300 oplaad- en ophaalpunten bij tabakszaken, supermarkten, op metrostations en bij loketten gemaakt. Saldo laden kan ook in de bussen van Connexxion.
Dan kan je ook rustig je links geven...quote:Op maandag 24 mei 2010 19:25 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Omdat het niet abnormaal is om aan te nemen dat die mening is veranderd.
Het CBP is ook van mening veranderd wat betreft de noodzaak van het opslaan van die reisgegevens.
Of het hypocriet is of niet (beter: of jij het hypocriet vindt of niet) was niet de vraag. Jij stelt dat mensen 'daar geen bezwaar tegen hebben'. Waar haal je dat vandaan? Of is dat 'jouw mening' die hier als waarheid wordt neergeplempt?quote:[..]
Of die mensen of geen bezwaar hebben tegen nog meer inbreuk op de privacy vind ik niet zo belangrijk. Als je je privacy allang hebt opgegeven door pinpas en GSM te gebruiken is het ontzettend hypocriet als je moeilijk gaat doen over de OV chipkaart.
Tja, als je ook eens wat zou lezen dan had je lang geleden al gezien waarom deze vorm van de chipkaart ook niet goed is. Maar goed, je blijft zeuren dat het 'kleinigheden' zijn in een 'verder pefect' systeem of bagatelliseert alles.quote:[..]
Niet zo overdrijven he.
Ik heb al regelmatig gezegd dat er nog wat te verbeteren valt aan de OV chipkaart en dat ik het bijv. ook niet eens ben met het gereden km rekenen ipv hemelsbreed.
Azijnzeikers zoals jij weigeren ook maar iets positiefs te erkennen aan de OV chipkaart. Alles is kut en de voordelen bestaan niet.
Of het hypocriet is of niet (beter: of jij het hypocriet vindt of niet) was niet de vraag. Jij stelt dat mensen 'daar geen bezwaar tegen hebben'. Waar haal je dat vandaan? Of is dat 'jouw mening' die hier als waarheid wordt neergeplempt?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:49 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dan kan je ook rustig je links geven...
[..]
En jij ook niet.quote:Tja, als je ook eens wat zou lezen dan had je lang geleden al gezien waarom deze vorm van de chipkaart ook niet goed is. Maar je kan lang blijven zeuren of bagatelliseren, gelijk heb je niet.
Als stelling. Als mensen die allang GSM en Pinpas gebruiken nu wel gaan klagen over de OV chipkaart die hun privacy zou schenden is dat gewoonweg hypocriet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Of het hypocriet is of niet (beter: of jij het hypocriet vindt of niet) was niet de vraag. Jij stelt dat mensen 'daar geen bezwaar tegen hebben'. Waar haal je dat vandaan? Of is dat 'jouw mening' die hier als waarheid wordt neergeplempt?
Flikker nou eens met je pinpas en GSm, want leg eens uit, hoe kan men aan de hand van mijn pin gegevens zien waar ik heb gereist. Wordne deze gegevens ook 7 jar opgeslagen. NEEquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als stelling. Als mensen die allang GSM en Pinpas gebruiken nu wel gaan klagen over de OV chipkaart die hun privacy zou schenden is dat gewoonweg hypocriet.
[..]
En jij ook niet.
OM BETERE SERVICE TE KUNNEN VERLENEN EN DAT ZOU NODIG ZIJN VOOR DE BELASTING.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:26 schreef macca728 het volgende:
WAAR HEEFT MEN DIE REISGEGEVENS VOOR NODIG ?????????? En waarom 7 jaar bewaren ?
Het volgen van GSM an sich lijkt me niet zo'n probleem, bovendien worden die gegevens verder niet opgeslagen. Waar het om gaat is dat men met de OV chip tot 7 jaar na dato kan zien waar je geweest bent, dat is het probleem. En daar gaat misbruik gemaakt van worden, ongeacht of het mag of niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:18 schreef VancouverFan het volgende:
Je vergeet voor jouw eigen gemak dat eenieder met een GSM abbo veel makkelijker te volgen is dan iemand met een chipkaart. In plaats daarvan weer een boel geschreeuw van je.
dat laatste is al bullshit, dat weet je alquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:27 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
OM BETERE SERVICE TE KUNNEN VERLENEN EN DAT ZOU NODIG ZIJN VOOR DE BELASTING.
Nou vertel eens. De kaart is nu al een paar jaar in gebruik. Op welke manier is er al misbruik van gemaakt? Met welk doel dan?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:27 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het volgen van GSM an sich lijkt me niet zo'n probleem, bovendien worden die gegevens verder niet opgeslagen. Waar het om gaat is dat men met de OV chip tot 7 jaar na dato kan zien waar je geweest bent, dat is het probleem. En daar gaat misbruik gemaakt van worden, ongeacht of het mag of niet.
Oud artikeltje, maar wel passend in dit stukje discussie: http://www.security.nl/ar(...)pkaart_foto%27s.html
zuchtquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
dat laatste is al bullshit, dat weet je al
leg uit betere service
en dat van iemand die al 20x met zijn pinpas komtquote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
zucht
Waarom stel je zo vaak dezelfde vragen?
het is nu ongeveer een week geleden, heb je al aan de conducteur gevraagd wat hij ziet als hij jouw chipkaart controleert ? Ziet hij jouw reisgegevens ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
zucht
Waarom stel je zo vaak dezelfde vragen?
Niet in de trein geweest deze week. Helaas.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
het is nu meer dan een week geleden, heb je al aan de conducteur gevraagd wat hij ziet als hij jouw chipkaart controleert ? Ziet hij jouw reisgegevens ?
Als telkens weer hetzelfde gezeur komt over de privacy, dan geef ik telkens weer aan waarom men allang die privacy heeft opgegeven.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
en dat van iemand die al 20x met zijn pinpas komt
hoe kan men mij betere service geven als ik 7 jaar lang in en uitcheck ?
Zie de link die ik gaf, dat lijkt me oneigenlijk gebruik van de OV Chip.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:30 schreef VancouverFan het volgende:
Nou vertel eens. De kaart is nu al een paar jaar in gebruik. Op welke manier is er al misbruik van gemaakt? Met welk doel dan?
Bron? Ik ken zaken als het Amber-Alert, maar de politie die iedereen lukraak sms-jes stuurt adhv plaatsbepaling is nieuw voor me.quote:Het gebeurd nu al regelmatig dat mensen die in de buurt van een misdaad zijn geweest een SMS van de politie krijgen of ze wat gezien hebben.
Louwes is veroordeeld, mede doordat uit belgegevens bleek dat hij ten tijde van de moord in Deventer was. Ik kan niets over plaatsbepaling vinden.quote:Ernst Louwes is veroordeeld mede aan de hand van een plaatsbepaling van zijn telefoon.
Dat doe ik ook niet.quote:Dus ga niet doen alsof ze met die telefoon gegevens niks kunnen.
waarom stel jij dezelfde vragen ? ik mag het niet en jij wel ? net als terugreizen met de strippenkaart ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:31 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
zucht
Waarom stel je zo vaak dezelfde vragen?
Dus jouw argumenten voor het bewaren van deze gegevens zijn weer op ?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als telkens weer hetzelfde gezeur komt over de privacy, dan geef ik telkens weer aan waarom men allang die privacy heeft opgegeven.
En dat was voor de afspraken met het CBP. Sindsdien zijn er geen andere voorbeelden.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:39 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zie de link die ik gaf, dat lijkt me oneigenlijk gebruik van de OV Chip.
Het wordt al een paar jaar gebruikt. En het is niet lukraak, alleen SMS'jes aan de mensen die in de buurt waren.quote:Bron? Ik ken zaken als het Amber-Alert, maar de politie die iedereen lukraak sms-jes stuurt adhv plaatsbepaling is nieuw voor me.
September was de misdaad, januari werden de SMSjes verstuurd. Zat dus een maand of 4 tussen.quote:de Amsterdamse politie zal vaker proberen getuigen van misdrijven via sms'jes op te sporen. Maandag verstuurde de politie een tekstbericht naar 3500 mensen die op 23 september omstreeks 20.00 uur in de buurt van de Febo aan de Amsteldijk waren. Daar werd toen de 29-jarige wiskundeleraar in opleiding Hassan Ait Khouda doodgeschoten.
Dat ze weten dat hij in Deventer was lijkt me een duidelijke plaatsbepaling.quote:Louwes is veroordeeld, mede doordat uit belgegevens bleek dat hij ten tijde van de moord in Deventer was. Ik kan niets over plaatsbepaling vinden.
Mijn argumenten zijn hetzelfde. Net als het gezeur.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus jouw argumenten voor het bewaren van deze gegevens zijn weer op ?
Goedkoop hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |