Het is geen loon he. Daarnaast vind ik het nogal schokkend dat mensen met een uitkering ook vakantie geld zouden krijgen. Vakantie moet je verdienen (letterlijk en figuurlijk) na een drukke periode studeren of werken.quote:
Vakantiegeld "krijg" je niet, hoe dan ook.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het is geen loon he. Daarnaast vind ik het nogal schokkend dat mensen met een uitkering ook vakantie geld zouden krijgen. Vakantie moet je verdienen (letterlijk en figuurlijk) na een drukke periode studeren of werken.
dus datquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vakantiegeld "krijg" je niet, hoe dan ook.
Het is gewoon 12 maand lang ingehouden op je uitkering en je krijgt het dan in één keer uitbetaald.
En ook mensen met een uitkering willen wel eens een weekje naar Ameland of een nieuwe koelkast.
Anyway, goed begin van de 29 miljard die we moeten bezuinigen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vakantiegeld "krijg" je niet, hoe dan ook.
Het is gewoon 12 maand lang ingehouden op je uitkering en je krijgt het dan in één keer uitbetaald.
En ook mensen met een uitkering willen wel eens een weekje naar Ameland of een nieuwe koelkast.
aw ok interessantquote:
Ik mag het niet zeggen, maar ik doe het toch.quote:
Die halen ze maar bij mensen die wél sterk staan in de maatschappij, zoals ik.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:20 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Anyway, goed begin van de 29 miljard die we moeten bezuinigen.
Dus iemand die zijn hele gehandicapt is mag nooit op vakantie? We sturen anderen patiënten "gratis" op snoepreisjes om met dolfijnen te zwemmen ed en kansjongeren naar NY dan mogen wajongers ook gewoon op vakantie hoorquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het is geen loon he. Daarnaast vind ik het nogal schokkend dat mensen met een uitkering ook vakantie geld zouden krijgen. Vakantie moet je verdienen (letterlijk en figuurlijk) na een drukke periode studeren of werken.
Dat mag je vinden.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die halen ze maar bij mensen die wél sterk staan in de maatschappij, zoals ik.
een goed begin is het aanpakken van de belachelijk hoge lonen voor top ambtenare, bonussen en ander geld-wolven-gedrag.. begin daar maar eens.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:20 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Idd errug achterlijk....quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
En tevens 1 van de meest misbruikte vangnetten van NLquote:
Je zal me nooit horen zeggen dat die anderen dingen wel mijn seal of aproval krijgen, net zoals al die kutscholieren die eerst een jaar naar "australië" moeten, want dat is "hip".quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:22 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Dus iemand die zijn hele gehandicapt is mag nooit op vakantie? We sturen anderen patiënten "gratis" op snoepreisjes om met dolfijnen te zwemmen ed en kansjongeren naar NY dan mogen wajongers ook gewoon op vakantie hoor
Nee al die groepen die je noemt horen niet op vakantie te gaan. Als je op vakantie kan, kan je ook werken. Als je zo ziek bent dat je niet op vakantie kan, dan mag je van mij part een uitkering krijgen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:22 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Dus iemand die zijn hele gehandicapt is mag nooit op vakantie? We sturen anderen patiënten "gratis" op snoepreisjes om met dolfijnen te zwemmen ed en kansjongeren naar NY dan mogen wajongers ook gewoon op vakantie hoor
Tadaaaaaaa!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee al die groepen die je noemt horen niet op vakantie te gaan. Als je op vakantie kan, kan je ook werken. Als je zo ziek bent dat je niet op vakantie kan, dan mag je van mij part een uitkering krijgen.
Echt ik blijf me verbazen over Nederland.
Iedere regeling wordt misbruikt, daar mag best kritisch naar gekeken worden.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef Catch22- het volgende:
En tevens 1 van de meest misbruikte vangnetten van NL
Jaaa hiero!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vraag me bij dit soort discussies altijd af of mensen beseffen dat er ook werkende Nederlanders zijn die niet op vakantie kunnen.
die krijgen dan gewoon geld van de overheid.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef MdMa98 het volgende:
Even offtopic, (net als de rest hier)
Ik lees: mensen met een uitkering willen ook wel eens een nieuwe koelkast..
Hallo ik werk, en moet alles tweedehands kopen omdat de kosten al hoog zijn deze dagen..
laat ik hopen dat mensen met een uitkering dan ook een tweedehands kopen ipv een gloednieuwe,
Rivm, nctb en dergelijke opschorten, dat scheelt pas geld.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef nuget het volgende:
[..]
een goed begin is het aanpakken van de belachelijk hoge lonen voor top ambtenare, bonussen en ander geld-wolven-gedrag.. begin daar maar eens.
Het gaat hier over wajong en vakantiegeld, niet over overheidsinstanties, dus je zit in het verkeerde topic.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:26 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Rivm, nctb en dergelijke opschorten, dat scheelt pas geld.
Allemaal overheidsinstantie's die alleen maar uit eigenbelang oordelen om zo te kunnen blijven bestaan.
Buiten dat ik niet snap dat iemand sowieso naar die zandbank wil, maar dan doen ze dat toch, ze hebben tijd genoeg...quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:18 schreef MaGNeT het volgende:
En ook mensen met een uitkering willen wel eens een weekje naar Ameland
Ik had al een krantenwijk rond mn 14e, en dook erna direct 25/uur per week de super in, naast schoolquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:26 schreef smegmanus het volgende:
Ik werk als sinds mijn 18de.
Wie wil me aanraken?
Ik krijg sterk het idee dat je topic wat afdwaalt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:15 schreef tenequa het volgende:
Hallo.
ik heb een vraagje..
weet hier iemand hoeveel vakantiegeld je ongeveer krijgt als je een wajong uitkering krijgt, en 23 jaar bent?
Mijn bruto inkomen is 1055 p/m
maar er komt 902 op mn rekening..
ik heb zelf geen idee hoe ik dit moet berekenen.
groetjes ramona
-stel- jij hebt een of andere klote ziekte waar je dag in, dag uit mee geconfronteerd wordt (geen werk, ook geen uitzicht erop) dan krijg je maar geen vakantie, want tja.. dan kan je immers ook werken...quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee al die groepen die je noemt horen niet op vakantie te gaan. Als je op vakantie kan, kan je ook werken. Als je zo ziek bent dat je niet op vakantie kan, dan mag je van mij part een uitkering krijgen.
Ik verdien geen minimum loon.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
die krijgen dan gewoon geld van de overheid.
Je kan beter in de bijstand zitten dan minimumloon hebben. Dat scheelt je 50 euro in de maand, maar je hoeft iig niet je nest elke dag uit
zie post 2, daar stond het antwoord ook in.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:29 schreef JackyWalker het volgende:
Wajong uitkering;
Vakantiegeld in mei
U krijgt ook vakantiegeld bij uw uitkering. Dit is 8% van uw uitkering.
Het vakantiegeld ontvangt u elk jaar rond 15 mei.
Wat is Wajong?
Was u voor uw 17e verjaardag al gehandicapt of langdurig ziek? Of was u student en jonger dan 30 toen u gehandicapt raakte of langdurig ziek werd? U bent dan door ziekte of handicap al op jonge leeftijd moeilijk of niet in staat om te werken. U krijgt misschien een uitkering voor jonggehandicapten. Deze uitkering heet een Wajong-uitkering. U hoeft dan niet voor inkomen afhankelijk te zijn van uw ouders/verzorgers of de bijstand.
dan kan je je beter afvragen waarom deze mensen geen vakantie kunnen nemen..quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef ShadyLane het volgende:
Ik gun iedereen alles en dus ook vakanties, maar ik vraag me bij dit soort discussies wel altijd af of mensen beseffen dat er ook werkende Nederlanders zijn die niet op vakantie kunnen.
Oh , over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:31 schreef nuget het volgende:
[..]
zie post 2, daar stond het antwoord ook in.
Lees het topic. Er zijn minimumloners die gewoon al fulltime werken en netto nauwelijks meer overhouden dan bijstand. Ik heb de indruk dat dat vaak wordt vergeten in de discussie over of mensen met bijstand op vakantie zouden moeten "mogen". (Sowieso een rare term in dit verband, mogen)quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:33 schreef mschol het volgende:
dan kan je je beter afvragen waarom deze mensen geen vakantie kunnen nemen..
geld? -> meer werken, helaas minder vrije tijd...
tijd? -> minder werken, minder hoog loon maar dan kan in veel gevallen prima
Goh, ben je vroeger soms wat te kort gekomen? Je klinkt behoorlijk verzuurd.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Je zal me nooit horen zeggen dat die anderen dingen wel mijn seal of aproval krijgen, net zoals al die kutscholieren die eerst een jaar naar "australië" moeten, want dat is "hip".
Sinds wanneer is op vakantie kunnen een recht?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:36 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Lees het topic. Er zijn minimumloners die gewoon al fulltime werken en netto nauwelijks meer overhouden dan bijstand. Ik heb de indruk dat dat vaak wordt vergeten in de discussie over of mensen met bijstand op vakantie zouden moeten "mogen". (Sowieso een rare term in dit verband, mogen)
moet je jezelf dan niet afvragen wat je verkeerd doet? ergens laat je het namelijk zelf gewoon gebeuren..quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:36 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Lees het topic. Er zijn minimumloners die gewoon al fulltime werken en netto nauwelijks meer overhouden dan bijstand.
Iemand die een lichamelijke handicap heeft is niet per definie ziek.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Echt ik blijf me verbazen over Nederland.
Sinds wanneer is het aan anderen om te bepalen wat je doet van je geld?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:38 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Sinds wanneer is op vakantie kunnen een recht?
Daar heb ik het helemaal niet over?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het aan anderen om te bepalen wat je doet van je geld?
geld van de overheidquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het aan anderen om te bepalen wat je doet van je geld?
Er klinken hier wel meer mensen verzuurd.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Goh, ben je vroeger soms wat te kort gekomen? Je klinkt behoorlijk verzuurd.
Lezen is moeilijk he!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:42 schreef ShadyLane het volgende:
Wat laten ze gebeuren? Dat ze geboren zijn met te weinig hersencapaciteit om een fatsoenlijke opleiding te kunnen volgen of om door te stromen naar een beter betaalde functie? (en zelfs als ze dat konden, dan gingen er weer andere mensen aan het werk in die minimumloonbanen, want we hebben nu eenmaal niet alleen maar banen op modaal salarisniveau).
makkelijk hequote:Op vrijdag 9 april 2010 21:45 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Er klinken hier wel meer mensen verzuurd.
Uhh nee, dat geld is waar je als Wajong'er al recht op had, echter houden ze maandelijks een deel in wat je in mei weer krijgt. Dus het was al gebudgeteerd, niets extra's dus.quote:
In dit geval een vangnet voor gehandicapte jongeren, wat zie je precies als alternatief?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:49 schreef Sinat het volgende:
Uitkeringen moeten een vangnet zijn, geen hangmat!
Er is geen geld van de overheid.quote:
Je hebt zelfs mensen die er hun eten van kopen!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is geen geld van de overheid.
Het volk verdient het, de overheid spendeert het.
Als iemand recht heeft op een uitkering dan is het niet aan anderen om te bepalen hoe hij/zij het besteedt.
De één gaat er van op vakantie, de andere breidt er zijn Frans Bauer verzameling van uit.
True that!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is geen geld van de overheid.
Het volk verdient het, de overheid spendeert het.
Als iemand recht heeft op een uitkering dan is het niet aan anderen om te bepalen hoe hij/zij het besteedt.
De één gaat er van op vakantie, de andere breidt er zijn Frans Bauer verzameling van uit.
QFTquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef ShadyLane het volgende:
Ik gun iedereen alles en dus ook vakanties, maar ik vraag me bij dit soort discussies wel altijd af of mensen beseffen dat er ook werkende Nederlanders zijn die niet op vakantie kunnen.
Het vervelende is dat ook werkgevers vaak niet staan te springen om Wajongers, hoewel het ze vrijwel niets kost. En dan heb ik het over de groep Wajongers die niets aan de handen mankeert maar die een duwtje in de rug nodig hebben om aan het werk te komen, omdat de werkplek vaak wat aanpassingen vereist. En vaak zijn die aanpassingen niet meer dan de instelling van de werkgever.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:57 schreef LXIV het volgende:
Het is natuurlijk onzin om vakantiegeld voor Wajong'ers meteen af te schieten. Net alsof iedere Wajonger een profiteur is! Daar vallen ook zwaar-gehandicapten onder. Mensen die geen mogelijkheid hebben om (harder) te werken, meer te verdienen.
Wél vind ik dat er een einde moet komen aan die eindeloze toestroom in de Wajong van mensen die het gewoon wel lekker vinden om die uitkering te krijgen. Veel mensen met vage psychische of fysieke klachten, waarvan je gewoon weet dat wanneer deze uitkering er niet was ze gewoon zouden werken omdat ze zouden moeten.
Zo had mijn neef een vriendin die "last had van whiplash" en zo een Wajong-uitkering trok. Kreeg ze een oproep van een arts om langs te komen, belde ze terug met de mededeling dat zie die week niet kon komen omdat ze ging skiën. En dan gaat er dus nergens een lichtje branden!
Of al die mensen die wel in staat zijn om 8 uur per dag online te zijn en allerlei discussies te voeren, maar zogenaamd niet kunnen werken. Als je kunt FOK!-en dan kun je ook in een callcentre werken of zoiets.
Een vangnet is prima, maar de toegang ertoe moet streng gecontroleerd worden. Als er teveel mensen in gaan liggen relaxen dan knapt het op een zeker moment. En dat gaat ook ten koste van de mensen voor wie dat vangnet onmisbaar is.
Er zitten serieus mensen in de Wajong die "moeite hebben met gezagsaanvaarding" of met "het volgen van een vast werkpatroon" (lees komen niet op tijd, gaan weg wanneer het ze schikt. Dat is volgens mij geen ziekte, dat is gewoon een gebrek aan discipline. En ze komen er mee weg, want een uitkering staat voor ze klaar.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het vervelende is dat ook werkgevers vaak niet staan te springen om Wajongers, hoewel het ze vrijwel niets kost. En dan heb ik het over de groep Wajongers die niets aan de handen mankeert maar die een duwtje in de rug nodig hebben om aan het werk te komen, omdat de werkplek vaak wat aanpassingen vereist. En vaak zijn die aanpassingen niet meer dan de instelling van de werkgever.
Praat niet zo gek!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:51 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Je hebt zelfs mensen die er hun eten van kopen!
Het is natuurlijk gewoon een reservering die eerst van het bruto bedrag afgaat... je kunt mensen ook geen vakantiegeld geven, wordt de uitkering hoger.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Voor de overheid maakt het wel verschil, ze kunnen geen rente meer trekken van al dat vakantiegeld van alle wajongers samen. Denk dan ook dat ze het daarom zo doen....quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is natuurlijk gewoon een reservering die eerst van het bruto bedrag afgaat... je kunt mensen ook geen vakantiegeld geven, wordt de uitkering hoger.
Is dat beter dan?
Vakantiegeld wordt berekend over juni tot en met mei. Een deel van het jaar ben je nog 22 geweest, en omdat voor een 22-jarige de uitkering 15% lager is, zal dat doorwerken in het vakantiegeld.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:15 schreef tenequa het volgende:
Hallo.
ik heb een vraagje..
weet hier iemand hoeveel vakantiegeld je ongeveer krijgt als je een wajong uitkering krijgt, en 23 jaar bent?
Mijn bruto inkomen is 1055 p/m
maar er komt 902 op mn rekening..
ik heb zelf geen idee hoe ik dit moet berekenen.
groetjes ramona
quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kunnen de zeikers hier weer aan het werk?
Jullie moeten m'n uitkering verdienen namelijk.
Ik mag lijen dat je dat typte met je laatste werkende vinger, compleet verlamd zittend in een aangepaste rolstoel. Kwijlend over je eigen shirt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nee hoor, ze doen het alle 10 nog.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:02 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Ik mag lijen dat je dat typte met je laatste werkende vinger, compleet verlamd zittend in een aangepaste rolstoel. Kwijlend over je eigen shirt.
Daar wil ik nog wel mijn belastinggeld aan spenderen, die rolstoel
Ik ken jouw situatie niet maar het is wel een feit dat een wajong veel te snel wordt gegeven en ik ken in mijn eigen omgeving al redelijk wat voorbeelden van mensen die er absoluut geen recht op zouden moeten hebben. Met een beetje zielig doen mag je al je hand ophouden. Het gros zou gewoon eens een trap onder hun dikke reet moeten krijgen en dat kan je nog veel verder doortrekken met zelfs als netto resultaat dat we geen polen meer nodig hebben. We zijn een verwend kutvolk geworden.quote:Op zaterdag 10 april 2010 07:44 schreef tenequa het volgende:
Oke dank jullie wel voor de antwoorden..
er zijn hier veel mensen die nogal negatief reageren op mijn vraag.
dat valt me eigelijk erg tegen.
Weet je, als ik had gekunt, had ik graag willen werken!! En dat meen ik serieus. Maar momenteel ben ik daartoe niet in staat. (ik wil wel weer werken als ik daartoe weer in staat ben)
Veel mensen hier denken dat mensen met een wajong met plezier het handje ophouden,maar geloof me dat is niet zo.
Tuurlijk zullen er profiteurs tussen zitten, absoluut daar twijfel ik niet aan. Maar dat neemt niet weg, dat 99% van de mensen met een wajong het ook liever anders hadden gezien! En dat hun ook liever zelf hun geld zouden willen verdienen. maar soms is dat gewoon geen mogelijkheid. dit is niet iets waar je zelf voor kiest..
Fijn weekend, Ramona
kopen? die krijg je toch? gewoon aan de instanties doorgeven dat je tv stuk isquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee hoor, ze doen het alle 10 nog.![]()
Nou hup aan het werk kerel.. ik duld geen tegenspraak.
Bovendien wil ik die nieuwe flatscreen van LG nog kunnen kopen deze maand.
Wat is dat nou weer voor onzin.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:10 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
kopen? die krijg je toch? gewoon aan de instanties doorgeven dat je tv stuk is
Heerlijk sociaal, werken, lekker tussen de mensenquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nee hoor, ze doen het alle 10 nog.![]()
Nou hup aan het werk kerel.. ik duld geen tegenspraak.
Bovendien wil ik die nieuwe flatscreen van LG nog kunnen kopen deze maand.
Bij m`n bovenbuurman werkt hetquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin.
Ik spoor niet wanneer het mij uitkomt.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:13 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Bij m`n bovenbuurman werkt het![]()
Maar die is dan ook nog eens psychisch niet goed. Kan mij voorstellen dat menig uitkeringtrekkende fokker! ook niet spoort
Zeker! ik geniet ervan buiten te lopen waar de vogeltjes fluiten en de mensjes hard aan het werk zijn in hun kooien en hokjes.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:12 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Heerlijk sociaal, werken, lekker tussen de mensen![]()
Uitkering, de hele dag thuis op je reet, geen toekomst, saai
Dat is inderdaad echt een winkel voor uitkeringstrekkersquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zeker! ik geniet ervan buiten te lopen waar de vogeltjes fluiten en de mensjes hard aan het werk zijn in hun kooien en hokjes.
Soms zwaai ik nog even om te kijken of ze nog wel leven.
Met geluk kijkt er eentje op en kijkt me dan recht aan.
Ik zie in zijn/haar ogen.. het zal nooit vrij zijn.. met een traan en een toch nog een glimlach loop ik weer verder...op naar de mediamarkt voor mn volgende aankoop.
Haha.. oh gij arme ziel.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:29 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad echt een winkel voor uitkeringstrekkers![]()
Wat een verveling, de hele dag buiten lopen. Een wandelingetje is tot daar aan toe![]()
Maar anyway, ik trek zo de deur van mijn eigen verdiende huis dicht, stap in mijn eigenverdiende auto en ga naar mijn werk, waar ik mijzelf prima heb opgewerkt.
En wat ga jij doen vandaag? Een hoertje pakken want je hebt geen ene reet te doen?![]()
[ afbeelding ]
je hebt me nog niet overtuigd van het feit dat je werkelijk een uitkering ontvangtquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Haha.. oh gij arme ziel.
Neen natuurlijk ga ik niet naar de hoeren.
Ik zorg gewoon voor een mooie dure callgirl die netjes hier thuis word afgeleverd.![]()
Via belasting vraag je je geld weer terug.. thuiszorg he!
Toch is het echt zo.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:37 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
je hebt me nog niet overtuigd van het feit dat je werkelijk een uitkering ontvangt
Kijk daar komt de aap uit de mouw, bedankt voor je eerlijkheidquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Toch is het echt zo.
De rest is bullshit natuurlijk.
Maar nee ik zit al 3 jaar in therapie met een persoonlijkheidsstoornis, PTSS, Agorafobie(sp?) + nog een hoop meer.
Ik kom nauwelijks m'n deur uit en durf winkels nauwelijks in.. en als ik al binnen ben durf ik nauwelijks iets te kopen uit angst wat men er van denkt.
Het is een diep lastig (vooral kwa uitleggen) probleem.
Een team van psychologen die me bijstaat (zijn er 6) denken dan ook dat ik er nooit vanaf zal komen.
Daarbij komt vreemd genoeg wel dat ik juist graag wil werken!
Dat ik ook altijd aangeef bij de UWV.. maar de arts van de UWV vind dat het zinloos is gezien de situatie zoals het is.
Plus dat mn wereld door de klachten gewoon ontzettend beperkt is.
De wil is er dus wel maar ja de wil zelf is gewoon niet genoeg.
Anyways.. het is allemaal maar zelden zwart-wit.
Zat mensen die denk ik wel profiteren van de regelingen in Nederland.
Maar ja ik zie een hoop mensen weleens vergeten dat we allemaal samen leven..dat concept is de hele reden van het stelsel zoals het is in Nederland.
If ya don't like it.. tja verhuis dan ofzo? En anders niet zeuren en stem op een partij die het allemaal wil afschaffen.
Mensen die problemen hebben aan het meebetalen van mijn uitkering, geef ik 5 cent. Heb ik die persoon voor pakweg 20 jaar zijn bijdrage aan mijn uitkering terugbetaald.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Anyways.. het is allemaal maar zelden zwart-wit.
Zat mensen die denk ik wel profiteren van de regelingen in Nederland.
Maar ja ik zie een hoop mensen weleens vergeten dat we allemaal samen leven..dat concept is de hele reden van het stelsel zoals het is in Nederland.
If ya don't like it.. tja verhuis dan ofzo? En anders niet zeuren en stem op een partij die het allemaal wil afschaffen.
Grappig detail; met een WAJONG mag je gewoon op vakantie gaan wanneer je maar wilt!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:22 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
och, wat ben je zielig, de 'maatschappij' heeft je gevormd naar wat je nu bent! En nu pest je de maatschappij met steuntrekken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 02:08 schreef LODV het volgende:
Ik bekijk het zo: de maatschappij (kinderen, volwassenen, pedofielen, etc.) heeft mij 'kapot' gemaakt, maar desondanks blijf ik geven aan de maatschappij, door te blijven geloven; door mensen via maatjesprojecten, vrijwilligerswerk, thuiszorg, mantelzorg, te helpen; door thuis verder te studeren in de gezondheidszorg. Ik vind dat ik het verdien.
Lekker verzuurd ben je.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:00 schreef donald_dick het volgende:
[..]
och, wat ben je zielig, de 'maatschappij' heeft je gevormd naar wat je nu bent! En nu pest je de maatschappij met steuntrekken.
Denk je nou echt dat je de enige bent die een moeilijke jeugd heeft gehad? Je verdiend een schop onder je aars, misschien realiseer je dan dat je niet in het verleden leeft en dat je nog een toekomst hebt zodat je voor jezelf kan zorgen ipv je handje op te houden en hè eigen geweten hoef te praten door te zeggen dat je 4 uur per week vrijwilligerswerk doet. Want in die 4 uur had je ook kunnen werken om de maatschappij te kunnen ontzien
En het zijn dan ook vaak nog de mensen met de dikste portemonnee die klagen over die kwart cent per jaar die ze meebetalen aan iemands uitkering.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Lekker verzuurd ben je.Ga ergens anders je frustraties over je privéleven uiten.
Wat 'heb' je nou precies waardoor je niet kunt werken en afgekeurd bent? Ik lees genoeg op WGR en R&P mee om te weten dat er vaak WAJONG gegeven wordt om maar van het probleem af te zijn. Zou je niet liever uit het juk dat je is opgelegd uitkomen? Je kunt het wel zie ik, want je doet ook vrijwilligerswerkquote:Op zaterdag 17 april 2010 02:08 schreef LODV het volgende:
Dag beste mensen
Weet je wat ik nou zo leuk vind... hoe mensen over één kam geschoren worden en hoe mensen zoals Bob-B niet de ruimte hebben (hoe noem je dat? gigabite maar dan in de hersenpan? of te wel, bij deze mensen is het misschien eerder in KB uit te drukken) om even een beetje genuanceerd na te denken. Zal ook wel bij dit forum horen - even een plekje om lekker te kunnen schreeuwen - maar het is gewoon zonde dat er niet van het menselijk intellect gebruik gemaakt wordt om iets meer na te denken.
Ja, de Wajong wordt ook misbruikt en ja, we zitten in een crisis. Nuance: er zijn ook zat mensen die proberen te werken, maar die het niet lukt, en voor wie dat ook frustrerend is. Raad eens? Ik zou maar al te graag gymnasium af hebben willen maken, religiestudies hebben willen doen om bij te dragen aan de wereld en de maatschappij. Ik heb het ook in me, qua dromen en qua grijze cellen. Maar raad eens? Als je tien jaar lang gepest wordt, te horen krijgt dat je slecht bent, misbruikt wordt en uiteindelijk je verstand verliest van hoe mensen je van binnen uit kapot hebben gemaakt, dan zit dat er niet altijd meer in. Dan vecht je tegenslag na tegenslag om je diploma HAVO te halen, om daarna studie na studie toch weer overspannen of ziek te worden, maar dat je toch je VWO weet te halen uiteindelijk. Je blijft je best doen om te werken, al is het vrijwilligerswerk, al is het het laagste ranzigste werk dat er is, je blijft je best doen om werk te vinden waarmee je anderen kan helpen. Ondertussen bikkel je thuis door om dan een thuisstudie proberen te halen in de gezondheidszorg.
En centen tellen. Elke maand uit komen. En proberen te blijven werken. En als je dan één keer in het jaar iets meer krijgt dan andere maanden, joh, weet je hoe hard dat dan nodig is, en in de gevallen die ook bestaan (als je het lef hebt je ogen open te doen) ook hoe hard je het verdient, dan is dat goed.
Ik bekijk het zo: de maatschappij (kinderen, volwassenen, pedofielen, etc.) heeft mij 'kapot' gemaakt, maar desondanks blijf ik geven aan de maatschappij, door te blijven geloven; door mensen via maatjesprojecten, vrijwilligerswerk, thuiszorg, mantelzorg, te helpen; door thuis verder te studeren in de gezondheidszorg. Ik vind dat ik het verdien.
Dus, iedereen metachtige opmerkingen: wees blij dat alles zo lekker meezit in je leven. Je zou het maar eens tegen hebben - dat is kennelijk namelijk reden voor iedereen om je te veroordelen.
Groet
LODV
Het beleid is nu wel veel sterker op participatie gericht. Uit ervaring weet ik dat er wat autisme betreft helaas veel koudwatervrees is bij werkgevers. Na een tijdje aanvullende Wajong werk ik nu gewoon 35 uur per week; de reguliere functie is iets aangepast.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:26 schreef Daniel21 het volgende:
Allereerst zijn de Wajong-normen per 1 januari van dit jaar behoorlijk aangscherpt. Tegenwoordig wordt er, net als bij de WIA, gekeken naar wat iemand nog wel kan en gaat men op basis daarvan kijken wat iemand kan verdienen, wat dan eventueel wordt aangevuld met een uitkering. Op zich een hele goede, want er zaten in de Wajong een heleboel mensen die prima zouden kunnen werken maar omdat ze een beetje hyperactief of autistisch waren toch die uitkering krijgen. En dan praat ik niet over de echt zware gevallen, maar meer over de heel lichte vormen van ADHD of PDD-NOS. Nogmaals, ik zeg niet dat iemand met ADHD of PDD-NOS per definitie geen uitkering moet kunnen krijgen, wel dat werk echt de eerste stap moet zijn.
...
Weet jij wel waar je over praat?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef Catch22- het volgende:
En tevens 1 van de meest misbruikte vangnetten van NL
Hier op WGR en ook op R&P zijn genoeg verhalen van mensen die in de WAJONG zitten terwijl ze zelf zoiets hebben van ik kan werkenquote:Op zaterdag 17 april 2010 17:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Weet jij wel waar je over praat?
Je komt als jongere niet zomaar in de wajong hoor..
Ik heb het niet over 'verhalen gelezen op internet', maar over je eigen, concrete, feitelijke kennis van, danwel ervaring met de wajong.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hier op WGR en ook op R&P zijn genoeg verhalen van mensen die in de WAJONG zitten terwijl ze zelf zoiets hebben van ik kan werken.
Dat klopt. Het is bijna ironisch hoe hard je moet 'werken' om in de WAJONG te moeten komen. Maar lets face it, als je er eenmaal inzit heb je het wel gemaakt. Graties geld zonder te hoeven werken, ideaal toch?quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Weet jij wel waar je over praat?
Je komt als jongere niet zomaar in de wajong hoor..
En wat is die van jou danquote:Op zaterdag 17 april 2010 17:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over 'verhalen gelezen op internet', maar over je eigen, concrete, feitelijke kennis van, danwel ervaring met de wajong.
Dat komt omdat mensen met dunne portemonnees geld vangen van die dikke portemonneesquote:Op zaterdag 17 april 2010 14:44 schreef Gia het volgende:
[..]
En het zijn dan ook vaak nog de mensen met de dikste portemonnee die klagen over die kwart cent per jaar die ze meebetalen aan iemands uitkering.
de mensen met de dikke portemonee kunnen het gelukkig wel missen..quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:11 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen met dunne portemonnees geld vangen van die dikke portemonnees
Een mooi voorbeeld van afgunst, die mensen hebben hard gewerkt voor dat geld. Ik vind het heel goed dat we een sociaal stelsel hebben, maar wat meer dankbaarheid zou je sieren. In de meeste landen zou je niet zo verzorgd worden als hier.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:00 schreef mschol het volgende:
[..]
de mensen met de dikke portemonee kunnen het gelukkig wel missen..
zij kunnen altijd beslissen niet in hun dure bezine vretende (spuuglelijke) hummer te gaan rijden.
Dankbaarheid voor wat? Dat werkgevers je niet willen omdat je wat "mankeert" terwijl je wel wil werken?quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:13 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Een mooi voorbeeld van afgunst, die mensen hebben hard gewerkt voor dat geld. Ik vind het heel goed dat we een sociaal stelsel hebben, maar wat meer dankbaarheid zou je sieren. In de meeste landen zou je niet zo verzorgd worden als hier.
Andersom is het ook een vorm van afgunst.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:13 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Een mooi voorbeeld van afgunst, die mensen hebben hard gewerkt voor dat geld. Ik vind het heel goed dat we een sociaal stelsel hebben, maar wat meer dankbaarheid zou je sieren. In de meeste landen zou je niet zo verzorgd worden als hier.
Dus je hebt een fulltime baan.. daarnaast nog een noem het maar bijbaan?quote:Op zondag 18 april 2010 08:26 schreef mrPanerai het volgende:
Klaag maar allemaal daar in NL, hier in België is het nog veel erger...
Tante en Oom van m'n vriendin krijgen beiden een uitkering, al jaren (langdurig werkloos)...nu hoor ik dat samen een belastingsteruggaaf krijgen van 630 euro!!!! wtf !!!
Ikzelf werk 1x fulltime (38u) en 1 x parttime (28u) en mag zo maar ff 1500 euri bijbetalen...ik word er weer ff kwaad van.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de voordelen voor een werkgever vaak niet opwegen tegen de nadelen. Er is namelijk altijd wat. Het zijn simpelweg geen zelfstandige werknemers, ze moeten veel begeleiding hebben en zorgen voor irritaties bij overige werknemers als ze weer eens 'hun snor drukken'.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het vervelende is dat ook werkgevers vaak niet staan te springen om Wajongers, hoewel het ze vrijwel niets kost. En dan heb ik het over de groep Wajongers die niets aan de handen mankeert maar die een duwtje in de rug nodig hebben om aan het werk te komen, omdat de werkplek vaak wat aanpassingen vereist. En vaak zijn die aanpassingen niet meer dan de instelling van de werkgever.
Dan wordt je eigen baas en ga je daklozenkrantjes verkopen, of sterf je van de hongerquote:Op zaterdag 17 april 2010 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dankbaarheid voor wat? Dat werkgevers je niet willen omdat je wat "mankeert" terwijl je wel wil werken?
ik werk zelf gewoon voor m'n geld hoor..quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:13 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:16 schreef Maanvis het volgende:
Je kunt het wel zie ik, want je doet ook vrijwilligerswerk.
Even een reactie op deze twee posts:quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:28 schreef sempron2400 het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er autisten zijn met een normale intelligentie die helemaal niet kunnen werken.
Ja, een kwart cent per jaar!!quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:11 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen met dunne portemonnees geld vangen van die dikke portemonnees
Precies.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dankbaarheid voor wat? Dat werkgevers je niet willen omdat je wat "mankeert" terwijl je wel wil werken?
Dat psychologen het aanvragen van een Wajong adviseren, wil niet zeggen dat je deze status ook zal krijgen van het UWV, ondanks dat zij hiervan overtuigd waren. Het UWV is het afgelopen jaar ook VEEL strenger geworden bij het goedkeuren van Wajong/ WIA.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:20 schreef OngeschiktX het volgende:
Mijn ervaring met WAJONG:
Ik ben momenteel student, heb weleens wat problemen gehad en bij een psycholoog gelopen. Is er ook een vermoeden van autisme(asperger) geweest. Ik vind het vermoeden compleet onzin. Ik heb wel wat tekenen ervan, maar bijna iedereen heeft dat wel en zeker technisch studenten. Door die problemen heb ik 3 maanden pauze moeten nemen van studie.
2 psychologen wilde mij toen ook een WAJONG uitkering aansmeren. Dat zou lekker makkelijk zijn, en zou ik rustig aan kunnen doen en geen verplichtingen hebben. Ze waren er van overtuigd dat het regelen ervan geen probleem zou zijn. WTF!? Dat wilde ik dus absoluut niet, het ging tegen al m'n principes in en heb elke medewerking hieraan geweigerd. Nu paar later heb ik m'n BSc titel cum laude gehaald en heb één van de meeste gewilde stages van onze studie gedaan. Voor hetzelfde geld zat ik nu aan de uitkering. No way.
Dat lijkt me nogal contraproductief.quote:Op zondag 18 april 2010 10:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ik werk zelf gewoon voor m'n geld hoor..
ik zie alleen niet in waarom iemand met 5 hummers en 10 huizen loopt te klagen dat hij/zij moet betalen..
dan kan je het makkelijk missen, sterker nog iedereen boven modaal inkomen mag wat mij betreft lekker zwaar belast worden..
ze houden er genoeg aan over om een wat meer luxe leven te leiden.. maar hun bijdrage aan de staat is daar wel naar..
Dankbaar voor alles wat je hebt gekregen. Ondanks het feit dat je economisch gezien geen toegevoegde waarde hebt KRIJG je van de rest geld om goed te kunnen leven. Honderd jaar geleden waren zulke "rechten" er nog niet en kon je blij zijn met wat je werd toegestopt. We hoeven van mij niet terug naar die tijd, maar je hoort wel dankbaar te zijn voor wat je krijgt zonder een toevoeging te leveren aan onze economie.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Waarom kunnen die mensen het wel missen? Ze werken er hard voor. Niemand houd je tegen om ook zoveel te verdienen, maar omdat je het niet waard bent krijg je het niet. Wees blij dat anderen het wel waard zijn en in jouw plaats de zwakkeren helpen.quote:Op zondag 18 april 2010 10:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ik werk zelf gewoon voor m'n geld hoor..
ik zie alleen niet in waarom iemand met 5 hummers en 10 huizen loopt te klagen dat hij/zij moet betalen..
dan kan je het makkelijk missen, sterker nog iedereen boven modaal inkomen mag wat mij betreft lekker zwaar belast worden..
ze houden er genoeg aan over om een wat meer luxe leven te leiden.. maar hun bijdrage aan de staat is daar wel naar..
Met geld kun je maar 1 ding doen.quote:Op zondag 18 april 2010 12:16 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dankbaar voor alles wat je hebt gekregen. Ondanks het feit dat je economisch gezien geen toegevoegde waarde hebt KRIJG je van de rest geld om goed te kunnen leven. Honderd jaar geleden waren zulke "rechten" er nog niet en kon je blij zijn met wat je werd toegestopt. We hoeven van mij niet terug naar die tijd, maar je hoort wel dankbaar te zijn voor wat je krijgt zonder een toevoeging te leveren aan onze economie.
alleen jammer dat ik aan 300.000 WAJongers een kwartcent per jaar geefquote:
BOEHOEHOEquote:Op zondag 18 april 2010 10:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies.
Heb zelf vaak genoeg aangegeven dat ik best, in loondienst, onder dezelfde voorwaarden als anderen, thuis, tikwerk wil doen. Maar daar kom je dus niet aan. Want dan kunnen ze je niet controleren!! En als het per tarief gaat, kan ik het wel stiekem samen met anderen doen, wat het loon opdrijft. Dus, men wil daar niet aan.
Ja jammer dan.
Dat geld zou anders juist aan luxe worden uitgegeven, dat is beter voor de economie dan wanneer hier twee mensen van moeten leven.quote:Op zondag 18 april 2010 12:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Met geld kun je maar 1 ding doen.
Dingen kopen.
Als je iets koopt voeg je dus iets toe aan de economie.
Je stelling klopt niet (helemaal).
Wat is dit nou voor onzin?quote:Op zondag 18 april 2010 14:20 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat geld zou anders juist aan luxe worden uitgegeven, dat is beter voor de economie dan wanneer hier twee mensen van moeten leven.
Mijn punt is vooral dat de samemleving goed voor hen zorgt, maar dat ze hier niet erg dankbaar voor zijn. Als je dit topic leest is het alsof het niet meer dan normaal is om alles te krijgen en zelfs om meer te vragen. Een hele foute instelling, als teveel mensen dat idee krijgen zullen deze mensen vanzelf minder krijgen.
Gefeliciteerd met de afronding van je stage! Dat moet echt een goed gevoel geven, dat je het gewoon WEL kan! Hopelijk gaat het solliciteren je straks ook goed af.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:20 schreef OngeschiktX het volgende:
Mijn ervaring met WAJONG:
Ik ben momenteel student, heb weleens wat problemen gehad en bij een psycholoog gelopen. Is er ook een vermoeden van autisme(asperger) geweest. Ik vind het vermoeden compleet onzin. Ik heb wel wat tekenen ervan, maar bijna iedereen heeft dat wel en zeker technisch studenten. Door die problemen heb ik 3 maanden pauze moeten nemen van studie.
2 psychologen wilde mij toen ook een WAJONG uitkering aansmeren. Dat zou lekker makkelijk zijn, en zou ik rustig aan kunnen doen en geen verplichtingen hebben. Ze waren er van overtuigd dat het regelen ervan geen probleem zou zijn. WTF!? Dat wilde ik dus absoluut niet, het ging tegen al m'n principes in en heb elke medewerking hieraan geweigerd. Nu paar later heb ik m'n BSc titel cum laude gehaald en heb één van de meeste gewilde stages van onze studie gedaan. Voor hetzelfde geld zat ik nu aan de uitkering. No way.
Basiseconomie, er zitten grotere marges op, relatief veel in de dienstensector, waardoor er meer winst is voor een bedrijf en zij meer kunnen betalen.quote:Op zondag 18 april 2010 14:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin?
Wat maakt het nou uit of je voor 1000 euri een plasma tv koopt (of whatever je luxe vind tegenwoordig)
Of dat dezelfde 1000 euri gespreid word over bijv. zaken als boodschappen. (iets wat een groter marktaandeel in de economie heeft dan je luxe artikelen hoor)
Wat zit je toch te hameren op dan dankbaar zijn, het begint gewoon zielig te worden. Wat verwacht je precies? Dat ze massaal op hun knietjes voor je neervallen? Ik vind je behoorlijk arrogant en schofterig om te denken dat alle wajong'ers voor hun plezier een uitkering krijgen waar ze amper van rond kunnen komen omdat ze lichamelijk niet in staat zijn om te werken, afgezien van de randgevallen. Die randgevallen zijn natuurlijk niet representatief voor de overgrote meerderheid die beperkt zijn in hun kunnen.quote:Op zondag 18 april 2010 17:21 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Basiseconomie, er zitten grotere marges op, relatief veel in de dienstensector, waardoor er meer winst is voor een bedrijf en zij meer kunnen betalen.
Omdat ik begrijp dat niet iedereen dat snapt gaf ik gelijk al aan dat dit niet een discussiepunt moet zijn. Waar het mij om gaat is dat je dankbaar moet zijn voor hetgeen je krijgt, ongeacht waar dat vandaan komt of wat de economische gevolgen zijn.
Ik hamer daar helemaal niet op, ik reageer op iemand die een heel klein stukje van mijn tekst quote en daar onzin over schrijft. Ik had speciaal in die post aangegeven dat dat niet het deel was waar ik mijn punt mee wilde maken. Ik zet alles even in perspectief omdat sommige mensen niet kunnen lezen.quote:Op zondag 18 april 2010 17:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Wat zit je toch te hameren op dan dankbaar zijn, het begint gewoon zielig te worden. Wat verwacht je precies? Dat ze massaal op hun knietjes voor je neervallen? Ik vind je behoorlijk arrogant en schofterig om te denken dat alle wajong'ers voor hun plezier een uitkering krijgen waar ze amper van rond kunnen komen omdat ze lichamelijk niet in staat zijn om te werken, afgezien van de randgevallen. Die randgevallen zijn natuurlijk niet representatief voor de overgrote meerderheid die beperkt zijn in hun kunnen.
Als je wil dat je punt ergens specifiek over gaat moet je er verder geen extra onzin bijschrijven.quote:Op zondag 18 april 2010 18:41 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik hamer daar helemaal niet op, ik reageer op iemand die een heel klein stukje van mijn tekst quote en daar onzin over schrijft. Ik had speciaal in die post aangegeven dat dat niet het deel was waar ik mijn punt mee wilde maken. Ik zet alles even in perspectief omdat sommige mensen niet kunnen lezen.
Wat maakt het nou uit wat iemand heeft. Zodat je lekker kan oordelen en vergelijken? Al valt dr gezicht er half af zoals bij mij. Dat is, voor apatische zakken, waarschijnlijk nog geen reden genoeg. Dus wat dat betreft zou ik wat je ook hebt lekker voor je houden. En laat mensen maar lekker gissen. Dit is Holland.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat 'heb' je nou precies waardoor je niet kunt werken en afgekeurd bent? Ik lees genoeg op WGR en R&P mee om te weten dat er vaak WAJONG gegeven wordt om maar van het probleem af te zijn. Zou je niet liever uit het juk dat je is opgelegd uitkomen? Je kunt het wel zie ik, want je doet ook vrijwilligerswerk.
quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:20 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Als je had kunnen lezen had je kunnen zien dat het geen onzin is. Een normaal persoon snapt wat er staat.quote:Op zondag 18 april 2010 18:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als je wil dat je punt ergens specifiek over gaat moet je er verder geen extra onzin bijschrijven.
Immers op je onzin kan ook gereageerd worden.
Anyways ik ben jouw sowieso niet dankbaar met je minderwaardigheids complex.
Ga maar morgen vroeg weer aan het werk om mn uitkering te verdienen.. wees dankbaar dat je een baan hebt.
Zijn er in jouw omgeving geen organisaties die gesubsidieerd werk aanbieden? En zou je gesubsidieerd werk niet liever doen dan thuiszitten? In mijn omgeving is er wel zo'n organisatie, en mensen die normaal in de WAJONG zouden komen die werken daar met veel plezier...quote:Op zondag 18 april 2010 10:11 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Even een reactie op deze twee posts:
Wat kan en wat niet kan hangt ook veel af van de werkgevers. Ergens in dienst zijn betekent ook dat je op gezette tijden aanwezig moet zijn. En dat is wat bij veel Wajongers (en WAO-ers) gewoon niet mogelijk is.
Vrijwilligerswerk, de naam zegt het al, is op vrijwillige basis. Als je een keer niet kunt, vanwege je ziekte of aandoening, dan wordt je niet ontslagen. Als je op je werk regelmatig niet kunt komen, hebben ze voor jou zó een ander.
En dan zit je weer met het opnieuw aanvragen, de tijd die het duurt eer je dat dan weer allemaal rond hebt, kortom nog meer stress.
Ik krijg ook vaak te horen: Oh, jij zit bij een koor? Dan kun je ook wel werken. Oh, jij gaat op vakantie? Dan kun je ook wel werken.
Nou, nee dus. Als ik klachten heb vanwege mijn problemen, dan kan ik gewoon naar huis, zonder gevolgen. Als ik dat bij een werkgever regelmatig heb, word ik ontslagen. Geen werkgever die het pikt als ik vaak te laat ben, vaak onder werktijd naar huis moet en me vaak ziek meldt.
Het is misschien moeilijk voor te stellen als je niet gewerkt hebt, maar werkervaring telt ook, heel erg.quote:Op zondag 18 april 2010 20:43 schreef Schenkstroop het volgende:
Ja ze bieden verder geen toekomstperspiectieven he. Geen diplomas, niks.
De eerste schijf bijna volledig. Op die andere onzin ga ik niet eens reageren.quote:Op zondag 18 april 2010 20:23 schreef Schenkstroop het volgende:
Het grootste gedeelte wat je afstaat via belasting gaat naar de centrale banken. Want dat fiat geld dat de overheid heeft geleend om hun talloze hobby's te bkostigen moet worden terugbetaald incl. de rente. En ook aan andere meuk. Hoeveel procent van een inkomen gaat nou naar langdurig uitkeringsgerechtigden?
Wat moet het leven toch makkelijk zijn met zo'n kleine bagage!quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:11 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Toevoeging: Gia, ik zie dat je uit Helmond komt.. als je een rijbewijs hebt dan zijn de vacatures die dit bedrijf aanbiedt in principe niet te ver voor jou:quote:Op zondag 18 april 2010 20:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zijn er in jouw omgeving geen organisaties die gesubsidieerd werk aanbieden? En zou je gesubsidieerd werk niet liever doen dan thuiszitten? In mijn omgeving is er wel zo'n organisatie, en mensen die normaal in de WAJONG zouden komen die werken daar met veel plezier...
Wat lul jij nou weer. Als onze overheid aan talloze dingen geld uitgeeft, ga jij pissen en zieken dat jij betaalt voor uitkeringstrekkers. Hoeveel van jou inkomen gaat nou naar langdurig uitkeringsgerechtigden?quote:Op zondag 18 april 2010 21:25 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
De eerste schijf bijna volledig. Op die andere onzin ga ik niet eens reageren.
Wat is dit nou weer voor een reactie?quote:Op maandag 19 april 2010 00:38 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wat lul jij nou weer. Als onze overheid aan talloze dingen geld uitgeeft, ga jij pissen en zieken dat jij betaalt voor uitkeringstrekkers. Hoeveel van jou inkomen gaat nou naar langdurig uitkeringsgerechtigden?
Is dat echt zo ontzettend veel dat je nog enkelt kan pissen op uitkleringstrekkers, en al die andere ondingen waar de overheid geld aan uitgeeft kan je geen rulk smeer schelen? Ben je niet gewoon heel erg kleinzerig? of heb je eigenlijk geen enkele kennis behalve wat hypes jou voorkauwen?
Hé, je hoort mij verder niet klagen hoor, met 1200 netto per maand!quote:Op zondag 18 april 2010 13:53 schreef donald_dick het volgende:
[..]
BOEHOEHOEniemand wil me als werknemer.
Ik zit niet in de wajong, maar WAO. En ik kan vanalles, maar thuis. Ik kan niets buitenshuis doen, waar ik op een bepaalde tijd moet zijn en gedurende bepaalde tijd moet blijven. Misschien kan dat de ene dag wel, maar de andere dag niet. Een werkgever, of dat nou gesubsidieerd is of niet, kan er niet van op aan dat ik kom en een hele of halve dag blijf.quote:Op zondag 18 april 2010 20:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zijn er in jouw omgeving geen organisaties die gesubsidieerd werk aanbieden? En zou je gesubsidieerd werk niet liever doen dan thuiszitten? In mijn omgeving is er wel zo'n organisatie, en mensen die normaal in de WAJONG zouden komen die werken daar met veel plezier...
Ik kan geen chauffeursdiensten uitvoeren of pakketten rondbrengen. Ik kan wel auto rijden, maar zoals gezegd, wanneer het mij uitkomt. Niet op gezette tijden. Ik kan niemand beloven dat ik ergens op een vaste tijd ben. En voor verenigingen e.d. is dat geen probleem, daar word ik niet ontslagen. Maar werkgevers accepteren dat niet.quote:Op zondag 18 april 2010 23:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Toevoeging: Gia, ik zie dat je uit Helmond komt.. als je een rijbewijs hebt dan zijn de vacatures die dit bedrijf aanbiedt in principe niet te ver voor jou:
http://www.ibn.nl/
Even met ze praten kan altijd, toch, als je dat wilt?
Mag ik vragen wat jij hebt voor aandoening dat het lijkt alsof je leuke dingen wel kunt en minder leuke dingen niet?.quote:Op maandag 19 april 2010 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan geen chauffeursdiensten uitvoeren of pakketten rondbrengen. Ik kan wel auto rijden, maar zoals gezegd, wanneer het mij uitkomt. Niet op gezette tijden. Ik kan niemand beloven dat ik ergens op een vaste tijd ben. En voor verenigingen e.d. is dat geen probleem, daar word ik niet ontslagen. Maar werkgevers accepteren dat niet.
quote:Op maandag 19 april 2010 11:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, je hoort mij verder niet klagen hoor, met 1200 netto per maand!
Waar ik op ben afgekeurd is te persoonlijk om dat hier te posten. Dat doe ik ook niet. Ik ben er om bovenstaande redenen door afgekeurd. Ik kan de leuke dingen ook niet doen op uur en tijd. Een bioscoopje kan dus al een probleem zijn, want als ik, door omstandigheden, te laat ben, mag ik niet meer binnen. Maar goed, dat weet ik en accepteer ik.quote:Op maandag 19 april 2010 11:51 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat jij hebt voor aandoening dat het lijkt alsof je leuke dingen wel kunt en minder leuke dingen niet?.
Ik vind het zo gek, dat je wel auto kunt rijden, maar geen pakket kan afleveren. Dat kan een verstandelijk gehandicapte nog. Sterker nog, die doen dat ook.
Maar dan kan je dus ook niet autorijden, want als jou en je lijf dat ineens niet meer willen dan heb je een probleem lijkt me? Mag je uberhaupt nog wel de weg op met zo'n onvoorspelbare aandoening?.quote:Op maandag 19 april 2010 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar ik op ben afgekeurd is te persoonlijk om dat hier te posten. Dat doe ik ook niet. Ik ben er om bovenstaande redenen door afgekeurd. Ik kan de leuke dingen ook niet doen op uur en tijd. Een bioscoopje kan dus al een probleem zijn, want als ik, door omstandigheden, te laat ben, mag ik niet meer binnen. Maar goed, dat weet ik en accepteer ik.
En ik kan prima een pakket afleveren, maar zoals gezegd op het tijdstip dat het mij en mijn lijf uitkomt en niet op het tijdstip dat de werkgever of de klant dat wil. Oh, misschien regelmatig ook wel, hoor, maar ook regelmatig niet. En DAT is het probleem. Men kan er niet van op aan dat ik op tijd ben en de hele werkduur blijf.
Als ik in de auto zit en mijn 'probleem' speelt op, dan kan ik gewoon naar huis rijden, dat moet ik dan ook. Dat is verder niet gevaarlijk of zo.quote:Op maandag 19 april 2010 12:14 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Maar dan kan je dus ook niet autorijden, want als jou en je lijf dat ineens niet meer willen dan heb je een probleem lijkt me? Mag je uberhaupt nog wel de weg op met zo'n onvoorspelbare aandoening?.
Het lijkt me dat je wereld wel erg klein wordt zo.
Nou, dan moet je dus maar zelf je baas worden en zelfstandig ondernemer worden!. Kan ook heel goed vanuit de WIA.quote:Op maandag 19 april 2010 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik in de auto zit en mijn 'probleem' speelt op, dan kan ik gewoon naar huis rijden, dat moet ik dan ook. Dat is verder niet gevaarlijk of zo.![]()
Ik kan dan niet meer pakketjes gaan bezorgen, omdat ik naar huis moet.
En iets dergelijks kan ook gebeuren op de werkvloer, in de bioscoop of op het strand. Alleen heeft het in een werksituatie gevolgen, in de vrije tijd niet. Maar vervelend blijft het altijd.
Ik kan dus boodschappen doen, maar niet op commando. Ga zometeen boodschappen doen, denk wel dat het goed gaat. Daarna ga ik even naar mijn moeder voor een bakkie thee en dan ga ik naar huis wat opruimen. Straks eten koken. Ook daar heb ik weleens hulp bij nodig als ik onverwacht even niet door kan gaan met koken. Gelukkig is er dan altijd wel iemand thuis die even het gas op klein zet als de piepers koken.
Maar het is dus ook in de vrije tijd, plannen en behelpen. Kan iets niet nu, dan doe ik het over een uur wel. Die vrijheid heb ik niet op een werkplek.
Naast de beperkingen waardoor ik ben afgekeurd ben ik ook nog hartpatient. Heb een kunsthartklep en mijn hart werkt maar voor 80 %. Ben dus sowieso ook erg gauw moe. Fulltime werken kan dus al niet.quote:Op maandag 19 april 2010 12:32 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Nou, dan moet je dus maar zelf je baas worden en zelfstandig ondernemer worden!. Kan ook heel goed vanuit de WIA.
Je hebt vast wel een talent die kunt etaleren en dan bepaal je zelf je werktijden.
En vanuit de WIA heb je ook niet de druk om te presteren, want de WIA vangt dan altijd op.
Nouja, ik zou zeggen: Nee heb je ja kun je krijgenquote:Op maandag 19 april 2010 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan geen chauffeursdiensten uitvoeren of pakketten rondbrengen. Ik kan wel auto rijden, maar zoals gezegd, wanneer het mij uitkomt. Niet op gezette tijden. Ik kan niemand beloven dat ik ergens op een vaste tijd ben. En voor verenigingen e.d. is dat geen probleem, daar word ik niet ontslagen. Maar werkgevers accepteren dat niet.
Dat zie je toch echt verkeerd, voor jou tien anderen die niets mankeren en meer doen voor hetzelfde geld.quote:Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En je zegt 'werkgevers accepterne dat niet' , maar het is nou juist zo dat ziekte door hun wel geaccepteerd wordt lijkt me...
Ik heb ooit bij dat bedrijf waar het net over ging gesolliciteerd. Daar vertelden ze me doodleuk dat als ze iemand konden krijgen die wat mankeerde dat ze hem/haar dan zonder blikken of blozen aannamen ipv mij.quote:Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat zie je toch echt verkeerd, voor jou tien anderen die niets mankeren en meer doen voor hetzelfde geld.
Nu is het met Wajong-ers natuurlijk wel zo dat je als werkgever een hoop voordelen binnen sleept bij het aantrekken van dit soort werknemers, maar mijn ervaring is toch echt dat ze niet op je zitten te wachten omdat het een hoop extra problemen met zich meebrengt (vervanging, veel uitval, moeilijker plaatsbaar enz.) en dat blijkbaar niet opweegt tegen de voordelen.
Ik neem aan dat wanneer dat tot de mogelijkheden behoort, het UWV hier toch wel van op de hoogte is, niet?quote:Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nouja, ik zou zeggen: Nee heb je ja kun je krijgen. Geef ze eens een belletje en kijk naar de mogelijkheden
. Lukt het niet dan weet je binnen 5 minuten meer toch
.
En je zegt 'werkgevers accepterne dat niet' , maar het is nou juist zo dat ziekte door hun wel geaccepteerd wordt lijkt me...
Nou nee, want volgens jouw arts etc kun je alleen thuiswerken, en volgens jouzelf kun je ook ergens werken met flexibele werktijdenquote:Op maandag 19 april 2010 14:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat wanneer dat tot de mogelijkheden behoort, het UWV hier toch wel van op de hoogte is, niet?
Volgens de arts en arbeidsdeskundige zijn er geen passende functies voor mij, anders dan thuiswerken.
Ik denk dat je het sowieso niet in koerierswerk moet zoeken maar in administratief werk of zittend inpakwerk oidquote:Stel ik zou als koerier gaan werken en mag helemaal zelf bepalen hoe laat ik begin, dan kan het toch zo zijn dat ik onderweg in de problemen kom en direct naar huis moet. Zit ik daar met die pakketjes. En dan kan het ook zomaar zo zijn dat ik de rest van de dag niet meer verder kan gaan. Dat werkt toch niet!!
Dat heb ik niet gezegd. Zelfs met flexibele werktijden is en blijft het een onhoudbare zaak. De werktijden moeten dan zó flexibel zijn dat ik feitelijk elke dag wel thuis kan blijven, indien nodig. En dat is echt nergens.quote:Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Maanvis het volgende:
Nou nee, want volgens jouw arts etc kun je alleen thuiswerken, en volgens jouzelf kun je ook ergens werken met flexibele werktijden. Ik heb hier het idee dat je zelf denkt dat je meer kunt dan wat je nu doet?
Ik vind dat een beetje raar.. ik draag een bedrijf aan en je hebt ze nog niet eens gebeld en je zegt al 'dat is echt nergens'... Misschien heb je gelijk hoor, en is het echt nergens, maar dan vraag ik me af hoe je dat dan weetquote:Op maandag 19 april 2010 18:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gezegd. Zelfs met flexibele werktijden is en blijft het een onhoudbare zaak. De werktijden moeten dan zó flexibel zijn dat ik feitelijk elke dag wel thuis kan blijven, indien nodig. En dat is echt nergens.
En dan ben ik niet eens ziek! Ik ben niet ziek namelijk, maar ik heb een arbeidshandicap.
Zeg, je weet niet eens wat mijn klachten zijn en toch meen je beter te weten dan ik, beter dan de arts van het UWV wat ik wel en niet kan.quote:Op maandag 19 april 2010 18:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vind dat een beetje raar.. ik draag een bedrijf aan en je hebt ze nog niet eens gebeld en je zegt al 'dat is echt nergens'... Misschien heb je gelijk hoor, en is het echt nergens, maar dan vraag ik me af hoe je dat dan weet. Vertelde het UWV je dat?
quote:Op maandag 19 april 2010 19:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeg, je weet niet eens wat mijn klachten zijn en toch meen je beter te weten dan ik, beter dan de arts van het UWV wat ik wel en niet kan.
Geloof me nou maar: Ik kan gewoon niet buiten de deur werken, om meerdere redenen, maar vooral vanwege bovengenoemde. En het is niet zo dat ik alle leuke dingen wel kan doen, ik kan juist helemaal niet veel doen. Ik geniet wel van de enkele dingen die ik wel kan doen, mag dat misschien?
En nu houd ik er over op. Het gaat hier niemand wat aan wat een Wajonger of Wao-er mankeert. Laat de beslissing a.u.b. over aan de keuringsartsen en val mensen er niet op aan dat ze gebruik maken van hun recht. Als jou ooit iets overkomt, ben je ook blij dat je hiervoor verzekerd bent.
What the hell!quote:Op maandag 19 april 2010 19:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Zeg, je weet niet eens wat mijn klachten zijn en toch meen je beter te weten dan ik, beter dan de arts van het UWV wat ik wel en niet kan.
Geloof me nou maar: Ik kan gewoon niet buiten de deur werken, om meerdere redenen, maar vooral vanwege bovengenoemde. En het is niet zo dat ik alle leuke dingen wel kan doen, ik kan juist helemaal niet veel doen. Ik geniet wel van de enkele dingen die ik wel kan doen, mag dat misschien?
En nu houd ik er over op. Het gaat hier niemand wat aan wat een Wajonger of Wao-er mankeert. Laat de beslissing a.u.b. over aan de keuringsartsen en val mensen er niet op aan dat ze gebruik maken van hun recht. Als jou ooit iets overkomt, ben je ook blij dat je hiervoor verzekerd bent.
Pardon? Je heb in minstens drie posts laten doorklinken dat je vindt dat ik te weinig onderneem om aan werk te komen, terwijl ik elke keer reageer dat dat werkelijk niet kan. En toch blijf jij volhouden dat ik dat dan maar wel moet proberen. Houd toch op en geloof me nou: Ik kan niet buitenshuis werken. Dat is 2 jaar terug door een keuringsarts opnieuw vastgesteld. Het is niet anders.quote:Op maandag 19 april 2010 19:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
What the hell!
Ik heb bewust niet gevraagd wat je mankeert, want dat en wat je kan weet je zelf het beste, Ik plaats hier alleen maar een tip, omdat ik de indruk kreeg dat je wel wilde werken maar 'geen werkgever je wil'... En misschien (absoluut niet zeker) had ik een werkgever in jouw buurt die wel volgens jouw voorwaarden je wilde aannemen, en dan reageer je zo??? Zak dan maar in de stront.. Achter elk goedbedoeld advies een aanval zien. Tering zeg.
Nee, je zei dat je wel buitenshuis kon werken maar met flexibele tijden en dat je elk moment naar huis zou kunnen! En daarvan zei je dat geen werkgever dat wil! En toen ik vervolgens iets aandroeg waarbij ik dacht dat dat zo was.. zei jij dat het UWV daar nog niets van gezegd had dus het zou wel niet zo zijn..tja.quote:Op maandag 19 april 2010 19:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Pardon? Je heb in minstens drie posts laten doorklinken dat je vindt dat ik te weinig onderneem om aan werk te komen, terwijl ik elke keer reageer dat dat werkelijk niet kan. En toch blijf jij volhouden dat ik dat dan maar wel moet proberen. Houd toch op en geloof me nou: Ik kan niet buitenshuis werken. Dat is 2 jaar terug door een keuringsarts opnieuw vastgesteld. Het is niet anders.
Er zijn werkgevers die dat aanbieden.. ook telefonisch contact of tikwerk, of inpakwerk waarbij je per hoeveelheid betaald wordt, vanuit huis.. maargoed, laat maar ik ben er klaar mee.quote:Ik snap gewoon niet waarom er niet meer gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden van het internet. Het is tegenwoordig zó gemakkelijk om thuiswerk te doen. En toch willen werkgevers hier niet aan. En dat vind ik gewoon jammer.
Vind je het gek. Je bent compleet waardeloos voor een werkgeverquote:Op maandag 19 april 2010 11:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik zit niet in de wajong, maar WAO. En ik kan vanalles, maar thuis. Ik kan niets buitenshuis doen, waar ik op een bepaalde tijd moet zijn en gedurende bepaalde tijd moet blijven. Misschien kan dat de ene dag wel, maar de andere dag niet. Een werkgever, of dat nou gesubsidieerd is of niet, kan er niet van op aan dat ik kom en een hele of halve dag blijf.
Vind maar eens een werkgever waar ik kan beginnen hoe laat ik wil, waar het geen probleem is als ik onverwacht naar huis ga, waar het geen probleem is dat ik 1 of 2 willekeurige dagen per week niet kom. Die vind je niet!
Trieste reactie, vind je niet?quote:Op maandag 19 april 2010 19:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vind je het gek. Je bent compleet waardeloos voor een werkgever
Het kwam er harder uit dan bedoeld. Ik moest (sue me) toch wel even gniffelen om een potentiele werknemer die bij een sollicitatie terloops meedeelt dat hij/zij soms wel en soms niet komt.quote:
Dit abjecte systeem schrijft mensen zoals jij af. En dan wordt je ook nog eens gezien als profiteur, als je niet oppast.quote:Op maandag 19 april 2010 21:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar wel waar. Ik ben compleet waardeloos voor een werkgever.
Er zijn minsten 800.000 mensen afgeschreven. Prachtig, toch, een hardcore kapitalisme? Of toch niet?quote:En met mij vele anderen.
Dan houdt het ook op. Waar ik mij aan sommigen stoor is dat ze dan ook nog eens moeten verdedigen tegenover elke belastingbetaler waarom iemand niet kan werken.....(en nog net niet als parasiet wordt weggezet. )quote:Op maandag 19 april 2010 21:17 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het kwam er harder uit dan bedoeld. Ik moest (sue me) toch wel even gniffelen om een potentiele werknemer die bij een sollicitatie terloops meedeelt dat hij/zij soms wel en soms niet komt.
Als het maar niet ten koste gaat van de mensen om wie het gaat, prima.quote:Een beetje humor kan geen kwaad in een beladen discussie EG
En het erge is die mensen geloven nu ook zelf dat ze afgeschreven zijn...quote:Op maandag 19 april 2010 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit abjecte systeem schrijft mensen zoals jij af. En dan wordt je ook nog eens gezien als profiteur, als je niet oppast.
Ik zal de dag prijzen dat we een bestel formuleren, waarin mensen op de eerste plek komen te staan i.v.p. het rotte geld. Geld moet een middel zijn, en nimmer het doel.
[..]
Er zijn minsten 800.000 mensen afgeschreven. Prachtig, toch, een hardcore kapitalisme? Of toch niet?
Ja, en hoe komt dat? Een werkgever kan maar raak kiezen,waardoor een krasje al genoeg is om niet aan de bak te kunnen komen.quote:Op maandag 19 april 2010 21:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En het erge is die mensen geloven nu ook zelf dat ze afgeschreven zijn...
Kan wel zo zijn, maar dat is (ook) een gevolg van die riante ontslagbescherming en aanvullende regelgeving die ervoor zorgt dat een werkgever tegenwoordig extreem pragmatisch met zijn personeelskeuze om moet gaan. De arbeidsmarkt is niet met de tijd meegegaan.quote:Op maandag 19 april 2010 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, en hoe komt dat? Een werkgever kan maar raak kiezen,waardoor een krasje al genoeg is om niet aan de bak te kunnen komen.
Een gezond iemand van 45 komt al niet meer aan de bak. Mensen schrijven zichzelf niet af, maar het systeem doet dat wel voor je.
Nee, dat komt ook door 'deskundigen' die vinden dat iemand niet meer kan werken terwijl persoon zelf zoiets heeft van ik kan wel werken maarja ik mag het niet.quote:Op maandag 19 april 2010 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, en hoe komt dat? Een werkgever kan maar raak kiezen,waardoor een krasje al genoeg is om niet aan de bak te kunnen komen.
Dat is niet het kernprobleem. Stel je hebt 2 identiek gekwalificeerde kandidaten die het hetzelfde salaris willen. Echter ze verschillen in leeftijd; de een is 30; de andere 45.quote:Op maandag 19 april 2010 21:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan wel zo zijn, maar dat is (ook) een gevolg van die riante ontslagbescherming en aanvullende regelgeving die ervoor zorgt dat een werkgever tegenwoordig extreem pragmatisch met zijn personeelskeuze om moet gaan. De arbeidsmarkt is niet met de tijd meegegaan.
Jij denkt dat UWV baat heeft met het onterecht mensen arbeidsongeschikt in de uitkering te laten zitten?quote:Op maandag 19 april 2010 21:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, dat komt ook door 'deskundigen' die vinden dat iemand niet meer kan werken terwijl persoon zelf zoiets heeft van ik kan wel werken maarja ik mag het niet.
Zeker weten. Dan zijn zij van het 'probleem af'.quote:Op maandag 19 april 2010 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij denkt dat UWV baat heeft met het onterecht mensen arbeidsongeschikt in de uitkering te laten zitten?
Degene met de grootste tieten.quote:Op maandag 19 april 2010 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is niet het kernprobleem. Stel je hebt 2 identiek gekwalificeerde kandidaten die het hetzelfde salaris willen. Echter ze verschillen in leeftijd; de een is 30; de andere 45.
Wie wordt aangenomen?
Nee, dan houden ze nee probleem op hun bordje. Denk je niet dat artsen en arbeidsdeskundige niet worden afgerekend op uitstroom, onder het huidige politiek klimaat?quote:Op maandag 19 april 2010 21:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zeker weten. Dan zijn zij van het 'probleem af'.
Is dit impliciet mijn gelijk dat vermeende oorzaak van ontslagbescherming goeddeels bullshit is?quote:
Dit is een sterk staaltje gekunstelde argumentatie die ik voor je eigen rekening laat. Om even terug te gaan naar je twee identieke kandidaten: ik denk dat die van 30 eerder aangenomen zal worden. Jonger, sneller, goedkoper eruit te werken in geval van nood.quote:Op maandag 19 april 2010 21:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is dit impliciet mijn gelijk dat vermeende oorzaak van ontslagbescherming goeddeels bullshit is?
Om eerlijk te zijn heb ik de indruk niet dat arbeidsdeskundigen echt tot in den treure bezig zijn met geheel of gedeeltelijk afgekeurden weer aan een baan te helpen...quote:Op maandag 19 april 2010 21:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, dan houden ze nee probleem op hun bordje. Denk je niet dat artsen en arbeidsdeskundige niet worden afgerekend op uitstroom, onder het huidige politiek klimaat?
Heb je een bron? Met een indruk heb ik niks. Werk je bij het UVWquote:Op maandag 19 april 2010 21:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn heb ik de indruk niet dat arbeidsdeskundigen echt tot in den treure bezig zijn met geheel of gedeeltelijk afgekeurden weer aan een baan te helpen...
Dat het geld op is, heeft te maken met de massawerkloosheid. Maar als werkgevers gewoon stoppen met discrimineren en maatschappelijk verantwoord zouden ondernemen, dan was de belastingbetaler sowieso minder kwijt aan belachelijke kosten voor re-integratie.quote:Bovendien weet je ook wel dat bij het UWV het geld voor reïntegratietrajecten op is.. iig voor degenen die nu WW 'trekken'.. nu kun je pas na een jaar werkloosheid in zo'n traject komen. Dus dan heb je al een jaar op kosten van je WW uitkering geleefd voordat er dergelijke hulp vanuit het UWV komt.
Als ontslagbescherming helemaal niet van toepassing zou zijn, en de werkgever zou geen extra financiële risico's lopen met 20 jaar leeftijdsverschil, en beiden zouden evenveel presteren.....wie neemt de werkgever dan aan?quote:Op maandag 19 april 2010 21:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dit is een sterk staaltje gekunstelde argumentatie die ik voor je eigen rekening laat.
Ik ook, (WAO en toch van alles kunnen)quote:Op maandag 19 april 2010 11:45 schreef Gia het volgende:
Ik zit niet in de wajong, maar WAO. En ik kan vanalles,
......
Het is 100 % fysiek.quote:Op maandag 19 april 2010 21:10 schreef mschol het volgende:
@gia: ik vraag me nu wel af wat je mankeert, dit -lijkt- op een psychische ziekte en geen fysieke...
daar zou, denk ik dan, toch wat aangedaan moeten kunnen worden met medicijnen
Jahoor, ik heb vandaag een half uur voor Gia op diverse sites zitten neuzen, en dan ben ik een apatische lulloquote:Op maandag 19 april 2010 23:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Je hoeft je niet te verdedigen hoor Gia. Die heren zijn gewoon apathische lullos. Zelf hebben ze alles gehad en nu stoer op anderen spugen
QFTquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef ShadyLane het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren ook heel wat gegoogled, mankeer niks aan mijn handjes. Je hoeft voor mij niet vanalles te zoeken met het idee dat ik dat misschien wel kan. Het kan gewoon niet.quote:Op maandag 19 april 2010 23:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jahoor, ik heb vandaag een half uur voor Gia op diverse sites zitten neuzen, en dan ben ik een apatische lullo.
Mag ik dan wel nog boodschappen doen van het inkomen van mijn man? Of mag dat ook niet?quote:Op maandag 19 april 2010 23:50 schreef Noisiv het volgende:
[..]
QFT
Die uitkeringen zijn echt hoog! Er zijn maar heel weinig mensen die echt niet kunnen werken de meeste vertikken het gewoon om hun steentje bij te dragen. 350 euro voor de huur en elke week een voedselpakket gratis op mogen halen zou meer dan voldoende zijn voor mensen zonder dwarsleasie of die pernamente hulp nodig hebben (neem b.v. down patienten).
Edit:Personal info. Ik plaatste de reactie ook nav jouw opmerking hier die er op leek dat je wel wilt en kunt werken tot op zekere hoogte maar geen werkgever je wilquote:Op maandag 19 april 2010 23:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen jaren ook heel wat gegoogled, mankeer niks aan mijn handjes. Je hoeft voor mij niet vanalles te zoeken met het idee dat ik dat misschien wel kan. Het kan gewoon niet.
Wat ik mankeer is niet iets waarmee iemand graag te koop loopt. Het bepaalt dagelijks mijn leven en dat heb ik allemaal te danken aan een medische misser.
Ga je even pm-enquote:Op dinsdag 20 april 2010 00:01 schreef Maanvis het volgende:
En ik heb niet voor je gegoogled persé, kwam op dat bedrijf via persoonlijke ervaringen (ze waren leverancier van een bedrijf waar ik hiervoor werkte, dus ik ken hun methode ook een beetje).. maargoed misschien hebben anderen er wat aan. En onthoud wellicht is er sinds 1991 toen jij de WAO in ging wel heel erg veel veranderd.
Ik ga niet voor anderen spreken of over anderen oordelen, maar hou het puur bij mijn eigen situatie.quote:Op maandag 19 april 2010 23:50 schreef Noisiv het volgende:
[..]
QFT
Die uitkeringen zijn echt hoog! Er zijn maar heel weinig mensen die echt niet kunnen werken de meeste vertikken het gewoon om hun steentje bij te dragen. 350 euro voor de huur en elke week een voedselpakket gratis op mogen halen zou meer dan voldoende zijn voor mensen zonder dwarsleasie of die pernamente hulp nodig hebben (neem b.v. down patienten).
quote:Op dinsdag 20 april 2010 00:59 schreef Noisiv het volgende:
Wat ik ermee bedoel is dat werken beloont moet worden. Dat een uitkering net zoveel is als sommige mensen verdienen vind ik niet echt motiverend voor mensen die wel willen/kunnen werken. Willen en kunnen zit natuurlijk een verschil tussen maar je hebt zo ontzettend veel mensen in dit land die: geen zin hebben om te werken omdat ze bv slecht ter been zijn of adhd hebben of de taal niet beheersen. Je moet niet iemand aan zijn of haar lot overlaten maar gewoon in de basisbehoefte voorzien is meer dan voldoende bv huur betalen, en voedselpakketten.
En wanneer iemand dan toch besluit om een steentje bij te dragen door bv van uit huis een paar uur mensen te helpen met een headset voor een helpdesk om maar een voorbeeld te noemen iemand die slecht ter been is. Je hebt tegenwoordig zoveel mogelijkheden. Iemand die blind is kan met braille toch typen. Iemand die zijn benen niet kan gebruiken kan toch nog behulpzaam zijn via de telefoon. En dat moet beloond worden bv dat er een extra aanvulling bij de uitkering komt zodat die personen aan hetzelfde loon zitten als andere mensen.
Maar dat is gewoon hoe ik erover denk mischien is het hard maar die softe aanpak die er nu is werkt niet. Zou hetzelfde voorstellen voor gevangenissen. Bed, wc en wasbak is alles wat nodig is. Gevangenen mogen hun steentje bijdragen door te werken en verdienen er punten mee waarmee ze een playstation of tv kunnen kopen. Of een betere maaltijd dan water en brood. Op die manier voorkom je parasiterend gedrag hoewel je natuurlijk wel de mensen treft die wel echt hulp nodig hebben (dwarsleasie over heel het lichaam of down syndroom om maar een voorbeeld te noemen).
Ik ken ook zo'n meid van 24, genietend van een wajong omdat ze 'niet kan leren..' , wel is ze elk weekend in het uitgaansleven te vinden (dat kan ze wel) , heeft ze haar kerel gedumpt met wie ze was getrouwd en een kind had, krijgt daar ook alimentatie voor en nog huurtoeslag etc en weet ik wat nog meer..quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:25 schreef twoarmedman het volgende:
Milde ADHD'ers met een wajong uitkering.
Ja want electriciteit, water en gas is natuurlijk compleet overbodig.quote:Op maandag 19 april 2010 23:50 schreef Noisiv het volgende:
[..]
QFT
uitkeringsgerechtigden betalen ook belasting ( althans ik heb een ANW en ik betaal gewoon belasting.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:01 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik ken ook zo'n meid van 24, genietend van een wajong omdat ze 'niet kan leren..' , wel is ze elk weekend in het uitgaansleven te vinden (dat kan ze wel) , heeft ze haar kerel gedumpt met wie ze was getrouwd en een kind had, krijgt daar ook alimentatie voor en nog huurtoeslag etc en weet ik wat nog meer..
erg triest dit en wij kunnen dit als belatingbetaler weer ophoesten.
Maakt niet uit, als je toch niet werkt, je krijgt immers geld voor nietsdoen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:05 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
uitkeringsgerechtigden betalen ook belasting ( althans ik heb een ANW en ik betaal gewoon belasting.
Daarbij hebben werkende mensen die een minimumloon ook huurtoeslag zorgtoeslag ( en met kidneren kidnertoeslag )
Betaal je ook aan mee
Imho, maar dat is dan ook puur mijn mening, werken doe je voor levensonderhoud, een minimumloon is daarvoor voldoende, maar vooral voor het sociale aspect.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:10 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Maakt niet uit, als je toch niet werkt, je krijgt immers geld voor nietsdoen.
Vergelijk je nou het zijn van een thuismoeder met het hebben van een dwarslaesie?quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:18 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Imho, maar dat is dan ook puur mijn mening, werken doe je voor levensonderhoud, een minimumloon is daarvoor voldoende, maar vooral voor het sociale aspect.
Ik heb nu een uitkering anw, echter sta ik op wachtlijst voor reintegratie gezien ik eerst een thuismoeder was, en gezien lanegre tijd eruit mijn kansen erg klein tot nihil in de arbeidsmarkt.
De manier van reintegratie die ik krijg is er een met baanzekerheid, iets wat ik met kind zeker heel belangrijk vind.
Ga ik werken, mag ik deels van de anw behouden, echter vervalt daarmee ook huurtoeslag etc. dus in the end ga ik werken voor hetzelfde geld.
Toch wil ik graag werken, omdat ik gewoon heel het sociale/uitdagende/stimulerende etc aspect erg mis.
En zo zijn er met mij nog velen. Eens die bril der kortzichtigheid van je kop halen en verder kijken naar wat je soms hoort.
Maar nee men klaagt van nature graag en that's all there is to it.
Want o wee als jij een dwarsleasie krijgt wat ben jij dan ineens blij dat er hier de mogelijkheid is op een voorziening als bijv. de WAO
Neequote:Op dinsdag 20 april 2010 11:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vergelijk je nou het zijn van een thuismoeder met het hebben van een dwarslaesie?
Nee hoor, dat wordt gewoon ook jaarlijks geïndexeerd. Hoewel het afgelopen januari niet omhoog is gegaan. Maar voorgaande jaren wel.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Uitkeringsgerechtigden blijven hoe dan ook de rest dat ze in de WAO zitten constant hetzelfde loon er wordt eerder wat bezuinigd.
Een dwarleasie is iets heel anders. Dat meisje wat ik toevallig ken heeft een wajong, maar wie haar gekeurd heeft weet ik niet, want het slaat nergens op. Zeker zo'n zacht eitje dat bij elk gehoord verhaal gaat huilenquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:18 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Imho, maar dat is dan ook puur mijn mening, werken doe je voor levensonderhoud, een minimumloon is daarvoor voldoende, maar vooral voor het sociale aspect.
Ik heb nu een uitkering anw, echter sta ik op wachtlijst voor reintegratie gezien ik eerst een thuismoeder was, en gezien lanegre tijd eruit mijn kansen erg klein tot nihil in de arbeidsmarkt.
De manier van reintegratie die ik krijg is er een met baanzekerheid, iets wat ik met kind zeker heel belangrijk vind.
Ga ik werken, mag ik deels van de anw behouden, echter vervalt daarmee ook huurtoeslag etc. dus in the end ga ik werken voor hetzelfde geld.
Toch wil ik graag werken, omdat ik gewoon heel het sociale/uitdagende/stimulerende etc aspect erg mis.
En zo zijn er met mij nog velen. Eens die bril der kortzichtigheid van je kop halen en verder kijken naar wat je soms hoort.
Maar nee men klaagt van nature graag en that's all there is to it.
Want o wee als jij een dwarsleasie krijgt wat ben jij dan ineens blij dat er hier de mogelijkheid is op een voorziening als bijv. de WAO
Hmm vriend van mij heetf wajong krijgt al jaren het zelfde, wellicht dat daar dan evrschil in zit, excuus danquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, dat wordt gewoon ook jaarlijks geïndexeerd. Hoewel het afgelopen januari niet omhoog is gegaan. Maar voorgaande jaren wel.
Ja maar tegenover dat meisje, staan een hoop mensen die wel echt iets mankeren, en niet even vrolijk uitgaan, maar de hele dag ter bedde liggen omdat ze fysiek echt gewoon niets kunnen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:36 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Een dwarleasie is iets heel anders. Dat meisje wat ik toevallig ken heeft een wajong, maar wie haar gekeurd heeft weet ik niet, want het slaat nergens op. Zeker zo'n zacht eitje dat bij elk gehoord verhaal gaat huilen
Zogenaamd, kan ze 'niet leren'. Wel is ze elk weekend in het uitgaansleven te zien, weet precies welke ingredienten er in een mixje zitten, weet waar de leuke feesten worden gehouden. Wat ik bedoel te zeggen is dat veel mensen wel heel makkelijk afgekeurd worden, laat ze desnoods achter een lopende band staan, want dat kan diegene die ik ken zeker wel.
Met de invoer van de euro zat ik op zo'n 930 euro WAO, nu is dat al 1188.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:39 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Hmm vriend van mij heetf wajong krijgt al jaren het zelfde, wellicht dat daar dan evrschil in zit, excuus dan
Ik denk dat er geen weldenkend mens is die die mensen een verwijt maakt. Het probleem is (denk ik) dat er een grote groep mensen op een hoop geveegd wordt omdat ze even niet mee kunnen draaien. En dankzij al die goedbedoelde systemen en registers die Nederland rijk is, zit je de rest van je leven met een stempeltje opgeplakt. Tijdelijk eruit gaat makkelijk, erin komen is onmogelijk. Ik wijt dat aan de enorme regel en zorgdruk die overheid de laatste tijd heeft opgebouwd.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ja maar tegenover dat meisje, staan een hoop mensen die wel echt iets mankeren, en niet even vrolijk uitgaan, maar de hele dag ter bedde liggen omdat ze fysiek echt gewoon niets kunnen.
Met die mensen heb ik ook oprecht medelijden, maar wie niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ja maar tegenover dat meisje, staan een hoop mensen die wel echt iets mankeren, en niet even vrolijk uitgaan, maar de hele dag ter bedde liggen omdat ze fysiek echt gewoon niets kunnen.
En dan nog, je hoeft niet in bed te liggen om niet in staat te zijn tot werken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Lovenswaardig streven dat je mensen zo graag wil beschermen, maar als je deze redenatie doorvoert is elk kritisch geluid meteen monddood gemaakt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan nog, je hoeft niet in bed te liggen om niet in staat te zijn tot werken.
Niet kunnen leren.....kan ik me bij voorstellen dat zo iemand zelfs een lopende band nog weet te verkloten.
Vakkenvullen is dan ook al best moeilijk, want je moet op de datum letten, first in first out. Kassawerk, ja, zolang het puur bliepen is. Zodra er een code ingetypt moet worden gaat dat fout en al helemaal als iemand contant afrekent en zegt: "Zal ik er even 20 cent bij doen, dan is het voor jou makkelijker teruggeven."
Oh, help paniek, wat nu.
En tja, die kan best naar de kroeg, maar is dan te dom om maar het simpelste werk uit te voeren. Gewoon echt zwakbegaafd.
En wie weet mankeert ze nog wel meer waardoor ze zwaar werk, als plantsoenendienst niet kan doen.
Je kunt alleen maar de buitenkant van mensen zien. En als er niks te zien is, wil dat niet zeggen dat ze dan DUS gewoon kunnen werken.
Ik denk dat er weinig mensen commentaar hebben op mensen die écht iets mankeren. Het er veel mensen gewoon om, dat er zoveel mensen een uitkering krijgen, die prima kunnen werken. Bijna iedereen kent er wel een paar. Er zullen weinig mensen problemen hebben dat iemand met een dwarslaesie een uitkering krijgt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dit is echt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet kunnen leren.....kan ik me bij voorstellen dat zo iemand zelfs een lopende band nog weet te verkloten.
Vakkenvullen is dan ook al best moeilijk, want je moet op de datum letten, first in first out. Kassawerk, ja, zolang het puur bliepen is. Zodra er een code ingetypt moet worden gaat dat fout en al helemaal als iemand contant afrekent en zegt: "Zal ik er even 20 cent bij doen, dan is het voor jou makkelijker teruggeven."
Oh, help paniek, wat nu.
En tja, die kan best naar de kroeg, maar is dan te dom om maar het simpelste werk uit te voeren. Gewoon echt zwakbegaafd.
En wie weet mankeert ze nog wel meer waardoor ze zwaar werk, als plantsoenendienst niet kan doen.
Je kunt alleen maar de buitenkant van mensen zien. En als er niks te zien is, wil dat niet zeggen dat ze dan DUS gewoon kunnen werken.
Ja, daar lijkt het wel vaak op.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:54 schreef _evenstar_ het volgende:
heb je ook gelijk in Gia![]()
Ach ja, het is en blijft eend iscussie die altijd blifjt bestaan, men heeft oprecht medelijden met hen die echt om legitieme reden zijn afgekeurd,.
maar in the end in hun grotere mening worden ze wel allemaal even op een hoop gegooid en zijn alle wao'ers/wajongers parasieten
precies en ook niet zelfstandig shoppen, wat blijkbaar een grote hobby van haar is.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig mensen commentaar hebben op mensen die écht iets mankeren. Het er veel mensen gewoon om, dat er zoveel mensen een uitkering krijgen, die prima kunnen werken. Bijna iedereen kent er wel een paar. Er zullen weinig mensen problemen hebben dat iemand met een dwarslaesie een uitkering krijgt.
[..]
Dit is echt.![]()
Iedereen kan wel wat. Zelfs mensen met het syndroom van down kunnen vaak werken. Als je te dom bent om zulk soort klusjes te doen, kan je nooit zelfstandig wonen en zelfstandig de straat op en dus ook niet uitgaan.
Toch wel opvallend dat elk kritisch geluid hier weer afgeserveerd wordt op basis van een superoriteit als het gaat om waarneming omdat jullie in een vergelijkbare situatie zitten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt het wel vaak op.
Gelukkig heb ik het ook nog aan mijn hart, waardoor mensen mij toch makkelijker vergeven dat ik in de WAO zit, want verder is er gewoon niks aan mij te zien.
En als ze dan denken dat ik voor mijn hart in de WAO zit, laat ik dat maar zo.
Nogmaals, omdat JIJ niks kunt zien aan iemand, wil dat nog niet zeggen dat die persoon dan kan werken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig mensen commentaar hebben op mensen die écht iets mankeren. Het er veel mensen gewoon om, dat er zoveel mensen een uitkering krijgen, die prima kunnen werken. Bijna iedereen kent er wel een paar. Er zullen weinig mensen problemen hebben dat iemand met een dwarslaesie een uitkering krijgt.
[..]
Dit is echt.![]()
Iedereen kan wel wat. Zelfs mensen met het syndroom van down kunnen vaak werken. Als je te dom bent om zulk soort klusjes te doen, kan je nooit zelfstandig wonen en zelfstandig de straat op en dus ook niet uitgaan.
Wie is jullie? En welke vergelijkbare situatie?quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Toch wel opvallend dat elk kritisch geluid hier weer afgeserveerd wordt op basis van een superoriteit als het gaat om waarneming omdat jullie in een vergelijkbare situatie zitten.
Elke keer ontwijk je de discussie.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, omdat JIJ niks kunt zien aan iemand, wil dat nog niet zeggen dat die persoon dan kan werken.
Gelukkig zijn er verzekeringsartsen die dat beoordelen en niet jan met de pet.
Nee hoor, sommige zaken zijn te persoonlijk. Enkele fokkers weten wat het precies is, ook binnen de vereniging waar ik bij zit zijn er enkelen op de hoogte. 't Is gewoon niet iets waar je graag te koop mee loopt.quote:
Je betrekt alles de hele tijd op je eigen situatie, en neemt meteen aan dat voor alle mensen in de wajong dat ook wel zo zal zijn, en op basis daarvan druk je elk kritisch geluid over het systeem de kop in.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, sommige zaken zijn te persoonlijk. Enkele fokkers weten wat het precies is, ook binnen de vereniging waar ik bij zit zijn er enkelen op de hoogte. 't Is gewoon niet iets waar je graag te koop mee loopt.
Anyway, het is buiten mijn schuld om ontstaan, ik heb er alles aan gedaan om het te verbeteren, het zal in de toekomst alleen nog maar verslechteren, dus er staat mij nog wel wat te wachten.
Er valt ook verder niet over te discussieren. Je kunt niet in iemand kijken. Dat iemand effe een nieuwe jas kan gaan kopen, of nieuwe schoenen, maakt die persoon nog niet gezond.
Voor zulke mensen is er gesubsidieerd werk met intensieve begeleiding. Toen ik ooit zo'n groepje gesubsidieerde werkers aan het werk zag, had ik echt zoiets van "Waarom zitten zoveel mensen nog in de WAO?"quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, help paniek, wat nu.
Als er bij zo'n meisje dat zwakbegaafd is, dan de hele dag een begeleider moet zitten, wordt dat wel een heel duur grapje.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:09 schreef Daniel21 het volgende:
Er zijn ook voor mensen met ontwikkelingsstoornissen of een lagere intelligentie sociale werkplaatsen. Laat dat dan eerst eens het uitgangspunt zijn.
Inderdaad, op dit uitgangspunt ben ik herkeurd en 100 % afgekeurd.quote:Ongeacht of de klachten psychisch of somatisch van aard zijn, het uitgangspunt moet gewoon zijn wat iemand nog WEL kan. Tegenwoordig is dat ook voor de Wajong zo maar dat heeft wel HEEL lang geduurd.
Ik kan alleen mezelf maar als voorbeeld nemen. Punt is dat tegenwoordig bij herkeuring ervan uit wordt gegaan wat iemand nog kan. Dat zal bij dat meisje ook gebeurd zijn. De rest van Nederland moet niet veroordelen, maar het oordeel van de keuringsartsen vertrouwen. En hoewel ik de laatste keer in eerste instantie een ontzettend grove boerenlul trof, zijn dat wel de mensen die verplicht zijn zoveel mensen uit de WAO en wajong te krijgen. En die kunnen echt ver gaan.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je betrekt alles de hele tijd op je eigen situatie, en neemt meteen aan dat voor alle mensen in de wajong dat ook wel zo zal zijn, en op basis daarvan druk je elk kritisch geluid over het systeem de kop in.
En daarmee wek je alleen maar meer wantrouwen naar jezelf en naar WAO-ers.. want nu blijkt dus toch weer dat ze er met de pet naar gooien en geen idee hebben wat iemand kan.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan alleen mezelf maar als voorbeeld nemen. Punt is dat tegenwoordig bij herkeuring ervan uit wordt gegaan wat iemand nog kan. Dat zal bij dat meisje ook gebeurd zijn. De rest van Nederland moet niet veroordelen, maar het oordeel van de keuringsartsen vertrouwen. En hoewel ik de laatste keer in eerste instantie een ontzettend grove boerenlul trof, zijn dat wel de mensen die verplicht zijn zoveel mensen uit de WAO en wajong te krijgen. En die kunnen echt ver gaan.
Ik ken een spastische vrouw die 30 % werkte. Werd volledig goedgekeurd. Want als je 30 % kunt werken, kun je ook wel 100 % werken.
Dat is toch niet de zaak van de WAO-er zelf om dat te beoordelen en daarom maar niets te ondernemen? Er is subsidie voor, potjes geld om die begeleiders te betalen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er bij zo'n meisje dat zwakbegaafd is, dan de hele dag een begeleider moet zitten, wordt dat wel een heel duur grapje.
Jep. De schoonmaker bij ons is een wajonger, heeft zijn hbo-studie moeten stopzetten vanwege psychische klachten en kan alleen solitair werk aan. Hij werkt elke werkdag 7 uur per dag maar ontvangt netto minder dan een wajonguitkering van ¤960. Niet goed te praten zo absurd. Uitkeringen van langdurig werklozen mogen wat mij betreft minimaal ¤300 omlaag, net genoeg voor de basale levensonderhoud.quote:Op maandag 19 april 2010 23:50 schreef Noisiv het volgende:
[..]
QFT
Daar kun je dan de nuon etc. niet meer van betalen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:06 schreef jaronsch het volgende:
[..]
Jep. De schoonmaker bij ons is een ex-wajonger, heeft zijn hbo-studie moeten stopzetten vanwege psychische klachten en kan alleen solitair werk aan. Hij werkt elke werkdag 7 uur per dag maar ontvangt netto minder dan een wajonguitkering van ¤960. Niet goed te praten zo absurd. Uitkeringen van langdurig werklozen mogen wat mij betreft minimaal ¤300 omlaag, net genoeg voor de basale levensonderhoud.
Minder energie gebruiken dan maar. Werkende mensen mogen het niet slechter hebben dan niet-werkenden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daar kun je dan de nuon etc. niet meer van betalen.
Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daar kun je dan de nuon etc. niet meer van betalen.
Jij wil iemand echt achter de geraniums laten wegkwijnen en uit de maatschappij drukken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Wat heb je nou écht nodig aan stroom en gas? Douchen kan ook 2 keer per week en koud. Tv, computer, stereo, lampen, allemaal overbodig. Alleen om te koken zou ik zeggen. En dan ben je met max twee tientjes aan gas wel klaar denk ik?
Er zit geen verschil in indexaties. M.a.w., als de sociale uitkeringen met 1% verhoogd worden, geldt dit voor alle uitkeringen. Men maakt geen verschil tussen WW, WAO of Wajong.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Met de invoer van de euro zat ik op zo'n 930 euro WAO, nu is dat al 1188.
Wajong gaat niet van een laatstverdiend loon uit en wordt daarom denk ik niet geïndexeerd. Dat is gewoon een door de regering vastgesteld bedrag, wat alleen omhoog gaat als de regering dat wil.
Ergens is dat natuurlijk heel oneerlijk, want ook voor wajongers wordt alles duurder, dus die gaan er eigenlijk ieder jaar in koopkracht op achteruit.
Voor WAO-ers is er sowieso weinig maatschappij over, toch?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:30 schreef barthol het volgende:
[..]
Jij wil iemand echt achter de geraniums laten wegkwijnen en uit de maatschappij drukken.
Okay, dat is dan eerlijk. Iemand zei dat de wajong niet geïndexeerd werd. Vond dat al raar.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Er zit geen verschil in indexaties. M.a.w., als de sociale uitkeringen met 1% verhoogd worden, geldt dit voor alle uitkeringen. Men maakt geen verschil tussen WW, WAO of Wajong.
Zat!!quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor WAO-ers is er sowieso weinig maatschappij over, toch?
Ik kan me zo'n leven niet voorstellen, dat gewoon nu al zou vaststaan dat ik de rest van m'n leven niet meer zou werken en dat leuke dingen doen ook moeilijk wordt etc etc...quote:
Haha.. ik moest er hartelijk om lachen om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Wat heb je nou écht nodig aan stroom en gas? Douchen kan ook 2 keer per week en koud. Tv, computer, stereo, lampen, allemaal overbodig. Alleen om te koken zou ik zeggen. En dan ben je met max twee tientjes aan gas wel klaar denk ik?
Dan sta jij vast ook wel open voor het idee om tentenkampen voor WAjongers op te zetten, of niet?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Ik vind écht dat uitspraken zoals deze níets te maken hebben met Wajongers en dus arbeidsgehandicapte mensen. Als je de mogelijkheden hebt om te werken en je doet het niet: dat is onzin, maar ga niet van achter je PC'tje oordelen over álle arbeidsgehandicapten. Dat is eigenlijk alleen maar triest en kortzichtig. Praat dan over een bepaalde groep mensen en definieer je mening.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:06 schreef jaronsch het volgende:
Uitkeringen van langdurig werklozen mogen wat mij betreft minimaal ¤300 omlaag, net genoeg voor de basale levensonderhoud.
Dat kon ik me ook niet voorstellen toen ik 28 was. Maar als iets nu eenmaal zo is, dan moet je het doen met het lijf dat je hebt. Dat vergt aanpassingen en je levert een hoop in. Maar er is dan ook niemand die daar om gevraagd heeft.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik kan me zo'n leven niet voorstellen, dat gewoon nu al zou vaststaan dat ik de rest van m'n leven niet meer zou werken en dat leuke dingen doen ook moeilijk wordt etc etc...
Ik kon het me ook niet voorstellen vroeger. Ik werkte hardstikke graag, deed ook nog vrijwilligerswerk naast m'n werk en was ook handig genoeg om in m'n vrijetijd zelf een kajuitzeilboot te bouwen. Maar ben toch in die situatie gekomen dat ik geen kant meer uitkon. Heb behoorlijk veel moeite gehad om m'n definitieve afkeuring te accepteren.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:24 schreef Maanvis het volgende:
Ik kan me zo'n leven niet voorstellen, dat gewoon nu al zou vaststaan dat ik de rest van m'n leven niet meer zou werken en dat leuke dingen doen ook moeilijk wordt etc etc...
Dat gaat wat worden als PvdA daadwerkelijk de grootste partij wordt. Het aller belachelijkste is nog wel dat mensen die jarenlang keihard gewerkt hebben en daardoor een leuk inkomen hebben van laten we zeggen 2.000.000 euro per jaar 52% moeten afstaan wat allemaal regelrecht naar dit soort mensen en nieuwe nederlanders gaan. Tuurlijk houden die mensen meer geld over maar ik zou zeggen iedereen betaald een gelijk percentage aan belasting. Dus mevrouw met uitkering betaald 33% over haar uitkering en iemand die 2 mil per jaar maakt betaald 33% over zn inkomen waardoor in verhouding degene met een inkomen van 2 miljoen nog steeds veel meer belasting betaald maar het zou een goede stap zijn naar een eerlijk Nederland.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Haha.. ik moest er hartelijk om lachen om eerlijk te zijn.
Gelukkig heb je niets te zeggen in dit land.
Dat zou echt te debiel voor woorden zijn.
Nee gelukkig werk jij voor mn uitkering.. ik ga alvast een nieuwe laptop uitzoeken.
nah... an sich goed... alleen misschien proberen ze op een verkeerde manier het doel te bereiken, wat daardoor te veel geld kost?quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:32 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik denk dat rijk en arm niet op mekaar moeten afreageren maar op de overheid zelf. Als de overheid minder uitgeeft aan onzin, uitkeringen daargelaten. Dan kunnen de rijken lekker rijk blijven en de armen zelfs een schepje erbovenop krijgen. En de belastingen zelfs omlaag.. De overheid is zelf het eerste struikelblok. Wat de uitkeringstrekkers bijmekaar vangen is nog niets vergeleken met waar de overheid elders geld aan over de balk smijt dunkt me. Dus rustig tegenover de uitkereingstrekkers please.
Kijk nu eens naar die CO2 onzin.. nog meer belasting maar dan op ALLES. Kleding, voedsel, je geboorte/uitvaart, energie, brandstof, verpakking, water, ALLES! onder het mom van "your carbon footprint".
Is toch bullcrap waar de overheid altijd mee bezig is?
quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:31 schreef Judeljuud het volgende:
Ik vind écht dat uitspraken zoals deze níets te maken hebben met Wajongers en dus arbeidsgehandicapte mensen. Als je de mogelijkheden hebt om te werken en je doet het niet: dat is onzin, maar ga niet van achter je PC'tje oordelen over álle arbeidsgehandicapten. Dat is eigenlijk alleen maar triest en kortzichtig. Praat dan over een bepaalde groep mensen en definieer je mening.
Er zijn ongetwijfeld mensen die er niet in thuishoren.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:58 schreef jaronsch het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet raar om de uitkeringen te verlagen. Mensen worden zo niet geprikkeld tot het vinden van zelfstandig werk, ze gaan er toch niet of nauwelijks op vooruit. Daarnaast vind ik het idee dat de werkende mens de zwakkere moet subsidiëren gemakzuchtig en, in een tijd dat de sociale voorzieningen nauwelijks op te brengen zijn, irreëel. Ik weet de cijfers van 2010 niet, maar in 2008 maakten 179.000 mensen gebruik van de wajong waarvan slechts 28 procent aan het werk was. Ik heb geen moeite met mensen die terecht een wajong ontvangen, maar ik weiger te geloven dat zoveel mensen niet in staat zijn te werken, al was het parttime of vrijwilligerswerk als maatschappelijke tegenprestatie.
Dit opiniestuk geeft mijn kijk op de Wajong goed weer.
http://www.trouw.nl/opinie/podium/article1259736.ece
Een persoon met wajong is heel zijn leven ziek.quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:57 schreef Catch22- het volgende:
dus dat je beter een wajong kan fiksen dan werken? Dan zijn er ineens veel mensen die 'ziek' zijn.
en daarbij; waarom moet een wajonger meer te besteden hebben dan een persoon die voor het minimumloon aan het werk is?
Wat is toch die fascinatie van sommigen over dat in bed liggen en dwarsleasies enz.... Alsof alle wao-ers en wajongers alleen maar in bed kunnen liggen. Mijn god, gelukkig niet, zeg!quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:40 schreef Noisiv het volgende:
Als je echt zo slecht af ben dat je elke dag alleen maar in bed ligt dan heb je dat vakantiegeld niet eens nodigZal wel een leuke vakantie worden gezellig in bed liggen 2 weken in een veel te warm Spaans hotel waarbij de dokter elke dag gebeld kan worden.
Dat dacht ik nou ook.quote:Op woensdag 21 april 2010 00:24 schreef Gia het volgende:
Wat is toch die fascinatie van sommigen over dat in bed liggen en dwarsleasies enz.... Alsof alle wao-ers en wajongers alleen maar in bed kunnen liggen. Mijn god, gelukkig niet, zeg!
.....
Weer zo'n misvatting. Alsof mensen met een uitkering niks te doen hebben, of de hele tijd alleen maar lui op hun gat zitten. Bij mij ben je dan in elk geval aan het verkeerde adres.quote:Op woensdag 21 april 2010 00:57 schreef Noisiv het volgende:
Maar iemand die een uitkering heeft en de hele dag toch niks te doen heeft
Ik had het over de eigen bijdrage, die van 100 naar 500 euro gaat, ruwweg.quote:Op woensdag 21 april 2010 00:57 schreef Noisiv het volgende:
Volgens mij heb je een iets duurder aanvullend pakket als je vaak gebruik maakt van de zorgverzekering. Iedereen is natuurlijk vrij in de keuze van welk pakket hij of zij neemt. Maar iemand die een uitkering heeft en de hele dag toch niks te doen heeft zal sneller voor een aanvullend pakket gaan. Scheelt een hoop in kosten en toch tijd zat om ff een uurtje daar heen te gaan en dan weer daarheen.
Wat ik ook merk is dat er wel eens hele families zijn die allemaal een uitkering hebben. Zo laatst nog een collega van me die vertelde doodleuk dat zn pa en ma allebij een uitkering genieten en die en die ook kwam erop neer dat hij de enige was die wel werkt. Ik kan best begrijpen dat mensen mij nu een botte hond vinden en onredelijk. Maar ik vind het onredelijk hoe parasiterend een hoop Nederlanders hier zijn. Als er wat minder geld naar al die hulp projectjes gaat zoals: uitkeringen, stu fi, nieuwe nederlanders, ontwikkelingshulp, eu dan blijft er zoveel extra over om van Nederland weer een heel mooi land te maken.
Zelfde met die stufi mogen ze ook afschaffen. Wordt onwijs veel misbruik van gemaakt met dat uitwonend inschrijven gescheiden ouders die kinderen niet meer erkennen om zo meer toeslag te ontvangen omdat inkomen van een part time werkende ouder als enige wordt gerekend. Ik werk zelf elke Zaterdag en Zondag + 1-2 avonden door de weeks naast m'n studie waar ik 5 dagen per week mee bezig ben. Als ik dit kan kunnen andere studenten dit ook en anders kan je altijd nog lenen.
Maarja dit soort dingen gaan jammergenoeg niet meer gebeuren ben ik bang. Zelfs in Amerika gaat dezelfde kant op als Nederland
Ik werk 40 uur in de week en krijg een uitkering, wie raakt me aan?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:27 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Ik had al een krantenwijk rond mn 14e, en dook erna direct 25/uur per week de super in, naast school
Ik ben pas echt aan te raken
Juist, en daar krijgen arbeidsgehandicapten dus een extraatje voor, om die hoge kosten, die zij over het algemeen zeker hebben, op te vangen. Althans, vorig jaar wel. Ben benieuwd of dat dit jaar ook weer zo is.quote:Op woensdag 21 april 2010 01:12 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik had het over de eigen bijdrage, die van 100 naar 500 euro gaat, ruwweg.
Ga je ervanuit dat mensen met een wajong alleen maar in bed liggen?? Toch een beetje een "domme" beredeneringquote:Op dinsdag 20 april 2010 23:40 schreef Noisiv het volgende:
Is toch niet meer dan normaal dat je als Wajonger een hogere eigen bijdrage betaald? Ik moet ook zorgverzekering betalen en ben (met uitzondering van de standaard verplichte bezoekjes die je moet doen als kleine jongen) nog nooit naar de dokter of het ziekenhuis geweest. Zou wat zijn als ook die kosten allemaal verdeeld worden zodat iemand die elke week naar de chiropractor, logopedist, mensendiek, huisarts, ziekenhuis, en apotheek gaat voor allerlei behandelingen hetzelfde betalen als iemand die nooit gaat. Vind het wel goed dat er een zorgverzekering voor is zodat mensen niet met onwijs veel kosten opgezadeld worden maar een iets hogere eigen bijdrage is niet meer dan normaal.
Ik blijf erbij dat er per persoon uitgerekend moet worden wat de vaste lasten zijn voor huur, gwl, en zorgverzekering vergoed moet worden + een kleine bijdrage voor leuke dingen en de rest verdiend moet worden. Als je echt zo slecht af ben dat je elke dag alleen maar in bed ligt dan heb je dat vakantiegeld niet eens nodigZal wel een leuke vakantie worden gezellig in bed liggen 2 weken in een veel te warm Spaans hotel waarbij de dokter elke dag gebeld kan worden.
Nee, een groot aantal zit de hele dag te FOK!-en.quote:Op woensdag 21 april 2010 08:14 schreef tenequa het volgende:
[..]
Ga je ervanuit dat mensen met een wajong alleen maar in bed liggen?? Toch een beetje een "domme" beredenering
De vriendin van een neef van me had ook wayong wegens "whiplash". Belt ze de arbo-arts op dat ze niet kan komen voor het routine-onderzoek omdat ze die week gaat skiën. "Geen probleem hoor, dan verschuiven we die afspraak voor een weekje"quote:Op woensdag 21 april 2010 00:41 schreef barthol het volgende:
[..]
Dat dacht ik nou ook.
Ik geef het toe dat het een heel andere tijd was, maar ik weet nog goed dat ik in de tijd dat ik werd afgekeurd twee weken op vakantie ging (om wat af te schakelen) Dat was met een zware rugzak alleen de bergen in voor een zware bergwandeltocht door het hooggebergte. Alleen was het een onaangename verassing toen ik bij thuiskomst het bericht in de brievenbus vond dat ik niet meer terug kon aan het werk. Tot die tijd was ik in de veronderstelling dat ik slechts tijdelijk even in de WAO was geparkeerd, op de wachtlijst voor een nieuwe werkplek.
Ik heb die tegemoetkoming ook gehad, dat was wegens nieuwe regels vd belastingdienst omdat we nu minder kunnen declareren van onze gemaakte kosten, heeft niks met de premie ziektekosten te maken voor zover ik weet.quote:Op woensdag 21 april 2010 05:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Juist, en daar krijgen arbeidsgehandicapten dus een extraatje voor, om die hoge kosten, die zij over het algemeen zeker hebben, op te vangen. Althans, vorig jaar wel. Ben benieuwd of dat dit jaar ook weer zo is.
Was volgens mij ergens in november.
Kan, maar iemand die gewoon veel ziek is en daardoor hoge kosten heeft, kan het ook niet aftrekken van de belasting en krijgt dat extraatje niet.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:24 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik heb die tegemoetkoming ook gehad, dat was wegens nieuwe regels vd belastingdienst omdat we nu minder kunnen declareren van onze gemaakte kosten, heeft niks met de premie ziektekosten te maken voor zover ik weet.
Vorig jaar was dat ook nog niet aan de orde, immers.
Welke tegemoetkoming heb je dan?quote:Op woensdag 21 april 2010 11:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan, maar iemand die gewoon veel ziek is en daardoor hoge kosten heeft, kan het ook niet aftrekken van de belasting en krijgt dat extraatje niet.
Ik heb bijvoorbeeld geen extra kosten en krijg het wel. Toch meegenomen.
Schijnt idd "in"te zijn tegenwoordig. Ze worden nog net niet als criminelen of bloedzuigers weggezet.quote:Op woensdag 21 april 2010 01:17 schreef trovey het volgende:
Is dit het wekelijkse terugkomende bashtopic voor Wajong en WAO uitkeringgerechtigen?
Sommige mensen hebben 'moeite met een vast werkritme' (lees, komen niet op tijd hun bed uit. Of 'een probleem met gezagsacceptatie'.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:54 schreef jaronsch het volgende:
Frequente herkeuringsprocedures lijkt me een gunstige invloed op weg naar werk en zelfstandigheid. Wat doen wajongers om hun herstel te bevorderen? Ik begrijp niet dat je wel kunt communiceren op een forum, reizen (waarvoor veel geregeld moet worden), shoppen, andere hobby's ondernemen maar werken lukt weer niet. Erg vreemd.
Weet niet meer hoe hoog het was, maar kwam van het UWV en was bedoeld om de kosten voor eigen risico voor arbeidsgehandicapten te drukken.quote:
Tegen wie heb je het eigenlijk?quote:Op woensdag 21 april 2010 16:30 schreef Catch22- het volgende:
Ik maak ook minimaal 1000 euro per jaar kosten om elke dag op mijn werk te kunnen komen, krijg ik daar een vergoeding voor? Nee.
Life's a bitch. Wees blij dat je WAJONG krijgt. Ik hoop dat je ooit beter wordt en voor minimumloon aan het werk moet.
Volgens mij bedoel je die 350 euro als vervanging voor de aftrek voor WAO-ers. Klopt dat?quote:Op woensdag 21 april 2010 17:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet niet meer hoe hoog het was, maar kwam van het UWV en was bedoeld om de kosten voor eigen risico voor arbeidsgehandicapten te drukken.
Kan best dat bedrag zijn, ja. Maar goed, zat andere mensen die ook hoge ziektekosten hebben, ook geen aftrek hebben en dat niet krijgen, dus. Eigenlijk.......niet helemaal eerlijk.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je die 350 euro als vervanging voor de aftrek voor WAO-ers. Klopt dat?
Tja. Het zal verder schraler worden. Strak natuurlijk weer zo'n ultra -rechts sloopkabinet met CDA en nog erger: de VVD....quote:Op woensdag 21 april 2010 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan best dat bedrag zijn, ja. Maar goed, zat andere mensen die ook hoge ziektekosten hebben, ook geen aftrek hebben en dat niet krijgen, dus. Eigenlijk.......niet helemaal eerlijk.
Heb jij een idee wat herkeuringen geestelijk bij deze mensen doen?quote:Op woensdag 21 april 2010 13:54 schreef jaronsch het volgende:
Frequente herkeuringsprocedures lijkt me een gunstige invloed op weg naar werk en zelfstandigheid. Wat doen wajongers om hun herstel te bevorderen? Ik begrijp niet dat je wel kunt communiceren op een forum, reizen (waarvoor veel geregeld moet worden), shoppen, andere hobby's ondernemen maar werken lukt weer niet. Erg vreemd.
die lampelul die vindt dat een WAJONGER 2x minimumloon zou moeten krijgenquote:
Bij mensen die de boel niet besodemieteren niet veel, lijkt me. Elke WAO-er zou heel blij zijn als blijkt dat ie niet meer thuis hoeft te zitten, maar weer aan de slag kan!quote:Op woensdag 21 april 2010 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb jij een idee wat herkeuringen geestelijk bij deze mensen doen?
Denk je daar wel eens over na?
En dat is er weer zo'n eentje. Alsof ieder cliënt de boel besodemietertquote:Op woensdag 21 april 2010 17:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bij mensen die de boel niet besodemieteren niet veel, lijkt me.
Precies! Kregen ze de kan maar bij die werkgevers die iha puur voor de winst gaan. Als ze maatschappelijk verantwoord zouden ondernemen zou het hele probleem niet bestaan of iig een stuk minder zijn.quote:Elke WAO-er zou heel blij zijn als blijkt dat ie niet meer thuis hoeft te zitten, maar weer aan de slag kan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |