abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 april 2010 @ 12:45:20 #161
3542 Gia
User under construction
pi_80477579
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:32 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Nou, dan moet je dus maar zelf je baas worden en zelfstandig ondernemer worden!. Kan ook heel goed vanuit de WIA.
Je hebt vast wel een talent die kunt etaleren en dan bepaal je zelf je werktijden.

En vanuit de WIA heb je ook niet de druk om te presteren, want de WIA vangt dan altijd op.
Naast de beperkingen waardoor ik ben afgekeurd ben ik ook nog hartpatient. Heb een kunsthartklep en mijn hart werkt maar voor 80 %. Ben dus sowieso ook erg gauw moe. Fulltime werken kan dus al niet.

Bijkomend nadeel is dat ik, indien ik zzp-er zou worden, mezelf niet kan verzekeren tegen mogelijke hernieuwde arbeidsongeschiktheid. Geen enkele verzekeringsmaatschappij neemt mij als klant voor die verzekering. En nee, de WAO vangt dit niet tot je dood op, maar slechts 3 maanden. Als het 3 maanden goed gaat, kun je als zelfstandige niet meer opnieuw in de WAO komen. Je wordt geacht jezelf te verzekeren. Doe je dat niet, dan heb je niks als je niet meer kunt werken.

Dus, als mijn hartklachten in de toekomst verergeren (plus de oorspronkelijke klachten), wat zeer waarschijnlijk ook gebeurt, ben ik de klos en heb ik niks meer. Want ik kan me niet tegen arbeidsongeschiktheid verzekeren als zzp-er.

Ik ben 46 en ga dat risico dus echt niet lopen.

Wat ik al eerder zei: Als iemand mij in loondienst neemt voor thuis tikwerk. Prima.
pi_80478382
Hoe je het ook wendt of keert, het blijft een soort Ajax - Feyenoord competitie tussen voorstanders en tegenstanders van AO-uitkeringen.
  maandag 19 april 2010 @ 13:43:21 #163
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80479633
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik kan geen chauffeursdiensten uitvoeren of pakketten rondbrengen. Ik kan wel auto rijden, maar zoals gezegd, wanneer het mij uitkomt. Niet op gezette tijden. Ik kan niemand beloven dat ik ergens op een vaste tijd ben. En voor verenigingen e.d. is dat geen probleem, daar word ik niet ontslagen. Maar werkgevers accepteren dat niet.
Nouja, ik zou zeggen: Nee heb je ja kun je krijgen . Geef ze eens een belletje en kijk naar de mogelijkheden . Lukt het niet dan weet je binnen 5 minuten meer toch .
En je zegt 'werkgevers accepterne dat niet' , maar het is nou juist zo dat ziekte door hun wel geaccepteerd wordt lijkt me...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 19 april 2010 @ 13:55:33 #164
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_80480119
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En je zegt 'werkgevers accepterne dat niet' , maar het is nou juist zo dat ziekte door hun wel geaccepteerd wordt lijkt me...
Dat zie je toch echt verkeerd, voor jou tien anderen die niets mankeren en meer doen voor hetzelfde geld.
Nu is het met Wajong-ers natuurlijk wel zo dat je als werkgever een hoop voordelen binnen sleept bij het aantrekken van dit soort werknemers, maar mijn ervaring is toch echt dat ze niet op je zitten te wachten omdat het een hoop extra problemen met zich meebrengt (vervanging, veel uitval, moeilijker plaatsbaar enz.) en dat blijkbaar niet opweegt tegen de voordelen.

Spijtig natuurlijk, overigens vind ik het ook absurd dat je als Wajonger mét werk amper meer hebt netto dan dat je vrolijk thuis blijft zitten, voor m'n vriendin scheelt het maarliefst 42 euro bij een 32-urige werkweek tov het thuis blijven zitten op je gat en je hand op houden.
  maandag 19 april 2010 @ 14:04:16 #165
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80480417
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:55 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Dat zie je toch echt verkeerd, voor jou tien anderen die niets mankeren en meer doen voor hetzelfde geld.
Nu is het met Wajong-ers natuurlijk wel zo dat je als werkgever een hoop voordelen binnen sleept bij het aantrekken van dit soort werknemers, maar mijn ervaring is toch echt dat ze niet op je zitten te wachten omdat het een hoop extra problemen met zich meebrengt (vervanging, veel uitval, moeilijker plaatsbaar enz.) en dat blijkbaar niet opweegt tegen de voordelen.
Ik heb ooit bij dat bedrijf waar het net over ging gesolliciteerd. Daar vertelden ze me doodleuk dat als ze iemand konden krijgen die wat mankeerde dat ze hem/haar dan zonder blikken of blozen aannamen ipv mij.
Mijn moeder heeft via dat bedrijf een tijdje schoonmaakwerk gedaan. Na een paar maanden kreeg ze een brief met een formulier erbij waar ze haar beperkingen, hoe klein ook, die ze niet heeft, kon invullen. Of ze toch 'echt niets mankeerde'.
Dus jij ziet dat verkeerd denk ik .
Natuurlijk kom je bij normale bedrijven niet zo makkelijk binnen.. maar bij gespecialiseerde bedrijven, ik zou zeggen, probeer het gewoon, want thuis zitten is toch ook echt niets lijkt me! En ik begrijp best dat er na een tijdje WAO of WAJONG je je niet meer wekelijks/maandelijks/jaarlijks op de arbeidsmarkt orienteert, dus misshcien is het dan verstandig om naar mensen te luisteren die dat wel doen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 19 april 2010 @ 14:37:51 #166
3542 Gia
User under construction
pi_80481720
quote:
Op maandag 19 april 2010 13:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nouja, ik zou zeggen: Nee heb je ja kun je krijgen . Geef ze eens een belletje en kijk naar de mogelijkheden . Lukt het niet dan weet je binnen 5 minuten meer toch .
En je zegt 'werkgevers accepterne dat niet' , maar het is nou juist zo dat ziekte door hun wel geaccepteerd wordt lijkt me...
Ik neem aan dat wanneer dat tot de mogelijkheden behoort, het UWV hier toch wel van op de hoogte is, niet?
Volgens de arts en arbeidsdeskundige zijn er geen passende functies voor mij, anders dan thuiswerken.

Stel ik zou als koerier gaan werken en mag helemaal zelf bepalen hoe laat ik begin, dan kan het toch zo zijn dat ik onderweg in de problemen kom en direct naar huis moet. Zit ik daar met die pakketjes. En dan kan het ook zomaar zo zijn dat ik de rest van de dag niet meer verder kan gaan. Dat werkt toch niet!!
  maandag 19 april 2010 @ 14:49:12 #167
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80482172
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik neem aan dat wanneer dat tot de mogelijkheden behoort, het UWV hier toch wel van op de hoogte is, niet?
Volgens de arts en arbeidsdeskundige zijn er geen passende functies voor mij, anders dan thuiswerken.
Nou nee, want volgens jouw arts etc kun je alleen thuiswerken, en volgens jouzelf kun je ook ergens werken met flexibele werktijden . Ik heb hier het idee dat je zelf denkt dat je meer kunt dan wat je nu doet?
quote:
Stel ik zou als koerier gaan werken en mag helemaal zelf bepalen hoe laat ik begin, dan kan het toch zo zijn dat ik onderweg in de problemen kom en direct naar huis moet. Zit ik daar met die pakketjes. En dan kan het ook zomaar zo zijn dat ik de rest van de dag niet meer verder kan gaan. Dat werkt toch niet!!
Ik denk dat je het sowieso niet in koerierswerk moet zoeken maar in administratief werk of zittend inpakwerk oid .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80490914
TS: 635 euro
  maandag 19 april 2010 @ 18:50:55 #169
3542 Gia
User under construction
pi_80491038
quote:
Op maandag 19 april 2010 14:49 schreef Maanvis het volgende:

Nou nee, want volgens jouw arts etc kun je alleen thuiswerken, en volgens jouzelf kun je ook ergens werken met flexibele werktijden . Ik heb hier het idee dat je zelf denkt dat je meer kunt dan wat je nu doet?

Dat heb ik niet gezegd. Zelfs met flexibele werktijden is en blijft het een onhoudbare zaak. De werktijden moeten dan zó flexibel zijn dat ik feitelijk elke dag wel thuis kan blijven, indien nodig. En dat is echt nergens.
En dan ben ik niet eens ziek! Ik ben niet ziek namelijk, maar ik heb een arbeidshandicap.
  maandag 19 april 2010 @ 18:58:11 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80491345
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd. Zelfs met flexibele werktijden is en blijft het een onhoudbare zaak. De werktijden moeten dan zó flexibel zijn dat ik feitelijk elke dag wel thuis kan blijven, indien nodig. En dat is echt nergens.
En dan ben ik niet eens ziek! Ik ben niet ziek namelijk, maar ik heb een arbeidshandicap.
Ik vind dat een beetje raar.. ik draag een bedrijf aan en je hebt ze nog niet eens gebeld en je zegt al 'dat is echt nergens'... Misschien heb je gelijk hoor, en is het echt nergens, maar dan vraag ik me af hoe je dat dan weet . Vertelde het UWV je dat?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 19 april 2010 @ 19:29:20 #171
3542 Gia
User under construction
pi_80492655
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik vind dat een beetje raar.. ik draag een bedrijf aan en je hebt ze nog niet eens gebeld en je zegt al 'dat is echt nergens'... Misschien heb je gelijk hoor, en is het echt nergens, maar dan vraag ik me af hoe je dat dan weet . Vertelde het UWV je dat?
Zeg, je weet niet eens wat mijn klachten zijn en toch meen je beter te weten dan ik, beter dan de arts van het UWV wat ik wel en niet kan.

Geloof me nou maar: Ik kan gewoon niet buiten de deur werken, om meerdere redenen, maar vooral vanwege bovengenoemde. En het is niet zo dat ik alle leuke dingen wel kan doen, ik kan juist helemaal niet veel doen. Ik geniet wel van de enkele dingen die ik wel kan doen, mag dat misschien?

En nu houd ik er over op. Het gaat hier niemand wat aan wat een Wajonger of Wao-er mankeert. Laat de beslissing a.u.b. over aan de keuringsartsen en val mensen er niet op aan dat ze gebruik maken van hun recht. Als jou ooit iets overkomt, ben je ook blij dat je hiervoor verzekerd bent.
pi_80492720
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeg, je weet niet eens wat mijn klachten zijn en toch meen je beter te weten dan ik, beter dan de arts van het UWV wat ik wel en niet kan.

Geloof me nou maar: Ik kan gewoon niet buiten de deur werken, om meerdere redenen, maar vooral vanwege bovengenoemde. En het is niet zo dat ik alle leuke dingen wel kan doen, ik kan juist helemaal niet veel doen. Ik geniet wel van de enkele dingen die ik wel kan doen, mag dat misschien?

En nu houd ik er over op. Het gaat hier niemand wat aan wat een Wajonger of Wao-er mankeert. Laat de beslissing a.u.b. over aan de keuringsartsen en val mensen er niet op aan dat ze gebruik maken van hun recht. Als jou ooit iets overkomt, ben je ook blij dat je hiervoor verzekerd bent.
  maandag 19 april 2010 @ 19:33:41 #173
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80492845
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Zeg, je weet niet eens wat mijn klachten zijn en toch meen je beter te weten dan ik, beter dan de arts van het UWV wat ik wel en niet kan.

Geloof me nou maar: Ik kan gewoon niet buiten de deur werken, om meerdere redenen, maar vooral vanwege bovengenoemde. En het is niet zo dat ik alle leuke dingen wel kan doen, ik kan juist helemaal niet veel doen. Ik geniet wel van de enkele dingen die ik wel kan doen, mag dat misschien?

En nu houd ik er over op. Het gaat hier niemand wat aan wat een Wajonger of Wao-er mankeert. Laat de beslissing a.u.b. over aan de keuringsartsen en val mensen er niet op aan dat ze gebruik maken van hun recht. Als jou ooit iets overkomt, ben je ook blij dat je hiervoor verzekerd bent.
What the hell!
Ik heb bewust niet gevraagd wat je mankeert, want dat en wat je kan weet je zelf het beste, Ik plaats hier alleen maar een tip, omdat ik de indruk kreeg dat je wel wilde werken maar 'geen werkgever je wil' onder de voorwaarden die voor jou van belang zijn... En misschien (absoluut niet zeker) had ik een werkgever in jouw buurt die wel volgens jouw voorwaarden je wilde aannemen, en dan reageer je zo??? Zak dan maar in de stront.. Achter elk goedbedoeld advies een aanval zien. Tering zeg.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 19 april 2010 @ 19:37:33 #174
3542 Gia
User under construction
pi_80493029
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

What the hell!
Ik heb bewust niet gevraagd wat je mankeert, want dat en wat je kan weet je zelf het beste, Ik plaats hier alleen maar een tip, omdat ik de indruk kreeg dat je wel wilde werken maar 'geen werkgever je wil'... En misschien (absoluut niet zeker) had ik een werkgever in jouw buurt die wel volgens jouw voorwaarden je wilde aannemen, en dan reageer je zo??? Zak dan maar in de stront.. Achter elk goedbedoeld advies een aanval zien. Tering zeg.
Pardon? Je heb in minstens drie posts laten doorklinken dat je vindt dat ik te weinig onderneem om aan werk te komen, terwijl ik elke keer reageer dat dat werkelijk niet kan. En toch blijf jij volhouden dat ik dat dan maar wel moet proberen. Houd toch op en geloof me nou: Ik kan niet buitenshuis werken. Dat is 2 jaar terug door een keuringsarts opnieuw vastgesteld. Het is niet anders.

Ik snap gewoon niet waarom er niet meer gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden van het internet. Het is tegenwoordig zó gemakkelijk om thuiswerk te doen. En toch willen werkgevers hier niet aan. En dat vind ik gewoon jammer.

En ik heb ook nergens gezegd dat JIJ hebt gevraagd wat mij mankeert, ik zeg alleen dat dat niemand wat aangaat.
  maandag 19 april 2010 @ 19:42:11 #175
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80493244
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Pardon? Je heb in minstens drie posts laten doorklinken dat je vindt dat ik te weinig onderneem om aan werk te komen, terwijl ik elke keer reageer dat dat werkelijk niet kan. En toch blijf jij volhouden dat ik dat dan maar wel moet proberen. Houd toch op en geloof me nou: Ik kan niet buitenshuis werken. Dat is 2 jaar terug door een keuringsarts opnieuw vastgesteld. Het is niet anders.
Nee, je zei dat je wel buitenshuis kon werken maar met flexibele tijden en dat je elk moment naar huis zou kunnen! En daarvan zei je dat geen werkgever dat wil! En toen ik vervolgens iets aandroeg waarbij ik dacht dat dat zo was.. zei jij dat het UWV daar nog niets van gezegd had dus het zou wel niet zo zijn..tja.
quote:
Ik snap gewoon niet waarom er niet meer gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden van het internet. Het is tegenwoordig zó gemakkelijk om thuiswerk te doen. En toch willen werkgevers hier niet aan. En dat vind ik gewoon jammer.
Er zijn werkgevers die dat aanbieden.. ook telefonisch contact of tikwerk, of inpakwerk waarbij je per hoeveelheid betaald wordt, vanuit huis.. maargoed, laat maar ik ben er klaar mee.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 19 april 2010 @ 19:48:53 #176
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80493571
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik zit niet in de wajong, maar WAO. En ik kan vanalles, maar thuis. Ik kan niets buitenshuis doen, waar ik op een bepaalde tijd moet zijn en gedurende bepaalde tijd moet blijven. Misschien kan dat de ene dag wel, maar de andere dag niet. Een werkgever, of dat nou gesubsidieerd is of niet, kan er niet van op aan dat ik kom en een hele of halve dag blijf.

Vind maar eens een werkgever waar ik kan beginnen hoe laat ik wil, waar het geen probleem is als ik onverwacht naar huis ga, waar het geen probleem is dat ik 1 of 2 willekeurige dagen per week niet kom. Die vind je niet!
Vind je het gek. Je bent compleet waardeloos voor een werkgever
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_80496485
quote:
Op maandag 19 april 2010 19:48 schreef eriksd het volgende:

[..]

Vind je het gek. Je bent compleet waardeloos voor een werkgever
Trieste reactie, vind je niet?
pi_80497409
@gia: ik vraag me nu wel af wat je mankeert, dit -lijkt- op een psychische ziekte en geen fysieke...

daar zou, denk ik dan, toch wat aangedaan moeten kunnen worden met medicijnen
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  maandag 19 april 2010 @ 21:15:39 #179
3542 Gia
User under construction
pi_80497664
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Trieste reactie, vind je niet?
Maar wel waar. Ik ben compleet waardeloos voor een werkgever.
En met mij vele anderen.
  maandag 19 april 2010 @ 21:17:38 #180
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80497765
quote:
Op maandag 19 april 2010 20:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Trieste reactie, vind je niet?
Het kwam er harder uit dan bedoeld. Ik moest (sue me) toch wel even gniffelen om een potentiele werknemer die bij een sollicitatie terloops meedeelt dat hij/zij soms wel en soms niet komt.

Een beetje humor kan geen kwaad in een beladen discussie EG
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')