abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 april 2010 @ 19:58:26 #141
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_80455793
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als je wil dat je punt ergens specifiek over gaat moet je er verder geen extra onzin bijschrijven.
Immers op je onzin kan ook gereageerd worden.

Anyways ik ben jouw sowieso niet dankbaar met je minderwaardigheids complex.
Ga maar morgen vroeg weer aan het werk om mn uitkering te verdienen.. wees dankbaar dat je een baan hebt.
Als je had kunnen lezen had je kunnen zien dat het geen onzin is. Een normaal persoon snapt wat er staat.

Ik zal morgen inderdaad weer gaan werken. Ook al begrijp ik dat veel banen gezien je denkvermogen inderdaad buiten je kunnen liggen hoop ik dat je genoeg eergevoel hebt om dat maar te gaan harken of iets anders op jou niveau te doen zodat je op eigen zak kunt gaan leven. Door mensen als jij neemt de publieke wil om anderen te helpen hard af, goed bezig!
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 18 april 2010 @ 20:23:35 #142
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80456916
Het grootste gedeelte wat je afstaat via belasting gaat naar de centrale banken. Want dat fiat geld dat de overheid heeft geleend om hun talloze hobby's te bkostigen moet worden terugbetaald incl. de rente. En ook aan andere meuk. Hoeveel procent van een inkomen gaat nou naar langdurig uitkeringsgerechtigden?

Spuug ook eens op de overheid die nog veel en veel meer geld uitgeeft aan Bullshit dan alle uitkeringsgerechtigden bij mekaar krijgen. Stop eens met Scheffer te sponsoren met zijn "defensie" en geef de armen iets meer te besteden. Bin laden was toch een hoax, dat we em "niet hebben kunnnen vinden" is voor mij bewijs genoeg!

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 18-04-2010 20:36:17 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 18 april 2010 @ 20:40:52 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80457740
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:11 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]

Even een reactie op deze twee posts:

Wat kan en wat niet kan hangt ook veel af van de werkgevers. Ergens in dienst zijn betekent ook dat je op gezette tijden aanwezig moet zijn. En dat is wat bij veel Wajongers (en WAO-ers) gewoon niet mogelijk is.

Vrijwilligerswerk, de naam zegt het al, is op vrijwillige basis. Als je een keer niet kunt, vanwege je ziekte of aandoening, dan wordt je niet ontslagen. Als je op je werk regelmatig niet kunt komen, hebben ze voor jou zó een ander.

En dan zit je weer met het opnieuw aanvragen, de tijd die het duurt eer je dat dan weer allemaal rond hebt, kortom nog meer stress.

Ik krijg ook vaak te horen: Oh, jij zit bij een koor? Dan kun je ook wel werken. Oh, jij gaat op vakantie? Dan kun je ook wel werken.
Nou, nee dus. Als ik klachten heb vanwege mijn problemen, dan kan ik gewoon naar huis, zonder gevolgen. Als ik dat bij een werkgever regelmatig heb, word ik ontslagen. Geen werkgever die het pikt als ik vaak te laat ben, vaak onder werktijd naar huis moet en me vaak ziek meldt.
Zijn er in jouw omgeving geen organisaties die gesubsidieerd werk aanbieden? En zou je gesubsidieerd werk niet liever doen dan thuiszitten? In mijn omgeving is er wel zo'n organisatie, en mensen die normaal in de WAJONG zouden komen die werken daar met veel plezier...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 18 april 2010 @ 20:43:46 #144
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80457908
Ja ze bieden verder geen toekomstperspiectieven he. Geen diplomas, niks.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 18 april 2010 @ 20:46:47 #145
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80458060
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:43 schreef Schenkstroop het volgende:
Ja ze bieden verder geen toekomstperspiectieven he. Geen diplomas, niks.
Het is misschien moeilijk voor te stellen als je niet gewerkt hebt, maar werkervaring telt ook, heel erg.
Zo zijn er mensen die handinpakwerk hadden gedaan, die uiteindelijk leider van een groep mensen daar werkten, en nu inmiddels een leidinggevende functie bij een 'normaal' bedrijf hebben.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80459999
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:23 schreef Schenkstroop het volgende:
Het grootste gedeelte wat je afstaat via belasting gaat naar de centrale banken. Want dat fiat geld dat de overheid heeft geleend om hun talloze hobby's te bkostigen moet worden terugbetaald incl. de rente. En ook aan andere meuk. Hoeveel procent van een inkomen gaat nou naar langdurig uitkeringsgerechtigden?
De eerste schijf bijna volledig. Op die andere onzin ga ik niet eens reageren.
pi_80466050
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 18:11 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Dat komt omdat mensen met dunne portemonnees geld vangen van die dikke portemonnees
Wat moet het leven toch makkelijk zijn met zo'n kleine bagage!
  zondag 18 april 2010 @ 23:30:32 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80466159
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zijn er in jouw omgeving geen organisaties die gesubsidieerd werk aanbieden? En zou je gesubsidieerd werk niet liever doen dan thuiszitten? In mijn omgeving is er wel zo'n organisatie, en mensen die normaal in de WAJONG zouden komen die werken daar met veel plezier...
Toevoeging: Gia, ik zie dat je uit Helmond komt.. als je een rijbewijs hebt dan zijn de vacatures die dit bedrijf aanbiedt in principe niet te ver voor jou:
http://www.ibn.nl/
Even met ze praten kan altijd, toch, als je dat wilt?
Een gedicht over Maanvis
  † In Memoriam † maandag 19 april 2010 @ 00:06:51 #149
25682 2cv
Niet subtiel
pi_80467349
Ik zat kort in de Wajong en ontving daaruit een uitkering van wel ¤0,- (per maand, per dag, per jaar, het maakt niet uit ). Dit omdat ik al poen kreeg uit een ander potje. Op slechte dagen kon ik 100 meter lopen en op goede dagen wel 125 ! Daarvoor heb ik 2 jaar in de metaal gewerkt (toen kon ik normale afstanden lopen). Ik kon mijn werk op zich wel doen, maar qua snelheid hield het niet echt over zeg maar.

Ik wil nu weer aan het werk in de metaal (m'n gezondheid/conditie is weer op het oude punt). Echter, volgens de Wajong meneer kan ik met mijn diploma's en kennis ook andere banen doen die best een fatsoenlijk loon opleveren. Dat is dan (simpel gezegd) bureauwerk ! Op zich is het helemaal terecht dat ik daardoor geen recht op Wajong meer heb, maar ik vond het in de metaal erg leuk en dat wil ik echt heel graag blijven doen. Maar welke baas neemt nou iemand aan terwijl die 100% betaald moet worden maar slechts 90% (of wat voor percentage dan ook) presteert ? Dus is het terecht dat ik geen Wajong meer ontvang ? Ik weet het zelf niet eens.

Nu werk ik als inpakker in een tabaksfabriek overigens. Dat is wel leuk, maar ik wil het niet mijn hele leven lang doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 19 april 2010 @ 00:38:36 #150
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80468052
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:25 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

De eerste schijf bijna volledig. Op die andere onzin ga ik niet eens reageren.
Wat lul jij nou weer. Als onze overheid aan talloze dingen geld uitgeeft, ga jij pissen en zieken dat jij betaalt voor uitkeringstrekkers. Hoeveel van jou inkomen gaat nou naar langdurig uitkeringsgerechtigden?
Is dat echt zo ontzettend veel dat je nog enkelt kan pissen op uitkleringstrekkers, en al die andere ondingen waar de overheid geld aan uitgeeft kan je geen rulk smeer schelen? Ben je niet gewoon heel erg kleinzerig? of heb je eigenlijk geen enkele kennis behalve wat hypes jou voorkauwen?
pi_80470097
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:38 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Wat lul jij nou weer. Als onze overheid aan talloze dingen geld uitgeeft, ga jij pissen en zieken dat jij betaalt voor uitkeringstrekkers. Hoeveel van jou inkomen gaat nou naar langdurig uitkeringsgerechtigden?
Is dat echt zo ontzettend veel dat je nog enkelt kan pissen op uitkleringstrekkers, en al die andere ondingen waar de overheid geld aan uitgeeft kan je geen rulk smeer schelen? Ben je niet gewoon heel erg kleinzerig? of heb je eigenlijk geen enkele kennis behalve wat hypes jou voorkauwen?
Wat is dit nou weer voor een reactie? Ik geef antwoord op je vraag. De eerste schijf van de loonbelasting is vrijwel volledig om de sociale zekerheid te betalen. Dat kan je zelf ook gewoon opzoeken.
  maandag 19 april 2010 @ 11:23:39 #152
3542 Gia
User under construction
pi_80474404
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:53 schreef donald_dick het volgende:

[..]

BOEHOEHOE niemand wil me als werknemer.
Hé, je hoort mij verder niet klagen hoor, met 1200 netto per maand!
  maandag 19 april 2010 @ 11:45:07 #153
3542 Gia
User under construction
pi_80475293
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik zit niet in de wajong, maar WAO. En ik kan vanalles, maar thuis. Ik kan niets buitenshuis doen, waar ik op een bepaalde tijd moet zijn en gedurende bepaalde tijd moet blijven. Misschien kan dat de ene dag wel, maar de andere dag niet. Een werkgever, of dat nou gesubsidieerd is of niet, kan er niet van op aan dat ik kom en een hele of halve dag blijf.

Vind maar eens een werkgever waar ik kan beginnen hoe laat ik wil, waar het geen probleem is als ik onverwacht naar huis ga, waar het geen probleem is dat ik 1 of 2 willekeurige dagen per week niet kom. Die vind je niet!
  maandag 19 april 2010 @ 11:47:24 #154
3542 Gia
User under construction
pi_80475384
quote:
Op zondag 18 april 2010 23:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Toevoeging: Gia, ik zie dat je uit Helmond komt.. als je een rijbewijs hebt dan zijn de vacatures die dit bedrijf aanbiedt in principe niet te ver voor jou:
http://www.ibn.nl/
Even met ze praten kan altijd, toch, als je dat wilt?
Ik kan geen chauffeursdiensten uitvoeren of pakketten rondbrengen. Ik kan wel auto rijden, maar zoals gezegd, wanneer het mij uitkomt. Niet op gezette tijden. Ik kan niemand beloven dat ik ergens op een vaste tijd ben. En voor verenigingen e.d. is dat geen probleem, daar word ik niet ontslagen. Maar werkgevers accepteren dat niet.
  maandag 19 april 2010 @ 11:51:33 #155
285351 dalaiblama
too much bla
pi_80475534
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik kan geen chauffeursdiensten uitvoeren of pakketten rondbrengen. Ik kan wel auto rijden, maar zoals gezegd, wanneer het mij uitkomt. Niet op gezette tijden. Ik kan niemand beloven dat ik ergens op een vaste tijd ben. En voor verenigingen e.d. is dat geen probleem, daar word ik niet ontslagen. Maar werkgevers accepteren dat niet.
Mag ik vragen wat jij hebt voor aandoening dat het lijkt alsof je leuke dingen wel kunt en minder leuke dingen niet?.
Ik vind het zo gek, dat je wel auto kunt rijden, maar geen pakket kan afleveren. Dat kan een verstandelijk gehandicapte nog. Sterker nog, die doen dat ook.
  maandag 19 april 2010 @ 11:51:53 #156
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_80475546
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Hé, je hoort mij verder niet klagen hoor, met 1200 netto per maand!

En die reacties weer zeg op Wajongers.
  maandag 19 april 2010 @ 11:57:52 #157
3542 Gia
User under construction
pi_80475759
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:51 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Mag ik vragen wat jij hebt voor aandoening dat het lijkt alsof je leuke dingen wel kunt en minder leuke dingen niet?.
Ik vind het zo gek, dat je wel auto kunt rijden, maar geen pakket kan afleveren. Dat kan een verstandelijk gehandicapte nog. Sterker nog, die doen dat ook.
Waar ik op ben afgekeurd is te persoonlijk om dat hier te posten. Dat doe ik ook niet. Ik ben er om bovenstaande redenen door afgekeurd. Ik kan de leuke dingen ook niet doen op uur en tijd. Een bioscoopje kan dus al een probleem zijn, want als ik, door omstandigheden, te laat ben, mag ik niet meer binnen. Maar goed, dat weet ik en accepteer ik.

En ik kan prima een pakket afleveren, maar zoals gezegd op het tijdstip dat het mij en mijn lijf uitkomt en niet op het tijdstip dat de werkgever of de klant dat wil. Oh, misschien regelmatig ook wel, hoor, maar ook regelmatig niet. En DAT is het probleem. Men kan er niet van op aan dat ik op tijd ben en de hele werkduur blijf.
  maandag 19 april 2010 @ 12:14:43 #158
285351 dalaiblama
too much bla
pi_80476341
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Waar ik op ben afgekeurd is te persoonlijk om dat hier te posten. Dat doe ik ook niet. Ik ben er om bovenstaande redenen door afgekeurd. Ik kan de leuke dingen ook niet doen op uur en tijd. Een bioscoopje kan dus al een probleem zijn, want als ik, door omstandigheden, te laat ben, mag ik niet meer binnen. Maar goed, dat weet ik en accepteer ik.

En ik kan prima een pakket afleveren, maar zoals gezegd op het tijdstip dat het mij en mijn lijf uitkomt en niet op het tijdstip dat de werkgever of de klant dat wil. Oh, misschien regelmatig ook wel, hoor, maar ook regelmatig niet. En DAT is het probleem. Men kan er niet van op aan dat ik op tijd ben en de hele werkduur blijf.
Maar dan kan je dus ook niet autorijden, want als jou en je lijf dat ineens niet meer willen dan heb je een probleem lijkt me? Mag je uberhaupt nog wel de weg op met zo'n onvoorspelbare aandoening?.
Het lijkt me dat je wereld wel erg klein wordt zo.
  maandag 19 april 2010 @ 12:25:22 #159
3542 Gia
User under construction
pi_80476738
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:14 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Maar dan kan je dus ook niet autorijden, want als jou en je lijf dat ineens niet meer willen dan heb je een probleem lijkt me? Mag je uberhaupt nog wel de weg op met zo'n onvoorspelbare aandoening?.
Het lijkt me dat je wereld wel erg klein wordt zo.
Als ik in de auto zit en mijn 'probleem' speelt op, dan kan ik gewoon naar huis rijden, dat moet ik dan ook. Dat is verder niet gevaarlijk of zo.
Ik kan dan niet meer pakketjes gaan bezorgen, omdat ik naar huis moet.

En iets dergelijks kan ook gebeuren op de werkvloer, in de bioscoop of op het strand. Alleen heeft het in een werksituatie gevolgen, in de vrije tijd niet. Maar vervelend blijft het altijd.

Ik kan dus boodschappen doen, maar niet op commando. Ga zometeen boodschappen doen, denk wel dat het goed gaat. Daarna ga ik even naar mijn moeder voor een bakkie thee en dan ga ik naar huis wat opruimen. Straks eten koken. Ook daar heb ik weleens hulp bij nodig als ik onverwacht even niet door kan gaan met koken. Gelukkig is er dan altijd wel iemand thuis die even het gas op klein zet als de piepers koken.

Maar het is dus ook in de vrije tijd, plannen en behelpen. Kan iets niet nu, dan doe ik het over een uur wel. Die vrijheid heb ik niet op een werkplek.
  maandag 19 april 2010 @ 12:32:26 #160
285351 dalaiblama
too much bla
pi_80477036
quote:
Op maandag 19 april 2010 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ik in de auto zit en mijn 'probleem' speelt op, dan kan ik gewoon naar huis rijden, dat moet ik dan ook. Dat is verder niet gevaarlijk of zo.
Ik kan dan niet meer pakketjes gaan bezorgen, omdat ik naar huis moet.

En iets dergelijks kan ook gebeuren op de werkvloer, in de bioscoop of op het strand. Alleen heeft het in een werksituatie gevolgen, in de vrije tijd niet. Maar vervelend blijft het altijd.

Ik kan dus boodschappen doen, maar niet op commando. Ga zometeen boodschappen doen, denk wel dat het goed gaat. Daarna ga ik even naar mijn moeder voor een bakkie thee en dan ga ik naar huis wat opruimen. Straks eten koken. Ook daar heb ik weleens hulp bij nodig als ik onverwacht even niet door kan gaan met koken. Gelukkig is er dan altijd wel iemand thuis die even het gas op klein zet als de piepers koken.

Maar het is dus ook in de vrije tijd, plannen en behelpen. Kan iets niet nu, dan doe ik het over een uur wel. Die vrijheid heb ik niet op een werkplek.
Nou, dan moet je dus maar zelf je baas worden en zelfstandig ondernemer worden!. Kan ook heel goed vanuit de WIA.
Je hebt vast wel een talent die kunt etaleren en dan bepaal je zelf je werktijden.

En vanuit de WIA heb je ook niet de druk om te presteren, want de WIA vangt dan altijd op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')