Precies.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dankbaarheid voor wat? Dat werkgevers je niet willen omdat je wat "mankeert" terwijl je wel wil werken?
Dat psychologen het aanvragen van een Wajong adviseren, wil niet zeggen dat je deze status ook zal krijgen van het UWV, ondanks dat zij hiervan overtuigd waren. Het UWV is het afgelopen jaar ook VEEL strenger geworden bij het goedkeuren van Wajong/ WIA.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:20 schreef OngeschiktX het volgende:
Mijn ervaring met WAJONG:
Ik ben momenteel student, heb weleens wat problemen gehad en bij een psycholoog gelopen. Is er ook een vermoeden van autisme(asperger) geweest. Ik vind het vermoeden compleet onzin. Ik heb wel wat tekenen ervan, maar bijna iedereen heeft dat wel en zeker technisch studenten. Door die problemen heb ik 3 maanden pauze moeten nemen van studie.
2 psychologen wilde mij toen ook een WAJONG uitkering aansmeren. Dat zou lekker makkelijk zijn, en zou ik rustig aan kunnen doen en geen verplichtingen hebben. Ze waren er van overtuigd dat het regelen ervan geen probleem zou zijn. WTF!? Dat wilde ik dus absoluut niet, het ging tegen al m'n principes in en heb elke medewerking hieraan geweigerd. Nu paar later heb ik m'n BSc titel cum laude gehaald en heb één van de meeste gewilde stages van onze studie gedaan. Voor hetzelfde geld zat ik nu aan de uitkering. No way.
Dat lijkt me nogal contraproductief.quote:Op zondag 18 april 2010 10:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ik werk zelf gewoon voor m'n geld hoor..
ik zie alleen niet in waarom iemand met 5 hummers en 10 huizen loopt te klagen dat hij/zij moet betalen..
dan kan je het makkelijk missen, sterker nog iedereen boven modaal inkomen mag wat mij betreft lekker zwaar belast worden..
ze houden er genoeg aan over om een wat meer luxe leven te leiden.. maar hun bijdrage aan de staat is daar wel naar..
Dankbaar voor alles wat je hebt gekregen. Ondanks het feit dat je economisch gezien geen toegevoegde waarde hebt KRIJG je van de rest geld om goed te kunnen leven. Honderd jaar geleden waren zulke "rechten" er nog niet en kon je blij zijn met wat je werd toegestopt. We hoeven van mij niet terug naar die tijd, maar je hoort wel dankbaar te zijn voor wat je krijgt zonder een toevoeging te leveren aan onze economie.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dankbaarheid voor wat? Dat werkgevers je niet willen omdat je wat "mankeert" terwijl je wel wil werken?
Waarom kunnen die mensen het wel missen? Ze werken er hard voor. Niemand houd je tegen om ook zoveel te verdienen, maar omdat je het niet waard bent krijg je het niet. Wees blij dat anderen het wel waard zijn en in jouw plaats de zwakkeren helpen.quote:Op zondag 18 april 2010 10:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ik werk zelf gewoon voor m'n geld hoor..
ik zie alleen niet in waarom iemand met 5 hummers en 10 huizen loopt te klagen dat hij/zij moet betalen..
dan kan je het makkelijk missen, sterker nog iedereen boven modaal inkomen mag wat mij betreft lekker zwaar belast worden..
ze houden er genoeg aan over om een wat meer luxe leven te leiden.. maar hun bijdrage aan de staat is daar wel naar..
Met geld kun je maar 1 ding doen.quote:Op zondag 18 april 2010 12:16 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dankbaar voor alles wat je hebt gekregen. Ondanks het feit dat je economisch gezien geen toegevoegde waarde hebt KRIJG je van de rest geld om goed te kunnen leven. Honderd jaar geleden waren zulke "rechten" er nog niet en kon je blij zijn met wat je werd toegestopt. We hoeven van mij niet terug naar die tijd, maar je hoort wel dankbaar te zijn voor wat je krijgt zonder een toevoeging te leveren aan onze economie.
alleen jammer dat ik aan 300.000 WAJongers een kwartcent per jaar geefquote:
BOEHOEHOEquote:Op zondag 18 april 2010 10:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies.
Heb zelf vaak genoeg aangegeven dat ik best, in loondienst, onder dezelfde voorwaarden als anderen, thuis, tikwerk wil doen. Maar daar kom je dus niet aan. Want dan kunnen ze je niet controleren!! En als het per tarief gaat, kan ik het wel stiekem samen met anderen doen, wat het loon opdrijft. Dus, men wil daar niet aan.
Ja jammer dan.
Dat geld zou anders juist aan luxe worden uitgegeven, dat is beter voor de economie dan wanneer hier twee mensen van moeten leven.quote:Op zondag 18 april 2010 12:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Met geld kun je maar 1 ding doen.
Dingen kopen.
Als je iets koopt voeg je dus iets toe aan de economie.
Je stelling klopt niet (helemaal).
Wat is dit nou voor onzin?quote:Op zondag 18 april 2010 14:20 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat geld zou anders juist aan luxe worden uitgegeven, dat is beter voor de economie dan wanneer hier twee mensen van moeten leven.
Mijn punt is vooral dat de samemleving goed voor hen zorgt, maar dat ze hier niet erg dankbaar voor zijn. Als je dit topic leest is het alsof het niet meer dan normaal is om alles te krijgen en zelfs om meer te vragen. Een hele foute instelling, als teveel mensen dat idee krijgen zullen deze mensen vanzelf minder krijgen.
Gefeliciteerd met de afronding van je stage! Dat moet echt een goed gevoel geven, dat je het gewoon WEL kan! Hopelijk gaat het solliciteren je straks ook goed af.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:20 schreef OngeschiktX het volgende:
Mijn ervaring met WAJONG:
Ik ben momenteel student, heb weleens wat problemen gehad en bij een psycholoog gelopen. Is er ook een vermoeden van autisme(asperger) geweest. Ik vind het vermoeden compleet onzin. Ik heb wel wat tekenen ervan, maar bijna iedereen heeft dat wel en zeker technisch studenten. Door die problemen heb ik 3 maanden pauze moeten nemen van studie.
2 psychologen wilde mij toen ook een WAJONG uitkering aansmeren. Dat zou lekker makkelijk zijn, en zou ik rustig aan kunnen doen en geen verplichtingen hebben. Ze waren er van overtuigd dat het regelen ervan geen probleem zou zijn. WTF!? Dat wilde ik dus absoluut niet, het ging tegen al m'n principes in en heb elke medewerking hieraan geweigerd. Nu paar later heb ik m'n BSc titel cum laude gehaald en heb één van de meeste gewilde stages van onze studie gedaan. Voor hetzelfde geld zat ik nu aan de uitkering. No way.
Basiseconomie, er zitten grotere marges op, relatief veel in de dienstensector, waardoor er meer winst is voor een bedrijf en zij meer kunnen betalen.quote:Op zondag 18 april 2010 14:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin?
Wat maakt het nou uit of je voor 1000 euri een plasma tv koopt (of whatever je luxe vind tegenwoordig)
Of dat dezelfde 1000 euri gespreid word over bijv. zaken als boodschappen. (iets wat een groter marktaandeel in de economie heeft dan je luxe artikelen hoor)
Wat zit je toch te hameren op dan dankbaar zijn, het begint gewoon zielig te worden. Wat verwacht je precies? Dat ze massaal op hun knietjes voor je neervallen? Ik vind je behoorlijk arrogant en schofterig om te denken dat alle wajong'ers voor hun plezier een uitkering krijgen waar ze amper van rond kunnen komen omdat ze lichamelijk niet in staat zijn om te werken, afgezien van de randgevallen. Die randgevallen zijn natuurlijk niet representatief voor de overgrote meerderheid die beperkt zijn in hun kunnen.quote:Op zondag 18 april 2010 17:21 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Basiseconomie, er zitten grotere marges op, relatief veel in de dienstensector, waardoor er meer winst is voor een bedrijf en zij meer kunnen betalen.
Omdat ik begrijp dat niet iedereen dat snapt gaf ik gelijk al aan dat dit niet een discussiepunt moet zijn. Waar het mij om gaat is dat je dankbaar moet zijn voor hetgeen je krijgt, ongeacht waar dat vandaan komt of wat de economische gevolgen zijn.
Ik hamer daar helemaal niet op, ik reageer op iemand die een heel klein stukje van mijn tekst quote en daar onzin over schrijft. Ik had speciaal in die post aangegeven dat dat niet het deel was waar ik mijn punt mee wilde maken. Ik zet alles even in perspectief omdat sommige mensen niet kunnen lezen.quote:Op zondag 18 april 2010 17:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Wat zit je toch te hameren op dan dankbaar zijn, het begint gewoon zielig te worden. Wat verwacht je precies? Dat ze massaal op hun knietjes voor je neervallen? Ik vind je behoorlijk arrogant en schofterig om te denken dat alle wajong'ers voor hun plezier een uitkering krijgen waar ze amper van rond kunnen komen omdat ze lichamelijk niet in staat zijn om te werken, afgezien van de randgevallen. Die randgevallen zijn natuurlijk niet representatief voor de overgrote meerderheid die beperkt zijn in hun kunnen.
Als je wil dat je punt ergens specifiek over gaat moet je er verder geen extra onzin bijschrijven.quote:Op zondag 18 april 2010 18:41 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik hamer daar helemaal niet op, ik reageer op iemand die een heel klein stukje van mijn tekst quote en daar onzin over schrijft. Ik had speciaal in die post aangegeven dat dat niet het deel was waar ik mijn punt mee wilde maken. Ik zet alles even in perspectief omdat sommige mensen niet kunnen lezen.
Wat maakt het nou uit wat iemand heeft. Zodat je lekker kan oordelen en vergelijken? Al valt dr gezicht er half af zoals bij mij. Dat is, voor apatische zakken, waarschijnlijk nog geen reden genoeg. Dus wat dat betreft zou ik wat je ook hebt lekker voor je houden. En laat mensen maar lekker gissen. Dit is Holland.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat 'heb' je nou precies waardoor je niet kunt werken en afgekeurd bent? Ik lees genoeg op WGR en R&P mee om te weten dat er vaak WAJONG gegeven wordt om maar van het probleem af te zijn. Zou je niet liever uit het juk dat je is opgelegd uitkomen? Je kunt het wel zie ik, want je doet ook vrijwilligerswerk.
quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kunnen de zeikers hier weer aan het werk?
Jullie moeten m'n uitkering verdienen namelijk.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:20 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Anyway, goed begin van de 29 miljard die we moeten bezuinigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |