abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80441723
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:16 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dankbaar voor alles wat je hebt gekregen. Ondanks het feit dat je economisch gezien geen toegevoegde waarde hebt KRIJG je van de rest geld om goed te kunnen leven. Honderd jaar geleden waren zulke "rechten" er nog niet en kon je blij zijn met wat je werd toegestopt. We hoeven van mij niet terug naar die tijd, maar je hoort wel dankbaar te zijn voor wat je krijgt zonder een toevoeging te leveren aan onze economie.
Met geld kun je maar 1 ding doen.
Dingen kopen.

Als je iets koopt voeg je dus iets toe aan de economie.
Je stelling klopt niet (helemaal).
  Eindredactie Games zondag 18 april 2010 @ 13:50:41 #127
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_80444026
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, een kwart cent per jaar!!
alleen jammer dat ik aan 300.000 WAJongers een kwartcent per jaar geef
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games zondag 18 april 2010 @ 13:53:50 #128
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_80444099
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies.

Heb zelf vaak genoeg aangegeven dat ik best, in loondienst, onder dezelfde voorwaarden als anderen, thuis, tikwerk wil doen. Maar daar kom je dus niet aan. Want dan kunnen ze je niet controleren!! En als het per tarief gaat, kan ik het wel stiekem samen met anderen doen, wat het loon opdrijft. Dus, men wil daar niet aan.

Ja jammer dan.
BOEHOEHOE niemand wil me als werknemer.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 18 april 2010 @ 14:20:40 #129
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_80444775
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Met geld kun je maar 1 ding doen.
Dingen kopen.

Als je iets koopt voeg je dus iets toe aan de economie.
Je stelling klopt niet (helemaal).
Dat geld zou anders juist aan luxe worden uitgegeven, dat is beter voor de economie dan wanneer hier twee mensen van moeten leven.

Mijn punt is vooral dat de samemleving goed voor hen zorgt, maar dat ze hier niet erg dankbaar voor zijn. Als je dit topic leest is het alsof het niet meer dan normaal is om alles te krijgen en zelfs om meer te vragen. Een hele foute instelling, als teveel mensen dat idee krijgen zullen deze mensen vanzelf minder krijgen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_80445744
quote:
Op zondag 18 april 2010 14:20 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Dat geld zou anders juist aan luxe worden uitgegeven, dat is beter voor de economie dan wanneer hier twee mensen van moeten leven.

Mijn punt is vooral dat de samemleving goed voor hen zorgt, maar dat ze hier niet erg dankbaar voor zijn. Als je dit topic leest is het alsof het niet meer dan normaal is om alles te krijgen en zelfs om meer te vragen. Een hele foute instelling, als teveel mensen dat idee krijgen zullen deze mensen vanzelf minder krijgen.
Wat is dit nou voor onzin?

Wat maakt het nou uit of je voor 1000 euri een plasma tv koopt (of whatever je luxe vind tegenwoordig)
Of dat dezelfde 1000 euri gespreid word over bijv. zaken als boodschappen. (iets wat een groter marktaandeel in de economie heeft dan je luxe artikelen hoor )
pi_80447940
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:20 schreef OngeschiktX het volgende:
Mijn ervaring met WAJONG:

Ik ben momenteel student, heb weleens wat problemen gehad en bij een psycholoog gelopen. Is er ook een vermoeden van autisme(asperger) geweest. Ik vind het vermoeden compleet onzin. Ik heb wel wat tekenen ervan, maar bijna iedereen heeft dat wel en zeker technisch studenten. Door die problemen heb ik 3 maanden pauze moeten nemen van studie.

2 psychologen wilde mij toen ook een WAJONG uitkering aansmeren. Dat zou lekker makkelijk zijn, en zou ik rustig aan kunnen doen en geen verplichtingen hebben. Ze waren er van overtuigd dat het regelen ervan geen probleem zou zijn. WTF!? Dat wilde ik dus absoluut niet, het ging tegen al m'n principes in en heb elke medewerking hieraan geweigerd. Nu paar later heb ik m'n BSc titel cum laude gehaald en heb één van de meeste gewilde stages van onze studie gedaan. Voor hetzelfde geld zat ik nu aan de uitkering. No way.
Gefeliciteerd met de afronding van je stage! Dat moet echt een goed gevoel geven, dat je het gewoon WEL kan! Hopelijk gaat het solliciteren je straks ook goed af.

De diagnose Asperger is momenteel erg in, en voor een deel heeft dat te maken met de geldkranen die dan open (kunnen) gaan. Psychologen weten dat ook. Het is helemaal niet leuk om die diagnose te hebben. Er zijn mensen die hun leven radicaal hebben omgegooid toen ze hoorden dat ze autistisch zijn, en zelfs een afkeer kregen van de maatschappij. Ze voelden zich continu overvraagd door anderen. En ze noemen zichzelf Aspergers (terwijl het is: je hebt Asperger, niet dat je een Asperger bent).
pi_80449706
Wat een misplaatste reacties worden er toch weer gegeven! TS ik weet het antwoord op je vraag over vakantiegeld trouwens niet!

Wel doet het me bijna pijn om wat sommige mensen hier durven te schrijven.
Mijn zusje zit in de WAJONG, dit omdat ze ernstig gehandicapt is, en hierdoor
niet kan lopen/schrijven/zelf naar de toilet etc.
En ik kan zeggen het is ook niet eerlijk dat iemand die zo ernstig gehandicapt
is, moet leven van een hele lage uitkering en dat haar hele leven.

Mijn zusje wil graag werken en niet de hele dag in haar wooncentrum zijn of
naar een activiteiten centrum gaan. Feit is dat niemand haar aanneemt omdat
ze dus niet heel veel kan en ze hulp bij de toilet etc nodig heeft.
Ze is dus nu nog maar een opleiding gaan doen om zich niet te vervelen, aan het
diploma heeft ze uiteraard niets. Ook doet ze 1 x per week vrijwilligers werk om
zo maar bezig te zijn.

Ik snap dat men streng op uitkeringen moet zijn, maar voordat je reageert kan je best
nadenken en nuanceren. Want als je zo wordt geboren, wordt je hele leven gestraft,
ook financieel, het is echt geen vetpot!
  zondag 18 april 2010 @ 17:21:53 #133
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_80450386
quote:
Op zondag 18 april 2010 14:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor onzin?

Wat maakt het nou uit of je voor 1000 euri een plasma tv koopt (of whatever je luxe vind tegenwoordig)
Of dat dezelfde 1000 euri gespreid word over bijv. zaken als boodschappen. (iets wat een groter marktaandeel in de economie heeft dan je luxe artikelen hoor )
Basiseconomie, er zitten grotere marges op, relatief veel in de dienstensector, waardoor er meer winst is voor een bedrijf en zij meer kunnen betalen.

Omdat ik begrijp dat niet iedereen dat snapt gaf ik gelijk al aan dat dit niet een discussiepunt moet zijn. Waar het mij om gaat is dat je dankbaar moet zijn voor hetgeen je krijgt, ongeacht waar dat vandaan komt of wat de economische gevolgen zijn.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_80451605
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:21 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Basiseconomie, er zitten grotere marges op, relatief veel in de dienstensector, waardoor er meer winst is voor een bedrijf en zij meer kunnen betalen.

Omdat ik begrijp dat niet iedereen dat snapt gaf ik gelijk al aan dat dit niet een discussiepunt moet zijn. Waar het mij om gaat is dat je dankbaar moet zijn voor hetgeen je krijgt, ongeacht waar dat vandaan komt of wat de economische gevolgen zijn.
Wat zit je toch te hameren op dan dankbaar zijn, het begint gewoon zielig te worden. Wat verwacht je precies? Dat ze massaal op hun knietjes voor je neervallen? Ik vind je behoorlijk arrogant en schofterig om te denken dat alle wajong'ers voor hun plezier een uitkering krijgen waar ze amper van rond kunnen komen omdat ze lichamelijk niet in staat zijn om te werken, afgezien van de randgevallen. Die randgevallen zijn natuurlijk niet representatief voor de overgrote meerderheid die beperkt zijn in hun kunnen.
Powered by Janetje®
  zondag 18 april 2010 @ 18:41:44 #135
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_80452973
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:58 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Wat zit je toch te hameren op dan dankbaar zijn, het begint gewoon zielig te worden. Wat verwacht je precies? Dat ze massaal op hun knietjes voor je neervallen? Ik vind je behoorlijk arrogant en schofterig om te denken dat alle wajong'ers voor hun plezier een uitkering krijgen waar ze amper van rond kunnen komen omdat ze lichamelijk niet in staat zijn om te werken, afgezien van de randgevallen. Die randgevallen zijn natuurlijk niet representatief voor de overgrote meerderheid die beperkt zijn in hun kunnen.
Ik hamer daar helemaal niet op, ik reageer op iemand die een heel klein stukje van mijn tekst quote en daar onzin over schrijft. Ik had speciaal in die post aangegeven dat dat niet het deel was waar ik mijn punt mee wilde maken. Ik zet alles even in perspectief omdat sommige mensen niet kunnen lezen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_80453201
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:41 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Ik hamer daar helemaal niet op, ik reageer op iemand die een heel klein stukje van mijn tekst quote en daar onzin over schrijft. Ik had speciaal in die post aangegeven dat dat niet het deel was waar ik mijn punt mee wilde maken. Ik zet alles even in perspectief omdat sommige mensen niet kunnen lezen.
Als je wil dat je punt ergens specifiek over gaat moet je er verder geen extra onzin bijschrijven.
Immers op je onzin kan ook gereageerd worden.

Anyways ik ben jouw sowieso niet dankbaar met je minderwaardigheids complex.
Ga maar morgen vroeg weer aan het werk om mn uitkering te verdienen.. wees dankbaar dat je een baan hebt.
  zondag 18 april 2010 @ 18:52:02 #137
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80453309
Dat vakantiegeld wordt al ingehouden en krijg je in één keer uitgekeerd. Dus niet kotsen op uitkeringstrekkers graag.

@Ts.. als je bv een formulier moet invullen en je vakantiegeld moet opgeven kun je ook het bedrag van vorig jaar opgeven. gewoon terugzoeken via je afschriften en een kopie van de uitkering-specificatie voor 2009 mei meesturen ofzo. Doen ze niet moeilijk over. Want je hebt nog niks gehad dit jaar.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 18 april 2010 @ 18:54:45 #138
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80453401
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 15:16 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Wat 'heb' je nou precies waardoor je niet kunt werken en afgekeurd bent? Ik lees genoeg op WGR en R&P mee om te weten dat er vaak WAJONG gegeven wordt om maar van het probleem af te zijn. Zou je niet liever uit het juk dat je is opgelegd uitkomen? Je kunt het wel zie ik, want je doet ook vrijwilligerswerk .
Wat maakt het nou uit wat iemand heeft. Zodat je lekker kan oordelen en vergelijken? Al valt dr gezicht er half af zoals bij mij. Dat is, voor apatische zakken, waarschijnlijk nog geen reden genoeg. Dus wat dat betreft zou ik wat je ook hebt lekker voor je houden. En laat mensen maar lekker gissen. Dit is Holland.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 18 april 2010 @ 18:58:02 #139
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80453519
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kunnen de zeikers hier weer aan het werk?

Jullie moeten m'n uitkering verdienen namelijk.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 18 april 2010 @ 19:00:13 #140
107445 Jajong
Hadouken!
pi_80453591
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 21:20 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Anyway, goed begin van de 29 miljard die we moeten bezuinigen.
. Voorbeeld nummer zoveel van een FOK!-mod met de herseninhoud van een pindarotsje.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  zondag 18 april 2010 @ 19:58:26 #141
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_80455793
quote:
Op zondag 18 april 2010 18:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Als je wil dat je punt ergens specifiek over gaat moet je er verder geen extra onzin bijschrijven.
Immers op je onzin kan ook gereageerd worden.

Anyways ik ben jouw sowieso niet dankbaar met je minderwaardigheids complex.
Ga maar morgen vroeg weer aan het werk om mn uitkering te verdienen.. wees dankbaar dat je een baan hebt.
Als je had kunnen lezen had je kunnen zien dat het geen onzin is. Een normaal persoon snapt wat er staat.

Ik zal morgen inderdaad weer gaan werken. Ook al begrijp ik dat veel banen gezien je denkvermogen inderdaad buiten je kunnen liggen hoop ik dat je genoeg eergevoel hebt om dat maar te gaan harken of iets anders op jou niveau te doen zodat je op eigen zak kunt gaan leven. Door mensen als jij neemt de publieke wil om anderen te helpen hard af, goed bezig!
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  zondag 18 april 2010 @ 20:23:35 #142
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80456916
Het grootste gedeelte wat je afstaat via belasting gaat naar de centrale banken. Want dat fiat geld dat de overheid heeft geleend om hun talloze hobby's te bkostigen moet worden terugbetaald incl. de rente. En ook aan andere meuk. Hoeveel procent van een inkomen gaat nou naar langdurig uitkeringsgerechtigden?

Spuug ook eens op de overheid die nog veel en veel meer geld uitgeeft aan Bullshit dan alle uitkeringsgerechtigden bij mekaar krijgen. Stop eens met Scheffer te sponsoren met zijn "defensie" en geef de armen iets meer te besteden. Bin laden was toch een hoax, dat we em "niet hebben kunnnen vinden" is voor mij bewijs genoeg!

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 18-04-2010 20:36:17 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 18 april 2010 @ 20:40:52 #143
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80457740
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:11 schreef Gia het volgende:

[..]


[..]

Even een reactie op deze twee posts:

Wat kan en wat niet kan hangt ook veel af van de werkgevers. Ergens in dienst zijn betekent ook dat je op gezette tijden aanwezig moet zijn. En dat is wat bij veel Wajongers (en WAO-ers) gewoon niet mogelijk is.

Vrijwilligerswerk, de naam zegt het al, is op vrijwillige basis. Als je een keer niet kunt, vanwege je ziekte of aandoening, dan wordt je niet ontslagen. Als je op je werk regelmatig niet kunt komen, hebben ze voor jou zó een ander.

En dan zit je weer met het opnieuw aanvragen, de tijd die het duurt eer je dat dan weer allemaal rond hebt, kortom nog meer stress.

Ik krijg ook vaak te horen: Oh, jij zit bij een koor? Dan kun je ook wel werken. Oh, jij gaat op vakantie? Dan kun je ook wel werken.
Nou, nee dus. Als ik klachten heb vanwege mijn problemen, dan kan ik gewoon naar huis, zonder gevolgen. Als ik dat bij een werkgever regelmatig heb, word ik ontslagen. Geen werkgever die het pikt als ik vaak te laat ben, vaak onder werktijd naar huis moet en me vaak ziek meldt.
Zijn er in jouw omgeving geen organisaties die gesubsidieerd werk aanbieden? En zou je gesubsidieerd werk niet liever doen dan thuiszitten? In mijn omgeving is er wel zo'n organisatie, en mensen die normaal in de WAJONG zouden komen die werken daar met veel plezier...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 18 april 2010 @ 20:43:46 #144
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80457908
Ja ze bieden verder geen toekomstperspiectieven he. Geen diplomas, niks.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 18 april 2010 @ 20:46:47 #145
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80458060
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:43 schreef Schenkstroop het volgende:
Ja ze bieden verder geen toekomstperspiectieven he. Geen diplomas, niks.
Het is misschien moeilijk voor te stellen als je niet gewerkt hebt, maar werkervaring telt ook, heel erg.
Zo zijn er mensen die handinpakwerk hadden gedaan, die uiteindelijk leider van een groep mensen daar werkten, en nu inmiddels een leidinggevende functie bij een 'normaal' bedrijf hebben.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80459999
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:23 schreef Schenkstroop het volgende:
Het grootste gedeelte wat je afstaat via belasting gaat naar de centrale banken. Want dat fiat geld dat de overheid heeft geleend om hun talloze hobby's te bkostigen moet worden terugbetaald incl. de rente. En ook aan andere meuk. Hoeveel procent van een inkomen gaat nou naar langdurig uitkeringsgerechtigden?
De eerste schijf bijna volledig. Op die andere onzin ga ik niet eens reageren.
pi_80466050
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 18:11 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Dat komt omdat mensen met dunne portemonnees geld vangen van die dikke portemonnees
Wat moet het leven toch makkelijk zijn met zo'n kleine bagage!
  zondag 18 april 2010 @ 23:30:32 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80466159
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zijn er in jouw omgeving geen organisaties die gesubsidieerd werk aanbieden? En zou je gesubsidieerd werk niet liever doen dan thuiszitten? In mijn omgeving is er wel zo'n organisatie, en mensen die normaal in de WAJONG zouden komen die werken daar met veel plezier...
Toevoeging: Gia, ik zie dat je uit Helmond komt.. als je een rijbewijs hebt dan zijn de vacatures die dit bedrijf aanbiedt in principe niet te ver voor jou:
http://www.ibn.nl/
Even met ze praten kan altijd, toch, als je dat wilt?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  † In Memoriam † maandag 19 april 2010 @ 00:06:51 #149
25682 2cv
Niet subtiel
pi_80467349
Ik zat kort in de Wajong en ontving daaruit een uitkering van wel ¤0,- (per maand, per dag, per jaar, het maakt niet uit ). Dit omdat ik al poen kreeg uit een ander potje. Op slechte dagen kon ik 100 meter lopen en op goede dagen wel 125 ! Daarvoor heb ik 2 jaar in de metaal gewerkt (toen kon ik normale afstanden lopen). Ik kon mijn werk op zich wel doen, maar qua snelheid hield het niet echt over zeg maar.

Ik wil nu weer aan het werk in de metaal (m'n gezondheid/conditie is weer op het oude punt). Echter, volgens de Wajong meneer kan ik met mijn diploma's en kennis ook andere banen doen die best een fatsoenlijk loon opleveren. Dat is dan (simpel gezegd) bureauwerk ! Op zich is het helemaal terecht dat ik daardoor geen recht op Wajong meer heb, maar ik vond het in de metaal erg leuk en dat wil ik echt heel graag blijven doen. Maar welke baas neemt nou iemand aan terwijl die 100% betaald moet worden maar slechts 90% (of wat voor percentage dan ook) presteert ? Dus is het terecht dat ik geen Wajong meer ontvang ? Ik weet het zelf niet eens.

Nu werk ik als inpakker in een tabaksfabriek overigens. Dat is wel leuk, maar ik wil het niet mijn hele leven lang doen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 19 april 2010 @ 00:38:36 #150
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80468052
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:25 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

De eerste schijf bijna volledig. Op die andere onzin ga ik niet eens reageren.
Wat lul jij nou weer. Als onze overheid aan talloze dingen geld uitgeeft, ga jij pissen en zieken dat jij betaalt voor uitkeringstrekkers. Hoeveel van jou inkomen gaat nou naar langdurig uitkeringsgerechtigden?
Is dat echt zo ontzettend veel dat je nog enkelt kan pissen op uitkleringstrekkers, en al die andere ondingen waar de overheid geld aan uitgeeft kan je geen rulk smeer schelen? Ben je niet gewoon heel erg kleinzerig? of heb je eigenlijk geen enkele kennis behalve wat hypes jou voorkauwen?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')