Het is geen loon he. Daarnaast vind ik het nogal schokkend dat mensen met een uitkering ook vakantie geld zouden krijgen. Vakantie moet je verdienen (letterlijk en figuurlijk) na een drukke periode studeren of werken.quote:
Vakantiegeld "krijg" je niet, hoe dan ook.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het is geen loon he. Daarnaast vind ik het nogal schokkend dat mensen met een uitkering ook vakantie geld zouden krijgen. Vakantie moet je verdienen (letterlijk en figuurlijk) na een drukke periode studeren of werken.
dus datquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vakantiegeld "krijg" je niet, hoe dan ook.
Het is gewoon 12 maand lang ingehouden op je uitkering en je krijgt het dan in één keer uitbetaald.
En ook mensen met een uitkering willen wel eens een weekje naar Ameland of een nieuwe koelkast.
Anyway, goed begin van de 29 miljard die we moeten bezuinigen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Vakantiegeld "krijg" je niet, hoe dan ook.
Het is gewoon 12 maand lang ingehouden op je uitkering en je krijgt het dan in één keer uitbetaald.
En ook mensen met een uitkering willen wel eens een weekje naar Ameland of een nieuwe koelkast.
aw ok interessantquote:
Ik mag het niet zeggen, maar ik doe het toch.quote:
Die halen ze maar bij mensen die wél sterk staan in de maatschappij, zoals ik.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:20 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Anyway, goed begin van de 29 miljard die we moeten bezuinigen.
Dus iemand die zijn hele gehandicapt is mag nooit op vakantie? We sturen anderen patiënten "gratis" op snoepreisjes om met dolfijnen te zwemmen ed en kansjongeren naar NY dan mogen wajongers ook gewoon op vakantie hoorquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het is geen loon he. Daarnaast vind ik het nogal schokkend dat mensen met een uitkering ook vakantie geld zouden krijgen. Vakantie moet je verdienen (letterlijk en figuurlijk) na een drukke periode studeren of werken.
Dat mag je vinden.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die halen ze maar bij mensen die wél sterk staan in de maatschappij, zoals ik.
een goed begin is het aanpakken van de belachelijk hoge lonen voor top ambtenare, bonussen en ander geld-wolven-gedrag.. begin daar maar eens.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:20 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Anyway, goed begin van de 29 miljard die we moeten bezuinigen.
Idd errug achterlijk....quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
En tevens 1 van de meest misbruikte vangnetten van NLquote:
Je zal me nooit horen zeggen dat die anderen dingen wel mijn seal of aproval krijgen, net zoals al die kutscholieren die eerst een jaar naar "australië" moeten, want dat is "hip".quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:22 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Dus iemand die zijn hele gehandicapt is mag nooit op vakantie? We sturen anderen patiënten "gratis" op snoepreisjes om met dolfijnen te zwemmen ed en kansjongeren naar NY dan mogen wajongers ook gewoon op vakantie hoor
Nee al die groepen die je noemt horen niet op vakantie te gaan. Als je op vakantie kan, kan je ook werken. Als je zo ziek bent dat je niet op vakantie kan, dan mag je van mij part een uitkering krijgen.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:22 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Dus iemand die zijn hele gehandicapt is mag nooit op vakantie? We sturen anderen patiënten "gratis" op snoepreisjes om met dolfijnen te zwemmen ed en kansjongeren naar NY dan mogen wajongers ook gewoon op vakantie hoor
Tadaaaaaaa!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee al die groepen die je noemt horen niet op vakantie te gaan. Als je op vakantie kan, kan je ook werken. Als je zo ziek bent dat je niet op vakantie kan, dan mag je van mij part een uitkering krijgen.
Echt ik blijf me verbazen over Nederland.
Iedere regeling wordt misbruikt, daar mag best kritisch naar gekeken worden.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef Catch22- het volgende:
En tevens 1 van de meest misbruikte vangnetten van NL
Jaaa hiero!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef ShadyLane het volgende:
Ik vraag me bij dit soort discussies altijd af of mensen beseffen dat er ook werkende Nederlanders zijn die niet op vakantie kunnen.
die krijgen dan gewoon geld van de overheid.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef MdMa98 het volgende:
Even offtopic, (net als de rest hier)
Ik lees: mensen met een uitkering willen ook wel eens een nieuwe koelkast..
Hallo ik werk, en moet alles tweedehands kopen omdat de kosten al hoog zijn deze dagen..
laat ik hopen dat mensen met een uitkering dan ook een tweedehands kopen ipv een gloednieuwe,
Rivm, nctb en dergelijke opschorten, dat scheelt pas geld.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef nuget het volgende:
[..]
een goed begin is het aanpakken van de belachelijk hoge lonen voor top ambtenare, bonussen en ander geld-wolven-gedrag.. begin daar maar eens.
Het gaat hier over wajong en vakantiegeld, niet over overheidsinstanties, dus je zit in het verkeerde topic.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:26 schreef JackyWalker het volgende:
[..]
Rivm, nctb en dergelijke opschorten, dat scheelt pas geld.
Allemaal overheidsinstantie's die alleen maar uit eigenbelang oordelen om zo te kunnen blijven bestaan.
Buiten dat ik niet snap dat iemand sowieso naar die zandbank wil, maar dan doen ze dat toch, ze hebben tijd genoeg...quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:18 schreef MaGNeT het volgende:
En ook mensen met een uitkering willen wel eens een weekje naar Ameland
Ik had al een krantenwijk rond mn 14e, en dook erna direct 25/uur per week de super in, naast schoolquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:26 schreef smegmanus het volgende:
Ik werk als sinds mijn 18de.
Wie wil me aanraken?
Ik krijg sterk het idee dat je topic wat afdwaalt.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:15 schreef tenequa het volgende:
Hallo.
ik heb een vraagje..
weet hier iemand hoeveel vakantiegeld je ongeveer krijgt als je een wajong uitkering krijgt, en 23 jaar bent?
Mijn bruto inkomen is 1055 p/m
maar er komt 902 op mn rekening..
ik heb zelf geen idee hoe ik dit moet berekenen.
groetjes ramona
-stel- jij hebt een of andere klote ziekte waar je dag in, dag uit mee geconfronteerd wordt (geen werk, ook geen uitzicht erop) dan krijg je maar geen vakantie, want tja.. dan kan je immers ook werken...quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nee al die groepen die je noemt horen niet op vakantie te gaan. Als je op vakantie kan, kan je ook werken. Als je zo ziek bent dat je niet op vakantie kan, dan mag je van mij part een uitkering krijgen.
Ik verdien geen minimum loon.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:26 schreef Catch22- het volgende:
[..]
die krijgen dan gewoon geld van de overheid.
Je kan beter in de bijstand zitten dan minimumloon hebben. Dat scheelt je 50 euro in de maand, maar je hoeft iig niet je nest elke dag uit
zie post 2, daar stond het antwoord ook in.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:29 schreef JackyWalker het volgende:
Wajong uitkering;
Vakantiegeld in mei
U krijgt ook vakantiegeld bij uw uitkering. Dit is 8% van uw uitkering.
Het vakantiegeld ontvangt u elk jaar rond 15 mei.
Wat is Wajong?
Was u voor uw 17e verjaardag al gehandicapt of langdurig ziek? Of was u student en jonger dan 30 toen u gehandicapt raakte of langdurig ziek werd? U bent dan door ziekte of handicap al op jonge leeftijd moeilijk of niet in staat om te werken. U krijgt misschien een uitkering voor jonggehandicapten. Deze uitkering heet een Wajong-uitkering. U hoeft dan niet voor inkomen afhankelijk te zijn van uw ouders/verzorgers of de bijstand.
dan kan je je beter afvragen waarom deze mensen geen vakantie kunnen nemen..quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef ShadyLane het volgende:
Ik gun iedereen alles en dus ook vakanties, maar ik vraag me bij dit soort discussies wel altijd af of mensen beseffen dat er ook werkende Nederlanders zijn die niet op vakantie kunnen.
Oh , over het hoofd gezienquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:31 schreef nuget het volgende:
[..]
zie post 2, daar stond het antwoord ook in.
Lees het topic. Er zijn minimumloners die gewoon al fulltime werken en netto nauwelijks meer overhouden dan bijstand. Ik heb de indruk dat dat vaak wordt vergeten in de discussie over of mensen met bijstand op vakantie zouden moeten "mogen". (Sowieso een rare term in dit verband, mogen)quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:33 schreef mschol het volgende:
dan kan je je beter afvragen waarom deze mensen geen vakantie kunnen nemen..
geld? -> meer werken, helaas minder vrije tijd...
tijd? -> minder werken, minder hoog loon maar dan kan in veel gevallen prima
Goh, ben je vroeger soms wat te kort gekomen? Je klinkt behoorlijk verzuurd.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Je zal me nooit horen zeggen dat die anderen dingen wel mijn seal of aproval krijgen, net zoals al die kutscholieren die eerst een jaar naar "australië" moeten, want dat is "hip".
Sinds wanneer is op vakantie kunnen een recht?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:36 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Lees het topic. Er zijn minimumloners die gewoon al fulltime werken en netto nauwelijks meer overhouden dan bijstand. Ik heb de indruk dat dat vaak wordt vergeten in de discussie over of mensen met bijstand op vakantie zouden moeten "mogen". (Sowieso een rare term in dit verband, mogen)
moet je jezelf dan niet afvragen wat je verkeerd doet? ergens laat je het namelijk zelf gewoon gebeuren..quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:36 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
Lees het topic. Er zijn minimumloners die gewoon al fulltime werken en netto nauwelijks meer overhouden dan bijstand.
Iemand die een lichamelijke handicap heeft is niet per definie ziek.quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Echt ik blijf me verbazen over Nederland.
Sinds wanneer is het aan anderen om te bepalen wat je doet van je geld?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:38 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Sinds wanneer is op vakantie kunnen een recht?
Daar heb ik het helemaal niet over?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het aan anderen om te bepalen wat je doet van je geld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |