QFTquote:Op vrijdag 9 april 2010 21:24 schreef ShadyLane het volgende:
Ik gun iedereen alles en dus ook vakanties, maar ik vraag me bij dit soort discussies wel altijd af of mensen beseffen dat er ook werkende Nederlanders zijn die niet op vakantie kunnen.
Ik heb de afgelopen jaren ook heel wat gegoogled, mankeer niks aan mijn handjes. Je hoeft voor mij niet vanalles te zoeken met het idee dat ik dat misschien wel kan. Het kan gewoon niet.quote:Op maandag 19 april 2010 23:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Jahoor, ik heb vandaag een half uur voor Gia op diverse sites zitten neuzen, en dan ben ik een apatische lullo.
Mag ik dan wel nog boodschappen doen van het inkomen van mijn man? Of mag dat ook niet?quote:Op maandag 19 april 2010 23:50 schreef Noisiv het volgende:
[..]
QFT
Die uitkeringen zijn echt hoog! Er zijn maar heel weinig mensen die echt niet kunnen werken de meeste vertikken het gewoon om hun steentje bij te dragen. 350 euro voor de huur en elke week een voedselpakket gratis op mogen halen zou meer dan voldoende zijn voor mensen zonder dwarsleasie of die pernamente hulp nodig hebben (neem b.v. down patienten).
Edit:Personal info. Ik plaatste de reactie ook nav jouw opmerking hier die er op leek dat je wel wilt en kunt werken tot op zekere hoogte maar geen werkgever je wilquote:Op maandag 19 april 2010 23:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen jaren ook heel wat gegoogled, mankeer niks aan mijn handjes. Je hoeft voor mij niet vanalles te zoeken met het idee dat ik dat misschien wel kan. Het kan gewoon niet.
Wat ik mankeer is niet iets waarmee iemand graag te koop loopt. Het bepaalt dagelijks mijn leven en dat heb ik allemaal te danken aan een medische misser.
Ga je even pm-enquote:Op dinsdag 20 april 2010 00:01 schreef Maanvis het volgende:
En ik heb niet voor je gegoogled persé, kwam op dat bedrijf via persoonlijke ervaringen (ze waren leverancier van een bedrijf waar ik hiervoor werkte, dus ik ken hun methode ook een beetje).. maargoed misschien hebben anderen er wat aan. En onthoud wellicht is er sinds 1991 toen jij de WAO in ging wel heel erg veel veranderd.
Ik ga niet voor anderen spreken of over anderen oordelen, maar hou het puur bij mijn eigen situatie.quote:Op maandag 19 april 2010 23:50 schreef Noisiv het volgende:
[..]
QFT
Die uitkeringen zijn echt hoog! Er zijn maar heel weinig mensen die echt niet kunnen werken de meeste vertikken het gewoon om hun steentje bij te dragen. 350 euro voor de huur en elke week een voedselpakket gratis op mogen halen zou meer dan voldoende zijn voor mensen zonder dwarsleasie of die pernamente hulp nodig hebben (neem b.v. down patienten).
quote:Op dinsdag 20 april 2010 00:59 schreef Noisiv het volgende:
Wat ik ermee bedoel is dat werken beloont moet worden. Dat een uitkering net zoveel is als sommige mensen verdienen vind ik niet echt motiverend voor mensen die wel willen/kunnen werken. Willen en kunnen zit natuurlijk een verschil tussen maar je hebt zo ontzettend veel mensen in dit land die: geen zin hebben om te werken omdat ze bv slecht ter been zijn of adhd hebben of de taal niet beheersen. Je moet niet iemand aan zijn of haar lot overlaten maar gewoon in de basisbehoefte voorzien is meer dan voldoende bv huur betalen, en voedselpakketten.
En wanneer iemand dan toch besluit om een steentje bij te dragen door bv van uit huis een paar uur mensen te helpen met een headset voor een helpdesk om maar een voorbeeld te noemen iemand die slecht ter been is. Je hebt tegenwoordig zoveel mogelijkheden. Iemand die blind is kan met braille toch typen. Iemand die zijn benen niet kan gebruiken kan toch nog behulpzaam zijn via de telefoon. En dat moet beloond worden bv dat er een extra aanvulling bij de uitkering komt zodat die personen aan hetzelfde loon zitten als andere mensen.
Maar dat is gewoon hoe ik erover denk mischien is het hard maar die softe aanpak die er nu is werkt niet. Zou hetzelfde voorstellen voor gevangenissen. Bed, wc en wasbak is alles wat nodig is. Gevangenen mogen hun steentje bijdragen door te werken en verdienen er punten mee waarmee ze een playstation of tv kunnen kopen. Of een betere maaltijd dan water en brood. Op die manier voorkom je parasiterend gedrag hoewel je natuurlijk wel de mensen treft die wel echt hulp nodig hebben (dwarsleasie over heel het lichaam of down syndroom om maar een voorbeeld te noemen).
Ik ken ook zo'n meid van 24, genietend van een wajong omdat ze 'niet kan leren..' , wel is ze elk weekend in het uitgaansleven te vinden (dat kan ze wel) , heeft ze haar kerel gedumpt met wie ze was getrouwd en een kind had, krijgt daar ook alimentatie voor en nog huurtoeslag etc en weet ik wat nog meer..quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:25 schreef twoarmedman het volgende:
Milde ADHD'ers met een wajong uitkering.
Ja want electriciteit, water en gas is natuurlijk compleet overbodig.quote:Op maandag 19 april 2010 23:50 schreef Noisiv het volgende:
[..]
QFT
uitkeringsgerechtigden betalen ook belasting ( althans ik heb een ANW en ik betaal gewoon belasting.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:01 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik ken ook zo'n meid van 24, genietend van een wajong omdat ze 'niet kan leren..' , wel is ze elk weekend in het uitgaansleven te vinden (dat kan ze wel) , heeft ze haar kerel gedumpt met wie ze was getrouwd en een kind had, krijgt daar ook alimentatie voor en nog huurtoeslag etc en weet ik wat nog meer..
erg triest dit en wij kunnen dit als belatingbetaler weer ophoesten.
Maakt niet uit, als je toch niet werkt, je krijgt immers geld voor nietsdoen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:05 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
uitkeringsgerechtigden betalen ook belasting ( althans ik heb een ANW en ik betaal gewoon belasting.
Daarbij hebben werkende mensen die een minimumloon ook huurtoeslag zorgtoeslag ( en met kidneren kidnertoeslag )
Betaal je ook aan mee
Imho, maar dat is dan ook puur mijn mening, werken doe je voor levensonderhoud, een minimumloon is daarvoor voldoende, maar vooral voor het sociale aspect.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:10 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Maakt niet uit, als je toch niet werkt, je krijgt immers geld voor nietsdoen.
Vergelijk je nou het zijn van een thuismoeder met het hebben van een dwarslaesie?quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:18 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Imho, maar dat is dan ook puur mijn mening, werken doe je voor levensonderhoud, een minimumloon is daarvoor voldoende, maar vooral voor het sociale aspect.
Ik heb nu een uitkering anw, echter sta ik op wachtlijst voor reintegratie gezien ik eerst een thuismoeder was, en gezien lanegre tijd eruit mijn kansen erg klein tot nihil in de arbeidsmarkt.
De manier van reintegratie die ik krijg is er een met baanzekerheid, iets wat ik met kind zeker heel belangrijk vind.
Ga ik werken, mag ik deels van de anw behouden, echter vervalt daarmee ook huurtoeslag etc. dus in the end ga ik werken voor hetzelfde geld.
Toch wil ik graag werken, omdat ik gewoon heel het sociale/uitdagende/stimulerende etc aspect erg mis.
En zo zijn er met mij nog velen. Eens die bril der kortzichtigheid van je kop halen en verder kijken naar wat je soms hoort.
Maar nee men klaagt van nature graag en that's all there is to it.
Want o wee als jij een dwarsleasie krijgt wat ben jij dan ineens blij dat er hier de mogelijkheid is op een voorziening als bijv. de WAO
Neequote:Op dinsdag 20 april 2010 11:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Vergelijk je nou het zijn van een thuismoeder met het hebben van een dwarslaesie?
Nee hoor, dat wordt gewoon ook jaarlijks geïndexeerd. Hoewel het afgelopen januari niet omhoog is gegaan. Maar voorgaande jaren wel.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:00 schreef _evenstar_ het volgende:
Uitkeringsgerechtigden blijven hoe dan ook de rest dat ze in de WAO zitten constant hetzelfde loon er wordt eerder wat bezuinigd.
Een dwarleasie is iets heel anders. Dat meisje wat ik toevallig ken heeft een wajong, maar wie haar gekeurd heeft weet ik niet, want het slaat nergens op. Zeker zo'n zacht eitje dat bij elk gehoord verhaal gaat huilenquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:18 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Imho, maar dat is dan ook puur mijn mening, werken doe je voor levensonderhoud, een minimumloon is daarvoor voldoende, maar vooral voor het sociale aspect.
Ik heb nu een uitkering anw, echter sta ik op wachtlijst voor reintegratie gezien ik eerst een thuismoeder was, en gezien lanegre tijd eruit mijn kansen erg klein tot nihil in de arbeidsmarkt.
De manier van reintegratie die ik krijg is er een met baanzekerheid, iets wat ik met kind zeker heel belangrijk vind.
Ga ik werken, mag ik deels van de anw behouden, echter vervalt daarmee ook huurtoeslag etc. dus in the end ga ik werken voor hetzelfde geld.
Toch wil ik graag werken, omdat ik gewoon heel het sociale/uitdagende/stimulerende etc aspect erg mis.
En zo zijn er met mij nog velen. Eens die bril der kortzichtigheid van je kop halen en verder kijken naar wat je soms hoort.
Maar nee men klaagt van nature graag en that's all there is to it.
Want o wee als jij een dwarsleasie krijgt wat ben jij dan ineens blij dat er hier de mogelijkheid is op een voorziening als bijv. de WAO
Hmm vriend van mij heetf wajong krijgt al jaren het zelfde, wellicht dat daar dan evrschil in zit, excuus danquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, dat wordt gewoon ook jaarlijks geïndexeerd. Hoewel het afgelopen januari niet omhoog is gegaan. Maar voorgaande jaren wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |