abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80497991
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar wel waar. Ik ben compleet waardeloos voor een werkgever.
Dit abjecte systeem schrijft mensen zoals jij af. En dan wordt je ook nog eens gezien als profiteur, als je niet oppast.

Ik zal de dag prijzen dat we een bestel formuleren, waarin mensen op de eerste plek komen te staan i.v.p. het rotte geld. Geld moet een middel zijn, en nimmer het doel.
quote:
En met mij vele anderen.
Er zijn minsten 800.000 mensen afgeschreven. Prachtig, toch, een hardcore kapitalisme? Of toch niet?
pi_80498128
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:17 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het kwam er harder uit dan bedoeld. Ik moest (sue me) toch wel even gniffelen om een potentiele werknemer die bij een sollicitatie terloops meedeelt dat hij/zij soms wel en soms niet komt.
Dan houdt het ook op. Waar ik mij aan sommigen stoor is dat ze dan ook nog eens moeten verdedigen tegenover elke belastingbetaler waarom iemand niet kan werken.....(en nog net niet als parasiet wordt weggezet. )
quote:
Een beetje humor kan geen kwaad in een beladen discussie EG
Als het maar niet ten koste gaat van de mensen om wie het gaat, prima.
  maandag 19 april 2010 @ 21:25:32 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80498136
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dit abjecte systeem schrijft mensen zoals jij af. En dan wordt je ook nog eens gezien als profiteur, als je niet oppast.

Ik zal de dag prijzen dat we een bestel formuleren, waarin mensen op de eerste plek komen te staan i.v.p. het rotte geld. Geld moet een middel zijn, en nimmer het doel.
[..]

Er zijn minsten 800.000 mensen afgeschreven. Prachtig, toch, een hardcore kapitalisme? Of toch niet?
En het erge is die mensen geloven nu ook zelf dat ze afgeschreven zijn...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80498257
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En het erge is die mensen geloven nu ook zelf dat ze afgeschreven zijn...
Ja, en hoe komt dat? Een werkgever kan maar raak kiezen,waardoor een krasje al genoeg is om niet aan de bak te kunnen komen.

Een gezond iemand van 45 komt al niet meer aan de bak. Mensen schrijven zichzelf niet af, maar het systeem doet dat wel voor je.
  maandag 19 april 2010 @ 21:30:07 #185
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80498370
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, en hoe komt dat? Een werkgever kan maar raak kiezen,waardoor een krasje al genoeg is om niet aan de bak te kunnen komen.

Een gezond iemand van 45 komt al niet meer aan de bak. Mensen schrijven zichzelf niet af, maar het systeem doet dat wel voor je.
Kan wel zo zijn, maar dat is (ook) een gevolg van die riante ontslagbescherming en aanvullende regelgeving die ervoor zorgt dat een werkgever tegenwoordig extreem pragmatisch met zijn personeelskeuze om moet gaan. De arbeidsmarkt is niet met de tijd meegegaan.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 19 april 2010 @ 21:33:16 #186
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80498537
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, dat komt ook door 'deskundigen' die vinden dat iemand niet meer kan werken terwijl persoon zelf zoiets heeft van ik kan wel werken maarja ik mag het niet.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80498901
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:30 schreef eriksd het volgende:

[..]

Kan wel zo zijn, maar dat is (ook) een gevolg van die riante ontslagbescherming en aanvullende regelgeving die ervoor zorgt dat een werkgever tegenwoordig extreem pragmatisch met zijn personeelskeuze om moet gaan. De arbeidsmarkt is niet met de tijd meegegaan.
Dat is niet het kernprobleem. Stel je hebt 2 identiek gekwalificeerde kandidaten die het hetzelfde salaris willen. Echter ze verschillen in leeftijd; de een is 30; de andere 45.

Wie wordt aangenomen?
pi_80498973
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:33 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee, dat komt ook door 'deskundigen' die vinden dat iemand niet meer kan werken terwijl persoon zelf zoiets heeft van ik kan wel werken maarja ik mag het niet.
Jij denkt dat UWV baat heeft met het onterecht mensen arbeidsongeschikt in de uitkering te laten zitten?
  maandag 19 april 2010 @ 21:44:47 #189
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80499145
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij denkt dat UWV baat heeft met het onterecht mensen arbeidsongeschikt in de uitkering te laten zitten?
Zeker weten. Dan zijn zij van het 'probleem af'.
Een gedicht over Maanvis
  maandag 19 april 2010 @ 21:45:06 #190
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80499165
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat is niet het kernprobleem. Stel je hebt 2 identiek gekwalificeerde kandidaten die het hetzelfde salaris willen. Echter ze verschillen in leeftijd; de een is 30; de andere 45.

Wie wordt aangenomen?
Degene met de grootste tieten.
Een gedicht over Maanvis
pi_80499300
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Zeker weten. Dan zijn zij van het 'probleem af'.
Nee, dan houden ze nee probleem op hun bordje. Denk je niet dat artsen en arbeidsdeskundige niet worden afgerekend op uitstroom, onder het huidige politiek klimaat?
pi_80499379
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Degene met de grootste tieten.
Is dit impliciet mijn gelijk dat vermeende oorzaak van ontslagbescherming goeddeels bullshit is?
  maandag 19 april 2010 @ 21:51:45 #193
165633 eriksd
The grand facade...
pi_80499552
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Is dit impliciet mijn gelijk dat vermeende oorzaak van ontslagbescherming goeddeels bullshit is?
Dit is een sterk staaltje gekunstelde argumentatie die ik voor je eigen rekening laat. Om even terug te gaan naar je twee identieke kandidaten: ik denk dat die van 30 eerder aangenomen zal worden. Jonger, sneller, goedkoper eruit te werken in geval van nood.

Ben jij eigenlijk werkzaam in het bedrijfsleven?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 19 april 2010 @ 21:52:16 #194
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80499575
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, dan houden ze nee probleem op hun bordje. Denk je niet dat artsen en arbeidsdeskundige niet worden afgerekend op uitstroom, onder het huidige politiek klimaat?
Om eerlijk te zijn heb ik de indruk niet dat arbeidsdeskundigen echt tot in den treure bezig zijn met geheel of gedeeltelijk afgekeurden weer aan een baan te helpen...
Bovendien weet je ook wel dat bij het UWV het geld voor reïntegratietrajecten op is.. iig voor degenen die nu WW 'trekken'.. nu kun je pas na een jaar werkloosheid in zo'n traject komen. Dus dan heb je al een jaar op kosten van je WW uitkering geleefd voordat er dergelijke hulp vanuit het UWV komt .
Een gedicht over Maanvis
pi_80500076
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn heb ik de indruk niet dat arbeidsdeskundigen echt tot in den treure bezig zijn met geheel of gedeeltelijk afgekeurden weer aan een baan te helpen...
Heb je een bron? Met een indruk heb ik niks. Werk je bij het UVW
quote:
Bovendien weet je ook wel dat bij het UWV het geld voor reïntegratietrajecten op is.. iig voor degenen die nu WW 'trekken'.. nu kun je pas na een jaar werkloosheid in zo'n traject komen. Dus dan heb je al een jaar op kosten van je WW uitkering geleefd voordat er dergelijke hulp vanuit het UWV komt .
Dat het geld op is, heeft te maken met de massawerkloosheid. Maar als werkgevers gewoon stoppen met discrimineren en maatschappelijk verantwoord zouden ondernemen, dan was de belastingbetaler sowieso minder kwijt aan belachelijke kosten voor re-integratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 19-04-2010 22:07:20 ]
pi_80500198
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:51 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dit is een sterk staaltje gekunstelde argumentatie die ik voor je eigen rekening laat.
Als ontslagbescherming helemaal niet van toepassing zou zijn, en de werkgever zou geen extra financiële risico's lopen met 20 jaar leeftijdsverschil, en beiden zouden evenveel presteren.....wie neemt de werkgever dan aan?
pi_80502290
quote:
Op maandag 19 april 2010 11:45 schreef Gia het volgende:
Ik zit niet in de wajong, maar WAO. En ik kan vanalles,
......
Ik ook, (WAO en toch van alles kunnen)

(ik kan alleen niet op vakantie met mijn wekelijkse verantwoordelijkheden, en dat is al een aantal jaren)

[ Bericht 12% gewijzigd door barthol op 19-04-2010 23:22:38 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  maandag 19 april 2010 @ 23:30:11 #198
3542 Gia
User under construction
pi_80504384
quote:
Op maandag 19 april 2010 21:10 schreef mschol het volgende:
@gia: ik vraag me nu wel af wat je mankeert, dit -lijkt- op een psychische ziekte en geen fysieke...

daar zou, denk ik dan, toch wat aangedaan moeten kunnen worden met medicijnen
Het is 100 % fysiek.
En niet met medicijnen op te lossen. Het is zelfs totaal niet meer op te lossen. Deskundigen, fysiotherapeuten bijvoorbeeld, hebben al aangegeven dat met het ouder worden de situatie alleen maar kan verslechteren.
  maandag 19 april 2010 @ 23:37:46 #199
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80504663
Je hoeft je niet te verdedigen hoor Gia. Die heren zijn gewoon apathische lullos. Zelf hebben ze alles gehad en nu stoer op anderen spugen
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 19 april 2010 @ 23:49:59 #200
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80505068
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Je hoeft je niet te verdedigen hoor Gia. Die heren zijn gewoon apathische lullos. Zelf hebben ze alles gehad en nu stoer op anderen spugen
Jahoor, ik heb vandaag een half uur voor Gia op diverse sites zitten neuzen, en dan ben ik een apatische lullo .
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')