Zeker! ik geniet ervan buiten te lopen waar de vogeltjes fluiten en de mensjes hard aan het werk zijn in hun kooien en hokjes.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:12 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Heerlijk sociaal, werken, lekker tussen de mensen![]()
Uitkering, de hele dag thuis op je reet, geen toekomst, saai
Dat is inderdaad echt een winkel voor uitkeringstrekkersquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zeker! ik geniet ervan buiten te lopen waar de vogeltjes fluiten en de mensjes hard aan het werk zijn in hun kooien en hokjes.
Soms zwaai ik nog even om te kijken of ze nog wel leven.
Met geluk kijkt er eentje op en kijkt me dan recht aan.
Ik zie in zijn/haar ogen.. het zal nooit vrij zijn.. met een traan en een toch nog een glimlach loop ik weer verder...op naar de mediamarkt voor mn volgende aankoop.
Haha.. oh gij arme ziel.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:29 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad echt een winkel voor uitkeringstrekkers![]()
Wat een verveling, de hele dag buiten lopen. Een wandelingetje is tot daar aan toe![]()
Maar anyway, ik trek zo de deur van mijn eigen verdiende huis dicht, stap in mijn eigenverdiende auto en ga naar mijn werk, waar ik mijzelf prima heb opgewerkt.
En wat ga jij doen vandaag? Een hoertje pakken want je hebt geen ene reet te doen?![]()
[ afbeelding ]
je hebt me nog niet overtuigd van het feit dat je werkelijk een uitkering ontvangtquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Haha.. oh gij arme ziel.
Neen natuurlijk ga ik niet naar de hoeren.
Ik zorg gewoon voor een mooie dure callgirl die netjes hier thuis word afgeleverd.![]()
Via belasting vraag je je geld weer terug.. thuiszorg he!
Toch is het echt zo.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:37 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
je hebt me nog niet overtuigd van het feit dat je werkelijk een uitkering ontvangt
Kijk daar komt de aap uit de mouw, bedankt voor je eerlijkheidquote:Op zaterdag 10 april 2010 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Toch is het echt zo.
De rest is bullshit natuurlijk.
Maar nee ik zit al 3 jaar in therapie met een persoonlijkheidsstoornis, PTSS, Agorafobie(sp?) + nog een hoop meer.
Ik kom nauwelijks m'n deur uit en durf winkels nauwelijks in.. en als ik al binnen ben durf ik nauwelijks iets te kopen uit angst wat men er van denkt.
Het is een diep lastig (vooral kwa uitleggen) probleem.
Een team van psychologen die me bijstaat (zijn er 6) denken dan ook dat ik er nooit vanaf zal komen.
Daarbij komt vreemd genoeg wel dat ik juist graag wil werken!
Dat ik ook altijd aangeef bij de UWV.. maar de arts van de UWV vind dat het zinloos is gezien de situatie zoals het is.
Plus dat mn wereld door de klachten gewoon ontzettend beperkt is.
De wil is er dus wel maar ja de wil zelf is gewoon niet genoeg.
Anyways.. het is allemaal maar zelden zwart-wit.
Zat mensen die denk ik wel profiteren van de regelingen in Nederland.
Maar ja ik zie een hoop mensen weleens vergeten dat we allemaal samen leven..dat concept is de hele reden van het stelsel zoals het is in Nederland.
If ya don't like it.. tja verhuis dan ofzo? En anders niet zeuren en stem op een partij die het allemaal wil afschaffen.
Mensen die problemen hebben aan het meebetalen van mijn uitkering, geef ik 5 cent. Heb ik die persoon voor pakweg 20 jaar zijn bijdrage aan mijn uitkering terugbetaald.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Anyways.. het is allemaal maar zelden zwart-wit.
Zat mensen die denk ik wel profiteren van de regelingen in Nederland.
Maar ja ik zie een hoop mensen weleens vergeten dat we allemaal samen leven..dat concept is de hele reden van het stelsel zoals het is in Nederland.
If ya don't like it.. tja verhuis dan ofzo? En anders niet zeuren en stem op een partij die het allemaal wil afschaffen.
Grappig detail; met een WAJONG mag je gewoon op vakantie gaan wanneer je maar wilt!quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:22 schreef Surf_Bunny het volgende:
[..]
Dus iemand die zijn hele gehandicapt is mag nooit op vakantie? We sturen anderen patiënten "gratis" op snoepreisjes om met dolfijnen te zwemmen ed en kansjongeren naar NY dan mogen wajongers ook gewoon op vakantie hoor
och, wat ben je zielig, de 'maatschappij' heeft je gevormd naar wat je nu bent! En nu pest je de maatschappij met steuntrekken.quote:Op zaterdag 17 april 2010 02:08 schreef LODV het volgende:
Ik bekijk het zo: de maatschappij (kinderen, volwassenen, pedofielen, etc.) heeft mij 'kapot' gemaakt, maar desondanks blijf ik geven aan de maatschappij, door te blijven geloven; door mensen via maatjesprojecten, vrijwilligerswerk, thuiszorg, mantelzorg, te helpen; door thuis verder te studeren in de gezondheidszorg. Ik vind dat ik het verdien.
Lekker verzuurd ben je.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:00 schreef donald_dick het volgende:
[..]
och, wat ben je zielig, de 'maatschappij' heeft je gevormd naar wat je nu bent! En nu pest je de maatschappij met steuntrekken.
Denk je nou echt dat je de enige bent die een moeilijke jeugd heeft gehad? Je verdiend een schop onder je aars, misschien realiseer je dan dat je niet in het verleden leeft en dat je nog een toekomst hebt zodat je voor jezelf kan zorgen ipv je handje op te houden en hè eigen geweten hoef te praten door te zeggen dat je 4 uur per week vrijwilligerswerk doet. Want in die 4 uur had je ook kunnen werken om de maatschappij te kunnen ontzien
En het zijn dan ook vaak nog de mensen met de dikste portemonnee die klagen over die kwart cent per jaar die ze meebetalen aan iemands uitkering.quote:Op zaterdag 17 april 2010 14:19 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Lekker verzuurd ben je.Ga ergens anders je frustraties over je privéleven uiten.
Wat 'heb' je nou precies waardoor je niet kunt werken en afgekeurd bent? Ik lees genoeg op WGR en R&P mee om te weten dat er vaak WAJONG gegeven wordt om maar van het probleem af te zijn. Zou je niet liever uit het juk dat je is opgelegd uitkomen? Je kunt het wel zie ik, want je doet ook vrijwilligerswerkquote:Op zaterdag 17 april 2010 02:08 schreef LODV het volgende:
Dag beste mensen
Weet je wat ik nou zo leuk vind... hoe mensen over één kam geschoren worden en hoe mensen zoals Bob-B niet de ruimte hebben (hoe noem je dat? gigabite maar dan in de hersenpan? of te wel, bij deze mensen is het misschien eerder in KB uit te drukken) om even een beetje genuanceerd na te denken. Zal ook wel bij dit forum horen - even een plekje om lekker te kunnen schreeuwen - maar het is gewoon zonde dat er niet van het menselijk intellect gebruik gemaakt wordt om iets meer na te denken.
Ja, de Wajong wordt ook misbruikt en ja, we zitten in een crisis. Nuance: er zijn ook zat mensen die proberen te werken, maar die het niet lukt, en voor wie dat ook frustrerend is. Raad eens? Ik zou maar al te graag gymnasium af hebben willen maken, religiestudies hebben willen doen om bij te dragen aan de wereld en de maatschappij. Ik heb het ook in me, qua dromen en qua grijze cellen. Maar raad eens? Als je tien jaar lang gepest wordt, te horen krijgt dat je slecht bent, misbruikt wordt en uiteindelijk je verstand verliest van hoe mensen je van binnen uit kapot hebben gemaakt, dan zit dat er niet altijd meer in. Dan vecht je tegenslag na tegenslag om je diploma HAVO te halen, om daarna studie na studie toch weer overspannen of ziek te worden, maar dat je toch je VWO weet te halen uiteindelijk. Je blijft je best doen om te werken, al is het vrijwilligerswerk, al is het het laagste ranzigste werk dat er is, je blijft je best doen om werk te vinden waarmee je anderen kan helpen. Ondertussen bikkel je thuis door om dan een thuisstudie proberen te halen in de gezondheidszorg.
En centen tellen. Elke maand uit komen. En proberen te blijven werken. En als je dan één keer in het jaar iets meer krijgt dan andere maanden, joh, weet je hoe hard dat dan nodig is, en in de gevallen die ook bestaan (als je het lef hebt je ogen open te doen) ook hoe hard je het verdient, dan is dat goed.
Ik bekijk het zo: de maatschappij (kinderen, volwassenen, pedofielen, etc.) heeft mij 'kapot' gemaakt, maar desondanks blijf ik geven aan de maatschappij, door te blijven geloven; door mensen via maatjesprojecten, vrijwilligerswerk, thuiszorg, mantelzorg, te helpen; door thuis verder te studeren in de gezondheidszorg. Ik vind dat ik het verdien.
Dus, iedereen metachtige opmerkingen: wees blij dat alles zo lekker meezit in je leven. Je zou het maar eens tegen hebben - dat is kennelijk namelijk reden voor iedereen om je te veroordelen.
Groet
LODV
Het beleid is nu wel veel sterker op participatie gericht. Uit ervaring weet ik dat er wat autisme betreft helaas veel koudwatervrees is bij werkgevers. Na een tijdje aanvullende Wajong werk ik nu gewoon 35 uur per week; de reguliere functie is iets aangepast.quote:Op zaterdag 10 april 2010 12:26 schreef Daniel21 het volgende:
Allereerst zijn de Wajong-normen per 1 januari van dit jaar behoorlijk aangscherpt. Tegenwoordig wordt er, net als bij de WIA, gekeken naar wat iemand nog wel kan en gaat men op basis daarvan kijken wat iemand kan verdienen, wat dan eventueel wordt aangevuld met een uitkering. Op zich een hele goede, want er zaten in de Wajong een heleboel mensen die prima zouden kunnen werken maar omdat ze een beetje hyperactief of autistisch waren toch die uitkering krijgen. En dan praat ik niet over de echt zware gevallen, maar meer over de heel lichte vormen van ADHD of PDD-NOS. Nogmaals, ik zeg niet dat iemand met ADHD of PDD-NOS per definitie geen uitkering moet kunnen krijgen, wel dat werk echt de eerste stap moet zijn.
...
Weet jij wel waar je over praat?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:23 schreef Catch22- het volgende:
En tevens 1 van de meest misbruikte vangnetten van NL
Hier op WGR en ook op R&P zijn genoeg verhalen van mensen die in de WAJONG zitten terwijl ze zelf zoiets hebben van ik kan werkenquote:Op zaterdag 17 april 2010 17:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Weet jij wel waar je over praat?
Je komt als jongere niet zomaar in de wajong hoor..
Ik heb het niet over 'verhalen gelezen op internet', maar over je eigen, concrete, feitelijke kennis van, danwel ervaring met de wajong.quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hier op WGR en ook op R&P zijn genoeg verhalen van mensen die in de WAJONG zitten terwijl ze zelf zoiets hebben van ik kan werken.
Dat klopt. Het is bijna ironisch hoe hard je moet 'werken' om in de WAJONG te moeten komen. Maar lets face it, als je er eenmaal inzit heb je het wel gemaakt. Graties geld zonder te hoeven werken, ideaal toch?quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Weet jij wel waar je over praat?
Je komt als jongere niet zomaar in de wajong hoor..
En wat is die van jou danquote:Op zaterdag 17 april 2010 17:33 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik heb het niet over 'verhalen gelezen op internet', maar over je eigen, concrete, feitelijke kennis van, danwel ervaring met de wajong.
Dat komt omdat mensen met dunne portemonnees geld vangen van die dikke portemonneesquote:Op zaterdag 17 april 2010 14:44 schreef Gia het volgende:
[..]
En het zijn dan ook vaak nog de mensen met de dikste portemonnee die klagen over die kwart cent per jaar die ze meebetalen aan iemands uitkering.
de mensen met de dikke portemonee kunnen het gelukkig wel missen..quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:11 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen met dunne portemonnees geld vangen van die dikke portemonnees
Een mooi voorbeeld van afgunst, die mensen hebben hard gewerkt voor dat geld. Ik vind het heel goed dat we een sociaal stelsel hebben, maar wat meer dankbaarheid zou je sieren. In de meeste landen zou je niet zo verzorgd worden als hier.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:00 schreef mschol het volgende:
[..]
de mensen met de dikke portemonee kunnen het gelukkig wel missen..
zij kunnen altijd beslissen niet in hun dure bezine vretende (spuuglelijke) hummer te gaan rijden.
Dankbaarheid voor wat? Dat werkgevers je niet willen omdat je wat "mankeert" terwijl je wel wil werken?quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:13 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Een mooi voorbeeld van afgunst, die mensen hebben hard gewerkt voor dat geld. Ik vind het heel goed dat we een sociaal stelsel hebben, maar wat meer dankbaarheid zou je sieren. In de meeste landen zou je niet zo verzorgd worden als hier.
Andersom is het ook een vorm van afgunst.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:13 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Een mooi voorbeeld van afgunst, die mensen hebben hard gewerkt voor dat geld. Ik vind het heel goed dat we een sociaal stelsel hebben, maar wat meer dankbaarheid zou je sieren. In de meeste landen zou je niet zo verzorgd worden als hier.
Dus je hebt een fulltime baan.. daarnaast nog een noem het maar bijbaan?quote:Op zondag 18 april 2010 08:26 schreef mrPanerai het volgende:
Klaag maar allemaal daar in NL, hier in België is het nog veel erger...
Tante en Oom van m'n vriendin krijgen beiden een uitkering, al jaren (langdurig werkloos)...nu hoor ik dat samen een belastingsteruggaaf krijgen van 630 euro!!!! wtf !!!
Ikzelf werk 1x fulltime (38u) en 1 x parttime (28u) en mag zo maar ff 1500 euri bijbetalen...ik word er weer ff kwaad van.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de voordelen voor een werkgever vaak niet opwegen tegen de nadelen. Er is namelijk altijd wat. Het zijn simpelweg geen zelfstandige werknemers, ze moeten veel begeleiding hebben en zorgen voor irritaties bij overige werknemers als ze weer eens 'hun snor drukken'.quote:Op vrijdag 9 april 2010 22:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het vervelende is dat ook werkgevers vaak niet staan te springen om Wajongers, hoewel het ze vrijwel niets kost. En dan heb ik het over de groep Wajongers die niets aan de handen mankeert maar die een duwtje in de rug nodig hebben om aan het werk te komen, omdat de werkplek vaak wat aanpassingen vereist. En vaak zijn die aanpassingen niet meer dan de instelling van de werkgever.
Dan wordt je eigen baas en ga je daklozenkrantjes verkopen, of sterf je van de hongerquote:Op zaterdag 17 april 2010 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dankbaarheid voor wat? Dat werkgevers je niet willen omdat je wat "mankeert" terwijl je wel wil werken?
ik werk zelf gewoon voor m'n geld hoor..quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:13 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:16 schreef Maanvis het volgende:
Je kunt het wel zie ik, want je doet ook vrijwilligerswerk.
Even een reactie op deze twee posts:quote:Op zaterdag 17 april 2010 17:28 schreef sempron2400 het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er autisten zijn met een normale intelligentie die helemaal niet kunnen werken.
Ja, een kwart cent per jaar!!quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:11 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Dat komt omdat mensen met dunne portemonnees geld vangen van die dikke portemonnees
Precies.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dankbaarheid voor wat? Dat werkgevers je niet willen omdat je wat "mankeert" terwijl je wel wil werken?
Dat psychologen het aanvragen van een Wajong adviseren, wil niet zeggen dat je deze status ook zal krijgen van het UWV, ondanks dat zij hiervan overtuigd waren. Het UWV is het afgelopen jaar ook VEEL strenger geworden bij het goedkeuren van Wajong/ WIA.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:20 schreef OngeschiktX het volgende:
Mijn ervaring met WAJONG:
Ik ben momenteel student, heb weleens wat problemen gehad en bij een psycholoog gelopen. Is er ook een vermoeden van autisme(asperger) geweest. Ik vind het vermoeden compleet onzin. Ik heb wel wat tekenen ervan, maar bijna iedereen heeft dat wel en zeker technisch studenten. Door die problemen heb ik 3 maanden pauze moeten nemen van studie.
2 psychologen wilde mij toen ook een WAJONG uitkering aansmeren. Dat zou lekker makkelijk zijn, en zou ik rustig aan kunnen doen en geen verplichtingen hebben. Ze waren er van overtuigd dat het regelen ervan geen probleem zou zijn. WTF!? Dat wilde ik dus absoluut niet, het ging tegen al m'n principes in en heb elke medewerking hieraan geweigerd. Nu paar later heb ik m'n BSc titel cum laude gehaald en heb één van de meeste gewilde stages van onze studie gedaan. Voor hetzelfde geld zat ik nu aan de uitkering. No way.
Dat lijkt me nogal contraproductief.quote:Op zondag 18 april 2010 10:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ik werk zelf gewoon voor m'n geld hoor..
ik zie alleen niet in waarom iemand met 5 hummers en 10 huizen loopt te klagen dat hij/zij moet betalen..
dan kan je het makkelijk missen, sterker nog iedereen boven modaal inkomen mag wat mij betreft lekker zwaar belast worden..
ze houden er genoeg aan over om een wat meer luxe leven te leiden.. maar hun bijdrage aan de staat is daar wel naar..
Dankbaar voor alles wat je hebt gekregen. Ondanks het feit dat je economisch gezien geen toegevoegde waarde hebt KRIJG je van de rest geld om goed te kunnen leven. Honderd jaar geleden waren zulke "rechten" er nog niet en kon je blij zijn met wat je werd toegestopt. We hoeven van mij niet terug naar die tijd, maar je hoort wel dankbaar te zijn voor wat je krijgt zonder een toevoeging te leveren aan onze economie.quote:Op zaterdag 17 april 2010 23:30 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Waarom kunnen die mensen het wel missen? Ze werken er hard voor. Niemand houd je tegen om ook zoveel te verdienen, maar omdat je het niet waard bent krijg je het niet. Wees blij dat anderen het wel waard zijn en in jouw plaats de zwakkeren helpen.quote:Op zondag 18 april 2010 10:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ik werk zelf gewoon voor m'n geld hoor..
ik zie alleen niet in waarom iemand met 5 hummers en 10 huizen loopt te klagen dat hij/zij moet betalen..
dan kan je het makkelijk missen, sterker nog iedereen boven modaal inkomen mag wat mij betreft lekker zwaar belast worden..
ze houden er genoeg aan over om een wat meer luxe leven te leiden.. maar hun bijdrage aan de staat is daar wel naar..
Met geld kun je maar 1 ding doen.quote:Op zondag 18 april 2010 12:16 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dankbaar voor alles wat je hebt gekregen. Ondanks het feit dat je economisch gezien geen toegevoegde waarde hebt KRIJG je van de rest geld om goed te kunnen leven. Honderd jaar geleden waren zulke "rechten" er nog niet en kon je blij zijn met wat je werd toegestopt. We hoeven van mij niet terug naar die tijd, maar je hoort wel dankbaar te zijn voor wat je krijgt zonder een toevoeging te leveren aan onze economie.
alleen jammer dat ik aan 300.000 WAJongers een kwartcent per jaar geefquote:
BOEHOEHOEquote:Op zondag 18 april 2010 10:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies.
Heb zelf vaak genoeg aangegeven dat ik best, in loondienst, onder dezelfde voorwaarden als anderen, thuis, tikwerk wil doen. Maar daar kom je dus niet aan. Want dan kunnen ze je niet controleren!! En als het per tarief gaat, kan ik het wel stiekem samen met anderen doen, wat het loon opdrijft. Dus, men wil daar niet aan.
Ja jammer dan.
Dat geld zou anders juist aan luxe worden uitgegeven, dat is beter voor de economie dan wanneer hier twee mensen van moeten leven.quote:Op zondag 18 april 2010 12:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Met geld kun je maar 1 ding doen.
Dingen kopen.
Als je iets koopt voeg je dus iets toe aan de economie.
Je stelling klopt niet (helemaal).
Wat is dit nou voor onzin?quote:Op zondag 18 april 2010 14:20 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat geld zou anders juist aan luxe worden uitgegeven, dat is beter voor de economie dan wanneer hier twee mensen van moeten leven.
Mijn punt is vooral dat de samemleving goed voor hen zorgt, maar dat ze hier niet erg dankbaar voor zijn. Als je dit topic leest is het alsof het niet meer dan normaal is om alles te krijgen en zelfs om meer te vragen. Een hele foute instelling, als teveel mensen dat idee krijgen zullen deze mensen vanzelf minder krijgen.
Gefeliciteerd met de afronding van je stage! Dat moet echt een goed gevoel geven, dat je het gewoon WEL kan! Hopelijk gaat het solliciteren je straks ook goed af.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:20 schreef OngeschiktX het volgende:
Mijn ervaring met WAJONG:
Ik ben momenteel student, heb weleens wat problemen gehad en bij een psycholoog gelopen. Is er ook een vermoeden van autisme(asperger) geweest. Ik vind het vermoeden compleet onzin. Ik heb wel wat tekenen ervan, maar bijna iedereen heeft dat wel en zeker technisch studenten. Door die problemen heb ik 3 maanden pauze moeten nemen van studie.
2 psychologen wilde mij toen ook een WAJONG uitkering aansmeren. Dat zou lekker makkelijk zijn, en zou ik rustig aan kunnen doen en geen verplichtingen hebben. Ze waren er van overtuigd dat het regelen ervan geen probleem zou zijn. WTF!? Dat wilde ik dus absoluut niet, het ging tegen al m'n principes in en heb elke medewerking hieraan geweigerd. Nu paar later heb ik m'n BSc titel cum laude gehaald en heb één van de meeste gewilde stages van onze studie gedaan. Voor hetzelfde geld zat ik nu aan de uitkering. No way.
Basiseconomie, er zitten grotere marges op, relatief veel in de dienstensector, waardoor er meer winst is voor een bedrijf en zij meer kunnen betalen.quote:Op zondag 18 april 2010 14:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat is dit nou voor onzin?
Wat maakt het nou uit of je voor 1000 euri een plasma tv koopt (of whatever je luxe vind tegenwoordig)
Of dat dezelfde 1000 euri gespreid word over bijv. zaken als boodschappen. (iets wat een groter marktaandeel in de economie heeft dan je luxe artikelen hoor)
Wat zit je toch te hameren op dan dankbaar zijn, het begint gewoon zielig te worden. Wat verwacht je precies? Dat ze massaal op hun knietjes voor je neervallen? Ik vind je behoorlijk arrogant en schofterig om te denken dat alle wajong'ers voor hun plezier een uitkering krijgen waar ze amper van rond kunnen komen omdat ze lichamelijk niet in staat zijn om te werken, afgezien van de randgevallen. Die randgevallen zijn natuurlijk niet representatief voor de overgrote meerderheid die beperkt zijn in hun kunnen.quote:Op zondag 18 april 2010 17:21 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Basiseconomie, er zitten grotere marges op, relatief veel in de dienstensector, waardoor er meer winst is voor een bedrijf en zij meer kunnen betalen.
Omdat ik begrijp dat niet iedereen dat snapt gaf ik gelijk al aan dat dit niet een discussiepunt moet zijn. Waar het mij om gaat is dat je dankbaar moet zijn voor hetgeen je krijgt, ongeacht waar dat vandaan komt of wat de economische gevolgen zijn.
Ik hamer daar helemaal niet op, ik reageer op iemand die een heel klein stukje van mijn tekst quote en daar onzin over schrijft. Ik had speciaal in die post aangegeven dat dat niet het deel was waar ik mijn punt mee wilde maken. Ik zet alles even in perspectief omdat sommige mensen niet kunnen lezen.quote:Op zondag 18 april 2010 17:58 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Wat zit je toch te hameren op dan dankbaar zijn, het begint gewoon zielig te worden. Wat verwacht je precies? Dat ze massaal op hun knietjes voor je neervallen? Ik vind je behoorlijk arrogant en schofterig om te denken dat alle wajong'ers voor hun plezier een uitkering krijgen waar ze amper van rond kunnen komen omdat ze lichamelijk niet in staat zijn om te werken, afgezien van de randgevallen. Die randgevallen zijn natuurlijk niet representatief voor de overgrote meerderheid die beperkt zijn in hun kunnen.
Als je wil dat je punt ergens specifiek over gaat moet je er verder geen extra onzin bijschrijven.quote:Op zondag 18 april 2010 18:41 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik hamer daar helemaal niet op, ik reageer op iemand die een heel klein stukje van mijn tekst quote en daar onzin over schrijft. Ik had speciaal in die post aangegeven dat dat niet het deel was waar ik mijn punt mee wilde maken. Ik zet alles even in perspectief omdat sommige mensen niet kunnen lezen.
Wat maakt het nou uit wat iemand heeft. Zodat je lekker kan oordelen en vergelijken? Al valt dr gezicht er half af zoals bij mij. Dat is, voor apatische zakken, waarschijnlijk nog geen reden genoeg. Dus wat dat betreft zou ik wat je ook hebt lekker voor je houden. En laat mensen maar lekker gissen. Dit is Holland.quote:Op zaterdag 17 april 2010 15:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat 'heb' je nou precies waardoor je niet kunt werken en afgekeurd bent? Ik lees genoeg op WGR en R&P mee om te weten dat er vaak WAJONG gegeven wordt om maar van het probleem af te zijn. Zou je niet liever uit het juk dat je is opgelegd uitkomen? Je kunt het wel zie ik, want je doet ook vrijwilligerswerk.
quote:Op zaterdag 10 april 2010 09:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Kunnen de zeikers hier weer aan het werk?
Jullie moeten m'n uitkering verdienen namelijk.
quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:20 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Anyway, goed begin van de 29 miljard die we moeten bezuinigen.
Als je had kunnen lezen had je kunnen zien dat het geen onzin is. Een normaal persoon snapt wat er staat.quote:Op zondag 18 april 2010 18:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als je wil dat je punt ergens specifiek over gaat moet je er verder geen extra onzin bijschrijven.
Immers op je onzin kan ook gereageerd worden.
Anyways ik ben jouw sowieso niet dankbaar met je minderwaardigheids complex.
Ga maar morgen vroeg weer aan het werk om mn uitkering te verdienen.. wees dankbaar dat je een baan hebt.
Zijn er in jouw omgeving geen organisaties die gesubsidieerd werk aanbieden? En zou je gesubsidieerd werk niet liever doen dan thuiszitten? In mijn omgeving is er wel zo'n organisatie, en mensen die normaal in de WAJONG zouden komen die werken daar met veel plezier...quote:Op zondag 18 april 2010 10:11 schreef Gia het volgende:
[..]
[..]
Even een reactie op deze twee posts:
Wat kan en wat niet kan hangt ook veel af van de werkgevers. Ergens in dienst zijn betekent ook dat je op gezette tijden aanwezig moet zijn. En dat is wat bij veel Wajongers (en WAO-ers) gewoon niet mogelijk is.
Vrijwilligerswerk, de naam zegt het al, is op vrijwillige basis. Als je een keer niet kunt, vanwege je ziekte of aandoening, dan wordt je niet ontslagen. Als je op je werk regelmatig niet kunt komen, hebben ze voor jou zó een ander.
En dan zit je weer met het opnieuw aanvragen, de tijd die het duurt eer je dat dan weer allemaal rond hebt, kortom nog meer stress.
Ik krijg ook vaak te horen: Oh, jij zit bij een koor? Dan kun je ook wel werken. Oh, jij gaat op vakantie? Dan kun je ook wel werken.
Nou, nee dus. Als ik klachten heb vanwege mijn problemen, dan kan ik gewoon naar huis, zonder gevolgen. Als ik dat bij een werkgever regelmatig heb, word ik ontslagen. Geen werkgever die het pikt als ik vaak te laat ben, vaak onder werktijd naar huis moet en me vaak ziek meldt.
Het is misschien moeilijk voor te stellen als je niet gewerkt hebt, maar werkervaring telt ook, heel erg.quote:Op zondag 18 april 2010 20:43 schreef Schenkstroop het volgende:
Ja ze bieden verder geen toekomstperspiectieven he. Geen diplomas, niks.
De eerste schijf bijna volledig. Op die andere onzin ga ik niet eens reageren.quote:Op zondag 18 april 2010 20:23 schreef Schenkstroop het volgende:
Het grootste gedeelte wat je afstaat via belasting gaat naar de centrale banken. Want dat fiat geld dat de overheid heeft geleend om hun talloze hobby's te bkostigen moet worden terugbetaald incl. de rente. En ook aan andere meuk. Hoeveel procent van een inkomen gaat nou naar langdurig uitkeringsgerechtigden?
Wat moet het leven toch makkelijk zijn met zo'n kleine bagage!quote:Op zaterdag 17 april 2010 18:11 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Toevoeging: Gia, ik zie dat je uit Helmond komt.. als je een rijbewijs hebt dan zijn de vacatures die dit bedrijf aanbiedt in principe niet te ver voor jou:quote:Op zondag 18 april 2010 20:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zijn er in jouw omgeving geen organisaties die gesubsidieerd werk aanbieden? En zou je gesubsidieerd werk niet liever doen dan thuiszitten? In mijn omgeving is er wel zo'n organisatie, en mensen die normaal in de WAJONG zouden komen die werken daar met veel plezier...
Wat lul jij nou weer. Als onze overheid aan talloze dingen geld uitgeeft, ga jij pissen en zieken dat jij betaalt voor uitkeringstrekkers. Hoeveel van jou inkomen gaat nou naar langdurig uitkeringsgerechtigden?quote:Op zondag 18 april 2010 21:25 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
De eerste schijf bijna volledig. Op die andere onzin ga ik niet eens reageren.
Wat is dit nou weer voor een reactie?quote:Op maandag 19 april 2010 00:38 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Wat lul jij nou weer. Als onze overheid aan talloze dingen geld uitgeeft, ga jij pissen en zieken dat jij betaalt voor uitkeringstrekkers. Hoeveel van jou inkomen gaat nou naar langdurig uitkeringsgerechtigden?
Is dat echt zo ontzettend veel dat je nog enkelt kan pissen op uitkleringstrekkers, en al die andere ondingen waar de overheid geld aan uitgeeft kan je geen rulk smeer schelen? Ben je niet gewoon heel erg kleinzerig? of heb je eigenlijk geen enkele kennis behalve wat hypes jou voorkauwen?
Hé, je hoort mij verder niet klagen hoor, met 1200 netto per maand!quote:Op zondag 18 april 2010 13:53 schreef donald_dick het volgende:
[..]
BOEHOEHOEniemand wil me als werknemer.
Ik zit niet in de wajong, maar WAO. En ik kan vanalles, maar thuis. Ik kan niets buitenshuis doen, waar ik op een bepaalde tijd moet zijn en gedurende bepaalde tijd moet blijven. Misschien kan dat de ene dag wel, maar de andere dag niet. Een werkgever, of dat nou gesubsidieerd is of niet, kan er niet van op aan dat ik kom en een hele of halve dag blijf.quote:Op zondag 18 april 2010 20:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zijn er in jouw omgeving geen organisaties die gesubsidieerd werk aanbieden? En zou je gesubsidieerd werk niet liever doen dan thuiszitten? In mijn omgeving is er wel zo'n organisatie, en mensen die normaal in de WAJONG zouden komen die werken daar met veel plezier...
Ik kan geen chauffeursdiensten uitvoeren of pakketten rondbrengen. Ik kan wel auto rijden, maar zoals gezegd, wanneer het mij uitkomt. Niet op gezette tijden. Ik kan niemand beloven dat ik ergens op een vaste tijd ben. En voor verenigingen e.d. is dat geen probleem, daar word ik niet ontslagen. Maar werkgevers accepteren dat niet.quote:Op zondag 18 april 2010 23:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Toevoeging: Gia, ik zie dat je uit Helmond komt.. als je een rijbewijs hebt dan zijn de vacatures die dit bedrijf aanbiedt in principe niet te ver voor jou:
http://www.ibn.nl/
Even met ze praten kan altijd, toch, als je dat wilt?
Mag ik vragen wat jij hebt voor aandoening dat het lijkt alsof je leuke dingen wel kunt en minder leuke dingen niet?.quote:Op maandag 19 april 2010 11:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan geen chauffeursdiensten uitvoeren of pakketten rondbrengen. Ik kan wel auto rijden, maar zoals gezegd, wanneer het mij uitkomt. Niet op gezette tijden. Ik kan niemand beloven dat ik ergens op een vaste tijd ben. En voor verenigingen e.d. is dat geen probleem, daar word ik niet ontslagen. Maar werkgevers accepteren dat niet.
quote:Op maandag 19 april 2010 11:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Hé, je hoort mij verder niet klagen hoor, met 1200 netto per maand!
Waar ik op ben afgekeurd is te persoonlijk om dat hier te posten. Dat doe ik ook niet. Ik ben er om bovenstaande redenen door afgekeurd. Ik kan de leuke dingen ook niet doen op uur en tijd. Een bioscoopje kan dus al een probleem zijn, want als ik, door omstandigheden, te laat ben, mag ik niet meer binnen. Maar goed, dat weet ik en accepteer ik.quote:Op maandag 19 april 2010 11:51 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat jij hebt voor aandoening dat het lijkt alsof je leuke dingen wel kunt en minder leuke dingen niet?.
Ik vind het zo gek, dat je wel auto kunt rijden, maar geen pakket kan afleveren. Dat kan een verstandelijk gehandicapte nog. Sterker nog, die doen dat ook.
Maar dan kan je dus ook niet autorijden, want als jou en je lijf dat ineens niet meer willen dan heb je een probleem lijkt me? Mag je uberhaupt nog wel de weg op met zo'n onvoorspelbare aandoening?.quote:Op maandag 19 april 2010 11:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Waar ik op ben afgekeurd is te persoonlijk om dat hier te posten. Dat doe ik ook niet. Ik ben er om bovenstaande redenen door afgekeurd. Ik kan de leuke dingen ook niet doen op uur en tijd. Een bioscoopje kan dus al een probleem zijn, want als ik, door omstandigheden, te laat ben, mag ik niet meer binnen. Maar goed, dat weet ik en accepteer ik.
En ik kan prima een pakket afleveren, maar zoals gezegd op het tijdstip dat het mij en mijn lijf uitkomt en niet op het tijdstip dat de werkgever of de klant dat wil. Oh, misschien regelmatig ook wel, hoor, maar ook regelmatig niet. En DAT is het probleem. Men kan er niet van op aan dat ik op tijd ben en de hele werkduur blijf.
Als ik in de auto zit en mijn 'probleem' speelt op, dan kan ik gewoon naar huis rijden, dat moet ik dan ook. Dat is verder niet gevaarlijk of zo.quote:Op maandag 19 april 2010 12:14 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Maar dan kan je dus ook niet autorijden, want als jou en je lijf dat ineens niet meer willen dan heb je een probleem lijkt me? Mag je uberhaupt nog wel de weg op met zo'n onvoorspelbare aandoening?.
Het lijkt me dat je wereld wel erg klein wordt zo.
Nou, dan moet je dus maar zelf je baas worden en zelfstandig ondernemer worden!. Kan ook heel goed vanuit de WIA.quote:Op maandag 19 april 2010 12:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik in de auto zit en mijn 'probleem' speelt op, dan kan ik gewoon naar huis rijden, dat moet ik dan ook. Dat is verder niet gevaarlijk of zo.![]()
Ik kan dan niet meer pakketjes gaan bezorgen, omdat ik naar huis moet.
En iets dergelijks kan ook gebeuren op de werkvloer, in de bioscoop of op het strand. Alleen heeft het in een werksituatie gevolgen, in de vrije tijd niet. Maar vervelend blijft het altijd.
Ik kan dus boodschappen doen, maar niet op commando. Ga zometeen boodschappen doen, denk wel dat het goed gaat. Daarna ga ik even naar mijn moeder voor een bakkie thee en dan ga ik naar huis wat opruimen. Straks eten koken. Ook daar heb ik weleens hulp bij nodig als ik onverwacht even niet door kan gaan met koken. Gelukkig is er dan altijd wel iemand thuis die even het gas op klein zet als de piepers koken.
Maar het is dus ook in de vrije tijd, plannen en behelpen. Kan iets niet nu, dan doe ik het over een uur wel. Die vrijheid heb ik niet op een werkplek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |