Ja maar tegenover dat meisje, staan een hoop mensen die wel echt iets mankeren, en niet even vrolijk uitgaan, maar de hele dag ter bedde liggen omdat ze fysiek echt gewoon niets kunnen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:36 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Een dwarleasie is iets heel anders. Dat meisje wat ik toevallig ken heeft een wajong, maar wie haar gekeurd heeft weet ik niet, want het slaat nergens op. Zeker zo'n zacht eitje dat bij elk gehoord verhaal gaat huilen
Zogenaamd, kan ze 'niet leren'. Wel is ze elk weekend in het uitgaansleven te zien, weet precies welke ingredienten er in een mixje zitten, weet waar de leuke feesten worden gehouden. Wat ik bedoel te zeggen is dat veel mensen wel heel makkelijk afgekeurd worden, laat ze desnoods achter een lopende band staan, want dat kan diegene die ik ken zeker wel.
Met de invoer van de euro zat ik op zo'n 930 euro WAO, nu is dat al 1188.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:39 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Hmm vriend van mij heetf wajong krijgt al jaren het zelfde, wellicht dat daar dan evrschil in zit, excuus dan
Ik denk dat er geen weldenkend mens is die die mensen een verwijt maakt. Het probleem is (denk ik) dat er een grote groep mensen op een hoop geveegd wordt omdat ze even niet mee kunnen draaien. En dankzij al die goedbedoelde systemen en registers die Nederland rijk is, zit je de rest van je leven met een stempeltje opgeplakt. Tijdelijk eruit gaat makkelijk, erin komen is onmogelijk. Ik wijt dat aan de enorme regel en zorgdruk die overheid de laatste tijd heeft opgebouwd.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ja maar tegenover dat meisje, staan een hoop mensen die wel echt iets mankeren, en niet even vrolijk uitgaan, maar de hele dag ter bedde liggen omdat ze fysiek echt gewoon niets kunnen.
Met die mensen heb ik ook oprecht medelijden, maar wie niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ja maar tegenover dat meisje, staan een hoop mensen die wel echt iets mankeren, en niet even vrolijk uitgaan, maar de hele dag ter bedde liggen omdat ze fysiek echt gewoon niets kunnen.
En dan nog, je hoeft niet in bed te liggen om niet in staat te zijn tot werken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Lovenswaardig streven dat je mensen zo graag wil beschermen, maar als je deze redenatie doorvoert is elk kritisch geluid meteen monddood gemaakt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan nog, je hoeft niet in bed te liggen om niet in staat te zijn tot werken.
Niet kunnen leren.....kan ik me bij voorstellen dat zo iemand zelfs een lopende band nog weet te verkloten.
Vakkenvullen is dan ook al best moeilijk, want je moet op de datum letten, first in first out. Kassawerk, ja, zolang het puur bliepen is. Zodra er een code ingetypt moet worden gaat dat fout en al helemaal als iemand contant afrekent en zegt: "Zal ik er even 20 cent bij doen, dan is het voor jou makkelijker teruggeven."
Oh, help paniek, wat nu.
En tja, die kan best naar de kroeg, maar is dan te dom om maar het simpelste werk uit te voeren. Gewoon echt zwakbegaafd.
En wie weet mankeert ze nog wel meer waardoor ze zwaar werk, als plantsoenendienst niet kan doen.
Je kunt alleen maar de buitenkant van mensen zien. En als er niks te zien is, wil dat niet zeggen dat ze dan DUS gewoon kunnen werken.
Ik denk dat er weinig mensen commentaar hebben op mensen die écht iets mankeren. Het er veel mensen gewoon om, dat er zoveel mensen een uitkering krijgen, die prima kunnen werken. Bijna iedereen kent er wel een paar. Er zullen weinig mensen problemen hebben dat iemand met een dwarslaesie een uitkering krijgt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dit is echt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet kunnen leren.....kan ik me bij voorstellen dat zo iemand zelfs een lopende band nog weet te verkloten.
Vakkenvullen is dan ook al best moeilijk, want je moet op de datum letten, first in first out. Kassawerk, ja, zolang het puur bliepen is. Zodra er een code ingetypt moet worden gaat dat fout en al helemaal als iemand contant afrekent en zegt: "Zal ik er even 20 cent bij doen, dan is het voor jou makkelijker teruggeven."
Oh, help paniek, wat nu.
En tja, die kan best naar de kroeg, maar is dan te dom om maar het simpelste werk uit te voeren. Gewoon echt zwakbegaafd.
En wie weet mankeert ze nog wel meer waardoor ze zwaar werk, als plantsoenendienst niet kan doen.
Je kunt alleen maar de buitenkant van mensen zien. En als er niks te zien is, wil dat niet zeggen dat ze dan DUS gewoon kunnen werken.
Ja, daar lijkt het wel vaak op.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:54 schreef _evenstar_ het volgende:
heb je ook gelijk in Gia![]()
Ach ja, het is en blijft eend iscussie die altijd blifjt bestaan, men heeft oprecht medelijden met hen die echt om legitieme reden zijn afgekeurd,.
maar in the end in hun grotere mening worden ze wel allemaal even op een hoop gegooid en zijn alle wao'ers/wajongers parasieten
precies en ook niet zelfstandig shoppen, wat blijkbaar een grote hobby van haar is.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig mensen commentaar hebben op mensen die écht iets mankeren. Het er veel mensen gewoon om, dat er zoveel mensen een uitkering krijgen, die prima kunnen werken. Bijna iedereen kent er wel een paar. Er zullen weinig mensen problemen hebben dat iemand met een dwarslaesie een uitkering krijgt.
[..]
Dit is echt.![]()
Iedereen kan wel wat. Zelfs mensen met het syndroom van down kunnen vaak werken. Als je te dom bent om zulk soort klusjes te doen, kan je nooit zelfstandig wonen en zelfstandig de straat op en dus ook niet uitgaan.
Toch wel opvallend dat elk kritisch geluid hier weer afgeserveerd wordt op basis van een superoriteit als het gaat om waarneming omdat jullie in een vergelijkbare situatie zitten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt het wel vaak op.
Gelukkig heb ik het ook nog aan mijn hart, waardoor mensen mij toch makkelijker vergeven dat ik in de WAO zit, want verder is er gewoon niks aan mij te zien.
En als ze dan denken dat ik voor mijn hart in de WAO zit, laat ik dat maar zo.
Nogmaals, omdat JIJ niks kunt zien aan iemand, wil dat nog niet zeggen dat die persoon dan kan werken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig mensen commentaar hebben op mensen die écht iets mankeren. Het er veel mensen gewoon om, dat er zoveel mensen een uitkering krijgen, die prima kunnen werken. Bijna iedereen kent er wel een paar. Er zullen weinig mensen problemen hebben dat iemand met een dwarslaesie een uitkering krijgt.
[..]
Dit is echt.![]()
Iedereen kan wel wat. Zelfs mensen met het syndroom van down kunnen vaak werken. Als je te dom bent om zulk soort klusjes te doen, kan je nooit zelfstandig wonen en zelfstandig de straat op en dus ook niet uitgaan.
Wie is jullie? En welke vergelijkbare situatie?quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Toch wel opvallend dat elk kritisch geluid hier weer afgeserveerd wordt op basis van een superoriteit als het gaat om waarneming omdat jullie in een vergelijkbare situatie zitten.
Elke keer ontwijk je de discussie.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, omdat JIJ niks kunt zien aan iemand, wil dat nog niet zeggen dat die persoon dan kan werken.
Gelukkig zijn er verzekeringsartsen die dat beoordelen en niet jan met de pet.
Nee hoor, sommige zaken zijn te persoonlijk. Enkele fokkers weten wat het precies is, ook binnen de vereniging waar ik bij zit zijn er enkelen op de hoogte. 't Is gewoon niet iets waar je graag te koop mee loopt.quote:
Je betrekt alles de hele tijd op je eigen situatie, en neemt meteen aan dat voor alle mensen in de wajong dat ook wel zo zal zijn, en op basis daarvan druk je elk kritisch geluid over het systeem de kop in.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, sommige zaken zijn te persoonlijk. Enkele fokkers weten wat het precies is, ook binnen de vereniging waar ik bij zit zijn er enkelen op de hoogte. 't Is gewoon niet iets waar je graag te koop mee loopt.
Anyway, het is buiten mijn schuld om ontstaan, ik heb er alles aan gedaan om het te verbeteren, het zal in de toekomst alleen nog maar verslechteren, dus er staat mij nog wel wat te wachten.
Er valt ook verder niet over te discussieren. Je kunt niet in iemand kijken. Dat iemand effe een nieuwe jas kan gaan kopen, of nieuwe schoenen, maakt die persoon nog niet gezond.
Voor zulke mensen is er gesubsidieerd werk met intensieve begeleiding. Toen ik ooit zo'n groepje gesubsidieerde werkers aan het werk zag, had ik echt zoiets van "Waarom zitten zoveel mensen nog in de WAO?"quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, help paniek, wat nu.
Als er bij zo'n meisje dat zwakbegaafd is, dan de hele dag een begeleider moet zitten, wordt dat wel een heel duur grapje.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:09 schreef Daniel21 het volgende:
Er zijn ook voor mensen met ontwikkelingsstoornissen of een lagere intelligentie sociale werkplaatsen. Laat dat dan eerst eens het uitgangspunt zijn.
Inderdaad, op dit uitgangspunt ben ik herkeurd en 100 % afgekeurd.quote:Ongeacht of de klachten psychisch of somatisch van aard zijn, het uitgangspunt moet gewoon zijn wat iemand nog WEL kan. Tegenwoordig is dat ook voor de Wajong zo maar dat heeft wel HEEL lang geduurd.
Ik kan alleen mezelf maar als voorbeeld nemen. Punt is dat tegenwoordig bij herkeuring ervan uit wordt gegaan wat iemand nog kan. Dat zal bij dat meisje ook gebeurd zijn. De rest van Nederland moet niet veroordelen, maar het oordeel van de keuringsartsen vertrouwen. En hoewel ik de laatste keer in eerste instantie een ontzettend grove boerenlul trof, zijn dat wel de mensen die verplicht zijn zoveel mensen uit de WAO en wajong te krijgen. En die kunnen echt ver gaan.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je betrekt alles de hele tijd op je eigen situatie, en neemt meteen aan dat voor alle mensen in de wajong dat ook wel zo zal zijn, en op basis daarvan druk je elk kritisch geluid over het systeem de kop in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |