Lovenswaardig streven dat je mensen zo graag wil beschermen, maar als je deze redenatie doorvoert is elk kritisch geluid meteen monddood gemaakt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
En dan nog, je hoeft niet in bed te liggen om niet in staat te zijn tot werken.
Niet kunnen leren.....kan ik me bij voorstellen dat zo iemand zelfs een lopende band nog weet te verkloten.
Vakkenvullen is dan ook al best moeilijk, want je moet op de datum letten, first in first out. Kassawerk, ja, zolang het puur bliepen is. Zodra er een code ingetypt moet worden gaat dat fout en al helemaal als iemand contant afrekent en zegt: "Zal ik er even 20 cent bij doen, dan is het voor jou makkelijker teruggeven."
Oh, help paniek, wat nu.
En tja, die kan best naar de kroeg, maar is dan te dom om maar het simpelste werk uit te voeren. Gewoon echt zwakbegaafd.
En wie weet mankeert ze nog wel meer waardoor ze zwaar werk, als plantsoenendienst niet kan doen.
Je kunt alleen maar de buitenkant van mensen zien. En als er niks te zien is, wil dat niet zeggen dat ze dan DUS gewoon kunnen werken.
Ik denk dat er weinig mensen commentaar hebben op mensen die écht iets mankeren. Het er veel mensen gewoon om, dat er zoveel mensen een uitkering krijgen, die prima kunnen werken. Bijna iedereen kent er wel een paar. Er zullen weinig mensen problemen hebben dat iemand met een dwarslaesie een uitkering krijgt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:40 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ja maar tegenover dat meisje, staan een hoop mensen die wel echt iets mankeren, en niet even vrolijk uitgaan, maar de hele dag ter bedde liggen omdat ze fysiek echt gewoon niets kunnen.
Dit is echt.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet kunnen leren.....kan ik me bij voorstellen dat zo iemand zelfs een lopende band nog weet te verkloten.
Vakkenvullen is dan ook al best moeilijk, want je moet op de datum letten, first in first out. Kassawerk, ja, zolang het puur bliepen is. Zodra er een code ingetypt moet worden gaat dat fout en al helemaal als iemand contant afrekent en zegt: "Zal ik er even 20 cent bij doen, dan is het voor jou makkelijker teruggeven."
Oh, help paniek, wat nu.
En tja, die kan best naar de kroeg, maar is dan te dom om maar het simpelste werk uit te voeren. Gewoon echt zwakbegaafd.
En wie weet mankeert ze nog wel meer waardoor ze zwaar werk, als plantsoenendienst niet kan doen.
Je kunt alleen maar de buitenkant van mensen zien. En als er niks te zien is, wil dat niet zeggen dat ze dan DUS gewoon kunnen werken.
Ja, daar lijkt het wel vaak op.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:54 schreef _evenstar_ het volgende:
heb je ook gelijk in Gia![]()
Ach ja, het is en blijft eend iscussie die altijd blifjt bestaan, men heeft oprecht medelijden met hen die echt om legitieme reden zijn afgekeurd,.
maar in the end in hun grotere mening worden ze wel allemaal even op een hoop gegooid en zijn alle wao'ers/wajongers parasieten
precies en ook niet zelfstandig shoppen, wat blijkbaar een grote hobby van haar is.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig mensen commentaar hebben op mensen die écht iets mankeren. Het er veel mensen gewoon om, dat er zoveel mensen een uitkering krijgen, die prima kunnen werken. Bijna iedereen kent er wel een paar. Er zullen weinig mensen problemen hebben dat iemand met een dwarslaesie een uitkering krijgt.
[..]
Dit is echt.![]()
Iedereen kan wel wat. Zelfs mensen met het syndroom van down kunnen vaak werken. Als je te dom bent om zulk soort klusjes te doen, kan je nooit zelfstandig wonen en zelfstandig de straat op en dus ook niet uitgaan.
Toch wel opvallend dat elk kritisch geluid hier weer afgeserveerd wordt op basis van een superoriteit als het gaat om waarneming omdat jullie in een vergelijkbare situatie zitten.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt het wel vaak op.
Gelukkig heb ik het ook nog aan mijn hart, waardoor mensen mij toch makkelijker vergeven dat ik in de WAO zit, want verder is er gewoon niks aan mij te zien.
En als ze dan denken dat ik voor mijn hart in de WAO zit, laat ik dat maar zo.
Nogmaals, omdat JIJ niks kunt zien aan iemand, wil dat nog niet zeggen dat die persoon dan kan werken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig mensen commentaar hebben op mensen die écht iets mankeren. Het er veel mensen gewoon om, dat er zoveel mensen een uitkering krijgen, die prima kunnen werken. Bijna iedereen kent er wel een paar. Er zullen weinig mensen problemen hebben dat iemand met een dwarslaesie een uitkering krijgt.
[..]
Dit is echt.![]()
Iedereen kan wel wat. Zelfs mensen met het syndroom van down kunnen vaak werken. Als je te dom bent om zulk soort klusjes te doen, kan je nooit zelfstandig wonen en zelfstandig de straat op en dus ook niet uitgaan.
Wie is jullie? En welke vergelijkbare situatie?quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Toch wel opvallend dat elk kritisch geluid hier weer afgeserveerd wordt op basis van een superoriteit als het gaat om waarneming omdat jullie in een vergelijkbare situatie zitten.
Elke keer ontwijk je de discussie.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Nogmaals, omdat JIJ niks kunt zien aan iemand, wil dat nog niet zeggen dat die persoon dan kan werken.
Gelukkig zijn er verzekeringsartsen die dat beoordelen en niet jan met de pet.
Nee hoor, sommige zaken zijn te persoonlijk. Enkele fokkers weten wat het precies is, ook binnen de vereniging waar ik bij zit zijn er enkelen op de hoogte. 't Is gewoon niet iets waar je graag te koop mee loopt.quote:
Je betrekt alles de hele tijd op je eigen situatie, en neemt meteen aan dat voor alle mensen in de wajong dat ook wel zo zal zijn, en op basis daarvan druk je elk kritisch geluid over het systeem de kop in.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, sommige zaken zijn te persoonlijk. Enkele fokkers weten wat het precies is, ook binnen de vereniging waar ik bij zit zijn er enkelen op de hoogte. 't Is gewoon niet iets waar je graag te koop mee loopt.
Anyway, het is buiten mijn schuld om ontstaan, ik heb er alles aan gedaan om het te verbeteren, het zal in de toekomst alleen nog maar verslechteren, dus er staat mij nog wel wat te wachten.
Er valt ook verder niet over te discussieren. Je kunt niet in iemand kijken. Dat iemand effe een nieuwe jas kan gaan kopen, of nieuwe schoenen, maakt die persoon nog niet gezond.
Voor zulke mensen is er gesubsidieerd werk met intensieve begeleiding. Toen ik ooit zo'n groepje gesubsidieerde werkers aan het werk zag, had ik echt zoiets van "Waarom zitten zoveel mensen nog in de WAO?"quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, help paniek, wat nu.
Als er bij zo'n meisje dat zwakbegaafd is, dan de hele dag een begeleider moet zitten, wordt dat wel een heel duur grapje.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:09 schreef Daniel21 het volgende:
Er zijn ook voor mensen met ontwikkelingsstoornissen of een lagere intelligentie sociale werkplaatsen. Laat dat dan eerst eens het uitgangspunt zijn.
Inderdaad, op dit uitgangspunt ben ik herkeurd en 100 % afgekeurd.quote:Ongeacht of de klachten psychisch of somatisch van aard zijn, het uitgangspunt moet gewoon zijn wat iemand nog WEL kan. Tegenwoordig is dat ook voor de Wajong zo maar dat heeft wel HEEL lang geduurd.
Ik kan alleen mezelf maar als voorbeeld nemen. Punt is dat tegenwoordig bij herkeuring ervan uit wordt gegaan wat iemand nog kan. Dat zal bij dat meisje ook gebeurd zijn. De rest van Nederland moet niet veroordelen, maar het oordeel van de keuringsartsen vertrouwen. En hoewel ik de laatste keer in eerste instantie een ontzettend grove boerenlul trof, zijn dat wel de mensen die verplicht zijn zoveel mensen uit de WAO en wajong te krijgen. En die kunnen echt ver gaan.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:13 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je betrekt alles de hele tijd op je eigen situatie, en neemt meteen aan dat voor alle mensen in de wajong dat ook wel zo zal zijn, en op basis daarvan druk je elk kritisch geluid over het systeem de kop in.
En daarmee wek je alleen maar meer wantrouwen naar jezelf en naar WAO-ers.. want nu blijkt dus toch weer dat ze er met de pet naar gooien en geen idee hebben wat iemand kan.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan alleen mezelf maar als voorbeeld nemen. Punt is dat tegenwoordig bij herkeuring ervan uit wordt gegaan wat iemand nog kan. Dat zal bij dat meisje ook gebeurd zijn. De rest van Nederland moet niet veroordelen, maar het oordeel van de keuringsartsen vertrouwen. En hoewel ik de laatste keer in eerste instantie een ontzettend grove boerenlul trof, zijn dat wel de mensen die verplicht zijn zoveel mensen uit de WAO en wajong te krijgen. En die kunnen echt ver gaan.
Ik ken een spastische vrouw die 30 % werkte. Werd volledig goedgekeurd. Want als je 30 % kunt werken, kun je ook wel 100 % werken.
Dat is toch niet de zaak van de WAO-er zelf om dat te beoordelen en daarom maar niets te ondernemen? Er is subsidie voor, potjes geld om die begeleiders te betalen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er bij zo'n meisje dat zwakbegaafd is, dan de hele dag een begeleider moet zitten, wordt dat wel een heel duur grapje.
Jep. De schoonmaker bij ons is een wajonger, heeft zijn hbo-studie moeten stopzetten vanwege psychische klachten en kan alleen solitair werk aan. Hij werkt elke werkdag 7 uur per dag maar ontvangt netto minder dan een wajonguitkering van ¤960. Niet goed te praten zo absurd. Uitkeringen van langdurig werklozen mogen wat mij betreft minimaal ¤300 omlaag, net genoeg voor de basale levensonderhoud.quote:Op maandag 19 april 2010 23:50 schreef Noisiv het volgende:
[..]
QFT
Die uitkeringen zijn echt hoog! Er zijn maar heel weinig mensen die echt niet kunnen werken de meeste vertikken het gewoon om hun steentje bij te dragen. 350 euro voor de huur en elke week een voedselpakket gratis op mogen halen zou meer dan voldoende zijn voor mensen zonder dwarsleasie of die pernamente hulp nodig hebben (neem b.v. down patienten).
Daar kun je dan de nuon etc. niet meer van betalen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:06 schreef jaronsch het volgende:
[..]
Jep. De schoonmaker bij ons is een ex-wajonger, heeft zijn hbo-studie moeten stopzetten vanwege psychische klachten en kan alleen solitair werk aan. Hij werkt elke werkdag 7 uur per dag maar ontvangt netto minder dan een wajonguitkering van ¤960. Niet goed te praten zo absurd. Uitkeringen van langdurig werklozen mogen wat mij betreft minimaal ¤300 omlaag, net genoeg voor de basale levensonderhoud.
Minder energie gebruiken dan maar. Werkende mensen mogen het niet slechter hebben dan niet-werkenden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daar kun je dan de nuon etc. niet meer van betalen.
Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daar kun je dan de nuon etc. niet meer van betalen.
Jij wil iemand echt achter de geraniums laten wegkwijnen en uit de maatschappij drukken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Wat heb je nou écht nodig aan stroom en gas? Douchen kan ook 2 keer per week en koud. Tv, computer, stereo, lampen, allemaal overbodig. Alleen om te koken zou ik zeggen. En dan ben je met max twee tientjes aan gas wel klaar denk ik?
Er zit geen verschil in indexaties. M.a.w., als de sociale uitkeringen met 1% verhoogd worden, geldt dit voor alle uitkeringen. Men maakt geen verschil tussen WW, WAO of Wajong.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Met de invoer van de euro zat ik op zo'n 930 euro WAO, nu is dat al 1188.
Wajong gaat niet van een laatstverdiend loon uit en wordt daarom denk ik niet geïndexeerd. Dat is gewoon een door de regering vastgesteld bedrag, wat alleen omhoog gaat als de regering dat wil.
Ergens is dat natuurlijk heel oneerlijk, want ook voor wajongers wordt alles duurder, dus die gaan er eigenlijk ieder jaar in koopkracht op achteruit.
Voor WAO-ers is er sowieso weinig maatschappij over, toch?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:30 schreef barthol het volgende:
[..]
Jij wil iemand echt achter de geraniums laten wegkwijnen en uit de maatschappij drukken.
Okay, dat is dan eerlijk. Iemand zei dat de wajong niet geïndexeerd werd. Vond dat al raar.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Er zit geen verschil in indexaties. M.a.w., als de sociale uitkeringen met 1% verhoogd worden, geldt dit voor alle uitkeringen. Men maakt geen verschil tussen WW, WAO of Wajong.
Zat!!quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor WAO-ers is er sowieso weinig maatschappij over, toch?
Ik kan me zo'n leven niet voorstellen, dat gewoon nu al zou vaststaan dat ik de rest van m'n leven niet meer zou werken en dat leuke dingen doen ook moeilijk wordt etc etc...quote:
Haha.. ik moest er hartelijk om lachen om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Wat heb je nou écht nodig aan stroom en gas? Douchen kan ook 2 keer per week en koud. Tv, computer, stereo, lampen, allemaal overbodig. Alleen om te koken zou ik zeggen. En dan ben je met max twee tientjes aan gas wel klaar denk ik?
Dan sta jij vast ook wel open voor het idee om tentenkampen voor WAjongers op te zetten, of niet?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Ik vind écht dat uitspraken zoals deze níets te maken hebben met Wajongers en dus arbeidsgehandicapte mensen. Als je de mogelijkheden hebt om te werken en je doet het niet: dat is onzin, maar ga niet van achter je PC'tje oordelen over álle arbeidsgehandicapten. Dat is eigenlijk alleen maar triest en kortzichtig. Praat dan over een bepaalde groep mensen en definieer je mening.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:06 schreef jaronsch het volgende:
Uitkeringen van langdurig werklozen mogen wat mij betreft minimaal ¤300 omlaag, net genoeg voor de basale levensonderhoud.
Dat kon ik me ook niet voorstellen toen ik 28 was. Maar als iets nu eenmaal zo is, dan moet je het doen met het lijf dat je hebt. Dat vergt aanpassingen en je levert een hoop in. Maar er is dan ook niemand die daar om gevraagd heeft.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik kan me zo'n leven niet voorstellen, dat gewoon nu al zou vaststaan dat ik de rest van m'n leven niet meer zou werken en dat leuke dingen doen ook moeilijk wordt etc etc...
Ik kon het me ook niet voorstellen vroeger. Ik werkte hardstikke graag, deed ook nog vrijwilligerswerk naast m'n werk en was ook handig genoeg om in m'n vrijetijd zelf een kajuitzeilboot te bouwen. Maar ben toch in die situatie gekomen dat ik geen kant meer uitkon. Heb behoorlijk veel moeite gehad om m'n definitieve afkeuring te accepteren.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:24 schreef Maanvis het volgende:
Ik kan me zo'n leven niet voorstellen, dat gewoon nu al zou vaststaan dat ik de rest van m'n leven niet meer zou werken en dat leuke dingen doen ook moeilijk wordt etc etc...
Dat gaat wat worden als PvdA daadwerkelijk de grootste partij wordt. Het aller belachelijkste is nog wel dat mensen die jarenlang keihard gewerkt hebben en daardoor een leuk inkomen hebben van laten we zeggen 2.000.000 euro per jaar 52% moeten afstaan wat allemaal regelrecht naar dit soort mensen en nieuwe nederlanders gaan. Tuurlijk houden die mensen meer geld over maar ik zou zeggen iedereen betaald een gelijk percentage aan belasting. Dus mevrouw met uitkering betaald 33% over haar uitkering en iemand die 2 mil per jaar maakt betaald 33% over zn inkomen waardoor in verhouding degene met een inkomen van 2 miljoen nog steeds veel meer belasting betaald maar het zou een goede stap zijn naar een eerlijk Nederland.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Haha.. ik moest er hartelijk om lachen om eerlijk te zijn.
Gelukkig heb je niets te zeggen in dit land.
Dat zou echt te debiel voor woorden zijn.
Nee gelukkig werk jij voor mn uitkering.. ik ga alvast een nieuwe laptop uitzoeken.
nah... an sich goed... alleen misschien proberen ze op een verkeerde manier het doel te bereiken, wat daardoor te veel geld kost?quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:32 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik denk dat rijk en arm niet op mekaar moeten afreageren maar op de overheid zelf. Als de overheid minder uitgeeft aan onzin, uitkeringen daargelaten. Dan kunnen de rijken lekker rijk blijven en de armen zelfs een schepje erbovenop krijgen. En de belastingen zelfs omlaag.. De overheid is zelf het eerste struikelblok. Wat de uitkeringstrekkers bijmekaar vangen is nog niets vergeleken met waar de overheid elders geld aan over de balk smijt dunkt me. Dus rustig tegenover de uitkereingstrekkers please.
Kijk nu eens naar die CO2 onzin.. nog meer belasting maar dan op ALLES. Kleding, voedsel, je geboorte/uitvaart, energie, brandstof, verpakking, water, ALLES! onder het mom van "your carbon footprint".
Is toch bullcrap waar de overheid altijd mee bezig is?
quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:31 schreef Judeljuud het volgende:
Ik vind écht dat uitspraken zoals deze níets te maken hebben met Wajongers en dus arbeidsgehandicapte mensen. Als je de mogelijkheden hebt om te werken en je doet het niet: dat is onzin, maar ga niet van achter je PC'tje oordelen over álle arbeidsgehandicapten. Dat is eigenlijk alleen maar triest en kortzichtig. Praat dan over een bepaalde groep mensen en definieer je mening.
Er zijn ongetwijfeld mensen die er niet in thuishoren.quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:58 schreef jaronsch het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet raar om de uitkeringen te verlagen. Mensen worden zo niet geprikkeld tot het vinden van zelfstandig werk, ze gaan er toch niet of nauwelijks op vooruit. Daarnaast vind ik het idee dat de werkende mens de zwakkere moet subsidiëren gemakzuchtig en, in een tijd dat de sociale voorzieningen nauwelijks op te brengen zijn, irreëel. Ik weet de cijfers van 2010 niet, maar in 2008 maakten 179.000 mensen gebruik van de wajong waarvan slechts 28 procent aan het werk was. Ik heb geen moeite met mensen die terecht een wajong ontvangen, maar ik weiger te geloven dat zoveel mensen niet in staat zijn te werken, al was het parttime of vrijwilligerswerk als maatschappelijke tegenprestatie.
Dit opiniestuk geeft mijn kijk op de Wajong goed weer.
http://www.trouw.nl/opinie/podium/article1259736.ece
Een persoon met wajong is heel zijn leven ziek.quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:57 schreef Catch22- het volgende:
dus dat je beter een wajong kan fiksen dan werken? Dan zijn er ineens veel mensen die 'ziek' zijn.
en daarbij; waarom moet een wajonger meer te besteden hebben dan een persoon die voor het minimumloon aan het werk is?
Wat is toch die fascinatie van sommigen over dat in bed liggen en dwarsleasies enz.... Alsof alle wao-ers en wajongers alleen maar in bed kunnen liggen. Mijn god, gelukkig niet, zeg!quote:Op dinsdag 20 april 2010 23:40 schreef Noisiv het volgende:
Als je echt zo slecht af ben dat je elke dag alleen maar in bed ligt dan heb je dat vakantiegeld niet eens nodigZal wel een leuke vakantie worden gezellig in bed liggen 2 weken in een veel te warm Spaans hotel waarbij de dokter elke dag gebeld kan worden.
Dat dacht ik nou ook.quote:Op woensdag 21 april 2010 00:24 schreef Gia het volgende:
Wat is toch die fascinatie van sommigen over dat in bed liggen en dwarsleasies enz.... Alsof alle wao-ers en wajongers alleen maar in bed kunnen liggen. Mijn god, gelukkig niet, zeg!
.....
Weer zo'n misvatting. Alsof mensen met een uitkering niks te doen hebben, of de hele tijd alleen maar lui op hun gat zitten. Bij mij ben je dan in elk geval aan het verkeerde adres.quote:Op woensdag 21 april 2010 00:57 schreef Noisiv het volgende:
Maar iemand die een uitkering heeft en de hele dag toch niks te doen heeft
Ik had het over de eigen bijdrage, die van 100 naar 500 euro gaat, ruwweg.quote:Op woensdag 21 april 2010 00:57 schreef Noisiv het volgende:
Volgens mij heb je een iets duurder aanvullend pakket als je vaak gebruik maakt van de zorgverzekering. Iedereen is natuurlijk vrij in de keuze van welk pakket hij of zij neemt. Maar iemand die een uitkering heeft en de hele dag toch niks te doen heeft zal sneller voor een aanvullend pakket gaan. Scheelt een hoop in kosten en toch tijd zat om ff een uurtje daar heen te gaan en dan weer daarheen.
Wat ik ook merk is dat er wel eens hele families zijn die allemaal een uitkering hebben. Zo laatst nog een collega van me die vertelde doodleuk dat zn pa en ma allebij een uitkering genieten en die en die ook kwam erop neer dat hij de enige was die wel werkt. Ik kan best begrijpen dat mensen mij nu een botte hond vinden en onredelijk. Maar ik vind het onredelijk hoe parasiterend een hoop Nederlanders hier zijn. Als er wat minder geld naar al die hulp projectjes gaat zoals: uitkeringen, stu fi, nieuwe nederlanders, ontwikkelingshulp, eu dan blijft er zoveel extra over om van Nederland weer een heel mooi land te maken.
Zelfde met die stufi mogen ze ook afschaffen. Wordt onwijs veel misbruik van gemaakt met dat uitwonend inschrijven gescheiden ouders die kinderen niet meer erkennen om zo meer toeslag te ontvangen omdat inkomen van een part time werkende ouder als enige wordt gerekend. Ik werk zelf elke Zaterdag en Zondag + 1-2 avonden door de weeks naast m'n studie waar ik 5 dagen per week mee bezig ben. Als ik dit kan kunnen andere studenten dit ook en anders kan je altijd nog lenen.
Maarja dit soort dingen gaan jammergenoeg niet meer gebeuren ben ik bang. Zelfs in Amerika gaat dezelfde kant op als Nederland
Ik werk 40 uur in de week en krijg een uitkering, wie raakt me aan?quote:Op vrijdag 9 april 2010 21:27 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Ik had al een krantenwijk rond mn 14e, en dook erna direct 25/uur per week de super in, naast school
Ik ben pas echt aan te raken
Juist, en daar krijgen arbeidsgehandicapten dus een extraatje voor, om die hoge kosten, die zij over het algemeen zeker hebben, op te vangen. Althans, vorig jaar wel. Ben benieuwd of dat dit jaar ook weer zo is.quote:Op woensdag 21 april 2010 01:12 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik had het over de eigen bijdrage, die van 100 naar 500 euro gaat, ruwweg.
Ga je ervanuit dat mensen met een wajong alleen maar in bed liggen?? Toch een beetje een "domme" beredeneringquote:Op dinsdag 20 april 2010 23:40 schreef Noisiv het volgende:
Is toch niet meer dan normaal dat je als Wajonger een hogere eigen bijdrage betaald? Ik moet ook zorgverzekering betalen en ben (met uitzondering van de standaard verplichte bezoekjes die je moet doen als kleine jongen) nog nooit naar de dokter of het ziekenhuis geweest. Zou wat zijn als ook die kosten allemaal verdeeld worden zodat iemand die elke week naar de chiropractor, logopedist, mensendiek, huisarts, ziekenhuis, en apotheek gaat voor allerlei behandelingen hetzelfde betalen als iemand die nooit gaat. Vind het wel goed dat er een zorgverzekering voor is zodat mensen niet met onwijs veel kosten opgezadeld worden maar een iets hogere eigen bijdrage is niet meer dan normaal.
Ik blijf erbij dat er per persoon uitgerekend moet worden wat de vaste lasten zijn voor huur, gwl, en zorgverzekering vergoed moet worden + een kleine bijdrage voor leuke dingen en de rest verdiend moet worden. Als je echt zo slecht af ben dat je elke dag alleen maar in bed ligt dan heb je dat vakantiegeld niet eens nodigZal wel een leuke vakantie worden gezellig in bed liggen 2 weken in een veel te warm Spaans hotel waarbij de dokter elke dag gebeld kan worden.
Nee, een groot aantal zit de hele dag te FOK!-en.quote:Op woensdag 21 april 2010 08:14 schreef tenequa het volgende:
[..]
Ga je ervanuit dat mensen met een wajong alleen maar in bed liggen?? Toch een beetje een "domme" beredenering
De vriendin van een neef van me had ook wayong wegens "whiplash". Belt ze de arbo-arts op dat ze niet kan komen voor het routine-onderzoek omdat ze die week gaat skiën. "Geen probleem hoor, dan verschuiven we die afspraak voor een weekje"quote:Op woensdag 21 april 2010 00:41 schreef barthol het volgende:
[..]
Dat dacht ik nou ook.
Ik geef het toe dat het een heel andere tijd was, maar ik weet nog goed dat ik in de tijd dat ik werd afgekeurd twee weken op vakantie ging (om wat af te schakelen) Dat was met een zware rugzak alleen de bergen in voor een zware bergwandeltocht door het hooggebergte. Alleen was het een onaangename verassing toen ik bij thuiskomst het bericht in de brievenbus vond dat ik niet meer terug kon aan het werk. Tot die tijd was ik in de veronderstelling dat ik slechts tijdelijk even in de WAO was geparkeerd, op de wachtlijst voor een nieuwe werkplek.
Ik heb die tegemoetkoming ook gehad, dat was wegens nieuwe regels vd belastingdienst omdat we nu minder kunnen declareren van onze gemaakte kosten, heeft niks met de premie ziektekosten te maken voor zover ik weet.quote:Op woensdag 21 april 2010 05:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Juist, en daar krijgen arbeidsgehandicapten dus een extraatje voor, om die hoge kosten, die zij over het algemeen zeker hebben, op te vangen. Althans, vorig jaar wel. Ben benieuwd of dat dit jaar ook weer zo is.
Was volgens mij ergens in november.
Kan, maar iemand die gewoon veel ziek is en daardoor hoge kosten heeft, kan het ook niet aftrekken van de belasting en krijgt dat extraatje niet.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:24 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik heb die tegemoetkoming ook gehad, dat was wegens nieuwe regels vd belastingdienst omdat we nu minder kunnen declareren van onze gemaakte kosten, heeft niks met de premie ziektekosten te maken voor zover ik weet.
Vorig jaar was dat ook nog niet aan de orde, immers.
Welke tegemoetkoming heb je dan?quote:Op woensdag 21 april 2010 11:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan, maar iemand die gewoon veel ziek is en daardoor hoge kosten heeft, kan het ook niet aftrekken van de belasting en krijgt dat extraatje niet.
Ik heb bijvoorbeeld geen extra kosten en krijg het wel. Toch meegenomen.
Schijnt idd "in"te zijn tegenwoordig. Ze worden nog net niet als criminelen of bloedzuigers weggezet.quote:Op woensdag 21 april 2010 01:17 schreef trovey het volgende:
Is dit het wekelijkse terugkomende bashtopic voor Wajong en WAO uitkeringgerechtigen?
Sommige mensen hebben 'moeite met een vast werkritme' (lees, komen niet op tijd hun bed uit. Of 'een probleem met gezagsacceptatie'.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:54 schreef jaronsch het volgende:
Frequente herkeuringsprocedures lijkt me een gunstige invloed op weg naar werk en zelfstandigheid. Wat doen wajongers om hun herstel te bevorderen? Ik begrijp niet dat je wel kunt communiceren op een forum, reizen (waarvoor veel geregeld moet worden), shoppen, andere hobby's ondernemen maar werken lukt weer niet. Erg vreemd.
Weet niet meer hoe hoog het was, maar kwam van het UWV en was bedoeld om de kosten voor eigen risico voor arbeidsgehandicapten te drukken.quote:
Tegen wie heb je het eigenlijk?quote:Op woensdag 21 april 2010 16:30 schreef Catch22- het volgende:
Ik maak ook minimaal 1000 euro per jaar kosten om elke dag op mijn werk te kunnen komen, krijg ik daar een vergoeding voor? Nee.
Life's a bitch. Wees blij dat je WAJONG krijgt. Ik hoop dat je ooit beter wordt en voor minimumloon aan het werk moet.
Volgens mij bedoel je die 350 euro als vervanging voor de aftrek voor WAO-ers. Klopt dat?quote:Op woensdag 21 april 2010 17:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet niet meer hoe hoog het was, maar kwam van het UWV en was bedoeld om de kosten voor eigen risico voor arbeidsgehandicapten te drukken.
Kan best dat bedrag zijn, ja. Maar goed, zat andere mensen die ook hoge ziektekosten hebben, ook geen aftrek hebben en dat niet krijgen, dus. Eigenlijk.......niet helemaal eerlijk.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je die 350 euro als vervanging voor de aftrek voor WAO-ers. Klopt dat?
Tja. Het zal verder schraler worden. Strak natuurlijk weer zo'n ultra -rechts sloopkabinet met CDA en nog erger: de VVD....quote:Op woensdag 21 april 2010 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan best dat bedrag zijn, ja. Maar goed, zat andere mensen die ook hoge ziektekosten hebben, ook geen aftrek hebben en dat niet krijgen, dus. Eigenlijk.......niet helemaal eerlijk.
Heb jij een idee wat herkeuringen geestelijk bij deze mensen doen?quote:Op woensdag 21 april 2010 13:54 schreef jaronsch het volgende:
Frequente herkeuringsprocedures lijkt me een gunstige invloed op weg naar werk en zelfstandigheid. Wat doen wajongers om hun herstel te bevorderen? Ik begrijp niet dat je wel kunt communiceren op een forum, reizen (waarvoor veel geregeld moet worden), shoppen, andere hobby's ondernemen maar werken lukt weer niet. Erg vreemd.
die lampelul die vindt dat een WAJONGER 2x minimumloon zou moeten krijgenquote:
Bij mensen die de boel niet besodemieteren niet veel, lijkt me. Elke WAO-er zou heel blij zijn als blijkt dat ie niet meer thuis hoeft te zitten, maar weer aan de slag kan!quote:Op woensdag 21 april 2010 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb jij een idee wat herkeuringen geestelijk bij deze mensen doen?
Denk je daar wel eens over na?
En dat is er weer zo'n eentje. Alsof ieder cliënt de boel besodemietertquote:Op woensdag 21 april 2010 17:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bij mensen die de boel niet besodemieteren niet veel, lijkt me.
Precies! Kregen ze de kan maar bij die werkgevers die iha puur voor de winst gaan. Als ze maatschappelijk verantwoord zouden ondernemen zou het hele probleem niet bestaan of iig een stuk minder zijn.quote:Elke WAO-er zou heel blij zijn als blijkt dat ie niet meer thuis hoeft te zitten, maar weer aan de slag kan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |