Nee, een groot aantal zit de hele dag te FOK!-en.quote:Op woensdag 21 april 2010 08:14 schreef tenequa het volgende:
[..]
Ga je ervanuit dat mensen met een wajong alleen maar in bed liggen?? Toch een beetje een "domme" beredenering
De vriendin van een neef van me had ook wayong wegens "whiplash". Belt ze de arbo-arts op dat ze niet kan komen voor het routine-onderzoek omdat ze die week gaat skiën. "Geen probleem hoor, dan verschuiven we die afspraak voor een weekje"quote:Op woensdag 21 april 2010 00:41 schreef barthol het volgende:
[..]
Dat dacht ik nou ook.
Ik geef het toe dat het een heel andere tijd was, maar ik weet nog goed dat ik in de tijd dat ik werd afgekeurd twee weken op vakantie ging (om wat af te schakelen) Dat was met een zware rugzak alleen de bergen in voor een zware bergwandeltocht door het hooggebergte. Alleen was het een onaangename verassing toen ik bij thuiskomst het bericht in de brievenbus vond dat ik niet meer terug kon aan het werk. Tot die tijd was ik in de veronderstelling dat ik slechts tijdelijk even in de WAO was geparkeerd, op de wachtlijst voor een nieuwe werkplek.
Ik heb die tegemoetkoming ook gehad, dat was wegens nieuwe regels vd belastingdienst omdat we nu minder kunnen declareren van onze gemaakte kosten, heeft niks met de premie ziektekosten te maken voor zover ik weet.quote:Op woensdag 21 april 2010 05:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Juist, en daar krijgen arbeidsgehandicapten dus een extraatje voor, om die hoge kosten, die zij over het algemeen zeker hebben, op te vangen. Althans, vorig jaar wel. Ben benieuwd of dat dit jaar ook weer zo is.
Was volgens mij ergens in november.
Kan, maar iemand die gewoon veel ziek is en daardoor hoge kosten heeft, kan het ook niet aftrekken van de belasting en krijgt dat extraatje niet.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:24 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik heb die tegemoetkoming ook gehad, dat was wegens nieuwe regels vd belastingdienst omdat we nu minder kunnen declareren van onze gemaakte kosten, heeft niks met de premie ziektekosten te maken voor zover ik weet.
Vorig jaar was dat ook nog niet aan de orde, immers.
Welke tegemoetkoming heb je dan?quote:Op woensdag 21 april 2010 11:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan, maar iemand die gewoon veel ziek is en daardoor hoge kosten heeft, kan het ook niet aftrekken van de belasting en krijgt dat extraatje niet.
Ik heb bijvoorbeeld geen extra kosten en krijg het wel. Toch meegenomen.
Schijnt idd "in"te zijn tegenwoordig. Ze worden nog net niet als criminelen of bloedzuigers weggezet.quote:Op woensdag 21 april 2010 01:17 schreef trovey het volgende:
Is dit het wekelijkse terugkomende bashtopic voor Wajong en WAO uitkeringgerechtigen?
Sommige mensen hebben 'moeite met een vast werkritme' (lees, komen niet op tijd hun bed uit. Of 'een probleem met gezagsacceptatie'.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:54 schreef jaronsch het volgende:
Frequente herkeuringsprocedures lijkt me een gunstige invloed op weg naar werk en zelfstandigheid. Wat doen wajongers om hun herstel te bevorderen? Ik begrijp niet dat je wel kunt communiceren op een forum, reizen (waarvoor veel geregeld moet worden), shoppen, andere hobby's ondernemen maar werken lukt weer niet. Erg vreemd.
Weet niet meer hoe hoog het was, maar kwam van het UWV en was bedoeld om de kosten voor eigen risico voor arbeidsgehandicapten te drukken.quote:
Tegen wie heb je het eigenlijk?quote:Op woensdag 21 april 2010 16:30 schreef Catch22- het volgende:
Ik maak ook minimaal 1000 euro per jaar kosten om elke dag op mijn werk te kunnen komen, krijg ik daar een vergoeding voor? Nee.
Life's a bitch. Wees blij dat je WAJONG krijgt. Ik hoop dat je ooit beter wordt en voor minimumloon aan het werk moet.
Volgens mij bedoel je die 350 euro als vervanging voor de aftrek voor WAO-ers. Klopt dat?quote:Op woensdag 21 april 2010 17:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Weet niet meer hoe hoog het was, maar kwam van het UWV en was bedoeld om de kosten voor eigen risico voor arbeidsgehandicapten te drukken.
Kan best dat bedrag zijn, ja. Maar goed, zat andere mensen die ook hoge ziektekosten hebben, ook geen aftrek hebben en dat niet krijgen, dus. Eigenlijk.......niet helemaal eerlijk.quote:Op woensdag 21 april 2010 17:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je die 350 euro als vervanging voor de aftrek voor WAO-ers. Klopt dat?
Tja. Het zal verder schraler worden. Strak natuurlijk weer zo'n ultra -rechts sloopkabinet met CDA en nog erger: de VVD....quote:Op woensdag 21 april 2010 17:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan best dat bedrag zijn, ja. Maar goed, zat andere mensen die ook hoge ziektekosten hebben, ook geen aftrek hebben en dat niet krijgen, dus. Eigenlijk.......niet helemaal eerlijk.
Heb jij een idee wat herkeuringen geestelijk bij deze mensen doen?quote:Op woensdag 21 april 2010 13:54 schreef jaronsch het volgende:
Frequente herkeuringsprocedures lijkt me een gunstige invloed op weg naar werk en zelfstandigheid. Wat doen wajongers om hun herstel te bevorderen? Ik begrijp niet dat je wel kunt communiceren op een forum, reizen (waarvoor veel geregeld moet worden), shoppen, andere hobby's ondernemen maar werken lukt weer niet. Erg vreemd.
die lampelul die vindt dat een WAJONGER 2x minimumloon zou moeten krijgenquote:
Bij mensen die de boel niet besodemieteren niet veel, lijkt me. Elke WAO-er zou heel blij zijn als blijkt dat ie niet meer thuis hoeft te zitten, maar weer aan de slag kan!quote:Op woensdag 21 april 2010 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Heb jij een idee wat herkeuringen geestelijk bij deze mensen doen?
Denk je daar wel eens over na?
En dat is er weer zo'n eentje. Alsof ieder cliënt de boel besodemietertquote:Op woensdag 21 april 2010 17:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bij mensen die de boel niet besodemieteren niet veel, lijkt me.
Precies! Kregen ze de kan maar bij die werkgevers die iha puur voor de winst gaan. Als ze maatschappelijk verantwoord zouden ondernemen zou het hele probleem niet bestaan of iig een stuk minder zijn.quote:Elke WAO-er zou heel blij zijn als blijkt dat ie niet meer thuis hoeft te zitten, maar weer aan de slag kan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |