abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 april 2010 @ 08:53:33 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80549047
quote:
Op woensdag 21 april 2010 08:14 schreef tenequa het volgende:

[..]

Ga je ervanuit dat mensen met een wajong alleen maar in bed liggen?? Toch een beetje een "domme" beredenering
Nee, een groot aantal zit de hele dag te FOK!-en.
The End Times are wild
  woensdag 21 april 2010 @ 08:58:23 #282
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80549135
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:41 schreef barthol het volgende:

[..]

Dat dacht ik nou ook.

Ik geef het toe dat het een heel andere tijd was, maar ik weet nog goed dat ik in de tijd dat ik werd afgekeurd twee weken op vakantie ging (om wat af te schakelen) Dat was met een zware rugzak alleen de bergen in voor een zware bergwandeltocht door het hooggebergte. Alleen was het een onaangename verassing toen ik bij thuiskomst het bericht in de brievenbus vond dat ik niet meer terug kon aan het werk. Tot die tijd was ik in de veronderstelling dat ik slechts tijdelijk even in de WAO was geparkeerd, op de wachtlijst voor een nieuwe werkplek.
De vriendin van een neef van me had ook wayong wegens "whiplash". Belt ze de arbo-arts op dat ze niet kan komen voor het routine-onderzoek omdat ze die week gaat skiën. "Geen probleem hoor, dan verschuiven we die afspraak voor een weekje"
The End Times are wild
pi_80553188
quote:
Op woensdag 21 april 2010 05:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Juist, en daar krijgen arbeidsgehandicapten dus een extraatje voor, om die hoge kosten, die zij over het algemeen zeker hebben, op te vangen. Althans, vorig jaar wel. Ben benieuwd of dat dit jaar ook weer zo is.
Was volgens mij ergens in november.
Ik heb die tegemoetkoming ook gehad, dat was wegens nieuwe regels vd belastingdienst omdat we nu minder kunnen declareren van onze gemaakte kosten, heeft niks met de premie ziektekosten te maken voor zover ik weet.
Vorig jaar was dat ook nog niet aan de orde, immers.
  woensdag 21 april 2010 @ 11:41:10 #284
3542 Gia
User under construction
pi_80553869
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:24 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ik heb die tegemoetkoming ook gehad, dat was wegens nieuwe regels vd belastingdienst omdat we nu minder kunnen declareren van onze gemaakte kosten, heeft niks met de premie ziektekosten te maken voor zover ik weet.
Vorig jaar was dat ook nog niet aan de orde, immers.
Kan, maar iemand die gewoon veel ziek is en daardoor hoge kosten heeft, kan het ook niet aftrekken van de belasting en krijgt dat extraatje niet.
Ik heb bijvoorbeeld geen extra kosten en krijg het wel. Toch meegenomen.
pi_80553949
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan, maar iemand die gewoon veel ziek is en daardoor hoge kosten heeft, kan het ook niet aftrekken van de belasting en krijgt dat extraatje niet.
Ik heb bijvoorbeeld geen extra kosten en krijg het wel. Toch meegenomen.
Welke tegemoetkoming heb je dan?
pi_80553999
quote:
Op woensdag 21 april 2010 01:17 schreef trovey het volgende:
Is dit het wekelijkse terugkomende bashtopic voor Wajong en WAO uitkeringgerechtigen?
Schijnt idd "in"te zijn tegenwoordig. Ze worden nog net niet als criminelen of bloedzuigers weggezet.
pi_80558249
Frequente herkeuringsprocedures lijkt me een gunstige invloed op weg naar werk en zelfstandigheid. Wat doen wajongers om hun herstel te bevorderen? Ik begrijp niet dat je wel kunt communiceren op een forum, reizen (waarvoor veel geregeld moet worden), shoppen, andere hobby's ondernemen maar werken lukt weer niet. Erg vreemd.
  woensdag 21 april 2010 @ 14:48:07 #288
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_80560188
Er wordt veel misbruik van gemaakt. True.

Naar mijn mening is dat als iedereen minder te besteden krijgt, ook echt iedereen minder te besteden moet krijgen. Wat ik eerder zei, dat tegenwoordig zaken als een eigen huis, internet, tv, een auto, nieuw bankstel en warm douchen als rechten worden gezien is toch vreemd. Dat zijn allemaal luxes die mensen prima kunnen inleveren. Momenteel zit er van alles scheef in de maatschappij. Werken wordt niet gestimuleerd (WaJong maar ook niet voor huisvrouwen, door bv heffingskorting), schulden maken juist wel (HRA, koopsubsidie), huizenprijzen zijn veel te hoog, de babyboom generatie pikt ook van alles in (leeftijdsonderscheid en andere zaken in CAO's, de pensioenen, AOW-leeftijd voor hun niet naar 67 etc)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 21 april 2010 @ 16:10:11 #289
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_80563161
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:54 schreef jaronsch het volgende:
Frequente herkeuringsprocedures lijkt me een gunstige invloed op weg naar werk en zelfstandigheid. Wat doen wajongers om hun herstel te bevorderen? Ik begrijp niet dat je wel kunt communiceren op een forum, reizen (waarvoor veel geregeld moet worden), shoppen, andere hobby's ondernemen maar werken lukt weer niet. Erg vreemd.
Sommige mensen hebben 'moeite met een vast werkritme' (lees, komen niet op tijd hun bed uit. Of 'een probleem met gezagsacceptatie'.
Allemaal leuk&aardig, maar ik zie niet in waarom ik daarvoor zou moeten betalen. Het zijn pure luxeproblemen. In een ontwikkelingsland zul je niemand aantreffen met dit soort problemen, die gaan gewoon werken want ze hebben geen keuze. We zijn veel te verwend geworden.
The End Times are wild
  woensdag 21 april 2010 @ 16:30:20 #290
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_80564054
Ik maak ook minimaal 1000 euro per jaar kosten om elke dag op mijn werk te kunnen komen, krijg ik daar een vergoeding voor? Nee.

Life's a bitch. Wees blij dat je WAJONG krijgt. Ik hoop dat je ooit beter wordt en voor minimumloon aan het werk moet.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 21 april 2010 @ 17:21:20 #291
3542 Gia
User under construction
pi_80565925
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Welke tegemoetkoming heb je dan?
Weet niet meer hoe hoog het was, maar kwam van het UWV en was bedoeld om de kosten voor eigen risico voor arbeidsgehandicapten te drukken.
  woensdag 21 april 2010 @ 17:22:56 #292
3542 Gia
User under construction
pi_80565965
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:30 schreef Catch22- het volgende:
Ik maak ook minimaal 1000 euro per jaar kosten om elke dag op mijn werk te kunnen komen, krijg ik daar een vergoeding voor? Nee.

Life's a bitch. Wees blij dat je WAJONG krijgt. Ik hoop dat je ooit beter wordt en voor minimumloon aan het werk moet.
Tegen wie heb je het eigenlijk?
pi_80566152
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Weet niet meer hoe hoog het was, maar kwam van het UWV en was bedoeld om de kosten voor eigen risico voor arbeidsgehandicapten te drukken.
Volgens mij bedoel je die 350 euro als vervanging voor de aftrek voor WAO-ers. Klopt dat?
  woensdag 21 april 2010 @ 17:31:50 #294
3542 Gia
User under construction
pi_80566243
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je die 350 euro als vervanging voor de aftrek voor WAO-ers. Klopt dat?
Kan best dat bedrag zijn, ja. Maar goed, zat andere mensen die ook hoge ziektekosten hebben, ook geen aftrek hebben en dat niet krijgen, dus. Eigenlijk.......niet helemaal eerlijk.
pi_80566334
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan best dat bedrag zijn, ja. Maar goed, zat andere mensen die ook hoge ziektekosten hebben, ook geen aftrek hebben en dat niet krijgen, dus. Eigenlijk.......niet helemaal eerlijk.
Tja. Het zal verder schraler worden. Strak natuurlijk weer zo'n ultra -rechts sloopkabinet met CDA en nog erger: de VVD....

De thermostaat kan dan weer omhoog
pi_80566389
quote:
Op woensdag 21 april 2010 13:54 schreef jaronsch het volgende:
Heb jij een idee wat herkeuringen geestelijk bij deze mensen doen?

Denk je daar wel eens over na?
  woensdag 21 april 2010 @ 17:39:11 #297
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_80566456
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Tegen wie heb je het eigenlijk?
die lampelul die vindt dat een WAJONGER 2x minimumloon zou moeten krijgen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 21 april 2010 @ 17:49:59 #298
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_80566767
Tja en ik heb kennelijk de pech om geen miljonair te zijn. Mag ik ff vangen dan?!
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 21 april 2010 @ 17:50:19 #299
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80566779
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heb jij een idee wat herkeuringen geestelijk bij deze mensen doen?

Denk je daar wel eens over na?
Bij mensen die de boel niet besodemieteren niet veel, lijkt me. Elke WAO-er zou heel blij zijn als blijkt dat ie niet meer thuis hoeft te zitten, maar weer aan de slag kan!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80566946
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Bij mensen die de boel niet besodemieteren niet veel, lijkt me.
En dat is er weer zo'n eentje. Alsof ieder cliënt de boel besodemietert

Kijk, dat bedoel ik nou met het als maar over een kam scheren. Het wegzetten van een groep als criminelen.
quote:
Elke WAO-er zou heel blij zijn als blijkt dat ie niet meer thuis hoeft te zitten, maar weer aan de slag kan!
Precies! Kregen ze de kan maar bij die werkgevers die iha puur voor de winst gaan. Als ze maatschappelijk verantwoord zouden ondernemen zou het hele probleem niet bestaan of iig een stuk minder zijn.

Het verhaal heeft 2 kanten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')