abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80522934
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Met de invoer van de euro zat ik op zo'n 930 euro WAO, nu is dat al 1188.
Wajong gaat niet van een laatstverdiend loon uit en wordt daarom denk ik niet geïndexeerd. Dat is gewoon een door de regering vastgesteld bedrag, wat alleen omhoog gaat als de regering dat wil.
Ergens is dat natuurlijk heel oneerlijk, want ook voor wajongers wordt alles duurder, dus die gaan er eigenlijk ieder jaar in koopkracht op achteruit.
Er zit geen verschil in indexaties. M.a.w., als de sociale uitkeringen met 1% verhoogd worden, geldt dit voor alle uitkeringen. Men maakt geen verschil tussen WW, WAO of Wajong.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:00:41 #252
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80524047
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:30 schreef barthol het volgende:

[..]

Jij wil iemand echt achter de geraniums laten wegkwijnen en uit de maatschappij drukken.
Voor WAO-ers is er sowieso weinig maatschappij over, toch?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:21:59 #253
3542 Gia
User under construction
pi_80525013
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:36 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Er zit geen verschil in indexaties. M.a.w., als de sociale uitkeringen met 1% verhoogd worden, geldt dit voor alle uitkeringen. Men maakt geen verschil tussen WW, WAO of Wajong.
Okay, dat is dan eerlijk. Iemand zei dat de wajong niet geïndexeerd werd. Vond dat al raar.
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:22:16 #254
3542 Gia
User under construction
pi_80525025
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Voor WAO-ers is er sowieso weinig maatschappij over, toch?
Zat!!
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:24:31 #255
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_80525113
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:22 schreef Gia het volgende:

[..]

Zat!!
Ik kan me zo'n leven niet voorstellen, dat gewoon nu al zou vaststaan dat ik de rest van m'n leven niet meer zou werken en dat leuke dingen doen ook moeilijk wordt etc etc...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_80525121
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:12 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.
Wat heb je nou écht nodig aan stroom en gas? Douchen kan ook 2 keer per week en koud. Tv, computer, stereo, lampen, allemaal overbodig. Alleen om te koken zou ik zeggen. En dan ben je met max twee tientjes aan gas wel klaar denk ik?
Haha.. ik moest er hartelijk om lachen om eerlijk te zijn.

Gelukkig heb je niets te zeggen in dit land.
Dat zou echt te debiel voor woorden zijn.

Nee gelukkig werk jij voor mn uitkering.. ik ga alvast een nieuwe laptop uitzoeken.
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:31:07 #257
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_80525399
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:12 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.
Wat heb je nou écht nodig aan stroom en gas? Douchen kan ook 2 keer per week en koud. Tv, computer, stereo, lampen, allemaal overbodig. Alleen om te koken zou ik zeggen. En dan ben je met max twee tientjes aan gas wel klaar denk ik?
Dan sta jij vast ook wel open voor het idee om tentenkampen voor WAjongers op te zetten, of niet?
Hoe kun je in godsnaam jaloers zijn of afgeven op mensen die, hoe je het ook wend of keert, ziek zijn en niet kunnen werken. Of wel (gedeeltelijk) kunnen werken, maar die simpelweg vanwege hun aandoening niet welkom zijn op de arbeidsmarkt?
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:06 schreef jaronsch het volgende:
Uitkeringen van langdurig werklozen mogen wat mij betreft minimaal ¤300 omlaag, net genoeg voor de basale levensonderhoud.
Ik vind écht dat uitspraken zoals deze níets te maken hebben met Wajongers en dus arbeidsgehandicapte mensen. Als je de mogelijkheden hebt om te werken en je doet het niet: dat is onzin, maar ga niet van achter je PC'tje oordelen over álle arbeidsgehandicapten. Dat is eigenlijk alleen maar triest en kortzichtig. Praat dan over een bepaalde groep mensen en definieer je mening.
You were born as an original. Don't die as a copy.
  dinsdag 20 april 2010 @ 16:51:27 #258
3542 Gia
User under construction
pi_80526176
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik kan me zo'n leven niet voorstellen, dat gewoon nu al zou vaststaan dat ik de rest van m'n leven niet meer zou werken en dat leuke dingen doen ook moeilijk wordt etc etc...
Dat kon ik me ook niet voorstellen toen ik 28 was. Maar als iets nu eenmaal zo is, dan moet je het doen met het lijf dat je hebt. Dat vergt aanpassingen en je levert een hoop in. Maar er is dan ook niemand die daar om gevraagd heeft.
Ik ben in het begin ook woest geweest, heb de verantwoordelijke arts aangeklaagd en had zelfs nog wel naar de rechter willen stappen, maar toen bleek ik die hartkwaal erbij te hebben. Ik kon het vechten niet meer opbrengen.
Ben in het begin ook behoorlijk depressief geweest en met een heleboel therapie leer je de boel weer op te pakken.

Nu zie je niks aan mij en ik kan echt wel vanalles, boodschappen, even bij mijn moeder op de koffie, op goede momenten effe een terrasje pikken enz.... Maar ik moet constant er rekening mee houden dat ik naar huis moet. Dat is niet anders. Ik ga me daar ook niet meer sappel over maken.

.
pi_80531282
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:24 schreef Maanvis het volgende:
Ik kon het me ook niet voorstellen vroeger. Ik werkte hardstikke graag, deed ook nog vrijwilligerswerk naast m'n werk en was ook handig genoeg om in m'n vrijetijd zelf een kajuitzeilboot te bouwen. Maar ben toch in die situatie gekomen dat ik geen kant meer uitkon. Heb behoorlijk veel moeite gehad om m'n definitieve afkeuring te accepteren.
Heb ook een reactievorming gehad, waardoor ik de andere kant juist ging benadrukken, in plaats van rustig aan doen me profileren als de overdreven kampioen arbeidsethos, met een hekel aan vrijetijdsbesteding, doelloos vermaak en vertier, gehang en onzinnig tijdverdrijf. De stijl van: ik kan alles en ik doe alles, en als ik het niet kan dan zorg ik dat ik het kan en niemand en geen obstakel die me tegenhoudt, en sodemieterop met het woord "leuk" want plezier is helemaal niet relevant.

Was een soort gevecht tegen de bierkaai met een emotionele drijfveer, en een behoefte aan erkenning.
Maar behoorlijk overdone. Een soort overgecompenseerde machteloosheid.

Maar het is nu tijd om wel te accepteren dat het er echt niet meer inzit en dat het belangrijk is om alles in de juiste balans te brengen. En ik heb nu ook toch zo m'n verantwoordelijkheden die zo serieus zijn dat ik het wel moet blijven volhouden, en dan is goed zorgen voor de balans erg nodig. Merk toch dat ik m'n weerslag kan hebben na een paar dagen intensief functioneren. Merk dat ik dan een enorme rustbehoefte heb, en me even afsluit voor de wereld. Even helemaal niets meer wil.

Dat nu mensen hun uitkering verliezen terwijl zij in mijn ogen veel meer mankeren dan ikzelf, en dat terwijl zij realistisch gezien ook geen schijn van kans maken op de arbeidsmarkt zet me gevoelsmatig enorm moreel onder druk. Teveel aan de weg timmeren met wat ik als WAO-er allemaal nog kan. is niet meer te verantwoorden voor mezelf. Maar soms word ik dus wel weer geprikkeld door wat mensen allemaal uitkramen.

[ Bericht 0% gewijzigd door barthol op 20-04-2010 19:20:51 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_80531336
Voor mensen die klagen over dat de uitkeringen de hoog zijn: in veel landen heb je geen Work First als je in de bijstand terecht komt, maar heb je gewoon vrij (wel een sollicitatieplicht). De arbeidsparticipatie is hier ook een stuk hoger dan elders in Europa.
pi_80534462
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Haha.. ik moest er hartelijk om lachen om eerlijk te zijn.

Gelukkig heb je niets te zeggen in dit land.
Dat zou echt te debiel voor woorden zijn.

Nee gelukkig werk jij voor mn uitkering.. ik ga alvast een nieuwe laptop uitzoeken.
Dat gaat wat worden als PvdA daadwerkelijk de grootste partij wordt. Het aller belachelijkste is nog wel dat mensen die jarenlang keihard gewerkt hebben en daardoor een leuk inkomen hebben van laten we zeggen 2.000.000 euro per jaar 52% moeten afstaan wat allemaal regelrecht naar dit soort mensen en nieuwe nederlanders gaan. Tuurlijk houden die mensen meer geld over maar ik zou zeggen iedereen betaald een gelijk percentage aan belasting. Dus mevrouw met uitkering betaald 33% over haar uitkering en iemand die 2 mil per jaar maakt betaald 33% over zn inkomen waardoor in verhouding degene met een inkomen van 2 miljoen nog steeds veel meer belasting betaald maar het zou een goede stap zijn naar een eerlijk Nederland.
  dinsdag 20 april 2010 @ 20:32:43 #262
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_80535137
Ik denk dat rijk en arm niet op mekaar moeten afreageren maar op de overheid zelf. Als de overheid minder uitgeeft aan onzin, uitkeringen daargelaten. Dan kunnen de rijken lekker rijk blijven en de armen zelfs een schepje erbovenop krijgen. En de belastingen zelfs omlaag.. De overheid is zelf het eerste struikelblok. Wat de uitkeringstrekkers bijmekaar vangen is nog niets vergeleken met waar de overheid elders geld aan over de balk smijt dunkt me. Dus rustig tegenover de uitkereingstrekkers please.

Kijk nu eens naar die CO2 onzin.. nog meer belasting maar dan op ALLES. Kleding, voedsel, je geboorte/uitvaart, energie, brandstof, verpakking, water, ALLES! onder het mom van "your carbon footprint".

Is toch bullcrap waar de overheid altijd mee bezig is?

[ Bericht 12% gewijzigd door Schenkstroop op 20-04-2010 21:08:23 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_80538886
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 20:32 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik denk dat rijk en arm niet op mekaar moeten afreageren maar op de overheid zelf. Als de overheid minder uitgeeft aan onzin, uitkeringen daargelaten. Dan kunnen de rijken lekker rijk blijven en de armen zelfs een schepje erbovenop krijgen. En de belastingen zelfs omlaag.. De overheid is zelf het eerste struikelblok. Wat de uitkeringstrekkers bijmekaar vangen is nog niets vergeleken met waar de overheid elders geld aan over de balk smijt dunkt me. Dus rustig tegenover de uitkereingstrekkers please.

Kijk nu eens naar die CO2 onzin.. nog meer belasting maar dan op ALLES. Kleding, voedsel, je geboorte/uitvaart, energie, brandstof, verpakking, water, ALLES! onder het mom van "your carbon footprint".

Is toch bullcrap waar de overheid altijd mee bezig is?
nah... an sich goed... alleen misschien proberen ze op een verkeerde manier het doel te bereiken, wat daardoor te veel geld kost?

ontwikkelingshulp. dat is pas geld over de balk smijten..
pi_80539343
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 16:31 schreef Judeljuud het volgende:

Ik vind écht dat uitspraken zoals deze níets te maken hebben met Wajongers en dus arbeidsgehandicapte mensen. Als je de mogelijkheden hebt om te werken en je doet het niet: dat is onzin, maar ga niet van achter je PC'tje oordelen over álle arbeidsgehandicapten. Dat is eigenlijk alleen maar triest en kortzichtig. Praat dan over een bepaalde groep mensen en definieer je mening.

Ik vind het helemaal niet raar om de uitkeringen te verlagen. Mensen worden zo niet geprikkeld tot het vinden van zelfstandig werk, ze gaan er toch niet of nauwelijks op vooruit. Daarnaast vind ik het idee dat de werkende mens de zwakkere moet subsidiëren gemakzuchtig en, in een tijd dat de sociale voorzieningen nauwelijks op te brengen zijn, irreëel. Ik weet de cijfers van 2010 niet, maar in 2008 maakten 179.000 mensen gebruik van de wajong waarvan slechts 28 procent aan het werk was. Ik heb geen moeite met mensen die terecht een wajong ontvangen, maar ik weiger te geloven dat zoveel mensen niet in staat zijn te werken, al was het parttime of vrijwilligerswerk als maatschappelijke tegenprestatie.

Dit opiniestuk geeft mijn kijk op de Wajong goed weer.
http://www.trouw.nl/opinie/podium/article1259736.ece
pi_80540863
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:58 schreef jaronsch het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet raar om de uitkeringen te verlagen. Mensen worden zo niet geprikkeld tot het vinden van zelfstandig werk, ze gaan er toch niet of nauwelijks op vooruit. Daarnaast vind ik het idee dat de werkende mens de zwakkere moet subsidiëren gemakzuchtig en, in een tijd dat de sociale voorzieningen nauwelijks op te brengen zijn, irreëel. Ik weet de cijfers van 2010 niet, maar in 2008 maakten 179.000 mensen gebruik van de wajong waarvan slechts 28 procent aan het werk was. Ik heb geen moeite met mensen die terecht een wajong ontvangen, maar ik weiger te geloven dat zoveel mensen niet in staat zijn te werken, al was het parttime of vrijwilligerswerk als maatschappelijke tegenprestatie.

Dit opiniestuk geeft mijn kijk op de Wajong goed weer.
http://www.trouw.nl/opinie/podium/article1259736.ece
Er zijn ongetwijfeld mensen die er niet in thuishoren.
En ook twijfelgevallen.
Alle autisten onder 1 kam scheren lijkt me geen goed idee, de groep die met een rugzakje meedraait in het regulier onderwijs zal misschien 20 procent zijn dat gaat echt super vaak "mis" het rugzakje.
Verder is het wel zo dat de wajong echt geen feest is, wat de schrijver van dit artikel wel suggesteert.
Het is echt heel moeilijk om rond te komen met de Wajong en veel mensen raken dan ook in de schulden.
Vanwege hun "label" hebben ze wel recht om hun schulden kwijt te laten schelden althans bij de schuldsanering, misschien heeft iedereen dat wel, in ieder geval dit is niet het cirkeltje wat we natuurlijk moeten willen met zn allen
Korte samenvatting: De wajong uitkering is veel te laag.
Niemand heeft gekozen voor die ziekte, van mij mag de wajong uitkering 200% zijn van het minimumloon ipv 75%, en de andere onzin schrappen dus beter kijken naar re integratie minder weggooien op dat punt dus, geen reiskostenvergoeding voor uwv bezoek/sollicitaties, dat soort dingen.
Werken loont zegt men in de politiek, mijn suggestie:
Laat mensen gewoon werken naast hun wajong uitkering en geen regels.
Hou de (bestaande?) regel aan dat als mensen 1 jaar minimaal het minimumloon verdienen hun uitkering stopgezet word.
We zijn helemaal vastgelopen in vreemde regeltjes maar kijk naar bv de reintegratiebureau`s die grijpen met beide armen het geld weg.
Zo`n integratietraject kost ruim 100 euro per dag, en ze nemen de tijd voor je hoor, 1.5 jaar? oke joh? als iemand er 2.5 jaar over goed is dat ook goed heb ik ook gezien.
Ze verzinnen zelfs een nieuw "kopje" om shit onder te plaatsen daar.
Namelijk...onderzoek .. wat je wilt..waar je talent ligt.. en ik heb zelfs meegemaakt dat zon integratie bureau aan het pushen was om iemand voor de 2e keer aan dat orienterende traject te krijgen.
Terwijl ie dus al een richting gekozen had maar het is echt heel slinks, uwv heeft een X budget voor opleiding? Oh .. dan creeren wij gewoon onderzoek voor afgaande aan een opleiding, je kunt immers niet iets volgen zonder dat je weet wat je wilt.
  dinsdag 20 april 2010 @ 22:57:25 #266
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_80542317
dus dat je beter een wajong kan fiksen dan werken? Dan zijn er ineens veel mensen die 'ziek' zijn.

en daarbij; waarom moet een wajonger meer te besteden hebben dan een persoon die voor het minimumloon aan het werk is?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_80542812
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 22:57 schreef Catch22- het volgende:
dus dat je beter een wajong kan fiksen dan werken? Dan zijn er ineens veel mensen die 'ziek' zijn.

en daarbij; waarom moet een wajonger meer te besteden hebben dan een persoon die voor het minimumloon aan het werk is?
Een persoon met wajong is heel zijn leven ziek.
Ook op vrijdagmiddag 5 uur dus.
Mag best wat tegenover staan.
Bovendien zijn veel dingen (reeds) in ons nadeel, zoals de verhoogde, eigen bijdrage van de zorgverzekeraars.

[ Bericht 4% gewijzigd door ScarFace- op 20-04-2010 23:12:56 ]
  dinsdag 20 april 2010 @ 23:18:59 #268
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_80543401
dus ziek zijn is meer waard dan kunnen werken?

Denk eens na hoe zuur dat voelt voor iemand die wel hard werkt (en daar vaak ook geen zin in heeft).

En wees blij dat de voorzieningen hier zo goed zijn, in veel landen kan je verrotten als je niet kan werken. Je krijgt al goede begeleiding en zorg als je dat nodig hebt, moet je kijken wat dat kost.

Je bent erg bevooroordeeld man.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_80544317
Is toch niet meer dan normaal dat je als Wajonger een hogere eigen bijdrage betaald? Ik moet ook zorgverzekering betalen en ben (met uitzondering van de standaard verplichte bezoekjes die je moet doen als kleine jongen) nog nooit naar de dokter of het ziekenhuis geweest. Zou wat zijn als ook die kosten allemaal verdeeld worden zodat iemand die elke week naar de chiropractor, logopedist, mensendiek, huisarts, ziekenhuis, en apotheek gaat voor allerlei behandelingen hetzelfde betalen als iemand die nooit gaat. Vind het wel goed dat er een zorgverzekering voor is zodat mensen niet met onwijs veel kosten opgezadeld worden maar een iets hogere eigen bijdrage is niet meer dan normaal.

Ik blijf erbij dat er per persoon uitgerekend moet worden wat de vaste lasten zijn voor huur, gwl, en zorgverzekering vergoed moet worden + een kleine bijdrage voor leuke dingen en de rest verdiend moet worden. Als je echt zo slecht af ben dat je elke dag alleen maar in bed ligt dan heb je dat vakantiegeld niet eens nodig Zal wel een leuke vakantie worden gezellig in bed liggen 2 weken in een veel te warm Spaans hotel waarbij de dokter elke dag gebeld kan worden.
pi_80545630
Wat ik bedoel te zeggen is, van die lage wajong uitkering, moet men:
ABWZ eigen bijdrage betalen wat soms wel 70% van je uitkering inhoud,
Die zorgverzekering bijdrage, enz, maar goed de mensen die met al deze dingen niet in aanraking komen weten dit niet, dit zijn in mijn ogen dan ook de bevooroordeelden.
  woensdag 21 april 2010 @ 00:24:59 #271
3542 Gia
User under construction
pi_80545765
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:40 schreef Noisiv het volgende:
Als je echt zo slecht af ben dat je elke dag alleen maar in bed ligt dan heb je dat vakantiegeld niet eens nodig Zal wel een leuke vakantie worden gezellig in bed liggen 2 weken in een veel te warm Spaans hotel waarbij de dokter elke dag gebeld kan worden.
Wat is toch die fascinatie van sommigen over dat in bed liggen en dwarsleasies enz.... Alsof alle wao-ers en wajongers alleen maar in bed kunnen liggen. Mijn god, gelukkig niet, zeg!

Overigens betaal ik net zoveel zorgpremie als iemand die gezond is. Daarbij kregen we afgelopen jaar nog een extraatje van het UWV, juist omdat wij, arbeidsgehandicapten zoveel extra kosten kunnen hebben.
Nu heb ik die niet, dus voor mij was het echt een extraatje.
pi_80546176
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:24 schreef Gia het volgende:
Wat is toch die fascinatie van sommigen over dat in bed liggen en dwarsleasies enz.... Alsof alle wao-ers en wajongers alleen maar in bed kunnen liggen. Mijn god, gelukkig niet, zeg!
.....
Dat dacht ik nou ook.

Ik geef het toe dat het een heel andere tijd was, maar ik weet nog goed dat ik in de tijd dat ik werd afgekeurd twee weken op vakantie ging (om wat af te schakelen) Dat was met een zware rugzak alleen de bergen in voor een zware bergwandeltocht door het hooggebergte. Alleen was het een onaangename verassing toen ik bij thuiskomst het bericht in de brievenbus vond dat ik niet meer terug kon aan het werk. Tot die tijd was ik in de veronderstelling dat ik slechts tijdelijk even in de WAO was geparkeerd, op de wachtlijst voor een nieuwe werkplek.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_80546512
Volgens mij heb je een iets duurder aanvullend pakket als je vaak gebruik maakt van de zorgverzekering. Iedereen is natuurlijk vrij in de keuze van welk pakket hij of zij neemt. Maar iemand die een uitkering heeft en de hele dag toch niks te doen heeft zal sneller voor een aanvullend pakket gaan. Scheelt een hoop in kosten en toch tijd zat om ff een uurtje daar heen te gaan en dan weer daarheen.

Wat ik ook merk is dat er wel eens hele families zijn die allemaal een uitkering hebben. Zo laatst nog een collega van me die vertelde doodleuk dat zn pa en ma allebij een uitkering genieten en die en die ook kwam erop neer dat hij de enige was die wel werkt. Ik kan best begrijpen dat mensen mij nu een botte hond vinden en onredelijk. Maar ik vind het onredelijk hoe parasiterend een hoop Nederlanders hier zijn. Als er wat minder geld naar al die hulp projectjes gaat zoals: uitkeringen, stu fi, nieuwe nederlanders, ontwikkelingshulp, eu dan blijft er zoveel extra over om van Nederland weer een heel mooi land te maken.

Zelfde met die stufi mogen ze ook afschaffen. Wordt onwijs veel misbruik van gemaakt met dat uitwonend inschrijven gescheiden ouders die kinderen niet meer erkennen om zo meer toeslag te ontvangen omdat inkomen van een part time werkende ouder als enige wordt gerekend. Ik werk zelf elke Zaterdag en Zondag + 1-2 avonden door de weeks naast m'n studie waar ik 5 dagen per week mee bezig ben. Als ik dit kan kunnen andere studenten dit ook en anders kan je altijd nog lenen.

Maarja dit soort dingen gaan jammergenoeg niet meer gebeuren ben ik bang. Zelfs in Amerika gaat dezelfde kant op als Nederland
pi_80546717
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:57 schreef Noisiv het volgende:
Maar iemand die een uitkering heeft en de hele dag toch niks te doen heeft
Weer zo'n misvatting. Alsof mensen met een uitkering niks te doen hebben, of de hele tijd alleen maar lui op hun gat zitten. Bij mij ben je dan in elk geval aan het verkeerde adres.

En nu ga ik slapen, want morgen heb ik weer veel te doen, zal ik de hele dag in touw zijn en heb ik wat minder tijd om op berichtjes te reageren.

[ Bericht 6% gewijzigd door barthol op 21-04-2010 01:14:48 ]
pi_80546780
quote:
Op woensdag 21 april 2010 00:57 schreef Noisiv het volgende:
Volgens mij heb je een iets duurder aanvullend pakket als je vaak gebruik maakt van de zorgverzekering. Iedereen is natuurlijk vrij in de keuze van welk pakket hij of zij neemt. Maar iemand die een uitkering heeft en de hele dag toch niks te doen heeft zal sneller voor een aanvullend pakket gaan. Scheelt een hoop in kosten en toch tijd zat om ff een uurtje daar heen te gaan en dan weer daarheen.

Wat ik ook merk is dat er wel eens hele families zijn die allemaal een uitkering hebben. Zo laatst nog een collega van me die vertelde doodleuk dat zn pa en ma allebij een uitkering genieten en die en die ook kwam erop neer dat hij de enige was die wel werkt. Ik kan best begrijpen dat mensen mij nu een botte hond vinden en onredelijk. Maar ik vind het onredelijk hoe parasiterend een hoop Nederlanders hier zijn. Als er wat minder geld naar al die hulp projectjes gaat zoals: uitkeringen, stu fi, nieuwe nederlanders, ontwikkelingshulp, eu dan blijft er zoveel extra over om van Nederland weer een heel mooi land te maken.

Zelfde met die stufi mogen ze ook afschaffen. Wordt onwijs veel misbruik van gemaakt met dat uitwonend inschrijven gescheiden ouders die kinderen niet meer erkennen om zo meer toeslag te ontvangen omdat inkomen van een part time werkende ouder als enige wordt gerekend. Ik werk zelf elke Zaterdag en Zondag + 1-2 avonden door de weeks naast m'n studie waar ik 5 dagen per week mee bezig ben. Als ik dit kan kunnen andere studenten dit ook en anders kan je altijd nog lenen.

Maarja dit soort dingen gaan jammergenoeg niet meer gebeuren ben ik bang. Zelfs in Amerika gaat dezelfde kant op als Nederland
Ik had het over de eigen bijdrage, die van 100 naar 500 euro gaat, ruwweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')