En daarmee wek je alleen maar meer wantrouwen naar jezelf en naar WAO-ers.. want nu blijkt dus toch weer dat ze er met de pet naar gooien en geen idee hebben wat iemand kan.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik kan alleen mezelf maar als voorbeeld nemen. Punt is dat tegenwoordig bij herkeuring ervan uit wordt gegaan wat iemand nog kan. Dat zal bij dat meisje ook gebeurd zijn. De rest van Nederland moet niet veroordelen, maar het oordeel van de keuringsartsen vertrouwen. En hoewel ik de laatste keer in eerste instantie een ontzettend grove boerenlul trof, zijn dat wel de mensen die verplicht zijn zoveel mensen uit de WAO en wajong te krijgen. En die kunnen echt ver gaan.
Ik ken een spastische vrouw die 30 % werkte. Werd volledig goedgekeurd. Want als je 30 % kunt werken, kun je ook wel 100 % werken.
Dat is toch niet de zaak van de WAO-er zelf om dat te beoordelen en daarom maar niets te ondernemen? Er is subsidie voor, potjes geld om die begeleiders te betalen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Als er bij zo'n meisje dat zwakbegaafd is, dan de hele dag een begeleider moet zitten, wordt dat wel een heel duur grapje.
Jep. De schoonmaker bij ons is een wajonger, heeft zijn hbo-studie moeten stopzetten vanwege psychische klachten en kan alleen solitair werk aan. Hij werkt elke werkdag 7 uur per dag maar ontvangt netto minder dan een wajonguitkering van ¤960. Niet goed te praten zo absurd. Uitkeringen van langdurig werklozen mogen wat mij betreft minimaal ¤300 omlaag, net genoeg voor de basale levensonderhoud.quote:Op maandag 19 april 2010 23:50 schreef Noisiv het volgende:
[..]
QFT
Die uitkeringen zijn echt hoog! Er zijn maar heel weinig mensen die echt niet kunnen werken de meeste vertikken het gewoon om hun steentje bij te dragen. 350 euro voor de huur en elke week een voedselpakket gratis op mogen halen zou meer dan voldoende zijn voor mensen zonder dwarsleasie of die pernamente hulp nodig hebben (neem b.v. down patienten).
Daar kun je dan de nuon etc. niet meer van betalen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:06 schreef jaronsch het volgende:
[..]
Jep. De schoonmaker bij ons is een ex-wajonger, heeft zijn hbo-studie moeten stopzetten vanwege psychische klachten en kan alleen solitair werk aan. Hij werkt elke werkdag 7 uur per dag maar ontvangt netto minder dan een wajonguitkering van ¤960. Niet goed te praten zo absurd. Uitkeringen van langdurig werklozen mogen wat mij betreft minimaal ¤300 omlaag, net genoeg voor de basale levensonderhoud.
Minder energie gebruiken dan maar. Werkende mensen mogen het niet slechter hebben dan niet-werkenden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daar kun je dan de nuon etc. niet meer van betalen.
Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daar kun je dan de nuon etc. niet meer van betalen.
Jij wil iemand echt achter de geraniums laten wegkwijnen en uit de maatschappij drukken.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Wat heb je nou écht nodig aan stroom en gas? Douchen kan ook 2 keer per week en koud. Tv, computer, stereo, lampen, allemaal overbodig. Alleen om te koken zou ik zeggen. En dan ben je met max twee tientjes aan gas wel klaar denk ik?
Er zit geen verschil in indexaties. M.a.w., als de sociale uitkeringen met 1% verhoogd worden, geldt dit voor alle uitkeringen. Men maakt geen verschil tussen WW, WAO of Wajong.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Met de invoer van de euro zat ik op zo'n 930 euro WAO, nu is dat al 1188.
Wajong gaat niet van een laatstverdiend loon uit en wordt daarom denk ik niet geïndexeerd. Dat is gewoon een door de regering vastgesteld bedrag, wat alleen omhoog gaat als de regering dat wil.
Ergens is dat natuurlijk heel oneerlijk, want ook voor wajongers wordt alles duurder, dus die gaan er eigenlijk ieder jaar in koopkracht op achteruit.
Voor WAO-ers is er sowieso weinig maatschappij over, toch?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:30 schreef barthol het volgende:
[..]
Jij wil iemand echt achter de geraniums laten wegkwijnen en uit de maatschappij drukken.
Okay, dat is dan eerlijk. Iemand zei dat de wajong niet geïndexeerd werd. Vond dat al raar.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:36 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Er zit geen verschil in indexaties. M.a.w., als de sociale uitkeringen met 1% verhoogd worden, geldt dit voor alle uitkeringen. Men maakt geen verschil tussen WW, WAO of Wajong.
Zat!!quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor WAO-ers is er sowieso weinig maatschappij over, toch?
Ik kan me zo'n leven niet voorstellen, dat gewoon nu al zou vaststaan dat ik de rest van m'n leven niet meer zou werken en dat leuke dingen doen ook moeilijk wordt etc etc...quote:
Haha.. ik moest er hartelijk om lachen om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Wat heb je nou écht nodig aan stroom en gas? Douchen kan ook 2 keer per week en koud. Tv, computer, stereo, lampen, allemaal overbodig. Alleen om te koken zou ik zeggen. En dan ben je met max twee tientjes aan gas wel klaar denk ik?
Dan sta jij vast ook wel open voor het idee om tentenkampen voor WAjongers op te zetten, of niet?quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:12 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Ik vind écht dat uitspraken zoals deze níets te maken hebben met Wajongers en dus arbeidsgehandicapte mensen. Als je de mogelijkheden hebt om te werken en je doet het niet: dat is onzin, maar ga niet van achter je PC'tje oordelen over álle arbeidsgehandicapten. Dat is eigenlijk alleen maar triest en kortzichtig. Praat dan over een bepaalde groep mensen en definieer je mening.quote:Op dinsdag 20 april 2010 15:06 schreef jaronsch het volgende:
Uitkeringen van langdurig werklozen mogen wat mij betreft minimaal ¤300 omlaag, net genoeg voor de basale levensonderhoud.
Dat kon ik me ook niet voorstellen toen ik 28 was. Maar als iets nu eenmaal zo is, dan moet je het doen met het lijf dat je hebt. Dat vergt aanpassingen en je levert een hoop in. Maar er is dan ook niemand die daar om gevraagd heeft.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik kan me zo'n leven niet voorstellen, dat gewoon nu al zou vaststaan dat ik de rest van m'n leven niet meer zou werken en dat leuke dingen doen ook moeilijk wordt etc etc...
Ik kon het me ook niet voorstellen vroeger. Ik werkte hardstikke graag, deed ook nog vrijwilligerswerk naast m'n werk en was ook handig genoeg om in m'n vrijetijd zelf een kajuitzeilboot te bouwen. Maar ben toch in die situatie gekomen dat ik geen kant meer uitkon. Heb behoorlijk veel moeite gehad om m'n definitieve afkeuring te accepteren.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:24 schreef Maanvis het volgende:
Ik kan me zo'n leven niet voorstellen, dat gewoon nu al zou vaststaan dat ik de rest van m'n leven niet meer zou werken en dat leuke dingen doen ook moeilijk wordt etc etc...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |