abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77767842
quote:
UTRECHT - Een bijstandsgerechtigde, die vindt dat hij niet hoeft mee te doen aan een re-integratieproject van de gemeente Amsterdam, heeft bot gevangen bij de Centrale Raad van Beroep, de hoogste rechter in zaken over sociale zekerheid.

De 45-jarige Amsterdammer weigerde in 2006 deel te nemen aan een re-integratietraject, waarna de gemeente hem kortte op de uitkering.

De man vond dat er sprake was van dwangarbeid. Dit was volgens de raad niet het geval, omdat er geen fysieke of psychische dwang op de man is uitgeoefend.

Perspectief

De raad vond ook dat deelname aan het integratietraject niet in strijd was met het 'verbod op verplichte arbeid'. Hiervan zou sprake zijn als de man moest meedoen aan een project dat hem geen enkel perspectief zou bieden om in de toekomst een geschikte baan te vinden.

Op het moment dat de Amsterdammer aan het traject moest deelnemen, liep hij achttien jaar in de bijstand, terwijl hij lichamelijk en psychisch wel in staat was te werken. De raad vond dat de man op z'n minst een begin had kunnen maken met het traject.

Belangrijk

De zaak kwam in 2008 al voor de rechter. Die stelde de gemeente Amsterdam eveneens in het gelijk. Volgens de raad was de uitspraak maandag erg belangrijk, omdat de re-integratieregeling voor het eerst aan internationale verdragen over dwangarbeid is getoetst.

René Paas, voorzitter van Divosa, de vereniging van directeuren van sociale diensten, is ''dik tevreden'' met de uitspraak.

De advocaat van de bijstandsgerechtigde overweegt of hij de zaak voor het Europese Hof brengt.
bron

18 jaar in de bijstand terwijl hij wel hij wel lichamelijk en psychisch in staat was om te werken. Dat duurde dan nog lang. Terecht dat deze man op de vingers is getikt. Kom op zeg. Hou de eer dan toch ook aan jezelf. Ik begrijp dat niet hoor. Ja toch?

Wat vinden jullie?
pi_77767886
Als je lichamelijk en psychisch in orde bent moet je ook gewoon gaan werken, de gemeente heeft hem gekort op z'n uitkering?
Dus hij krijgt nog wel maar minder? Of begrijp ik dat verkeerd?
pi_77767888
Ik las het artikel ook. Vond het erg bijzonder dat de man het 'dwangarbeid' noemde...
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 14:20:14 #4
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77767978
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:17 schreef capricia het volgende:
Ik las het artikel ook. Vond het erg bijzonder dat de man het 'dwangarbeid' noemde...
ALs die dat bij mij geflikt had had ik het omgedraaid en die mafketel laten werken en dan terug laten betalen
  Donald Duck held maandag 8 februari 2010 @ 14:25:56 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_77768172
Dat is dus het verwerpelijke tuig van de samenleving. Gezond en al, prima in staat om te werken, maar in plaats daarvan lekker het handje ophouden en lekker leven van het geld van de wel werkende burger.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 8 februari 2010 @ 14:31:17 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_77768338
Linksen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_77768441
Ik moet ook elke dag dwangarbeid verrichten, net als heel veel mensen in Nederland. Niemand werkt puur voor zijn lol.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:44:18 #8
3542 Gia
User under construction
pi_77768725
quote:
Toen dat work-first gedoe werd geïntroduceert, zei een kennis van me, die in de bijstand zat:
"Dat is toch niet eerlijk, ik moet 20 uur gaan werken, maar krijg daar niets extra voor betaald. Gewoon bijstand, niets meer!"
  maandag 8 februari 2010 @ 14:46:37 #9
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_77768807
Rechtsen
  maandag 8 februari 2010 @ 14:48:37 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77768872
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Toen dat work-first gedoe werd geïntroduceert, zei een kennis van me, die in de bijstand zat:
"Dat is toch niet eerlijk, ik moet 20 uur gaan werken, maar krijg daar niets extra voor betaald. Gewoon bijstand, niets meer!"
Nouja, ik kan me voorstellen dat je er op z'n minst iets op vooruit wil gaan als je dan toch gaat werken.

Ik vind het persoonlijk mijn eer te na om 'onnodig' bijstand te ontvangen, dan ga ik liever 20 uur 'gratis' werken, maar ik snap wel dat mensen zo denken.
KuikenGuppy
  maandag 8 februari 2010 @ 14:49:37 #11
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77768907
Als je lichamelijk en psychisch in orde bent moet je ook gewoon gaan werken!
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:44 schreef Gia het volgende:
Fucking fantastisch! Zo lust ik er ook nog wel een paar!
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:48 schreef Burdie het volgende:
Nouja, ik kan me voorstellen dat je er op z'n minst iets op vooruit wil gaan als je dan toch gaat werken.
Ik wil ook wel eens wat!

Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 14:50:56 #12
236264 crew  capricia
pi_77768948
Ik ben het er wel mee eens dat je eerst een tijdje op je eigen niveau mag solliciteren. En heb je dan na pak hem beet 3 maanden nog steeds geen job, dan moet het niveau van vacatures waarop je solliciteert ook een stapje naar beneden.
Maar dat is al volgens mij.
- Goethe, “Faust”
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 8 februari 2010 @ 14:51:21 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_77768968
Niet werken terwijl diegene niks mankeerd?
Geen geld en een rechtzaak aan de broek.
Bloeden zal die.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:55:19 #14
3542 Gia
User under construction
pi_77769103
quote:

[..]

Ik vind het persoonlijk mijn eer te na om 'onnodig' bijstand te ontvangen, dan ga ik liever 20 uur 'gratis' werken, maar ik snap wel dat mensen zo denken.
?
Bijstand is meer dan een minimumloon voor 20 uur werken. Behoorlijk wat meer.
Oftewel, iemand in de bijstand die 20 uur werkt in het kader van work-first, heeft meer dan iemand die gewoon een baantje voor 20 uur heeft met een minimumloon.

Het slaat dus nergens op om meer te willen hebben dan bijstand voor 20 uur werken.
  maandag 8 februari 2010 @ 14:55:31 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77769113
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:49 schreef SicSicSics het volgende:
Ik wil ook wel eens wat!

Ongeacht van wat jij en ik er daadwerkelijk van vinden, het is niet echt motiverend natuurlijk. Het systeem zit nu eenmaal zo in elkaar, dat je geld kunt vangen, terwijl je niets doet. Als je dan hetzelfde geld kunt krijgen, maar je moet er 20 uur iets voor doen, is dat natuurlijk niet echt aantrekkelijk in vergelijking met het alternatief (niets doen en geld vangen).

Wat mij betreft is dat wel een makke in het systeem, want de gemiddelde mens is liever lui dan moe.
Maar ja, hoe het dan wel moet, weet ik ook niet...
KuikenGuppy
  maandag 8 februari 2010 @ 14:56:33 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77769147
quote:
Ja, hij werd gedwongen om te werken, en dus was het dwangarbeid
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77769150
quote:

[..]

Je hebt niets te willen. Mensen in de bijstand hebben de plicht om indien ze dat kunnen zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan. Iets wat velen schijnen te zijn vergeten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_77769234
Wat een lui stuk stront. Aan het werk verdomme kutparasiet

Gewoon dwingen aan het werk te gaan. Om te beginnen de uitkering en subsidies stop zetten.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 14:59:15 #19
8781 crew  Frutsel
pi_77769244
Hoe kan je uberhaupt zo lang in de bijstand zitten als je geestelijk/fysiek gezond bent?
  maandag 8 februari 2010 @ 15:00:22 #20
116015 SicSicSics
pi_77769286
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef Burdie het volgende:
Ongeacht van wat jij en ik er daadwerkelijk van vinden, het is niet echt motiverend natuurlijk. Het systeem zit nu eenmaal zo in elkaar, dat je geld kunt vangen, terwijl je niets doet. Als je dan hetzelfde geld kunt krijgen, maar je moet er 20 uur iets voor doen, is dat natuurlijk niet echt aantrekkelijk in vergelijking met het alternatief (niets doen en geld vangen).
Dan zeg ik; motiveer met minder en niet met meer! Mensen die in de bijstand zitten en vinden dat ze het recht hebben om te zeiken over wat ze krijgen en dat iets niet voldoende 'motiveert' moeten met de stok een forse korting op hun uitkering krijgen.
quote:
Wat mij betreft is dat wel een makke in het systeem, want de gemiddelde mens is liever lui dan moe.
Maar ja, hoe het dan wel moet, weet ik ook niet...
Ik ben ook liever lui dan moe!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 8 februari 2010 @ 15:00:35 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_77769289
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:56 schreef Boris_Karloff het volgende:
Je hebt niets te willen. Mensen in de bijstand hebben de plicht om indien ze dat kunnen zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan. Iets wat velen schijnen te zijn vergeten.
Ongeacht; als je de keuze hebt uit lummelen en geld vangen, of 20 uur werken en hetzelfde geldbedrag vangen, dan weet ik wel wat veel mensen prefereren.

De meeste mensen die in de bijstand zitten, zitten daar niet in omdat ze zo gigantisch overlopen van ambitie of plichtsbesef.
KuikenGuppy
pi_77769326
Ik heb ook verplicht moeten werken.
Jammer dan
terecht vonnis dus imo
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 15:01:51 #23
8781 crew  Frutsel
pi_77769345
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:00 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ongeacht; als je de keuze hebt uit lummelen en geld vangen, of 20 uur werken en hetzelfde geldbedrag vangen, dan weet ik wel wat veel mensen prefereren.
Bingo
Dus de lonen omhoog of de uitkeringen omlaag?
pi_77769380
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Bingo
lonen sowieso omhoog
uitkeringen aub niet omlaag, ik had die 2 maanden bijstand hard nodig en door de wachttijd en het lage bedrag ben ik nu nog het inkomensgat aan het opvangen
strengere controles. Dat werkt beter
Lid van de MamaSquad
pi_77769417
Hier in Groningen loopt ook zo'n traject voor mensen die een uitkering aanvragen. Je moet dan actief op zoek naar vacatures, en in de tijd die je over hebt eenvoudig productiewerk doen. In de praktijk komt het er op neer dat je eerst een kwartier wat vacaturesites bekijkt met een nogal schraal aanbod, en dan de rest van de dag gordijnhaakjes in elkaar zet of golfballen sorteert. Je begeleider spreek je nauwelijks.
Dit alles met het idee dat er een afschrikkende werking van uitgaat en je zo te motiveren om zo snel mogelijk een betaalde baan te vinden. Ook mensen die universiteit of HBO hebben gedaan moeten met de gordijnhaakjes bezig. Dwangarbeid is het misschien niet, maar op zijn minst zeer betuttelend.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 15:05:40 #26
8781 crew  Frutsel
pi_77769460
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:02 schreef Ladylike het volgende:

[..]

lonen sowieso omhoog
uitkeringen aub niet omlaag, ik had die 2 maanden bijstand hard nodig en door de wachttijd en het lage bedrag ben ik nu nog het inkomensgat aan het opvangen
strengere controles. Dat werkt beter
Bijstandstrekker: 25 euro voor u meneer de controleur als u mij in de bijstand laat
Controleur: das mooi meegenomen
Bijstandsinstantie: 50 euro extra meneer de controleur, voor elke bijstandstrekker die u extra aan het werk krijgt
Bijstandstrekker: 25 euro voor u meneer de controleur als u mij in de bijstand laat
Controleur: Sorry, ik krijg 50 euro van mijn baas, als u weer aan het werk gaat
Bijstandstrekker: dan maak ik d'r 60 euro van

pi_77769521
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:04 schreef ClearGreen het volgende:
Hier in Groningen loopt ook zo'n traject voor mensen die een uitkering aanvragen. Je moet dan actief op zoek naar vacatures, en in de tijd die je over hebt eenvoudig productiewerk doen. In de praktijk komt het er op neer dat je eerst een kwartier wat vacaturesites bekijkt met een nogal schraal aanbod, en dan de rest van de dag gordijnhaakjes in elkaar zet of golfballen sorteert. Je begeleider spreek je nauwelijks.
Dit alles met het idee dat er een afschrikkende werking van uitgaat en je zo te motiveren om zo snel mogelijk een betaalde baan te vinden. Ook mensen die universiteit op HBO hebben gedaan moeten met de gordijnhaakjes bezig. Dwangarbeid is het misschien niet, maar op zijn minst zeer betuttelend.
hier is dat dus ook..
Ze zeiden tegen mij: dat is om je inzet te meten
mijn antwoord: die inzet is gedaald naar 0 met zo'n baan
"ja maar dan kijken we of je in groepen kunt werken of alleen..."
mijn antwoord: dat zie je zo wel aan mn cv
" ja maar dan zien we of je gemotiveerd bent"
mijn antwoord: motivatie zit dan op het zelfde punt als mijn inzet

Ze hadden door dat hun smoesjes waarom ik dat kutwerk zou moeten doen niet echt werkten

God zij dank dat ik meteen kon beginnen in een administratieve functie
Lid van de MamaSquad
  maandag 8 februari 2010 @ 15:07:55 #28
3542 Gia
User under construction
pi_77769535
quote:
Ook mensen die universiteit of HBO hebben gedaan moeten met de gordijnhaakjes bezig.
Waarom zouden die dat niet hoeven doen?
pi_77769544
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:05 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Bijstandsinstantie: 50 euro extra meneer de controleur, voor elke bijstandstrekker die u extra aan het werk krijgt
Controleur: Sorry, ik krijg 50 euro van mijn baas, als u weer aan het werk gaat
Bijstandstrekker: dan maak ik d'r 60 euro van

en dan oppakken voor omkoping

weer een uitkeringsgerechtigde minder
Lid van de MamaSquad
  maandag 8 februari 2010 @ 15:09:12 #30
116015 SicSicSics
pi_77769579
quote:
Dit alles met het idee dat er een afschrikkende werking van uitgaat en je zo te motiveren om zo snel mogelijk een betaalde baan te vinden. Ook mensen die universiteit op HBO hebben gedaan moeten met de gordijnhaakjes bezig. Dwangarbeid is het misschien niet, maar op zijn minst zeer betuttelend.
Ja, want mensen met een VMBO mogen wel gordijnhaakjes knutselen, maar mensen met een HBO diploma kunnen beter thuis tv kijken!

Weet je wat je ook kunt doen, als gordijnhaakjes je niet bevallen? Naar het uitzendbureau voor ander productiewerk. Kun je kiezen (er is 9 van de 10 keer wel wat te vinden/ ik heb nog nooit zonder werk gezeten) waar je wil werken en ondertussen lekker verder zoeken naar een passend baantje!
Fine, fuck you then!
pi_77769588
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van Klophoek en Moussie.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 15:09:49 #32
8781 crew  Frutsel
pi_77769603
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:08 schreef Ladylike het volgende:

[..]

en dan oppakken voor omkoping

weer een uitkeringsgerechtigde minder
Controleur ook oppakken voor steekpenningen aannemen
weer een plaats vrij op de arbeidsmarkt
pi_77769619
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

win - win

alleen als ie ze aanneemt he
Lid van de MamaSquad
  maandag 8 februari 2010 @ 15:10:57 #34
116015 SicSicSics
pi_77769642
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:09 schreef Frutsel het volgende:
Ja, maar wel 2 plaatsen extra in het gevangeniswezen. Ook niet goedkoop!
Fine, fuck you then!
pi_77769670
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:10 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ja, maar wel 2 plaatsen extra in het gevangeniswezen. Ook niet goedkoop!
maar er wordt iig niet meer gefraudeerd
Lid van de MamaSquad
  maandag 8 februari 2010 @ 15:12:02 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77769672
quote:
Dit alles met het idee dat er een afschrikkende werking van uitgaat en je zo te motiveren om zo snel mogelijk een betaalde baan te vinden. Ook mensen die universiteit of HBO hebben gedaan moeten met de gordijnhaakjes bezig. Dwangarbeid is het misschien niet, maar op zijn minst zeer betuttelend.
Het is misschien wel betuttelend, maar als er geen bijstand zou zijn voor gezonde mensen dan zouden ze wel bereid zijn dat simpele baantje aan te nemen... ongeacht of ze VMBO of WO hebben.

Het vervelende is alleen wel dat door allerlei projecten waarbij taakstraffen uitgevoerd worden door bijvoorbeeld het plantsoen te schoffelen, zulke banen een nog lagere waardering krijgen dan ze al hadden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 februari 2010 @ 15:14:38 #37
116015 SicSicSics
pi_77769744
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:12 schreef Ladylike het volgende:
maar er wordt iig niet meer gefraudeerd
Door die twee mensen!

Das waar!
Fine, fuck you then!
pi_77769760
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Door die twee mensen!

Das waar!
oh ja, belangrijke toevoeging aan mijn zin
door die 2

Goed van mij he
Lid van de MamaSquad
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 15:18:53 #39
236264 crew  capricia
pi_77769865
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is misschien wel betuttelend, maar als er geen bijstand zou zijn voor gezonde mensen dan zouden ze wel bereid zijn dat simpele baantje aan te nemen... ongeacht of ze VMBO of WO hebben.

Het vervelende is alleen wel dat door allerlei projecten waarbij taakstraffen uitgevoerd worden door bijvoorbeeld het plantsoen te schoffelen, zulke banen een nog lagere waardering krijgen dan ze al hadden.
Helemaal mee eens.
Ik ken iemand die vroeger in de plantsoenendienst werkte (op begraafplaatsen dan wel..), die ontslagen is, en toen met behoud van uitkering hetzelfde werk (op dezelfde begraafplaats) kon gaan doen in het kader van een Melkert-baan. Twee jaar heeft hij in de bijstand gezeten, voordat ie daar aan de slag kon.

Alleen eerst had hij een normaal salaris met dat werk, en nu doet hij dus precies hetzelfde met behoud van uitkering.
Dat vond ik wel erg scheef.
Daar moeten we dus wel voor oppassen, want dat kan nooit de bedoeling zijn.

Een zelfde verhaal hoorde ik van iemand die bij Van Hecke catering werkt, met behoud van uitkering...terwijl ze vroeger een 'normale' horeca-baan had...
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 15:20:13 #40
116015 SicSicSics
pi_77769914
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:15 schreef Ladylike het volgende:
Goed van mij he

Fine, fuck you then!
pi_77770143
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:07 schreef Gia het volgende:
Waarom zouden die dat niet hoeven doen?
Omdat dat:
a. Een beetje jammer is van de investering die de maatschappij in die persoon heeft gedaan
b. Die persoon mogelijk een beter voor die functie geschikt persoon van het werk houdt.

Zo heb ik het mij een keer laten uitleggen in ieder geval, een persoon met scholing (en uitkering) die ongeschoold werk verricht, wordt bijgevuld tot WW-niveau en is in principe dus gesubsidieerd aan het werk. Terwijl er misschien een ongeschoold persoon thuiszit die dat ongeschoolde werk dus prima voor kostprijs zou kunnen doen. Dus betaalt de maatschappij dubbelop: én de aanvulling voor de geschoolde én de uitkering voor de ongeschoolde.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 8 februari 2010 @ 15:28:34 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_77770205
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:09 schreef Mylene het volgende:
Ik denk niet dat je die terugziet in dit soort topics. Gezonde mensen zoals de bijstandstrekker in OP die profiteren van het geld dat de overheid uit de zak van de belastingbetaler jat:
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 8 februari 2010 @ 15:29:32 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77770242
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ik ken iemand die vroeger in de plantsoenendienst werkte (op begraafplaatsen dan wel..), die ontslagen is, en toen met behoud van uitkering hetzelfde werk (op dezelfde begraafplaats) kon gaan doen in het kader van een Melkert-baan. Twee jaar heeft hij in de bijstand gezeten, voordat ie daar aan de slag kon.

Alleen eerst had hij een normaal salaris met dat werk, en nu doet hij dus precies hetzelfde met behoud van uitkering.

Een zelfde verhaal hoorde ik van iemand die bij Van Hecke catering werkt, met behoud van uitkering...terwijl ze vroeger een 'normale' horeca-baan had...
Het is idd absurd dat iemand zijn baan kwijtraakt en die vervolgens als melkertbaan of work-first baan wel weer terug kan krijgen.

Het is prima dat er een aantal functies beschikbaar zijn voor work-first en taakstafprojecten, maar ik vind het uitermate kwalijk als dat functies zijn waar ze wel gewoon mensen voor kunnen vinden.

Hoezo moeten er dan nog Polen hierheen gehaald worden om asperges te plukken??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77770304
Hoe kun je zo schaamteloos parasiteren?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 8 februari 2010 @ 15:32:29 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77770328
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:26 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Omdat dat:
a. Een beetje jammer is van de investering die de maatschappij in die persoon heeft gedaan
b. Die persoon mogelijk een beter voor die functie geschikt persoon van het werk houdt.

Zo heb ik het mij een keer laten uitleggen in ieder geval, een persoon met scholing (en uitkering) die ongeschoold werk verricht, wordt bijgevuld tot WW-niveau en is in principe dus gesubsidieerd aan het werk. Terwijl er misschien een ongeschoold persoon thuiszit die dat ongeschoolde werk dus prima voor kostprijs zou kunnen doen. Dus betaalt de maatschappij dubbelop: én de aanvulling voor de geschoolde én de uitkering voor de ongeschoolde.
Het gaat hier om bijstand hè, niet om WW... als het om WW gaat dan wordt er idd aangevuld tot WW-niveau, je moet wel gewerkt hebben om recht op WW op te bouwen.

Overigens zou ik niet weten waarom het jammer is van de investering die de maatschappij heeft gedaan, want als die persoon thuis zit en niet werkt dan is dat geen verspilling van diezelfde investering?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 februari 2010 @ 15:33:50 #46
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77770382
quote:

[..]

uh in nederland is er een geldende norm van een minimum inkomen. je kan dan toch echt niet lager komen
Maar men is te lui dat ze voor hetzelfde geld daadwerkelijk van hun luie reet af moeten komen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 15:35:54 #47
236264 crew  capricia
pi_77770467
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is idd absurd dat iemand zijn baan kwijtraakt en die vervolgens als melkertbaan of work-first baan wel weer terug kan krijgen.

Het is prima dat er een aantal functies beschikbaar zijn voor work-first en taakstafprojecten, maar ik vind het uitermate kwalijk als dat functies zijn waar ze wel gewoon mensen voor kunnen vinden.

Hoezo moeten er dan nog Polen hierheen gehaald worden om asperges te plukken??
Dat gebeurt toch heel vaak.
Net als de conducteur op lijn5 in Amsterdam. Das gewoon een Melkertbaan die eerst weggehaald is uit het normale vacaturebestand.
Ik ben daar zeer op tegen.
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 15:39:38 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77770606
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gebeurt toch heel vaak.
Net als de conducteur op lijn5 in Amsterdam. Das gewoon een Melkertbaan die eerst weggehaald is uit het normale vacaturebestand.
Ik ben daar zeer op tegen.
Ja, daarmee degradeer je hele beroepsgroepen en maak je het een grote groep mensen nog moeilijker om hogerop te komen, of zelfs maar een fatsoenlijk inkomen ruim boven bijstand te verdienen.

Als je de banen devalueert dan devalueer je de mensen wiens baan het is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77770714
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:32 schreef Leandra het volgende:
Het gaat hier om bijstand hè, niet om WW... als het om WW gaat dan wordt er idd aangevuld tot WW-niveau, je moet wel gewerkt hebben om recht op WW op te bouwen.
Terwijl ik het typte, dacht ik al dat ik iets over het hoofd zag. .
quote:
Overigens zou ik niet weten waarom het jammer is van de investering die de maatschappij heeft gedaan, want als die persoon thuis zit en niet werkt dan is dat geen verspilling van diezelfde investering?
Nuja, dan kan in ieder geval misschien iemand die beter voor die functie geschikt is aan het werk en is "de geschoolde" meteen beschikbaar als er een voor hem geschikte functie voorbij komt.
Overigens ben ik zelf net weer uit de WW, ik heb ook meerdere malen meegemaakt dat bij sollicitaties werd gemeld dat ik overgekwalificeerd was, dus "even een ongeschoold baantje aannemen als geschoolde" is niet altijd vanzelfsprekend.
pi_77770771
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:33 schreef _evenstar_ het volgende:
uh in nederland is er een geldende norm van een minimum inkomen. je kan dan toch echt niet lager komen
Maar men is te lui dat ze voor hetzelfde geld daadwerkelijk van hun luie reet af moeten komen
Ik ken toevallig een verhaal van iemand in de WW, die kreeg een functie aangeboden ergens met een zulks belachelijk laag loon, dat het maandloon minder zou zijn dan de uitkering. Ik neem aan dat je het niet heel verwonderlijk vindt dat diegene die baan niet heeft geaccepteerd.
pi_77770808
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik ken toevallig een verhaal van iemand in de WW, die kreeg een functie aangeboden ergens met een zulks belachelijk laag loon, dat het maandloon minder zou zijn dan de uitkering. Ik neem aan dat je het niet heel verwonderlijk vindt dat diegene die baan niet heeft geaccepteerd.
in de bijstand kan dat dus niet meer
Lid van de MamaSquad
  maandag 8 februari 2010 @ 15:48:30 #52
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77770941
quote:

[..]

WW is dan ook 70% van je laatst verdiende loon,
WW=niet vergelijkbaar met bijstand...
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 8 februari 2010 @ 15:49:16 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77770967
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nuja, dan kan in ieder geval misschien iemand die beter voor die functie geschikt is aan het werk en is "de geschoolde" meteen beschikbaar als er een voor hem geschikte functie voorbij komt.
Overigens ben ik zelf net weer uit de WW, ik heb ook meerdere malen meegemaakt dat bij sollicitaties werd gemeld dat ik overgekwalificeerd was, dus "even een ongeschoold baantje aannemen als geschoolde" is niet altijd vanzelfsprekend.
Een werkgever die op zoek is naar iemand die langdurig voor hem blijft werken zal idd niet iemand met WO aannemen omdat de werkgever dan weet dat die persoon weg is zodra hij een baan op z'n eigen niveau kan vinden.

Echter, het feit dat er nu bestaande banen verdwijnen omdat de overheid project-banen nodig heeft is ook uitermate kwalijk, daar benadeel je diezelfde groep ongeschoolde, moeilijk plaatsbare mensen mee.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77771027
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:59 schreef Frutsel het volgende:
Hoe kan je uberhaupt zo lang in de bijstand zitten als je geestelijk/fysiek gezond bent?
Als je er eenmaal een jaar inzit denk ik niet dat je er nog makkelijk uitkomt eerlijk gezegd....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 8 februari 2010 @ 15:52:32 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77771099
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je er eenmaal een jaar inzit denk ik niet dat je er nog makkelijk uitkomt eerlijk gezegd....
Dat, en vroeger gebeurde het nog wel eens dat een brede jongen gewoon iemand over de balie trok bij de sociale dienst, en dan kreeg hij dus gewoon een uitkering.... terwijl hij op vrijdag- en zaterdagavond bij de deur van de kroeg de uitsmijter stond uit te hangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77772133
quote:
Hangt er een beetje van af wat die in die 18 jaar heeft gedaan eigenlijk .. als die de kantjes eraf heeft gelopen meer dan terecht. Als die al die jaren geregeld gesolliciteerd heeft maar dankzij zijn leeftijd/gebrek aan diploma's of whatever gewoon niet aangenomen wordt is die maatregel absurd, ga dan liever iets bedenken waardoor je werkgevers gaat dwingen ook oudere mensen aan te nemen.

En die work-first trajecten waarbij het om banen gaat die eerst 'normaal' werk waren, die vind ik helemaal van de zotte, een devaluatie van het wettelijk verplichte minimumloon.
pleased to meet you
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 16:16:22 #57
236264 crew  capricia
pi_77772199
Je hebt toch van die verplichte banen-markten waar je moet verschijnen als bijstandsgerechtigde.
Hoe komen die mensen hier dan onderuit, vraag ik me af?
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 16:27:13 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77772602
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:16 schreef capricia het volgende:
Je hebt toch van die verplichte banen-markten waar je moet verschijnen als bijstandsgerechtigde.
Hoe komen die mensen hier dan onderuit, vraag ik me af?
Ik las in een ander topic iets over iemand die naar een sollicitatiegesprek gegaan was op z'n gympen en gelijk was begonnen te roepen dat hij niet met "zwarten" wilde werken en niet onder een vrouw....

Verder las ik nog ergens iets over scholieren die op een stageplek aankomen voor een gesprek met de mededeling "Heb je stage?" en daarbij vergeten zich even voor te stellen of zelfs hun petje maar af te zetten.

Ik kan me zo voorstellen dat de "sollicitant" in beide gevallen weinig kans heeft aangenomen te worden
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 16:29:02 #59
236264 crew  capricia
pi_77772667
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik las in een ander topic iets over iemand die naar een sollicitatiegesprek gegaan was op z'n gympen en gelijk was begonnen te roepen dat hij niet met "zwarten" wilde werken en niet onder een vrouw....

Verder las ik nog ergens iets over scholieren die op een stageplek aankomen voor een gesprek met de mededeling "Heb je stage?" en daarbij vergeten zich even voor te stellen of zelfs hun petje maar af te zetten.

Ik kan me zo voorstellen dat de "sollicitant" in beide gevallen weinig kans heeft aangenomen te worden
Maar als iemand echt niet wil werken, dan kan ie zich ook meteen de eerste dag ziekmelden, of raar op zijn werk verschijnen enzo. Dan heeft dwang ook niet echt zin...
De man uit het artikel uit de OP had het dus gewoon wat gewiekster aan moeten pakken.
- Goethe, “Faust”
pi_77772715
Niets dwangarbeid, gewoon geen geld meer geven zulke koekwauzen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_77772844
Walgelijke, ondankbare honden.

En dan durven bepaalde personen de 'rechtsen' (wie dat ook moge zijn) de schuld te geven van het uithollen van de sociale zekerheid. Het zijn dit soort mensen zoals in de OP beschreven die de hoofdschuldigen zijn. Over de ruggen van hen die dit soort overheidshulp het hardste nodig hebben.

Zo'n persoon is iedere realiteitszin verloren. Misschien moet die kerel eens wat verder kijken dan z'n neus lang is en realiseren dat hij verdomde veel geluk heeft in een land te wonen waar er überhaupt zoiets bestaat als overheidshulp.

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 16:42:21 #62
236264 crew  capricia
pi_77773214
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:33 schreef waht het volgende:
Walgelijke, ondankbare honden.

En dan durven bepaalde personen de 'rechtsen' (wie dat ook moge zijn) de schuld te geven van het uithollen van de sociale zekerheid. Het zijn dit soort mensen zoals in de OP beschreven die de hoofdschuldigen zijn. Over de ruggen van hen die dit soort overheidshulp het hardste nodig hebben.

Zo'n persoon is iedere realiteitszin verloren. Misschien moet die kerel eens wat verder kijken dan z'n neus lang is en realiseren dat hij verdomde veel geluk heeft in een land te wonen waar er überhaupt zoiets bestaat als overheidshulp.

Hetzelfde kan ik zeggen tegen mensen die enkel 'de linksen' in dit topic roepen.
Ik zie even niet de toegevoegde waarde van het roepen 'de linksen, de rechtsen'.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 16:45:30 #63
8781 crew  Frutsel
pi_77773461
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:42 schreef capricia het volgende:
Ik zie even niet de toegevoegde waarde van het roepen 'de linksen, de rechtsen'.
Ben ik met je eens. Het is zelfs nóóit relevant om 'linksen' of 'rechtsen' te roepen.
Maar je ziet, ook ik ben besmet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77773520
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Bingo
Uitkeringen omlaag, sterker nog, afschaffen.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 16:50:09 #66
236264 crew  capricia
pi_77773591
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:47 schreef waht het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Het is zelfs nóóit relevant om 'linksen' of 'rechtsen' te roepen.
Maar je ziet, ook ik ben besmet.
Vond het ook niets voor jou om dat te zeggen.
Meestal kom jij wel met een betere onderbouwing.
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 16:54:34 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77773819
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Uitkeringen omlaag, sterker nog, afschaffen.
Gelijk allemaal maar afschaffen? ABW, ANW, AOW, KB, Stufi, WIA, WW.

Niemand meer een uitkering en allemaal werken tot de dood, en als je niet meer kunt werken dan zorgen dan is je leven dus nutteloos geworden en heb je recht op een Drionnetje
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 februari 2010 @ 17:03:46 #68
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_77774275
quote:
Waarschijnlijk is in ieder geval een van de twee op het moment te druk bezig met een proces tegen de gemeente.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:05:48 #69
38496 Perrin
pi_77774385
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gelijk allemaal maar afschaffen? ABW, ANW, AOW, KB, Stufi, WIA, WW.

Niemand meer een uitkering en allemaal werken tot de dood, en als je niet meer kunt werken dan zorgen dan is je leven dus nutteloos geworden en heb je recht op een Drionnetje
Je hoeft juist minder lang te werken als je als werkende niet alle uitvreters op je rug mee hoeft te zeulen.
pi_77774477
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je hoeft juist minder lang te werken als je als werkende niet alle uitvreters op je rug mee hoeft te zeulen.
Precies, dan hoef je niet al je premies te betalen, geef mij maar het US model. De sterksten zullen overleven en de paupers vergaan vanzelf. Op naar een 'ras' wat wel wil werken
  maandag 8 februari 2010 @ 17:10:17 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77774581
quote:
[..]
Dus alle groepen die ik noemde zijn uitvreters?? Hoe sociaal....
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 17:11:29 #72
236264 crew  capricia
pi_77774632
quote:

[..]

Eigenlijk vind ik vooral de AOW belachelijk. Ongeacht of je arm of rijk bent, je hoeft alleen maar 65 te worden om het automatisch gestort te krijgen. Geen enkele voorwaarde verder.
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 17:11:32 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77774635
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies, dan hoef je niet al je premies te betalen, geef mij maar het US model. De sterksten zullen overleven en de paupers vergaan vanzelf. Op naar een 'ras' wat wel wil werken
Waarom verhuis je niet lekker naar de VS, dan kun je zelf ondervinden hoe fantastisch dat systeem is en heb je geen last meer van die "uitvreters" in NL.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 februari 2010 @ 17:13:10 #74
38496 Perrin
pi_77774720
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus alle groepen die ik noemde zijn uitvreters?? Hoe sociaal....
Nee, jij deed een valse uitspraak door het afschaffen van uitkeringen gelijk te stellen aan werken tot je er bij neervalt. Terwijl het omgekeerde waar is: werkenden moeten juist langer doorwerken om het legioen aan niet-werkenden te blijven onderhouden.

En dat er in Nederland veel te veel niet-werkenden zijn, daar twijfel ik idd niet aan.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:14:52 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_77774788
Gekort op z'n uitkering? Waarom krijgt hij uberhaupt nog uitkering?

Iemand die zei dat douchehaakjes inzetten bettutelend was: hallo je krijgt er geld voor. Graag of niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_77774848
iedereen die gezond is een dagbesteding, heb je die niet, dan geen uitkering

je kunt nooit normaal werk vinden als je je dagen vult met bank- en/of straathangen

een dagbesteding kan van alles zijn: vrijwilligerswerk, school, studie, solliciteren, ... zolang je maar iets doet om je dagen te vullen, heb je niet aantoonbaar een dagbesteding, dan helemaal geen gratis geld meer
  maandag 8 februari 2010 @ 17:17:33 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77774890
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik vooral de AOW belachelijk. Ongeacht of je arm of rijk bent, je hoeft alleen maar 65 te worden om het automatisch gestort te krijgen. Geen enkele voorwaarde verder.
Het huidige pensioensysteem is gebaseerd op het feit dat je iig een basisinkomen (AOW) hebt, en niet iedereen boven de 65 is "rijk".
Er zijn nog hele groepen die amper pensioenrechten opgebouwd hebben, en ze wonen ook niet allemaal in een afbetaald huis.

We zijn zelf schuldig aan het feit dat de huizen zo absurd duur geworden zijn: de generaties van voor 1965 konden nog gewoon een huis kopen op 1 inkomen, niet omdat ze veel verdienden, maar omdat de huizenprijzen nou eenmaal gelijk lopen met de betaalcapaciteit van de bewoners, en gezien de meeste gezinnen tegenwoordig uit 2 werkenden bestaan heb je ook 2 inkomens nodig om een simpele eensgezinswoning te kopen, terwijl die 20 jaar geleden nog met 1 inkomen gekocht kon worden.

Het is de huidige generatie 65 plussers dus die een relatief waardevolle woning hebben en daardoor "rijk" zijn, maar dat is voor de volgende generatie ook niet meer zo.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 februari 2010 @ 17:20:02 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77774974
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, jij deed een valse uitspraak door het afschaffen van uitkeringen gelijk te stellen aan werken tot je er bij neervalt. Terwijl het omgekeerde waar is: werkenden moeten juist langer doorwerken om het legioen aan niet-werkenden te blijven onderhouden.

En dat er in Nederland veel te veel niet-werkenden zijn, daar twijfel ik idd niet aan.
Als iemand voorstelt uitkeringen af te schaffen dan zou ik niet weten wat er "vals" aan is om ze allemaal even te noemen en te vragen of hij ze idd ook allemaal bedoelt....
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 17:20:25 #79
236264 crew  capricia
pi_77774987
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het huidige pensioensysteem is gebaseerd op het feit dat je iig een basisinkomen (AOW) hebt, en niet iedereen boven de 65 is "rijk".
Er zijn nog hele groepen die amper pensioenrechten opgebouwd hebben, en ze wonen ook niet allemaal in een afbetaald huis.

We zijn zelf schuldig aan het feit dat de huizen zo absurd duur geworden zijn: de generaties van voor 1965 konden nog gewoon een huis kopen op 1 inkomen, niet omdat ze veel verdienden, maar omdat de huizenprijzen nou eenmaal gelijk lopen met de betaalcapaciteit van de bewoners, en gezien de meeste gezinnen tegenwoordig uit 2 werkenden bestaan heb je ook 2 inkomens nodig om een simpele eensgezinswoning te kopen, terwijl die 20 jaar geleden nog met 1 inkomen gekocht kon worden.

Het is de huidige generatie 65 plussers dus die een relatief waardevolle woning hebben en daardoor "rijk" zijn, maar dat is voor de volgende generatie ook niet meer zo.
Ik ben absoluut niet voor het weghalen van het vangnet voor de armen of de minder bedeelden onder ons.
Maar om mensen maar gewoon een uitkering te verstrekken omdat ze 65 geworden zijn, vind ik absurd.

Sws iedereen die meer dan een ton of zo per jaar aan inkomen heeft, hoeft wat mij betreft geen AOW meer te ontvangen. Zelfs de koningin krijg AOW. Maar op de stufi moeten we bezuinigen..
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 17:21:49 #80
38496 Perrin
pi_77775030
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als iemand voorstelt uitkeringen af te schaffen dan zou ik niet weten wat er "vals" aan is om ze allemaal even te noemen en te vragen of hij ze idd ook allemaal bedoelt....
Waar stel ik voor uitkeringen af te schaffen??? Voorbeelden graag.
pi_77775085
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:21 schreef Perrin het volgende:
Waar stel ik voor uitkeringen af te schaffen??? Voorbeelden graag.
Jij niet, maar Leandra quotte dan ook Ronnie Bravo.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:23:52 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77775113
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben absoluut niet voor het weghalen van het vangnet voor de armen of de minder bedeelden onder ons.
Maar om mensen maar gewoon een uitkering te verstrekken omdat ze 65 geworden zijn, vind ik absurd.

Sws iedereen die meer dan een ton of zo per jaar aan inkomen heeft, hoeft wat mij betreft geen AOW meer te ontvangen. Zelfs de koningin krijg AOW. Maar op de stufi moeten we bezuinigen..
Ach, AOW is nu al gelijk aan bijstand, de SVB voert al huisbezoeken uit om te controleren op illegaal samenwonen (en dus fraude), dus het komt vanzelf dat er een vermogens- en inkomenseis aan het recht op AOW wordt gekoppeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 februari 2010 @ 17:24:52 #83
38496 Perrin
pi_77775157
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jij niet, maar Leandra quotte dan ook Ronnie Bravo.
Ik ben zelf juist enorm voor uitkeringen, maar dan alleen onder zeer strenge voorwaarden.. om uitvreters (zoals in OP beschreven) te weren en de mensen die echt kwetsbaar zijn te beschermen.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:26:01 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77775196
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik ben zelf juist enorm voor uitkeringen, maar dan alleen onder zeer strenge voorwaarden.. om uitvreters (zoals in OP beschreven) te weren en de mensen die echt kwetsbaar zijn te beschermen.
Mijn reactie die door jou gequote werd, was een reactie op iemand die voorstelde uitkeringen af te schaffen....
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 17:31:35 #85
236264 crew  capricia
pi_77775385
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach, AOW is nu al gelijk aan bijstand, de SVB voert al huisbezoeken uit om te controleren op illegaal samenwonen (en dus fraude), dus het komt vanzelf dat er een vermogens- en inkomenseis aan het recht op AOW wordt gekoppeld.
Hoe eerder hoe beter. Ik vind het maar absurd dat je gewoon automatisch AOW krijgt ongeacht je overige inkomen.
- Goethe, “Faust”
pi_77775412
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:31 schreef capricia het volgende:
Hoe eerder hoe beter. Ik vind het maar absurd dat je gewoon automatisch AOW krijgt ongeacht je overige inkomen.
Wat dat betreft mag er van mij veel meer aan inkomen worden gekoppeld: HRA, kinderbijslag, schoolboeken enz.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 17:35:09 #87
236264 crew  capricia
pi_77775525
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Wat dat betreft mag er van mij veel meer aan inkomen worden gekoppeld: HRA, kinderbijslag, schoolboeken enz.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar eigenlijk wil ik zo min mogelijk aan het inkomen koppelen. Dus dat je alleen steun krijgt (ook AOW) als het niet anders kan of als het echt zwaar onterecht is als je het niet zou krijgen.
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 17:45:08 #88
3542 Gia
User under construction
pi_77775873
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Als die 'normale' baan voor net zoveel uren was als die tewerkstelling, had hij eerder niet een hoger loon.

Minimumloon voor 20 uur is minder dan bijstand. Dus je kunt beter 20 uur schoffelen met behoud van uitkering, dan voor een minimumloon.
pi_77775909
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Je hebt er anders wel je leven lang voor betaald, dus het voelt wel heel erg scheef, eerst lange tijd een in verhouding groter gedeelte van je inkomen afdragen naar dat potje en daar dan niets uit terug krijgen omdat je teveel verdient hebt ..
pleased to meet you
pi_77776012
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom verhuis je niet lekker naar de VS, dan kun je zelf ondervinden hoe fantastisch dat systeem is en heb je geen last meer van die "uitvreters" in NL.
Heb ik op je teentjes getrapt? Waarom is dat?
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 17:50:04 #91
236264 crew  capricia
pi_77776050
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Je hebt er anders wel je leven lang voor betaald, dus het voelt wel heel erg scheef, eerst lange tijd een in verhouding groter gedeelte van je inkomen afdragen naar dat potje en daar dan niets uit terug krijgen omdat je teveel verdient hebt ..
Dat je er voor betaald hebt, is geen argument. Ik betaal ook mijn opstalverzekering en ik hoop dat er nooit brand uit breekt. Een uitkering, in welke vorm dan ook, behoort een vangnet te zijn.

En ja, ik vind het scheef als mensen met, pak 'm beet, 100K inkomen in een jaar gewoon nog AOW gestort krijgen. Dat klopt toch niet, of vind jij van wel?

Dus wat mij betreft fiscaliseren we de AOW zo snel mogelijk, zodat de hoogte tenminste afhangt van je overige inkomen.
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 17:58:07 #92
3542 Gia
User under construction
pi_77776340
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:27 schreef Leandra het volgende:
Houd wel even in de gaten dat op school niet wordt uitgelegd hoe het 'solliciteren' naar een stageplek in zijn werk gaat en wat er van je wordt verwacht. Die kids zien een stage als 'school', omdat het moet van school en gedragen zich er hetzelfde als op school.
Ga je 'solliciteren' met een ouder erbij, dan ben je weer niet zelfstandig genoeg.
Als ouder vantevoren je kind 'briefen' werkt niet, want je weet niet wat ze gaan vragen.
Kids van een jaar of 16 zijn gewoon heel erg onzeker. Die dien je dus als werkgeefster op dat gebied te corrigeren.

"Joh, zet je pet eerst eens af en leg even duidelijk uit waarvoor je komt."

Goeie kans dat die jongen eens diep zucht, uitlegt waarvoor ie komt en jij er een prima kracht aan hebt.
En die fout zal hij in de toekomst niet meer maken.
pi_77776445
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Houd wel even in de gaten dat op school niet wordt uitgelegd hoe het 'solliciteren' naar een stageplek in zijn werk gaat en wat er van je wordt verwacht. Die kids zien een stage als 'school', omdat het moet van school en gedragen zich er hetzelfde als op school.
Ga je 'solliciteren' met een ouder erbij, dan ben je weer niet zelfstandig genoeg.
Als ouder vantevoren je kind 'briefen' werkt niet, want je weet niet wat ze gaan vragen.
Kids van een jaar of 16 zijn gewoon heel erg onzeker. Die dien je dus als werkgeefster op dat gebied te corrigeren.

"Joh, zet je pet eerst eens af en leg even duidelijk uit waarvoor je komt."

Goeie kans dat die jongen eens diep zucht, uitlegt waarvoor ie komt en jij er een prima kracht aan hebt.
En die fout zal hij in de toekomst niet meer maken.
Iets zegt mij dat als er echt jongeren zo naar een stageplek gaan ze gewoon een stuk opvoeding/ sociale vaardigheden missen. Besteed daar dan eerst aandacht aan. Ik weet niet hoe het bij jullie op school was ' vroegah' maar wij leerden wel hoe wij ons dienden te gedragen tijdens een sollicitatie cq stage.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 18:02:31 #94
236264 crew  capricia
pi_77776485
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Iets zegt mij dat als er echt jongeren zo naar een stageplek gaan ze gewoon een stuk opvoeding/ sociale vaardigheden missen. Besteed daar dan eerst aandacht aan. Ik weet niet hoe het bij jullie op school was ' vroegah' maar wij leerden wel hoe wij ons dienden te gedragen tijdens een sollicitatie cq stage.
En anders kreeg ik dat van thuis wel mee...
- Goethe, “Faust”
pi_77776490
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Als die 'normale' baan voor net zoveel uren was als die tewerkstelling, had hij eerder niet een hoger loon.

Minimumloon voor 20 uur is minder dan bijstand. Dus je kunt beter 20 uur schoffelen met behoud van uitkering, dan voor een minimumloon.
Wat heb jij toch met die 20 uur? Dat is het minimale aantal uren, niet 'het' aantal uren binnen zo'n traject.
quote:
Over het algemeen bent u 20 tot 40 uur per week aanwezig op de werkplek. U werkt met behoud van uitkering. De duur van een Work First-project kan variëren van enkele weken tot enkele maanden.
http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=85867
pleased to meet you
  maandag 8 februari 2010 @ 18:05:53 #96
3542 Gia
User under construction
pi_77776582
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:20 schreef capricia het volgende:

Zelfs de koningin krijg AOW.
De koningin schenkt dat aan een goed doel. En dat doen overigens meerdere rijken.

Maar goed, ik ben wel voor afbouwen van de AOW. Laat mensen maar zelf zorgen voor hun pensioen.
En wie dat niet doet kan dan bijstand krijgen. Is wel net zoveel als de AOW, maar de schande is groter.
Een beetje verantwoordlijk burger zorgt voor een oudedagvoorziening.

Maarrrr, dan moet het niet zo zijn dat dat spaargeld dan ook nog belast gaat worden als zijnde een inkomen! Behalve als je het sparen ervan af kon trekken van de belasting.
  maandag 8 februari 2010 @ 18:11:41 #97
3542 Gia
User under construction
pi_77776769
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:32 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat dat dan de verhoudingen nog schever maakt en mensen niet stimuleert meer te gaan verdienen.

Verdien je 1500 per maand, krijg je geen kinderbijslag, moet je de schoolboeken zelf betalen, krijg je geen kwijtschelding van gemeentelijke belastingen, krijg je minder zorgtoeslag, geen huurtoeslag enz....

Iemand die een uitkering heeft met een gezin van zo'n 1200 euro, krijgt dat allemaal wel, waardoor die dan zo'n 200 euro per maand uitspaart.

Netto heeft hij dan slechts 100 euro minder dan die werkende met zijn 'hoge' loon.

Dit is maar een voorbeeld hoor, dus geen representatieve bedragen. Maar het idee moge duidelijk zijn. Liefst zo min mogelijk ophangen aan de hoogte van het inkomen.
pi_77776851
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:50 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat je er voor betaald hebt, is geen argument. Ik betaal ook mijn opstalverzekering en ik hoop dat er nooit brand uit breekt. Een uitkering, in welke vorm dan ook, behoort een vangnet te zijn.
Dat is het nou juist, de AOW is geen uitkering, het is een algemeen ouderdomspensioen. Beetje idioot om te vergelijken met een andere verzekering waarvan je hoopt nooit gebruik van te moeten maken, oud worden we namelijk allemaal ..
quote:
En ja, ik vind het scheef als mensen met, pak 'm beet, 100K inkomen in een jaar gewoon nog AOW gestort krijgen. Dat klopt toch niet, of vind jij van wel?
Het voelt scheef, maar zoals het nu in elkaar steekt is het dat eigenlijk niet, het is immers een algemeen spaarpotje waarin jij als grootverdiener meer ingestopt hebt dan menig ander, en dan zou je na jaren betalen niks terug krijgen?
quote:
Dus wat mij betreft fiscaliseren we de AOW zo snel mogelijk, zodat de hoogte tenminste afhangt van je overige inkomen.
Dat is dan weer een ander verhaal dan in z'n geheel geen recht hebben
pleased to meet you
  maandag 8 februari 2010 @ 18:17:08 #99
3542 Gia
User under construction
pi_77776988
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik heb daar nooit uitleg over gehad, ieg. En mijn kinderen ook niet. Het ene kind is ook het andere niet.

Zo is mijn oudste heel open, sociaal en vriendelijk. Stapt vlot op een bedrijf af om te informeren naar werk, terwijl mijn jongste erg onzeker en timide is. Die zie ik inderdaad wel naar de grond kijkend, haperend vragen of ze een stageplek hebben. Een petje draagt hij niet, dus dat probleem zal hij niet hebben.

Twee heel verschillende jongens, toch zijn ze hetzelfde opgevoed.
pi_77777180
quote:

Alleen zou dat betekenen dat je dan meer krijgt dan iemand die zelf een baan tegen minimumloon heeft gezocht...

We hebben nu eenmaal hoge uitkeringen. Niets mis mee, want daarmee kan iemand met een uitkering tenminste goed rond komen. Maar dat heeft wel als gevolg dat gaan werken vanuit de uitkeringssituatie dus geen donder oplevert.

En daarmee is die hoge uitkering ook alleen maar te rechtvaardigen indien mensen die die uitkering krijgen gedwongen worden om er alles aan te doen om de handjes te laten wapperen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  maandag 8 februari 2010 @ 18:22:39 #101
3542 Gia
User under construction
pi_77777221
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat heb jij toch met die 20 uur? Dat is het minimale aantal uren, niet 'het' aantal uren binnen zo'n traject.
[..]

http://www.socialezekerheid.nl/smartsite.dws?id=85867
Heb in een ander topic al aangegeven dat het onredelijk is om te werken onder het minimumloon.

Wat ik heb met die 20 uur kun je lezen in het begin van het topic waar ik het als voorbeeld heb genoemd.
Burdie reageerde daarop dat je ook met 20 uur werken meer zou moeten krijgen dan bijstand.
Daarom haal ik steeds die 20 uur aan.

En aangezien het een minimum aantal uren is, kan dat dus gewoon voorkomen.

Ben er ook niet voor om mensen te ontslaan om een extra baan voor het workfirst project te hebben.
Maar iemand een betere baan geven en daarna zijn baan aanbieden voor workfirst moet gewoon wel kunnen.

Echter, wat ik al eerder zei: Wel minimaal voor een minimumloon.
pi_77777349
quote:
Ook mensen die universiteit of HBO hebben gedaan moeten met de gordijnhaakjes bezig.\
Als je WO of HBO hebt, moet je, als je mentaal en fysiek in orde bent, zelf makkelijk aan de slag kunnen komen.

Kortom: iemand met WO of HBO die gordijnhaakjes aan het sorteren is heeft er ofwel geen donder voor gedaan om een baan te vinden, ofwel er mankeert iets aan hem/haar (waarbij dat dan wel opgepikt mag worden).
pi_77777479
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:15 schreef moussie het volgende:

En die work-first trajecten waarbij het om banen gaat die eerst 'normaal' werk waren, die vind ik helemaal van de zotte, een devaluatie van het wettelijk verplichte minimumloon.
Normale banen inwisselen tegen work-first is niet de bedoeling en zou ook niet moeten kunnen. Maar work-first is imho een goede zaak.
  maandag 8 februari 2010 @ 18:36:14 #104
38496 Perrin
pi_77777943
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Normale banen inwisselen tegen work-first is niet de bedoeling en zou ook niet moeten kunnen. Maar work-first is imho een goede zaak.
Idd: nog meer dan genoeg te doen in onze samenleving. Als je kunt, dan hoor je mee te doen en niet je hand op te houden bij mensen die zich wel inzetten.
pi_77778763
quote:

[..]

Toch gebeurt het .. zo worden de groenvoorzieningen in mijn gemeente volledig onderhouden door mensen in zo'n traject, dat waren vroeger vaste banen.
Voor de gemeente zelf is dat uiteraard goedkoper, nu betalen ze 2 uitkeringen ipv een uitkering en een salaris .. en dat bedoel ik dus als ik zeg dat het op zo'n manier een devaluatie wordt van werk voor het minimumloon.
pleased to meet you
pi_77778968
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:36 schreef Perrin het volgende:

[..]

Idd: nog meer dan genoeg te doen in onze samenleving. Als je kunt, dan hoor je mee te doen en niet je hand op te houden bij mensen die zich wel inzetten.
Ooit eens gekeken naar de cijfers, aantallen werklozen tegenover het aanbod aan werk? Zo uit mijn geheugen was dat iets van 578.000 werkzoekenden tegenover 128.000 openstaande geregistreerde vacatures. Dus zelfs als je stelt dat een dubbel zo groot aantal niet geregistreerde vacatures openstaat kom je er nog een heleboel tekort. Hoe dacht je dat op te lossen?
pleased to meet you
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 19:02:51 #107
236264 crew  capricia
pi_77779032
quote:

[..]

Dat gebeurt, of is gebeurt, heel veel. Veel laaggeschoold werk is ingewisseld voor dit soort work-first projecten. Ik heb het zelf gezien toen d'r tijd bij die Melkert banen:

- Concierges op scholen
- Werk in de catering (alla Van Hecke)
- De groenvoorziening
- Tramconducteurs
- Stadswachten

En dit lijstje is echt niet compleet!
Allemaal banen waar mensen eerst gewoon hun geld mee verdienden!
- Goethe, “Faust”
pi_77779288
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:56 schreef moussie het volgende:

Toch gebeurt het .. zo worden de groenvoorzieningen in mijn gemeente volledig onderhouden door mensen in zo'n traject, dat waren vroeger vaste banen.
Voor de gemeente zelf is dat uiteraard goedkoper, nu betalen ze 2 uitkeringen ipv een uitkering en een salaris .. en dat bedoel ik dus als ik zeg dat het op zo'n manier een devaluatie wordt van werk voor het minimumloon.
Ik weet dat het gebeurt. Maar niet ieder work-first baan is ooit een normale baan geweest. Vandaar dat ik het ondersteun, met deze kanttekening.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:11:32 #109
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_77779434
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je WO of HBO hebt, moet je, als je mentaal en fysiek in orde bent, zelf makkelijk aan de slag kunnen komen.
Voor net-afgestudeerden is er op dit moment wel een probleem. Veel van mijn medestudenten die het afgelopen jaar zijn afgestudeerd komen vaak niet aan de bak (te weinig ervaring - duh - / veel sollicitanten op weinig vacatures). Zij willen dan vaak toch aan de slag onder hun niveau, desnoods dozen schuiven in een magazijn. Echter, uitzendbureaus bemiddelen voor deze functies liever geen hogeropgeleiden omdat zij er zo weer vandoor zijn zodra ze een betere baan kunnen krijgen (wat niet vreemd is). Zo komen ook mensen met een fatsoenlijke opleiding en zin om te werken aan de kant te staan.
[b]@RemiLehmann[/b]
  maandag 8 februari 2010 @ 19:16:45 #110
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77779676
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

dit vind ik wel een hele mooie uitspraak ik krijg er dagelijks mee te maken , zelf werk ik bij het groen onderhoud van de gemeente ..
Daar hoort ook schoffelen bij.

helemaal geen probleem is nog lekker werken ook , zeker als je een een goed team zit .
Maar hoe vaak onze mensen niet worden aan gesproken door gewone lui die de hele dag niets doen , met de vraag wat wij gedaan hebben , denken vaak dat we van bureau HALT zijn

Een collega heeft al eens in de zomermaanden met een hesje gelopen waarop stond wij zijn geen misdadigers , alleen we werken voor de gemeente
Moet je de mensen dan eens zien lachen als ze voor bij komen.
Maar inderdaad het schoffelen wordt wel vaak gezien als taak straf.
maar ik heb nooit begrepen wat daar een straf aan is het is zeer relaxt werk.
ook ondanks ik geen groen of tuin man ben ..

Alles is beter dan duf in een fabriek staan en hersen dood zitten zijn.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 19:20:11 #111
236264 crew  capricia
pi_77779821
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik weet dat het gebeurt. Maar niet ieder work-first baan is ooit een normale baan geweest. Vandaar dat ik het ondersteun, met deze kanttekening.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat dan voor banen zijn...waar moet ik aan denken dan?
- Goethe, “Faust”
pi_77779849
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:11 schreef reem het volgende:

Voor net-afgestudeerden is er op dit moment wel een probleem.
En die worden onmiddellijk in een work-first traject gemikt?
pi_77779910
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:20 schreef capricia het volgende:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dat dan voor banen zijn...waar moet ik aan denken dan?
Stadswachter was zo'n mooi voorbeeld uit de Melkert-tijd.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:26:04 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77780121
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Heb ik op je teentjes getrapt? Waarom is dat?
Nee hoor, niet op m'n teentjes getrapt, maar in de VS gewoond, en als je daar gewoond hebt dan weet je dat het simpelweg niet zo "perfect" is als het lijkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 19:29:47 #115
236264 crew  capricia
pi_77780311
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Stadswachter was zo'n mooi voorbeeld uit de Melkert-tijd.
Ja, en wat voor banen nog meer dan? Want ze kunnen echt niet allemaal stadswachter worden...
- Goethe, “Faust”
pi_77780839
Ik gaf je een voorbeeld. Ik heb geen lijst voor je.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 19:39:47 #117
236264 crew  capricia
pi_77780868
Heb even gezocht op dat work-first, wat het werk inhoudt:
quote:
Het werk in Work First-projecten bestaat meestal uit productiewerk als kleerhangers in elkaar zetten of producten verpakken, werkzaamheden in een magazijn, bij de groenvoorziening of bij kwekers. Ook werk in de schoonmaak, administratieve werkzaamheden of verzorgende activiteiten als boodschappen doen voor ouderen en andere hulpbehoevenden zijn mogelijk.
Bron

Op die kleerhangers en boodchappen voor ouderen na, lijken me dat gewoon reguliere banen waar ook iemand voor minimumloon bij aan de slag kan.
Ik vind dat erg vreemd. En eigenlijk ook oneerlijke concurentie.
Klinkt als dat de magazijnmedewerker en de administratief medewerkster nu ook met behoud van uitkering hun oude baan weer op mogen pakken...

Is dit wat we willen? Dat laagbetaald werk alleen nog maar gedaan wordt door mensen met een uitkering?
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 19:39:59 #118
3542 Gia
User under construction
pi_77780879
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:16 schreef RAVW het volgende:

Een jochie van 14 kreeg na een vechtpartij ook een taakstraf. Helpen in de keuken van een zorginstelling.
Hij mocht daar eten zoveel hij wilde!! Vond het jammer dat zijn straf erop zat.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:42:53 #119
3542 Gia
User under construction
pi_77781043
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vermoed ongeschoold werk waar eigenlijk niet echt een vacature voor is, maar waar een handje extra wel welkom is. Neem je die persoon gewoon in dienst, als ze die 'baan' al willen, dan zitten daar weer rechten en plichten aan. Dit terwijl er feitelijk niet echt een vacature is.

Dus eigenlijk banen waar het niet erg is als er meer mensen werken, maar waar meer personeel geen noodzaak is.
pi_77781046
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:39 schreef Gia het volgende:

Een jochie van 14 kreeg na een vechtpartij ook een taakstraf. Helpen in de keuken van een zorginstelling.
Kattenmepper-city is niet representatief voor Nederland, Gia...
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 19:44:04 #121
236264 crew  capricia
pi_77781107
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vermoed ongeschoold werk waar eigenlijk niet echt een vacature voor is, maar waar een handje extra wel welkom is. Neem je die persoon gewoon in dienst, als ze die 'baan' al willen, dan zitten daar weer rechten en plichten aan. Dit terwijl er feitelijk niet echt een vacature is.

Dus eigenlijk banen waar het niet erg is als er meer mensen werken, maar waar meer personeel geen noodzaak is.
Ik heb het opgezocht en een paar berichtjes boven je gepost...tis gewoon productiewerk.
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 19:44:47 #122
3542 Gia
User under construction
pi_77781140
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:39 schreef capricia het volgende:
Is dit wat we willen? Dat laagbetaald werk alleen nog maar gedaan wordt door mensen met een uitkering?
Dat is dan ook eigenlijk niet de bedoeling. Die workfirst figuren behoren extra te zijn, niet i.p.v.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:45:25 #123
3542 Gia
User under construction
pi_77781173
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kattenmepper-city is niet representatief voor Nederland, Gia...
Hij woont niet in Helmond.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 19:45:43 #124
236264 crew  capricia
pi_77781185
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat is dan ook eigenlijk niet de bedoeling. Die workfirst figuren behoren extra te zijn, niet i.p.v.
Groenvoorziening wordt nu voor 100% door dat soort mensen gedaan. Dat is wel vreemd.

En ik neem aan dat een administratief medewerkster met behoud van uitkering goedkoper is dan het minimumloon.

Ik zou er eigenlijk meer voor zijn dat dit soort mensen ingezet worden daar waar de nood het hoogst is: In de zorg of zo. Lekker afwassen, boodschappen halen voor oudjes enzo.
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 19:46:07 #125
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_77781201
Het is toch niet te geloven dat dit soort mensen gewoon 18 jaar kunnen teren op hardwerkende medeburgers

Dat gezeik hier ook altijd. Tis maar goed dat de SP niet aan de macht is, anders zou iedereen in de WW mogen
batman!
  maandag 8 februari 2010 @ 19:47:22 #126
3542 Gia
User under construction
pi_77781265
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb het opgezocht en een paar berichtjes boven je gepost...tis gewoon productiewerk.
Jaha, maar het horen geen vacatures te zijn. Het gebeurt wel, uiteraard. Hier zou wat meer aandacht voor moeten zijn.

Een bedrijf moet een minimale bezetting aan vast personeel hebben, waarmee ze het werk gedaan kunnen krijgen. Daarnaast kan dit werk verlicht worden door bijstandsgerechtigden werkervaring op te laten doen.
  maandag 8 februari 2010 @ 19:48:55 #127
3542 Gia
User under construction
pi_77781339
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:45 schreef capricia het volgende:

[..]

Groenvoorziening wordt nu voor 100% door dat soort mensen gedaan. Dat is wel vreemd.
Vind ik ook belachelijk. Maar het gebeurt, helaas.
quote:
Ik zou er eigenlijk meer voor zijn dat dit soort mensen ingezet worden daar waar de nood het hoogst is: In de zorg of zo. Lekker afwassen, boodschappen halen voor oudjes enzo.
Helemaal vóór.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 19:49:52 #128
236264 crew  capricia
pi_77781379
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Jaha, maar het horen geen vacatures te zijn. Het gebeurt wel, uiteraard. Hier zou wat meer aandacht voor moeten zijn.

Een bedrijf moet een minimale bezetting aan vast personeel hebben, waarmee ze het werk gedaan kunnen krijgen. Daarnaast kan dit werk verlicht worden door bijstandsgerechtigden werkervaring op te laten doen.
Ja, we schrijven door elkaar heen

Maar goed als ik zie dat de groenvoorziening hier alleen maar uit dit soort mensen bestaat, dan klopt dat toch niet? Tis voor de gemeente veel goedkoper, dat snap ik.
En een admin.medewerkster met behoud van uitkering is waarschijnlijk ook wel goedkoper dan een met minimumloon. En je weet zelf ook wel hoe werkgevers zijn...

Beter is als dit soort mensen werkervaring opdoet in sectoren waar de nood het hoogst is: Zorg bijv. Oude mensen helpen, etc.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 19:50:19 #129
236264 crew  capricia
pi_77781399
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind ik ook belachelijk. Maar het gebeurt, helaas.
[..]

Helemaal vóór.
We gaan helemaal door elkaar heen en zijn het met elkaar eens!
- Goethe, “Faust”
pi_77781544
Ik hoef al heel lang niet meer te werken, maar doe toch wel het een en ander (maar dat is dus vrijwillig en niet in een work-first project) Het is nog opletten wat je wel kan doen en wat niet, want de grens is soms dun tussen helpen en klusjes verrichten die anders door betaalde krachten gedaan moeten worden.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  maandag 8 februari 2010 @ 20:09:29 #131
38496 Perrin
pi_77782255
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:16 schreef RAVW het volgende:

[..]

dit vind ik wel een hele mooie uitspraak ik krijg er dagelijks mee te maken , zelf werk ik bij het groen onderhoud van de gemeente ..
Daar hoort ook schoffelen bij.

helemaal geen probleem is nog lekker werken ook , zeker als je een een goed team zit .
Maar hoe vaak onze mensen niet worden aan gesproken door gewone lui die de hele dag niets doen , met de vraag wat wij gedaan hebben , denken vaak dat we van bureau HALT zijn

Een collega heeft al eens in de zomermaanden met een hesje gelopen waarop stond wij zijn geen misdadigers , alleen we werken voor de gemeente
Moet je de mensen dan eens zien lachen als ze voor bij komen.
Maar inderdaad het schoffelen wordt wel vaak gezien als taak straf.
ook ondanks ik geen groen of tuin man ben ..

Alles is beter dan duf in een fabriek staan en hersen dood zitten zijn.
pi_77784844
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, niet op m'n teentjes getrapt, maar in de VS gewoond, en als je daar gewoond hebt dan weet je dat het simpelweg niet zo "perfect" is als het lijkt.
Nee maar het gaat om het principe van geen werk geen inkomsten. Tenzij je aantoonbaar iets mankeert.
  maandag 8 februari 2010 @ 21:35:39 #133
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77786665
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:39 schreef Gia het volgende:

[..]

ja daar kan ik over mee praten mijn broertje heeft een keer omdat hij bij een vechtpartij betrokken was geraakt (dus mede schuldig was bevonden ) ook moest werken via HALT
Toen was hij nog te jong om thuis te mogen roken, waar bij waar hij voor HALT gewoon gerookt mocht worden.
Na afloop vroeg hij nog even wanneer hij terug mocht komen, omdat het zeer leuk werk was en dat hij gewoon kon roken
Dit was wel in de jaren 90
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_77791269
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nee maar het gaat om het principe van geen werk geen inkomsten. Tenzij je aantoonbaar iets mankeert.
Werkloosheid ontstaat anders niet omdat mensen niet willen werken, die ontstaat omdat er te weinig banen zijn.
Waarom wordt dit niet onbelangrijke aspect van het geheel altijd straal negeert?
pleased to meet you
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 23:11:17 #135
236264 crew  capricia
pi_77791384
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:08 schreef moussie het volgende:

[..]

Werkloosheid ontstaat anders niet omdat mensen niet willen werken, die ontstaat omdat er te weinig banen zijn.
Waarom wordt dit niet onbelangrijke aspect van het geheel altijd straal negeert?
Eens.

Een goede arbeidsmarkt is er niet een van krapte. Maar van overschot (niet te extreem natuurlijk).
En dat impliceert direct dat er meer werkzoekenden dan banen zijn. Zo wil onze economie het nou eenmaal.
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 23:19:31 #136
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77791733
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:45 schreef capricia het volgende:

[..]

dank je voor het compliment maar nee ik ben niet van een WW of wat aan deze baan gekomen..
Ik heb al ruim 20 jaar werk ervaring dus geen zin om me hand op te houden,
maar ik ben er beland omdat ik in een burn out terecht ben gekomen en daar over heen een zware hernia heb gehad.

En ik dus door middel van onze goede reintergratie bedrijven gewoon op een open vacature wordt neer gezet zonder echt te kijken of dit wel geschikt voor me is.
Meer het motto iedereen moet werken idee..... dat je door hard werken en tegenwerking van je werkgever in een burn out komt daar wordt dan niet naar gekeken.

[ Bericht 16% gewijzigd door RAVW op 08-02-2010 23:35:45 ]
pi_77791763
quote:

Op macro-niveau klopt dit, maar op micro-niveau niet.

Niet voor niets moeten we MOE-landers hier naartoe halen om werk te doen waar geen Nederlander meer toe bereid is.
pi_77791824
Links Nederland heeft het er natuurlijk zelf naar gemaakt dat zulk soort mensen al 18 jaar in de Bijstand zitten en dan ook nog op kosten van de maatschappij kunnen gaan procederen.
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  maandag 8 februari 2010 @ 23:22:38 #139
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77791859
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet voor niets moeten we MOE-landers hier naartoe halen om werk te doen waar geen Nederlander meer toe bereid is.
dit heeft niets te maken met niet willen maar meer met de lasten en de inkomsten die daar voor staan ...

Als ik 700 euro voor een kale huur moet betalen en me werk gever wil me maar voor het liefst voor 800 euro per maand laten werken.
ja vind je het gek dat mensen niet gemotiveerd zijn .
Waar een gemiddelde pool wel voor 500 euro kan leven want die gaan gewoon met 20 man op een flat zitten en dan maar 100 Euro vaste lasten hebben en maar sparen want in polen kunnen ze door middel van hier 4 maanden werken daar een jaar lekker leven .
pi_77792703
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ga toch weg, die MOE-landers worden hierna toe gehaald omdat ze goedkoper zijn, en van dat lagere loon wordt meestal zelfs nog geld ingehouden voor logies op het terrein. En als het seizoen is afgelopen vertrekken ze weer, zonder gezeur over ontslag, WW etc etc
pleased to meet you
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 23:48:42 #141
236264 crew  capricia
pi_77792910
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:19 schreef RAVW het volgende:

[..]

dank je voor het compliment maar nee ik ben niet van een WW of wat aan deze baan gekomen..
Ik heb al ruim 20 jaar werk ervaring dus geen zin om me hand op te houden,
maar ik ben er beland omdat ik in een burn out terecht ben gekomen en daar over heen een zware hernia heb gehad.

En ik dus door middel van onze goede reintergratie bedrijven gewoon op een open vacature wordt neer gezet zonder echt te kijken of dit wel geschikt voor me is.
Meer het motto iedereen moet werken idee..... dat je door hard werken en tegenwerking van je werkgever in een burn out komt daar wordt dan niet naar gekeken.
Het idee van work-first wordt ook niet in alle gemeenten gedaan. En zeker niet overal hetzelfde toegepast.
Gemeente Maarssen en gemeente Utrecht (buren) zijn bijv. een wereld van verschil.
- Goethe, “Faust”
pi_77794044
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Het idee van work-first wordt ook niet in alle gemeenten gedaan. En zeker niet overal hetzelfde toegepast.
Gemeente Maarssen en gemeente Utrecht (buren) zijn bijv. een wereld van verschil.
Ik moet niet al te lang op de site van UW-reintegratie (utrecht) kijken.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_77797516
quote:

[..]

Nee mensen voelen zich te goed voor veel werk. Er zijn zat mensen zonder opleiding die papier kunnen prikken maar die willen dat niet omdat ze zonder dat papier prikken net zoveel geld krijgen. Daar moet dus een eind aan komen. Weg met die uitkeringen tenzij je aantoonbaar (dus medische verklaring) iets mankeert. Kutprofiteurs.
pi_77797525
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:22 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nee mensen voelen zich te goed voor veel werk. Er zijn zat mensen zonder opleiding die papier kunnen prikken maar die willen dat niet omdat ze zonder dat papier prikken net zoveel geld krijgen. Daar moet dus een eind aan komen. Weg met die uitkeringen tenzij je aantoonbaar (dus medische verklaring) iets mankeert. Kutprofiteurs.
Inderdaad.
pi_77797531
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:22 schreef RAVW het volgende:

dit heeft niets te maken met niet willen maar meer met de lasten en de inkomsten die daar voor staan ...

Als ik 700 euro voor een kale huur moet betalen en me werk gever wil me maar voor het liefst voor 800 euro per maand laten werken.
ja vind je het gek dat mensen niet gemotiveerd zijn .
Minimumloon is voldoende om van rond te komen.

Fabels dus.
quote:
Waar een gemiddelde pool wel voor 500 euro kan leven want die gaan gewoon met 20 man op een flat zitten en dan maar 100 Euro vaste lasten hebben en maar sparen want in polen kunnen ze door middel van hier 4 maanden werken daar een jaar lekker leven .

Altijd leuk, die mensen die keihard roepen, maar helemaal niet weten hoe het zit. De meeste Polen zitten hier permanent. Zijn ze hun baan kwijt blijven ze hier, al dan niet levend op de straat.

Die Polen zitten inderdaad vaak met velen in een woning (20 is dan weer overdreven, ook al zal het in een uitzonderingsgeval voorkomen), maar die woning wordt vaak per kamer verhuurd door een slimme tussenpersoon die er 250 euro per week voor vraagt (reken dat nu maar eens even uit... dat is dus DUURDER dan een sociale huurwoning).

Die Polen (of andere MOE-landers) worden vaak uitgeknepen.
pi_77797687
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:43 schreef moussie het volgende:

Ga toch weg, die MOE-landers worden hierna toe gehaald omdat ze goedkoper zijn, en van dat lagere loon wordt meestal zelfs nog geld ingehouden voor logies op het terrein. En als het seizoen is afgelopen vertrekken ze weer, zonder gezeur over ontslag, WW etc etc
Ook jij bent kennelijk niet op de hoogte. Om te beginnen werken MOE-landers niet alleen in de land- en tuinbouw (waar men inderdaad logies op het terrein kan verkrijgen, wat ook geen prettige leefomstandigheid is, maar beter dan via de huisjesmelker). Steeds meer werken in normale banen. Fabrieken, haven, transport, vakkenvullen bij de AH (eenvoudig te herkennen aan het driedubbele tempo), enz.

MOE-landers dienen natuurlijk gewoon ook minimaal minimumloon te krijgen, dan wel CAO-loon en derhalve zijn ze NIET goedkoper. Wel als ZZP-er, maar die toepassing is beperkt en de Belastingdienst is zeer actief met het bestrijden van illegaal gebruik van de ZZP status.

Het idee dat MOE-landers seizoensarbeid doen is ook achterhaald. Ja, die zijn er ook. Maar het merendeel zit hier gewoon het hele jaar en werkt het hele jaar.
pi_77798768
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:22 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Hou nog toch eens op met het fabeltje dat je net zoveel geld krijgt, dat krijg je niet.
Het verschil met het minimumloon is voor een alleenstaande ouder 10% lager, voor een alleenstaande 30% lager dan het minimumloon. op jaar basis in 2009 was dat voor de alleenstaande ouder 1540 euro en voor de alleenstaande 4621 euro verschil .. dus zelfs met de kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen en de langdurigheidsbijslag erbij is het verschil nog behoorlijk groot, zeker voor een alleenstaande zonder kinderen.
pleased to meet you
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 10:15:25 #148
236264 crew  capricia
pi_77798864
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Hou nog toch eens op met het fabeltje dat je net zoveel geld krijgt, dat krijg je niet.
Het verschil met het minimumloon is voor een alleenstaande ouder 10% lager, voor een alleenstaande 30% lager dan het minimumloon. op jaar basis in 2009 was dat voor de alleenstaande ouder 1540 euro en voor de alleenstaande 4621 euro verschil .. dus zelfs met de kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen en de langdurigheidsbijslag erbij is het verschil nog behoorlijk groot, zeker voor een alleenstaande zonder kinderen.
Daarbij denk ik dat er heel veel momenten zijn, zoals nu, dat er meer aanbod van werkzoekenden dan vraag van werkgevers is.
Maw: Er zal altijd een deel van de beroepsbevolking werkloos zijn.
- Goethe, “Faust”
pi_77798880
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 09:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook jij bent kennelijk niet op de hoogte. Om te beginnen werken MOE-landers niet alleen in de land- en tuinbouw (waar men inderdaad logies op het terrein kan verkrijgen, wat ook geen prettige leefomstandigheid is, maar beter dan via de huisjesmelker). Steeds meer werken in normale banen. Fabrieken, haven, transport, vakkenvullen bij de AH (eenvoudig te herkennen aan het driedubbele tempo), enz.

MOE-landers dienen natuurlijk gewoon ook minimaal minimumloon te krijgen, dan wel CAO-loon en derhalve zijn ze NIET goedkoper. Wel als ZZP-er, maar die toepassing is beperkt en de Belastingdienst is zeer actief met het bestrijden van illegaal gebruik van de ZZP status.

Het idee dat MOE-landers seizoensarbeid doen is ook achterhaald. Ja, die zijn er ook. Maar het merendeel zit hier gewoon het hele jaar en werkt het hele jaar.
Je had het anders over mensen die 'gehaald moeten worden', niet over mensen die op individuele basis naar ons land komen en zich hier voor langere tijd vestigt .. mi zit daar een groot verschil in.
pleased to meet you
pi_77799816
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:15 schreef moussie het volgende:

Je had het anders over mensen die 'gehaald moeten worden', niet over mensen die op individuele basis naar ons land komen en zich hier voor langere tijd vestigt .. mi zit daar een groot verschil in.
Sorry, maar die mensen worden gehaald via een op MOE-landers gericht uitzendbureau. Het uitzendbureau heeft weer contacten met wervingsplekken in de gebieden aldaar. Er zijn bedrijven die het transport regelen.

Vanuit de MOE-lander gezien: lokaal wordt hij geïnformeerd over mogelijkheden. Schrijft hij zich in wordt het vervoer geregeld en meteen ook het uitzendbureau en de woning. Hij wordt naar b.v. NL gereden en in een woning gezet en de volgende dag kan hij aan de slag.

Het is een zeer goed opgezet verhaal waarbij de bedrijven veel geld verdienen... itt de MOE-landers.

En dan heb je de groep die zichzelf aan meldt. Ook die worden vaak geworven. Meestal is er iemand bij een bepaald bedrijf gelukkig en door mond-op-mond komen er dan anderen mee. Er zijn inmiddels ook MOE-landers die hier ooit als eerste kwamen die nu alles regelen voor de nieuwelingen. Maar ook MOE-landers die winkels opzetten. Poolse uitgaansgelegenheden. Servicebureau's voor het doen van aangifte. Poolse krantjes met wekelijks nieuws over NL en Polen.

Dit even naast het feit dat er ook een deel zich onttrekt aan de autoriteiten hier. Daarom zijn er nu ook onderzoeken opgestart om zoveel mogelijk in beeld te krijgen. Zijn we bezig om Poolse geestelijken deze kant op te krijgen (met name ook om sociale misstanden op te kunnen sporen en hulp te kunnen bieden).

Blijft staan dat Polen hier zo makkelijk aan de slag kunnen omdat er in NL weldegelijk mensen zijn die bepaald werk niet wensen te doen en dan maar liever een uitkering willen. En dat vind ik schandalig.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 10:50:05 #151
236264 crew  capricia
pi_77799852
In principe horen die mensen toch ook gewoon CAO-loon te krijgen?
- Goethe, “Faust”
pi_77799884
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Zo he, dat scheelt toch maar 128 hele euro's op maandbasis. En dat terwijl je de hele dag lekker niets hoeft te doen behalve lekker achter je , door de sociale dienst betaalde, computer te zitten. Het is een gospé inderdaad.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 10:51:26 #153
236264 crew  capricia
pi_77799899
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Zo he, dat scheelt toch maar 128 hele euro's op maandbasis. En dat terwijl je de hele dag lekker niets hoeft te doen behalve lekker achter je , door de sociale dienst betaalde, computer te zitten. Het is een gospé inderdaad.
Ken jij veel van die mensen?
- Goethe, “Faust”
pi_77800153
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:50 schreef capricia het volgende:
In principe horen die mensen toch ook gewoon CAO-loon te krijgen?
Precies. Daarom is het ook een fabel dat ze goedkoper zouden zijn.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:07:24 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77800390
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, we schrijven door elkaar heen

Maar goed als ik zie dat de groenvoorziening hier alleen maar uit dit soort mensen bestaat, dan klopt dat toch niet? Tis voor de gemeente veel goedkoper, dat snap ik.
En een admin.medewerkster met behoud van uitkering is waarschijnlijk ook wel goedkoper dan een met minimumloon. En je weet zelf ook wel hoe werkgevers zijn...

Beter is als dit soort mensen werkervaring opdoet in sectoren waar de nood het hoogst is: Zorg bijv. Oude mensen helpen, etc.
Het vervelende is, dat in het geval van de groenvoorziening waar mensen hun baan kwijtraakten zodat het werk gedaan kan worden door mensen met een uitkering, de gemeente de werkgever is en was....

Een gewone werkgever zal al liever iemand het werk laten doen die hem minder kost en waar minder verplichtingen aan vast zitten, maar dat de overheid voorop loopt bij deze manier van het ontlopen van je pilchten als werkgever is natuurlijk te triest voor woorden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 11:09:46 #156
236264 crew  capricia
pi_77800462
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het vervelende is, dat in het geval van de groenvoorziening waar mensen hun baan kwijtraakten zodat het werk gedaan kan worden door mensen met een uitkering, de gemeente de werkgever is en was....

Een gewone werkgever zal al liever iemand het werk laten doen die hem minder kost en waar minder verplichtingen aan vast zitten, maar dat de overheid voorop loopt bij deze manier van het ontlopen van je pilchten als werkgever is natuurlijk te triest voor woorden.
Voor de gemeente is het 2 vliegen in 1 klap: 1 minder werkloze + 1 minder persoon in dienst van de gemeente.
(gaat niet helemaal op, maar ze hebben idd wel voordeel)
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:11:40 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77800522
quote:
Op maandag 8 februari 2010 21:01 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Maar 80 uur in de week moeten werken om op het bestaansminimum uit te komen en je kinderen amper te eten te kunnen geven is daar de andere kant van....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77800624
Ik hoop dat de mensen die zo hard roepen dat de uitkeringen afgeschaft moeten worden in mijn situatie(s) terecht komen
(5 dagen te weinig gewerkt hebben om recht te hebben op WW omdat je steeds maar uitzendbaantjes moest accepteren vanwege de crisis, na een ziekteperiode van een jaar.)
Dan merk je pas hoe kut het is om rond te komen van die bijstand en hoe hard sommigen het echt nodig hebben
Maar goed, iedere uitkeringstrekker zit op zijn luie gat
toch?
oh wacht, ik zat helemaal niet op mijn luie gat en bleek uiteindelijk maar 2 maanden bijstand nodig te hebben
zou het vooroordeel toch mis kunnen zijn?
neee, dat kan toch niet?

sommige mensen komen buiten hun schuld om in de bijstand en sommigen daarvan zijn blij als ze daar zsm weer uit zijn
Lid van de MamaSquad
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:19:48 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_77800755
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:15 schreef Ladylike het volgende:
Ik hoop dat de mensen die zo hard roepen dat de uitkeringen afgeschaft moeten worden in mijn situatie(s) terecht komen
Wie heeft het over het rucksichtlos afschaffen van de uitkeringen? (behalve dan de inpandige libertariers, maar die zullen dan voor verzekeringen zijn, waardoor je ook niet in jouw situatie terecht komt).

Het is gewoon het vangnet/hangmat idee. Als je geld van de staat krijgt moet je community service doen. En iemand die langer dan een jaar onafgebroken in de bijstand zit en ook nog eens niet echt meer iets mankeert, moet niet gekort worden maar gewoon z'n hele toelage verliezen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_77800779
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Ken jij veel van die mensen?
Ja, ambtshalve.
pi_77800823
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar 80 uur in de week moeten werken om op het bestaansminimum uit te komen en je kinderen amper te eten te kunnen geven is daar de andere kant van....
Hoe kom je aan die 80 uur? Wat is het bestaansminimum?
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 11:21:37 #162
236264 crew  capricia
pi_77800827
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat in NL ook het aantal "working poor" hard aan het stijgen is.
Mensen die dus wel gewoon 40+ uur in de week werken, maar nauwelijks meer dan minimumloon verdienen en hun hele leven arm blijven.
- Goethe, “Faust”
pi_77800859
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Wie heeft het over het rucksichtlos afschaffen van de uitkeringen? (behalve dan de inpandige libertariers, maar die zullen dan voor verzekeringen zijn, waardoor je ook niet in jouw situatie terecht komt).

Het is gewoon het vangnet/hangmat idee. Als je geld van de staat krijgt moet je community service doen. En iemand die langer dan een jaar onafgebroken in de bijstand zit en ook nog eens niet echt meer iets mankeert, moet niet gekort worden maar gewoon z'n hele toelage verliezen.
als je echt namen van mensen met die mening wilt, zal ik even moeten zoeken

maar ik ben er dus wel mee eens dat mensen die zonder geldige reden of mankement in de bijstand zitten gedwongen aan het werk moeten worden gestuurd en daar ook strenge controles op moeten zijn.
De controles van nu zijn shit...
Behalve bij nieuwe aanvragen
Lid van de MamaSquad
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:27:07 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77801007
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor de gemeente is het 2 vliegen in 1 klap: 1 minder werkloze + 1 minder persoon in dienst van de gemeente.
(gaat niet helemaal op, maar ze hebben idd wel voordeel)
Stel dat die werkeloze nu dezelfde is als degene die ze eerst ontslagen hadden....

Dan was het dus eerst een ambtenaar, dus nooit echt slecht betaald en waarschijnlijk ruim boven het wettelijk minimum, en dan komt die persoon later terug met behoud van uitkering....

Die uitkering komt uit een ander potje, en het werken met behoud van uitkering kost maximaal het bedrag van de uitkering.... echter, sociale diensten hebben een speciaal belasting tarief en bijstandsuitkering van ¤ 1.000,= netto is bruto beduidend minder dan iedere andere vorm van inkomsten van ¤ 1.000,= netto.

Die gemeente bespaart zich dan een bruto ambtenaren inkomen van boven minimum, de werkgeverskosten over dat brutoloon, en het kost ze maximaal een bruto uitkering, waarbij het belastingtarief al beduidend lager ligt, en ze geen werkgeverskosten hebben....

Dat is een heel riant voordeel voor de gemeente, en ik schat dat je over een minimale besparing van ¤ 750,= tot ¤ 1.000,= per "werknemer" praat.
Als je dus 10 man voor de groenvoorziening hebt (en dan hoef je geen hele grote gemeente te zijn) dan bespaar je dus maandelijks zo'n ¤ 7.500,= tot ¤ 10.000,= op "personeelskosten" door die gewone banen op te heffen en te laten uitvoeren door mensen met een uitkering. En dat is nog een vrij conservatieve schatting.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:28:37 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77801057
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die 80 uur? Wat is het bestaansminimum?
Er zijn in de VS meer dan genoeg mensen die 2 banen moeten hebben om simpelweg hun huur te kunnen betalen en hun kinderen te eten te kunnen geven...

Kunnen wonen en eten lijkt me wel zo ongeveer het bestaansminimum.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77801079
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:22 schreef Ladylike het volgende:

[..]

als je echt namen van mensen met die mening wilt, zal ik even moeten zoeken

maar ik ben er dus wel mee eens dat mensen die zonder geldige reden of mankement in de bijstand zitten gedwongen aan het werk moeten worden gestuurd en daar ook strenge controles op moeten zijn.
De controles van nu zijn shit...
Behalve bij nieuwe aanvragen
Meid, je hebt 2 maanden in de bijstand gezeten. Big deal. Die knakker van de OP zit er al 18 jaar in, terwijl hij gewoon kan werken. Hij weigert elke medewerking te verlenen. Is niet echt te vergelijken met je eigen situatie, vind je niet?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:33:04 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77801194
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Meid, je hebt 2 maanden in de bijstand gezeten. Big deal. Die knakker van de OP zit er al 18 jaar in, terwijl hij gewoon kan werken. Hij weigert elke medewerking te verlenen. Is niet echt te vergelijken met je eigen situatie, vind je niet?
Natuurlijk is het te gek dat iemand die gezond is en kan werken, 18 jaar in de bijstand kan zitten, dat staat buiten kijf, maar als je alle uitkeringen afschaft, zoals sommigen hier roepen, dan krijgen mensen die maar 2 maanden bijstand nodig hebben daar ook last van, ongeacht of je het niet mag vergelijken met de persoon in de OP.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77801216
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

nee en ik vergelijk ook niet iedere situatie als gelijk.
Daarom zeg ik dat mensen als diegene uit de OP ook erop afgerekend mogen worden.
Echter wordt wel eens geroepen "Uikeringen afschaffen" maar dan straf je dus mensen die de steun op een eerlijke manier gebruiken (en dus niet misbruiken) en nodig hebben.
Dat is het enige dat ik zei. Dat de mensen die dat roepen maar in een vergelijkbare situatie als de mijne mogen komen
Verder is mijn mening dus dat controle en handhaving van die uitkeringen wel wat beter en kritischer mag ja
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Natuurlijk is het te gek dat iemand die gezond is en kan werken, 18 jaar in de bijstand kan zitten, dat staat buiten kijf, maar als je alle uitkeringen afschaft, zoals sommigen hier roepen, dan krijgen mensen die maar 2 maanden bijstand nodig hebben daar ook last van, ongeacht of je het niet mag vergelijken met de persoon in de OP.
Toch iemand die mijn punt snapt
Lid van de MamaSquad
pi_77801229
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 10:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Voor de alleenstaande ouder is dat verschil 128 euro, kinderen kosten nu eenmaal vrij veel geld. Het heet niet voor niets 'bestaansminimum'.
Voor de alleenstaande is dat 384 euro. En de alleenstaande krijgt geen PC van de gemeente, dat is voorbehouden aan het kind van de alleenstaande ouder, op het moment dat het naar het voortgezet onderwijs gaat.
pleased to meet you
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:36:34 #170
8369 speknek
Another day another slay
pi_77801337
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:21 schreef capricia het volgende:
Ik heb begrepen dat in NL ook het aantal "working poor" hard aan het stijgen is.
Ten koste van wat? Als dat voorheen steuntrekkers waren, dan is dat natuurlijk prima. Minder leuk voor hen, maar het verlaagt de belastingdruk aanzienlijk.
pi_77801491
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:36 schreef speknek het volgende:

[..]

Ten koste van wat? Als dat voorheen steuntrekkers waren, dan is dat natuurlijk prima. Minder leuk voor hen, maar het verlaagt de belastingdruk aanzienlijk.
lol, als dat alleenstaande ouders met kinderen zijn zou het de belastingdruk eerder aanzienlijk verhogen, de kinderopvangtoeslag is bij een volledige baan bij jonge kinderen hoger dan een bijstandsuitkering
pleased to meet you
pi_77801564
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn in de VS meer dan genoeg mensen die 2 banen moeten hebben om simpelweg hun huur te kunnen betalen en hun kinderen te eten te kunnen geven...

Kunnen wonen en eten lijkt me wel zo ongeveer het bestaansminimum.
Ja maar we zitten hier niet in de VS he ....
pi_77801640
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Voor de alleenstaande ouder is dat verschil 128 euro, kinderen kosten nu eenmaal vrij veel geld. Het heet niet voor niets 'bestaansminimum'.
Voor de alleenstaande is dat 384 euro. En de alleenstaande krijgt geen PC van de gemeente, dat is voorbehouden aan het kind van de alleenstaande ouder, op het moment dat het naar het voortgezet onderwijs gaat.
Tegenwoordig wordt een pc als 1e levensbehoefte gezien en benodigd bij solliciteren, kortom die krijg je van de gemeente. PLUS gratis internet.
pi_77801694
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:40 schreef moussie het volgende:

lol, als dat alleenstaande ouders met kinderen zijn zou het de belastingdruk eerder aanzienlijk verhogen, de kinderopvangtoeslag is bij een volledige baan bij jonge kinderen hoger dan een bijstandsuitkering
Nou kan ik me vergissen, maar als je een bijstandsuitkering hebt, kun je prima zonder kinderopvang(toeslag), dunkt me.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:46:16 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_77801719
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:40 schreef moussie het volgende:
Dan een bijstandsuitkering met jonge kinderen? Daarbij brengt de alleenstaande ouder dan ook weer belasting binnen, waarbij het grosso modo niet hoger zal zijn.
pi_77801741
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt een pc als 1e levensbehoefte gezien en benodigd bij solliciteren, kortom die krijg je van de gemeente. PLUS gratis internet.
blijkbaar is dat dus niet van toepassing voor iedere gemeente
Hier in maastricht zeggen ze: ga maar naar het werkplein, daar is een PC beschikbaar voor je
Lid van de MamaSquad
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 11:49:29 #177
236264 crew  capricia
pi_77801827
quote:

[..]

Heb je daar ook een bron van dat dit overal zo is in Nederland, of roep je maar wat?
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 11:54:14 #178
8369 speknek
Another day another slay
pi_77801998
Verschilt inderdaad per gemeente wat wel en niet als bijzondere bijstand vergoed wordt, tvs en pcs zijn niet standaard.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:00:57 #179
236264 crew  capricia
pi_77802262
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:54 schreef speknek het volgende:
Verschilt inderdaad per gemeente wat wel en niet als bijzondere bijstand vergoed wordt, tvs en pcs zijn niet standaard.
In welke gemeenten krijg je zomaar een pc als alleenstaande in de bijstand dan?
Serieuze vraag..
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:03:13 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_77802321
Smallingerland bijvoorbeeld
eerste google hit
pi_77802333
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:00 schreef capricia het volgende:

[..]

In welke gemeenten krijg je zomaar een pc als alleenstaande in de bijstand dan?
Serieuze vraag..
http://www.hilversum.nl/live/index.jsp?nav=397&loc=1498082&det=206861
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:05:23 #182
236264 crew  capricia
pi_77802385
quote:
D'r staat niet of het gezinnen of alleenstaanden zijn. Enkel dat ze een traject volgen naar werk.

Zijn er serieus gemeentes die alleenstaanden zomaar een pc geven dan? Want zo had ik je bericht wel opgevat (misschien verkeerd gelezen?).
- Goethe, “Faust”
pi_77802396
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 11:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Mensen die dus wel gewoon 40+ uur in de week werken, maar nauwelijks meer dan minimumloon verdienen en hun hele leven arm blijven.

definieer 'poor'
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:06:26 #184
236264 crew  capricia
pi_77802420
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:03 schreef speknek het volgende:
Smallingerland bijvoorbeeld
eerste google hit
Voor een bijstandsgezin met kinderen op de middelbare school. Kan me daar nog wel iets bij voorstellen..
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:09:22 #185
236264 crew  capricia
pi_77802512
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:05 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

definieer 'poor'
Het gaat er natuurlijk altijd om hoe zuinig je kunt leven etc.
Geen idee of er een objectieve maatstaf bestaat voor wat je onder 'working poor' moet verstaan.
Maar zelf denk ik dan bijv. aan een gezin met 2 kinderen waarbij alleen de vader werkt, en iets boven minimumloon verdient of zo.
Dat je een heel gezin draaiende moet houden op 1400 netto in de maand of zo.
- Goethe, “Faust”
pi_77802532
quote:

[..]

Minima hebben ook recht op een flatscreen aan de muur.
quote:
'Veel meer gemeenten geven minima lcd-televisie'

Niet alleen in Groningen geeft de Sociale Dienst minima 450 euro om een nieuwe flatscreen te kopen, ook gemeenten als Nijmegen en Bloemendaal blijken royaal voor inwoners met een laag inkomen die een kapotte televisie hebben.

Volgens gemeente Nijmegen is alleen nieuwe flatscreen duurzaam genoeg

Maandag meldde lokale zender RTV Noord dat de SP in Groningen vindt dat Groningers met een laag inkomen recht hebben op een nieuwe lcd-televisie 'omdat het een ramp is als de oude kapot gaat'. De gemeente heeft de vergoeding hiervoor daarom opgetrokken van 170 naar 450 euro.

Niet duurzaam
Gratis dagblad De Pers schrijft vandaag dat Groningen geen uitzondering is. Ook in het traditioneel linkse Nijmegen geeft de gemeente minima 450 euro om een nieuwe breedbeeldtelevisie te kopen.

De aanschaf van een tweedehands-televisie van internetsite Marktplaats wordt echter niet vergoed, omdat die niet duurzaam genoeg is.

'Apparaten die daar te koop staan voldoen niet,' zegt Marij Delissen van de gemeente tegen de krant, 'televisies moeten duurzaam zijn en er moet garantie op zitten.' Minima moeten in Nijmegen wel naar de elektronicawinkel waarmee de gemeente samenwerkt.

Bewijs
In de Noord-Hollandse gemeenten Heemstede en Bloemendaal wordt een televisie ook gezien als 'een noodzakelijk iets', zegt ambtenaar Bas Disseldorp namens de Sociale Dienst van die gemeenten. Hij wijst op 'allerlei jurisprudentie' waarin dat is bepaald.

Volgens Disseldorp hoeven mensen met een laag inkomen niet te bewijzen dat hun oude televisie het niet meer doet: 'Als het om hele dure dingen gaat, zoals een wasmachine, willen we nog wel eens vragen naar een verklaring van een reparateur. Maar meestal niet.'
bron
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:12:21 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77802617
Ik wil ook een flatscreen
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:13:13 #188
236264 crew  capricia
pi_77802640
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:10 schreef Mylene het volgende:

[..]

Minima hebben ook recht op een flatscreen aan de muur.
[..]

bron
Damn...daar moet ik je een week of zo voor werken: 450 euro!
- Goethe, “Faust”
pi_77802692
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Het gaat er natuurlijk altijd om hoe zuinig je kunt leven etc.
Geen idee of er een objectieve maatstaf bestaat voor wat je onder 'working poor' moet verstaan.
Maar zelf denk ik dan bijv. aan een gezin met 2 kinderen waarbij alleen de vader werkt, en iets boven minimumloon verdient of zo.
Dat je een heel gezin draaiende moet houden op 1400 netto in de maand of zo.

met als gevolg? dat je niet elk jaar op vakantie kunt?

met zo'n salaris zitten er ook nog een berg toeslagen en extraatjes in, dus echt 'poor' kun je dat nooit noemen
pi_77802704
Life is good in Nederland zeg.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:17:44 #191
236264 crew  capricia
pi_77802796
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:14 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

met als gevolg? dat je niet elk jaar op vakantie kunt?

met zo'n salaris zitten er ook nog een berg toeslagen en extraatjes in, dus echt 'poor' kun je dat nooit noemen
Vind je dat niet raar dan? Mensen die 40+ uren in de week werken en dan nog afhankelijk zijn van die 'berg toeslagen en extraatjes'. Dat klopt toch niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 09-02-2010 12:26:36 ]
- Goethe, “Faust”
pi_77803089
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:12 schreef Leandra het volgende:
Ik wil ook een flatscreen
Moet je wel eerst 5 jaar in de bijstand zitten
pleased to meet you
pi_77803112
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Vind je dat niet raar dan? Mensen die 40+ uren in de werken en dan nog afhankelijk zijn van die 'berg toeslagen en extraatjes'. Dat klopt toch niet?

we hadden het over 'poor', niet of het klopt dat er toeslagen bestaan
pi_77803117
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:14 schreef Scorpie het volgende:
Life is good in Nederland zeg.
Alleen al het feit dat een partij als de PvdD met twee zetels in de Kamer zit, geeft voor mij meer dan voldoende aan hoe weinig écht grote problemen we hier hebben.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:27:39 #195
236264 crew  capricia
pi_77803141
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:27 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

we hadden het over 'poor', niet of het klopt dat er toeslagen bestaan
Nou dan ben in mijn ogen wel working poor hoor. Als je afhankelijk bent van allerlei toeslagen...
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:28:41 #196
236264 crew  capricia
pi_77803170
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Alleen al het feit dat een partij als de PvdD met twee zetels in de Kamer zit, geeft voor mij meer dan voldoende aan hoe weinig écht grote problemen we hier hebben.
Of er is gewoon een groep mensen wat zich meer van dierenleed dan van mensenleed aantrekt.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:28:59 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77803182
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Oh, okay, dus als ik minimaal 5 jaar kansloos ben dan maak ik kans op een flatscreen??

Dat schept perspectieven
Oh kut, met perspectieven ben ik niet meer kansloos
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:30:36 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77803242
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou dan ben in mijn ogen wel working poor hoor. Als je afhankelijk bent van allerlei toeslagen...
Ja das waar, aan de andere kant zijn er ook genoeg die in een te duur huis wonen dankzij de HRA, maar als je dat gaat vergelijken met een toeslag dan worden ze boos
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77803358
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja zo kan ik er nog een paar...... blijft een gotspe dat dit wordt gedaan. Optyfen met die luxe. Wat is er mis met een CRT ?
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:34:27 #200
236264 crew  capricia
pi_77803396
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja das waar, aan de andere kant zijn er ook genoeg die in een te duur huis wonen dankzij de HRA, maar als je dat gaat vergelijken met een toeslag dan worden ze boos
We hadden het over een gezin met 1400 euro netto waarbij de man fulltime werkt...
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:37:59 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77803528
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:34 schreef capricia het volgende:
[..]
We hadden het over een gezin met 1400 euro netto waarbij de man fulltime werkt...
Dat weet ik

Maar zijn diegenen in het te dure huis niet net zo hard afhankelijk van hun toeslag??
Die heet dan toevallig HRA, maar zonder zouden ze ook vaak niet kunnen...
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:39:29 #202
236264 crew  capricia
pi_77803601
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet ik

Maar zijn diegenen in het te dure huis niet net zo hard afhankelijk van hun toeslag??
Die heet dan toevallig HRA, maar zonder zouden ze ook vaak niet kunnen...
Das vaak toch meer een keuze. Bovendien zet er vaak stiekem nog wel veel geld in die bakstenen.

Bovendien zijn er veel van dat soort mensen die toch wel okay zitten qua geld, en het inleveren van een extra wintersportvakantie vind ik net even iets ander tellen dan wat dat gezin met 1400 netto in zou kunnen leveren als er een subsidie weg zou vallen.

Maar ben het met je eens dat HRA gewoon subsidies zijn. Allee gelden die in een stuk mindere mate, of eigenlijk niet, voor mensen aan de onderkant..
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:43:50 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77803744
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Das vaak toch meer een keuze. Bovendien zet er vaak stiekem nog wel veel geld in die bakstenen.
Maar als ze die toeslag niet zouden krijgen dan hadden ze elders bakstenen moeten kopen, want dan zijn de huidige bakstenen te duur.

Waarmee ik maar probeer aan te geven dat er veel meer mensen gebruik maken van "toeslagen" dan werkelijk nodig is, maar daar maken de gebruikers zich ineens niet zo druk om, terwijl het kennelijk niet meer dan normaal is dat een alleenstaande moeder die 30 uur werkt ieder dubbeltje 5 keer moet omdraaien, had ze kennelijk maar meer moeten gaan werken....
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:46:05 #204
236264 crew  capricia
pi_77803829
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als ze die toeslag niet zouden krijgen dan hadden ze elders bakstenen moeten kopen, want dan zijn de huidige bakstenen te duur.

Waarmee ik maar probeer aan te geven dat er veel meer mensen gebruik maken van "toeslagen" dan werkelijk nodig is, maar daar maken de gebruikers zich ineens niet zo druk om, terwijl het kennelijk niet meer dan normaal is dat een alleenstaande moeder die 30 uur werkt ieder dubbeltje 5 keer moet omdraaien, had ze kennelijk maar meer moeten gaan werken....
Het is bekend hoor wat jij schrijft.
En dat over die werkende moeder komt niet bij mij vandaan. Want ook dat versta ik onder 'working poor'. Mensen die gewoon zo veel mogelijk werken, en altijd arm zullen blijven. Ook al gaan ze goed met hun geld om. Mensen die altijd ieder dubbeltje om moeten draaien.
- Goethe, “Faust”
pi_77803872
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

De HRA ook afschaffen.....worden de huizen ook weer wat goedkoper! Maar waarom is de moeder eigenlijk alleen? Waar is de vader in dit verhaal? Is moeder gescheiden? Zo ja, waar is de partner en kinderalimentatie? Zo nee, hoe kom je aan een kind? (en ja ik weet hoe kindjes gemaakt worden )
pi_77804003
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja zo kan ik er nog een paar...... blijft een gotspe dat dit wordt gedaan. Optyfen met die luxe. Wat is er mis met een CRT ?
Naast het feit dat je die bijna niet meer kan kopen?
En ja, ik weet dat je een tweedehandse kan kopen, maar omdat die niet onder de NIBUD-normen witgoedregeling bijzondere bijstand valt, mag je die dus letterlijk uit je mond sparen van je bestaansminimum.
pleased to meet you
pi_77804050
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Naast het feit dat je die bijna niet meer kan kopen?
En ja, ik weet dat je een tweedehandse kan kopen, maar omdat die niet onder de NIBUD-normen witgoedregeling bijzondere bijstand valt, mag je die dus letterlijk uit je mond sparen van je bestaansminimum.
Wat dacht je van aanschaffen zonder bijzondere bijstand. Gewoon voor drie geeltjes op marktplaats.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:54:04 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77804157
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De HRA ook afschaffen.....worden de huizen ook weer wat goedkoper! Maar waarom is de moeder eigenlijk alleen? Waar is de vader in dit verhaal? Is moeder gescheiden? Zo ja, waar is de partner en kinderalimentatie? Zo nee, hoe kom je aan een kind? (en ja ik weet hoe kindjes gemaakt worden )
Er zijn zoveel redenen waarom de moeder alleen is en de vader amper of niet in beeld is, en dat mag dan misschien niet handig zijn van moeder, maar als het kind er is, dan is het er en gaat het niet meer weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77804202
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Waarom moeders alleen is verschilt per geval, uiteraard. Maar als er kinderalimentatie wordt betaald wordt dat bedrag afgetrokken van de bijstandsuitkering
pleased to meet you
pi_77804226
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn zoveel redenen waarom de moeder alleen is en de vader amper of niet in beeld is, en dat mag dan misschien niet handig zijn van moeder, maar als het kind er is, dan is het er en gaat het niet meer weg.
Ik zou dan wat meer achter de vader aanzitten en daar geld vandaan halen ipv de belastingbetaler te laten opdraaien voor het falen van de moeder/ouders. Of natuurlijk vooraf nadenken.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:56:42 #211
236264 crew  capricia
pi_77804270
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik zou dan wat meer achter de vader aanzitten en daar geld vandaan halen ipv de belastingbetaler te laten opdraaien voor het falen van de moeder/ouders. Of natuurlijk vooraf nadenken.
Misschien heeft vader onvoldoende inkomsten?
- Goethe, “Faust”
pi_77804288
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat dacht je van aanschaffen zonder bijzondere bijstand. Gewoon voor drie geeltjes op marktplaats.
En dat doe je dan eens per maand of zo, van die 150-200 euro die je overhoud na het betalen van je vaste lasten?
pleased to meet you
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:59:24 #213
236264 crew  capricia
pi_77804374
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:57 schreef moussie het volgende:

[..]

En dat doe je dan eens per maand of zo, van die 150-200 euro die je overhoud na het betalen van je vaste lasten?
En dan ga je je marktplaatsspulletjes met openbaarvervoer ophalen, want dat kost ook niets...Wordt gezellig in de bus.
- Goethe, “Faust”
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 12:59:29 #214
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_77804378
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef Gia het volgende:

[..]

?
Bijstand is meer dan een minimumloon voor 20 uur werken. Behoorlijk wat meer.
Oftewel, iemand in de bijstand die 20 uur werkt in het kader van work-first, heeft meer dan iemand die gewoon een baantje voor 20 uur heeft met een minimumloon.

Het slaat dus nergens op om meer te willen hebben dan bijstand voor 20 uur werken.
Alleen is de gemeente behoorlijk veel geld kwijt om iemand te plaatsen op zo'n subsidieplek en dat mag jij dan weer fijn gaan betalen
quote:
Hiervan zou sprake zijn als de man moest meedoen aan een project dat hem geen enkel perspectief zou bieden om in de toekomst een geschikte baan te vinden.
Gebleken is inmiddels allang dat er veel mensen na zo'n traject NIET uitstromen naar een reguliere baan zodat het de Gemeente wederom geld kost
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:00:14 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77804410
quote:
[..]
Ja natuurlijk, je hebt als moeder goede reden om niets met de vader te maken te willen hebben (de sex waardoor je zwanger werd was niet met je instemming bijvoorbeeld) en dan moet je dankzij de overheid diezelfde vader grond geven om omgangsrecht te eisen??
Dat dacht ik niet.

En nee, abortus is geen achteraf anti-conceptie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77804582
quote:

[..]

Het zal je waarschijnlijk verbazen, maar de meeste mensen denken heel goed na voor ze aan kinderen beginnen. Maar kan jij nu al voorzien of jij over 15 jaar werk hebt, je relatie nog steeds stabiel is, jij en je partner gezond zijn? Dacht het niet ..
pleased to meet you
pi_77804658
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:59 schreef capricia het volgende:

[..]

En dan ga je je marktplaatsspulletjes met openbaarvervoer ophalen, want dat kost ook niets...Wordt gezellig in de bus.
nah, je neemt zo'n bakbeest van een TV toch gewoon mee op de bagagedrager van je fiets?
pleased to meet you
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:08:27 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77804733
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:06 schreef moussie het volgende:
[..]
nah, je neemt zo'n bakbeest van een TV toch gewoon mee op de bagagedrager van je fiets?
Ik zet m gewoon op de achterbank van m'n auto, maar ik weet niet of ik bereid zou zijn het ding bij iemand te bezorgen als hij mijn TV koopt, ik zou er overigens wel voor openstaan als het in de buurt was en ik niet zou hoeven tillen, dat dan wel weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 13:09:22 #219
236264 crew  capricia
pi_77804757
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:06 schreef moussie het volgende:

[..]

Doe ik met een wasmachine van marktplaats ook altijd als ik in de bijstand zit.
Heb ik meteen recht op een nieuwe fiets..
- Goethe, “Faust”
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 13:27:32 #220
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_77805488
quote:

[..]

De afdeling *verhaal* van de Sociale Dienst klopt wel wegelijk aan bij de biologische vader om een gedeelte van zijn bijdrage te innen Probleem is vaak dat pa ook in de bijstand zit en er dus vaak niets valt te halen .
Overiegsn schiet de moeder dáár weinig mee op omdat ze *gewoon* d'r maandelijkse uitkering van de Sociale Dienst blijft ontvangen, ongeacht of pa nu wel of niet meebetaald aan die uitkering.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:27:49 #221
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77805504
quote:

[..]

De uitkering is minimaal het WML, dus zo laag zal het wel niet geweest zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:33:05 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77805689
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De afdeling *verhaal* van de Sociale Dienst klopt wel wegelijk aan bij de biologische vader om een gedeelte van zijn bijdrage te innen Probleem is vaak dat pa ook in de bijstand zit en er dus vaak niets valt te halen .
Overiegsn schiet de moeder dáár weinig mee op omdat ze *gewoon* d'r maandelijkse uitkering van de Sociale Dienst blijft ontvangen, ongeacht of pa nu wel of niet meebetaald aan die uitkering.
Ik gaf een voorbeeld van een alleenstaande moeder die 30 uur werkt en ieder dubbeltje 5 keer moet omdraaien, gezien de meesten net iets meer dan het WML verdienen is de kans groot dat die alleenstaande moeder boven de bijstandsgrens zit met haar inkomsten, en er dus geen sociale dienst is die verhaalt.
Neemt echter niet weg dat je ook met een inkomen boven de bijstandsgrens wel zo krap kunt zitten dat je ieder dubbeltje om moet draaien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77806055
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zet m gewoon op de achterbank van m'n auto, maar ik weet niet of ik bereid zou zijn het ding bij iemand te bezorgen als hij mijn TV koopt, ik zou er overigens wel voor openstaan als het in de buurt was en ik niet zou hoeven tillen, dat dan wel weer.
Euhm, komt dat niet in de praktijk neer op 'niet doen', je TV loopt immers niet vanzelf naar je auto?
Ik kan zo'n ding nog niet eens tillen in m'n eentje, ook niet toen ik nog gezond was, daarvoor ben ik te klein gebouwd, ik heb geen auto dus wat dan? Een (opgeknapte) TV van de kringloopwinkel en dan thuis laten bezorgen voor 25 euro zou voor mij de enige optie zijn, dus dat kost mij 100 euro bij elkaar, en als ik pech heb gaat die TV over 3 maanden (net na afloop van de 'garantie') kapot. En die 100 euro, die moet je echt letterlijk uit je mond sparen, van die 150-200 euro die je per maand overhoud om van te leven/kleden etc.
pleased to meet you
pi_77806365
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, je hebt als moeder goede reden om niets met de vader te maken te willen hebben (de sex waardoor je zwanger werd was niet met je instemming bijvoorbeeld) en dan moet je dankzij de overheid diezelfde vader grond geven om omgangsrecht te eisen??
Dat dacht ik niet.

En nee, abortus is geen achteraf anti-conceptie.
Als ik zwanger zou raken zonder mijn instemming is abortus overigens een heel goede optie.

Ik ben overigens heel hard in mijn mening over vrouwen die 'per ongeluk' zwanger worden maar dat is buiten deze discussie , laten we het 'gezellig' houden.

Mijn mening over gezinnen waar vader én moeder bijstand ontvangen is zo mogelijk nog harder .... dan vraag ik mij af waarom je uberhaubt aan kinderen begint. Dat is bijna kindermishandeling als je bij voorbaat al weet dat je kind zonder hulp geen 'normale' opvoeding kan krijgen.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 13:49:29 #225
236264 crew  capricia
pi_77806415
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als ik zwanger zou raken zonder mijn instemming is abortus overigens een heel goede optie.

Ik ben overigens heel hard in mijn mening over vrouwen die 'per ongeluk' zwanger worden maar dat is buiten deze discussie , laten we het 'gezellig' houden.
Ik ben ook erg hard in mijn mening over mannen die vrouwen ongewenst zwanger maken. Maar ja, das off topic.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:50:04 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77806438
quote:
[..]

Er zijn ook mensen die abortus geen goede optie vinden, ook als ze zwanger zijn geraakt zonder hun instemming.

En als een vrouw vervolgens helemaal niets meer met die man te maken wil hebben dan lijkt me dat niet in de categorie "per ongeluk zwanger geworden" te vallen..... laten we het idd gezellig houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77806457
quote:

[..]

van een verkrachting kun je ook zwanger worden en jij kunt en mag niet bepalen of de redenen van de keuze om (geen) abortus te laten plegen gegrond zijn

is een vrouw "ongewenst" zwanger geworden van een vrijpartij waar zij volledig mee ingestemd heeft, is het gewoon een super domme doos
Lid van de MamaSquad
pi_77806467
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben ook erg hard in mijn mening over mannen die vrouwen ongewenst zwanger maken. Maar ja, das off topic.
Ik zeg condoom, pil, abortus...... zat redenen om niet zwanger te raken. En vrouwen die zonder condoom en/of pil met een ander naar bed gaan zijn gewoon te stom om te kakken.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:50 schreef Ladylike het volgende:

[..]

van een verkrachting kun je ook zwanger worden en jij kunt en mag niet bepalen of de redenen van de keuze om (geen) abortus te laten plegen gegrond zijn

is een vrouw "ongewenst" zwanger geworden van een vrijpartij waar zij volledig mee ingestemd heeft, is het gewoon een super domme doos
Zwanger worden na een verkrachting is inderdaad niet leuk. Maar dan is mijn vraag hoeveel procent is dat, zal niet meer dan enkele procenten zijn én waarom is het kind niet weggehaald. Elke keer als je het kind ziet denk je terug aan de gebeurtenis lijkt mij.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 13:51:51 #229
236264 crew  capricia
pi_77806524
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik zeg condoom, pil, abortus...... zat redenen om niet zwanger te raken. En vrouwen die zonder condoom en/of pil met een ander naar bed gaan zijn gewoon te stom om te kakken.
Abortus is geen voorbehoedsmiddel. En ik heb het over bepaalde mannen die een vrouw ongewenst zwanger maken, zelfs ongewenst seks met haar hebben.
Maar goed, das allemaal off topic.
- Goethe, “Faust”
pi_77806615
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 09-02-2010 14:03:06 ]
pi_77806632
quote:

[..]

[..]

Zwanger worden na een verkrachting is inderdaad niet leuk. Maar dan is mijn vraag hoeveel procent is dat, zal niet meer dan enkele procenten zijn én waarom is het kind niet weggehaald. Elke keer als je het kind ziet denk je terug aan de gebeurtenis lijkt mij.
Ik heb die keuze (God zij dank) nog nooit hoeven te maken, maar ik ben eigenlijk tegen abortus van een gezond ongeboren kind en mocht ik ooit in die situatie komen, denk ik dat het voor mij ook een zware beslissing zal worden. Juist vanwege de reden die jij noemt idd.

maar goed, dat is idd een totaal andere discussie
Lid van de MamaSquad
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:55:04 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77806662
quote:
Lijkt jou.... dat jij het zo ziet is jouw gebrek aan inlevingsvermogen, een ander ziet gewoon haar kind, en als je een beetje mazzel hebt dan zie je in jouw kind ook vooral jouw eigenschappen, en heeft het kind (in jouw ogen) weinig tot niets van de vader.

Net zoals een gescheiden moeder ook niet constant haar ex-man ziet als ze haar kinderen ziet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77806746
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:49 schreef capricia het volgende:

[..]

hoezo mannen vrouwen ongewenst zwanger maken...

daar zitten weinig mannen op te wachten hoor en wij mannen kunnen niks ertegen inbrengen als een vrouw besluit het kind te houden.
mannen mogen dan wel voor het kind dat ze niet willen wel betalen...dat dan weer wel.

daarom zou ik ook nooit mijn vaderschap bevestigen als een of ander wijf me dat zou flikken
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:58:55 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77806809
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Euhm, komt dat niet in de praktijk neer op 'niet doen', je TV loopt immers niet vanzelf naar je auto?
Ik kan zo'n ding nog niet eens tillen in m'n eentje, ook niet toen ik nog gezond was, daarvoor ben ik te klein gebouwd, ik heb geen auto dus wat dan? Een (opgeknapte) TV van de kringloopwinkel en dan thuis laten bezorgen voor 25 euro zou voor mij de enige optie zijn, dus dat kost mij 100 euro bij elkaar, en als ik pech heb gaat die TV over 3 maanden (net na afloop van de 'garantie') kapot. En die 100 euro, die moet je echt letterlijk uit je mond sparen, van die 150-200 euro die je per maand overhoud om van te leven/kleden etc.
Ik kan een TV ook niet meer tillen, ik zeg echter dat ik wel zou overwegen de TV met mijn auto te brengen als iemand in de bijstand mijn TV zou willen kopen, ik zou alleen niet helpen tillen.

Niet omdat ik daar de beroerd voor ben, maar simpelweg omdat ik dat door omstandigheden niet (meer) kan.

Dat neemt echter niets weg van mijn bereidheid die TV even bij de koper te brengen als met dat geen godsvermogen aan benzine kost, en als die koper zorgt dat het ding in en uit mijn auto komt.

Ik zal vast niet de enige zijn die daartoe bereid is, en zo wel dan mag ik vanaf nu aangesproken worden met "moeder Theresa"
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77806854
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Doe eens ff normaal reageren, zeg.
Kijk eens naar zijn/haar/het profiel
Lid van de MamaSquad
pi_77806886
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lijkt jou.... dat jij het zo ziet is jouw gebrek aan inlevingsvermogen, een ander ziet gewoon haar kind, en als je een beetje mazzel hebt dan zie je in jouw kind ook vooral jouw eigenschappen, en heeft het kind (in jouw ogen) weinig tot niets van de vader.

Net zoals een gescheiden moeder ook niet constant haar ex-man ziet als ze haar kinderen ziet.
Zoals je in de post boven jou leest, ik ben heus niet de enige die er zo over denkt. Sterker nog, ik denk dat jij in deze in de minderheid bent.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:01:59 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77806916
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:57 schreef hanzelaar het volgende:
[..]

daar zitten weinig mannen op te wachten hoor en wij mannen kunnen niks ertegen inbrengen als een vrouw besluit het kind te houden.
mannen mogen dan wel voor het kind dat ze niet willen wel betalen...dat dan weer wel.

daarom zou ik ook nooit mijn vaderschap bevestigen als een of ander wijf me dat zou flikken
Je bent geweldig

En nee, natuurlijk zijn er in deze wereld geen mannen die een vrouw dwingen tot ongewenste sex, al die vrouwen die verkracht worden verzinnen dat allemaal maar, het is een complot van villeine vrouwen tegen de man in het algemeen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:03:33 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77806963
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zoals je in de post boven jou leest, ik ben heus niet de enige die er zo over denkt. Sterker nog, ik denk dat jij in deze in de minderheid bent.
Zelfs in die post wordt het moeilijk maar niet vanzelfsprekend genoemd....

Neemt niet weg dat het geen automatisme is dat er voor abortus gekozen wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 14:04:46 #239
236264 crew  capricia
pi_77807005
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat weet ik zo net nog niet...
Je kunt iemand toch geen abortus aan gaan praten vanuit economische omstandigheden?
En bedenk dat in welke economische omstandigheid jij zelf ook mag leven, het kan altijd tijdelijk zijn.
Ook al gaat het je vandaag nog zo goed...
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:06:44 #240
3542 Gia
User under construction
pi_77807066
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:00 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Kijk eens naar zijn/haar/het profiel
Vast een kloon van Henkie9
pi_77807082
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:57 schreef hanzelaar het volgende:

[..]

had je je lul maar in de broek moeten houden om mee te beginnen .. dat je die eruit haalt en in dat gleufje stopt is enkel en alleen jouw verantwoordelijkheid en heb je de consequenties maar te dragen, ook als het je niet bevalt.
pleased to meet you
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 14:11:40 #242
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_77807229
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:40 schreef moussie het volgende:

[..]

Dan kijk je toch gewoon tv via je monitor/internet verbinding? Slachtofferrol aanmeten slaat nergens op als je een pc en internet hebt , tv kijken kan ook nog via uitzendinggemist en daar je als alleenstaande zielige moeder toch geen kant op kunt dan de gehele dag op je kont naar je beeldscherm turen maakt het ook niet zoveel uit op welk tijdstip je naar goede tijden, slechte tijden gaat kijken.

Dit is niet persoonlijk bedoelt , ik ga slechts in op wat je schrijft.
pi_77807244
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat weet ik zo net nog niet...
Je kunt iemand toch geen abortus aan gaan praten vanuit economische omstandigheden?
En bedenk dat in welke economische omstandigheid jij zelf ook mag leven, het kan altijd tijdelijk zijn.
Ook al gaat het je vandaag nog zo goed...
Nee maar nu doel ik op de verkrachting.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 14:13:15 #244
236264 crew  capricia
pi_77807268
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nee maar nu doel ik op de verkrachting.
Ook dan kun je toch niet iemand een abortus aanpraten?
Sommige vrouwen zullen dat wel laten aborteren, anderen niet. Ieder haar eigen keuze daarin, en ik heb daar alleen maar respect voor.
- Goethe, “Faust”
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 14:14:08 #245
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_77807298
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bent geweldig

En nee, natuurlijk zijn er in deze wereld geen mannen die een vrouw dwingen tot ongewenste sex, al die vrouwen die verkracht worden verzinnen dat allemaal maar, het is een complot van villeine vrouwen tegen de man in het algemeen.
Uiteraard zijn alle bijstandsmoeders verkracht en ongewenst zwanger geraakt
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:17:00 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77807406
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:14 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Stel ik dat ergens??? Sterker nog: ik had het over een alleenstaande moeder die 30 uur werkt, en net iets meer dan bijstand verdient, en dus helemaal geen bijstandsmoeder is, maar wel ieder dubbeltje 5 x moet omdraaien.

Bij de meeste bijstandsmoeders zal er idd gewoon een vader bekend zijn en zal het haar jeuken of de sociale dienst probeert te verhalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 14:17:26 #247
236264 crew  capricia
pi_77807419
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:14 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat wordt hier nergens beweerd.
Misschien moet je ff het topic doorlezen voordat je wat schrijft.
- Goethe, “Faust”
pi_77807439
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 09-02-2010 14:20:46 (blijf maar weg ) ]
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 14:18:36 #249
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_77807465
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:33 schreef Leandra het volgende:

Neemt echter niet weg dat je ook met een inkomen boven de bijstandsgrens wel zo krap kunt zitten dat je ieder dubbeltje om moet draaien.
Ja

Deze thread ging over *dwangarbeid* en bijstand (overigens is er géén sprake van dwangarbeid, slechts van rechten EN plichten ) Je KRIJGT geld en men vraagt daar iets voor terug. Dat dat uiteindelijk veel geld kost om iemand te plaatsen in een werkfabriek o.i.d. daar hoor ik niemand over.
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 14:21:24 #250
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_77807568
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:18 schreef capricia het volgende:

[..]

En van wie ben jij een kloon?
Wat doet dat er toe ?
*Het* heeft ook een mening en gezien het feit dat er inderdaad vrouwen zijn die een kind *plannen* om pappa te binden zal hij wel een negatieve ervaring hebben op dat gebied.

quote:
Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 09-02-2010 14:20 (blijf maar weg ) ]

Waarom ?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:22:16 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77807606
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ja

Deze thread ging over *dwangarbeid* en bijstand (overigens is er géén sprake van dwangarbeid, slechts van rechten EN plichten ) Je KRIJGT geld en men vraagt daar iets voor terug. Dat dat uiteindelijk veel geld kost om iemand te plaatsen in een werkfabriek o.i.d. daar hoor ik niemand over.
Ah, in feite klaag je dus over het off-topic waar de discussie inmiddels beland is?
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 14:26:12 #252
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_77807739
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:22 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, in feite klaag je dus over het off-topic waar de discussie inmiddels beland is?
Het is idd nogal onzinnig om het hier te hebben over de bijstandsmoeders die er allemaal nix aan kunnen doen dat pa met de noorderzon is vertrokken.

Sedert de invoering van de WWB is er een hoop geld weggegooid om de cijfertjes van uitstroom op te krikken, m.a.w. de zogenaamde werkfabrieken waar je als uitkerende instantie je clienten kunt plaatsen KOSTEN veel geld máár je hebt wel weer een leuk lijstje met mensen die even geen uitkering hebben. De sociale activering voor mensen idem, je gooit mensen naar een zwembad of andere vrije tijdsbesteding en hoppa, je hebt weer wat goeds gedaan. Mensen die zonder eindresultaat (lees: Géén uitstroom naar een reguliere baan) doelloos in/uit of ompakken etc etc.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:30:13 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77807897
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:26 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het is idd nogal onzinnig om het hier te hebben over de bijstandsmoeders die er allemaal nix aan kunnen doen dat pa met de noorderzon is vertrokken.

Sedert de invoering van de WWB is er een hoop geld weggegooid om de cijfertjes van uitstroom op te krikken, m.a.w. de zogenaamde werkfabrieken waar je als uitkerende instantie je clienten kunt plaatsen KOSTEN veel geld máár je hebt wel weer een leuk lijstje met mensen die even geen uitkering hebben. De sociale activering voor mensen idem, je gooit mensen naar een zwembad of andere vrije tijdsbesteding en hoppa, je hebt weer wat goeds gedaan. Mensen die zonder eindresultaat (lees: Géén uitstroom naar een reguliere baan) doelloos in/uit of ompakken etc etc.
En dus? Omdat er zoveel geld mee verspild is en het toch nergens toe leidt ben je het eigenlijk met de dwangarbeidweigeraar eens dat hij niet nutteloos aan het werk gezet hoeft te worden en hij gewoon in de bijstand kan en mag blijven zonder dat er een verplichting tegenover staat?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77808697
Een CRT televisie bijna niet te krijgen

Gewoon Kijkshop hoor, 169 euro, dan heb je een nieuwe van Akai.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 14:54:13 #255
236264 crew  capricia
pi_77808806
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:51 schreef Mylene het volgende:

Lees het artikel op pag. 4 nog eens:
quote:
Volgens gemeente Nijmegen is alleen nieuwe flatscreen duurzaam genoeg..
- Goethe, “Faust”
pi_77808811
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:51 schreef Mylene het volgende:

Ja maar dat past niet in het plaatje

Tuurlijk zegt de gemeente dat CRT niet duurzaam is, die zitten met een budget wat op moet anders worden ze gekort op het budget voor het volgende jaar en dat willen ze niet.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 14:54:45 #257
236264 crew  capricia
pi_77808828
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja maar dat past niet in het plaatje
Van de gemeente Nijmegen...
- Goethe, “Faust”
pi_77808858
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Van de gemeente Nijmegen...
Puur een budget'probleem'.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:58:06 #259
3542 Gia
User under construction
pi_77808932
quote:

Gelukkig kun jij niet zwanger raken, alleen in verwachting zijn. Dus dat scheelt weer.

Degene die zwanger is bepaalt wat er met het kind en de zwangerschap gebeurt, niet de verwekker.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:58:31 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77808939
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Puur een budget'probleem'.
Is dit hetzelfde verhaal als militairen die onnodige rondjes moeten gaan rijden in Leopard tanks omdat ze anders te niet genoeg van het budget gebruiken en als gevolg daarvan het jaar daarop een kleiner budget krijgen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 14:59:10 #261
236264 crew  capricia
pi_77808957
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Gelukkig kun jij niet zwanger raken, alleen in verwachting zijn. Dus dat scheelt weer.

Degene die zwanger is bepaalt wat er met het kind en de zwangerschap gebeurt, niet de verwekker.
Gelukkig maar. Mannen oordelen daar soms zo makkelijk over.
- Goethe, “Faust”
pi_77809026
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Grootste vrouwenonzin die ik ooit gehoord heb. Zwanger wordt je toch 'samen' of niet? Waarom dan dat alleenrecht claimen? Maar de man moet er financieel wel voor opdraaien?
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is dit hetzelfde verhaal als militairen die onnodige rondjes moeten gaan rijden in Leopard tanks omdat ze anders te niet genoeg van het budget gebruiken en als gevolg daarvan het jaar daarop een kleiner budget krijgen?
Ja, ook afschaffen! Ik ben heel consiquent hoor wees maar niet bang. Alles afschaffen is mijn motto.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:10:06 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77809353
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja, ook afschaffen! Ik ben heel consiquent hoor wees maar niet bang. Alles afschaffen is mijn motto.

Zometeen krijg je heel DEF over je heen
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77809403
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zometeen krijg je heel DEF over je heen
Ik kan wel wat hebben
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:12:04 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77809443
quote:
Grootste vrouwenonzin die ik ooit gehoord heb. Zwanger wordt je toch 'samen' of niet? Waarom dan dat alleenrecht claimen? Maar de man moet er financieel wel voor opdraaien?
Het ging hier wel om een verkrachting hè.... lijkt me nogal krom dat een man eerst het lichaam van een vrouw ongewenst mag binnendringen met zelfs een zwangerschap als gevolg, en dan ook nog inspraak zou mogen hebben over het al dan niet afbreken van diezelfde zwangerschap??
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 15:12:50 #266
236264 crew  capricia
pi_77809479
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het ging hier wel om een verkrachting hè.... lijkt me nogal krom dat een man eerst het lichaam van een vrouw ongewenst mag binnendringen met zelfs een zwangerschap als gevolg, en dan ook nog inspraak zou mogen hebben over het al dan niet afbreken van diezelfde zwangerschap??
"Anders laat ze het toch weghalen... "
Mannen...snapper er soms niets van.
- Goethe, “Faust”
pi_77809626
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij hadden het daar over maar Gia met haar opmerking niet , die had het over zwangerschappen in het algemeen.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:18:46 #268
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77809735
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
"Anders laat ze het toch weghalen... "
Mannen...snapper er soms niets van.
Ach ja, sinds abortus legaal is lijkt het er steeds vaker op dat het simpele feit dat het legaal kan ook betekent dat het maar te pas en te onpas moet gebeuren.

Ik moet er overigens niet aan denken een abortus te moeten ondergaan, een curettage vanwege een miskraam is al vervelend genoeg.
En nee, ik ben zeker niet anti-abortus, maar als iemand een abortus ondergaat moet die persoon er wel volledig achter staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 15:19:42 #269
236264 crew  capricia
pi_77809791
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach ja, sinds abortus legaal is lijkt het er steeds vaker op dat het simpele feit dat het legaal kan ook betekent dat het maar te pas en te onpas moet gebeuren.

Ik moet er overigens niet aan denken een abortus te moeten ondergaan, een curettage vanwege een miskraam is al vervelend genoeg.
En nee, ik ben zeker niet anti-abortus, maar als iemand een abortus ondergaat moet die persoon er wel volledig achter staan.
Abortus vanwege financiele redenen (omdat je gewoon te weinig geld heb) lijkt me ook afschuwelijk.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:20:16 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77809816
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wij hadden het daar over maar Gia met haar opmerking niet , die had het over zwangerschappen in het algemeen.
Oh... ik ging er vanuit dat die ook reageerde op je opmerking en de context ervan, maar idd, als het over zwangerschappen in het algemeen is dan is er wel inspraak.
Maar geen veto-recht
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:23:37 #271
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77809943
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Abortus vanwege financiele redenen (omdat je gewoon te weinig geld heb) lijkt me ook afschuwelijk.
Dan komt het weer terug richting het onderwerp: wat is te weinig geld hebben?

Als het betekent dat je (tijdelijk) in de bijstand komt, of langdurig een inkomen uit arbeid op of net boven bijstandsniveau hebt, is dat dan "te weinig geld hebben" om een kind te krijgen?

Ik heb geloof ik minder moeite met een goede zorgzame ouder die wat minder te besteden heeft dan met een ouder die het kind dusdanig kan verwennen dat het niet meer weet waar het vandaag mee moet spelen, maar verder weinig liefde en aandacht geeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 15:26:16 #272
236264 crew  capricia
pi_77810056
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan komt het weer terug richting het onderwerp: wat is te weinig geld hebben?

Als het betekent dat je (tijdelijk) in de bijstand komt, of langdurig een inkomen uit arbeid op of net boven bijstandsniveau hebt, is dat dan "te weinig geld hebben" om een kind te krijgen?

Ik heb geloof ik minder moeite met een goede zorgzame ouder die wat minder te besteden heeft dan met een ouder die het kind dusdanig kan verwennen dat het niet meer weet waar het vandaag mee moet spelen, maar verder weinig liefde en aandacht geeft.
Lag een beetje in het verlengde van welke verkeerde kant ik deze discussie op voelde gaan. Zo van:

"Als jij verkracht bent, dan kies je maar een abortus zodat je gewoon produktief door kunt werken zonder dat je de maatschappij geld kost. Als je toch thuis gaat zitten met je kind als alleenstaande moeder, dan moet je daar zelf maar de consequenties van trekken. Maar wij willen het niet betalen."

Dat gevoel kreeg ik een beetje...(niet bij jou overigens)
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:35:51 #273
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77810438
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:26 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Niets aan te doen

vind ik wel heel zwak antwoord..

waarom zijn die bijstandmoeders dan alleen , vaak omdat ze te veel lasten met zich mee brengen en ook de verkeerde mannen uit zoeken ..
Ze heeft haar eigen neukertje uit gezocht en nu dan nog eens de man de schuld er van krijgen ...

Als het gaat over partner alimentatie dan is er heel veel mensen die zeggen als de vrouw vreemd gaat dat de man dan ook de kosten moet betalen omdat ze er samen voor gekozen hebben , opzich wel vreemd dat als er dan een man er van door gaat omdat hij niet zat te wachten op een kind en de vrouw vaak het kind wil behouden omdat de biologische klok tikt
dan in eens niet schuldig verklaart wordt ..
vreemde wereld hoor ..

Zelfs heb ik ook relaties willen op bouwen met bijstand moeders, om dan het kind gewoon meer zekerheid te geven.
maar als ej dan ziet wat je er voor terug krijgt ..

Ik als werkende de hele dag werken en hun gewoon lekker ahcter de pc zitten en chatten maar niets aan het huis houden doen en als je nog eens thuis komt verwahcten dat ik het eten en zo gaat doen ..

En maar klagen dat ze het zo slecht hebben ...
Maar ondertussen alleen maar in eigen belang denken en niet denken aan de gevolgen voor het kind ...
En kind nemen we hoor je zo vaak zeggen nee dat is niet zo een kind krijg ej en daar zit je niet even aan vast maar heel je leven ....
vind persoonlijk dat als ik alles zo mee gemaakt heb dat de schuld vaak bij de dames ligt die in de bij stand zijn gekomen .
ja vaak de zelfde problemen die ze benoemen , alcoholist , of losse handjes , vreemdgaanders
Maar over de dingen die hun zelf fout hebben gedaan hoor je ze dan niet daar kom je pas achter als je zelf in een relatie zit met zo iemand .

Ja ik ben iemand die ook vind voor wat hoort wat maar de hele dag thuis hangen en niets doen is er voor mij niet bij zeker als je geen werk heb kan je best wel eens wat dingen in het huis doen .....

maar nee als je ze dan hoort als het weer uit is waarom ze het dan weer uitgemaakt hebben , terwijl ik ze de deur heb gewezen ....

ja hoor ik was lui en had nergens geen zin in , nee vind het niet gek als je van half 7 s morgens op je benen staat tot s avonds 7 uur om ook nog het eten te doen en het huis houden terwijl hun vaak alleen maar op de bank zitten tv kijken of achter de pc

En dat er dan nog mensen zijn die dan nog zulk soort dames gaan lopen verdedigen..
oke er zijn wel dames die niet schuldig zijn maar ik moet de eerste nog tegen komen .
  dinsdag 9 februari 2010 @ 15:38:50 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77810561
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:35 schreef RAVW het volgende:
ja hoor ik was lui en had nergens geen zin in , nee vind het niet gek als je van half 7 s morgens op je benen staat tot s avonds 7 uur om ook nog het eten te doen en het huis houden terwijl hun vaak alleen maar op de bank zitten tv kijken of achter de pc.
Oh kut, betrapt.... even snel een was gaan draaien en de vaatwasser uitruimen

BTW, ben je vandaag vrij of is er een andere reden dat je tijd hebt om te FOK!ken??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77810579
quote:

Ik als werkende de hele dag werken en hun gewoon lekker ahcter de pc zitten en chatten maar niets aan het huis houden doen en als je nog eens thuis komt verwahcten dat ik het eten en zo gaat doen ..

Daarom vraagt deze jongen ook altijd op de eerste date naar haar werk (als het even kan al eerder) en bij geen werk is het ook geen relatie, kan ze nog zo leuk zijn. Maar ook dit is toch weer een andere discussie
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 15:41:50 #276
8781 crew  Frutsel
pi_77810735
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:41 schreef Frutsel het volgende:
Zucht
Ja, idioten lopen overal

Gelukkig maar, anders zou de wereld saai zijn
Lid van de MamaSquad
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 15:44:23 #278
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_77810805
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dus? Omdat er zoveel geld mee verspild is en het toch nergens toe leidt ben je het eigenlijk met de dwangarbeidweigeraar eens dat hij niet nutteloos aan het werk gezet hoeft te worden en hij gewoon in de bijstand kan en mag blijven zonder dat er een verplichting tegenover staat?

Ik hou niet van geld verspillen op deze manier en hoop dat er ooit een eçht goed plan komt (mensen zonder startkwalificatie op de arbeidsmarkt d.m.v leer-werkplekken hun diploma te laten behalen is wel een goed traject)

De uitkeringsgerechtigde iets te laten doen voor het geld dat hij/zij ontvangt is totaal geen raar idee máár het is alleen erg jammer als mensen ná die geldinvestering van de gemeente wederom thuis gaat zitten.
De uitstroom die er momenteel is ligt voornamelijk bij de mensen die zelf genoeg hebben van deze *gedwongen* situatie en opeens tóch zelf een reguliere baan kunnen vinden. Voor die kleine groep heeft het dus wel degelijk zin gehad en de rest moet niet miepen want zo zwaar zijn de inspanningen van de uitkeringsgerechtigde die in zo'n traject zitten niet.

Alleen, mijn punt in deze is dat het teveel geld kost.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 15:47:56 #279
236264 crew  capricia
pi_77810943
quote:

[..]

Ik begrijp dat je geen toffe ervaring hebt met een aantal dames. Maar jouw ervaring is toch niet het bewijs dat die hele populatie zo is?
- Goethe, “Faust”
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 15:48:50 #280
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_77810985
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Lag een beetje in het verlengde van welke verkeerde kant ik deze discussie op voelde gaan. Zo van:

"Als jij verkracht bent, dan kies je maar een abortus zodat je gewoon produktief door kunt werken zonder dat je de maatschappij geld kost. Als je toch thuis gaat zitten met je kind als alleenstaande moeder, dan moet je daar zelf maar de consequenties van trekken. Maar wij willen het niet betalen."

Dat gevoel kreeg ik een beetje...(niet bij jou overigens)

Zwanger zijn is geen ziekte hoor. Je kunt zwangerschapsverlof krijgen en daardoor en daarna kun je gewoon werken dus ik weet niet waarom jij begint over het *betalen* van het thuiszitten van die moeder,
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 15:54:55 #281
236264 crew  capricia
pi_77811190
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:48 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zwanger zijn is geen ziekte hoor. Je kunt zwangerschapsverlof krijgen en daardoor en daarna kun je gewoon werken dus ik weet niet waarom jij begint over het *betalen* van het thuiszitten van die moeder,
Huh, waar zeg ik dan dat het een ziekte is?
Moeders met kleine kinderen hebben toch geen sollicitatieplicht? Die mogen toch thuis bij hun kindje zitten als ze daar voor kiezen? (of is dat al weer achterhaald?)
- Goethe, “Faust”
pi_77811335
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Moeders met kleine kinderen hebben toch geen sollicitatieplicht? Die mogen toch thuis bij hun kindje zitten als ze daar voor kiezen? (of is dat al weer achterhaald?)
Nee hoor, daar wordt nog steeds goed gebruik van gemaakt....
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 15:59:36 #283
236264 crew  capricia
pi_77811377
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Nee hoor, daar wordt nog steeds goed gebruik van gemaakt....
Het topic gaat hier toch ook over mensen die thuis zitten?
Of ben ik nou gek aan het worden...
- Goethe, “Faust”
pi_77811887
quote:

[..]

Idealiter wel, sterker nog, liefst pas seks na het huwelijk en scheiden verbieden

Realiteit is dat veel mannen wel 'de melk willen hebben zonder de koe te kopen', dus als er geen relatie is om mee te beginnen, waar haal je dan het recht op inspraak vandaan? En tja, anticonceptie is niet 100% betrouwbaar, zelfs als je alles correct doet, niet ziek was waardoor de effectiviteit vermindert ed .. Waarom zou een man wel de lusten mogen genieten maar bij de lasten niet thuis geven, je zegt gewoon dat je het kind niet wil en klaar ben je? Je kent de risico's toch, lijkt mij, als je die wil vermijden moet je die stekker maar in je broek houden, als je dat niet doet ben jij net zo verantwoordelijk als de vrouw.

Hoe dan ook, dat is allemaal nogal offtopic, het gaat hier om een man die al 18 jaar in de bijstand zit en het vertikt om in een re-integratieproject te werken .. als die al alleenstaande ouder was en cq tot bepaalde hoogte niet volledig inzetbaar op de arbeidsmarkt (verschilt per situatie) is die nu alleenstaande ouder af, het kind is 18 ..
Nou vraag ik me af in hoeverre een 45-jarige man er beter van wordt als die voor een paar maanden kleerhangers in elkaar zet oid, het is niet dat de baantjes daarna voor het oprapen liggen .. maar ja, na 18 jaar heb ik ook zoiets van: lekker puh, je doet het maar, wat jij ervan vindt boeit me absoluut niet

Nah, wil je iets aan die hele situatie veranderen denk ik dat de overheid wat soepeler moet worden met het opnieuw toekennen van bijstand zo dat het mogelijk wordt tijdelijk te werken zonder dat je daarna een eeuwigheid moet wachten voor je weer bijstand krijgt en cq in grote ellende beland .. iets in de trant dat je wel als cliënt blijft ingeschreven en je uitkering wordt opgeschort in de periode dat je werkt, dat dat probleemloos doorloopt als er een tijdje geen werk is (zoals hier in de regio, veel seizoenswerk in de horeca), net zolang tot je een vast contract hebt
pleased to meet you
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:16:20 #285
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77811996
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh kut, betrapt.... even snel een was gaan draaien en de vaatwasser uitruimen

BTW, ben je vandaag vrij of is er een andere reden dat je tijd hebt om te FOK!ken??

3 van de 4 collega's zijn niet komen opdagen het was te koud dus ik ben ook maar om half 3 naar huis gegaan

Was draaien heb ik in het weekend gedaan en ook af wassen hoef ik nog niet vanavond pas na het eten de rest is ook allemaal gebeurd ..
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 16:22:11 #286
236264 crew  capricia
pi_77812226
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:16 schreef RAVW het volgende:

[..]

3 van de 4 collega's zijn niet komen opdagen het was te koud dus ik ben ook maar om half 3 naar huis gegaan

Was draaien heb ik in het weekend gedaan en ook af wassen hoef ik nog niet vanavond pas na het eten de rest is ook allemaal gebeurd ..

Ik wacht tot mijn vent thuis komt van werken en dan vraag ik of hij ff boodschappen wil halen en wil koken...heb geen zin vandaag
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:24:18 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77812314
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het topic gaat hier toch ook over mensen die thuis zitten?
Of ben ik nou gek aan het worden...
Maar die moeders zitten tegenwoordig niet meer thuis kennelijk:
quote:
Als u alleenstaande ouder bent en één of meer kinderen jonger dan 5 jaar hebt, kunt u een ontheffing bij de gemeente aanvragen. De ontheffing duurt zolang uw jongste kind nog geen 5 jaar is, maar nooit langer dan 6 jaar. Als u een tijdelijke ontheffing van de sollicitatieplicht krijgt, dan geldt voor u wel een scholingsplicht.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:24:44 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77812326
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wacht tot mijn vent thuis komt van werken en dan vraag ik of hij ff boodschappen wil halen en wil koken...heb geen zin vandaag
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 16:25:31 #289
236264 crew  capricia
pi_77812355
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar die moeders zitten tegenwoordig niet meer thuis kennelijk:
[..]

Jaha...maar dit topic gaat over mensen die thuis zitten en een uitkering hebben. Niet over mensen die keihard aan het werk zijn.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 16:28:32 #290
8781 crew  Frutsel
pi_77812469
Zijn er ook bijstandsvaders op fok?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:31:57 #291
8369 speknek
Another day another slay
pi_77812608
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:44 schreef Loedertje het volgende:
Alleen, mijn punt in deze is dat het teveel geld kost.
In Japan stikt het van de nutteloze mannetjes die het verkeer regelen, of die je de goede kant opsturen in het metrostation, maakt voor de rest niets uit dat er een bord boven hun hoofd staat die dat ook doet, of ze gewoon bij een kruizing met verkeerslichten worden gestationeerd.

Daar gaat het vooral om oude mannen met een mager pensioen die toch wat extra's willen verdienen en te doen willen hebben.

Ze zijn volstrekt overbodig, maar, veel mensen houden van wat persoonlijk contact op straat en straatcriminaliteit is zo goed als niet bestaand in Japan... Dat komt natuurlijk deels door de cultuur, maar ook omdat op elke hoek van de straat iemand van de overheid gepositioneerd staat.

Lijkt me een goede oplossing, goedkoop, je concurreert geen lagelonen weg, minder criminaliteit.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:33:16 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77812652
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:28 schreef Frutsel het volgende:
Zijn er ook bijstandsvaders op fok?
Je bedoelt mannen wiens vrouw hem en de kinderen achtergelaten heeft terwijl hij zijn carriere volledig opzij gezet had om voor het gezin te kunnen zorgen??

Ik denk dat het er niet veel zijn, maar misschien kun je er een of twee vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 16:40:45 #293
236264 crew  capricia
pi_77812932
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bedoelt mannen wiens vrouw hem en de kinderen achtergelaten heeft terwijl hij zijn carriere volledig opzij gezet had om voor het gezin te kunnen zorgen??

Ik denk dat het er niet veel zijn, maar misschien kun je er een of twee vinden.
Nou, toevallig ken ik een zo'n vader. Das ook een drama hoor. Die man wordt door zijn vrienden ook niet meer serieus als man meer gezien...
(BTW: hij zit hier niet of fok)
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:41:17 #294
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_77812953
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:22 schreef capricia het volgende:

[..]

lol geen zin hebben terwijl de vrouw dan de hele dag thuis is geweest ... er zijn verplichtingen in het leven
denk je dat ik elke dag zin heb om 6 uur op te staan ...

nee dus ik moet er ook uit want ik kan niet tegen mijn vriendin zeggen neem jij het even over vandaag want ik heb geen zin
dat verwacht ik ook niet van iemand die dan de hele dag thuis is om te horen als ik na 8 uur gewerkt heb , dat ik nog van alles moet gaan doen omdat de dame geen zin heeft ..
Ziek zijn of niet de mogelijkheid hebben om weg te gaan is wat anders ...
maar geen zin hebben is voor mijn geen excuus als je de hele dag geen reet heb uitgevoerd.
Geen zin is in mijn ogen dan lui zijn
Als ze daarin tegen het huishouden heeft gedaan of andere dingen wat gedaan moet worden dan is het geen probleem hoor maar niet als er helemaal niets uit haar handen is gekomen
maar gelukkig lopen er ook wel dames rond die het wel doen en ook met plezier en daar kan ik dan wel de waardering voor op brengen .

En als er boodschappen gedaan moet worden kan je ook even bellen als ik op me werk ben dan neem ik het wel mee maar niet wachten tot ik thuis komt ..
maar dat is 9 van de 10 keer is het al dat ik dan de nodige dingen mee neem omdat ik pressies weet wat er in huis is en vaak ook de boodschappen op mijn kosten gedaan moeten worden .
pi_77813226
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 15:54 schreef capricia het volgende:

[..]

je moet gewoon een verantwoordelijke keuze nemen.
als je bent verkracht of een foutje na een 1-night-stand dan moet je gewoon abortus plegen of gewoon niet zeiken als je zelf besluit het kind te houden.

is al erg genoeg dat iedereen zich zomaar kan voortplanten
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:50:19 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77813286
Mooi is, dat... Capricia zo geëmancipeerd dat het niet noodzakelijk haar taak is om boodschappen te doen en te koken en dan is het weer niet goed??

Dan is het ineens weer ouderwets en ongeëmancipeerd wel haar taak?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:52:59 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77813399
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:48 schreef ewouda het volgende:
[..]
je moet gewoon een verantwoordelijke keuze nemen.
als je bent verkracht of een foutje na een 1-night-stand dan moet je gewoon abortus plegen of gewoon niet zeiken als je zelf besluit het kind te houden.

is al erg genoeg dat iedereen zich zomaar kan voortplanten
Ja joh, je wordt verkracht en dan moet je ook nog een operatie ondergaan die nergens voor nodig is?

En als je die ingreep in je lichaam niet wilt ondergaan dan is het "je eigen keuze en veranwoordelijkheid"?
Weer dezelfde kloon zeker
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 16:53:18 #298
236264 crew  capricia
pi_77813412
Ik haal wel wat patat vanavond...
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:54:09 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77813445
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:53 schreef capricia het volgende:
Ik haal wel wat patat vanavond...
Die kan hij toch meenemen als hij boodschappen gaat doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 16:57:33 #300
236264 crew  capricia
pi_77813587
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weer dezelfde kloon zeker
En wij happen er maar weer op in...(heb het al gemeld).
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')