in de bijstand kan dat dus niet meerquote:Op maandag 8 februari 2010 15:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik ken toevallig een verhaal van iemand in de WW, die kreeg een functie aangeboden ergens met een zulks belachelijk laag loon, dat het maandloon minder zou zijn dan de uitkering. Ik neem aan dat je het niet heel verwonderlijk vindt dat diegene die baan niet heeft geaccepteerd.
WW is dan ook 70% van je laatst verdiende loon,quote:Op maandag 8 februari 2010 15:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik ken toevallig een verhaal van iemand in de WW, die kreeg een functie aangeboden ergens met een zulks belachelijk laag loon, dat het maandloon minder zou zijn dan de uitkering. Ik neem aan dat je het niet heel verwonderlijk vindt dat diegene die baan niet heeft geaccepteerd.
Een werkgever die op zoek is naar iemand die langdurig voor hem blijft werken zal idd niet iemand met WO aannemen omdat de werkgever dan weet dat die persoon weg is zodra hij een baan op z'n eigen niveau kan vinden.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:42 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Nuja, dan kan in ieder geval misschien iemand die beter voor die functie geschikt is aan het werk en is "de geschoolde" meteen beschikbaar als er een voor hem geschikte functie voorbij komt.
Overigens ben ik zelf net weer uit de WW, ik heb ook meerdere malen meegemaakt dat bij sollicitaties werd gemeld dat ik overgekwalificeerd was, dus "even een ongeschoold baantje aannemen als geschoolde" is niet altijd vanzelfsprekend.
Als je er eenmaal een jaar inzit denk ik niet dat je er nog makkelijk uitkomt eerlijk gezegd....quote:Op maandag 8 februari 2010 14:59 schreef Frutsel het volgende:
Hoe kan je uberhaupt zo lang in de bijstand zitten als je geestelijk/fysiek gezond bent?
Dat, en vroeger gebeurde het nog wel eens dat een brede jongen gewoon iemand over de balie trok bij de sociale dienst, en dan kreeg hij dus gewoon een uitkering.... terwijl hij op vrijdag- en zaterdagavond bij de deur van de kroeg de uitsmijter stond uit te hangen.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je er eenmaal een jaar inzit denk ik niet dat je er nog makkelijk uitkomt eerlijk gezegd....
Hangt er een beetje van af wat die in die 18 jaar heeft gedaan eigenlijk .. als die de kantjes eraf heeft gelopen meer dan terecht. Als die al die jaren geregeld gesolliciteerd heeft maar dankzij zijn leeftijd/gebrek aan diploma's of whatever gewoon niet aangenomen wordt is die maatregel absurd, ga dan liever iets bedenken waardoor je werkgevers gaat dwingen ook oudere mensen aan te nemen.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:09 schreef Mylene het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van Klophoek en Moussie.
Ik las in een ander topic iets over iemand die naar een sollicitatiegesprek gegaan was op z'n gympen en gelijk was begonnen te roepen dat hij niet met "zwarten" wilde werken en niet onder een vrouw....quote:Op maandag 8 februari 2010 16:16 schreef capricia het volgende:
Je hebt toch van die verplichte banen-markten waar je moet verschijnen als bijstandsgerechtigde.
Hoe komen die mensen hier dan onderuit, vraag ik me af?
Maar als iemand echt niet wil werken, dan kan ie zich ook meteen de eerste dag ziekmelden, of raar op zijn werk verschijnen enzo. Dan heeft dwang ook niet echt zin...quote:Op maandag 8 februari 2010 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik las in een ander topic iets over iemand die naar een sollicitatiegesprek gegaan was op z'n gympen en gelijk was begonnen te roepen dat hij niet met "zwarten" wilde werken en niet onder een vrouw....
Verder las ik nog ergens iets over scholieren die op een stageplek aankomen voor een gesprek met de mededeling "Heb je stage?" en daarbij vergeten zich even voor te stellen of zelfs hun petje maar af te zetten.
Ik kan me zo voorstellen dat de "sollicitant" in beide gevallen weinig kans heeft aangenomen te worden
Hetzelfde kan ik zeggen tegen mensen die enkel 'de linksen' in dit topic roepen.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:33 schreef waht het volgende:
Walgelijke, ondankbare honden.
En dan durven bepaalde personen de 'rechtsen' (wie dat ook moge zijn) de schuld te geven van het uithollen van de sociale zekerheid. Het zijn dit soort mensen zoals in de OP beschreven die de hoofdschuldigen zijn. Over de ruggen van hen die dit soort overheidshulp het hardste nodig hebben.
Zo'n persoon is iedere realiteitszin verloren. Misschien moet die kerel eens wat verder kijken dan z'n neus lang is en realiseren dat hij verdomde veel geluk heeft in een land te wonen waar er überhaupt zoiets bestaat als overheidshulp.
Ben ik met je eens. Het is zelfs nóóit relevant om 'linksen' of 'rechtsen' te roepen.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:42 schreef capricia het volgende:
Ik zie even niet de toegevoegde waarde van het roepen 'de linksen, de rechtsen'.
Uitkeringen omlaag, sterker nog, afschaffen.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:01 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bingo![]()
Dus de lonen omhoog of de uitkeringen omlaag?
Vond het ook niets voor jou om dat te zeggen.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:47 schreef waht het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Het is zelfs nóóit relevant om 'linksen' of 'rechtsen' te roepen.
Maar je ziet, ook ik ben besmet.
Gelijk allemaal maar afschaffen? ABW, ANW, AOW, KB, Stufi, WIA, WW.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Uitkeringen omlaag, sterker nog, afschaffen.
Waarschijnlijk is in ieder geval een van de twee op het moment te druk bezig met een proces tegen de gemeente.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:09 schreef Mylene het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van Klophoek en Moussie.
Je hoeft juist minder lang te werken als je als werkende niet alle uitvreters op je rug mee hoeft te zeulen.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gelijk allemaal maar afschaffen? ABW, ANW, AOW, KB, Stufi, WIA, WW.
Niemand meer een uitkering en allemaal werken tot de dood, en als je niet meer kunt werken dan zorgen dan is je leven dus nutteloos geworden en heb je recht op een Drionnetje
Precies, dan hoef je niet al je premies te betalen, geef mij maar het US model. De sterksten zullen overleven en de paupers vergaan vanzelf. Op naar een 'ras' wat wel wil werkenquote:Op maandag 8 februari 2010 17:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hoeft juist minder lang te werken als je als werkende niet alle uitvreters op je rug mee hoeft te zeulen.
Dus alle groepen die ik noemde zijn uitvreters?? Hoe sociaal....quote:Op maandag 8 februari 2010 17:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je hoeft juist minder lang te werken als je als werkende niet alle uitvreters op je rug mee hoeft te zeulen.
Eigenlijk vind ik vooral de AOW belachelijk. Ongeacht of je arm of rijk bent, je hoeft alleen maar 65 te worden om het automatisch gestort te krijgen. Geen enkele voorwaarde verder.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom verhuis je niet lekker naar de VS, dan kun je zelf ondervinden hoe fantastisch dat systeem is en heb je geen last meer van die "uitvreters" in NL.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies, dan hoef je niet al je premies te betalen, geef mij maar het US model. De sterksten zullen overleven en de paupers vergaan vanzelf. Op naar een 'ras' wat wel wil werken
Nee, jij deed een valse uitspraak door het afschaffen van uitkeringen gelijk te stellen aan werken tot je er bij neervalt. Terwijl het omgekeerde waar is: werkenden moeten juist langer doorwerken om het legioen aan niet-werkenden te blijven onderhouden.quote:Op maandag 8 februari 2010 17:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus alle groepen die ik noemde zijn uitvreters?? Hoe sociaal....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |