abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77772844
Walgelijke, ondankbare honden.

En dan durven bepaalde personen de 'rechtsen' (wie dat ook moge zijn) de schuld te geven van het uithollen van de sociale zekerheid. Het zijn dit soort mensen zoals in de OP beschreven die de hoofdschuldigen zijn. Over de ruggen van hen die dit soort overheidshulp het hardste nodig hebben.

Zo'n persoon is iedere realiteitszin verloren. Misschien moet die kerel eens wat verder kijken dan z'n neus lang is en realiseren dat hij verdomde veel geluk heeft in een land te wonen waar er überhaupt zoiets bestaat als overheidshulp.

The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 16:42:21 #62
236264 crew  capricia
pi_77773214
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:33 schreef waht het volgende:
Walgelijke, ondankbare honden.

En dan durven bepaalde personen de 'rechtsen' (wie dat ook moge zijn) de schuld te geven van het uithollen van de sociale zekerheid. Het zijn dit soort mensen zoals in de OP beschreven die de hoofdschuldigen zijn. Over de ruggen van hen die dit soort overheidshulp het hardste nodig hebben.

Zo'n persoon is iedere realiteitszin verloren. Misschien moet die kerel eens wat verder kijken dan z'n neus lang is en realiseren dat hij verdomde veel geluk heeft in een land te wonen waar er überhaupt zoiets bestaat als overheidshulp.

Hetzelfde kan ik zeggen tegen mensen die enkel 'de linksen' in dit topic roepen.
Ik zie even niet de toegevoegde waarde van het roepen 'de linksen, de rechtsen'.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 16:45:30 #63
8781 crew  Frutsel
pi_77773360
de capricias!
pi_77773461
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:42 schreef capricia het volgende:
Ik zie even niet de toegevoegde waarde van het roepen 'de linksen, de rechtsen'.
Ben ik met je eens. Het is zelfs nóóit relevant om 'linksen' of 'rechtsen' te roepen.
Maar je ziet, ook ik ben besmet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77773520
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Bingo
Dus de lonen omhoog of de uitkeringen omlaag?
Uitkeringen omlaag, sterker nog, afschaffen.
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 16:50:09 #66
236264 crew  capricia
pi_77773591
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:47 schreef waht het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Het is zelfs nóóit relevant om 'linksen' of 'rechtsen' te roepen.
Maar je ziet, ook ik ben besmet.
Vond het ook niets voor jou om dat te zeggen.
Meestal kom jij wel met een betere onderbouwing.
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 16:54:34 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77773819
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:48 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Uitkeringen omlaag, sterker nog, afschaffen.
Gelijk allemaal maar afschaffen? ABW, ANW, AOW, KB, Stufi, WIA, WW.

Niemand meer een uitkering en allemaal werken tot de dood, en als je niet meer kunt werken dan zorgen dan is je leven dus nutteloos geworden en heb je recht op een Drionnetje
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 8 februari 2010 @ 17:03:46 #68
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_77774275
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:09 schreef Mylene het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van Klophoek en Moussie.
Waarschijnlijk is in ieder geval een van de twee op het moment te druk bezig met een proces tegen de gemeente.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:05:48 #69
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_77774385
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gelijk allemaal maar afschaffen? ABW, ANW, AOW, KB, Stufi, WIA, WW.

Niemand meer een uitkering en allemaal werken tot de dood, en als je niet meer kunt werken dan zorgen dan is je leven dus nutteloos geworden en heb je recht op een Drionnetje
Je hoeft juist minder lang te werken als je als werkende niet alle uitvreters op je rug mee hoeft te zeulen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_77774477
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:05 schreef Perrin het volgende:

[..]

Je hoeft juist minder lang te werken als je als werkende niet alle uitvreters op je rug mee hoeft te zeulen.
Precies, dan hoef je niet al je premies te betalen, geef mij maar het US model. De sterksten zullen overleven en de paupers vergaan vanzelf. Op naar een 'ras' wat wel wil werken
  maandag 8 februari 2010 @ 17:10:17 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77774581
quote:
[..]
Dus alle groepen die ik noemde zijn uitvreters?? Hoe sociaal....
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 17:11:29 #72
236264 crew  capricia
pi_77774632
quote:

[..]

Eigenlijk vind ik vooral de AOW belachelijk. Ongeacht of je arm of rijk bent, je hoeft alleen maar 65 te worden om het automatisch gestort te krijgen. Geen enkele voorwaarde verder.
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 17:11:32 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77774635
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:07 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Precies, dan hoef je niet al je premies te betalen, geef mij maar het US model. De sterksten zullen overleven en de paupers vergaan vanzelf. Op naar een 'ras' wat wel wil werken
Waarom verhuis je niet lekker naar de VS, dan kun je zelf ondervinden hoe fantastisch dat systeem is en heb je geen last meer van die "uitvreters" in NL.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 februari 2010 @ 17:13:10 #74
38496 Perrin
pi_77774720
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus alle groepen die ik noemde zijn uitvreters?? Hoe sociaal....
Nee, jij deed een valse uitspraak door het afschaffen van uitkeringen gelijk te stellen aan werken tot je er bij neervalt. Terwijl het omgekeerde waar is: werkenden moeten juist langer doorwerken om het legioen aan niet-werkenden te blijven onderhouden.

En dat er in Nederland veel te veel niet-werkenden zijn, daar twijfel ik idd niet aan.
  maandag 8 februari 2010 @ 17:14:52 #75
8369 speknek
Another day another slay
pi_77774788
Gekort op z'n uitkering? Waarom krijgt hij uberhaupt nog uitkering?

Iemand die zei dat douchehaakjes inzetten bettutelend was: hallo je krijgt er geld voor. Graag of niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_77774848
iedereen die gezond is een dagbesteding, heb je die niet, dan geen uitkering

je kunt nooit normaal werk vinden als je je dagen vult met bank- en/of straathangen

een dagbesteding kan van alles zijn: vrijwilligerswerk, school, studie, solliciteren, ... zolang je maar iets doet om je dagen te vullen, heb je niet aantoonbaar een dagbesteding, dan helemaal geen gratis geld meer
  maandag 8 februari 2010 @ 17:17:33 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77774890
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Eigenlijk vind ik vooral de AOW belachelijk. Ongeacht of je arm of rijk bent, je hoeft alleen maar 65 te worden om het automatisch gestort te krijgen. Geen enkele voorwaarde verder.
Het huidige pensioensysteem is gebaseerd op het feit dat je iig een basisinkomen (AOW) hebt, en niet iedereen boven de 65 is "rijk".
Er zijn nog hele groepen die amper pensioenrechten opgebouwd hebben, en ze wonen ook niet allemaal in een afbetaald huis.

We zijn zelf schuldig aan het feit dat de huizen zo absurd duur geworden zijn: de generaties van voor 1965 konden nog gewoon een huis kopen op 1 inkomen, niet omdat ze veel verdienden, maar omdat de huizenprijzen nou eenmaal gelijk lopen met de betaalcapaciteit van de bewoners, en gezien de meeste gezinnen tegenwoordig uit 2 werkenden bestaan heb je ook 2 inkomens nodig om een simpele eensgezinswoning te kopen, terwijl die 20 jaar geleden nog met 1 inkomen gekocht kon worden.

Het is de huidige generatie 65 plussers dus die een relatief waardevolle woning hebben en daardoor "rijk" zijn, maar dat is voor de volgende generatie ook niet meer zo.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 8 februari 2010 @ 17:20:02 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77774974
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, jij deed een valse uitspraak door het afschaffen van uitkeringen gelijk te stellen aan werken tot je er bij neervalt. Terwijl het omgekeerde waar is: werkenden moeten juist langer doorwerken om het legioen aan niet-werkenden te blijven onderhouden.

En dat er in Nederland veel te veel niet-werkenden zijn, daar twijfel ik idd niet aan.
Als iemand voorstelt uitkeringen af te schaffen dan zou ik niet weten wat er "vals" aan is om ze allemaal even te noemen en te vragen of hij ze idd ook allemaal bedoelt....
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator maandag 8 februari 2010 @ 17:20:25 #79
236264 crew  capricia
pi_77774987
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het huidige pensioensysteem is gebaseerd op het feit dat je iig een basisinkomen (AOW) hebt, en niet iedereen boven de 65 is "rijk".
Er zijn nog hele groepen die amper pensioenrechten opgebouwd hebben, en ze wonen ook niet allemaal in een afbetaald huis.

We zijn zelf schuldig aan het feit dat de huizen zo absurd duur geworden zijn: de generaties van voor 1965 konden nog gewoon een huis kopen op 1 inkomen, niet omdat ze veel verdienden, maar omdat de huizenprijzen nou eenmaal gelijk lopen met de betaalcapaciteit van de bewoners, en gezien de meeste gezinnen tegenwoordig uit 2 werkenden bestaan heb je ook 2 inkomens nodig om een simpele eensgezinswoning te kopen, terwijl die 20 jaar geleden nog met 1 inkomen gekocht kon worden.

Het is de huidige generatie 65 plussers dus die een relatief waardevolle woning hebben en daardoor "rijk" zijn, maar dat is voor de volgende generatie ook niet meer zo.
Ik ben absoluut niet voor het weghalen van het vangnet voor de armen of de minder bedeelden onder ons.
Maar om mensen maar gewoon een uitkering te verstrekken omdat ze 65 geworden zijn, vind ik absurd.

Sws iedereen die meer dan een ton of zo per jaar aan inkomen heeft, hoeft wat mij betreft geen AOW meer te ontvangen. Zelfs de koningin krijg AOW. Maar op de stufi moeten we bezuinigen..
- Goethe, “Faust”
  maandag 8 februari 2010 @ 17:21:49 #80
38496 Perrin
pi_77775030
quote:
Op maandag 8 februari 2010 17:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als iemand voorstelt uitkeringen af te schaffen dan zou ik niet weten wat er "vals" aan is om ze allemaal even te noemen en te vragen of hij ze idd ook allemaal bedoelt....
Waar stel ik voor uitkeringen af te schaffen??? Voorbeelden graag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')