Dat weet ikquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:34 schreef capricia het volgende:
[..]
We hadden het over een gezin met 1400 euro netto waarbij de man fulltime werkt...
Das vaak toch meer een keuze. Bovendien zet er vaak stiekem nog wel veel geld in die bakstenen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat weet ik
Maar zijn diegenen in het te dure huis niet net zo hard afhankelijk van hun toeslag??
Die heet dan toevallig HRA, maar zonder zouden ze ook vaak niet kunnen...
Maar als ze die toeslag niet zouden krijgen dan hadden ze elders bakstenen moeten kopen, want dan zijn de huidige bakstenen te duur.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Das vaak toch meer een keuze. Bovendien zet er vaak stiekem nog wel veel geld in die bakstenen.
Het is bekend hoor wat jij schrijft.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als ze die toeslag niet zouden krijgen dan hadden ze elders bakstenen moeten kopen, want dan zijn de huidige bakstenen te duur.
Waarmee ik maar probeer aan te geven dat er veel meer mensen gebruik maken van "toeslagen" dan werkelijk nodig is, maar daar maken de gebruikers zich ineens niet zo druk om, terwijl het kennelijk niet meer dan normaal is dat een alleenstaande moeder die 30 uur werkt ieder dubbeltje 5 keer moet omdraaien, had ze kennelijk maar meer moeten gaan werken....
De HRA ook afschaffen.....worden de huizen ook weer wat goedkoper! Maar waarom is de moeder eigenlijk alleen? Waar is de vader in dit verhaal? Is moeder gescheiden? Zo ja, waar is de partner en kinderalimentatie? Zo nee, hoe kom je aan een kind? (en ja ik weet hoe kindjes gemaakt wordenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als ze die toeslag niet zouden krijgen dan hadden ze elders bakstenen moeten kopen, want dan zijn de huidige bakstenen te duur.
Waarmee ik maar probeer aan te geven dat er veel meer mensen gebruik maken van "toeslagen" dan werkelijk nodig is, maar daar maken de gebruikers zich ineens niet zo druk om, terwijl het kennelijk niet meer dan normaal is dat een alleenstaande moeder die 30 uur werkt ieder dubbeltje 5 keer moet omdraaien, had ze kennelijk maar meer moeten gaan werken....
Naast het feit dat je die bijna niet meer kan kopen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja zo kan ik er nog een paar...... blijft een gotspe dat dit wordt gedaan. Optyfen met die luxe. Wat is er mis met een CRT ?
Wat dacht je van aanschaffen zonder bijzondere bijstand. Gewoon voor drie geeltjes op marktplaats.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Naast het feit dat je die bijna niet meer kan kopen?
En ja, ik weet dat je een tweedehandse kan kopen, maar omdat die niet onder de NIBUD-normen witgoedregeling bijzondere bijstand valt, mag je die dus letterlijk uit je mond sparen van je bestaansminimum.
Er zijn zoveel redenen waarom de moeder alleen is en de vader amper of niet in beeld is, en dat mag dan misschien niet handig zijn van moeder, maar als het kind er is, dan is het er en gaat het niet meer weg.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De HRA ook afschaffen.....worden de huizen ook weer wat goedkoper! Maar waarom is de moeder eigenlijk alleen? Waar is de vader in dit verhaal? Is moeder gescheiden? Zo ja, waar is de partner en kinderalimentatie? Zo nee, hoe kom je aan een kind? (en ja ik weet hoe kindjes gemaakt worden)
Waarom moeders alleen is verschilt per geval, uiteraard. Maar als er kinderalimentatie wordt betaald wordt dat bedrag afgetrokken van de bijstandsuitkeringquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De HRA ook afschaffen.....worden de huizen ook weer wat goedkoper! Maar waarom is de moeder eigenlijk alleen? Waar is de vader in dit verhaal? Is moeder gescheiden? Zo ja, waar is de partner en kinderalimentatie? Zo nee, hoe kom je aan een kind? (en ja ik weet hoe kindjes gemaakt worden)
Ik zou dan wat meer achter de vader aanzitten en daar geld vandaan halen ipv de belastingbetaler te laten opdraaien voor het falen van de moeder/ouders. Of natuurlijk vooraf nadenken.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn zoveel redenen waarom de moeder alleen is en de vader amper of niet in beeld is, en dat mag dan misschien niet handig zijn van moeder, maar als het kind er is, dan is het er en gaat het niet meer weg.
Misschien heeft vader onvoldoende inkomsten?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zou dan wat meer achter de vader aanzitten en daar geld vandaan halen ipv de belastingbetaler te laten opdraaien voor het falen van de moeder/ouders. Of natuurlijk vooraf nadenken.
En dat doe je dan eens per maand of zo, van die 150-200 euro die je overhoud na het betalen van je vaste lasten?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wat dacht je van aanschaffen zonder bijzondere bijstand. Gewoon voor drie geeltjes op marktplaats.
En dan ga je je marktplaatsspulletjes met openbaarvervoer ophalen, want dat kost ook niets...Wordt gezellig in de bus.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:57 schreef moussie het volgende:
[..]
En dat doe je dan eens per maand of zo, van die 150-200 euro die je overhoud na het betalen van je vaste lasten?
Alleen is de gemeente behoorlijk veel geld kwijt om iemand te plaatsen op zo'n subsidieplek en dat mag jij dan weer fijn gaan betalenquote:Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef Gia het volgende:
[..]
?
Bijstand is meer dan een minimumloon voor 20 uur werken. Behoorlijk wat meer.
Oftewel, iemand in de bijstand die 20 uur werkt in het kader van work-first, heeft meer dan iemand die gewoon een baantje voor 20 uur heeft met een minimumloon.
Het slaat dus nergens op om meer te willen hebben dan bijstand voor 20 uur werken.
Gebleken is inmiddels allang dat er veel mensen na zo'n traject NIET uitstromen naar een reguliere baan zodat het de Gemeente wederom geld kostquote:Hiervan zou sprake zijn als de man moest meedoen aan een project dat hem geen enkel perspectief zou bieden om in de toekomst een geschikte baan te vinden.
Ja natuurlijk, je hebt als moeder goede reden om niets met de vader te maken te willen hebben (de sex waardoor je zwanger werd was niet met je instemming bijvoorbeeld) en dan moet je dankzij de overheid diezelfde vader grond geven om omgangsrecht te eisen??quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zou dan wat meer achter de vader aanzitten en daar geld vandaan halen ipv de belastingbetaler te laten opdraaien voor het falen van de moeder/ouders. Of natuurlijk vooraf nadenken.
Het zal je waarschijnlijk verbazen, maar de meeste mensen denken heel goed na voor ze aan kinderen beginnen. Maar kan jij nu al voorzien of jij over 15 jaar werk hebt, je relatie nog steeds stabiel is, jij en je partner gezond zijn? Dacht het niet ..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
nah, je neemt zo'n bakbeest van een TV toch gewoon mee op de bagagedrager van je fiets?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan ga je je marktplaatsspulletjes met openbaarvervoer ophalen, want dat kost ook niets...Wordt gezellig in de bus.
Ik zet m gewoon op de achterbank van m'n auto, maar ik weet niet of ik bereid zou zijn het ding bij iemand te bezorgen als hij mijn TV koopt, ik zou er overigens wel voor openstaan als het in de buurt was en ik niet zou hoeven tillen, dat dan wel weer.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:06 schreef moussie het volgende:
[..]
nah, je neemt zo'n bakbeest van een TV toch gewoon mee op de bagagedrager van je fiets?
Doe ik met een wasmachine van marktplaats ook altijd als ik in de bijstand zit.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:06 schreef moussie het volgende:
[..]
nah, je neemt zo'n bakbeest van een TV toch gewoon mee op de bagagedrager van je fiets?
De afdeling *verhaal* van de Sociale Dienst klopt wel wegelijk aan bij de biologische vader om een gedeelte van zijn bijdrage te innenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De uitkering is minimaal het WML, dus zo laag zal het wel niet geweest zijn.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik ken toevallig een verhaal van iemand in de WW, die kreeg een functie aangeboden ergens met een zulks belachelijk laag loon, dat het maandloon minder zou zijn dan de uitkering. Ik neem aan dat je het niet heel verwonderlijk vindt dat diegene die baan niet heeft geaccepteerd.
Ik gaf een voorbeeld van een alleenstaande moeder die 30 uur werkt en ieder dubbeltje 5 keer moet omdraaien, gezien de meesten net iets meer dan het WML verdienen is de kans groot dat die alleenstaande moeder boven de bijstandsgrens zit met haar inkomsten, en er dus geen sociale dienst is die verhaalt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De afdeling *verhaal* van de Sociale Dienst klopt wel wegelijk aan bij de biologische vader om een gedeelte van zijn bijdrage te innenProbleem is vaak dat pa ook in de bijstand zit en er dus vaak niets valt te halen .
Overiegsn schiet de moeder dáár weinig mee op omdat ze *gewoon* d'r maandelijkse uitkering van de Sociale Dienst blijft ontvangen, ongeacht of pa nu wel of niet meebetaald aan die uitkering.
Euhm, komt dat niet in de praktijk neer op 'niet doen', je TV loopt immers niet vanzelf naar je auto?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zet m gewoon op de achterbank van m'n auto, maar ik weet niet of ik bereid zou zijn het ding bij iemand te bezorgen als hij mijn TV koopt, ik zou er overigens wel voor openstaan als het in de buurt was en ik niet zou hoeven tillen, dat dan wel weer.
Als ik zwanger zou raken zonder mijn instemming is abortus overigens een heel goede optie.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, je hebt als moeder goede reden om niets met de vader te maken te willen hebben (de sex waardoor je zwanger werd was niet met je instemming bijvoorbeeld) en dan moet je dankzij de overheid diezelfde vader grond geven om omgangsrecht te eisen??
Dat dacht ik niet.
En nee, abortus is geen achteraf anti-conceptie.
Ik ben ook erg hard in mijn mening over mannen die vrouwen ongewenst zwanger maken. Maar ja, das off topic.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als ik zwanger zou raken zonder mijn instemming is abortus overigens een heel goede optie.
Ik ben overigens heel hard in mijn mening over vrouwen die 'per ongeluk' zwanger worden maar dat is buiten deze discussie, laten we het 'gezellig' houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |