abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:37:59 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77803528
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:34 schreef capricia het volgende:
[..]
We hadden het over een gezin met 1400 euro netto waarbij de man fulltime werkt...
Dat weet ik

Maar zijn diegenen in het te dure huis niet net zo hard afhankelijk van hun toeslag??
Die heet dan toevallig HRA, maar zonder zouden ze ook vaak niet kunnen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:39:29 #202
236264 crew  capricia
pi_77803601
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat weet ik

Maar zijn diegenen in het te dure huis niet net zo hard afhankelijk van hun toeslag??
Die heet dan toevallig HRA, maar zonder zouden ze ook vaak niet kunnen...
Das vaak toch meer een keuze. Bovendien zet er vaak stiekem nog wel veel geld in die bakstenen.

Bovendien zijn er veel van dat soort mensen die toch wel okay zitten qua geld, en het inleveren van een extra wintersportvakantie vind ik net even iets ander tellen dan wat dat gezin met 1400 netto in zou kunnen leveren als er een subsidie weg zou vallen.

Maar ben het met je eens dat HRA gewoon subsidies zijn. Allee gelden die in een stuk mindere mate, of eigenlijk niet, voor mensen aan de onderkant..
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:43:50 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77803744
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Das vaak toch meer een keuze. Bovendien zet er vaak stiekem nog wel veel geld in die bakstenen.
Maar als ze die toeslag niet zouden krijgen dan hadden ze elders bakstenen moeten kopen, want dan zijn de huidige bakstenen te duur.

Waarmee ik maar probeer aan te geven dat er veel meer mensen gebruik maken van "toeslagen" dan werkelijk nodig is, maar daar maken de gebruikers zich ineens niet zo druk om, terwijl het kennelijk niet meer dan normaal is dat een alleenstaande moeder die 30 uur werkt ieder dubbeltje 5 keer moet omdraaien, had ze kennelijk maar meer moeten gaan werken....
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:46:05 #204
236264 crew  capricia
pi_77803829
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als ze die toeslag niet zouden krijgen dan hadden ze elders bakstenen moeten kopen, want dan zijn de huidige bakstenen te duur.

Waarmee ik maar probeer aan te geven dat er veel meer mensen gebruik maken van "toeslagen" dan werkelijk nodig is, maar daar maken de gebruikers zich ineens niet zo druk om, terwijl het kennelijk niet meer dan normaal is dat een alleenstaande moeder die 30 uur werkt ieder dubbeltje 5 keer moet omdraaien, had ze kennelijk maar meer moeten gaan werken....
Het is bekend hoor wat jij schrijft.
En dat over die werkende moeder komt niet bij mij vandaan. Want ook dat versta ik onder 'working poor'. Mensen die gewoon zo veel mogelijk werken, en altijd arm zullen blijven. Ook al gaan ze goed met hun geld om. Mensen die altijd ieder dubbeltje om moeten draaien.
- Goethe, “Faust”
pi_77803872
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

De HRA ook afschaffen.....worden de huizen ook weer wat goedkoper! Maar waarom is de moeder eigenlijk alleen? Waar is de vader in dit verhaal? Is moeder gescheiden? Zo ja, waar is de partner en kinderalimentatie? Zo nee, hoe kom je aan een kind? (en ja ik weet hoe kindjes gemaakt worden )
pi_77804003
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja zo kan ik er nog een paar...... blijft een gotspe dat dit wordt gedaan. Optyfen met die luxe. Wat is er mis met een CRT ?
Naast het feit dat je die bijna niet meer kan kopen?
En ja, ik weet dat je een tweedehandse kan kopen, maar omdat die niet onder de NIBUD-normen witgoedregeling bijzondere bijstand valt, mag je die dus letterlijk uit je mond sparen van je bestaansminimum.
pleased to meet you
pi_77804050
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Naast het feit dat je die bijna niet meer kan kopen?
En ja, ik weet dat je een tweedehandse kan kopen, maar omdat die niet onder de NIBUD-normen witgoedregeling bijzondere bijstand valt, mag je die dus letterlijk uit je mond sparen van je bestaansminimum.
Wat dacht je van aanschaffen zonder bijzondere bijstand. Gewoon voor drie geeltjes op marktplaats.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 12:54:04 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77804157
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De HRA ook afschaffen.....worden de huizen ook weer wat goedkoper! Maar waarom is de moeder eigenlijk alleen? Waar is de vader in dit verhaal? Is moeder gescheiden? Zo ja, waar is de partner en kinderalimentatie? Zo nee, hoe kom je aan een kind? (en ja ik weet hoe kindjes gemaakt worden )
Er zijn zoveel redenen waarom de moeder alleen is en de vader amper of niet in beeld is, en dat mag dan misschien niet handig zijn van moeder, maar als het kind er is, dan is het er en gaat het niet meer weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77804202
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Waarom moeders alleen is verschilt per geval, uiteraard. Maar als er kinderalimentatie wordt betaald wordt dat bedrag afgetrokken van de bijstandsuitkering
pleased to meet you
pi_77804226
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn zoveel redenen waarom de moeder alleen is en de vader amper of niet in beeld is, en dat mag dan misschien niet handig zijn van moeder, maar als het kind er is, dan is het er en gaat het niet meer weg.
Ik zou dan wat meer achter de vader aanzitten en daar geld vandaan halen ipv de belastingbetaler te laten opdraaien voor het falen van de moeder/ouders. Of natuurlijk vooraf nadenken.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:56:42 #211
236264 crew  capricia
pi_77804270
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik zou dan wat meer achter de vader aanzitten en daar geld vandaan halen ipv de belastingbetaler te laten opdraaien voor het falen van de moeder/ouders. Of natuurlijk vooraf nadenken.
Misschien heeft vader onvoldoende inkomsten?
- Goethe, “Faust”
pi_77804288
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Wat dacht je van aanschaffen zonder bijzondere bijstand. Gewoon voor drie geeltjes op marktplaats.
En dat doe je dan eens per maand of zo, van die 150-200 euro die je overhoud na het betalen van je vaste lasten?
pleased to meet you
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 12:59:24 #213
236264 crew  capricia
pi_77804374
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:57 schreef moussie het volgende:

[..]

En dat doe je dan eens per maand of zo, van die 150-200 euro die je overhoud na het betalen van je vaste lasten?
En dan ga je je marktplaatsspulletjes met openbaarvervoer ophalen, want dat kost ook niets...Wordt gezellig in de bus.
- Goethe, “Faust”
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 12:59:29 #214
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_77804378
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef Gia het volgende:

[..]

?
Bijstand is meer dan een minimumloon voor 20 uur werken. Behoorlijk wat meer.
Oftewel, iemand in de bijstand die 20 uur werkt in het kader van work-first, heeft meer dan iemand die gewoon een baantje voor 20 uur heeft met een minimumloon.

Het slaat dus nergens op om meer te willen hebben dan bijstand voor 20 uur werken.
Alleen is de gemeente behoorlijk veel geld kwijt om iemand te plaatsen op zo'n subsidieplek en dat mag jij dan weer fijn gaan betalen
quote:
Hiervan zou sprake zijn als de man moest meedoen aan een project dat hem geen enkel perspectief zou bieden om in de toekomst een geschikte baan te vinden.
Gebleken is inmiddels allang dat er veel mensen na zo'n traject NIET uitstromen naar een reguliere baan zodat het de Gemeente wederom geld kost
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:00:14 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77804410
quote:
[..]
Ja natuurlijk, je hebt als moeder goede reden om niets met de vader te maken te willen hebben (de sex waardoor je zwanger werd was niet met je instemming bijvoorbeeld) en dan moet je dankzij de overheid diezelfde vader grond geven om omgangsrecht te eisen??
Dat dacht ik niet.

En nee, abortus is geen achteraf anti-conceptie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77804582
quote:

[..]

Het zal je waarschijnlijk verbazen, maar de meeste mensen denken heel goed na voor ze aan kinderen beginnen. Maar kan jij nu al voorzien of jij over 15 jaar werk hebt, je relatie nog steeds stabiel is, jij en je partner gezond zijn? Dacht het niet ..
pleased to meet you
pi_77804658
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 12:59 schreef capricia het volgende:

[..]

En dan ga je je marktplaatsspulletjes met openbaarvervoer ophalen, want dat kost ook niets...Wordt gezellig in de bus.
nah, je neemt zo'n bakbeest van een TV toch gewoon mee op de bagagedrager van je fiets?
pleased to meet you
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:08:27 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77804733
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:06 schreef moussie het volgende:
[..]
nah, je neemt zo'n bakbeest van een TV toch gewoon mee op de bagagedrager van je fiets?
Ik zet m gewoon op de achterbank van m'n auto, maar ik weet niet of ik bereid zou zijn het ding bij iemand te bezorgen als hij mijn TV koopt, ik zou er overigens wel voor openstaan als het in de buurt was en ik niet zou hoeven tillen, dat dan wel weer.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 13:09:22 #219
236264 crew  capricia
pi_77804757
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:06 schreef moussie het volgende:

[..]

Doe ik met een wasmachine van marktplaats ook altijd als ik in de bijstand zit.
Heb ik meteen recht op een nieuwe fiets..
- Goethe, “Faust”
  † In Memoriam † dinsdag 9 februari 2010 @ 13:27:32 #220
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_77805488
quote:

[..]

De afdeling *verhaal* van de Sociale Dienst klopt wel wegelijk aan bij de biologische vader om een gedeelte van zijn bijdrage te innen Probleem is vaak dat pa ook in de bijstand zit en er dus vaak niets valt te halen .
Overiegsn schiet de moeder dáár weinig mee op omdat ze *gewoon* d'r maandelijkse uitkering van de Sociale Dienst blijft ontvangen, ongeacht of pa nu wel of niet meebetaald aan die uitkering.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:27:49 #221
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77805504
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik ken toevallig een verhaal van iemand in de WW, die kreeg een functie aangeboden ergens met een zulks belachelijk laag loon, dat het maandloon minder zou zijn dan de uitkering. Ik neem aan dat je het niet heel verwonderlijk vindt dat diegene die baan niet heeft geaccepteerd.
De uitkering is minimaal het WML, dus zo laag zal het wel niet geweest zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:33:05 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77805689
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De afdeling *verhaal* van de Sociale Dienst klopt wel wegelijk aan bij de biologische vader om een gedeelte van zijn bijdrage te innen Probleem is vaak dat pa ook in de bijstand zit en er dus vaak niets valt te halen .
Overiegsn schiet de moeder dáár weinig mee op omdat ze *gewoon* d'r maandelijkse uitkering van de Sociale Dienst blijft ontvangen, ongeacht of pa nu wel of niet meebetaald aan die uitkering.
Ik gaf een voorbeeld van een alleenstaande moeder die 30 uur werkt en ieder dubbeltje 5 keer moet omdraaien, gezien de meesten net iets meer dan het WML verdienen is de kans groot dat die alleenstaande moeder boven de bijstandsgrens zit met haar inkomsten, en er dus geen sociale dienst is die verhaalt.
Neemt echter niet weg dat je ook met een inkomen boven de bijstandsgrens wel zo krap kunt zitten dat je ieder dubbeltje om moet draaien.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77806055
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zet m gewoon op de achterbank van m'n auto, maar ik weet niet of ik bereid zou zijn het ding bij iemand te bezorgen als hij mijn TV koopt, ik zou er overigens wel voor openstaan als het in de buurt was en ik niet zou hoeven tillen, dat dan wel weer.
Euhm, komt dat niet in de praktijk neer op 'niet doen', je TV loopt immers niet vanzelf naar je auto?
Ik kan zo'n ding nog niet eens tillen in m'n eentje, ook niet toen ik nog gezond was, daarvoor ben ik te klein gebouwd, ik heb geen auto dus wat dan? Een (opgeknapte) TV van de kringloopwinkel en dan thuis laten bezorgen voor 25 euro zou voor mij de enige optie zijn, dus dat kost mij 100 euro bij elkaar, en als ik pech heb gaat die TV over 3 maanden (net na afloop van de 'garantie') kapot. En die 100 euro, die moet je echt letterlijk uit je mond sparen, van die 150-200 euro die je per maand overhoud om van te leven/kleden etc.
pleased to meet you
pi_77806365
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, je hebt als moeder goede reden om niets met de vader te maken te willen hebben (de sex waardoor je zwanger werd was niet met je instemming bijvoorbeeld) en dan moet je dankzij de overheid diezelfde vader grond geven om omgangsrecht te eisen??
Dat dacht ik niet.

En nee, abortus is geen achteraf anti-conceptie.
Als ik zwanger zou raken zonder mijn instemming is abortus overigens een heel goede optie.

Ik ben overigens heel hard in mijn mening over vrouwen die 'per ongeluk' zwanger worden maar dat is buiten deze discussie , laten we het 'gezellig' houden.

Mijn mening over gezinnen waar vader én moeder bijstand ontvangen is zo mogelijk nog harder .... dan vraag ik mij af waarom je uberhaubt aan kinderen begint. Dat is bijna kindermishandeling als je bij voorbaat al weet dat je kind zonder hulp geen 'normale' opvoeding kan krijgen.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 13:49:29 #225
236264 crew  capricia
pi_77806415
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als ik zwanger zou raken zonder mijn instemming is abortus overigens een heel goede optie.

Ik ben overigens heel hard in mijn mening over vrouwen die 'per ongeluk' zwanger worden maar dat is buiten deze discussie , laten we het 'gezellig' houden.
Ik ben ook erg hard in mijn mening over mannen die vrouwen ongewenst zwanger maken. Maar ja, das off topic.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')