blijkbaar is dat dus niet van toepassing voor iedere gemeentequote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt een pc als 1e levensbehoefte gezien en benodigd bij solliciteren, kortom die krijg je van de gemeente. PLUS gratis internet.
Heb je daar ook een bron van dat dit overal zo is in Nederland, of roep je maar wat?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Tegenwoordig wordt een pc als 1e levensbehoefte gezien en benodigd bij solliciteren, kortom die krijg je van de gemeente. PLUS gratis internet.
In welke gemeenten krijg je zomaar een pc als alleenstaande in de bijstand dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:54 schreef speknek het volgende:
Verschilt inderdaad per gemeente wat wel en niet als bijzondere bijstand vergoed wordt, tvs en pcs zijn niet standaard.
http://www.hilversum.nl/live/index.jsp?nav=397&loc=1498082&det=206861quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:00 schreef capricia het volgende:
[..]
In welke gemeenten krijg je zomaar een pc als alleenstaande in de bijstand dan?
Serieuze vraag..
D'r staat niet of het gezinnen of alleenstaanden zijn. Enkel dat ze een traject volgen naar werk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:03 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
http://www.hilversum.nl/live/index.jsp?nav=397&loc=1498082&det=206861
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat in NL ook het aantal "working poor" hard aan het stijgen is.
Mensen die dus wel gewoon 40+ uur in de week werken, maar nauwelijks meer dan minimumloon verdienen en hun hele leven arm blijven.
Voor een bijstandsgezin met kinderen op de middelbare school. Kan me daar nog wel iets bij voorstellen..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:03 schreef speknek het volgende:
Smallingerland bijvoorbeeld
eerste google hit
Het gaat er natuurlijk altijd om hoe zuinig je kunt leven etc.quote:
Minima hebben ook recht op een flatscreen aan de muur.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 11:44 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
bronquote:'Veel meer gemeenten geven minima lcd-televisie'
Niet alleen in Groningen geeft de Sociale Dienst minima 450 euro om een nieuwe flatscreen te kopen, ook gemeenten als Nijmegen en Bloemendaal blijken royaal voor inwoners met een laag inkomen die een kapotte televisie hebben.
Volgens gemeente Nijmegen is alleen nieuwe flatscreen duurzaam genoeg
Maandag meldde lokale zender RTV Noord dat de SP in Groningen vindt dat Groningers met een laag inkomen recht hebben op een nieuwe lcd-televisie 'omdat het een ramp is als de oude kapot gaat'. De gemeente heeft de vergoeding hiervoor daarom opgetrokken van 170 naar 450 euro.
Niet duurzaam
Gratis dagblad De Pers schrijft vandaag dat Groningen geen uitzondering is. Ook in het traditioneel linkse Nijmegen geeft de gemeente minima 450 euro om een nieuwe breedbeeldtelevisie te kopen.
De aanschaf van een tweedehands-televisie van internetsite Marktplaats wordt echter niet vergoed, omdat die niet duurzaam genoeg is.
'Apparaten die daar te koop staan voldoen niet,' zegt Marij Delissen van de gemeente tegen de krant, 'televisies moeten duurzaam zijn en er moet garantie op zitten.' Minima moeten in Nijmegen wel naar de elektronicawinkel waarmee de gemeente samenwerkt.
Bewijs
In de Noord-Hollandse gemeenten Heemstede en Bloemendaal wordt een televisie ook gezien als 'een noodzakelijk iets', zegt ambtenaar Bas Disseldorp namens de Sociale Dienst van die gemeenten. Hij wijst op 'allerlei jurisprudentie' waarin dat is bepaald.
Volgens Disseldorp hoeven mensen met een laag inkomen niet te bewijzen dat hun oude televisie het niet meer doet: 'Als het om hele dure dingen gaat, zoals een wasmachine, willen we nog wel eens vragen naar een verklaring van een reparateur. Maar meestal niet.'
Damn...daar moet ik je een week of zo voor werken: 450 euro!quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:10 schreef Mylene het volgende:
[..]
Minima hebben ook recht op een flatscreen aan de muur.
[..]
bron
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk altijd om hoe zuinig je kunt leven etc.
Geen idee of er een objectieve maatstaf bestaat voor wat je onder 'working poor' moet verstaan.
Maar zelf denk ik dan bijv. aan een gezin met 2 kinderen waarbij alleen de vader werkt, en iets boven minimumloon verdient of zo.
Dat je een heel gezin draaiende moet houden op 1400 netto in de maand of zo.
Vind je dat niet raar dan? Mensen die 40+ uren in de week werken en dan nog afhankelijk zijn van die 'berg toeslagen en extraatjes'. Dat klopt toch niet?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:14 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
met als gevolg? dat je niet elk jaar op vakantie kunt?
met zo'n salaris zitten er ook nog een berg toeslagen en extraatjes in, dus echt 'poor' kun je dat nooit noemen
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind je dat niet raar dan? Mensen die 40+ uren in de werken en dan nog afhankelijk zijn van die 'berg toeslagen en extraatjes'. Dat klopt toch niet?
Alleen al het feit dat een partij als de PvdD met twee zetels in de Kamer zit, geeft voor mij meer dan voldoende aan hoe weinig écht grote problemen we hier hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:14 schreef Scorpie het volgende:
Life is good in Nederland zeg.
Nou dan ben in mijn ogen wel working poor hoor. Als je afhankelijk bent van allerlei toeslagen...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:27 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
we hadden het over 'poor', niet of het klopt dat er toeslagen bestaan
Of er is gewoon een groep mensen wat zich meer van dierenleed dan van mensenleed aantrekt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Alleen al het feit dat een partij als de PvdD met twee zetels in de Kamer zit, geeft voor mij meer dan voldoende aan hoe weinig écht grote problemen we hier hebben.
Oh, okay, dus als ik minimaal 5 jaar kansloos ben dan maak ik kans op een flatscreen??quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Moet je wel eerst 5 jaar in de bijstand zitten
Ja das waar, aan de andere kant zijn er ook genoeg die in een te duur huis wonen dankzij de HRA, maar als je dat gaat vergelijken met een toeslag dan worden ze boosquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou dan ben in mijn ogen wel working poor hoor. Als je afhankelijk bent van allerlei toeslagen...
Ja zo kan ik er nog een paar...... blijft een gotspe dat dit wordt gedaan. Optyfen met die luxe. Wat is er mis met een CRT ?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Moet je wel eerst 5 jaar in de bijstand zitten
We hadden het over een gezin met 1400 euro netto waarbij de man fulltime werkt...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja das waar, aan de andere kant zijn er ook genoeg die in een te duur huis wonen dankzij de HRA, maar als je dat gaat vergelijken met een toeslag dan worden ze boos
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |