Dat weet ikquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:34 schreef capricia het volgende:
[..]
We hadden het over een gezin met 1400 euro netto waarbij de man fulltime werkt...
Das vaak toch meer een keuze. Bovendien zet er vaak stiekem nog wel veel geld in die bakstenen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat weet ik
Maar zijn diegenen in het te dure huis niet net zo hard afhankelijk van hun toeslag??
Die heet dan toevallig HRA, maar zonder zouden ze ook vaak niet kunnen...
Maar als ze die toeslag niet zouden krijgen dan hadden ze elders bakstenen moeten kopen, want dan zijn de huidige bakstenen te duur.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Das vaak toch meer een keuze. Bovendien zet er vaak stiekem nog wel veel geld in die bakstenen.
Het is bekend hoor wat jij schrijft.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als ze die toeslag niet zouden krijgen dan hadden ze elders bakstenen moeten kopen, want dan zijn de huidige bakstenen te duur.
Waarmee ik maar probeer aan te geven dat er veel meer mensen gebruik maken van "toeslagen" dan werkelijk nodig is, maar daar maken de gebruikers zich ineens niet zo druk om, terwijl het kennelijk niet meer dan normaal is dat een alleenstaande moeder die 30 uur werkt ieder dubbeltje 5 keer moet omdraaien, had ze kennelijk maar meer moeten gaan werken....
De HRA ook afschaffen.....worden de huizen ook weer wat goedkoper! Maar waarom is de moeder eigenlijk alleen? Waar is de vader in dit verhaal? Is moeder gescheiden? Zo ja, waar is de partner en kinderalimentatie? Zo nee, hoe kom je aan een kind? (en ja ik weet hoe kindjes gemaakt wordenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar als ze die toeslag niet zouden krijgen dan hadden ze elders bakstenen moeten kopen, want dan zijn de huidige bakstenen te duur.
Waarmee ik maar probeer aan te geven dat er veel meer mensen gebruik maken van "toeslagen" dan werkelijk nodig is, maar daar maken de gebruikers zich ineens niet zo druk om, terwijl het kennelijk niet meer dan normaal is dat een alleenstaande moeder die 30 uur werkt ieder dubbeltje 5 keer moet omdraaien, had ze kennelijk maar meer moeten gaan werken....
Naast het feit dat je die bijna niet meer kan kopen?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja zo kan ik er nog een paar...... blijft een gotspe dat dit wordt gedaan. Optyfen met die luxe. Wat is er mis met een CRT ?
Wat dacht je van aanschaffen zonder bijzondere bijstand. Gewoon voor drie geeltjes op marktplaats.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Naast het feit dat je die bijna niet meer kan kopen?
En ja, ik weet dat je een tweedehandse kan kopen, maar omdat die niet onder de NIBUD-normen witgoedregeling bijzondere bijstand valt, mag je die dus letterlijk uit je mond sparen van je bestaansminimum.
Er zijn zoveel redenen waarom de moeder alleen is en de vader amper of niet in beeld is, en dat mag dan misschien niet handig zijn van moeder, maar als het kind er is, dan is het er en gaat het niet meer weg.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De HRA ook afschaffen.....worden de huizen ook weer wat goedkoper! Maar waarom is de moeder eigenlijk alleen? Waar is de vader in dit verhaal? Is moeder gescheiden? Zo ja, waar is de partner en kinderalimentatie? Zo nee, hoe kom je aan een kind? (en ja ik weet hoe kindjes gemaakt worden)
Waarom moeders alleen is verschilt per geval, uiteraard. Maar als er kinderalimentatie wordt betaald wordt dat bedrag afgetrokken van de bijstandsuitkeringquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:46 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De HRA ook afschaffen.....worden de huizen ook weer wat goedkoper! Maar waarom is de moeder eigenlijk alleen? Waar is de vader in dit verhaal? Is moeder gescheiden? Zo ja, waar is de partner en kinderalimentatie? Zo nee, hoe kom je aan een kind? (en ja ik weet hoe kindjes gemaakt worden)
Ik zou dan wat meer achter de vader aanzitten en daar geld vandaan halen ipv de belastingbetaler te laten opdraaien voor het falen van de moeder/ouders. Of natuurlijk vooraf nadenken.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zijn zoveel redenen waarom de moeder alleen is en de vader amper of niet in beeld is, en dat mag dan misschien niet handig zijn van moeder, maar als het kind er is, dan is het er en gaat het niet meer weg.
Misschien heeft vader onvoldoende inkomsten?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zou dan wat meer achter de vader aanzitten en daar geld vandaan halen ipv de belastingbetaler te laten opdraaien voor het falen van de moeder/ouders. Of natuurlijk vooraf nadenken.
En dat doe je dan eens per maand of zo, van die 150-200 euro die je overhoud na het betalen van je vaste lasten?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:51 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wat dacht je van aanschaffen zonder bijzondere bijstand. Gewoon voor drie geeltjes op marktplaats.
En dan ga je je marktplaatsspulletjes met openbaarvervoer ophalen, want dat kost ook niets...Wordt gezellig in de bus.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:57 schreef moussie het volgende:
[..]
En dat doe je dan eens per maand of zo, van die 150-200 euro die je overhoud na het betalen van je vaste lasten?
Alleen is de gemeente behoorlijk veel geld kwijt om iemand te plaatsen op zo'n subsidieplek en dat mag jij dan weer fijn gaan betalenquote:Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef Gia het volgende:
[..]
?
Bijstand is meer dan een minimumloon voor 20 uur werken. Behoorlijk wat meer.
Oftewel, iemand in de bijstand die 20 uur werkt in het kader van work-first, heeft meer dan iemand die gewoon een baantje voor 20 uur heeft met een minimumloon.
Het slaat dus nergens op om meer te willen hebben dan bijstand voor 20 uur werken.
Gebleken is inmiddels allang dat er veel mensen na zo'n traject NIET uitstromen naar een reguliere baan zodat het de Gemeente wederom geld kostquote:Hiervan zou sprake zijn als de man moest meedoen aan een project dat hem geen enkel perspectief zou bieden om in de toekomst een geschikte baan te vinden.
Ja natuurlijk, je hebt als moeder goede reden om niets met de vader te maken te willen hebben (de sex waardoor je zwanger werd was niet met je instemming bijvoorbeeld) en dan moet je dankzij de overheid diezelfde vader grond geven om omgangsrecht te eisen??quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zou dan wat meer achter de vader aanzitten en daar geld vandaan halen ipv de belastingbetaler te laten opdraaien voor het falen van de moeder/ouders. Of natuurlijk vooraf nadenken.
Het zal je waarschijnlijk verbazen, maar de meeste mensen denken heel goed na voor ze aan kinderen beginnen. Maar kan jij nu al voorzien of jij over 15 jaar werk hebt, je relatie nog steeds stabiel is, jij en je partner gezond zijn? Dacht het niet ..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
nah, je neemt zo'n bakbeest van een TV toch gewoon mee op de bagagedrager van je fiets?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:59 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan ga je je marktplaatsspulletjes met openbaarvervoer ophalen, want dat kost ook niets...Wordt gezellig in de bus.
Ik zet m gewoon op de achterbank van m'n auto, maar ik weet niet of ik bereid zou zijn het ding bij iemand te bezorgen als hij mijn TV koopt, ik zou er overigens wel voor openstaan als het in de buurt was en ik niet zou hoeven tillen, dat dan wel weer.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:06 schreef moussie het volgende:
[..]
nah, je neemt zo'n bakbeest van een TV toch gewoon mee op de bagagedrager van je fiets?
Doe ik met een wasmachine van marktplaats ook altijd als ik in de bijstand zit.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:06 schreef moussie het volgende:
[..]
nah, je neemt zo'n bakbeest van een TV toch gewoon mee op de bagagedrager van je fiets?
De afdeling *verhaal* van de Sociale Dienst klopt wel wegelijk aan bij de biologische vader om een gedeelte van zijn bijdrage te innenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:55 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
De uitkering is minimaal het WML, dus zo laag zal het wel niet geweest zijn.quote:Op maandag 8 februari 2010 15:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik ken toevallig een verhaal van iemand in de WW, die kreeg een functie aangeboden ergens met een zulks belachelijk laag loon, dat het maandloon minder zou zijn dan de uitkering. Ik neem aan dat je het niet heel verwonderlijk vindt dat diegene die baan niet heeft geaccepteerd.
Ik gaf een voorbeeld van een alleenstaande moeder die 30 uur werkt en ieder dubbeltje 5 keer moet omdraaien, gezien de meesten net iets meer dan het WML verdienen is de kans groot dat die alleenstaande moeder boven de bijstandsgrens zit met haar inkomsten, en er dus geen sociale dienst is die verhaalt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De afdeling *verhaal* van de Sociale Dienst klopt wel wegelijk aan bij de biologische vader om een gedeelte van zijn bijdrage te innenProbleem is vaak dat pa ook in de bijstand zit en er dus vaak niets valt te halen .
Overiegsn schiet de moeder dįįr weinig mee op omdat ze *gewoon* d'r maandelijkse uitkering van de Sociale Dienst blijft ontvangen, ongeacht of pa nu wel of niet meebetaald aan die uitkering.
Euhm, komt dat niet in de praktijk neer op 'niet doen', je TV loopt immers niet vanzelf naar je auto?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zet m gewoon op de achterbank van m'n auto, maar ik weet niet of ik bereid zou zijn het ding bij iemand te bezorgen als hij mijn TV koopt, ik zou er overigens wel voor openstaan als het in de buurt was en ik niet zou hoeven tillen, dat dan wel weer.
Als ik zwanger zou raken zonder mijn instemming is abortus overigens een heel goede optie.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, je hebt als moeder goede reden om niets met de vader te maken te willen hebben (de sex waardoor je zwanger werd was niet met je instemming bijvoorbeeld) en dan moet je dankzij de overheid diezelfde vader grond geven om omgangsrecht te eisen??
Dat dacht ik niet.
En nee, abortus is geen achteraf anti-conceptie.
Ik ben ook erg hard in mijn mening over mannen die vrouwen ongewenst zwanger maken. Maar ja, das off topic.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als ik zwanger zou raken zonder mijn instemming is abortus overigens een heel goede optie.
Ik ben overigens heel hard in mijn mening over vrouwen die 'per ongeluk' zwanger worden maar dat is buiten deze discussie, laten we het 'gezellig' houden.
Er zijn ook mensen die abortus geen goede optie vinden, ook als ze zwanger zijn geraakt zonder hun instemming.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Als ik zwanger zou raken zonder mijn instemming is abortus overigens een heel goede optie.
Ik ben overigens heel hard in mijn mening over vrouwen die 'per ongeluk' zwanger worden maar dat is buiten deze discussie, laten we het 'gezellig' houden.
van een verkrachting kun je ook zwanger worden en jij kunt en mag niet bepalen of de redenen van de keuze om (geen) abortus te laten plegen gegrond zijnquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zeg condoom, pil, abortus...... zat redenen om niet zwanger te raken. En vrouwen die zonder condoom en/of pil met een ander naar bed gaan zijn gewoon te stom om te kakken.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben ook erg hard in mijn mening over mannen die vrouwen ongewenst zwanger maken. Maar ja, das off topic.
Zwanger worden na een verkrachting is inderdaad niet leuk. Maar dan is mijn vraag hoeveel procent is dat, zal niet meer dan enkele procenten zijn én waarom is het kind niet weggehaald. Elke keer als je het kind ziet denk je terug aan de gebeurtenis lijkt mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:50 schreef Ladylike het volgende:
[..]
van een verkrachting kun je ook zwanger worden en jij kunt en mag niet bepalen of de redenen van de keuze om (geen) abortus te laten plegen gegrond zijn
is een vrouw "ongewenst" zwanger geworden van een vrijpartij waar zij volledig mee ingestemd heeft, is het gewoon een super domme doos
Abortus is geen voorbehoedsmiddel. En ik heb het over bepaalde mannen die een vrouw ongewenst zwanger maken, zelfs ongewenst seks met haar hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zeg condoom, pil, abortus...... zat redenen om niet zwanger te raken. En vrouwen die zonder condoom en/of pil met een ander naar bed gaan zijn gewoon te stom om te kakken.
Ik heb die keuze (God zij dank) nog nooit hoeven te maken, maar ik ben eigenlijk tegen abortus van een gezond ongeboren kind en mocht ik ooit in die situatie komen, denk ik dat het voor mij ook een zware beslissing zal worden. Juist vanwege de reden die jij noemt idd.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik zeg condoom, pil, abortus...... zat redenen om niet zwanger te raken. En vrouwen die zonder condoom en/of pil met een ander naar bed gaan zijn gewoon te stom om te kakken.
[..]
Zwanger worden na een verkrachting is inderdaad niet leuk. Maar dan is mijn vraag hoeveel procent is dat, zal niet meer dan enkele procenten zijn én waarom is het kind niet weggehaald. Elke keer als je het kind ziet denk je terug aan de gebeurtenis lijkt mij.
Lijkt jou.... dat jij het zo ziet is jouw gebrek aan inlevingsvermogen, een ander ziet gewoon haar kind, en als je een beetje mazzel hebt dan zie je in jouw kind ook vooral jouw eigenschappen, en heeft het kind (in jouw ogen) weinig tot niets van de vader.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Zwanger worden na een verkrachting is inderdaad niet leuk. Maar dan is mijn vraag hoeveel procent is dat, zal niet meer dan enkele procenten zijn én waarom is het kind niet weggehaald. Elke keer als je het kind ziet denk je terug aan de gebeurtenis lijkt mij.
hoezo mannen vrouwen ongewenst zwanger maken...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben ook erg hard in mijn mening over mannen die vrouwen ongewenst zwanger maken. Maar ja, das off topic.
Ik kan een TV ook niet meer tillen, ik zeg echter dat ik wel zou overwegen de TV met mijn auto te brengen als iemand in de bijstand mijn TV zou willen kopen, ik zou alleen niet helpen tillen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Euhm, komt dat niet in de praktijk neer op 'niet doen', je TV loopt immers niet vanzelf naar je auto?
Ik kan zo'n ding nog niet eens tillen in m'n eentje, ook niet toen ik nog gezond was, daarvoor ben ik te klein gebouwd, ik heb geen auto dus wat dan? Een (opgeknapte) TV van de kringloopwinkel en dan thuis laten bezorgen voor 25 euro zou voor mij de enige optie zijn, dus dat kost mij 100 euro bij elkaar, en als ik pech heb gaat die TV over 3 maanden (net na afloop van de 'garantie') kapot. En die 100 euro, die moet je echt letterlijk uit je mond sparen, van die 150-200 euro die je per maand overhoud om van te leven/kleden etc.
Kijk eens naar zijn/haar/het profielquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Doe eens ff normaal reageren, zeg.
Zoals je in de post boven jou leest, ik ben heus niet de enige die er zo over denkt. Sterker nog, ik denk dat jij in deze in de minderheid bent.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lijkt jou.... dat jij het zo ziet is jouw gebrek aan inlevingsvermogen, een ander ziet gewoon haar kind, en als je een beetje mazzel hebt dan zie je in jouw kind ook vooral jouw eigenschappen, en heeft het kind (in jouw ogen) weinig tot niets van de vader.
Net zoals een gescheiden moeder ook niet constant haar ex-man ziet als ze haar kinderen ziet.
Je bent geweldigquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:57 schreef hanzelaar het volgende:
[..]
hoezo mannen vrouwen ongewenst zwanger maken...
daar zitten weinig mannen op te wachten hoor en wij mannen kunnen niks ertegen inbrengen als een vrouw besluit het kind te houden.
mannen mogen dan wel voor het kind dat ze niet willen wel betalen...dat dan weer wel.
daarom zou ik ook nooit mijn vaderschap bevestigen als een of ander wijf me dat zou flikken
Zelfs in die post wordt het moeilijk maar niet vanzelfsprekend genoemd....quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zoals je in de post boven jou leest, ik ben heus niet de enige die er zo over denkt. Sterker nog, ik denk dat jij in deze in de minderheid bent.
Dat weet ik zo net nog niet...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zoals je in de post boven jou leest, ik ben heus niet de enige die er zo over denkt. Sterker nog, ik denk dat jij in deze in de minderheid bent.
Vast een kloon van Henkie9quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:00 schreef Ladylike het volgende:
[..]
Kijk eens naar zijn/haar/het profiel
had je je lul maar in de broek moeten houden om mee te beginnen .. dat je die eruit haalt en in dat gleufje stopt is enkel en alleen jouw verantwoordelijkheid en heb je de consequenties maar te dragen, ook als het je niet bevalt.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:57 schreef hanzelaar het volgende:
[..]
hoezo mannen vrouwen ongewenst zwanger maken...
daar zitten weinig mannen op te wachten hoor en wij mannen kunnen niks ertegen inbrengen als een vrouw besluit het kind te houden.
mannen mogen dan wel voor het kind dat ze niet willen wel betalen...dat dan weer wel.
daarom zou ik ook nooit mijn vaderschap bevestigen als een of ander wijf me dat zou flikken
Dan kijk je toch gewoon tv via je monitor/internet verbinding? Slachtofferrol aanmeten slaat nergens op als je een pc en internet hebt , tv kijken kan ook nog via uitzendinggemist en daar je als alleenstaande zielige moeder toch geen kant op kunt dan de gehele dag op je kont naar je beeldscherm turen maakt het ook niet zoveel uit op welk tijdstip je naar goede tijden, slechte tijden gaat kijken.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Euhm, komt dat niet in de praktijk neer op 'niet doen', je TV loopt immers niet vanzelf naar je auto?
Ik kan zo'n ding nog niet eens tillen in m'n eentje, ook niet toen ik nog gezond was, daarvoor ben ik te klein gebouwd, ik heb geen auto dus wat dan? Een (opgeknapte) TV van de kringloopwinkel en dan thuis laten bezorgen voor 25 euro zou voor mij de enige optie zijn, dus dat kost mij 100 euro bij elkaar, en als ik pech heb gaat die TV over 3 maanden (net na afloop van de 'garantie') kapot. En die 100 euro, die moet je echt letterlijk uit je mond sparen, van die 150-200 euro die je per maand overhoud om van te leven/kleden etc.
Nee maar nu doel ik op de verkrachting.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet ik zo net nog niet...
Je kunt iemand toch geen abortus aan gaan praten vanuit economische omstandigheden?
En bedenk dat in welke economische omstandigheid jij zelf ook mag leven, het kan altijd tijdelijk zijn.
Ook al gaat het je vandaag nog zo goed...
Ook dan kun je toch niet iemand een abortus aanpraten?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:12 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee maar nu doel ik op de verkrachting.
Uiteraard zijn alle bijstandsmoeders verkracht en ongewenst zwanger geraaktquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent geweldig![]()
En nee, natuurlijk zijn er in deze wereld geen mannen die een vrouw dwingen tot ongewenste sex, al die vrouwen die verkracht worden verzinnen dat allemaal maar, het is een complot van villeine vrouwen tegen de man in het algemeen.
Stel ik dat ergens??? Sterker nog: ik had het over een alleenstaande moeder die 30 uur werkt, en net iets meer dan bijstand verdient, en dus helemaal geen bijstandsmoeder is, maar wel ieder dubbeltje 5 x moet omdraaien.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:14 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Uiteraard zijn alle bijstandsmoeders verkracht en ongewenst zwanger geraakt![]()
Dat wordt hier nergens beweerd.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:14 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Uiteraard zijn alle bijstandsmoeders verkracht en ongewenst zwanger geraakt![]()
Jaquote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:33 schreef Leandra het volgende:
Neemt echter niet weg dat je ook met een inkomen boven de bijstandsgrens wel zo krap kunt zitten dat je ieder dubbeltje om moet draaien.
Wat doet dat er toe ?quote:
quote:Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 09-02-2010 14:20 (blijf maar weg ) ]
Ah, in feite klaag je dus over het off-topic waar de discussie inmiddels beland is?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ja
Deze thread ging over *dwangarbeid* en bijstand (overigens is er géén sprake van dwangarbeid, slechts van rechten EN plichten ) Je KRIJGT geld en men vraagt daar iets voor terug. Dat dat uiteindelijk veel geld kost om iemand te plaatsen in een werkfabriek o.i.d. daar hoor ik niemand over.
Het is idd nogal onzinnig om het hier te hebben over de bijstandsmoeders die er allemaal nix aan kunnen doen dat pa met de noorderzon is vertrokken.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, in feite klaag je dus over het off-topic waar de discussie inmiddels beland is?
En dus? Omdat er zoveel geld mee verspild is en het toch nergens toe leidt ben je het eigenlijk met de dwangarbeidweigeraar eens dat hij niet nutteloos aan het werk gezet hoeft te worden en hij gewoon in de bijstand kan en mag blijven zonder dat er een verplichting tegenover staat?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:26 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het is idd nogal onzinnig om het hier te hebben over de bijstandsmoeders die er allemaal nix aan kunnen doen dat pa met de noorderzon is vertrokken.
Sedert de invoering van de WWB is er een hoop geld weggegooid om de cijfertjes van uitstroom op te krikken, m.a.w. de zogenaamde werkfabrieken waar je als uitkerende instantie je clienten kunt plaatsen KOSTEN veel geld mįįr je hebt wel weer een leuk lijstje met mensen die even geen uitkering hebben. De sociale activering voor mensen idem, je gooit mensen naar een zwembad of andere vrije tijdsbesteding en hoppa, je hebt weer wat goeds gedaan. Mensen die zonder eindresultaat (lees: Géén uitstroom naar een reguliere baan) doelloos in/uit of ompakken etc etc.
Lees het artikel op pag. 4 nog eens:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:51 schreef Mylene het volgende:
Een CRT televisie bijna niet te krijgen
Gewoon Kijkshop hoor, 169 euro, dan heb je een nieuwe van Akai.
quote:Volgens gemeente Nijmegen is alleen nieuwe flatscreen duurzaam genoeg..
Ja maar dat past niet in het plaatjequote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:51 schreef Mylene het volgende:
Een CRT televisie bijna niet te krijgen
Gewoon Kijkshop hoor, 169 euro, dan heb je een nieuwe van Akai.
Van de gemeente Nijmegen...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja maar dat past niet in het plaatje
Gelukkig kun jij niet zwanger raken, alleen in verwachting zijn. Dus dat scheelt weer.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Is dit hetzelfde verhaal als militairen die onnodige rondjes moeten gaan rijden in Leopard tanks omdat ze anders te niet genoeg van het budget gebruiken en als gevolg daarvan het jaar daarop een kleiner budget krijgen?quote:
Gelukkig maar. Mannen oordelen daar soms zo makkelijk over.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelukkig kun jij niet zwanger raken, alleen in verwachting zijn. Dus dat scheelt weer.
Degene die zwanger is bepaalt wat er met het kind en de zwangerschap gebeurt, niet de verwekker.
Grootste vrouwenonzin die ik ooit gehoord heb. Zwanger wordt je toch 'samen' of niet? Waarom dan dat alleenrecht claimen? Maar de man moet er financieel wel voor opdraaien?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelukkig kun jij niet zwanger raken, alleen in verwachting zijn. Dus dat scheelt weer.
Degene die zwanger is bepaalt wat er met het kind en de zwangerschap gebeurt, niet de verwekker.
Ja, ook afschaffen! Ik ben heel consiquent hoor wees maar niet bang. Alles afschaffen is mijn motto.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is dit hetzelfde verhaal als militairen die onnodige rondjes moeten gaan rijden in Leopard tanks omdat ze anders te niet genoeg van het budget gebruiken en als gevolg daarvan het jaar daarop een kleiner budget krijgen?
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja, ook afschaffen! Ik ben heel consiquent hoor wees maar niet bang. Alles afschaffen is mijn motto.
Ik kan wel wat hebbenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
![]()
Zometeen krijg je heel DEF over je heen![]()
Het ging hier wel om een verkrachting hč.... lijkt me nogal krom dat een man eerst het lichaam van een vrouw ongewenst mag binnendringen met zelfs een zwangerschap als gevolg, en dan ook nog inspraak zou mogen hebben over het al dan niet afbreken van diezelfde zwangerschap??quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Grootste vrouwenonzin die ik ooit gehoord heb. Zwanger wordt je toch 'samen' of niet? Waarom dan dat alleenrecht claimen? Maar de man moet er financieel wel voor opdraaien?
"Anders laat ze het toch weghalen... "quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging hier wel om een verkrachting hč.... lijkt me nogal krom dat een man eerst het lichaam van een vrouw ongewenst mag binnendringen met zelfs een zwangerschap als gevolg, en dan ook nog inspraak zou mogen hebben over het al dan niet afbreken van diezelfde zwangerschap??
Wij hadden het daar over maar Gia met haar opmerking niet , die had het over zwangerschappen in het algemeen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging hier wel om een verkrachting hč.... lijkt me nogal krom dat een man eerst het lichaam van een vrouw ongewenst mag binnendringen met zelfs een zwangerschap als gevolg, en dan ook nog inspraak zou mogen hebben over het al dan niet afbreken van diezelfde zwangerschap??
Ach ja, sinds abortus legaal is lijkt het er steeds vaker op dat het simpele feit dat het legaal kan ook betekent dat het maar te pas en te onpas moet gebeuren.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
"Anders laat ze het toch weghalen... "
Mannen...snapper er soms niets van.
Abortus vanwege financiele redenen (omdat je gewoon te weinig geld heb) lijkt me ook afschuwelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach ja, sinds abortus legaal is lijkt het er steeds vaker op dat het simpele feit dat het legaal kan ook betekent dat het maar te pas en te onpas moet gebeuren.
Ik moet er overigens niet aan denken een abortus te moeten ondergaan, een curettage vanwege een miskraam is al vervelend genoeg.
En nee, ik ben zeker niet anti-abortus, maar als iemand een abortus ondergaat moet die persoon er wel volledig achter staan.
Oh... ik ging er vanuit dat die ook reageerde op je opmerking en de context ervan, maar idd, als het over zwangerschappen in het algemeen is dan is er wel inspraak.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wij hadden het daar over maar Gia met haar opmerking niet , die had het over zwangerschappen in het algemeen.
Dan komt het weer terug richting het onderwerp: wat is te weinig geld hebben?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Abortus vanwege financiele redenen (omdat je gewoon te weinig geld heb) lijkt me ook afschuwelijk.
Lag een beetje in het verlengde van welke verkeerde kant ik deze discussie op voelde gaan. Zo van:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan komt het weer terug richting het onderwerp: wat is te weinig geld hebben?
Als het betekent dat je (tijdelijk) in de bijstand komt, of langdurig een inkomen uit arbeid op of net boven bijstandsniveau hebt, is dat dan "te weinig geld hebben" om een kind te krijgen?
Ik heb geloof ik minder moeite met een goede zorgzame ouder die wat minder te besteden heeft dan met een ouder die het kind dusdanig kan verwennen dat het niet meer weet waar het vandaag mee moet spelen, maar verder weinig liefde en aandacht geeft.
Niets aan te doenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:26 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het is idd nogal onzinnig om het hier te hebben over de bijstandsmoeders die er allemaal nix aan kunnen doen dat pa met de noorderzon is vertrokken.
Oh kut, betrapt.... even snel een was gaan draaien en de vaatwasser uitruimenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:35 schreef RAVW het volgende:
ja hoor ik was lui en had nergens geen zin in , nee vind het niet gek als je van half 7 s morgens op je benen staat tot s avonds 7 uur om ook nog het eten te doen en het huis houden terwijl hun vaak alleen maar op de bank zitten tv kijken of achter de pc.
Daarom vraagt deze jongen ook altijd op de eerste date naar haar werk (als het even kan al eerder) en bij geen werk is het ook geen relatie, kan ze nog zo leuk zijn. Maar ook dit is toch weer een andere discussiequote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:35 schreef RAVW het volgende:
Ik als werkende de hele dag werken en hun gewoon lekker ahcter de pc zitten en chatten maar niets aan het huis houden doen en als je nog eens thuis komt verwahcten dat ik het eten en zo gaat doen ..
Ja, idioten lopen overalquote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dus? Omdat er zoveel geld mee verspild is en het toch nergens toe leidt ben je het eigenlijk met de dwangarbeidweigeraar eens dat hij niet nutteloos aan het werk gezet hoeft te worden en hij gewoon in de bijstand kan en mag blijven zonder dat er een verplichting tegenover staat?
Ik begrijp dat je geen toffe ervaring hebt met een aantal dames. Maar jouw ervaring is toch niet het bewijs dat die hele populatie zo is?quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Lag een beetje in het verlengde van welke verkeerde kant ik deze discussie op voelde gaan. Zo van:
"Als jij verkracht bent, dan kies je maar een abortus zodat je gewoon produktief door kunt werken zonder dat je de maatschappij geld kost. Als je toch thuis gaat zitten met je kind als alleenstaande moeder, dan moet je daar zelf maar de consequenties van trekken. Maar wij willen het niet betalen."
Dat gevoel kreeg ik een beetje...(niet bij jou overigens)
Huh, waar zeg ik dan dat het een ziekte is?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Zwanger zijn is geen ziekte hoor. Je kunt zwangerschapsverlof krijgen en daardoor en daarna kun je gewoon werken dus ik weet niet waarom jij begint over het *betalen* van het thuiszitten van die moeder,
Nee hoor, daar wordt nog steeds goed gebruik van gemaakt....quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, waar zeg ik dan dat het een ziekte is?
Moeders met kleine kinderen hebben toch geen sollicitatieplicht? Die mogen toch thuis bij hun kindje zitten als ze daar voor kiezen? (of is dat al weer achterhaald?)
Het topic gaat hier toch ook over mensen die thuis zitten?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee hoor, daar wordt nog steeds goed gebruik van gemaakt....
Idealiter wel, sterker nog, liefst pas seks na het huwelijk en scheiden verbiedenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Grootste vrouwenonzin die ik ooit gehoord heb. Zwanger wordt je toch 'samen' of niet? Waarom dan dat alleenrecht claimen? Maar de man moet er financieel wel voor opdraaien?
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh kut, betrapt.... even snel een was gaan draaien en de vaatwasser uitruimen![]()
BTW, ben je vandaag vrij of is er een andere reden dat je tijd hebt om te FOK!ken??
Ik wacht tot mijn vent thuis komt van werken en dan vraag ik of hij ff boodschappen wil halen en wil koken...heb geen zin vandaagquote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
3 van de 4 collega's zijn niet komen opdagen het was te koud dus ik ben ook maar om half 3 naar huis gegaan
Was draaien heb ik in het weekend gedaan en ook af wassen hoef ik nog niet vanavond pas na het etende rest is ook allemaal gebeurd ..
Maar die moeders zitten tegenwoordig niet meer thuis kennelijk:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het topic gaat hier toch ook over mensen die thuis zitten?
Of ben ik nou gek aan het worden...
quote:Als u alleenstaande ouder bent en één of meer kinderen jonger dan 5 jaar hebt, kunt u een ontheffing bij de gemeente aanvragen. De ontheffing duurt zolang uw jongste kind nog geen 5 jaar is, maar nooit langer dan 6 jaar. Als u een tijdelijke ontheffing van de sollicitatieplicht krijgt, dan geldt voor u wel een scholingsplicht.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wacht tot mijn vent thuis komt van werken en dan vraag ik of hij ff boodschappen wil halen en wil koken...heb geen zin vandaag
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar die moeders zitten tegenwoordig niet meer thuis kennelijk:
[..]
In Japan stikt het van de nutteloze mannetjes die het verkeer regelen, of die je de goede kant opsturen in het metrostation, maakt voor de rest niets uit dat er een bord boven hun hoofd staat die dat ook doet, of ze gewoon bij een kruizing met verkeerslichten worden gestationeerd.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:44 schreef Loedertje het volgende:
Alleen, mijn punt in deze is dat het teveel geld kost.
Je bedoelt mannen wiens vrouw hem en de kinderen achtergelaten heeft terwijl hij zijn carriere volledig opzij gezet had om voor het gezin te kunnen zorgen??quote:
Nou, toevallig ken ik een zo'n vader. Das ook een drama hoor. Die man wordt door zijn vrienden ook niet meer serieus als man meer gezien...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bedoelt mannen wiens vrouw hem en de kinderen achtergelaten heeft terwijl hij zijn carriere volledig opzij gezet had om voor het gezin te kunnen zorgen??
Ik denk dat het er niet veel zijn, maar misschien kun je er een of twee vinden.
lol geen zin hebbenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wacht tot mijn vent thuis komt van werken en dan vraag ik of hij ff boodschappen wil halen en wil koken...heb geen zin vandaag
je moet gewoon een verantwoordelijke keuze nemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, waar zeg ik dan dat het een ziekte is?
Moeders met kleine kinderen hebben toch geen sollicitatieplicht? Die mogen toch thuis bij hun kindje zitten als ze daar voor kiezen? (of is dat al weer achterhaald?)
Ja joh, je wordt verkracht en dan moet je ook nog een operatie ondergaan die nergens voor nodig is?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:48 schreef ewouda het volgende:
[..]
je moet gewoon een verantwoordelijke keuze nemen.
als je bent verkracht of een foutje na een 1-night-stand dan moet je gewoon abortus plegen of gewoon niet zeiken als je zelf besluit het kind te houden.
is al erg genoeg dat iedereen zich zomaar kan voortplanten
En wij happen er maar weer op in...(heb het al gemeld).quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |