abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:27:49 #221
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77805504
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:44 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik ken toevallig een verhaal van iemand in de WW, die kreeg een functie aangeboden ergens met een zulks belachelijk laag loon, dat het maandloon minder zou zijn dan de uitkering. Ik neem aan dat je het niet heel verwonderlijk vindt dat diegene die baan niet heeft geaccepteerd.
De uitkering is minimaal het WML, dus zo laag zal het wel niet geweest zijn.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:33:05 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77805689
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:27 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De afdeling *verhaal* van de Sociale Dienst klopt wel wegelijk aan bij de biologische vader om een gedeelte van zijn bijdrage te innen Probleem is vaak dat pa ook in de bijstand zit en er dus vaak niets valt te halen .
Overiegsn schiet de moeder dáár weinig mee op omdat ze *gewoon* d'r maandelijkse uitkering van de Sociale Dienst blijft ontvangen, ongeacht of pa nu wel of niet meebetaald aan die uitkering.
Ik gaf een voorbeeld van een alleenstaande moeder die 30 uur werkt en ieder dubbeltje 5 keer moet omdraaien, gezien de meesten net iets meer dan het WML verdienen is de kans groot dat die alleenstaande moeder boven de bijstandsgrens zit met haar inkomsten, en er dus geen sociale dienst is die verhaalt.
Neemt echter niet weg dat je ook met een inkomen boven de bijstandsgrens wel zo krap kunt zitten dat je ieder dubbeltje om moet draaien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77806055
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zet m gewoon op de achterbank van m'n auto, maar ik weet niet of ik bereid zou zijn het ding bij iemand te bezorgen als hij mijn TV koopt, ik zou er overigens wel voor openstaan als het in de buurt was en ik niet zou hoeven tillen, dat dan wel weer.
Euhm, komt dat niet in de praktijk neer op 'niet doen', je TV loopt immers niet vanzelf naar je auto?
Ik kan zo'n ding nog niet eens tillen in m'n eentje, ook niet toen ik nog gezond was, daarvoor ben ik te klein gebouwd, ik heb geen auto dus wat dan? Een (opgeknapte) TV van de kringloopwinkel en dan thuis laten bezorgen voor 25 euro zou voor mij de enige optie zijn, dus dat kost mij 100 euro bij elkaar, en als ik pech heb gaat die TV over 3 maanden (net na afloop van de 'garantie') kapot. En die 100 euro, die moet je echt letterlijk uit je mond sparen, van die 150-200 euro die je per maand overhoud om van te leven/kleden etc.
pleased to meet you
pi_77806365
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, je hebt als moeder goede reden om niets met de vader te maken te willen hebben (de sex waardoor je zwanger werd was niet met je instemming bijvoorbeeld) en dan moet je dankzij de overheid diezelfde vader grond geven om omgangsrecht te eisen??
Dat dacht ik niet.

En nee, abortus is geen achteraf anti-conceptie.
Als ik zwanger zou raken zonder mijn instemming is abortus overigens een heel goede optie.

Ik ben overigens heel hard in mijn mening over vrouwen die 'per ongeluk' zwanger worden maar dat is buiten deze discussie , laten we het 'gezellig' houden.

Mijn mening over gezinnen waar vader én moeder bijstand ontvangen is zo mogelijk nog harder .... dan vraag ik mij af waarom je uberhaubt aan kinderen begint. Dat is bijna kindermishandeling als je bij voorbaat al weet dat je kind zonder hulp geen 'normale' opvoeding kan krijgen.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 13:49:29 #225
236264 crew  capricia
pi_77806415
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Als ik zwanger zou raken zonder mijn instemming is abortus overigens een heel goede optie.

Ik ben overigens heel hard in mijn mening over vrouwen die 'per ongeluk' zwanger worden maar dat is buiten deze discussie , laten we het 'gezellig' houden.
Ik ben ook erg hard in mijn mening over mannen die vrouwen ongewenst zwanger maken. Maar ja, das off topic.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:50:04 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77806438
quote:
[..]

Er zijn ook mensen die abortus geen goede optie vinden, ook als ze zwanger zijn geraakt zonder hun instemming.

En als een vrouw vervolgens helemaal niets meer met die man te maken wil hebben dan lijkt me dat niet in de categorie "per ongeluk zwanger geworden" te vallen..... laten we het idd gezellig houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77806457
quote:

[..]

van een verkrachting kun je ook zwanger worden en jij kunt en mag niet bepalen of de redenen van de keuze om (geen) abortus te laten plegen gegrond zijn

is een vrouw "ongewenst" zwanger geworden van een vrijpartij waar zij volledig mee ingestemd heeft, is het gewoon een super domme doos
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_77806467
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben ook erg hard in mijn mening over mannen die vrouwen ongewenst zwanger maken. Maar ja, das off topic.
Ik zeg condoom, pil, abortus...... zat redenen om niet zwanger te raken. En vrouwen die zonder condoom en/of pil met een ander naar bed gaan zijn gewoon te stom om te kakken.
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:50 schreef Ladylike het volgende:

[..]

van een verkrachting kun je ook zwanger worden en jij kunt en mag niet bepalen of de redenen van de keuze om (geen) abortus te laten plegen gegrond zijn

is een vrouw "ongewenst" zwanger geworden van een vrijpartij waar zij volledig mee ingestemd heeft, is het gewoon een super domme doos
Zwanger worden na een verkrachting is inderdaad niet leuk. Maar dan is mijn vraag hoeveel procent is dat, zal niet meer dan enkele procenten zijn én waarom is het kind niet weggehaald. Elke keer als je het kind ziet denk je terug aan de gebeurtenis lijkt mij.
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 13:51:51 #229
236264 crew  capricia
pi_77806524
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:50 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik zeg condoom, pil, abortus...... zat redenen om niet zwanger te raken. En vrouwen die zonder condoom en/of pil met een ander naar bed gaan zijn gewoon te stom om te kakken.
Abortus is geen voorbehoedsmiddel. En ik heb het over bepaalde mannen die een vrouw ongewenst zwanger maken, zelfs ongewenst seks met haar hebben.
Maar goed, das allemaal off topic.
- Goethe, “Faust”
pi_77806615
- knip -

[ Bericht 98% gewijzigd door sp3c op 09-02-2010 14:03:06 ]
pi_77806632
quote:

[..]

[..]

Zwanger worden na een verkrachting is inderdaad niet leuk. Maar dan is mijn vraag hoeveel procent is dat, zal niet meer dan enkele procenten zijn én waarom is het kind niet weggehaald. Elke keer als je het kind ziet denk je terug aan de gebeurtenis lijkt mij.
Ik heb die keuze (God zij dank) nog nooit hoeven te maken, maar ik ben eigenlijk tegen abortus van een gezond ongeboren kind en mocht ik ooit in die situatie komen, denk ik dat het voor mij ook een zware beslissing zal worden. Juist vanwege de reden die jij noemt idd.

maar goed, dat is idd een totaal andere discussie
Lid van de MamaSquad
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:55:04 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77806662
quote:
Lijkt jou.... dat jij het zo ziet is jouw gebrek aan inlevingsvermogen, een ander ziet gewoon haar kind, en als je een beetje mazzel hebt dan zie je in jouw kind ook vooral jouw eigenschappen, en heeft het kind (in jouw ogen) weinig tot niets van de vader.

Net zoals een gescheiden moeder ook niet constant haar ex-man ziet als ze haar kinderen ziet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77806746
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:49 schreef capricia het volgende:

[..]

hoezo mannen vrouwen ongewenst zwanger maken...

daar zitten weinig mannen op te wachten hoor en wij mannen kunnen niks ertegen inbrengen als een vrouw besluit het kind te houden.
mannen mogen dan wel voor het kind dat ze niet willen wel betalen...dat dan weer wel.

daarom zou ik ook nooit mijn vaderschap bevestigen als een of ander wijf me dat zou flikken
  dinsdag 9 februari 2010 @ 13:58:55 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77806809
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Euhm, komt dat niet in de praktijk neer op 'niet doen', je TV loopt immers niet vanzelf naar je auto?
Ik kan zo'n ding nog niet eens tillen in m'n eentje, ook niet toen ik nog gezond was, daarvoor ben ik te klein gebouwd, ik heb geen auto dus wat dan? Een (opgeknapte) TV van de kringloopwinkel en dan thuis laten bezorgen voor 25 euro zou voor mij de enige optie zijn, dus dat kost mij 100 euro bij elkaar, en als ik pech heb gaat die TV over 3 maanden (net na afloop van de 'garantie') kapot. En die 100 euro, die moet je echt letterlijk uit je mond sparen, van die 150-200 euro die je per maand overhoud om van te leven/kleden etc.
Ik kan een TV ook niet meer tillen, ik zeg echter dat ik wel zou overwegen de TV met mijn auto te brengen als iemand in de bijstand mijn TV zou willen kopen, ik zou alleen niet helpen tillen.

Niet omdat ik daar de beroerd voor ben, maar simpelweg omdat ik dat door omstandigheden niet (meer) kan.

Dat neemt echter niets weg van mijn bereidheid die TV even bij de koper te brengen als met dat geen godsvermogen aan benzine kost, en als die koper zorgt dat het ding in en uit mijn auto komt.

Ik zal vast niet de enige zijn die daartoe bereid is, en zo wel dan mag ik vanaf nu aangesproken worden met "moeder Theresa"
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_77806854
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Doe eens ff normaal reageren, zeg.
Kijk eens naar zijn/haar/het profiel
Lid van de MamaSquad
pi_77806886
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lijkt jou.... dat jij het zo ziet is jouw gebrek aan inlevingsvermogen, een ander ziet gewoon haar kind, en als je een beetje mazzel hebt dan zie je in jouw kind ook vooral jouw eigenschappen, en heeft het kind (in jouw ogen) weinig tot niets van de vader.

Net zoals een gescheiden moeder ook niet constant haar ex-man ziet als ze haar kinderen ziet.
Zoals je in de post boven jou leest, ik ben heus niet de enige die er zo over denkt. Sterker nog, ik denk dat jij in deze in de minderheid bent.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:01:59 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77806916
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 13:57 schreef hanzelaar het volgende:
[..]
hoezo mannen vrouwen ongewenst zwanger maken...

daar zitten weinig mannen op te wachten hoor en wij mannen kunnen niks ertegen inbrengen als een vrouw besluit het kind te houden.
mannen mogen dan wel voor het kind dat ze niet willen wel betalen...dat dan weer wel.

daarom zou ik ook nooit mijn vaderschap bevestigen als een of ander wijf me dat zou flikken
Je bent geweldig

En nee, natuurlijk zijn er in deze wereld geen mannen die een vrouw dwingen tot ongewenste sex, al die vrouwen die verkracht worden verzinnen dat allemaal maar, het is een complot van villeine vrouwen tegen de man in het algemeen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:03:33 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77806963
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Zoals je in de post boven jou leest, ik ben heus niet de enige die er zo over denkt. Sterker nog, ik denk dat jij in deze in de minderheid bent.
Zelfs in die post wordt het moeilijk maar niet vanzelfsprekend genoemd....

Neemt niet weg dat het geen automatisme is dat er voor abortus gekozen wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 9 februari 2010 @ 14:04:46 #239
236264 crew  capricia
pi_77807005
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat weet ik zo net nog niet...
Je kunt iemand toch geen abortus aan gaan praten vanuit economische omstandigheden?
En bedenk dat in welke economische omstandigheid jij zelf ook mag leven, het kan altijd tijdelijk zijn.
Ook al gaat het je vandaag nog zo goed...
- Goethe, “Faust”
  dinsdag 9 februari 2010 @ 14:06:44 #240
3542 Gia
User under construction
pi_77807066
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:00 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Kijk eens naar zijn/haar/het profiel
Vast een kloon van Henkie9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo