Ah, in feite klaag je dus over het off-topic waar de discussie inmiddels beland is?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:18 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ja
Deze thread ging over *dwangarbeid* en bijstand (overigens is er géén sprake van dwangarbeid, slechts van rechten EN plichten ) Je KRIJGT geld en men vraagt daar iets voor terug. Dat dat uiteindelijk veel geld kost om iemand te plaatsen in een werkfabriek o.i.d. daar hoor ik niemand over.
Het is idd nogal onzinnig om het hier te hebben over de bijstandsmoeders die er allemaal nix aan kunnen doen dat pa met de noorderzon is vertrokken.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ah, in feite klaag je dus over het off-topic waar de discussie inmiddels beland is?
En dus? Omdat er zoveel geld mee verspild is en het toch nergens toe leidt ben je het eigenlijk met de dwangarbeidweigeraar eens dat hij niet nutteloos aan het werk gezet hoeft te worden en hij gewoon in de bijstand kan en mag blijven zonder dat er een verplichting tegenover staat?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:26 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het is idd nogal onzinnig om het hier te hebben over de bijstandsmoeders die er allemaal nix aan kunnen doen dat pa met de noorderzon is vertrokken.
Sedert de invoering van de WWB is er een hoop geld weggegooid om de cijfertjes van uitstroom op te krikken, m.a.w. de zogenaamde werkfabrieken waar je als uitkerende instantie je clienten kunt plaatsen KOSTEN veel geld máár je hebt wel weer een leuk lijstje met mensen die even geen uitkering hebben. De sociale activering voor mensen idem, je gooit mensen naar een zwembad of andere vrije tijdsbesteding en hoppa, je hebt weer wat goeds gedaan. Mensen die zonder eindresultaat (lees: Géén uitstroom naar een reguliere baan) doelloos in/uit of ompakken etc etc.
Lees het artikel op pag. 4 nog eens:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:51 schreef Mylene het volgende:
Een CRT televisie bijna niet te krijgen
Gewoon Kijkshop hoor, 169 euro, dan heb je een nieuwe van Akai.
quote:Volgens gemeente Nijmegen is alleen nieuwe flatscreen duurzaam genoeg..
Ja maar dat past niet in het plaatjequote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:51 schreef Mylene het volgende:
Een CRT televisie bijna niet te krijgen
Gewoon Kijkshop hoor, 169 euro, dan heb je een nieuwe van Akai.
Van de gemeente Nijmegen...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:54 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja maar dat past niet in het plaatje
Gelukkig kun jij niet zwanger raken, alleen in verwachting zijn. Dus dat scheelt weer.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 13:47 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Als ik zwanger zou raken zonder mijn instemming is abortus overigens een heel goede optie.
Is dit hetzelfde verhaal als militairen die onnodige rondjes moeten gaan rijden in Leopard tanks omdat ze anders te niet genoeg van het budget gebruiken en als gevolg daarvan het jaar daarop een kleiner budget krijgen?quote:
Gelukkig maar. Mannen oordelen daar soms zo makkelijk over.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelukkig kun jij niet zwanger raken, alleen in verwachting zijn. Dus dat scheelt weer.
Degene die zwanger is bepaalt wat er met het kind en de zwangerschap gebeurt, niet de verwekker.
Grootste vrouwenonzin die ik ooit gehoord heb. Zwanger wordt je toch 'samen' of niet? Waarom dan dat alleenrecht claimen? Maar de man moet er financieel wel voor opdraaien?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelukkig kun jij niet zwanger raken, alleen in verwachting zijn. Dus dat scheelt weer.
Degene die zwanger is bepaalt wat er met het kind en de zwangerschap gebeurt, niet de verwekker.
Ja, ook afschaffen! Ik ben heel consiquent hoor wees maar niet bang. Alles afschaffen is mijn motto.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is dit hetzelfde verhaal als militairen die onnodige rondjes moeten gaan rijden in Leopard tanks omdat ze anders te niet genoeg van het budget gebruiken en als gevolg daarvan het jaar daarop een kleiner budget krijgen?
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ja, ook afschaffen! Ik ben heel consiquent hoor wees maar niet bang. Alles afschaffen is mijn motto.
Ik kan wel wat hebbenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
![]()
![]()
Zometeen krijg je heel DEF over je heen![]()
Het ging hier wel om een verkrachting hè.... lijkt me nogal krom dat een man eerst het lichaam van een vrouw ongewenst mag binnendringen met zelfs een zwangerschap als gevolg, en dan ook nog inspraak zou mogen hebben over het al dan niet afbreken van diezelfde zwangerschap??quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Grootste vrouwenonzin die ik ooit gehoord heb. Zwanger wordt je toch 'samen' of niet? Waarom dan dat alleenrecht claimen? Maar de man moet er financieel wel voor opdraaien?
"Anders laat ze het toch weghalen... "quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging hier wel om een verkrachting hè.... lijkt me nogal krom dat een man eerst het lichaam van een vrouw ongewenst mag binnendringen met zelfs een zwangerschap als gevolg, en dan ook nog inspraak zou mogen hebben over het al dan niet afbreken van diezelfde zwangerschap??
Wij hadden het daar over maar Gia met haar opmerking niet , die had het over zwangerschappen in het algemeen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging hier wel om een verkrachting hè.... lijkt me nogal krom dat een man eerst het lichaam van een vrouw ongewenst mag binnendringen met zelfs een zwangerschap als gevolg, en dan ook nog inspraak zou mogen hebben over het al dan niet afbreken van diezelfde zwangerschap??
Ach ja, sinds abortus legaal is lijkt het er steeds vaker op dat het simpele feit dat het legaal kan ook betekent dat het maar te pas en te onpas moet gebeuren.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:12 schreef capricia het volgende:
[..]
"Anders laat ze het toch weghalen... "
Mannen...snapper er soms niets van.
Abortus vanwege financiele redenen (omdat je gewoon te weinig geld heb) lijkt me ook afschuwelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach ja, sinds abortus legaal is lijkt het er steeds vaker op dat het simpele feit dat het legaal kan ook betekent dat het maar te pas en te onpas moet gebeuren.
Ik moet er overigens niet aan denken een abortus te moeten ondergaan, een curettage vanwege een miskraam is al vervelend genoeg.
En nee, ik ben zeker niet anti-abortus, maar als iemand een abortus ondergaat moet die persoon er wel volledig achter staan.
Oh... ik ging er vanuit dat die ook reageerde op je opmerking en de context ervan, maar idd, als het over zwangerschappen in het algemeen is dan is er wel inspraak.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:16 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Wij hadden het daar over maar Gia met haar opmerking niet , die had het over zwangerschappen in het algemeen.
Dan komt het weer terug richting het onderwerp: wat is te weinig geld hebben?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Abortus vanwege financiele redenen (omdat je gewoon te weinig geld heb) lijkt me ook afschuwelijk.
Lag een beetje in het verlengde van welke verkeerde kant ik deze discussie op voelde gaan. Zo van:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan komt het weer terug richting het onderwerp: wat is te weinig geld hebben?
Als het betekent dat je (tijdelijk) in de bijstand komt, of langdurig een inkomen uit arbeid op of net boven bijstandsniveau hebt, is dat dan "te weinig geld hebben" om een kind te krijgen?
Ik heb geloof ik minder moeite met een goede zorgzame ouder die wat minder te besteden heeft dan met een ouder die het kind dusdanig kan verwennen dat het niet meer weet waar het vandaag mee moet spelen, maar verder weinig liefde en aandacht geeft.
Niets aan te doenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:26 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Het is idd nogal onzinnig om het hier te hebben over de bijstandsmoeders die er allemaal nix aan kunnen doen dat pa met de noorderzon is vertrokken.
Oh kut, betrapt.... even snel een was gaan draaien en de vaatwasser uitruimenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:35 schreef RAVW het volgende:
ja hoor ik was lui en had nergens geen zin in , nee vind het niet gek als je van half 7 s morgens op je benen staat tot s avonds 7 uur om ook nog het eten te doen en het huis houden terwijl hun vaak alleen maar op de bank zitten tv kijken of achter de pc.
Daarom vraagt deze jongen ook altijd op de eerste date naar haar werk (als het even kan al eerder) en bij geen werk is het ook geen relatie, kan ze nog zo leuk zijn. Maar ook dit is toch weer een andere discussiequote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:35 schreef RAVW het volgende:
Ik als werkende de hele dag werken en hun gewoon lekker ahcter de pc zitten en chatten maar niets aan het huis houden doen en als je nog eens thuis komt verwahcten dat ik het eten en zo gaat doen ..
Ja, idioten lopen overalquote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dus? Omdat er zoveel geld mee verspild is en het toch nergens toe leidt ben je het eigenlijk met de dwangarbeidweigeraar eens dat hij niet nutteloos aan het werk gezet hoeft te worden en hij gewoon in de bijstand kan en mag blijven zonder dat er een verplichting tegenover staat?
Ik begrijp dat je geen toffe ervaring hebt met een aantal dames. Maar jouw ervaring is toch niet het bewijs dat die hele populatie zo is?quote:
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Lag een beetje in het verlengde van welke verkeerde kant ik deze discussie op voelde gaan. Zo van:
"Als jij verkracht bent, dan kies je maar een abortus zodat je gewoon produktief door kunt werken zonder dat je de maatschappij geld kost. Als je toch thuis gaat zitten met je kind als alleenstaande moeder, dan moet je daar zelf maar de consequenties van trekken. Maar wij willen het niet betalen."
Dat gevoel kreeg ik een beetje...(niet bij jou overigens)
Huh, waar zeg ik dan dat het een ziekte is?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:48 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Zwanger zijn is geen ziekte hoor. Je kunt zwangerschapsverlof krijgen en daardoor en daarna kun je gewoon werken dus ik weet niet waarom jij begint over het *betalen* van het thuiszitten van die moeder,
Nee hoor, daar wordt nog steeds goed gebruik van gemaakt....quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, waar zeg ik dan dat het een ziekte is?
Moeders met kleine kinderen hebben toch geen sollicitatieplicht? Die mogen toch thuis bij hun kindje zitten als ze daar voor kiezen? (of is dat al weer achterhaald?)
Het topic gaat hier toch ook over mensen die thuis zitten?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:58 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Nee hoor, daar wordt nog steeds goed gebruik van gemaakt....
Idealiter wel, sterker nog, liefst pas seks na het huwelijk en scheiden verbiedenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Grootste vrouwenonzin die ik ooit gehoord heb. Zwanger wordt je toch 'samen' of niet? Waarom dan dat alleenrecht claimen? Maar de man moet er financieel wel voor opdraaien?
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh kut, betrapt.... even snel een was gaan draaien en de vaatwasser uitruimen![]()
BTW, ben je vandaag vrij of is er een andere reden dat je tijd hebt om te FOK!ken??
Ik wacht tot mijn vent thuis komt van werken en dan vraag ik of hij ff boodschappen wil halen en wil koken...heb geen zin vandaagquote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:16 schreef RAVW het volgende:
[..]
3 van de 4 collega's zijn niet komen opdagen het was te koud dus ik ben ook maar om half 3 naar huis gegaan
Was draaien heb ik in het weekend gedaan en ook af wassen hoef ik nog niet vanavond pas na het etende rest is ook allemaal gebeurd ..
Maar die moeders zitten tegenwoordig niet meer thuis kennelijk:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het topic gaat hier toch ook over mensen die thuis zitten?
Of ben ik nou gek aan het worden...
quote:Als u alleenstaande ouder bent en één of meer kinderen jonger dan 5 jaar hebt, kunt u een ontheffing bij de gemeente aanvragen. De ontheffing duurt zolang uw jongste kind nog geen 5 jaar is, maar nooit langer dan 6 jaar. Als u een tijdelijke ontheffing van de sollicitatieplicht krijgt, dan geldt voor u wel een scholingsplicht.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wacht tot mijn vent thuis komt van werken en dan vraag ik of hij ff boodschappen wil halen en wil koken...heb geen zin vandaag
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar die moeders zitten tegenwoordig niet meer thuis kennelijk:
[..]
In Japan stikt het van de nutteloze mannetjes die het verkeer regelen, of die je de goede kant opsturen in het metrostation, maakt voor de rest niets uit dat er een bord boven hun hoofd staat die dat ook doet, of ze gewoon bij een kruizing met verkeerslichten worden gestationeerd.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:44 schreef Loedertje het volgende:
Alleen, mijn punt in deze is dat het teveel geld kost.
Je bedoelt mannen wiens vrouw hem en de kinderen achtergelaten heeft terwijl hij zijn carriere volledig opzij gezet had om voor het gezin te kunnen zorgen??quote:
Nou, toevallig ken ik een zo'n vader. Das ook een drama hoor. Die man wordt door zijn vrienden ook niet meer serieus als man meer gezien...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bedoelt mannen wiens vrouw hem en de kinderen achtergelaten heeft terwijl hij zijn carriere volledig opzij gezet had om voor het gezin te kunnen zorgen??
Ik denk dat het er niet veel zijn, maar misschien kun je er een of twee vinden.
lol geen zin hebbenquote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wacht tot mijn vent thuis komt van werken en dan vraag ik of hij ff boodschappen wil halen en wil koken...heb geen zin vandaag
je moet gewoon een verantwoordelijke keuze nemen.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 15:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, waar zeg ik dan dat het een ziekte is?
Moeders met kleine kinderen hebben toch geen sollicitatieplicht? Die mogen toch thuis bij hun kindje zitten als ze daar voor kiezen? (of is dat al weer achterhaald?)
Ja joh, je wordt verkracht en dan moet je ook nog een operatie ondergaan die nergens voor nodig is?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:48 schreef ewouda het volgende:
[..]
je moet gewoon een verantwoordelijke keuze nemen.
als je bent verkracht of een foutje na een 1-night-stand dan moet je gewoon abortus plegen of gewoon niet zeiken als je zelf besluit het kind te houden.
is al erg genoeg dat iedereen zich zomaar kan voortplanten
En wij happen er maar weer op in...(heb het al gemeld).quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |