Oerlemans was er vrijdag ook en het was de laatste vrijdag van de maand uitzending toen waren er 1,3 miljoen kijkers, maar het zal wel mee hebben gespeeld.quote:
Krijgen we die discussie weer, die hadden we bij Martin Bril ook al.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:02 schreef Remzz het volgende:
[..]
Zo'n hele uitzending over Ramses Shaffy hoeft van mij trouwens niet echt...
Martin Bril was veel meer bij DWDD betrokken dan Ramses Shaffy, de doelgroep van DWDD is toch 20-35 jaar, velen daarvan zullen Ramses Shaffy puur en alleen van naam kennen. Dan is het voor mij niet duidelijk dat je er een hele aflevering aan wijd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:08 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Krijgen we die discussie weer, die hadden we bij Martin Bril ook al.
Ik vind het niet meer dan terecht dat ze bij het overlijden van dit soort mensen een mooie uitzending maken ter nagedachtenis. Er mag toch ook wel eens wat langer bij stilgestaan worden dan 2 minuten.
Als je daar niet van houdt heb je morgen weer een normale aflevering
quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:11 schreef Remzz het volgende:
[..]
de doelgroep van DWDD is toch 20-35 jaar, velen daarvan zullen Ramses Shaffy puur en alleen van naam kennen.
Hoe kom je daar in hemelsnaam bij?quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:11 schreef Remzz het volgende:
Martin Bril was veel meer bij DWDD betrokken dan Ramses Shaffy, de doelgroep van DWDD is toch 20-35 jaar, velen daarvan zullen Ramses Shaffy puur en alleen van naam kennen. Dan is het voor mij niet duidelijk dat je er een hele aflevering aan wijd.
Voor Jan Wolkers was ook veel te veel aandacht in DWDD naar mijn idee
Zeg oudere dan 35 jaar kijken ook naar DWDD hoor.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:11 schreef Remzz het volgende:
[..]
Martin Bril was veel meer bij DWDD betrokken dan Ramses Shaffy, de doelgroep van DWDD is toch 20-35 jaar, velen daarvan zullen Ramses Shaffy puur en alleen van naam kennen. Dan is het voor mij niet duidelijk dat je er een hele aflevering aan wijd.
Voor Jan Wolkers was ook veel te veel aandacht in DWDD naar mijn idee
Meen ik een keer te hebben gelezen bij een persbericht van stichting kijk en luisteronderzoek dat het marktaandeel het grootst is in de groep 20-34, kan het niet zo snel terug vinden.quote:
quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:53 schreef Arcee het volgende:
Ik had niet zo veel met Shaffy, maar ik snap wel dat ze de uitzending aan hem wijden.
Wel jammer dat Simek er weer bij is.
quote:
Ja stomme reactie van me, ik ben het gewoon faliekant met je oneens maar ieder zijn mening natuurlijk.quote:
Waar ben je het niet mee eens dan?quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:30 schreef Roi het volgende:
Ja stomme reactie van me, ik ben het gewoon faliekant met je oneens maar ieder zijn mening natuurlijk.
Ach, je nodigt een aantal bekende Nederlanders uit die iets met de man hebben. En Claudia is voor dit programma natuurlijk vrij makkelijk te krijgen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:26 schreef Peter6000 het volgende:
Ik zie de relevantie van het uitnodigen van Claudia de Breij niet zo
Op de site staat dat ze is uitgenodigd omdat ze 'een bewonderaar' van Ramses was.
Of zou het zijn om de jonge doelgroep er ook bij te betrekken?
En in tekenfilms mag Huub opdravenquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:39 schreef Xenomaniac het volgende:
Huub mag alleen komen als er iemand dood is.
Eerst Bril, nu Ramses.
Geweldige man, prachtige nummers en levensvisie.quote:
Heerlijk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:46 schreef marcodej het volgende:
Het is ook weer zo´n typisch grachtengordel-showtje eigenlijk.
Doe dat dan lekker op AT5 ofzo...quote:
Soort sterren.nlquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:46 schreef marcodej het volgende:
Jammer altijd, dit gedweep in tv shows. Het is ook weer zo´n typisch grachtengordel-showtje eigenlijk.
ah, dit type commentaar ontbrak nog, gelukkig is alles weer zoals het hoortquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:46 schreef marcodej het volgende:
Jammer altijd, dit gedweep in tv shows. Het is ook weer zo´n typisch grachtengordel-showtje eigenlijk.
Er zijn buiten Amsterdam ook mensen die van Ramses hielden.quote:
wanneer komen de hits dan ?quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:51 schreef qonmann het volgende:
[..]
Soort sterren.nl
alle hits komen langs
Houden van oke, verafgoden nee.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Er zijn buiten Amsterdam ook mensen die van Ramses hielden.
Wat nu gebeurt is gewoon een wanvertoning. Laat ze zelf een feestje bouwen in een Amsterdams café en maak voor de rest van Nederland gewoon een fatsoenlijke televisieuitzending, al dan niet over Shaffy.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vond zijn muziek ook prachtig hoor, maar meer ook niet. Die verafgoding heb ik nooit zo gesnapt. Zelfs de Koningin krijgt deze aandacht niet, mocht zij komen te overlijden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee Claudia vertelt over haar Grote Liefdequote:
Die is dan ook stukken minder geliefd geweest dan Ramses en heeft ook niet zoveel betekent voor muziek, theater en kleinkunst.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:57 schreef marcodej het volgende:
Die verafgoding heb ik nooit zo gesnapt. Zelfs de Koningin krijgt deze aandacht niet, mocht zij komen te overlijden.
Voor jouw generatie heeft hij veel meer betekend dan voor ons.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Die is dan ook stukken minder geliefd geweest dan Ramses en heeft ook niet zoveel betekent voor muziek, theater en kleinkunst.
Kijk dan een keertje niet r zijn zoveel liefhebbers.Ramses, ik hoorde het net pasquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:50 schreef marcodej het volgende:
[..]
Doe dat dan lekker op AT5 ofzo...
Graag op maandagavond, dan kan ik nooit...quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:09 schreef Xenomaniac het volgende:
Mjah, da's dus een kwestie van tijd tot die slijmbal van een Simek vaste tafelheer wordt.
Ik verwacht direct na de winterstop.
Dat was een understatement, ik had niks met hem.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:53 schreef Arcee het volgende:
Ik had niet zo veel met Shaffy
Wat een verkrachtingquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:18 schreef Remzz het volgende:
Leuk Blof ff kijken hoe Tong hier vanavond op reageert als die de herhaling kijkt.
1 van mijn eerste gekochte singletjes. Heb hem vanmiddag nog tevoorschijn gehaald.quote:
hadden ze ook best even kunnen laten zien jaquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:18 schreef qonmann het volgende:
Is van Duin er niet met die mooie parodie ?
UPC, ik kijk 't nog een keer terug.quote:
eens, dat vond ik echt vreselijk.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:24 schreef Bragi het volgende:
Alderliefste heeft een hartstikke mooi duet gedaan met Shaffy, maar hun optreden vanavond vond ik toch minder. Jammer.
Deze dus:quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:25 schreef Mirjam het volgende:
[..]
eens, dat vond ik echt vreselijk.
het duet zelf vind ik prachtig, elke keer weer kippenvel.
Dat was even tenenkrommend, voor de rest topuitzending..quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:24 schreef Manono het volgende:
die simek moet alles altijd zo persoonlijk maken..
simek is altijd tenenkrommendquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:32 schreef cobain1994 het volgende:
[..]
Dat was even tenenkrommend, voor de rest topuitzending..
Ik vond het ook best mooi.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:19 schreef Patch het volgende:
wow, vond Blof wel gaaf
Uitbrengen die handel !
Als ze goeie marketing doen, zie ik er een potentiėle hit in.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik vond het ook best mooi.Met name 't begin.
Ik moest ook janken, en toen zag ik die andere ook janken en wist ik dat ik niet de enige wasquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:18 schreef starla het volgende:
Ja hooor.....iedereen janken...
Kssst in je mandquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:31 schreef k_man het volgende:
Tjezus, staat de hele avond opeens in het teken van zo'n incrowd figuur. Vast enorm geliefd bij collegae en binnen de grachtengordel, maar volgens mij zitten hier verder weinig mensen op te wachten. Het is Hazes niet ofzo.
Incrowd figuurquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:31 schreef k_man het volgende:
Tjezus, staat de hele avond opeens in het teken van zo'n incrowd figuur. Vast enorm geliefd bij collegae en binnen de grachtengordel, maar volgens mij zitten hier verder weinig mensen op te wachten. Het is Hazes niet ofzo.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:36 schreef broer het volgende:
Omdat er geen Lucky was, hier een oudje.
(Gestolen uit een ander topic. Sorry, Claudia.)
hehehequote:Op dinsdag 1 december 2009 20:36 schreef broer het volgende:
Omdat er geen Lucky was, hier een oudje.
(Gestolen uit een ander topic. Sorry, Claudia.)
Ja, ik zeg niet dat Hazes mijn favoriet was (verre van), maar dat was tenminste iemand die men ook buiten Amsterdam kent. Een figuur waarbij je begrijpt dat er aandacht aan z'n verscheiden besteed wordt.quote:
Mijne ook.. Was een mooie ode aan Ramsesquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:38 schreef qonmann het volgende:
Pastorale mijn favo lied van hem (& List)
Als je hem zo ziet is het toch een wonder dat hij het tot vandaag heeft gered.quote:Op dinsdag 1 december 2009 23:59 schreef golfer het volgende:
Kijk nu nog een keer naar Ned2. Mooie film van Fleurie.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:56 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, ik zeg niet dat Hazes mijn favoriet was (verre van), maar dat was tenminste iemand die men ook buiten Amsterdam kent. Een figuur waarbij je begrijpt dat er aandacht aan z'n verscheiden besteed wordt.
Of beiden.quote:Op woensdag 2 december 2009 00:47 schreef Manono het volgende:
![]()
wie hazes bekender noemt dan shaffy komt in dit geval uit de verkeerde tijd of het verkeerde milieu
wereldvreemd.quote:Op woensdag 2 december 2009 00:47 schreef Manono het volgende:
[..]
![]()
wie hazes bekender noemt dan shaffy komt in dit geval uit de verkeerde tijd of het verkeerde milieu
Dit dus. Wat een geweldige uitvoering door Blof zeg. Binnen 10 seconden had ik al kippenvel.quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:39 schreef maril het volgende:
[..]
Ik moest ook janken, en toen zag ik die andere ook janken en wist ik dat ik niet de enige was
Je wilt serieus beweren dat Shaffy bekender was dan Hazes?quote:Op woensdag 2 december 2009 00:47 schreef Manono het volgende:
![]()
Dat is vrij lastig, omdat ten tijde van het overlijden van Hazes er nog geen DWDD werd uitgezonden.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:14 schreef k_man het volgende:
vergelijk de kijkcijfers van gisteravond maar eens met de kijkcijfers bij het overlijden van Hazes. Dan wordt heel duidelijk wie er het bekendst was.
Ik had het over het omgooien van de hele programmering, niet specifiek over DWDD. Je zou wel de kijkcijfers van DWDD gisteren kunnen vergelijken met een gemiddelde dinsdagavonduitzending, hoewel dat minder zegt.quote:Op woensdag 2 december 2009 12:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat is vrij lastig, omdat ten tijde van het overlijden van Hazes er nog geen DWDD werd uitgezonden.
Dat iemand populairder is bij de grote massa maakt niet dat zijn invloed of importantie groter is, om het over kwaliteit maar niet te hebben.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik had het over het omgooien van de hele programmering, niet specifiek over DWDD. Je zou wel de kijkcijfers van DWDD gisteren kunnen vergelijken met een gemiddelde dinsdagavonduitzending, hoewel dat minder zegt.
Helemaal mee eens, maar dat was mijn punt niet.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:46 schreef TAV74 het volgende:
Dat iemand populairder is bij de grote massa maakt niet dat zijn invloed of importantie groter is, om het over kwaliteit maar niet te hebben.
Bauer is ook populair, maar in de muziek en kunstgeschiedenis kun je hem rustig overslaan.
Als ik je reacties teruglees begrijp ik er anders toch uit dat je de aandacht voor Shaffy overdreven vind, o.a. omdat hij niet zo populair is bij het grote publiek als iemand als Hazes.quote:Op woensdag 2 december 2009 14:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar dat was mijn punt niet.
quote:Gasten in de uitzending van dinsdag 2 december zijn: Hans Kazan, David Hollestelle, Jaap Kwakman, Phil Tilli en Nico Dijkshoorn. Muziek wordt verzorgd door Damaru en Jan Mulder is tafelheer.
Dat zegt meer over jou dan over Shaffy.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:00 schreef Jos_ het volgende:
Ik kende Shaffy eigenlijk ook alleen van naam, terwijl ik zo moeiteloos enkele nummers van Hazes op zou kunnen, terwijl ik ook daar geen fan van ben.
Ik denk gewoon dat Hazes een veel groter publiek aansprak dan Shaffy deed, ik snap niet dat er hier zoveel mensen zijn die dat anders zien.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jou dan over Shaffy.
De herhaling van de TV Show met Ramses Shaffy was gisteravond het op één na best bekeken programma. 1.357.000 mensen stemden af op het programma van Ivo Niehe. Alleen het NOS Journaal van 20.00 uur werd beter bekeken.
Allemaal incrowd-Amsterdammers dus die daar naar keken.
quote:Op woensdag 2 december 2009 16:09 schreef BasEnAad het volgende:
Het wordt tijd voor een beetje zelfreflectie bij DWDD, al dat ons-kent-ons-geneuzel en geslijm. Zeker na het debacle gisterenavond moeten ze zich toch eens afvragen voor wie ze TV maken en wie het allemaal heeft betaald.
Er is meer dat iemand belangrijk of groot maakt dan de vraag of de grote massa van nu het leuk vind. Ik snap niet dat er hier zoveel mensen zijn die dat niet snappen.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:14 schreef Jos_ het volgende:
[..]
Ik denk gewoon dat Hazes een veel groter publiek aansprak dan Shaffy deed, ik snap niet dat er hier zoveel mensen zijn die dat anders zien.
Allemaal mensen die bleven hangen na het Journaal, of die eigenlijk Blik op de Weg hadden verwacht.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:05 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jou dan over Shaffy.
De herhaling van de TV Show met Ramses Shaffy was gisteravond het op één na best bekeken programma. 1.357.000 mensen stemden af op het programma van Ivo Niehe. Alleen het NOS Journaal van 20.00 uur werd beter bekeken.
Allemaal incrowd-Amsterdammers dus die daar naar keken.
Ja, leuk. Alleen zit het grote publiek er dus niet echt op te wachten. Programmeer dan voor de geļnteresseerden wat leuke docu's aan de randen van de nacht, net zoals met andere kunstprogramma's gebeurt.quote:Op woensdag 2 december 2009 15:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als ik je reacties teruglees begrijp ik er anders toch uit dat je de aandacht voor Shaffy overdreven vind, o.a. omdat hij niet zo populair is bij het grote publiek als iemand als Hazes.
Mijn punt is dat de aandacht juist wel gerechtvaardigd is, al is het maar vanwege zijn invloed op vele artiesten en kunstenaars van nu.
Ruim 1,1 miljoen kijkers gisteren, dus dat valt wel mee lijkt me zo. Genoeg mensen (hele generaties...) die wel heel veel met Shaffy hadden, daar doet de mening van degenen hier die zich niet goed genoeg in hem verdiept hebben om hem op waarde te kunnen schatten niets aan af.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:46 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, leuk. Alleen zit het grote publiek er dus niet echt op te wachten. Programmeer dan voor de geļnteresseerden wat leuke docu's aan de randen van de nacht, net zoals met andere kunstprogramma's gebeurt.
Ja, want de grachtengordel en de Toppers zijn immers de twee enige onderwerpen waarover je het kunt hebben op tv.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:40 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Goed punt. Alleen nog maar de Toppers uitzenden dus
Het pleasen van de grachtengordel ook niet.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ruim 1,1 miljoen kijkers gisteren, dus dat valt wel mee lijkt me zo. Genoeg mensen (hele generaties...) die wel heel veel met Shaffy hadden, daar doet de mening van degenen hier die zich niet goed genoeg in hem verdiept hebben om hem op waarde te kunnen schatten niets aan af.
Los daarvan is en blijft het mijn mening dat het pleasen van het grote publiek sowieso geen heilig doel op is voor een programma op de publieke omroep.
Ok, dus je móet hem verafgoden en als je dat niet doet dan heb je jezelf niet goed in hem verdiept...quote:Op woensdag 2 december 2009 17:26 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ruim 1,1 miljoen kijkers gisteren, dus dat valt wel mee lijkt me zo. Genoeg mensen (hele generaties...) die wel heel veel met Shaffy hadden daar doet de mening van degenen hier die zich niet goed genoeg in hem verdiept hebben om hem op waarde te kunnen schatten niets aan af.
nee terwijl Pia Beck meer heeft betekend voor de muziek dan Ramses Shaffyquote:Op woensdag 2 december 2009 17:06 schreef thettes het volgende:
Ik had eigenlijk ook deze mate van aandacht niet verwacht. Tis ook totaal niet mijn tijd waarin hij relevant was, maar het verbaasde me wel.
Hoe naar het voor fans, familie en bekenden ook mag zijn, ik heb het een beetje passief zitten kijken terwijl ik ook met andere dingen bezig was.
edit:
er was meen ik toch ook geen hele pia beck DWDD?
Onzin, ik ben zelf niet eens fan van hem. Maar er wordt hier gereageerd alsof een onbeduidende B-artiest een volledige uitzending krijgt. Dan zie je het toch echt niet in perspectief.quote:Op woensdag 2 december 2009 17:35 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ok, dus je móet hem verafgoden en als je dat niet doet dan heb je jezelf niet goed in hem verdiept...![]()
quote:Op woensdag 2 december 2009 20:02 schreef starla het volgende:
och nee, zwarte piet gaat een liedje zingen
Zou wel humor zijn, zingt die ineens: Zwarte piet ging uit fietsenquote:Op woensdag 2 december 2009 20:02 schreef starla het volgende:
och nee, zwarte piet gaat een liedje zingen
Neu, wel een grotere hit dankzij Jan Smit.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:04 schreef morpheus_at_work het volgende:
Damaru, werd alleen maar een hitje door Jan Smit
nou nou.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:03 schreef starla het volgende:
durft die gast matthijs niet aan te kijken, of leren ze dat niet in swaziland?
Ik wilde net zeggen, ook niet de eerste keer dat ie niet helemaal door heeft hoe de gasten in het programma eigenlijk heten of wie het zijn.quote:
Hallo dankzij Hollestelle kon Brood nog optreden hij schreef alle nummers na Danny Lademacher.quote:
Kan best, maar blijft een herman brood wannabe.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Hallo dankzij Hollestelle kon Brood nog optreden hij schreef alle nummers na Danny Lademacher.
Echt één van de echte rockers.
In The NME iddquote:
Ach ja Jan ..die Thijs die jodelaar noemdenquote:Op woensdag 2 december 2009 20:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
In The NME idd
Beste gitarist van de wereld gekozen.
Zeg maar de Armin van Buuren van 40 jaar geleden.
die hebben ze daar gewoon neergekwakt johquote:Op woensdag 2 december 2009 20:12 schreef morpheus_at_work het volgende:
waarom ze nu jaap kwakman daar neerzetten.
quote:Op woensdag 2 december 2009 20:12 schreef maril het volgende:
Ik heb altijd zo,n hekel aan gasten die andere uitlachen en verder over hun eigen woorden struikelen.
Volendam stroomt leeg. .....quote:Op woensdag 2 december 2009 20:13 schreef Konijnenjager het volgende:
Damaru EN de gitarist van de 3js in 1 uitzending, we worden wel verwend hoor.
Ne'erlands meest overschatte band. Ja, nog meer overschat dan Kane.quote:
Ole is Matthijs van Nieuwkerk? HIj zegt het net....quote:Op woensdag 2 december 2009 20:15 schreef tong80 het volgende:
Ole zegt tegen me op MSN dat ze AC/DC mist
Jaquote:Op woensdag 2 december 2009 20:12 schreef qonmann het volgende:
[..]
Ach ja Jan ..die Thijs die jodelaar noemden
Zie en hoor jij het zelfde programma als ik ?quote:Op woensdag 2 december 2009 20:15 schreef Buitendam het volgende:
Die kwakman is zo te zien beter dan die andere 2 bij elkaar?
Iemand die zichzelf veel te serieus neemt en die al heel lang geleden zijn beste tijd heeft gehad.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:12 schreef maril het volgende:
Ik heb altijd zo,n hekel aan gasten die andere uitlachen en verder over hun eigen woorden struikelen.
Ja, vind jij hem door de mand vallen dan?quote:Op woensdag 2 december 2009 20:17 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
Zie en hoor jij het zelfde programma als ik ?
In 2000 door een internationale jury in het blad The Rolling Stone gekozen tot solo van de eeuwquote:Op woensdag 2 december 2009 20:14 schreef Suko het volgende:
n niet te vergeten Joe Walsh -Hotel California solo
wel lekker simpel en herkenbaarquote:Op woensdag 2 december 2009 20:17 schreef Modus het volgende:
Zou wel top zijn als ze nu met zijn 3en Chopped In Half van Obituary inzetten..
idd, we hebben toch nóg wel een goede gitarist in Nederland.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:17 schreef henkde_j het volgende:
Wat valt die knakker van de 3J's buiten de groep
Ik ben er jaloers op.quote:
Nou, dat slotoffensief vond ik indrukwekkender dan die veel te rommelige pentatonische toonladdertjes van die herman brood ripoffquote:Op woensdag 2 december 2009 20:17 schreef henkde_j het volgende:
Wat valt die knakker van de 3J's buiten de groep
Is ook niet zo moeilijk, wat een junks...quote:Op woensdag 2 december 2009 20:15 schreef Buitendam het volgende:
Die kwakman is zo te zien beter dan die andere 2 bij elkaar?
Sweet Child dacht ik.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:23 schreef fespo het volgende:
dat nummer van die surinamer was slecht zeg!
weet iemand welk nummer van guns and roses in de top 5 van Engeland staat?
Maar hij is niet overtuigend als gitarist. 'we hebben zoveel goede riffs, ik kan niet kiezen........, ....., grapje!,...., eh, nee, dit...'. En dan met een matig riedeltje aankomen.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:20 schreef starla het volgende:
[..]
Nou, dat slotoffensief vond ik indrukwekkender dan die veel te rommelige pentatonische toonladdertjes van die herman brood ripoff
dan zat ik dus echt wel goed.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
In 2000 door een internationale jury in het blad The Rolling Stone gekozen tot solo van de eeuw
Hij en Jan Dulles van de 3J's zaten hiervoor in een rockband, waarmee ze in het voorprogramam van Bon Jovi stonden in het goffertpark.quote:Op woensdag 2 december 2009 20:31 schreef superjojo het volgende:
[..]
Maar hij is niet overtuigend als gitarist. 'we hebben zoveel goede riffs, ik kan niet kiezen........, ....., grapje!,...., eh, nee, dit...'. En dan met een matig riedeltje aankomen.
quote:Op woensdag 2 december 2009 12:14 schreef k_man het volgende:
[..]
Je wilt serieus beweren dat Shaffy bekender was dan Hazes?![]()
Ik ben niet bepaald een liefhebber van beiden, maar bij Hazes snap ik de enorme media-aandacht net wat beter dan bij Shaffy - die vooral populair was in Amsterdam en bij collegae. Het publiek bevestigt dat trouwens: vergelijk de kijkcijfers van gisteravond maar eens met de kijkcijfers bij het overlijden van Hazes. Dan wordt heel duidelijk wie er het bekendst was.
Je hebt er wel heul veul woorden voor nodig om toe te geven dat Hazes inderdaad bekender was.quote:Op woensdag 2 december 2009 21:05 schreef Manono het volgende:
[..]
Gewoon even voor de info, Shaffy is geboren in '33. Hij was een nationaal icoon in de 60, 70 en 80er jaren en heeft de kans gehad dement te worden - ondanks dat hij inderdaad een schare trouwe fans bleef houden. Hazes' ('51) populariteit was met name regionaal totdat John Appel in '99 een documentaire over hem uitbracht en hij overleed min of meer op het hoogtepunt van media-aandacht en nationale bekendheid op zijn 53ste.
Het genre van Hazes had op het moment van zijn dood veel meer aanhang dan het genre van Shaffy op dit moment, maar dat zegt niets over hun invloedssfeer. Beide artiesten hadden de eerste hits rond hun 30e, met dat verschil dat Hazes groot werd in het mediatijdperk.
Shaffy is geridderd, ontving een Edison, heeft prijzen en onderscheidingen ontvangen voor zijn bijdrage aan de Nederlandse muziek en in 2003 werd er in Carré nog een Radio 2 gala aan het ouevre van Shaffy gewijd, waarbij nationale sterren uit alle hoeken van het land zijn liedjes vertolkten. Het zegt niets over werkelijke erkenning, maar wel dat men hem die invloed toekent.
Hoe dan?quote:Op woensdag 2 december 2009 20:21 schreef Bragi het volgende:
En die truc die Hans Kazan deed op de grond, met Van Nieuwkerk naast zich, kan ik ook.
Dus dan kan het niet zijn nieuwe single zijn?quote:
Beetje historie is nooit wegquote:Op woensdag 2 december 2009 21:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Je hebt er wel heul veul woorden voor nodig om toe te geven dat Hazes inderdaad bekender was.
Getest en QED. Dan maar geen truc om populair mee te wordenquote:Op woensdag 2 december 2009 21:20 schreef superjojo het volgende:
[..]
Je spieren kapot scheuren, jwz.
Nou, Bragi?quote:
Hoe oud denk je dat tuintje in mijn hart isquote:
Kennelijk lees je zelf niet al te zorgvuldig. Ik heb nergens gezegd dat ik al die aandacht voor Hazes wel kon waarderen, slechts dat het me logischer voorkwam dan bij Shaffy. Bij Hazes kwam alle aandacht me ook de strot uit, maar het was duidelijk dat er veel mensen waren die er prijs op stelden.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:10 schreef Manono het volgende:
[..]
Beetje historie is nooit weg![]()
Maar op iemand die dat al te veel woorden vindt om te lezen zal een kist op de stip wel wel meer indruk maken ja
quote:Op woensdag 2 december 2009 22:26 schreef Wickedangel het volgende:
Waar gaat Kazans boek eigenlijk over?Niet dat me dat nou erg interesseert, maar Van Nieuwkerk was weer eens te druk om hem kunstjes te laten doen. Straks kom je zonder kunstje DWDD niet meer in
quote:Op woensdag 2 december 2009 22:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
![]()
Met de inmiddels legendarische zin van Mattijs: "Ja we moeten er geen freakshow van maken, maar kun jij, als blinde, ons niet de kleur van deze ordner vertellen?"
Oh, sorry, overheen gelezen.quote:
quote:Op woensdag 2 december 2009 22:26 schreef Wickedangel het volgende:
Waar gaat Kazans boek eigenlijk over?Niet dat me dat nou erg interesseert, maar Van Nieuwkerk was weer eens te druk om hem kunstjes te laten doen. Straks kom je zonder kunstje DWDD niet meer in
Goh, het zit je allemaal wel erg dwars hč?quote:Op woensdag 2 december 2009 22:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Kennelijk lees je zelf niet al te zorgvuldig. Ik heb nergens gezegd dat ik al die aandacht voor Hazes wel kon waarderen, slechts dat het me logischer voorkwam dan bij Shaffy. Bij Hazes kwam alle aandacht me ook de strot uit, maar het was duidelijk dat er veel mensen waren die er prijs op stelden.
Maar nu je er toch weer over begint... net was op het nieuws dat in Amsterdam enkele tientallen mensen Ramses herdacht hebben. Jaja, enkele tientallen! Dan hoor je toch wel tot de hele groten, als de halve straat uitloopt om je herdenking bij te wonen.Dat die herdenking überhaupt het nieuws haalt...
Jawelquote:Op woensdag 2 december 2009 22:39 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
![]()
Of: "En dan gaat Freek (of hoe heet die reptielenknul ook weer) nś een slang melken!"
Dat was een spontane actie van een paar mensen. De officiėle herdenking is a.s. maandag en ik garandeer je dat er minstens zoveel mensen komen als bij Hazes.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:24 schreef k_man het volgende:
Maar nu je er toch weer over begint... net was op het nieuws dat in Amsterdam enkele tientallen mensen Ramses herdacht hebben. Jaja, enkele tientallen! Dan hoor je toch wel tot de hele groten, als de halve straat uitloopt om je herdenking bij te wonen.Dat die herdenking überhaupt het nieuws haalt...
quote:Op donderdag 3 december 2009 00:06 schreef honda1990 het volgende:
[..] het viel mij ineens ongelooflijk op dat Matthijs die [insert gast] absoluut niet uit liet praten [..]
quote:Op woensdag 2 december 2009 22:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
![]()
Met de inmiddels legendarische zin van Mattijs: "Ja we moeten er geen freakshow van maken, maar kun jij, als blinde, ons niet de kleur van deze ordner vertellen?"
Mijn ma woont in Zaltbommel en was er kapot van.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:26 schreef DrDentz het volgende:
Hazes was van het volk. Shaffy alleen van de grachtengordel.
Maar ook Harry Mulisch Simek.quote:Op donderdag 3 december 2009 02:37 schreef DrDentz het volgende:
Maar kwa media. Toen Hazes overleed gingen SBS reporters naar de woning van de familie Tokkie om de reacties te peilen. Over Shaffy hoor ik alleen figuren als Jeroen Krabbe en Beau van Erven Dorens.
Een blinde die door te klikken met zijn tong kon horen wat hij zag.quote:
Daar heb je zeker gelijk in, tegenwoordig (en dan echt iets van de laatste 2, 3 jaar) wordt alles enorm opgeblazen door de media en heb je het gevoel dat er dingen heel belangrijk zijn en heel erg spelen terwijl je daar in het dagelijks leven amper mee geconfronteerd wordt. Ik doel bijvoorbeeld op Wilders en de moslimproblematiek, zal ongetwijfeld heel belangrijk zijn als je in Rotterdam woont en hier dagelijks mee te maken hebt, maar in het merendeel van Nederland heb je hier amper mee te maken.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:58 schreef k_man het volgende:
Dat bij een sterfgeval van een artiest de hele programmering omgegooid wordt, is volgens mij ook een relatief nieuw fenomeen. Ik kan me althans niet herinneren dat dat tien jaar geleden ook zo ging. Hoogstens als er iemand van het Koninklijk Huis overleed. Het past wel binnen de trend in de media dat elke gebeurtenis die wel eens belangrijk zou kunnen zijn, opgeblazen wordt tot iets van nationale importantie.
Zeker binnen de oudere generaties was Shaffy toch echt wel heel breed gewaardeerd. Het beeld dat je schetst komt m.i. vooral door de wijze waarop er aandacht aan besteed wordt. Al die bekende koppen worden uitgenodigd, dan creeer je inderdaad wel een beeld. Zoals iemand hier al aanhaalde: als een meer volks type overlijdt gaan we het ineens aan de man op de straat, of liever nog: in de achterbuurt vragen.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:58 schreef k_man het volgende:
Dat er zo ontzettend veel aandacht voor hem was lijkt toch deels ingegeven door het feit dat hij goed lag bij de incrowd.
http://www.ggznederland.nl/quote:Op woensdag 2 december 2009 23:28 schreef k_man het volgende:
Mag ik je een PM sturen zodat ik m'n hart erover kan luchten bij jou? Anders weet ik niet hoe ik het nog red.
quote:Op donderdag 3 december 2009 12:34 schreef Black-Hole het volgende:
Willem van Hanegem vanavond weer eens te gast. Zou die weer gaan zingen of zijn nieuwe schilderijen of foto's laten zien?
Dan gaat Matthijs natuurlijk weer 10 keer zeggen dat het zo vreselijk bijzonder is wat hij kan, en dan gaat Willem dat 10 keer ontkennen.quote:Twee maanden geleden baarde Willem van Hanegem opzien op de radio. Toen hij 'Eight Days A Week' van The Beatles inzette. De voetbaltrainer bleek over de soul te beschikken van zijn eigen held Joe Cocker. Vanavond komt 'de kromme' het nummer (in de uitvoering van de Haagse band Daddy's act') samen met de 538-band zingen
www.dwdd.nl
DWDD doet daar overigens lekker aan mee vind ik. Met die pseudo-intellectuelen als Jan Mulder, Ronald Giphart, Joost Zwagerman en dat hele clubje. Hoewel dat misschien niet precies is wat je bedoelt.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:07 schreef bloodymary het volgende:
Ik vind het een zo'n rare discussie over Shaffy en Hazes. Het lijkt wel of als je tegenwoordig een beetje boven het gepeupel uit steekt helemaal verguisd wordt. Ik ben hier ook al afgebrand omdat ik niet gegrepen werd door Er komt een vrouw bij de dokter. Ik noem dat altijd de debilisering van Nederland. Alles wordt steeds debieler en en dommer en dat wordt dan ook als leidraad verheven.
Vanaf 0:40quote:Op donderdag 3 december 2009 14:20 schreef Bragi het volgende:
Matthijs was wel leuk met Hans Kazan. Blij als een kind toen 'ie dat trucje zelf mocht doen.
Nee, ik bedoel nog debieler.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:20 schreef thettes het volgende:
[..]
DWDD doet daar overigens lekker aan mee vind ik. Met die pseudo-intellectuelen als Jan Mulder, Ronald Giphart, Joost Zwagerman en dat hele clubje. Hoewel dat misschien niet precies is wat je bedoelt.
Hee, Geertje! Ga even naar de dokter, er is wat met je onderbuik.quote:Op woensdag 2 december 2009 16:09 schreef BasEnAad het volgende:
Het wordt tijd voor een beetje zelfreflectie bij DWDD, al dat ons-kent-ons-geneuzel en geslijm. Zeker na het debacle gisterenavond moeten ze zich toch eens afvragen voor wie ze TV maken en wie het allemaal heeft betaald.
Ik vond Jan Mulder daarbij trouwens irritant, dat Kazan maar meer moest laten zien dan op z'n kuffer en iets met z'n rits open doen enzo. Sneue opmerkingen, beetje jammer Janquote:Op donderdag 3 december 2009 14:20 schreef Bragi het volgende:
Matthijs was wel leuk met Hans Kazan.
Ja, dat was een gevalletje van "Hou maar ff je mond, Jan. Want d'r komt nu alleen maar meer poep uit.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:17 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Ik vond Jan Mulder daarbij trouwens irritant, dat Kazan maar meer moest laten zien dan op z'n kuffer en iets met z'n rits open doen enzo. Sneue opmerkingen, beetje jammer Jan
Was wel leuk ja.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:20 schreef Bragi het volgende:
Matthijs was wel leuk met Hans Kazan. Blij als een kind toen 'ie dat trucje zelf mocht doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |