quote:Op woensdag 2 december 2009 22:26 schreef Wickedangel het volgende:
Waar gaat Kazans boek eigenlijk over?Niet dat me dat nou erg interesseert, maar Van Nieuwkerk was weer eens te druk om hem kunstjes te laten doen. Straks kom je zonder kunstje DWDD niet meer in
quote:Op woensdag 2 december 2009 22:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
![]()
Met de inmiddels legendarische zin van Mattijs: "Ja we moeten er geen freakshow van maken, maar kun jij, als blinde, ons niet de kleur van deze ordner vertellen?"
Oh, sorry, overheen gelezen.quote:
quote:Op woensdag 2 december 2009 22:26 schreef Wickedangel het volgende:
Waar gaat Kazans boek eigenlijk over?Niet dat me dat nou erg interesseert, maar Van Nieuwkerk was weer eens te druk om hem kunstjes te laten doen. Straks kom je zonder kunstje DWDD niet meer in
Goh, het zit je allemaal wel erg dwars hè?quote:Op woensdag 2 december 2009 22:24 schreef k_man het volgende:
[..]
Kennelijk lees je zelf niet al te zorgvuldig. Ik heb nergens gezegd dat ik al die aandacht voor Hazes wel kon waarderen, slechts dat het me logischer voorkwam dan bij Shaffy. Bij Hazes kwam alle aandacht me ook de strot uit, maar het was duidelijk dat er veel mensen waren die er prijs op stelden.
Maar nu je er toch weer over begint... net was op het nieuws dat in Amsterdam enkele tientallen mensen Ramses herdacht hebben. Jaja, enkele tientallen! Dan hoor je toch wel tot de hele groten, als de halve straat uitloopt om je herdenking bij te wonen.Dat die herdenking überhaupt het nieuws haalt...
Jawelquote:Op woensdag 2 december 2009 22:39 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
![]()
Of: "En dan gaat Freek (of hoe heet die reptielenknul ook weer) nú een slang melken!"
Dat was een spontane actie van een paar mensen. De officiële herdenking is a.s. maandag en ik garandeer je dat er minstens zoveel mensen komen als bij Hazes.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:24 schreef k_man het volgende:
Maar nu je er toch weer over begint... net was op het nieuws dat in Amsterdam enkele tientallen mensen Ramses herdacht hebben. Jaja, enkele tientallen! Dan hoor je toch wel tot de hele groten, als de halve straat uitloopt om je herdenking bij te wonen.Dat die herdenking überhaupt het nieuws haalt...
quote:Op donderdag 3 december 2009 00:06 schreef honda1990 het volgende:
[..] het viel mij ineens ongelooflijk op dat Matthijs die [insert gast] absoluut niet uit liet praten [..]
quote:Op woensdag 2 december 2009 22:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
![]()
Met de inmiddels legendarische zin van Mattijs: "Ja we moeten er geen freakshow van maken, maar kun jij, als blinde, ons niet de kleur van deze ordner vertellen?"
Mijn ma woont in Zaltbommel en was er kapot van.quote:Op woensdag 2 december 2009 22:26 schreef DrDentz het volgende:
Hazes was van het volk. Shaffy alleen van de grachtengordel.
Maar ook Harry Mulisch Simek.quote:Op donderdag 3 december 2009 02:37 schreef DrDentz het volgende:
Maar kwa media. Toen Hazes overleed gingen SBS reporters naar de woning van de familie Tokkie om de reacties te peilen. Over Shaffy hoor ik alleen figuren als Jeroen Krabbe en Beau van Erven Dorens.
Een blinde die door te klikken met zijn tong kon horen wat hij zag.quote:
Daar heb je zeker gelijk in, tegenwoordig (en dan echt iets van de laatste 2, 3 jaar) wordt alles enorm opgeblazen door de media en heb je het gevoel dat er dingen heel belangrijk zijn en heel erg spelen terwijl je daar in het dagelijks leven amper mee geconfronteerd wordt. Ik doel bijvoorbeeld op Wilders en de moslimproblematiek, zal ongetwijfeld heel belangrijk zijn als je in Rotterdam woont en hier dagelijks mee te maken hebt, maar in het merendeel van Nederland heb je hier amper mee te maken.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:58 schreef k_man het volgende:
Dat bij een sterfgeval van een artiest de hele programmering omgegooid wordt, is volgens mij ook een relatief nieuw fenomeen. Ik kan me althans niet herinneren dat dat tien jaar geleden ook zo ging. Hoogstens als er iemand van het Koninklijk Huis overleed. Het past wel binnen de trend in de media dat elke gebeurtenis die wel eens belangrijk zou kunnen zijn, opgeblazen wordt tot iets van nationale importantie.
Zeker binnen de oudere generaties was Shaffy toch echt wel heel breed gewaardeerd. Het beeld dat je schetst komt m.i. vooral door de wijze waarop er aandacht aan besteed wordt. Al die bekende koppen worden uitgenodigd, dan creeer je inderdaad wel een beeld. Zoals iemand hier al aanhaalde: als een meer volks type overlijdt gaan we het ineens aan de man op de straat, of liever nog: in de achterbuurt vragen.quote:Op donderdag 3 december 2009 10:58 schreef k_man het volgende:
Dat er zo ontzettend veel aandacht voor hem was lijkt toch deels ingegeven door het feit dat hij goed lag bij de incrowd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |